نقش ونوم در Marvel’s Spider-Man 2 چه خواهد بود؟
نقش ونوم در Marvel’s Spider-Man 2 چه خواهد بود؟
نقش ونوم در Marvel’s Spider-Man 2 چه خواهد بود؟
نقش ونوم در Marvel’s Spider-Man 2 چه خواهد بود؟

نقش ونوم در Marvel’s Spider-Man 2 چه خواهد بود؟

ابوالفضل مناف زاده
۱۸:۲۵ ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
نقش ونوم در Marvel’s Spider-Man 2 چه خواهد بود؟

در این مقاله تئوری‌های پیرامون چگونگی ایفای نقش وِنوم و حتی مایلز مورالز در خط داستانی Marvel’s Spider-Man 2 صحبت خواهیم کرد. با گیمفا همراه باشید.

اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) یکی از بهترین استودیوهای فرست-پارتی شرکت سونی است که همواره در حال رشد بوده و شاهد توسعه‌‌ی عناوین با کیفیتی از سوی آن بوده‌ایم. بدون هیچ شکی، بزرگترین موفقیت این استودیو را باید Marvel’s Spider-Man بدانیم که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد. این بازی یک داستان ابرقهرمانی را به خوبی با گیم‌پلی‌ای فوق‌العاده سرگرم‌کننده و جذاب آمیخته بود و در نهایت به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ابرقهرمانی لقب گرفت.

در سال ۲۰۲۰، اینسامنیاک گیمز این جهان را با نسخه‌ی فرعی مایلز مورالز (Miles Morales) گسترش داد که عناصر جدیدی را در بخش گیم‌پلی شامل می‌شد. در نهایت، بازی Marvel’s Spider-Man 2 جهش بزرگ بعدی اینسامنیاک است و انتظارات از این بازی طبیعتاً بسیار بالا خواهد بود.

در حالی که این بازی حداقل تا سال آینده منتشر نمی‌شود، اما این موضوع باعث نشده است تا طرفداران از تئوری‌سازی و حدس و گمان پیرامون داستان و المان‌های احتمالی گیم‌پلی‌اش دست بکشند. در همان زمان انتشار تریلر این بازی، تایید شد که کاراکتر ونوم (Venom) قرار است تا نقش مهمی در روند روایی Marvel’s Spider-Man 2 ایفا کند، اما مشخص نیست که این شخصیت چگونه در دل داستان این بازی حضور خواهد یافت و حضور او چه پیامدهایی برای گیم‌پلی خواهد داشت. ما در این مقاله سعی می‌کنیم تا تئوری‌های خودمان در این زمینه را با شما به اشتراک بگذاریم.

البته، حضور ونوم در بازی Marvel’s Spider-Man 2 حتی پیش‌ از تریلر رونمایی این بازی تایید شده بود. در حقیقت، ما در بازی نخست این مجموعه، شاهد چسبیدن یک ماده‌ی سیاه و سفید (سیمبایوت) به هری آزبورن (Harry Osborn) بودیم و ادامه یافتن آزمایش‌های نورمن آزبورن (Norman Osborn) در بازی فرعی این مجموعه روی هری نیز گواهی بر این موضوع بود. با در نظر گرفتن این موارد، تقریباً می‌توانیم مطمئن باشیم که هری نقش ونوم را برعهده خواهد داشت و بازی جدید این مجموعه دنباله‌ای مستقیم بر داستان Marvel’s Spider-Man 2 خواهد بود. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که Kraken the Hunter نیز در این بازی حضور داشته باشد و احتمالاً او پشت نقشه‌های ونوم خواهد بود.

نقش ونوم در Marvel’s Spider-Man 2 چه خواهد بود؟

از آنجایی که هری دوست دوران کودکی پیتر پارکر (Peter Parker) است، به احتمال زیاد این دو با یکدیگر در تماس خواهند بود و حتی سیمبایوت می‌تواند از هری به پیتر منتقل شود. اگر این اتفاق بیفتد و سیمبایوت خودش را به بدن پیتر بچسباند، ما شاهد یک نسخه‌ی تاریک‌تر و بیگانه‌تر از مرد عنکبوتی خواهیم بود، زیرا او حس عدالت خواهی خود را از دست خواهد داد. این موضوع باعث می‌شود که تم کلی بازی تاریک‌تر شود، چیزی که پیش‌تر استودیوی اینسامنیاک گیمز آن را تایید کرده بود.

ناگفته نماند که پیتر پارکر مدت‌ها پیش عمۀ خود را از دست داده است و این نسخه‌ی تاریک از پیتر پارکر می‌تواند چشم‌انداز جالبی داشته باشد. این موضوع علاوه بر جنبه روایی، می‌تواند پیامدهای جالبی را در گیم‌پلی بازی داشته باشد. به لطف قدرت سیمبایوت، مرد عنکبوتی قدرت و چابکی بیشتری خواهد داشت و این موضوع به او اجازه می‌دهد تا با سهولت نسبی دشمنان را از سر راه خود بردارد. همچنین می‌توان توانایی‌ها و قدرت‌های جدیدی را به بازی اضافه کرد؛ همان چیزی که بازی دوم به آن نیاز دارد.

هر داستان ابرقهرمانی خوب، با فرستادن قهرمان خود به قلمروی تاریکی، به یک چشمه‌ی نور رستگاری نیاز دارد و این همان جایی است که مایلز مورالز به احتمال زیاد ظاهر خواهد شد. شایعات در مورد کو-آپ بودن Marvel’s Spider-Man 2 به محض انتشار تریلر آن شروع شد، اما اینسامنیاک گیمز قلم رد به این شایعه زد و اعلام کرد که این بازی کاملاً تک نفره خواهد بود.

اما با این وجود، گیمرها به طور قطع می‌خواهند در برخی از مراحل بازی شخصیت مایلز را کنترل کنند و این باعث می‌شود که او بهترین گزینه برای رهایی پیتر از شر ونوم و سپس سرنگونی Kraken The Hunter باشد. بازی Spider-Man: Miles Morales گواه این است که مایلز قادر به مدیریت موقعیت‌های سخت است و می‌تواند عامل رهایی پیتر از سیمبایوت باشد. اگر این موضوع تحقق یابد، می‌توانیم انتظار بخش‌های گیم‌پلی جالبی مانند مبارزه‌ی بین مایلز و پیتر باشیم.

اما اگر اینسامنیاک گیمز این ساختار روایی را برای Marvel’s Spider-Man 2 در نظر بگیرد، این خطر که داستان بازی بیش از اندازه به داستان فیلم Spider-man 3، ساخته‌ی سم ریمی (Sam Raimi)، شبیه شود نیز وجود دارد. مطمئناً، برخی تفاوت‌ها و بازآرایی نقش‌های شخصیت‌ها بین این دو محصول وجود خواهد داشت، اما تا حد زیادی شاهد همان روایت سابق خواهیم بود. البته، این موضوع لزوماً بد نیست، زیرا فرصت‌های زیادی را برای خلق ایستراگ‌ها خلق می‌کند و لبخند را بر لب علاقه‌مندان مرد عنکبوتی می‌نشاند.

یک احتمال کوچک دیگر در رابطه با نحوه‌ی طراحی داستان این بازی وجود دارد و آن هم آلوده شدن مایلز مورالز به سیمبایوت است. در چنین حالتی، پیتر احتمالاً به او کمک می‌کند تا به حالت عادی بازگردد. این ایده در حالی که جذاب به نظر می‌رسد احتمالاً به دو دلیل رد خواهد شد: یک این که چگونه او با هری آزبورن که حامل سیمبایوت است ارتباط برقرار می‌کند، چرا که این دو هیچ ارتباطی با هم ندارند و دوم این که مایلز از پیش دارای قدرت‌های ونوم است و ممکن است در برابر سیمبایوت مصون باشد.

نقش ونوم در Marvel’s Spider-Man 2 چه خواهد بود؟

در هر صورت، کم و بیش می‌توان نتیجه گرفت که سیمبایوت ونوم به احتمال زیاد نقش مهمی در روایت Marvel’s Spider-Man 2 ایفا می‌کند و همچنین می‌تواند خود را به یکی از دو مرد عنکبوتی متصل کند. برای این دنباله اما، سوال دیگری مطرح می‌شود که ارزش پرسیدن دارد: نقش گرین گابلین (Green Goblin) چه خواهد بود؟

ما می‌دانیم که گرین گابلین احتمالاً در این بازی جدید ایفای نقش خواهد کرد، چرا که مری جین (Mary Jane) ماسک و نارنجک‌های گابلین را در آپارتمان آزبورن پیدا کرده بود و مایع سبز رنگی که هری را احاطه کرده است، مستقیماً به این شرور ارتباط دارد. اما اگر قرار باشد هری با سیمبایوت به ونوم تبدیل شود، چه کسی قرار است نقش گرین گابلین را برعهده بگیرد؟

تنها جواب برای این سوال نورمن آزبورن است، زیرا او تنها شخصیت باقی مانده در این داستان است که می‌تواند نقش گابلین را ایفا کند. اگر این موضوع تحقق یابد، نورمن ماسک گابلین را به صورت می‌زند و به همراه ونوم خرابی به بار می‌آورد. اما سایر تئوری‌های طرفداران این بازی نشان می‌دهند که نسخه‌ی هری از ونوم می‌تواند به لطف اثر ترکیبی سیمبایوت و مایع گابلین قدرت و توانایی‌های بیشتری داشته باشد که البته تحقق یافتن این ایده بسیار بعید است.

البته باید گفت که همه این موارد گمانه‌زنی‌ها و نظریه‌هایی هستند که ما از دانش محدود موجود در مورد Marvel’s Spider-Man 2 استخراج کرده‌ایم. طبیعتاً چیزهای زیادی وجود دارد که ما هنوز نمی‌دانیم و به احتمال زیاد اینسامنیاک گیمز چیزی خلق خواهد کرد که باعث تعجب ما شود. دنیای مرد عنکبوتی بسیار بزرگ است و شخصیت‌ها و داستان‌های زیادی برای گفتن دارد و ما مطمئن هستیم که اینسامنیاک داستانی را ارائه می‌کند که ارزش جانشینی برای داستان‌های قبلی را داشته باشد.

Peter ParkerSj17Max22ata.expressDARKSIREN𝕿𝖎𝖗𝖊𝖉Visible 6-tigh manUNCLE ARTHURKratosنیتن دریک پیرSquatlatexA,,shEren YeagerSpider-ManJack Carver🤘Mohsenj74Ezio Auditore da Firenzeیوهانگیمر غمگین𝑆𝑖𝑙𝑘𝑆𝑜𝑛𝑔more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقش ونوم در Marvel’s Spider-Man 2 چه خواهد بود؟
نقش ونوم در Marvel’s Spider-Man 2 چه خواهد بود؟
نقش ونوم در Marvel’s Spider-Man 2 چه خواهد بود؟
نقش ونوم در Marvel’s Spider-Man 2 چه خواهد بود؟
نقش ونوم در Marvel’s Spider-Man 2 چه خواهد بود؟

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • طبق بازی های قبلی احتمال حضور شخصیت های زیادی وجود داره و بازی از این نظر میتونه شلوغ باشه
    ونوم با میزبانی هری ازبورن
    دکتر کانرز که پزشک هری بود(لیزارد)
    دکتر موربیوس
    کریون
    سیلور سیبل و بلک کت
    ازبورن به عنوان گابلین
    حتی دکتر دووم(دقت کنین اسپایدرمن در بازی مایلز مورالز به سیمکاریا رفته بود که منطقه مرزی لاتوریا حکومت دکتر دووم هست)
    بنظر من(البته یک احتمال من) هسته اصلی داستان پیرامون همین ۴ شخصیت پیتر پارکر و ونوم و کریون و گرین گابلین هستش اما در مورد اینکه کریون و ونوم متحد هستن موافق نیستم انگیزه کریون طبق کمیک ها شکار کردن هست ممکنه طبق تریلر بازی با ونوم برای گرفتن اسپایدرمن متحد بشه اما قطعا در نهایت دنبال خود ونوم هم هست بنظر من هری در بازی کشته میشه احتمالا به دست کریون ازبورن هم که طبق بازی های قبلی خیلی پسرش رو دوست داشت و همه کار برای زنده موندنش کرد احتمالا قاتل هری رو اسپایدرمن میدونه، میزنه به سرش و گرین گابلین میشه که انتقام بگیره دقیقا چیزی مثل رابطه هری و پیتر پارکر توی اسپایدرمن ۳ سم ریمی

    Sj17𝕿𝖎𝖗𝖊𝖉امیر حسینJack Carver.نیتن دریک پیرSquatlatexA,,shSpider-Man
    • Squatlatex گفت:

      تنها چیزی که خیلی منتظرشم اینه که خط اصلی تعداد ویلن هاش کمتر بشه و تو مراحل فرعی پخش بشه اینکه سری آرخام مخصوصا آرخام سیتی ارزش چندین بار تجربه رو داره بدون شک مراحل فرعی هستش تو باس فایت و حس و حال گشت و گذار هم که همین الانم از سری آرخام بهتره.

      𝕿𝖎𝖗𝖊𝖉scorpionesbad flashArmin
      • یکی از مشکلات بد بازی همین مراحل فرعیش بود البته بی انصافی هم هستش جمع ببندیم، مثلا مرحله تومستون در حد خط اصلی داستان بازی بود باس فایتش هم خیلی خوب بود نکته جالب قضیه تومستون هم ارتباط جالبش با خط اصلی داستان بود بنظر من دقیقا همین اتفاق حداقل برای تعدادی از مراحل فرعی باید توی بازی جدید رخ بده در کل اسپایدرمن الان یه عنوان خیلی مهم برای پلی‌استیشن محسوب میشه واقعا در خوب بودن این بازی هیچ شکی نیست بحث همین هستش که یه اثر تراز بالا خلق کنن نه صرفا استفاده از پایه جهان باز و شخصیت اسپایدرمن، قطعا یکی از اهداف اصلی اینها پول هستش ولی امیدوارم تنها چیزی نباشه که سونی سر این بهش فکر میکنه چون مایلز مورالز هم یک حرکت تبلیغاتی بود، این بازی حکم یک دموی اولیه رو داشت که از اسپایدرمن ۲ گرفتن که به فروش ps5 کمک کنن من خیلی بعید میدونم که اینسامنیاک خواستار ساخت این بازی بوده باشه!

        A,,shSquatlatex
    • Jack Carver گفت:

      به نظرم گرین گابلین تو این نسخه نیست نگهش میدارن برای نسخه سوم چون اینجوری دیگه بیش از حد میشه تعداد شخصیت ها
      دکتر دووم هم بعید میدونم تو بازی باشه چون کلا زیاد ربط آنچنانی به اسپایدرمن نداره
      سیلور سیبل هم داستانش تو نسخه ۱ و دی ال سیش تموم شد و استفاده کردن دوباره ازش یکم بازی رو شاید یک نواخت بکنه
      ولی بلک کت احتمالش هست بخصوص که گفتن بازی جدی تر و دارک تره و به تم بلک کت هم میخوره
      یه شخصیتی هم که به نظرم تو بازی قطعا حضور داره و بهش اشاره نکردی Chameleon یا همون افتاب پرسته که طبق کمیک ها برادر ناتنی کریونه و حضورش تو این نسخه دور از انتظار نیست

      Sj17KoldWar𝕿𝖎𝖗𝖊𝖉RDR2تی‌تاپ طلایی
      • به هر حال همه اینها احتماله
        درست میگی حضور آفتاب پرست هم ممکنه
        اسپایدرمن و سیلور سیبل برای تحقیق در مورد یه جنگ داخلی به سیمکاریا رفتن به هر حال دکتر دووم و اسپایدرمن تقابل هایی داشتن
        یک مورد دیگه یادم اومد دکتر استرنج هستش، توی تریلر تابلو خیابون گرین ویچ رو نشون دادن که سنکتوم دکتر استرنج اونجاست نکته جالب اینکه رئیس مارول گیمز در مورد اسپایدرمن و ولورین گفت برای دریافت جزئیات بیشتر به تریلر ها رجوع کنین

        Jack Carver
  • واقعا امیدوارم ونوم صرفا یه باس نباشه و نقش بیشتری تو بازی داشته باشه مثل چیزی که تو مقاله ذکر شده

    𝕿𝖎𝖗𝖊𝖉RDR2
    • RDR2 گفت:

      فکر کنم چند تا باس به اشکال مختلف باهاش داریم یکی تو ذهن پیتر، یکی با میزبان ناشناس، یکی هم در نقش مایلز با پیتر ونومی و یه سری ماموریت فرعی هم داریم به احتمال بالا و یه دی ال سی هم مرتبط با کارنیج

  • مطمئن باشید هر چقدر قرار باشه اسپایدر من ۲ بفروشه فقط به خاطر حضور ونوم ۱۰ میلیون نسخه میاد روش ، ونوم جزو محبوبیترین ویلن های کل دنیای مارول هست . فقط کافیست فروش فیلم های اشغال ونوم رو ببینید آنگاه متوجه میشوید حتی چنین فیلم اشغالی به خاطر حضور ونوم نه تنها شکست نمیخوره که همیشه عامل سوددهی بالای سونی پیکچرز هم می شود .

    Temor𝕿𝖎𝖗𝖊𝖉RDR2Brainiac(خداحافظ)Jack Carverنیتن دریک پیرSquatlatexA,,sh
  • ALIREZA0111 گفت:

    اسم شخصیت کریون رو نوشتید کراکن xd
    اصلاح کنید
    مقاله خوبی بود ممنون

    𝕿𝖎𝖗𝖊𝖉RDR2
  • Squatlatex گفت:

    تنها انتظاری که دارم اینه که واقعا شخصیت منفی باشه ضد قهرمان چیه همه ویلن های وحشی شدن ضد قهرمان مسخره تر از اون اینه که فرق قهرمان و ضد قهرمان هم مشخص نیست.

    𝕿𝖎𝖗𝖊𝖉RDR2.
  • Spider-Man گفت:

    خسته نباشید آقای مناف زاده . هایپم خیلی خیلی بالاست برا این بازی . خداروشکر سونی تونست رگناروک رو به بهترین شکل ممکن تموم کنه و فراتر از انتظارات طرفداران عمل کنه ‌. یه حسی بهم میگه که اسپایدر من ۲ خیلی خیلی از انتظار بالاتر خواهد بود ، اونم فقط بخاطره یه دلیل اینکه قراره تماما نسل نهمی باشه ‌. درثانی تقریبا چهار ساله دارن روش کار میکنن و هنوز جز یه تیزر هیچی ازش ندیدیم و هنوزم یه سال از ساختش مونده . به این بازی خیلی خیلی امید دارم . درسته الان بعضی از دوستان که خودتونم میدونید کیا هستن دیس لهیک میدن اما یه حسی بهم میگه که متاش بالای ۸۹ میشه . درسته به هورایزن فوربیدن وست هم همین حرف رو میزدم ولی به خدا حقش ۸۸ نبود . باید ۹۰ یا ۹۱ میشد . من وقتی هورایزن زیرو دان رو تو اینترنت دیدم خیلی کیف کردم و دلم میخواست که تجره اش کنم . اما حقیقتا بعد از نصب ، کمتر از ۲ هفته پاکیدمش . چون تقریبا هیچ نکته مثبتی توش ندیدم و یواش یواش داشت ازش حالم بهم می‌خورد و مونده بودم که به چیه این بازی ۹ دادن . نه گیم پلی جذاب ، نه مراحل جذاب ، مراحل فرعی بسیار بسیار حال به هم زن و بیش از مصنوعی بودن صورت ها و مکلامات خیلی ضعیف و… نمیذاشت که از بازی لذت ببرم و تنها هدفم این بود که بازی رو به اتمام برسونم ولی بخاطره اینکه خیلی خیلی حوصله ام سر رفته بود تازه با زیرنویس بازی می‌کردم ، نتونستم به اتمام برسونمش . اما فوربیدن وست . خدایا این چه گیمه محشری بود ‌تقریبا از هر لحاظ نسبت به نسخه قبلی پیشرفت کرده بود‌ . یه گیم پلی بسیار دلچسب و جذاب ، گرافیک بسیار بسیار زیبا که واقعا خیلی ازش لذت بردم ، مراحل فرعی محشر ، موسیقی بسیار بسیار زیبا ، طراحی صورت های بسیار بسیار با کیفیت ، جزئیات بسیار بالای بازی و …. که واقعا ازش به عنوان یه شاهکار یاد میکنم . به نظرم که حق هورایزن فوربیدن وست خورده شد و واقعا سطحش از بازی هایی با متای ۸۸ نیز خیلی بالاتر بود . به هر حال من بازم اعتقاد دارم که متای اسپایدرمن ۲ بالای ۸۹ میشه و تا آخرین ثانیه های عرضه بازی هم از حرفم در نمیام . خودتون تو رگناروک میدونید که حتی نزدیک بود خودم خودمو بندازم بیرون

    𝕿𝖎𝖗𝖊𝖉RDR2Squatlatex
  • Jack Carver گفت:

    مورد انتظار ترین بازی من تو سال ۲۰۲۳ و همینطور ابر قهرمانی
    از این نسخه انتظارات زیادی دارم چه تو لول دیزان چه تو گیمپلی و داستان باید یه اثر در خور از اسپایدرمن باشه درسته نسخه قبل خوب بود ولی ضعف هایی داشت که توقع دارم Insomniac Games تو این نسخه برطرفشون کنه

    RDR2𝕿𝖎𝖗𝖊𝖉Spider-Man
  • RDR2 گفت:

    نمیدونم چه اتفاقاتی ممکنه پیش بیاد ولی میدونم پتانسیل خیلی بالایی داره و حماسه عظیمی رو قراره برای دو نسخه اینده بازی ببینیم

  • RDR2 گفت:

    یکی از معدود نبرد هایی که میتونه از نبرد کریتوس و ثور جذاب تر باشه همین نبرد ونوم و اسپایدرمنه

    aliushakaramazofJack Carver𝕿𝖎𝖗𝖊𝖉Spider-ManABDVD(تا درودی دیگر ، بدرود گیمفای عزیز)
  • امیدوارم ونوم فقط یه باس نباشه و خیلی توی بازی بیشتر نقش پررنگی داشته باشه و مهم تر قابل بازی باشه ونوم 👀☕️

  • KoldWar گفت:

    من یه جا خوندم مایلز تو این بازی کشته میشه.نمیدونم حالا درست هست یا نه.

نقش ونوم در Marvel’s Spider-Man 2 چه خواهد بود؟