سونی: حتی اگر Call of Duty انحصاری نشود، پلیرها به سمت ایکس باکس خواهند رفت - گیمفا
سونی: حتی اگر Call of Duty انحصاری نشود، پلیرها به سمت ایکس باکس خواهند رفت - گیمفا
سونی: حتی اگر Call of Duty انحصاری نشود، پلیرها به سمت ایکس باکس خواهند رفت - گیمفا
سونی: حتی اگر Call of Duty انحصاری نشود، پلیرها به سمت ایکس باکس خواهند رفت - گیمفا
سونی: حتی اگر Call of Duty انحصاری نشود، پلیرها به سمت ایکس باکس خواهند رفت - گیمفا
سونی: حتی اگر Call of Duty انحصاری نشود، پلیرها به سمت ایکس باکس خواهند رفت - گیمفا

سونی: حتی اگر Call of Duty انحصاری نشود، پلیرها به سمت ایکس باکس خواهند رفت

محمد حسین کریمی
۱۵:۱۳ ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
سونی: حتی اگر Call of Duty انحصاری نشود، پلیرها به سمت ایکس باکس خواهند رفت - گیمفا

سونی به سازمان تنظیم‌کنندۀ رقابت در بازار انگلستان گفته است که حتی اگر Call of Duty روی پلی استیشن باقی بماند، همچنان پلیرها به سمت ایکس باکس خواهند رفت.

طبق بیانیه‌های سونی خطاب به سازمان‌ کنترل بازار انگلستان، جدای از انتشار نسخه‌های آیندۀ Call of Duty روی گیم پس (در زمان عرضه)، تفاوت‌های احتمالی میان نسخۀ پلی استیشن و ایکس باکس سری Call of Duty پس از تکمیل قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard)، پلیرها به سمت ایکس باکس جذب خواهند شد. با وجود این که مایکروسافت روی انتشار CoD برای پلتفرم‌های پلی استیشن تاکید دارد، اما به نظر می‌رسد سونی حتی در صورت انحصاری نشدن این فرنچایز، همچنان با تصاحب اکتیویژن بلیزارد از سوی مایکروسافت مخالف است.

طبق پروندۀ بلندبالای منتشر شده از سوی CMA، سونی باور دارد که ویژگی‌ها و محتویات انحصاری‌ای که مایکروسافت برای نسخۀ ایکس باکس Call of Duty در نظر خواهد گرفت، به احتمال زیاد روی کنسول انتخابی مخاطبین تاثیر خواهد گذشت و اکثریت را به سمت ایکس باکس جذب می‌کند.

بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی به سازمان‌های تنظیم‌کنندۀ بازار چنین گفته است:

حتی اگر بازی‌های آیندۀ CoD روی پلتفرم‌ پلی استیشن باقی بمانند، شرکت مالک می‌تواند با افزایش تفاوت میان نسخۀ ایکس باکس و پلی استیشن CoD، بازیکنان را به سمت خود جذب کند. مواردی مثل محتویات اضافۀ انحصاری و نسخۀ بهبود یافته در کنار ارائۀ روی سرویس ایکس باکس گیم پس، همگی می‌توانند روی کنسول انتخابی پلیرها تاثیر بگذارند.

سونی

نکتۀ قابل توجه این است که سونی در یک دهه گذشته و از آغاز نسل هشتم به طرز تهاجمی‌ای از محتویات انحصاری Call of Duty بهره برده است تا پلی استیشن به کنسول انتخابی مشتریان تبدیل شود. ما شاهد اسکین‌ها، دسترسی زودهنگام به بتا، اپراتورهای اختصاصی مختلف و همچنین محتویات انحصاری متعددی برای پلی استیشن بوده‌ایم و حتی برای Call of Duty: Modern Warfare 2، جدیدترین نسخۀ سری، این قضیه صدق می‌کند. در نسل هفتم، مایکروسافت حق دریافت محتویات انحصاری CoD را در دست داشت.

اتحادیۀ آنتی‌تراست و کنترل بازار اروپا برای تحقیق و بررسی هر چه دقیق‌تر تصاحب اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) از سوی مایکروسافت، در حال نظرسنجی از سازندگان، ناشران و توزیع‌کنندگان صنعت گیم است تا در مورد نگرانی‌های آن‌ها آگاه شود و تصمیمی بهتر را اتخاذ کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی Reuters، اروپا قصد دارد تصمیم مقدماتی خود را تا ۱۷ آبان (۸ نوامبر) امسال اعلام کند؛ اما نظرسنجی تا ۱۰ اکتبر به پایان خواهد رسید. انتظار می‌رود که بعد از تصمیم مقدماتی، کمیسیون اروپا تحقیقات ۴ ماهۀ خود را آغاز کند.

در هفتۀ گذشته، سازمان نظارتی برزیل بدون اعمال هیچ‌گونه محدودیتی، قرارداد خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد از سوی مایکروسافت را تایید و تصویب کرد. سازمان CADE در ادامه متذکر شد که محتوای انحصاری به شدت برای رقابت در بازار کنسولی اهمیت دارد و یکی از دلایل اصلی رهبری پلی استیشن و نینتندو در بازارهای مختلف محسوب می‌شود.

Amo HamedGidoraBehzaadinfernoHalo.reachAl.ml.khhosseinKuros𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988DARKSIRENگیمر غمگینJaber-shamsA Slashmohsen62Fernandoدروازه بان جهنم🌚🗿🤝Ashen undead the bearerS.mKHEDER_Pro_Gamerامیر حسینmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سونی: حتی اگر Call of Duty انحصاری نشود، پلیرها به سمت ایکس باکس خواهند رفت - گیمفا
سونی: حتی اگر Call of Duty انحصاری نشود، پلیرها به سمت ایکس باکس خواهند رفت - گیمفا
سونی: حتی اگر Call of Duty انحصاری نشود، پلیرها به سمت ایکس باکس خواهند رفت - گیمفا
سونی: حتی اگر Call of Duty انحصاری نشود، پلیرها به سمت ایکس باکس خواهند رفت - گیمفا
سونی: حتی اگر Call of Duty انحصاری نشود، پلیرها به سمت ایکس باکس خواهند رفت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بیانیه‌های سونی بیشتر شبیه به فیلمنامۀ اسکچ‌های کمدی میمونه. در حالی که چند روز پیش پلیرهای پلی استیشن دسترسی زودهنگام به بتای cod mw 2 داشتن و قراره اپراتور انحصاری دریافت کنن و برای تک تک بازی‌های نسل هشتم و نهم cod محتوای اختصاصی دریافت کردن، چنین بیانیه مضحکی منتشر می‌کنن و نگران هستند اتفاقی که برای ۱۰ سال بر سر مایکروسافت آوردن، دامن‌گیر خودشون بشه، بله این موضوع روی کنسول انتخابی مخاطبین تاثیر داره که ۱۰ سال خودت انجامش دادی و ۱۲۰ میلیون ps4 فروختی، حالا در موقعیت مایکروسافت قرار بگیر. اهرم فشار در اختیار سونی موردی نداره، فقط در اختیار بقیه کمپانی‌ها نباشه.

    AlirezaAmir Ringoonly play stationFernandoLeanFanThe joker🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴BehzaadArshia.1infernomore
    • farshadx گفت:

      واکنش ماکرو به صحبت های cma رو هم بزارید اقای کریمی
      ریس تیک تو هم حرف های جالبی زده
      این ۲ خبر باعث شد سونی ترند بشه تو تویت

      Amir RingoFernando🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴Z2656Spider-ManRaminhosseinAmir(PC & PS4)ꪖꪜꫀꪀᧁꫀ尺 ᣗᐡᣕᣕᕝᣗدروازه بان جهنم🌚🗿🤝more
    • قطعاً سونی و جیم رایان یه چیزی میدونه که این بیانه ها رو میده وگرنه من کسی رو ندیدم به خاطر محتوای انحصاری کالاف سونی بخره ولی اگه میومد پلاس خیلیا به همین دلیل شاید کنسول های سونی رو میخریدن کاری که مایکروسافت داره میکنه ارزش سونی یکم بیشتر اکتیویژن واقعاً اونقدری سرمایه نداره که بزرگترین آی پی گیمینگ رو بیاره پلاس
      ولی بازم میگم تو رقابت پول و هنر همیشه هنر پیروز میشه خواهیم دید

      LeanFanHitasep🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴Halo.reachRaminhossein𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988DARKSIRENEbram the Hardcore gamerK1more
      • اگر بخاطر محتوای انحصاری کالاف کسی کنسول نمیخره، سونی غلط اضافی میکنه داخل این بیانیه میگه «محتویات انحصاری cod» روی خرید کنسول و سوییچ شدن پلیرهامون به ایکس باکس تاثیرگذار خواهند بود. اگر تاثیری نداره، بهتره به همون استراتژی بچسبن که «نباید روی گیم پس قرار بگیره». رقابت هنر و پول چه ربطی به این مبحث داره؟ کسی در مورد کیفیت بازی‌ها و رقابت کنسولی و هنری بودن آثار صحبت نکرد، دارم در مورد دست و پا زدن طنزآمیز سونی حول تکمیل نشدن این قرارداد صحبت میکنم.

        FernandoLeanFanHitasepmaxtor🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴پدر بزرگ دانته و ویرجیلHalo.reachMasterRaminhosseinmore
        • محتوای انحصاری مثل رنگ گان و دوتا اسکین که فری هم باشن کسی نمیخرشون زیاد تأثیر نداره حالا دوتا مد که با سرمایه سونی ساخته شدن چه اشکالی داره انحصاری سونی باشن
          منظورم از هنر و پول هم واضحه ابر کمپانی جهان با ارزش پیش از دو تریلون نزدیک بیست ساله که داره با سونی نود میلیاردی رقابت میکنه ولی همیشه تو بازار گیمینگ شکست میخورده حالا به جز نسل هفت ولی الان دیده نمیتونه به این سادگیا با هنر سونی رقابت کنه چیکار کرده؟ محبوب ترین آی پی جهان که بیشترین مخاطبش روی پلتفرم سونی قرار داره رو خریداری کرده

          Hitasep🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴Halo.reachRaminhossein𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988farshadxmamad1166Al.ml.kharmanmore
        • Sina_2081 گفت:

          بحث دست و پا زدن نیست ، طرف دست گذاشته روی بزرگترین عناوین این صنعت که تقریبا هرعنوانش داره یه پلتفرم رو رهبری میکنه . کالاف برای پلی استیشن ، کندی کراش برای موبایل و وارکرفت برای کامپیوتر هرکدوم یه بازار اختصاصی و عظیم دارن و مایکرو داره همه رو یه جا میخره بعد شما میگید سونی داره دست و پا میزنه ؟! باید هم مخالفت کنه ، مایکروسافت چطور موقع توسعه سرویسش میگفت بازیهای داستانی ارزش ندارن ؟! چطور موقع عرضه انحصاریهاش روی pc از انحصارطلبی سونی ایراد میگرفت ؟! چطور وقتی سونی گفت بازیهام رو دیرتر روی pc عرضه میکنم اسپنسر دوباره فاز بچه مثبت گرفت و میگفت این حرکت به ضرر گیمره ؟! توی این موارد تلاش برای پلتفرم دیده نمیشه و فقط سونی داره دست و پا میزنه ؟

          LeanFanMahdiHitasep🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴RaminhosseinKuros𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988DARKSIRENAmir(PC & PS4)more
          • مایکروسافت وظیفه تامین منافع و مراعات حال سونی رو نداره و سونی هم همانطور که شدیدترین سوءاستفاده ها رو از حق و حقوقی مثل اسپایدرمن انجام داده، وظیفه رعایت حال مایکروسافت رو نداره. مهم‌تر از همه، سازمان های تنظیم بازار هم وظیفه در نظر گرفتن منافع سونی رو ندارن، بلکه همانطور که سازمان تنظیم بازار برزیل گفت باید منافع مشتریان رو در نظر بگیرن. بخش عظیمی از عقب ماندگی سونی از بازار مدرن، به عدم تمرکز این شرکت روی بازی های موبایل، بازی‌های FPS و آثار سرویس محور بر میگرده (و تمرکز بیش از حد روی آثار سوم شخص ماجراجویی در حالی که فرصت بسیاری برای تنوع دادن به کاتالوگ داشتن اما غرق فروش زیاد و رهبری بازار بودند و دیرهنگام به فکر خرید بانجی و … افتادن این تنها راه شرکتی با سرمایه کمتر از گوگل و مایکروسافت و اپل هست که لیدر بازار خودش به حساب میاد) و متاسفانه تفاوتش با مایکروسافت اینه که پول این کمپانی رو نداره. چون مایکروسافت سرمایه داره و طبق قانون میتونه کسب و کار خودش رو در هر شاخه گسترش بده و سونی متاسفانه در سطحی پایین تر از سرمایه قرار داره، دلیل نمیشه این حرکت مایکروسافت اشتباه باشه، به اصول اولیۀ نظام سرمایه‌داری سلام کنید.

            مایکروسافت از دوران دست و پا زدن خودش داره گذر میکنه با این که سال ۲۰۲۲ عملکرد داغون و خنده داری داشت، دست پا زدن مایکروسافت تضادی با دست و پا زدن سونی حول این قضیه نداره. دوباره گفتم شما یه ذهنیتی حول کامنت من داری و در مورد خود کامنت پاسخی نمیدی. من نگفتم مایکروسافت درگیری ها، دغدغه ها و تلاش های خودش رو نداره و دست و پا نمیزنه. من صرفا در مورد این حرکت سونی و این خبر صحبت کردم.

            FernandoLeanFan🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴Halo.reachMasterRaminhossein𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988DARKSIRENAmir(PC & PS4)more
            • Al.ml.kh گفت:

              درمورد محتوای انحصاری کلاف برای سونی که بالاتر گفتین ، این جَنبشا چرا نمیبینید که خب پلیر بیس سونی از pc و ماکرو بیشتر بود طبیعتا منم بودم میومدم محتوای بیشتری براشون درنظر میگرفتم.

              آقای کریمی خودتونم خوب میدونید این خرید هنر نیس زرنگ بازیه .سونی از نسل شیش تا اینجا کلی زحمت کشید که ps4ش ۱۲۰ میلیون نسخه فروخت.حالا ماکرو نمیخواد این تایمو بزاره داره از پولش به عنوان کاتالیزگر استفاده میکنه.نمیگم ایراد داره چون بالاخره حرف خودتون نظام سرمایه داری دوست و آشنا نمیشناسه فقط چیزی که توش سود باشه رو میشناسه ولی تهش نامردیه.

              من خودم ps4 دارم و از اولای نسل گرفتم و تو این دو سه سال اخیر به خاطر شرایط مالی فقط با دوستام مدرن و وارزون میزنم و گهگداری یه استوری پلی میدم.
              خب این خیلی خیلی زور میگه الآن بیام پلتفرم عوض کنم برا این کالاف .سونیم هر شوتری بده خودشم پاره کنه آخرای نسل ۹ تازه پلیر بیسش بشه نصف کالاف (تازه تو خوشبینانه ترین حالت ).
              حقیقتش دوس دارم خرید کنسل بشه نه برا اینکه علیه ماکروسافت باشم برا اینکه ماکرو فِیر بازی نمیکنه .خود خرید بتسداش خیلی حرکت سنگینی بود که میشد پذیرفت چون بشخصه فن بازی هاش نبودم ولی خیلی از سونی فنا تو سطح دنیا بعد از خبر خرید بتسدا نگاه که به کنسولشون کردن گفتن نه این دیگه این بازیا رو نداره و عمرش به سر رسیده.خب این ظلم نیست؟
              هر چقدرم مارکو امضا و قسم بده برا انحصاری نکردن کالاف تهش پلیراشو جذب میکنه. حالا چرا نیاد با انحصاری های خوب و با کیفیت اینکارو بکنه ؟ چون هزینه و کلی ریسک داره و مهم تر از اون کلی طول میکشه.
              ناتی داگ یه ساله رسید به اینجا؟ سانتا مونیکا یه شبه گادو داد بیرون؟ تیک تو نسل ۶ و ۷ رو سرمایه گذاری کرد و کل نسل هشت فقط پول جمع کرد حالا کسی جلو ایکس باکسو گرفته که اینکارارو نکنه ؟
              اگه به گیم به عنوان صنعت نگاه کنیم ماکرو داره زیرابی میره جلو تا شکست نسل قبلو تو یه سال جمع کنه ولی اگه به گیم به عنوان هنر نیگاه کنیم ماکروسافت داره گند میزنه توش چون ماکرو قشنگ نشون داد پشمم براش مهم نیست که بازی مولتی پلتفرم بوده و الآن باید خود بازی و مهمتر از اون پلیراش مال من بشن و کاری که با کل بازی های بتسدا کرد ، کاری که با هلبلید کرد و باز هم کاری که داره با کالاف و سایر بازی های اکتیویژن میکنه .
              من خودم از سونی تشکر میکنم که داره تلاششا میکنه که این خرید کنسل بشه (حالا سونی هر دلیلی میخواد داشته باشه)ولی برا من دلیلش از بین نرفتن رقابت سالمه.
              رقابت سالم؟ شاید بگین خب سونی فلان بازی رو انحصاری کرد ولی من یاد ندارم هیچ کدومش مولتی بوده و یهو یه نسخش وسط کار انحصاری شده باشه
              اسپایدر من انحصاری شد ؟ماکرو میخواست پیشنهاد مارولا قبول کنه
              سونی بازی ثرد پارتی انحصاری زیاد داشت؟ماکرو هم میتونست بجا خرج هنگفت رو بازی هیلو اینفینیت(نمیگم بازیه بدیه ولی طبق شایعات هزینه تولیدش خیلی زیاد در اومده)میرفت با چار پنج تا استودیو مثل رمدی که تو نسل هشت براش کوانتومو ساختن قرار داد میبست تا بازی با کیفیت انحصاری بسازن.

              فقط میتونم بگم این رسمش نیست. ههععی

              SoloHitasepBahram🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴arman
        • اقا کاری نداره مایکروسافت کافیه تمام تریلر ها منتشر شده تو رویداد call of duty next نشون سازمان های رقابتی بده خود به خود رای به نفع مایکروسافت میدن 🤣🤣🤣

          🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴Halo.reachRaminhosseinAmir(PC & PS4)armanhalker
        • Hello baby گفت:

          آه ایکس باکس وان فقید دامن گیر سونی شد …

          🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴Halo.reachhossein𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988DARKSIRENAl.ml.khدروازه بان جهنم🌚🗿🤝Hitasepmahdi12345Dota2more
    • Mãhdīær گفت:

      حرف سونی درسته ولی وقتی خودش این کارو چندین بار به شکل اشکار انجام داده روبروی مایکروسافت
      همین دموی mw2 روی پلاس عرضه شده اما سونی نگران این هست که بیاد رو گیم پس
      چیزی که برای خودت میخوای رو برای دیگران هم بخواهید
      متاسفانه روی این کار های سونی نمیشه چشم بست و واقعیت هست

      LeanFanSpider-ManHalo.reachRaminhossein𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988Amir(PC & PS4)ꪖꪜꫀꪀᧁꫀ尺 ᣗᐡᣕᣕᕝᣗدروازه بان جهنم🌚🗿🤝mahdi12345more
    • منظور قرارگیری روی گیم پس هست که عادلانه نیس بقیه چیزا رو هم گفته که اونو بگه بهش میگن سیاست ژورنالیستی که خودتون صد پله بهتر میدونین

      HitasepHalo.reachRaminhosseinKuros𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988Amir(PC & PS4)دروازه بان جهنم🌚🗿🤝mahdi12345halkermore
      • کاملاً عادلانه‌اس، بابت به دست آوردن آی پی های اکتیویژن ۷۰ میلیارد دلار ( تقریباً نیمی از ارزش کل سونی) هزینه کرده؛ در حقیقت هزینه کرده که ازش بهره‌برداری کنه هزینه نکرده که منافع کمپانی سونی رو در نظر بگیره.

        LeanFanHitasepHalo.reachMmfb🏴Raminhossein𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988DARKSIRENK1گیمر غمگینmore
        • این حرف هم میتونه درست باشه به شرطی که مونوپولی و تک قطبی شدن این صنعت رو باعث نشه ، به هر حال بزرگترین خرید توی این صنعت از بدو تولدش تا الان رو شاهدیم و اگر سونی رو کامل کنار بزنه نسل بعدی باید با خیلی از بازیهای درجه یک سونی خداحافظی کنه . همش بشه لوت باکس و خریدهای درون برنامه ای و بتل رویال،،، شاید اون موقع نشه دیگه اسم هنر هشتم رو روی صنعت گیم گذاشت . به هر حال امیدوارم نظر کمیته بررسی هرچه که هس به نفع کامیونیتی گیم باشه چون واسه یه گیمر واقعی تنوع محتوا و لذت بردن مهمه نه اسم و رسم کمپانی‌ها

          SoloAl.ml.khRaminhossein𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988mahdi12345Amir(PC & PS4)halkerهادی صفائیHitasepmore
          • harry گفت:

            مگه نه که سونی به خاطر “انحصاری” های اورجینالش سر پا هست؟ خوب تا ابد لست و گاد و آنچارتد و رچت و گرن و گوست بسازه دیگه. فن بیس سونی چیکار داره به بازیهای “آشغال” متا زرد اکتیویژن؟ ماشالا این همه “ماست پلی” داره.
            اون روزی که به دروغ موفقیتش رو پای “فیلم سینمایی های تعاملی”ش میزاشت باید فکر این جاش هم می کرد.

            Hitasepپدر بزرگ دانته و ویرجیلRamin𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988mahdi12345Amir(PC & PS4)armanدروازه بان جهنم🌚🗿🤝علی
        • Hello baby گفت:

          باو برای دانشمندان گیمفا نمی خواد حرفی بزنین اینا خیلی باهوش هستن و نظرات بسیار قانع کننده ای میدن .:دی

          پدر بزرگ دانته و ویرجیلHalo.reachhossein𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988mahdi12345ꪖꪜꫀꪀᧁꫀ尺 ᣗᐡᣕᣕᕝᣗAllliدروازه بان جهنم🌚🗿🤝Aliarmanmore
        • تعجب میکنم جناب کریمی.شما جوری صحبت میکنین که نسل هفتم رو یادتون رفته.زمانی که تمام این مزایا مال مایکروسافت بود.کسی هم حرفی نمیزد.تو این نسل هم تا قضیه خرید پیش نیومده بود زیاد راجب این موضوع صحبت نمیشد.سونی داره راجب شرایطی صحبت میکنه که صاحب آیپی میتونه تفاوت بزرگی در نسخه های مختلف بازی ایجاد کنه.داریم راجب محبوبترین آیپی صنعت گیم صحبت میکنیم.راجب ایپی که بود و نبودش روی یه کنسول حکم مرگ و زندگی کنسول رو داره.اصلا خنده داره که بگیم من چون پول دارم پس حق با منه.مایکروسافت با خرید بتسدا همینجوری رقابت رو ناعادلانه کرد دیگه خرید اکتیویژن باعث میشه کفه ترازو به صورت ناعادلانه ای به سمت کمپانی بچرخه که در این سالها نشان داده که نه تنها در ایجاد و مدیریت استودیوهای بازیبازی سازی ناتوانه بلکه استاد خراب کردن و از دست دادن استودیوهای تاپی که زیر دستش بوده هست.مثال هم که خدا رو شکر زیاده و لازم به گفتن نیست.خلاصه که الحاق اکتیویژن به مایکروسافت به ضرر صنعت گیمینگ خواهد بود.مخالفان حرف من هم دوستانی هستن که فقط به فکر این هستن که بازی ها رو با یه مبلغ کم روی گیمپس بازی کنن و دیگه هیچ چیزی براشون مهم نیست.گویا این قضیه دوستان رو مسخ کرده و مانع از این میشه تصویر بزرگتر رو ببینن.مایکروسافت خرش که از پل گذشت هم cod رو انحصاری میکنه هم قیمت گیمپس رو افزایش میده.

          Al.ml.khHalo.reachگیمری عادیfarshadxmahdi12345Bahramarman
    • Roadie گفت:

      باور من اینه که اینارو کسی جدی نمیگه، اما باید بررسی شه و هدف هم همینه. طبیعیه خود رؤسا سونی قبل همه ی ما می دونن که بهترین انحصاری ها داشتن و دارن، و علت اصلی این همه هوادار همین بازی هایی بوده که نذاشتن پاش به پلتفرم دیگه برسه. این شکایت ها و بیانیه ها فقط نوعی سنگ اندازی برای اتمام دیرتر قرارداده. با یکم دقت می بینیم که چند ابَر شرکت مثل تنسنت، مایکروسافت و همین سونی این مدت چقدر روز افزون افتادن پی خرید استودیو و سرمایه گذاری. وقتی یه رقیب اصلی مثل مایکروسافت یه سال درگیر یک معامله چندین میلیارد دلاری بمونه، عجیب می تونه به نفع سایرین باشه.

      HitasepHalo.reach𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988mahdi12345BahramDota2armanعشق پژو
    • Sina_2081 گفت:

      و نسل هفتم هم این قضیه دست مایکروسافت بود چون بازار دستش بود . اینکه نسل هشتم بازار دست سونی بوده و اکتیویژن هم با سونی بوده دلیل بر این نیست که مایکروسافت طرف خوبه ماجراست . اونا هم نسل هفتم نشون دادن به دست داشتن بازار امتیازهایی مثل بازیهای انحصاری بیشتر ، قراردادهای انحصاری بیشتر و پورتهای بهتر و سریعتر داره . و هم نسل هشت و هم نسل هفت هردو طرف لایق بزرگ صنعت بودن و با تلاش و کیفیت خودشون بوده ، اما الان بحث پول و زورگویی هستش که با اینکه توی بازار ضعیفه اما میخواد با پول زیاد این قضیه رو عوض کنه . و این چیزیه که نهادهای اروپایی و سونی باهاش مشکل دارن

      Al.ml.khHalo.reachگیمری عادیhossein𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988farshadxmahdi12345هادی صفائیDota2Snake and kratos❤️more
      • مایکروسافت طرف خوب ماجراست رو کی گفت؟ شما طرفداران پلی استیشن چرا ناگهان یه پاراگراف به کامنت کسی که باهاش مخالف هستید اضافه میکنید و به اون قسمت اضافه شده از ذهن خودتون پاسخ میدین؟

        من صرفاً در مورد مضحک بودن «این بیانیه» سونی صحبت کردم، این که وسیلۀ دفاعی کمپانی به این بزرگی، همان سلاحی هست که ازش استفاده کرده یا کمپانی مقابل ازش بهره برده این قضیه رو بی معنا نمیکنه که سونی از این ابزار استفاده کرده و حالا هم مایکروسافت با یک هزینه زیاد میخواد از این ابزار استفاده کنه. مایکروسافت اگر تا ابد حق و حقوق محتویات رو به دست میاره با این تصاحب، در قبالش داره ۷۰ میلیارد دلار هزینه میده. این که یه جمع وسیعی از فن بوی‌های سونی به سادگی از کلمه «پول» استفاده میکنن خیلی خنده‌داره. ۷۰ میلیارد دلاری که هزینه میکنه مفت در نیومده و گسترش کسب و کار حق طبیعیه این بخش اول ماجراست. بخش دوم ماجرا به مسائل آنتی تراست بر میگرده که گیمرها نگرانش هستند (به ویژه گیمرهای پلی استیشن)، این مسئله رو تا اوایل ۲۰۲۳ کمیسیون‌های مختلف در موردش تصمیم میگیرن.

        گیمری عادیHalo.reachRaminhossein𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988mahdi12345Amir(PC & PS4)halkerthorfinnگلدون گیمفا جهت تزئین سایتmore
        • s.snake گفت:

          چرا اقای کریمی خودتو میزنی به اون راه
          تنها امتیاز سونی تو cod یک هفته زودتر بازی کردن بتا و شاید اسکین اوپراتور انحصاری بزاره که طبیعتا پولشو داره میده به اکتیویژن.
          ولی مایکروسافت میتونه کل کالاف رو انحصاری کنه گیمرهای پلی‌استیشن بخاطر cod باید برن ایکس‌باکس بخرن و احتمال خیلی زیاد اگر هم مولتی پلتفرم بمونه رو ایکس‌باکس بهتر میسازنش و رو پی اس با مشکل و… اگه متوجه این چیزا هم بشی بد نیست!

          HitasepHalo.reachRaminhosseinKuros𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988mamad1166mahdi12345s.snakeAmir(PC & PS4)more
          • ۱- خیر این تنها مزیت نیست. به عنوان مثال برای ونگارد:
            +۵ Tier Skips with the Battle Pass Bundle (25 total)
            • +۲ Custom Loadout Slots
            • Combat Packs for each Season for PS Plus
            • Monthly Double XP events (lasting 24 hours)
            • +۲۵% Weapon XP when partying up with friends
            محتوای انحصاری در هر فصل تاثیر داره و فراتر از دسترسی زودهنگامه. بسته الحاقی Zombies Onslaught برای مدت قابل توجهی در انحصار پلی استیشن بود و …

            ۲- مایکروسافت وظیفه‌ رعایت حال سونی رو نداره. انحصاری بشه نشه یا روی گیم پس بیاد یا نیاد در هر صورت برای کسی پشیزی ارزش نداره سونی تحت چه تاثیری قرار بگیره. تنها چیزی که مهمه، بازار و شرایط کلی سرویسها هست که مورد بررسی کمیسیون های مختلف قرار میگیره، ممکنه واقعاً این خرید مضر باشه یا نه. اینو به زودی تصمیم میگیرن.

            LeanFanHitasepHalo.reachRaminhossein𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988Marcus Fenixmahdi12345s.snakeAmir(PC & PS4)more
        • ammar_iraqi گفت:

          جالبه
          بعضیا مثل شما فن زیر پوستی مایکروسافت هستن…
          ولی خودی نشون نمیدن.
          به هر حال لذت ببر از گیم پس عزیزم.

          LeanFanHitasepHalo.reachRaminhosseinKuros𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988Marcus Fenixfarshadxmahdi12345more
    • Jim Hawkins گفت:

      دقیقا سونی خودش تا میتونسته مرحله انحصاری و دمو انحصاری و محتوای انحصاری داشته و محبوب ترین کاراکتر ابرقهرمانی یعنی اسپایدرمن رو هم انحصاری کرده و با این کارها فروش کنسولش در نسل هشت اینقدر زیاد شده بعد به طور خنده داری وقتی ایکس باکس میخواد کارهای مشابه رو انجام بده زورش میاد و بیانیه میده. الان هم اکتیویژن جزوی از مایکروسافت به حساب میاد پس حق داره درمورد بازی هاش به سود خودش تصمیم گیری کنه

      s.snakeAl.ml.khmahdi12345Raminhossein𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988گیمر غمگینAmir(PC & PS4)Dota2Hitasepmore
    • MR.BADGUY گفت:

      تماما حرف های خودم رو زدید و نیازی نمیبینم که نظری راجب این خبر بدم،درود بر شما👌🏻👌🏻..
      سونی همیشه در رقابت بسیار انحصار گرایی کرده و این برای من جالبه که اصلا توان مقابله با سیاست های کلاسیکشو از طرف رقیب نداره..
      سالها محتوای انحصاری و سالها تبلیغات بیشمار(من هیچ ایرادی به این قضیه نمیگیرم و اصلا عیب نیست بلکه بیزینس همینه)
      اما خب گویا سونی از رقابت با یک رقیبی که نسل جدید رو بسیار محکم شروع کرده و سعی کرده اشتباهات گذشته رو جبران کنه و از سرمایه و استعداد هاش در راه پیشرفت استفاده کنه میترسه و تنها استراتژی اش..
      نه جبران ضعف ها بلکه خواهش و التماس و سنگ اندازی در راه حریف هستش..
      امیدوارم بسیاری از دوستان کمی منطقی تر فکر کنن و با چشمان کور متعصبانه نظر ندن.

      mahdi12345Halo.reachRaminhossein𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988گیمر غمگین.Ashen undead the bearerZ2656Dota2more
    • به نظر شما مایکرو هنوز هم به فکر آوردن گیم پس به پلی استیشن هست ؟ یا سونی این رو قبول می کنه حتی شده بالاجبار ؟

      mahdi12345Halo.reacharmanS.m
    • کیومرث گفت:

      از دم انحصاری کردن یه بازی رو با محتوای انحصاری برای یه کنسول رو شما برابر میدونید ؟

      Hitasepپدر بزرگ دانته و ویرجیلAl.ml.khmahdi12345hossein𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988farshadxAmir(PC & PS4)ممدhalkermore
    • مایکروسافت هم یک زمان dlc های gta رو انحصاری کرده بود، اینکه با قراردادهای بیزینسی برای پلتفرمت امتیاز بگیری با اینکه آش رو با جاش بخری فرق میکنه.
      الان مایکروسافت میتونه مثل نسل قبل سونی با ناشرهای مختلف قرارداد ببنده و یکسری آیتم انحصاری برای خودش بگیره ولی اگه مایکروسافت اکتیویژن رو بخره (مثل بتسدا) سونی حتی ممکنه خود بازی‌ها رو هم از دست بده چه برسه به چارتا آیتم…

      Hitasepپدر بزرگ دانته و ویرجیلmahdi12345Halo.reachRaminhossein𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988Rebel2292Ashen undead the bearerZ2656more
      • ۱- آش و با جاش مفتی نیست، ۷۰ میلیارد پول داده.
        ۲- سونی ضرر کنه چندان اهمیتی نداره. سونی با تولید محتوا از قدیم الایام می بایست خودش ور در ژانرهای مختلف تقویت کنه نه این که وقتی خطر رو احساس کرد و در میانه ماجرا قرار گرفت سراغ بانجی و بازی های سرویس محور بره.
        ۳- مهم اینه که بازار به طور کلی ضرر نکنه که کمیسیون های مختلف حول این موضوع بررسی لازم رو انجام میدن.

        mahdi12345گیمری عادیHalo.reachRaminhossein𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988گیمر غمگینAmir(PC & PS4)Rebel2292ممدmore
        • بقول عادل فردوسی پور لطفا اجازه بدید باهاتون موافق نباشم.
          من فقط گزینه سومی که گفتید رو قبول دارم. وگرنه داشتن پول زیاد یا غفلت رقیب (گزینه ۱ و۲) مجوز مونوپولی کردن نیست.

          Hitasepپدر بزرگ دانته و ویرجیلmahdi12345Halo.reachRaminhossein𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988Amir(PC & PS4)Rebel2292halkermore
          • مایکروسافت حتی به مونوپلی نزدیک هم نیست. دو سه تا کمپانی دیگه هم در گیمینگ بخره مونوپلی رخ نمیده.

            LeanFanmahdi12345Halo.reachRaminhossein𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988گیمر غمگینAmir(PC & PS4)Rebel2292halkermore
            • john117 گفت:

              جناب کریمی من تا خبر رو خوندم اولین چیزی به ذهنم رسید این بود که سونی به مرگ گرفته که به تب راضی بشن گیمپس خط قرمز مایکرو هست از اونجا فشار میاره که اینا دادن حق امتیاز برا انحصاری نشدن براشون دغدغه نباشه درسته بعضی جاها داره حتی خنده دار عمل میکنه ولی داره راه مقابله رو درست میره اما بنظر من به جایی نمیرسه قبلا هم گفتم چندین بار مایکروسافت زیر بار تایید شدن خرید مشروط نمیره و توانایی سیاسی تجاری و حتی لابیش رو هم داره که خرید رو به سرانجام برسونه

              Al.ml.khMR.BADGUYRamin𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988armanHitasep
            • arman گفت:

              تازه با این خرید مایکروسافت سومه. اول سونی بعد تنسنت بعد مایکروسافت.برای سونی وقتی نمیتونی بازار ت رو مدریت کنی و با یک آیتم انحصاری بدبخت بشی پس نباید لیدر بازار کنسول بشی . (منطقی باشید سونی ضرر میکنه ولی به پای مایکروسافت نمیفته که التماس کنه انحصاری نکن) 😐🗿

              Ramin𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988armanHitasep
    • Hitasep گفت:

      من با بیانیه دادن سونی مخالفت ندارم چون بالاخره به ضررشونه ولی اینا عملا دارن میگن تو حق استفاده از پولت رو نداری حتی اگه خرج کنی هم باز نباید به ما ضرر بزنی

      LeanFanmahdi12345Ramin𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988arman
    • Dota2 گفت:

      ولی همچنان سونی فن ها اعتقاد دارن که مایکروسافت داره فضای رقابت رو به لجن میکشه مثل کبک سرشونو کردن زیر برف حالا شما تا صبح به اینا توضیح بده کو گوش شنوا
      بیاید قبول کنیم که قطعا برنده این نسل و نسل بعد مایکروسافت هست و سونی از الان به ضجه زدن افتاده… 😉

      LeanFanhosseinRamin𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988Amir(PC & PS4)arman...Eternal...TitanfallHitasep
    • Jimmy گفت:

      حق گفتی آقای کریمی
      بچه ها یه گروه مخصوص علاقمندان به سری رزیدنت اویل ایجاد کردیم و فقط در مورد رزیدنت اویل خواهد بود ( همه چی درباره رزیدنت اویل )
      اگه فن رزیدنت اویل هستید ، حتما عضو این گروه بشید چون مطالب خوبی در کانال گذاشته میشه
      پشیمون نمیشید .
      با توجه به شرایط فعلی ، کانال در پیام رسان بله ایجاد شده و کاربران این پیام رسان هم واقعا زیاد شده
      مصرف اینترنت کمی هم داره
      البته بعد از اتمام جریانات کشور ، انشاالله سعی می کنیم در پیام رسان های دیگه هم گسترش دهیم
      با حمایت شما 🙏
      لینکشو به بقیه هم بفرستید
      اصلا تو خود بله می تونید کپی کنید لینکو بعد واردش بشید
      پس حمایت کنید تا طرفداران رزیدنت اویل گرد هم بیایند 🙏🙏🧟‍♂️🌿
      اینم از لینک
      ble.ir/join/MGU1N2QxMT

    • Kuros گفت:

      همچین واکنشی عادیه اونم تو بحث رقابتی به این بزرگی … مثال عادیش وقتی قیمت ها تو کشور بالا میره و مسئولان میگن هیچ چیز گرون نشده … سونی هم الان داره به هر دری میزنه تا جو خراب کنه و مظلوم نمایی کنه …

      Hitaseparman
  • سونی : حتی اگه خرید اکتیویژن بلیزارد تکمیل نشود ملت به سمت ایکس باکس میروند حتی اگر استارفیلد شکست بخورد ملت سمت ایکس باکس میروند حتی اگه ۲۰۲۳ هم دوباره کویر دربیاد همه سمت ایکس باکس میروند حتی اگه ایکس باکس نابود شود همه سمت ایکس باکس میروند
    سونی داره به صورت غیر مستقیم میگه همه حاضرن کنسول ضعیفی مثل ایکس باکس رو بخرن ولی سمت من نیان

    LeanFanپدر بزرگ دانته و ویرجیلmahdi12345گیمری عادیhosseinRamin𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988Bahramarmanhalkermore
  • mamad1166 گفت:

    بهترین جواب رو سازمان حمایت برزیل داده ممکنه خرید اکتیویژن به مایکروسافت برتری بده اما همچنان مردم میتونن کالاف بازی کنن اگر موند رو پلی استیشن که هیچی اگر نموند وفاداران به پلی استیشن به سمت رقیبی نو ظهور کوچ میکنن. همین الان کالاف روی پلی استیشن دو نسله انواع و اقسام محتوای انحصاری رو داره از چی میناله سونی ؟؟؟ به نظرم سازمان انگلیس باید بخندن بهش
    برزیل : ما حافظ پلیرها هستیم نه شرکتی خاص و دلیلی نمیبینیم به خاطر پلیرها تایید نکنیم !!

    mahdi12345Ramin𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988armanMmfb🏴Hitasep
  • من همیشه یک فانتزی داشتم که چی میشد بتونم دنیای برسرک رو تجربه کنم و اون طعم ناب فضای دارک و گاتیک رو با پوست و گوشت خودم احساس کنم ، این روزا کاملا دارم احساس میکنم و به نظرم دنیایی که توشیم حتی بی رحم تر از دنیای برسرکه ،از این رو خیلی وقتا حال کامنت گذاشتن ندارم و انگار یک موجودی داره مانای شور و هیجانم رو میمکه ! بگذریم …

    فقط اومدم یک چیز رو توضیح بدم که قبلا هم گفته بودم ، وظیفه سازمانها این نیست که از شرکتها حمایت کنن و به نفع یکی از اونها رای بدن ، وظیفه اونها اینکه بررسی کنن با شرایط پیش اومده، آیا گیمرهایی که تو حوضه ی اونها از خدمات شرکتها استفاده میکنن ،متضرر میشن یا نه ! برای اینکار باید ببینن فضای رقابت ناسالم میشه و یا نمیشه ، چون همیشه رقابت بین دو کمپانی به سود مصرف کننده تموم میشه ، حالا این سازمانها میان ببینن اگر مایکروسافت اکتیویژن رو خرید و صاحب ای پیهاش شد ،به سود گیمرهای انگلستانه و یا اینکه با تصاحبش باعث میشه بازار یکطرفه بشه و یکجورایی هرچیزی رو که نشر داد باید گیمر بخره و اون گیمر انتخاب دیگه ایی نداره ! یا اینکه مایکروسافت کاری میکنه که اون بازی با کیفیت بیشتر و با امکان راحت تری به دست مصرف کننده هاشون برسه ! عملی که تو نتیجه گیریه برزیل نقش بسزایی داشت و بدون قید وشرط خرید رو تایید کردن ، همونطور که همه میدونیم برزیل با آگاهی کامل از شرایط این خرید ،تایید رو انجام داده و نگاهی به درخواستهای سونی نکرده عملا …
    من نمیدونم که انگلستان ،آمریکا یا اروپا تایید میکنن یا نه ،اما اینو میدونم هر تصمیمی که بگیرن در کل به نفع گیمرهای خودشونه نه سونی یا مایکروسافت

    Raminگیمر غمگینHitasepZ2656Visible 6-tigh manهادی صفائیDota2همسایه ( فن بوی = پنچری )Omid_Fsharmanmore
  • Brainiac گفت:

    نه داشم شما نمیدونی کاربران گیم..فا معتقدن که شما اگه کالاف بره رو ایکس باکس مشکل که پیدا نمیکنی هیچ بلکه بهتره چون بازی متا ۷۰ آنلاین دوس ندارن فقط شاهکارای سونی رو دوس دارن…میبینین دوستان حتی سونی ام ازین خرید ترس داره بعد یه عده اینجا…..

    mahdi12345armanMarcus FenixHitasep
  • MIRAS گفت:

    داش خب میتونی دربارش گریه گنی

    پدر بزرگ دانته و ویرجیلhosseinarmanHitasep
  • SiRSiNa گفت:

    این دیگه چه دلیلی بود😂
    سونی چه ضجه ای میزنه…

    TUPACپدر بزرگ دانته و ویرجیلJim HawkinsHalo.reachhossein𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988arman...Eternal...Ashen undead the bearerMarcus Fenixmore
  • Hasan0930 گفت:

    خوب سونی جان یه دلیل منطقی بیار که چرا خودت این همه سال محتوای کالاف رو انحصاری می کردی لابد میگی به خاطری که مخاطب سمت پلی استیشن بیاد خوب همین کار رو هم داره مایکرو انجام میده
    از بس با بتسدا قراردادهای انحصاری مختلف بسته بودی دوساله مایکرو بتسدا رو خریده ولی تا هنوز حتی یک بازی انحصاری هم برای ایکس باکس منتشر نکرده و همش منتظره قراردادها تموم بشه
    سر اکتی هم باید دوسه سال دیگه صبر کنن تا قرادادهای انحصاریش با تو تموم بشه سونی جان
    خودت دست انحصار رو از پشت بستی بعد میای به مایکرو انتقاد می کنی
    همین الان بازی های بزرگ اسکوئیر انیکس مثل فروسپوکن فاینال ۷ ریمیک پارت دو و فاینال ۱۶ رو انحصاری کردی بعد می خوای مایکرو بی کار بشینه

    mahdi12345MasterRaminhossein𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988farshadxRebel2292Ashen undead the bearerMmfb🏴Hitasepmore
  • کم کم باید خرید ea توسط سونی رو ببینیم

    mahdi12345armanHitasepپدر بزرگ دانته و ویرجیلthorfinn.
  • legendboy گفت:

    دو تا مسئله اینجا جای تاسف داره :
    ۱- درماندگی بیش از حد سونی در مقابل یه ip جوری که انگار تنها دلیل خرید پی اس فقط کالافه ! یا داره بیش از حد کولی بازی درمیاره یا اگه واقعا از انحصاری شدنه کالاف انقد آسیب میبینی برو برنامه ریزی کن واسه یه شوتر خوب که جای کالاف پر کنه. بابا ناسلامتی ژاپنی هستی !! کالاف شوتری نیستش که ساخت مشابهش دست نیافتنی باشه و فقط داره نون محبوبیت فرنچایز میخوره. بابا ناسلامتی ژاپنی هستی !!
    ۲- توجه بیش از اندازه گیمرا به ماشین پول چاپ کنی اکتیویژن که هرسال یه dlc به اسم نسخه جدید میده بیرون و گیمرایی که انگار ۲۰ساله کالاف بازی نکردن هجوم میبرن برای خریدش !!
    خدا وکیلی این ۴تا کالاف آخر رو بزارین کنار هم چقدر تو هسته گیمپلی و گانپلی متفاوتن ؟؟
    چرا یه ip که عملا داره از مخاطباش سواستفاده میکنه بازم به شکل وحستناکی فروش داره ؟؟!!

    armanگیمری عادی𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988پدر بزرگ دانته و ویرجیلAshen undead the bearerHitasepABDVDVisible 6-tigh manهادی صفائیDota2more
    • ori گفت:

      خب گیم به این شکل کمه یکی اینه یکی بتلفیلد همین

      mahdi12345arman
    • Titanfall گفت:

      چون همین دی ال سی که شما میگی رو همین الانش یه سریا نمیتونن بسازن و کار هر کسی نیست
      همون ونگارد درسته بازی بدی بود ولی در مقایسه با آثار خود اکتیویژن ضعیف بود و بتلفیلد میشه گفت شانسی جلوش نداشت
      و حرفاتون درسته 👍
      اینکه سونی بخواد شوتر خودشو بسازه خیلی واضحه و می‌تونه بسازه همیشه همین بوده رقبا میان و بخشی از بازار رو تصاحب میکنن بتلفیلد هیچ وقت نتونست به گرد پای کالاف برسه اما شکست مالی نخوردن یا در حد خودشون موفق هستن
      سونی الکی داره گریه زاری می‌کنه همین چند سال پیش هورایزون یه آی‌پی جدید ۲۰ میلیون نسخه فروخت
      دیزگان و گوست هر کدوم ۱۰ میلیون رد کردن
      تجربه ثابت کرده شما بازی خوب مخصوصا از یه ژانر محبوب رو پلی استیشن بسازی طرفدارا حمایتش میکنن
      حالا چه ژانر محبوب تر از شوتر اول شخص

      Hitasepmahdi12345armanEzio Auditore da FirenzeTitanfall
      • وقتی میخوای ماله بکشی 😂
        آره سونی بازی میسازه یه شبیه هم رقیب کالاف میشه 😂
        بالا برید پایین بیاید هیچ بازی نمیتونه رقیب کالاف بشه و خرید اکتیویژن به ضرر رقابته !
        منتها امثال فنبوی هایی مثل تو همیشه سعی داشتن انکارش بکنن و با دلایل آبدوغ خیاری مثل اومدن بازی ها روز عرضه رو گیمپس و سوم بودن مایکروسافت ماست مالیش کنن

        LeanFanHitasepپدر بزرگ دانته و ویرجیلmahdi12345ABDVDhosseinfarshadxTitanfall...Eternal...armanmore
    • arman گفت:

      عزیز این چهار تا بازی داستان شون زمین تا آسمان باهم فرق داره بعد میگی دی ال سی (من با حرفت موافقم ولی در مورد کالاف نه ) برای مثال گان پلی بلک اپس با مدرن وارفر فرق داره در حالی که به مدرن وارفر دو میتونی تو تنظیمات با گان پلی بلک اوپس بازی کنی یعنی اضافه کردن . کالاف به یک شوتر خوب معروفه اصلا برای چی باید تغییر کنه ؟ مشکلی داری ؟ بالاخره باید اونا هم پول در بیارن😑

      LeanFanHitasepABDVDarmanTitanfall
  • Ninja theorey گفت:

    تا حالا مخالف خرید بودم ولی اطمینان دارم که رقابت واقعی و بدنبالش کیفیت شوتر قطعا پیشرفت خواهد کرد هم سونی وارد رقابت خواهد شد و هم ماکرو که همین الان با حذف ساخت سالیانه کال اف وارد این رقابت شده

    LeanFanTitanfallmahdi12345HitasepABDVDهادی صفائیDota2MR.BADGUYarmanعلی
  • god of war گفت:

    اقای کریمی که ذکر کردید سونی فلان چیز رو زود تر و یا فلان اسکین رو در کنسولش اضافه کرده
    گاش می گفتید ماکرو هم قبل از سونی این کار رو می کرد دقیقا برای همین ای پی کال اف دیوتی

    mahdi12345Halo.reachRaminhossein𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988halkerپدر بزرگ دانته و ویرجیلAshen undead the bearerNinja theoreyHitasepmore
  • BHAAL گفت:

    فک کنم سونی انتظار داره مایکروسافت بعد از این خرید کالاف دیوتی رو به انحصار پلی استیشن در بیاره :))) بابا یه شوکیس بزار دس از این مسخره بازیا بردار کنسول تو رو میخرن ملت چه با کالاف چه بی کالاف ، خستمون کردین با این بیانیه هاتون
    # نه به بیانیه 😁

    mahdi12345hossein𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988Armin.Ashen undead the bearerTitanfallHitasepABDVDVisible 6-tigh manmore
  • ainz گفت:

    میخواستی مود و محتوای انحصاری واسه کنسول خودت نذاری حالا بچش طعم شیرین انتقام را

    hosseinMR.BADGUY𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988HitasepDota2armanJim Hawkins3obhanمنتقد بزرگ صنعت گیمینگعلیmore
  • Hello baby گفت:

    اینجا سونی میگه ، کالاف رو یا محتواشو انحصاری نکنین

    بعدش دانشمندان گیمفا میگن مهم نیستش ، سونی می‌تونه بهتر ازون بسازه

    داداش من شهرتی که کالاف داره هیچ بازی ای نداره و تنها بازی ای که می‌تونه باهاش رقابت کنه و حتی شکستش بده ، «gta» هستش …

    𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988Hitasep‌هادی صفائیDota2...armanHello babyLone wolfRaminmore
  • MR.BADGUY گفت:

    ترجمه خبر:چون من توان مقابله در رقابت ندارم و به یکه تازی و انحصار گرایی در نسل هشتم عادت کردم پس همه هرچی من خواستم رو باید قبول کنن و مایکروسافت برگرده و کشکشو بسابه:)

    mahdi12345Masterhossein𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988halkerArminAshen undead the bearerHitasepMmfb🏴abyss8walkermore
  • ori گفت:

    حالا چرا داره گریه میکنه

    mahdi12345hosseinarmanhalkerHitasep
  • NicK گفت:

    (خطاب ب سونی)برا شما خوب بود تا مایکروسافت میخاد دقیقا عینشو انجام بده، شد بده؟

    mahdi12345hossein𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988پدر بزرگ دانته و ویرجیلAshen undead the bearerMmfb🏴HitasepVisible 6-tigh manarshia.ya.moDota2more
  • چیزی که قبلا من گفتم و دقیقا اتفاق افتاده
    خریداری شدن اکتیویژن با هر سناریویی اشتباهه
    حتی اگه مایکرو بازی ها رو انحصاری هم نکنه و همزمان بدون هیچ تفاوتی برای PS عرضه بکنه بازم همین که میان رو گیمپس خودش یه دلیل مهمه که خیلی ها برن سمت ایکس باکس و فروشش رو PS کم بشه
    دلیل تلاش سونی هم دقیقا سر همین موضوعه
    به هر حال امیدوارم این قرارداد لغو بشه و CMA و FTC مخالقت بکنن که احتمالش اصلا کم نیست

    Hitasepmahdi12345Halo.reachRaminMR.BADGUYarmanحاج علی عرفان زادهhalkerپدر بزرگ دانته و ویرجیل...Eternal...more
  • BigArmool گفت:

    حوصله کامنت دادن ندارم کلا ولی سونی دیگه شورشو درآورده فقط کم مونده طرف بیاد با روسری خودشو خفه کنه و با گریه زاری بگه این خرید نباید انجام بشه…
    خودم سری اس دارم به جز اینکه کرش بندیکوت میاد رو گیم پس زیاد برام فرقی نداره این خرید انجام بشه یا نشه ولی مگه هدف تمام شرکتا این نیست کاربراشون زیاد بشه!؟حالا اینکه این خرید باعث میشه کاربر بیاد سمت ایکس باکس دلیل خوبیه برای کنسل کردن!؟مگه بقیه حافظ منافع سونی هستن!؟
    بحث این سازمان ها کلیت صنعت گیم هست اینکه آیا به این صنعت آسیب وارد میشه یا نه؟نه اینکه کاربرای سونی و ایکس باکس کم میشن یا زیاد…
    حالا یا تایید میشه یا نمیشه ولی خدایی در مورد دوتا از تاثیر گذارترین شرکت های تاریخ تکنولوژی چه مضخرفاتی که نمیگید آدم تو خلقت خودش میمونه…

    mahdi12345RaminMR.BADGUYhosseinarmanTitanfall
  • . گفت:

    خسته نباشی
    سونی
    بهتر نیست بجای زجه زدن
    بری خودتو تقویت کنی
    محتوا انحصاری کردی اوکی
    اما اینکه کاری که خودت کردیو رقیبت میخواد انجام بده
    ناله میکنی واقعا زشته

    mahdi12345RaminMR.BADGUY𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988arman...Eternal...Mmfb🏴Hitasep
  • گفت:

    موقعی که اسپایدرمن رو انحصاری کردی و توی بازی اونجرز، شخصیت اسپایدرمن رو از ایکس باکس پلیر ها محروم کردی، باید فکر اینجاهاش رو هم میکردی

    armanmahdi12345Halo.reach𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988Hitasepپدر بزرگ دانته و ویرجیل
  • به نظر من اعتراض سونی خیلی مسخره هستش.
    بالاخره xbox پشتوانه مالی قوی ای داشته و تونسته دوتا از بزرگترین ناشر های صنعت گیم رو از آن خودش کنه‌ و حقش هم هست ازش به هر نحوی که میخواد استفاده کنه.
    مثل این میمونه بقالی بیاد از هایپر مارکت شکایت کنه که این کار منو کساد کرده.
    برای سونی پرواضح بود که حریفی که براش پیدا شده چندین برابر ازش پولدار تره و میتونه یک شبه بازی رو به نفع خودش کنه پس باید زودتر ازین ها مدیریت خوابالودش بفکر میافتادن. خیلیا از مدیریت جدید سونی حمایت میکنن ولی به نظر من جز موارد معدود عملکرد خوبی نداشتن. همیشه چند قدم عقب ترن… منظورم از نظر بازی سازی نیست از نظر عملکرد مدیرانش هست که با هر نظری که میدن باعث میشن بیشتر حس درماندگی به آدم منتقل بشه.

    armanmahdi12345MR.BADGUYABDVD𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988هادی صفائیHitasepپدر بزرگ دانته و ویرجیل
  • Hitasep گفت:

    سونی اگه از این بیانیه های مسخرش دست بر نداره خودش مخاطب خودش رو از خودش دور می‌کنه
    بابا مگه کل کنسولت کالافه من کم کم دارم فکر میکنم مردم به خاطر کالاف پی اس میخرن نه انحصاری هاش
    اشتباهت این بود که سر نسل شیش که با پی اس دو یکه تازی میکردی نمیدونستی اون کنسوله که تو انباری مونده و فروش نمیره قراره نسل بعد روت رو کم کنه
    وقتی تو نسل هشت تاختی انتظار نداشتی که وقتی داری کلی بازی داستان محور خفن درست می‌کنی یه شرکتی که حتی تعداد بازی هاش به انگشت هم نمی‌رسه بشه بلای جونت
    بنواز که خوب مینوازی اسپنسر

    arman𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988thorfinnTitanfallEzio Auditore da FirenzeVisible 6-tigh man
  • god of war گفت:

    حالا که بحثش داغ شده یه چیزی بگم
    کال اف خیلی مهم و خفن عه قبول
    ولی چیزی نیست که سونی نتونه بهترش رو بسازه
    سونی می تونه شوتر خودش رو داشته باشه
    به نظرم کال اف داره از محبوبیتش استفاده می کنه وگرنه اگه مدرن وارفر ۲۰۱۹ رو در نظر نگیریم به وضوح افت رو می بینیم
    همه این حرف ها به کنار
    مگه سونی تا حالا شوتر نساخته؟
    سونی می تونه کیلزون رو زنده کنه
    ضمن اینکه بانجی خلاق و امتحان پس داده رو هم جدیدا خریده
    به نظرم با اینکه کال اف دیوتی مهم و تاثیر گذاره ولی سونی می تونه با یه برنامه ریزی خوب از این چالش هم عبور کنه

    Hitaseparman...Eternal...𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988پدر بزرگ دانته و ویرجیل.Visible 6-tigh man
    • ABDVD گفت:

      دوره‌ش تموم شده که بخوان ی آی پی dead شده رو دوباره زنده کنن
      بنظرم بهتره ی آی پی جدید خلق کنن با کمک بانجی
      کیلزون فضاش هیچ جوره به رقابت با کالاف نمیخوره ولی ی آی پی جدید با شکل و شمایلی بهتر گیم پلی ممکنه ورقو برگردونه
      الان تنها چیزی که کالافو واقعا محبوب نگه داشته بخش مولتیشه وگرنه همه میدونن داستاناش دیگه کلا آب دوغ خیاری شده
      خوبی بانجی اینه که تو پشتیبانی یک گیم آنلاین جز بهترین استودیو هاس پس سونی میتونه به کمک دیویژن و بانجی هم ی شوتر خیلی خوب و شاید حتی بهتر از کالاف خلق کنه

      پ.ن : دوستانی که میخوان حرف سونی سر بحث مقاله چند وقتش پیش رو وسط بکشن که میگه((ساخت عنوانی مث کالاف دیوتی غیر ممکنه))این حرف به لحاظ محبوبیته نه گیم پلی و ساخت خود عنوان
      برند پلیستیشن خودش به قدر‌کافی محبوب هست که بتونه ی آی پی رو برای رقابت با کالاف خلق کنه

      HitaseparmanMR.BADGUY
      • arman گفت:

        اتفاقا مردم واسه داستانش می‌خرن. مولتی هزار تا کپی رایگان هست چی میگی

        𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988Hitaseparman
        • ABDVD گفت:

          آره داداش ۶۰ الی ۷۰ دلار پول فقط واسه ی کمپین ۹ ساعته با همون گیم پلی و همون داستان قبلی ارزش خرید بالاتری داره تا ی بخش آنلاین سرگرم کننده
          واقعا بودن در نقش ی آمریکایی مثلا خیر خواه که میره با انجام ترور مثبت دنیارو از به وقوع پیوستن ی جنگ جهانی دیگه نجات میده خیلی حماسی و خفنه
          اصانم بخش مولتیش به چش نمیاد که بخوای با پلیرای واقعی بازی کنی هیچ چالشی درکار نیس فقط اون NPC هایی که از کنارت رد میشنو بهت شلیک نمیکنن حال میدن واسه کشتن
          آره سید کپی زیاده میدونستی همین فورت زیرمجموعه کوچیک کالافه؟

          Hitasep
  • خب قطعا وقتی تفاوت بین دو نسخه زیاد باشه و همینطور اگه سری COD روی سرویس گیم‌پس قرار بگیره
    بی شک پلی‌استیشن آمار قابل توجهی از پلیر های خودشو از دست میده

    𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988HitasepVisible 6-tigh man
  • ABDVD گفت:

    گَهی پشت به زین بچسبون گَهی زین به پشت
    کجاست اون غول ژاپنی که ارزش هر نوع برندش در حد طلا بود؟
    کجاست اون سونی ای که PlayStation رو واقعا غنیمت میشمارد و همیشه به پشتکار خودش بسنده میکرد؟
    مسخرس واقعا مسخرس برای همینه این نسل پی سی گرفتم چون از سونی ناامیدم و فقط از استودیو های پورت پی سی بازیای PlayStation راضیم
    سونی محکوم به نابودی نیس توسط رقیب نیس ، خودش داره دستی دستی ارزش خودشو پائین میاره و این منجر به پایان قدرت پلیستیشن میشه
    مگر اینکه مثل نسل هفت دوباره عرم خودشو جذب کنه و ی کامبک مولایی بزنه! هم با برند گیمینگش هم برندای دیگش

    mahdi12345𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988Hitasep‌Visible 6-tigh man
  • من واقعا موندم این چه بیانیه ی مسخره ایه…
    انگاری که کل صنعت ویدیوگیم خلاصه شده تو COD ! بابا یه خرده به آرامش خودتون مسلط باشید… مگه کم دستاورد داشتید تو سال ها که الان‌ با یه خرید مایکروسافت بخواد نادیده گرفته بشه ؟ مگه کل دنیا شوتر‌ اول شخص بازی میکنن ؟… دعا میکنم یا فرانچایز COD با سر بخوره زمین و نابود شه یا سونی یه آی پی انحصاری در خور این فرانچایز بسازه بدون اینکه بخواد روی pc پورت کنه…

    Hitaseparmanmahdi12345infernoRaminBahramپدر بزرگ دانته و ویرجیل.Titanfall
  • RezaDeadshot گفت:

    سونی :فشار چیه دارم زجه میزنم خرید کنسل شه

    RezaDeadshotarmanmahdi12345Ramin𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988Hitasep
  • AXEL STONE گفت:

    لول: سونی با این بیانیه عجب دلقکی شده… اخه چه ربطی داره بابا مایکرو فقط سود و فروش واسش مهمه و کاملا از یک جهت مختلی داره خودشو میردونه!
    یعنی تو که بازی میسازی کافی نیست اما محتوای اضافه ی کالاف اثر گذاره!؟ اینکه تائثیر گذاره هست بله نه که نیست اما بازم دلیل نیست که طرف بخاطر محتوا بره بازیهای سونیرو ول کنه!

    Hitaseparman
  • فراموش نشه که آپدیت نسل نهمی Hellblade فقط برای ایکس‌باکس منتشر شد، در صورتی که این بازی در ابتدای کار فقط برای PS4 و PC منتشر شده بود. پس هیچ کسی نمی‌تونه جذب مخاطب مایکروسافت از این راه رو کتمان و یا تکذیب کنه.

    arman
  • mhmteam گفت:

    منطق سونی میدونین مثل چی میمونه؟؟
    مثلا مثل این میمونه افراد ضعیف تر و فقیر تر جامعه به
    افراد قوی تر و ثروتمند شهر بگن چون ما نمیتونیم
    بی ام و سوار شیم شمام باید پراید سوار شی 😐
    شمایی که حتی از انحصاری کردن شخصیت اسپایدر من تو اونجرز نگذشتی انصافا حرف از انحصار طلبی نزن!!

    Hitaseparman...Eternal...mahdi12345Halo.reach
  • چرا خودزنی میکنی مرد حسابی، پلیرا وقتی میبینن الگوشون همچین اعتقادی داره اگه اونایی که اصلا به فکر پی سی یا ایکس باکس هم نبودن الان با این حرفا بهش جدی فکر میکنن،طرف میگه وقتی این داره اینجوری میگه حتما چیزی هست دیگه

    Hitasepmahdi12345arman
  • 30nabhl گفت:

    با اینکه سونی فن هستم (پلی استیشن ندارم کالاف باز هم نیستم)
    ولی این حرف جیم رایان (با اینکه بخاطر پورت بازیاش رو پیسی ازش ممنونم) واقعا مسخره‌س
    میگه حتی اگه کالاف انحصاری نشه مردم بخاطر چند محتوای انحصاری کوچولوی کالاف از خیر آیپی های خفن سونی میگذرن
    یعنی آیپی های تو از چندتا اسکین و xp و دسترسی زودهنگام نسخه بتا ارزششون کمتره؟
    در ضمن کالاف دیگه ضعیف شده و فقط با اسمش زنده‌س
    اگه بلدی برو یه آیپی خفن مشابه تولید کن پوزشو بزن به خاک
    یکم غرور داشته باش آخه

سونی: حتی اگر Call of Duty انحصاری نشود، پلیرها به سمت ایکس باکس خواهند رفت - گیمفا