شرکت متا استودیوهای سازنده Iron Man VR و Resident Evil 4 VR را خریداری کرد
با اعلام رسمی متا (Meta)، این شرکت سه استودیوی بازیسازی را خریداری کرده است که استودیوی سازندهی دو عنوان Iron Man VR و Resident Evil 4 VR را نیز شامل میشود.
این شرکت طی رویداد Meta Connect 2022 اعلام کرد که سه استودیوی کموفلاژ (Camouflaj)، آرماچر (Armature) و توییستد پیکسل (Twisted Pixel) را به خدمت خود درآورده است. رایان پِیتون (Ryan Payton)، تهیهکنندهی Metal Gear Solid و کارگردان ایدهپرداز Halo، استودیوی کموفلاژ را در شهر سیاتل تأسیس کرده است. از بازیهای این استودیو میتوان به Republique و Iron Man VR اشاره کرد. بازی Iron Man VR در ژوئیه ۲۰۲۰ برای هدست پلی استیشن وی آر منتشر شده بود و اکنون، در تاریخ ۳ نوامبر (۱۲ آبان) به متا کوئست ۲ میآید.
برخی از سازندگان مجموعهی Metroid Prime نیز استودیوی آرماچر را در تگزاس تأسیس کردند و بازیهای Resident Evil 4 VR، Where the Heart Leads و Ark: Genesis Part 1 را ساختند. این استودیو سابقهی همکاری در ساخت مجموعههای Metal Gear Solid ،Batman: Arkham ،Injustice ،Borderlands و بازی Fortnite را نیز در کارنامه دارد.
دیگر استودیوی این فهرست که توییستد پیکسل نام دارد هم در تگزاس واقع شده است. از عناوین این استودیو میتوان The Maw ،‘Splosion Man، Wilson’s Heart و Path of the Warrior را نام برد.
شرکت متا در رابطه با خریدهای جدید خود گفت:
مدتی طول میکشد تا از عناوین در دست ساخت این استودیوها رونمایی کنیم، اما برای همکاری و پشتیبانی از این بازیسازان مشتاقیم، زیرا آنها عناوینی بلندپروازانه و پیشگام را برای واقعیت مجازی خلق میکنند.
متا
همچنین، شرکت مایکروسافت خبر اضافه شدن بستر ابری ایکس باکس (Xbox Cloud Gaming) به متا کوئست را طی رویداد مذکور اعلام نمود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
کم کم شرکت های بزرگ دارن وارد میشن چقدر جذاب میشه رقابت رقبای قدیمی ماکروسافت و اپل و متا و گوگل اونم تو گیمینگ
میشه خواهش کنم ۲ صفحه تو سایت برگردی عقب، به اون خبری که تیترش نوشته:
گوگل، استدیا را تعطیل خواهد کرد 😐😐😐
همین الان شرکت بزرگ تون مایکروسافت باید بیشتر از ۷۰ میلیارد خرج واسه خردید استدیو و بیشتر از ده ها میلیارد خرج توسعه گیم پس کنه تا بتونه تو رقابت با سونی دووم بیاره، دیگه اون شرکت هایی که به عنوان شرکت های بزرگ و رقبای قدیمی نام بردی، صفر کیلومترن تو گیمینگ و حتی کنسول ندارن، بماند
گوگل که اگه همون پسته رو بخونی گفته ما همچنان تو گیمینگ هستیم ( دقیقش رو یادم نیست )
ماکروسافت هم آسیب های زیادی خورده باید جبران کنه خیلی آروم آروم قوی شد الان شده دغدغه سونی
چون گیمینگ هم سود زیادی داره صد در صد ورودشون رو میبینیم همین اپل بیشترین در آمد رو داشت
یک : گوگل استدیا تعطیل شد و منظور گوگل از ماندگاریش در صنعت گیم به سرویسای ابری موبایلی مثل گوگل پلی بود
دو : رقبای قدیمی ای که بخوان دوباره بیان پول رو ملاک اصلی رقابت قرار بدن همون روز اول ورود با شکست سهمگینی مواجه میشن فرض کن اپل بیاد رو کار گیریم کنسولم عرضه کرد
کاتالوگ کنسول :
کابل HDMI به صورت آپشنال ۲۵ دلار
کابل پاور ۳۰ دلار
دسته ۸۰ دلار
خود کنسول ۶۰۰ دلار
استفاده از فضای ابری سرویس اشتراکی خود اپل با هزینه ماهانه ۵۰ دلار
از نظر خیلیا سقوط در بازار کنسول با چنین سیاستی حتمیه ولی وقتی آیفون سالانه به قدری میفروشه که دیگه اپل از خیر اعلام تعداد فروشش میگذره بدون کنسولشم با کمک طرفدارای تعصبی برندش فروش میره
و مورد سوم : دلیل اینکه اپل از ماکروسافت و سونی بیشتر در این صنعت درآمد داره اینه که اپل بازم با سیاستای پول پرستانش سود چند برابر بیشتری رو نسبت به سونی و ماکروسافت از این صنعت درمیاره چون واسه هر آیتم و هر عنوانی که وارد اپ استور بشه سود ۵۰ درصدی رو به خودش اختصاص میده این درحالیه که سود سونی و ماکروسافت ۳۰ درصده
مسئله دادگاه اپیک گیمزم با اپل سر همین قضیه بود اپیک فهمید اپل داره سر فورتنایت مونوپولی میکنه و مخالفت کرد اپلم بازیو از استورش حذف کرد
هیچ شرکتی انتظار نداره وقتی وارد صنعتی میشه همون اول سود ببره اپل اونقدر پول داره که ضرر کنسول رو بده و به سود برسونه
گوگل همون اول کار ادعاش میشد میزنه رو دست ماکروسافتو سونی ولی میبینیم الان خودش ترک میدون کرده چون میدونه در حد این دوتا غولی که از دو نسل قبل ریشه زدم تو صنعت نیس
بعد انتظار داری اپلی که سیاستاش تو بازار موبایل منفورش کرده فقط بخاطر سرمایه ی بزرگش تک برگ برنده این صنعت رو داشته باشه؟
انگار چیز زیادی از تجارت نمیدونی
قانونش اینه که هرچی سود برسونه خوبه ولی ضرر داشته باشه و هیچ درآمد مفیدی ازش سر نزنه همون موقع درش تخته میشه
اپلم کم از این مارموز بازیا نداره هر آیفون جدیدی که عرضه میکنه پشتیبانیشو از قبلیه ضعیف تر میکنه و حتی مورد داشتیم کلا به لحاظ یخت افزاریم آیفون قبلیو ضعیف تر از سال عرضش به فروش میرسونه
اگه به سرمایه میبود تنسنت باید سال ۲۰۱۹ که شد رتبه دوم درآمدزایی در صنعت گیم کنسول تولید میکرد
انگار قراره بازار VR هم اوج بگیره
البته بعید میدونم هدف متا بخش گیمینگ VR باشه
ولی خب بازم خیلی خوبه که کمپانیا کم کم دارن ارزش این تکنولوژی جدید رو درک میکنن و براش سرمایه گذاری میکنن
VR هنوز خیلی جای پیشرفت داره و اگه بتونن پتانسیل های درستی رو درش استفاده کنن این تکنولوژی ممکنه حتی رو دست کنسول ها هم بزنه
حمله و فشار به سونی از تمام جهات
بفرما دو از بهترین بازی سازان وی ار به دست گرفت حتی یه صدا هم در نیومد اونوقت مایکرو یدونه اکتیویژن رو میخواد بخره باید از ۳۰۰ نفر اجازه بگیره
یجوری میگی یدونه اکتیویژن انگار بازار میوه و ترهبار
بابا پای ۷۰ میلیارد دلار پول وسطه کاکا برادر
میدونی این پول چقدر میشه اصن ؟
بزرگترین خرید از لحاظ ارزش پولی رو داشته تو کل تاریخ
بعد بنظرت نباید تحقیق بشه درمورد خرید ؟
به قول خودتون این خریدا درمقابل خرید مایکرو سیاهی لشگری بیش نیستن
داداش عقلتو به کار بنداز اکتیویژن ناشره با بیش از ده ها استودیو و ی خربار آی پی مهم و پولساز
اینا سه تا استودیو بیشتر نیستن که نهایتا سر جمع هشتا بازی ساختن