چگونه God of War Ragnarok میتواند Elden Ring را کنار بزند؟
عنوان مورد انتظار God of War Ragnarok یک هفتۀ دیگر عرضه خواهد شد. این بازی چگونه میتواند جایزه بهترین بازی سال را از چنگ Elden Ring برباید؟
سال ۲۰۲۲ با تمام رویدادها و اتفاقات تلخ و شیرین خود، در آستانهی به پایان رسیدن است؛ در چنین شرایطی، میتوان انتظار داشت که وبسایتها و مجلات مختلف فعال در حوزه گیمینگ، اقدام به معرفی و انتخاب برترین بازی سال از دیدگاه خود کنند. در حال حاضر، به نظر میرسد که آخرین ساختهی استودیوی فرام سافتور (From Software)، بیشترین شانس را برای کسب جایزه بهترین بازی سال دارد؛ با این وجود، عنوان بلاکباستری استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica) یعنی God of War Ragnarok، میتواند در لحظات آخر ورق را برگردانده و این جایزه را از رقیب قدرتمند خود برباید. در این مقاله، تعدادی از کارهایی که استودیوی سانتا مونیکا باید برای کنار زدن Elden Ring و جذب رایها به سوی خود انجام دهد را ذکر خواهیم کرد.
ابعاد بازی
شکی نیست که God of War 2018، یک عنوانی فوقالعاده بود که توانست موفقیتهای بسیاری را برای شرکت سونی رقم بزند؛ اما در کاتسینهای این بازی، دیده میشد که باسها از ابعاد چندان بزرگی برخوردار نیستند. با وجود زیبایی شگفتانگیز محیط بازی و آشوب و خشونتی که در God of War 2018 وجود داشت، این عنوان از برخی جهات نتوانست به سطح God of War 3 برسد. یکی از نگرانیهای عمده بازیکنان این است که God of War Ragnarok نتواند از نظر ابعاد، به نسخههای پیشین این فرنچایز محبوب نزدیک شود. این موضوع با توجه به اینکه سری God of War همواره صحنه تقابل و جدال اسطورهها بوده، از اهمیت بالایی برخوردار است. با این حال، با توجه به اخبار درز کرده راجع به مراحل آمادهسازی Ragnarok و همچنین ویدیوهای منتشر شده از این بازی مورد انتظار، به نظر میرسد که استودیوی سانتا مونیکا برای رفع این مشکل تلاش بسیاری نموده است.
کامل نمودن داستان کریتوس و آتریوس
گیمپلی فرنچایز God of War، همواره یکی از بزرگترین برگهای برنده آن بوده است. با عرضه God of War 2018، دیده شد که استودیوی سازنده این مجموعه میتواند فرمول آن را متحول و به طور همزمان طرفداران و منتقدان را هیجانزده کند. با این وجود، به نظر نمیرسد که Ragnarok صرفا با تکیه بر گیمپلی بتواند جایزه برترین بازی سال را از چنگ Elden Ring برباید. Ragnarok نیاز به یک سورپرایز بزرگ دارد؛ یک ویژگی شوکه کننده که بازیکنان انتظار آن را ندارند. این موضوع میتواند تا حد زیادی نظرات را به سود بازی God of War تغییر دهد.
همهی ما انتظار داریم رگناروک یک ماجراجویی فوقالعاده در دنیای نورس را به ما ارائه بدهد. در صورتی که استودیوی سانتا مونیکا با ایجاد جدایی بین کریتوس و آتریوس، به بازیکنان اجازه دهد تا کنترل آتریوس را برعهده بگیرند، این موضوع میتواند گیمپلی God of War Ragnarok را تا حد زیادی دستخوش تغییر کرده و به همان قابلیت شوکهکنندهای که هیچکس انتظار آن را ندارد، تبدیل شود.
چرخهی روز و شب
یکی از نکات عمدهای که در تریلرهای منتشر شده God of War Ragnarok شاهد آن بودهایم، تغییر چرخهی روز و شب بوده است. با توجه به این حقیقت که دو شخصیت اساطیری نورس، یعنی اسکال و هاتی (Skoll and Hati)، در این بازی حضور دارند، به نظر میرسد که آتریوس قادر خواهد بود تا روی قمرها و ستارهها تاثیر گذاشته و باعث ایجاد تغییر در چرخهی روز و شب شود؛ موضوعی که از نظر گیمپلی میتواند اهمیت بالایی داشته باشد. با این وجود، ممکن است سکانسی که در تریلر بازی شاهد آن بودیم، تاثیر چندانی روی طراحی مراحل و همچنین گیمپلی بازی نداشته باشد. لازم به ذکر است که در اسطورهشناسی نورس، اسکال و هاتی به دو گرگی اشاره دارد که همواره در تعقیب ماه و خورشید هستند و رگناروک را آغاز میکنند.
ماجراجویی در همهی ۹ قلمروی دنیای نورس
در بازی God of War 2018، بازیکنان قادر به ماجراجویی در قلمروهای مختلفی بودند. میدانیم که Ragnarok فرصت ورود به قلمروهایی را به بازیکنان میدهد که در نسخه پیشین وجود نداشتند. در God of War 2018، بازیکنان زمان زیادی را در سرزمین انسانها یعنی Midgard و همچنین Alfheim سپری میکنند. Helheim و Muspelheim در کنار Niflheim، دیگر قلمروهایی هستند که به بازیکنان، اجازهی ورود به آنها داده میشود. با اینحال، جای خالی سرزمین Asgard، با آن چهره شهری شگفتانگیز خود، و همچنین Svartalfheim که سرزمین کوتولهها محسوب میشود، در نسخه سال ۲۰۱۸ احساس میشد. با توجه به اینکه که خدایان اجازه ورود به سرزمین کوتولهها را ندارند، به نظر میرسد که این قلمرو، بهترین محل برای تجدید قوای شخصیتهای محبوب داستان خواهد بود. Vanaheim، که سرزمین ونیر (Vanir) و جنگلهای انبوه محسوب میشود، یکی دیگر از قلمروهایی خواهد بود که میتوانید در آن به ماجراجویی بپردازید.
یک سناریوی پیشبینی نشده و انفجاری
میدانیم که در God of War Ragnarok شاهد پیوستگی و در هم تنیدگی داستان کریتوس با اساطیر، افسانهها و همچنین پیشگوییهای نورس خواهیم بود. ممکن است نحوه روایت داستان و مسیری که ماجراجویی کریتوس و آتریوس در پیش میگیرد، حاوی لحظات شوکهکننده بسیاری باشد. با توجه به ویدیوهای منتشر شده از God of War Ragnarok، به نظر میرسد که کریتوس و آتریوس، با دستکاری پیشگوییهای ارائه شده حول محور آخرالزمان قریب الوقوع نورس، قصد دارند تا زمان وقوع آن را دستخوش تغییر نمایند. یکی از موضوعاتی که گمانهزنیهای بسیاری راجع به آن از سوی بازیکنان صورت گرفته، احتمال مرگ کریتوس بوده است. میدانیم که این مرگ نمیتواند به معنای پایان ماجراجویی بازیکنان در دنیای نورس باشد؛ با اینحال، God of War Ragnarok قطعا آخرین حضور کریتوس در سرزمین اسطورهای نورس خواهد بود.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
هیچگونه🗿
That’s what rdr2 says
محو گرامرت شدم.
Said*ببخشد تیچر.
👍😅😂
Said*
Red dead هنوزم از gow2018 بهتره
بله اینهمه داور و گیمر که به گاد رای دادن هم پشمک بودن حتی بیگ وینر هم نشد که حداقل بگیم جوایز رو تقسیم کردن!!!.
ردد۲ شاهکاره و خودم خیلی دوستش دارم(آرتور مورگان جز top 3 شخصیت ها مورد علاقمه) ولی گیم پلی و طراحی مراحل خسته کننده و اضافی بودن بخش جان مانع بردن جوایز شد.
بیگ وینر چیه ، اینهمه داور سالی که انچارتد و سولز عرضه شد اورواچ رو گوتی کردن گوتی کیمدی
رد دد چجوری طراحی مراحل خسته کننده داره اعجاب انگیزه چون من حتی یک ماموریت تکراری یادم نمیاد ، بخش اپیلوگ هم برای کسی مثل من که از رددد یک چند سال گذشته بود یه تجدید خاطرات محشر بود ، برگردیم به گاد ، گاد با همه قشنگیاش داستان الکی کش داری داشت داستانی که میشد تو سه ساعت جمعش کرد گاد ۲۰۱۸ تو بهترین حالت یه پیش درآمد برای راگناروک خواهد بود گیم پلی همون گاد بشدت تکراری چون نه چالش خاصی داره نه تنوع دشمنایه جالبی داره و ازهمه مهمتر بعنوان هک اند اسلش اصلا ریواردینگ نیست
نمیگم بازی ضعیفیه اما اصلا در حد رد دد ۲ نبود
متاسفانه پست دد شده وگرنه با ده خط پاراگراف توضیح میدادم برات که چرا باید GOD2018 بیگ وینر میشد
بنظرم نیازی به توضیح نیست دوست عزیز این نظر شخصی من هست بعد از ۱۷ سال گیم زدن هر دو بازی فوق العاده هستن و از بازیهای مورد علاقه من نظر من هم فکر شده هست و نتیجه تجربه اگر مخالف نظر شماست بهر حال نظر شما هم قابل احترام هست من نظر شخصی خودم رو بیان کردم
البته که نظر هر کسی محترمه..
البته شما نظرتونو به عنوان فکت گفتید و نه سلیقه شخصی این رو با توجه به کامنتتون میگم وگرنه نظرتون کاملا قابل احترامه.
در تمام طول دوران صنعت گیم از سال ۱۹۸۰ و اتاری و سگا و تمام کنسول ها و بازی هایی که اومدن و حالا که صنعت گیم به اینجا رسیده برای هیچ بازی این مقدار سر و صدا ..این اندازه هایپ کشنده این مقدار هیجان ندیده بودم…که اینم میتونه بهش ضربه بزنه….اما با همین چندتا تریلر خیلی کوتاه و گنگ (بماند خیلی بازی ها تریلر میدن کل داستان رو لو میدن بیست دقیقه گیم پلی رگباری میزارن) مطمئنم میشه قله و الگوی کل ۴۰ ۵۰ سال صنعت گیم…
در ضمن برای اونایی که مثه من نسخه دیجیتال دارن قابل دانلوده ..الان ۳۰ در صد دان شده..
۱۹۸۰ که هیچی حتی تو دو سال اخیر هم پر سر و صدا ترین و بیشترین هایپ رو نداشته .سایبر پانک و الدن رینگ و حتی دوک ناکم و فک کنم یه صد تا یا بیشتر تعداد گیم ازش بیشتر تو اخبار بودن .
فکر کنم الدن رینگ رو یادت نیست۲سال مورد انتظار ترین بازی بود
نه دیگه نیست…
Elden ring:
I am better than Red Dead
I am better than all of you
Bia bayeen bache saremun dard gereft
الان تو بخش گرافیک و شخصیت پردازی و هوش مصنوعی npc و…بهتره؟.
متاسفانه باید بگم نه کار الدن رینگ راحته نه کار گاد
دل خودتون رو خوش نکنید که فلان بازی گوتی رو به راحتی میبره گرچه گوتی هیچ چیزی از ارزش های دو بازی کم نخواهد کرد اما الدن رینگ اصلا کار راحتی نداره،متاش هر چقدر هم میخواد باشه و بالعکس همین مورد راجب گاد
هر دو فوق العاده هستن،گوتی شدن هیچ وقت نشون دهنده ارزش نیست
علاوه بر این تئوری های زیادی هم راجب داستان هست و خداروشکر اسپویل هم نشدیم تا بفهمیم چخبره داستان
به شما هم پیشنهاد میکنم اگر اسپویل سنگینی شدید افسردگی نگیرید نرید کل بازیو نبینید
اسپویل لست ۲
من مرگ جول رو اسپویل شدم ولی خب بازم با دیدن صحنه مرگش خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم پس ناامید نشید و همه داستان رو نبینید مطمئنا خیلی چیز ها هست بیشتر از یه کلیپ چند ثانیه ای
دقیقا👌
به سادگی ✌🏻❤️💙
الدن رینگ حریف قدری هست به هیچ وجه دست کم نگیرش.
من الدن رینگ رو پلی میدم و به جرات میتونم بگم واقعا جزو کاندیدا هاست ،البته که برای گاد از الدن هم بیشتر هایپم اما مطمئنم رقابت گاد با الدن اصلا ساده نخواهد بود…
الدن رینگ بازی شاهکاری نبود بخاطر متای بالاش معروف شد اصلا در حد بلاد و دارک سولز نبود
با کمال احترام کاملا حرفت بی منطقه
بازی به قول اقای کریمی در دسترس تر شده ولی «اسون تر » ابدا.
به راحتی میتونم بگم از دارک سولز و بلاد بالاتر بود درصد بهتر بودنش هم به شخص مربوط میشه البته ممکنه برای بعضی ها الدن ضعیف تر باشه.
الدن رینگ همه جوره از دارک ها و توی هشتاد درصد موارد از بلاد بهتره
تنوع سلاح
تنوع نوع استراتژی و کمبو ها
باس ها جذاب
محیط های متنوع
دیگه چی میخوایی از خدا؟
اتفاقا به نظرم الدن رینگ کامل ترین بازی دارک سولز بودش قشنگ گیم پلی بازی رو به کامل ترین حد ممکن رسوند میازاکی، درسته بازی مشکلاتی از نظر طراحی بعضی باس ها داشت این رو انکار نمی کنم، ولی از نظر طراحی مراحل، تنوع سلاح ها و جادو ها فوقالعاده بودش، تنوع انمی ها هام خوب بودش(خرچنگ های تک تیر انداز خیلی رو اعصاب بودن😂)
فعلا برای من الدن رینگ بهترین بازی دارک سولزی بودش که بازی کردم بعدشم بلادبورن.
حالا باید دید گاد اف وار چی کار می کنه ولی عجب رقابت جذابی قراره بشه سر جایزه ها امسال 😁
درسته بعضی باس های فرعی تکراری بود اما باس های اصلیش جز بهترین و به یاد ماندنی ترین باس ها هستن
طراحی کامبو هاشون محیطشون و موسیقیش بی نظیر بودن
اسپویل الدن رینگ
از ملکیت و الدن بیست و دراگون لرد و رادان بگیر تا مارگیت رایکارد و گادریک همه فوق العاده بود
باس های تکراری اکثر قریب به اتفاق در مقبره های بازی هستن که به نظرم باز هم یک ارتقاء واضح نسبت به مقبره های بلادبورن یا chalice dungeon هست. تو بلادبورن ai رندوم میچید مقبره ها رو که خیلی پوچ و بی هنر بود.
از چه نظر در حد دارک سولز نبود؟ DS1, DS3, BB هر سه از تاپ ۵ منن و بیشتر از الدن دوسشون دارم، ولی میدونم این موضوع به خاطر سلیقه ی شخص من به سمت دنیای تاریک تر اون هاست. وگرنه بازی عملاً یک ارتقاء مستقیم روی دارک سولزه. هر چقدر فکر می کنم چیزی به ذهنم نمی رسه که الدن ارتقاء واضحی نداده باشه. فقط جهان باز شاید باعث شه از چالش بازی کم شه که خب قدیمیای فرام سافتور که اون لذت رد کردن چالش واسشون مسئله هست میدونن بعد اینکه این سبک خوب یاد گرفتی بازی های بعدی بار اول باید glass canon رفت.
گوتی شدنش خیلی سخته ولی احتمال ۹۹ درصد بیگ وینره و جایزه Player Voice رو میگیره که کم چیزی نیستن
اگه نظر سنجی بزارن قطعا کریتوس برندس با اختلاف زیاد
اگه به نظر سنجی بود که ردد۲ گوتی میشد چون خیلی طرفدار داشت
کریتوس نه مو داره نه شنل، بنابراین چیزی نیست که سلاح بتونه ازش رد بشه و همه میدونیم GOTY با این موضوع ارتباط مستقیم داره.
#نه_به_شنل
#نه_به_مو
https://www.uplooder.net/img/image/79/8dfb2bc98d641e82c3de42ae68ee383d/C3gLDmXUcAAsMgZ.jpg
D:
خداروشکر بامبو هم توی بازی نیست که به خاطر قطع نشدش از گاد نمره کم کنن؛نه مو داره نه شنل بامبو گوتی تضمینی 🙂
مو و شنلو ولش کن مستتد سومو دیدی قطعا
طراحیش خداس وقتی میدیدم نمیتونستم کف نکنم
البته موقع الدن رینگ هم نمیتونستم کف نکنم خخخخ
اگه بی طرف به قضیه نگاه کنیم gow 2018 به واسطه تغییرات زیادش هر چند که بدون ایراد هم نبود تونست rdr رو کنار بزنه این نسخه هر چقدرم عالی باشه دیگه یه چیز سوپرایز کننده نیست هر چند علاقه شدیدی اول به gow دوم به بازیای میازاکی دارم اگر بدون تعصب بخوام نظر بدم goty با وجود فوق العاده بودن گاد برازنده الدن رینگ هست
در عوض پشم لباس آترئوس هست و بدتر از اون مبارزات فریمی …
اما کریتوس شنل داره😔
۹۰ درصد مواقع ازش استفاده نمیکنه فقط در حین سرما استفاده میکنه اونم کاتسینه حساب نیست.
???
مردش باش با اکانت خودت دیس بده ۱۰ تا دیس بدون هیچ اکانتی.
چی شده چرا ترسیده فن بوی بی اختیار سوراخ موش بخر.
همین الان بهت دیس دادم
به کیف و کفشم.
خب حداقل بذارید بازی منتشر بشه بعد مقاله بنویسین این مقاله فقط بحث بیخود به وجود میاره
آقا این سعید آقابابایی کجاست قبلاً گفتم نظرمو تأیید نشد.
تهران.
خوبه همین که هستش کافیه
پروفایلتان خداست جناب (: