تمام فیلم‌های در حال ساخت دنیای مرد عنکبوتی - گیمفا
تمام فیلم‌های در حال ساخت دنیای مرد عنکبوتی - گیمفا
تمام فیلم‌های در حال ساخت دنیای مرد عنکبوتی - گیمفا
تمام فیلم‌های در حال ساخت دنیای مرد عنکبوتی - گیمفا

تمام فیلم‌های در حال ساخت دنیای مرد عنکبوتی

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
تمام فیلم‌های در حال ساخت دنیای مرد عنکبوتی

دنیای مرد عنکبوتی روز به روز گسترده‌تر می‌شود و فیلم‌های بسیار زیادی از این شخصیت و کاراکترهای مرتبط به او در حال تولید هستند.

اسپایدر من یا مرد عنکبوتی (Spider-Man) یکی از قهرمانان مارول به شمار می‌رود که طیف گسترده‌ای از کاراکترهای مکمل و دشمنان مختلف دارد که می‌توانند در کنار یکدیگر دنیای سینمایی جذابی را شکل بدهند و کمپانی سونی نیز به دنبال شکل دادن به همین دنیای سینمایی است.

با اینکه در حال حاضر و پس از اکران فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home) مشخص نیست که تام هالند (Tom Holland) کی و در چه فیلمی نقش مرد عنکبوتی را دوباره بازی خواهد کرد اما کمپانی سونی همچنان در حال ساخت و توسعه فیلم‌های بیشتری برای دنیای سینمایی مرد عنکبوتی است.

فیلم‌های منتشر شده از دنیای سینمایی مرد عنبکوتی

  • فیلم ونوم (Venom) محصول سال ۲۰۱۸
  • فیلم ونوم: بگذارید کارنیج بیاید (Venom: Let There Be Carnage) محصول سال ۲۰۲۱
  • فیلم موربیوس (Morbius) محصول سال ۲۰۲۲

برای اینکه شناخت بهتری از فیلم‌های در حال توسعه مرد عنکبوتی داشته باشید، در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی تمام این آثار بپردازیم.

سه‌گانه تازه مرد عنکبوتی با بازی تام هالند

تام هالند
  • وضعیت: در حال توسعه
  • تاریخ اکران: نامشخص

با اینکه سه فیلم مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول و با بازی تام هالند در نقش اصلی جزو دنیای سینمایی سونی محسوب نمی‌شوند اما همچنان آثاری جذاب و تماشایی هستند که توجه بینندگان و طرفداران را به خود جلب می‌کنند.

در حقیقت، در سال ۲۰۱۹ میلادی کمپانی سونی و مارول بار دیگر قراردادی به امضا رساندند تا بتوانند همچنان فیلم‌های مشترکی از مرد عنکبوتی بسازند، فیلمی‌هایی که همچنان جزوی از دنیای سینمایی مارول خواهند بود. با این وجود،‌ همچنان امکان حضور مرد عنکبوتی با بازی تام هالند در دنیای مرد عنکبوتی سونی نیز وجود دارد.

امی پاسکال (Amy Pascal) که تهیه‌کننده فیلم‌های مرد عنکبوتی به شمار می‌رود، در اظهارات اخیر خود گفته که حداقل سه فیلم دیگر از مرد عنکبوتی با بازی تام هالند ساخته خواهند شد. با این حال، این موضوع مورد تایید مارول یا سونی قرار نگرفته است. اما باید گفت که استودیو مارول فعلا در حال توسعه فیلم «مرد عنکبوتی ۴» است.

انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across the Spider-Verse)

فیلم spider man across the spider verse
  • وضعیت: در حال ساخت
  • تاریخ اکران: جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲

انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse) به هنگام اکران خود در سال ۲۰۱۸ میلادی توانست به موفقیت بسیار بزرگی برای کمپانی سونی تبدیل شود. این فیلم از سوی منتقدان و همچنین مخاطبان تحسین شد و از لحاظ مالی نیز توانست به فروش خوبی دست پیدا کند. همین نیز باعث شد تا ساخت دنباله‌ای برای آن در دستور کار قرار بگیرد.

با این حال،‌ در پاییز سال ۲۰۲۱ میلادی آشکار شد که کمپانی سونی دو دنباله برای این انیمیشن در دست توسعه دارد. واکیم دوس سانتوس (Joaquim Dos Santos) که بیشتر برای سریال انیمیشنی لیگ عدالت (Justice League Unlimited)، سریال انیمیشنی آواتار: آخرین بادافزار (Avatar: The Last Airbender) و سریال انیمیشنی افسانه کورا (The Legend of Korra) شناخته می‌شود، کارگردانی انیمیشن دوم تحت عنوان انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across the Spider-Verse) را برعهده دارد.

کمپ پاورز (Kemp Powers) و جاستین کی تامپسون (Justin K. Thompson) نیز در زمینه کارگردانی به او کمک خواهند کرد. فیلم‌نامه این انیمیشن را نیز دیوید کالاهام (David Callaham)، فیل لرد (Phil Lord) و کریس میلر (Chris Miller) قلم زده‌اند.

در انیمیشن «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» شخصیت مرد عنکبوتی ژاپنی نیز در کنار دیگر کاراکترهای مختلف حضور خواهد داشت. اسکار آیزاک (Oscar Isaac) نیز بار دیگر صداپیشگی میگل اوهارا یا مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ را برعهده دارد. ایسا رای (Issa Rae) نیز صداپیشه شخصیت جسیکا درو یا اسپایدر وومن خواهد بود.

در ماه آوریل سال جاری میلادی در کامیک‌کان، کمپانی سونی آشکار کرد که انیمیشن «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» شامل ۲۴۰ کاراکتر، شش جهان و بزرگترین عوامل سازنده برای یک انیمیشن سینمایی خواهد بود. این انیمیشن قرار است در تاریخ ۲ ژوئن سال ۲۰۲۳ میلادی (جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲) روی پرده سینماها اکران شود.

انیمیشن مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Beyond the Spider-Verse)

انیمیشن spider man across the spider verse
  • وضعیت: در حال توسعه
  • تاریخ اکران: جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سومین انیمیشن از این فرنچایز نیز تحت عنوان «مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی» ساخته می‌شود و در حال حاضر نیز اطلاعات زیادی در مورد آن در دست نیست. این انیمیشن برای اکران در تاریخ ۲۹ مارس سال ۲۰۲۴ میلادی (جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳) برنامه‌ریزی شده است.

فیلم کریون شکارچی (Kraven the Hunter)

فیلم kraven the hunter
  • وضعیت: در حال ساخت
  • تاریخ اکران: جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲

یکی دیگر از فیلم‌های تازه دنیای سینمایی سونی، فیلم کریون شکارچی (Kraven the Hunter) است. این شخصیت، یکی از قدیمی‌ترین دشمنان مرد عنکبوتی به شمار می‌رود که شکارچی بسیار ماهری است و پس از اینکه تمام حیوانات شکارچی در دنیای وحش را شکست داده، به دنبال شکار مرد عنکبوتی است.

شخصیت کریون همچنین دشمن اصلی در خط داستانی بسیار مهم «آخرین شکار کریون» است که می‌تواند به منبع داستانی بسیار خوبی برای فیلم تبدیل شود. ریچارد ونک (Richard Wenk) در کنار آرت مارکوم (Art Marcum) و مت هالووی (Matt Holloway) فیلم‌نامه فیلم «کریون شکارچی» را قلم زده‌اند.

کارگردان فیلم مرز سه‌گانه (Triple Frontier) یعنی جی سی چاندور (J.C. Chandor) سکان کارگردانی این فیلم را در دست دارد و در این فیلم، آرون تیلور جانسون (Aaron Taylor-Johnson) نقش اصلی داستان یعنی کریون را بازی خواهد کرد.

کریستوفر ابوت (Christopher Abbott)، فرد هچینگر (Fred Hechinger)، آریانا دیبوز (Ariana DeBose)، لیوای میلر (Levi Miller)، الساندرو نیوولا (Alessandro Nivola) و راسل کرو (Russell Crowe) نیز از جمله دیگر بازیگران فیلم «کریون شکارچی» هستند. این فیلم در ابتدا برای اکران در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی برنامه‌ریزی شده بود اما اکنون قرار است در تاریخ ۶ اکتبر سال ۲۰۲۳ (جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲) به روی پرده سینماها بیاید.

فیلم ال موئرتو (El Muerto)

فیلم el muerto
  • وضعیت: در حال توسعه
  • تاریخ اکران: جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲

در کامیک‌کان سال ۲۰۲۲ کمپانی سونی اعلام کرد که فیلم دیگری از دنیای مرد عنکبوتی تحت عنوان «ال موئرتو» می‌سازد. این فیلم بر اساس شخصیتی به همین نام است و در آن، خواننده،‌ بازیگر و کشتی‌گیر بد بانی (Bad Bunny) نقش اصلی را بازی خواهد کرد.

شخصیت ال موئرتو کشتی‌گیری با قدرت‌های فراانسانی است که ماسک و توانایی‌هایش از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شوند. این فیلم قرار است در تاریخ ۱۲ ژانویه سال ۲۰۲۴ میلادی (جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲) روی پرده سینماها اکران شود.

فیلم مادام وب (Madame Web)

فیلم مادام وب madame web
  • وضعیت: در حال ساخت
  • تاریخ اکران: جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲

نویسنده‌های فیلم‌نامه فیلم موربیوس (Morbius) یعنی مت سازاما (Matt Sazama) و بورک شارپلس (Burk Sharpless) مسئولیت نگارش فیلم‌نامه فیلم «مادام وب» را برعهده دارند. این فیلم نیز بر اساس یکی دیگر از دشمن‌های مرد عنکبوتی است که به عنوان مادام وب شناخته می‌شود.

شخصیت مادام وب که از او با نام کاساندرا وب نیز یاد می‌کنند، یک جهش‌یافته مسن به شمار می‌رود که توانایی روشن‌بینی و آینده‌نگری دارد و در کتاب‌های کمیک متعددی نیز در داستان‌های اسپایدر وومن‌ها حضور داشته است.

کارگردان سریال جسیکا جونز‌ (Jessica Jones) یعنی سی جی کلارکسون (S.J. Clarkson) کارگردانی اولین فیلم دنیای سینمایی مرد عنکبوتی کمپانی سونی بر محوریت یک شخصیت اصلی زن را برعهده خواهد داشت.

در فیلم «مادام وب»، داکوتا جانسون (Dakota Johnson) نقش اصلی را بازی خواهد کرد. طاهر رحیم (Tahar Rahim)، سلست اوکانر (Celeste O’Connor)،‌ ایزابلا مرسد (Isabela Merced) و سیدنی سوئینی (Sydney Sweeney) از جمله دیگر بازیگران این فیلم به شمار می‌روند. این فیلم در ابتدا برای اکران در تاریخ ۶ اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی برنامه‌ریزی شده بود اما اکنون قرار است در تاریخ ۱۶ فوریه سال ۲۰۲۴ میلادی (جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲) روی پرده سینماها اکران شود.

فیلم ونوم ۳ (Venom 3)

فیلم venom 3
  • وضعیت: در حال توسعه
  • تاریخ اکران: نامشخص

سومین فیلم «ونوم» نیز یکی دیگر از فیلم‌های در حال توسعه دنیای سینمایی سونی به شمار می‌رود و این موضوع توسط تهیه‌کننده امی پاسکال تایید شده است. با این حال، در حال حاضر اطلاعات اندکی در مورد آن در دسترس است اما حضور دوباره تام هاردی (Tom Hardy) در نقش اصلی قطعی به نظر می‌رسد. سونی در ماه آوریل سال ۲۰۲۲ و در رویداد کامیک‌کان به صورت رسمی ساخت این فیلم را تایید کرد، هر چند، تاریخی برای اکران آن روی پرده سینماها اعلام نکرده است.

فیلم بدون عنوان مرد عنکبوتی

فیلم بدون عنوان مرد عنکبوتی
  • وضعیت: در حال توسعه
  • تاریخ اکران: جمعه ۲۲ تیر ۱۴۰۳

کمپانی سونی پروژه‌ای بدون عنوان و نامشخص را برای اکران در تاریخ ۱۲ ژوئیه سال ۲۰۲۴ میلادی (جمعه ۲۲ تیر ۱۴۰۳) برنامه‌ریزی کرده است. با این حال، فعلا هیچ گونه اطلاعاتی در مورد این پروژه در دست نیست و اصلا مشخص نیست که کاراکتر اصلی آن چه کسی خواهد بود.

فیلم سیلک (Silk)

فیلم silk
  • وضعیت: نامعلوم
  • تاریخ اکران: نامشخص

شخصیت سیلک یکی از کاراکترهای تازه‌وارد در دنیای عنکبوتی به شمار می‌رود. این شخصیت زن به نام سیندی مون توسط همان عنکبوت رادیواکتیوی نیش زده می‌شود که باعث شد پیتر پارکر به این قدرت‌های خود دست پیدا کند.

سیندی مون پس از اینکه یک دهه را در پناهگاهی زیرزمینی سپری کرده، حالا به روی زمین آمده و راه مرد عنکبوتی را در پیش گرفته است. او لباسی برای خودش تهیه می‌کند و به یک ابرقهرمان تبدیل می‌شود.

نکته جالب‌توجه آن است که شخصیت سیندی مون به صورت مختصر در فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming) و فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War) معرفی شده بود. نقش سیندی مون را در این دو فیلم، تیفانی اسپنسن (Tiffany Espensen) ایفا کرده است.

البته به احتمال بسیار زیاد، برای پروژه‌های آینده دنیای سینمایی مرد عنکبوتی، بازیگر دیگری برای این نقش انتخاب خواهد شود. پروژه «سیلک» در ابتدا به عنوان اثری سینمایی در حال توسعه بوده اما گزارش‌های تازه از آن هستند که سونی به دنبال تبدیل کردن آن به سریالی لایو اکشن است.

انیمیشن بدون عنوانی بر محوریت شخصیت‌های زن

انیمیشن بدون عنوانی بر محوریت شخصیت‌های زن
  • وضعیت: نامعلوم / احتمالا کنسل شده
  • تاریخ اکران: نامشخص

پس از اینکه انیمیشن «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» روی پرده سینماها اکران شد، کمپانی سونی تصمیم گرفت تا نسخه‌ای فرعی بر اساس آن بسازد که در آن، تمام شخصیت‌های اصلی زن حضور داشته باشند.

در این انیمیشن قرار بود علاوه بر حضور دوباره شخصیت اسپایدر گوئن کاراکترهای دیگری همچون اسپایدر گرل، اسپایدر وومن، مادام وب، سیلک و همچنین بلک کت حاضر باشند. با این حال، از آن زمان هیچ خبری از این پروژه نبوده و باور این است که سونی این پروژه را کاملا کنار گذاشته است.

فیلم بلک کت (Black Cat)

فیلم بلک کت black cat
  • وضعیت: نامعلوم / احتمالا کنسل شده
  • تاریخ اکران: نامشخص

در کنار فیلم «ونوم»، کمپانی سونی به دنبال ساخت فیلم سیلور و بلک (Silver & Black) در دنیای سینمایی مرد عنکبوتی بود. این فیلم بر محوریت دو شخصیت زن به نام‌های سیلور سیبل (Silver Sable) و بلک کت (Black Cat) است که اولی یک مزدور و دومی یک دزد بسیار ماهر است.

کمپانی سونی جینا پرینس بایتوود (Gina Prince-Bythewood) را برای کارگردانی فیلم «سیلور و بلک» به خدمت گرفت و حتی این فیلم را برای اکران در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ میلادی برنامه‌ریزی کرد اما در نهایت، این پروژه کنسل شد.

گزارش‌های اخیر حاکی از آن هستند که از آن زمان، کمپانی سونی به دنبال آن بود تا دو فیلم جداگانه بر اساس شخصیت سیلور سیبل و بلک کت بسازد، اگر چه وضعیت این دو فیلم نیز همچنان نامشخص به نظر می‌رسد. در سال ۲۰۲۰ میلادی نیز گزارش‌هایی منتشر شده بودند مبنی بر اینکه این دو فیلم احتمالا به سریال تبدیل خواهند شد.

فیلم سیلور سیبل (Silver Sable)

فیلم سیلور سیبل silver sable
  • وضعیت: نامعلوم / احتمالا کنسل شده
  • تاریخ اکران: نامشخص

همانطور که در بالا ذکر شده بود، همانند فیلم «بلک کت» وضعیت فیلم یا سریال «سیلور سیبل» همچنان نامشخص است. البته لازم به ذکر است که شخصیت سیلور سیبل در بازی Spider-Man PS4 حضور داشته است.

فیلم نایت‌واچ (Nightwatch)

فیلم نایت‌واچ nightwatch
  • وضعیت: نامعلوم / کنسل شده
  • تاریخ اکران: نامشخص

فیلم نگهبان شب یا «نایت‌واچ» نیز یکی دیگر از پروژه‌های قبلی کمپانی سونی به شمار می‌رود که بر محوریت شخصیتی به همین نام است، شخصیتی که بدون شک، یکی از گمنام‌ترین کاراکترهای مارول به شمار می‌رود.

این شخصیت، قهرمانی است که لباسی با دوام و از فناوی نانو می‌پوشد، لباسی که با تحریک غدد فوق کلیوی، قدرت او را افزایش می‌دهد. در مارس سال ۲۰۱۸ میلادی کارگردان اسپایک لی (Spike Lee) در حال مذاکره برای برعهده گرفتن کارگردانی این پروژه بود اما این مذاکرات بی نتیجه باقی ماندند. فعلا نیز این پروژه وضعیت نامشخصی دارد و احتمال می‌رود که سونی آن را کنسل کرده باشد.

فیلم جک‌پات (Jackpot)

فیلم جک‌پات jackpot
  • وضعیت: نامعلوم / احتمالا کنسل شده
  • تاریخ اکران: نامشخص

شخصیت جک‌پات نیز یکی دیگر از کاراکترهای جدیدی به شمار می‌رود که به دنیای مرد عنکبوتی اضافه شده و اغلب اوقات نیز در کنار مرد عنکبوتی برای دفاع از نیویورک مبارزه کرده است. در کتاب‌های کمیک آشکار می‌شود که هویت جک‌پات در حقیقت توسط دو زن متفاوت استفاده می‌شوند که یکی از آن‌ها محقق ژنتیک سارا اهرت و دیگری تحسین‌کننده او به نام آلانا جابسون است.

برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ میلادی توسعه فیلم «جک‌پات» گزارش شده بود و در سال‌های اخیر نیز مارک گوگنهایم (Marc Guggenheim) برای نگارش فیلم‌نامه این اثر به خدمت گرفته شده است اما در حال حاضر هیچ بازیگر یا کارگردانی برای این فیلم انتخاب نشده و این احتمال وجود دارد که این فیلم نیز به سرنوشت دیگر آثار کنسل‌شده دنیای سینمایی مرد عنکبوتی سونی دچار شده باشد.

آینده دنیای سینمایی مرد عنکبوتی

آینده دنیای سینمایی مرد عنکبوتی

به نظر می‌رسد که مدیران کمپانی سونی برنامه‌های طولانی مدتی را برای کاراکترهای پیرامون مرد عنکبوتی در نظر دارند و به دنبال آن هستند تا علاوه بر ساخت آثار سینمایی، سریال‌های جذابی نیز از این کاراکتر خلق کنند. با این حال، وضعیت بسیاری از پروژه‌های در حال توسعه دنیای سینمایی سونی نامشخص است و باید دید در آینده سرنوشت این فیلم‌ها یا سریال‌ها چه خواهد شد.

فیلم‌های در حال تولید دنیای سینمایی مرد عنکبوتی

  • فیلم کریون شکارچی (Kraven the Hunter)
  • انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across the Spider-Verse)
  • انیمیشن مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Beyond the Spider-Verse)
  • فیلم ال موئرتو (El Muerto)
  • فیلم مادام وب (Madame Web)
  • فیلم ونوم ۳ (Venom 3)
  • فیلم بدون عنوان مرد عنکبوتی

فیلم‌های کنسل‌شده دنیای سینمایی مرد عنکبوتی

  • فیلم جک‌پات (Jackpot)
  • فیلم نایت‌واچ (Nightwatch)
  • فیلم سیلور سیبل (Silver Sable)
  • فیلم بلک کت (Black Cat)
  • انیمیشن بدون عنوانی بر محوریت شخصیت‌های زن
  • فیلم سیلک (Silk)

در این مطلب به معرفی تمام فیلم‌های در حال توسعه از دنیای مرد عنکبوتی سونی پرداختیم. نظر شما در مورد این فیلم‌ها چیست؟

منبع: ign

Amir Ringoکریتوس کبیرREZAGAMER...DARKSIREN.هادی صفائیS.mvahid gamerمحمدرضا نوروزییوهانJim HawkinsEzio Auditore da Firenze

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تمام فیلم‌های در حال ساخت دنیای مرد عنکبوتی - گیمفا
تمام فیلم‌های در حال ساخت دنیای مرد عنکبوتی - گیمفا
تمام فیلم‌های در حال ساخت دنیای مرد عنکبوتی - گیمفا
تمام فیلم‌های در حال ساخت دنیای مرد عنکبوتی - گیمفا
تمام فیلم‌های در حال ساخت دنیای مرد عنکبوتی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تمام فیلم‌های در حال ساخت دنیای مرد عنکبوتی - گیمفا
تمام فیلم‌های در حال ساخت دنیای مرد عنکبوتی - گیمفا