دنبالهی Cyberpunk 2077 به ۳۵۰ الی ۵۰۰ توسعهدهنده نیاز خواهد داشت
مدیر ارشد مالی سیدی پراجکت رد (CD Projekt RED) یعنی آقای Piotr Nielubowicz به تازگی از Cyberpunk 2077 به عنوان نقطه مرجعی برای تخمین شمار توسعهدهندگان هر بازی استفاده کرده است.
سیدی پراجکت رد طی این هفته عناوین آیندهی استودیوی خود را معرفی کرد. از یک سهگانهی The Witcher جدید گرفته تا یک آیپی اصلی جدید با نام Project Hader که توسط خود استودیو ساخته شده است. در این میان دنبالهی بازی Cyberpunk 2077 با اسم رمز Project Orion هم معرفی شده است که قرار توسط شعبهی آمریکای شمالی سیدی پراجکت رد توسعه یابد. تیم توسعهی اصلی بازی، از جمله طراح ارشد ماموریتهای Cyberpunk 2077 یعنی Paweł Sasko، برای تاسیس این استودیوی جدید و کار کردن بر روی بازی به بوستون نقل مکان خواهند کرد.
در این میان این سوال پیش میآید که این بازی جدید برای توسعه به چند نفر نیاز خواهد داشت. این جا جایی است که پای مدیر ارشد مالی سیدی پراجکت رد یعنی Piotr Nielubowicz به وسط میآید. Nielubowicz در جلسهی مالی جدید با سرمایهگذاران سیدی پراجکت رد در این باره گفت:
شعبهی آمریکای شمالی شامل افرادی از استودیوی بوستون و استودیوی ونکوور خواهد شد. توسعهدهندگان از لهستان هم به توسعهی این پروژه کمک خواهند کرد. از نظر تعداد نهایی توسعهدهندگانی که برای این پروژه نیاز داریم، به نظرم میتوان از Cyberpunk 2077 به عنوان نقطه مرجع خوبی استفاده کرد. به نظرم میتوان گفت که ۳۵۰ الی ۵۰۰ توسعهدهنده تخمین مناسبی برای پروژهای به این بزرگی است.
اندازهی نهایی تیم توسعهی بازی هر قدر باشد، سیدی پراجکت رد در حال حاضر مشغول تبلیغ موقعیتهای شغلی بسیاری برای این استودیو در وبسایت خود است. هیچ پنجرهی عرضهای برای Orion اعلام نشده است، پس احتمالا فاصلهی زیادی با این بازی داریم.
در حال حاضر سیدی پراجکت رد مشغول کار بر روی اولین و آخرین بسته الحاقی پولی و بزرگ بازی Cyberpunk 2077 با نام Phantom Liberty است. این بسته الحاقی در فاز نهایی توسعهی خود به سر میبرد و احتمالا در نیمهی اول سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد. همچنین باید گفت که این بسته الحاقی تنها برای کنسولهای نسل نهمی بوده و برای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان منتشر نخواهد شد.
بازی Cyberpunk 2077 در حال حاضر برای ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۵، سرویس استریم استدیا و پلتفرم PC در دسترس است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
به نظر من به جای توسعه دهنده بیشتر زمان بیشتر هم قرار بدید که انقدر فاجعه نشه لانچ بازی و اون همه پتانسیل حیف نشه و اون همه چیز هم از تو بازی پاک نشه
یعنی برا توسعش بیشتر از نه سال زمان نیاز دارن ؟
موتور بازی تغیر کرده
این مقدار توسعه دهنده هم داره
مانعی برای موفقیتش نمیبینم
البته مدت زمان کافی هم مهمه
اینا که درست اما cdp مثل بازی هایه قبلش باید حداقل ۲۵ ساعت رو کمپین بازی کار کنه و بقیه جزئیات که فوقالعاده هم محم هستن
ما همه میدونیم ساخت بازی ها بسیار کار مشکلی هست حتی اگه بازی خوب در نیاد
Cdp خیلی بیشتر از این ها واسه cyberpunk برنامه داشت که متاسفانه عملی نشد بعد از ۳ ساعت تازه بخش introduction بازی تموم میشد و بعد اون ۶ ساعت دیگه کل کمپین
مشخص بود که برنامه هایه دیگه ای داشتن ولی…………..
Cdp هنر داستان سرایی خیلی بالایی داره امیدوارم در آینده موفق بشه
کلا نسازه
این گزینه مفید تره
برو سراغ ویچر ۴
بسه