بازیهای بعدی Witcher و Cyberpunk روی تمام پلتفرمها کیفیتسنجی خواهند شد
ظاهراً مشکلات زمان عرضۀ بازی Cyberpunk 2077 درسهای زیادی برای سازندگان آن داشته و منجر به پیش گرفتن رویکردهای تازۀ بسیاری برای آنها شده است.
تا قبل از عرضۀ بازی Cyberpunk 2077، سیدی پراجکت رد (CD Projekt Red) شهرت انکارناپذیری برای کیفیت بازیهایش داشت، اما با انتشار بازی مذکور شاهد محصولی ناقص بودیم. این استودیو بعد از آپدیتهای بسیار و رفع مشکلات، بهتازگی از توسعۀ بازیهای جدید Cyberpunk و Witcher خبر داد و قول داده است که این بار با آزمایش عناوین خود در تمام پلتفرمها، از وقوع فاجعهای دیگر جلوگیری کند.
بازی Cyberpunk 2077 ابتدا با نقدهای مثبتی همراه بود، اما نکته این است که این نقدها مربوط به نسخۀ PC بودند. زمانی که نسخۀ کنسولی بازی منتشر شد، کیفیت محصول نهایی خشم بسیاری را برانگیخت. بازی پر از باگها و دیگر مشکلات عملکردی بود که ناشی از عدم بررسی بازی روی کنسولهای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان بودند و این حجم عظیم از مشکلات همۀ بازیبازان را در شوک فرو برد.
حالا به نظر میرسد که سیدی پراجکت از این اتفاق درس گرفته، چراکه استودیوی مذکور از استراتژی کیفیتسنجی جدیدی خبر داده است:
کیفیت گیمپلی را از ابتدا روی تمامی پلتفرمها تست میکنیم و تنها روی بیلد پلتفرم رایانههای شخصی توسعهدهندگان تمرکز نخواهیم کرد. البته که این موضوع مراحل اولیه ساخت را کمی خستهکننده میکند، اما کنترل و اطمینان بیشتری نیز در مراحل بعدی برایمان به ارمغان خواهد آورد.
همچنین، بازیهای جدید این استودیو از جمله دنبالۀ Cyberpunk 2077، بازیهای بعدی فرنچایز Witcher و آیپی جدیدشان با اسم رمز “Hadar”، همگی با آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) توسعه خواهند یافت. این انجین خصوصاً برای پشتیبانی از بازیهای جهان آزاد در مقیاس وسیع ساخته شده است.
پر بحثترینها
- مدیرعامل پلی استیشن: Uncharted برای همیشه صنعت گیمینگ را دگرگون کرد
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- مروری بر عملکرد محتوایی ایکس باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۴ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد
- برخی توسعهدهندگان معتقدند که دنبال کردن گرافیک پیشرفته در بازیهای AAA دیگر امکانپذیر نیست
- تعجب تهیهکننده Gears of War نسبت به رویکرد Assassin’s Creed حول روایت در ژاپن
- ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۴ به انتخاب آرمین مُکاری، نویسنده
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
نظرات
یه کوچولو دیر به این نتیجه رسیدید اما ماهی رو هر وقت از اب بگیری تازست:)
عالی
منتظر تریلر بازی ویچر ۴ هستیم
استودیو های خوش سابقه و بزرگی مثل سی دی پراجکت حیفه که آسیب ببینن امیدوارم بازی بعدی ویچر و سایبرپانک اونارو به اوجشون برگردونه
کسی بازیاشون رو بازی کرده باشه میدونه چقدر با استعدادن بنظر من با ارزش ترین استودیوی بازی سازی مستقل همین سی دی پراجکت هست
برایه جلوگیری از پیش اومدن مشکلات cyberpunk باید ساخت بازی که تموم شد ۶ ماه یا بیشتر هم بازی تاخیر بخوره همه هم راضی هستیم هیچ مشکلی هم نداریم
خیلی هم عالی
البته از اول هم عرضه سایبرپانک غیر منطقی بود ، یعنی هیچ کس تو اون شرکت نبود بازی رو روی ps4 و xb کیفیت سنجی کنه حداقل افت فریم و افت بافت بازی رو ببینه ، باگ هیچی !
چرا ویتچر نسل ۹ رو نمیدن !
گفته بودند تا اخر امسال میدن !
یعنی حتما باید بشه ۳۱/۱۲/۲۰۲۲ تا عرضه کنند ! 😭
حداقل نزدیک عرضه شده ۴ تا کلیپ بزارند ببینیم چی شده ! 😅 (البته بخاطر اتفاقی که برای سایبرپانک افتاد تا از کیفیتش اطمینان حاصل نکنند شک دارم حتی دموی بازی رو نشون مردم بدن !)
مرد حسابی ویچر نسل ۹ چه صیغه ای هستش؟
بزارید رو سری جدید کار کنن…
مثلا تو نسخه نسل ۹ میخواد چی بشه؟
دمشون گرم که از اشتباه خودشون دارن درس میگیرن و پر قدرت میرن جلو
روی کنسول ها ناقص بود من رو pc بازی رو ول کرده بودم دنبال باگ میگشتم که تا پایان بازی دو سه تا باگ مربوط به ماشین اذیت میکرد اگه یکم دیرتر واسه کنسول ها عرضه میشد الان اون شُهرت سر جاش بود