نگاهی به 10 سلاح نمادین ژانر ابرقهرمانی در سینما
نگاهی به 10 سلاح نمادین ژانر ابرقهرمانی در سینما
نگاهی به 10 سلاح نمادین ژانر ابرقهرمانی در سینما
نگاهی به 10 سلاح نمادین ژانر ابرقهرمانی در سینما

نگاهی به ۱۰ سلاح نمادین ژانر ابرقهرمانی در سینما

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
نگاهی به 10 سلاح نمادین ژانر ابرقهرمانی در سینما

ژانر ابرقهرمانی به سبب بهره‌گیری از المان‌های بعضاً غیرواقعی و فانتزی مملو از سلاح‌ها و ادوات جذاب و پرقدرتی است که باعث شده تا طرفداران این آثار همیشه به وجد بیایند.

ژانر ابرقهرمانی هر روزه در حال گسترش می‌باشد و شاهد انواع و اقسام ابرقهرمانان مختلف در سینما و تلویزیون هستیم که با استفاده از سلاح‌ها و ادوات مختلف که گاه ساخته دست بشر بوده و گاه به وسیله خدایان و موجودات افسانه‌ای، رقم زننده صحنه‌های جذاب و به یاد ماندنی برای مخاطبین خود بوده‌اند.

در حالی که ابرقهرمانان به واسطه کمپانی‌های فیلم‌سازی مختلف عملاً سینما را به سلطه خود درآورده‌اند، اما این دی‌سی و مارول هستند که به سبب کمپانی‌های برادران وارنر دیسکاوری و دیزنی به موفقیتی عظیم و بی‌سابقه دست پیدا کرده و هر ساله دنیای سینمایی خود را به روش‌های گوناگون گسترش می‌دهند.

همین مسئله باعث شده تا ابرقهرمانانی که زیر پرچم این دو استودیو به تصویر کشیده می‌شوند، از ادواتی برخوردار باشند که به جذابیت و محبوبیت آثار آن‌ها افزوده و به نوعی می‌توان آن‌ها را نماد حامل آن‌ها دانست.

حال نیز در این مقاله در نظر داریم تا به معرفی ۱۰ سلاح و ادوات نظامی نمادین ژانرابرقهرمانی در سینما پرداخته و هر یک از آن‌ها را برای شما معرفی نماییم. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

بترنگ‌های شوالیه تاریکی

نگاهی به 10 سلاح نمادین ژانر ابرقهرمانی در سینما

شخصیت شوالیه تاریکی به سبب ویژگی‌های متمایزکننده خود از محبوبیت خاصی بین طرفداران ژانر ابرقهرمانی برخوردار بوده و به واسطه بازیگران مختلف شاهد حضور او در طی چند دهه اخیر سینما بوده‌ایم.

به خاطر این که بتمن از هیچ ویژگی ابرانسانی برخوردار نبوده و قدرت فرابشری خاصی ندارد، مجبور است تا از وسایل و ادواتی استفاده نماید که خود آن‌ها را خلق می‌کند. یکی از سلاح‌های ساخته شده به دست بروس وین که به عنوان نماد شخصیت بتمن شناخته می‌شود، بترنگ‌های او نام دارند. ابزاری موثر، ساده و در عین حال بسیار خطرناک که استفاده‌های مختلفی داشته و بتمن ده‌ها تعداد از آن را در لباس خود جاسازی کرده تا بتواند در شرایط مورد نیاز از آن‌ها بهره ببرد.

سپر کاپیتان آمریکا

نگاهی به 10 سلاح نمادین ژانر ابرقهرمانی در سینما

نمی‌توان نام شخصیت کاپیتان آمریکا را بر زبان آورد و سپر نمادین او را در ذهن تجسم نکرد. سپری از جنس آلیاژ ویبرانیوم که رقم‌زننده وقایعی هیجان‌انگیز و احساسی در طول آثار دنیای سینمایی مارول و ۴ فاز ساخته شده بوده است.

در سال ۲۰۱۱ و فیلم Captain America: The First Avenger بود که شاهد به دست گرفتن این سپر توسط استیو راجرز بودیم. سلاحی کاربردی و بسیار مهم که در عین حفاظت از جان کاپتیان آمریکا، می‌تواند ضرباتی مهلک و سنگین را به دشمنانش وارد نماید. این سپر پس از وقایع فیلم Avengers: Endgame وارد سلسله‌ای از جریانات شد که در سریال The Falcon And The Winter Soldier سرانجام به دست شخصیت سم ویلسون رسید و باعث شد تا او به کاپیتان آمریکای جدید دنیای سینمایی مارول تبدیل گردد.

باید دید که در فیلم Captain America: New World Order چه سرنوشت و وقایعی در انتظار یادگار استیو راجرز خواهد بود و سم ویلسون چگونه از آن بهره خواهد گرفت.

کمند حقیقت واندر وومن

نگاهی به 10 سلاح نمادین ژانر ابرقهرمانی در سینما

پرنسس دایانا که به عنوان واندر وومن شناخته می‌شود، الهه نمادین آثار استودیو دی‌سی می‌باشد که علی‌رغم بهره‌گیری از قدرت و سلاح‌های بسیار گسترده، اما به واسطه کمند حقیقت‌اشه محبوبیت گسترده‌ای یافته است.

کمند حقیقت یکی از منحصر به فردترین سلاح‌های ساخته شده در طول تاریخ کمیک می‌باشد که بارها در دنیای سینمایی دی‌سی مورد استفاده قرار گرفته و لحظات جذابی را رقم زده است. قدرت کمند حقیقت بدین گونه است که هر کس به دام آن افتاده باشد، نه تنها مجبور می‌شود تا از دستورات واندر وومن اطاعت نموده و حقیقت را بازگو نماید، بلکه در استفاده از قدرت‌هایش نیز تا حدودی فلج می‌شود. امیدواریم که در فیلم Wonder Woman 3 نیز همچنان شاهد قدرت‌نمایی این سلاح زیبا و جذاب در دستان پرنسس دایانا باشیم.

میولنیر

نگاهی به 10 سلاح نمادین ژانر ابرقهرمانی در سینما

سلاح میولنیر که تنها افراد سزاوار نیکی و درستی می‌توانند آن را برداشته و استفاده نمایند، به حدی قدرتمند است که بارها در طول وقایع دنیا سینمایی مارول نتیجه را به نفع انتقام‌جویان تغییر داده است. سلاحی که تاکنون افرادی همچون ثور، ویژن، کاپیتان آمریکا و جین فاستر لیاقت بلند کردن آن را یافته و مورد استفاده قرار داده‌اند.

این سلاح که توسط جادوی مردم ازگارد خلق شده است، موجودی زنده می‌باشد که قدرتی بی حد و اندازه را به صاحب خود اعطا می‌کند. علی‌رغم این که در فیلم Thor: Ragnarok شاهد نابودی آن به دست خواهر ثور یعنی هلا بودیم، اما در جریان وقایع فیلم Avengers: Endgame از جهانی موازی مورد استفاده قرار گرفت و در نهایت نیز در فیلم Thor: Love and Thunder توسط جین فاستر تمام و کمال بازسازی شد و قدرت خود را بازیابی کرد. امیدواریم که در رویارویی انتقام‌جویان با کنگ فاتح شاهد حضور این سلاح کاربردی و مخوف باشیم.

شنل معراج

نگاهی به 10 سلاح نمادین ژانر ابرقهرمانی در سینما

شنل معراج نام لباسی جادویی و زنده است که توسط دکتر استرنج مورد استفاده قرار گرفته و توانایی پرواز و دفع ضربات مهلک را به وی اعطا کرده و بارها جان صاحب خود را نجات داده است.

این شنل طبق وقایع دنیای سینمایی مارول می‌تواند از ظاهر گوناگونی برخوردار باشد که نمونه‌های مختلف آن را در سریال انیمیشنی What If و همچنین فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness مشاهده کرده‌ایم. با توجه به وقایع جهان‌های موازی که آغازگر حماسه جدید در دنیای سینمایی مارول خواهد بود، قطعاً دکتر استرنج بیش از پیش به شنل معراج نیاز پیدا کرده و حتی شاید بتوانیم شاهد قدرت‌ها و وقایعی جدیدی باشیم که این سلاح جادویی در ادامه رقم خواهد زد.

بت‌موبیل

نگاهی به 10 سلاح نمادین ژانر ابرقهرمانی در سینما

همان‌گونه که در ابتدای این مقاله نیز اشاره کردیم، شخصیت بتمن برخلاف باقی هم‌تیمی‌های خود از قدرت فرابشری خاصی بهره نمی‌برد و مانند سوپرمن یا فلش نمی‌تواند مسافت‌های طولانی را با پای پیاده طی نماید. همین مسئله باعث شده تا وی دست به ساخت یک تانک شخصی بسیار سریع به نام بت‌موبیل بزند.

اگر چه که در طی چند دهه گذشته، ظاهر و قابلیت‌های بت‌موبیل دست‌خوش تغییرات بسیاری بوده است، اما همچنان ابهت و کارایی تاثیرگذار خود را حفظ نموده و در طی نبردها و تعقیب و گریز‌های مختلف به کمک شوالیه تاریکی آمده است. با توجه به این که در حال حاضر شاهد دو بتمن مختلف در دنیای سینمایی دی‌سی هستیم، طرفداران این شخصیت می‌توانند قابلیت‌های دو بت‌موبیل مختلف را بر پرده سینما مشاهده کرده و از لحظاتی که به وسیله این ماشین زرهی پدید می‌آید، لذت کافی را ببرند.

استورم‌بریکر

نگاهی به 10 سلاح نمادین ژانر ابرقهرمانی در سینما

در فیلم Avengers: Infinity War شاهد از هم پاشیدن گروه انتقام‌جویان بودیم که منجر به این مسئله شد که کهکشان تا مرز نابودی پیش رفته و دیگر امیدی برای توقف تانوس باقی نمانده بود. ثور که به عنوان یکی از قدرتمندترین قهرمانان کهکشان شناخته می‌شود پتک میولنیر را از دست داده و عدم حضور او تاثیر بزرگی در شکست نیروهای روی زمین گذاشته بود.

با این حال او با کمک ایثری دست به خلق تبر استورم‌بریکر زد که قدرتی غیرقابل وصف را به ثور برای مقابله با تانوس اعطا نمود. در لحظه‌ای که عملاً نیروهای واکاندا در مرز نابودی قرار داشتند، ثور با سلاح قدرتمند خود وارد شد و نتیجه را به کلی تغییر داد. این تبر خارق‌العاده در کنار قدرت‌هایی که به صاحب خود اعطا می‌کند، می‌تواند دری به دنیاهای دیده نشده نیز باز کند که در فیلم Thor: Love and Thunder شاهد این موضوع بودیم. باید دید که پس از وقایع چهارمین فیلم ثور، این سلاح چه آینده‌ای در دنیای سینمایی مارول ایفا خواهد کرد و در برابر کانگ فاتح چه تاثیری خواهد گذاشت.

هالک‌باستر

نگاهی به 10 سلاح نمادین ژانر ابرقهرمانی در سینما

تونی استارک به حدی نابغه و باهوش است که برای مواجه با هر شرایط غیرممکنی دست به خلق انواع و اقسام زره‌های هوشمند و قدرتمند زده است. با این حال خلق زره‌ای که بتواند با هیولای غیرقابل توقفی همچون هالک پنجه به پنجه بشود، امری شگفت‌انگیز است که تنها زره هالک‌باستر می‌تواند چنین امری را محقق نماید.

این زره که به صورت اختصاصی برای رویارویی با هالک ساخته شده است، به حدی قدرتمند و مقاوم است که بروس بنر در جریان وقایع Avengers: Infinity War آن را به تن کرد و نقش تاثیرگذاری در نبرد واکاندا ایفا نمود. این زره غول‌پیکر از مجموعه‌ای از انواع سلاح‌های دوربرد برخوردار بوده و در برابر ضربات فیزیکی نیز از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. فردی که درون این زره قرار می‌گیرد می‌تواند با خیالی آسوده به دل دشمن زده و تلفات بسیاری را به آن‌ها وارد نماید.

تیرهای هاک‌آی

نگاهی به 10 سلاح نمادین ژانر ابرقهرمانی در سینما

یکی از شخصیت‌های کمتر پرداخته شده که بسیار دست کم گرفته شده است، کلینت بارتون ملقب به هاک‌آی می‌باشد. با این حال به لطف سریال اختصاصی او که Hawkeye نام داشت، موفق شدیم تا بیش از پیش با شخصیت او و سلاح ساده و در عین حال مخوفش آشنا شویم.

کماندار دنیای سینمایی مارول که نبوغ منحصر به فردی در استفاده از تیر و کمان دارد، به لطف همکاری با باقی اعضای گروه انتقام‌جویان توانسته تا به انواع و اقسام تیرهای مختلف دسترسی داشته باشد. با این حال گل سرسبد تیرهای او به واسطه تکنولوژی هنک پیم شکل گرفته و از تغییر توانایی اندازه برخودار می‌باشد. در یکی از صحنه‌های شگفت‌انگیز سریال هاک‌آی مشاهده کردیم که او و کیت بیشاپ به واسطه تیرهای تغییر سایزدهنده موفق شدند تا خودرو افراد کینگ‌پین را متوقف کرده و از مهلکه فرار نمایند.

نیزه سه‌شاخ نپتون

نگاهی به 10 سلاح نمادین ژانر ابرقهرمانی در سینما

کسی که خود را فرمان‌روای دریاها خطاب می‌کند، قطعاً باید از سلاحی منحصر به فرد و قدرتمند برخوردار باشد تا بتواند با تهدیدات آبی و خاکی مقابله کند.

همان‌طور که در فیلم Aquaman مشاهده نمودیم، آرتور کری موفق شد تا به بخش ناشناخته دریا قدم گذاشته و سلاح قدرتمند نیاکان خود که نیزه سه‌شاخ نپتون نام دارد را پیدا نماید. سلاحی زیبا و بسیار قدرتمند که کنترل تمامی موجودات آبزی را به صاحب خود اعطا نموده و به عنوان نماد پادشاه واقعی آتلانتیس شناخته می‌شود. یکی از مسائلی که طرفداران برای آن بسیار هیجان‌زده هستند، دنباله فیلم آکوامن است تا بتوانند قدرت‌های این نیزه منحصر به فرد را بیش از پیش مشاهده نمایند.


در حالی که شاهد شخصیت‌های گسترده با قدرت‌های گوناگونی در ژانر ابرقهرمانی سینما هستیم، به عقیده شما کدام‌یک از سلاح‌ها و ادوات آن‌ها می‌تواند در این مقاله حضور داشته باشد؟ کدام‌یک می‌تواند از همه قدرتمندتر باشد؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: کولایدر

vahid gamerriversideParhamDARKSIRENمتینbad flashهادی صفائیS.mꪖꪜꫀꪀᧁꫀ尺 ᣗᐡᣕᣕᕝᣗmahdi12345CameraMan🇮🇷Hulk🇮🇷Marcus FenixTUPACامیر حسین

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی به 10 سلاح نمادین ژانر ابرقهرمانی در سینما
نگاهی به 10 سلاح نمادین ژانر ابرقهرمانی در سینما
نگاهی به 10 سلاح نمادین ژانر ابرقهرمانی در سینما
نگاهی به 10 سلاح نمادین ژانر ابرقهرمانی در سینما
نگاهی به 10 سلاح نمادین ژانر ابرقهرمانی در سینما

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نگاهی به 10 سلاح نمادین ژانر ابرقهرمانی در سینما
نگاهی به 10 سلاح نمادین ژانر ابرقهرمانی در سینما