توسعهدهندگان اصلی Disco Elysium ناخواسته استودیوی سازنده را ترک کردند
مارتین لویگا آشفتگی سازندۀ Disco Elysium را به عنوان یک اقدام فرهنگی متمایز از شرکت ZA/UM میداند؛ به عبارتی، سرمایهگذاران شرکت در حال ایجاد فشار روی بازیسازان هستند.
مارتین لویگا، یکی از اعضای موسس استودیو ZA/UM و ویراستار بازی پرطرفدار Disco Elysium، انحلال انجمن فرهنگی ZA/UM را اعلام کرده است. این خبر از طریق پستی در Medium اعلام شد. لویگا «انجمن فرهنگی» ZA/UM را متمایز از شرکت میداند و ادعا میکند که طراح اصلی Disco Elysium، رابرت کورویتز (Robert Kurvitz)، نویسنده هلن هیندپر (Helen Hindpere) و کارگردان هنری الکساندر روستوف (Alexander Rostov) بهطور غیرارادی شرکت را در پایان سال ۲۰۲۱ ترک کردند.
لویگا ادعا می کند که ZA/UM به بهانه یک پروژه فرهنگی، دیگر اخلاقاتی که استودیو بر اساس آن بنا شده است را نشان نمیدهد. لویگا توضیح میدهد که او معتقد است ZA/UM یک پروژه موفقیتآمیز بوده است و حالا با اشتباهات داخلی زیادی دست و پنجه نرم میکند. در پاسخ به نظر یک کاربر در Medium، به نظر میرسد لویگا سرمایه گذاران ZA/UM را مقصر اصلی تغییر شخصیت و خروج اعضای اصلی تیم میداند.
لویگا همچنین نمیداند که آیا ZA/UM بدون مشارکت آن سرمایهگذاران میتوانست بودجه خود را تامین کند یا خیر. او در پایان میگوید:
کار در اینجا برای مدتی زیبا بود. صمیمانهترین تشکر من از همه کسانی که برای ما پیشقدم بودند.
لویگا با نوشتن متن “مرکز درمان بستری تالین کلینیک روانپزشکی، بخش IX” پست را امضا میکند. تالین، پایتخت استونی، جایی است که ZA/UM برای اولین بار در آنجا تاسیس شد. برای من مشخص نیست که آیا این متن، نشان دهنده مکان واقعی و وضعیت فعلی لویگا است یا یک شوخی بسیار تاریک به حساب میآید. صمیمانه امیدواریم که مارتین لویگا سالم و سلامت باشد.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
نظرات
چرا این ترجمه یجور خاصیه ماشینیه
سران شرکت های بازی سازی یعنی افراد کلیدی در هیئت مدیره بسیاری از شرکت های بازی سازی که اکثرا ۶ تا ۱۰ نفر هستند هیچ آشنایی با دنیای گیم ندارند. تنها مساله حائز اهمیت برای این افراد برگشت سود هست. نه توجه ایی به بازخورد های طرفداران اثر دارند و نه علاقه ایی به ماهیت اثر.
آثار زیادی قربانی این تیپ افراد شدن.که نمونه مشخص اش Days Gone و Cyberpunk 2077 و No Man Sky بود.
و برای اینکه این شکل آثار بخوان از روی خاک دوباره بلند شن چه فشار و تلاشی رو تیم سازنده دوباره باید متحمل بشن.
شوربختانه نکته بد ماجرا اینجاست که این آدم ها امروز سران سی دی پراجک هستند فردا میبینیم رفتن در مسابقات فرمول یک, و شاید روزی هم در Tencent ببینیمشون. هرجا پول باشه اونجا میپلکَند.
این خبرو دیشب از ی رسانه خارجی خوندم و آه از نهادم بلند شد. نزدیک ب ۱ سال پیش اسم کورویتز از تیم بازی حذف شده بود و احتمال میدادن هیندپر مسئولیتش رو ب عهده گرفته؛ با این حال دیگه جدا شدن این دو نفر به همراه نفر سوم، تایید شد. کسی ک دنیاسازی بازی رو ب مدت بیش از ۱ دهه انجام داده در کنار دو عضو مستعد با خروجشون عملاً بن و ریشه بازی رو هم با خودشون بردن
یعنی چی ناخواسته بوده ؟! یهو مثلا تله پورت شدن از استودیو ؟!
کلا تیتر و متن خبر مرموز بود !
سرمایهگذار جدید کلا سیستم هنری و خلاقانه استودیو رو ب سمت تجاری شدن کامل سوق داده بود. ظاهراً هدف مجموعه از ساخت بازیهای عمیق صرفاً به ساخت آثار سرگرمی با محوریت درآمدزایی تغییر کرده بود
ناراحت نشدم
کار در اینجا برای مدتی زیبا بود. صمیمانهترین تشکر من از همه کسانی که برای ما پیشقدم بودند.
حالا اگر اینجا بود:
خدا ازتون نگذره حقم رو خوردید تا صبح نکشی که نون منو اجر کردی!!!