دراکولا در عصر مدرن | مصاحبه ای با سازندگان Castlevania LoS 2 | گیمفا
دراکولا در عصر مدرن | مصاحبه ای با سازندگان Castlevania LoS 2 | گیمفا
دراکولا در عصر مدرن | مصاحبه ای با سازندگان Castlevania LoS 2 | گیمفا
دراکولا در عصر مدرن | مصاحبه ای با سازندگان Castlevania LoS 2 | گیمفا
دراکولا در عصر مدرن | مصاحبه ای با سازندگان Castlevania LoS 2 | گیمفا
دراکولا در عصر مدرن | مصاحبه ای با سازندگان Castlevania LoS 2 | گیمفا

دراکولا در عصر مدرن | مصاحبه ای با سازندگان Castlevania: Lords of shadow 2

بهزاد شعبانی
۱۸:۰۳ ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
دراکولا در عصر مدرن | مصاحبه ای با سازندگان Castlevania LoS 2 | گیمفا

یکی از بازی هایی که بسیاری را شیفته ی خود کرده و یکی از بهترین ها در سبک خود محسوب می شود، بازی Castlevania Lords of Shadow 2 است. هفته ی گذشته وب سایت خبری VG247 اطلاعات جامعی در مورد این بازی از سازندگانش خواستار شد که می توانید این اطلاعات از زبان سازندگان را در ادامه مطلب مطالعه نمایید.

ظاهرا کاترین کای، یکی از نویسندگان این وب سایت خبری خود از هواداران کسلوانیا است، مقدمه ای به شرح زیر در مورد قسمت دوم این بازی تشریح کرده:

“با توجه به مفهوم دوست داشتنی ((ادامه)) یا قسمت آخر، باید گفت که سازندگان این بازی هیچ کار آسانی برای ساخت LoS 2 پیش رو ندارند. آن ها سعی دارند تا از هواداران قدیمی دل جویی کنند و از طرفی مکانیک های موجود در این بازی حاکی از آن است که آن ها (سازندگان) بیشتر بازیباز ها و فن های جدید را مخاطبین اصلی خود قرار داده اند. البته مکانیک های بازی آن قدر هم جدید نیستند که شباهت ها را با نسخه ی اول از بین ببرد.

Konami و Mercury Steam چالش بسیار بزرگی را با Castlevania LoS 2 خواهند داشت چرا که توسعه و ساخت یک بازی پرمدعا با خواسته های بلند پروازانه کار آسانی نیست. چرا که اگر ساخت قسمت بعدی این بازی ساده می بود، Mercury و KONAMI به سراغ ریبوت این IP قدیمی نمی رفتند و بسیاری از طرفداران قدیمی خود را از این سری دور نمی ساختند. اما حالا می بینیم که ضمن تغییرات بسیار، داستان بازی بیشتر حول محوریت قلعه ی بلمونت و شخص دراکولا (یا همان گابریل بلمونت) می چرخد.

پس با وجود این تغییرات، نمی توان از اهداف بلند پروازانه ی Mercury Steam شگفت زده شد. در حال حاضر شاید بتوان LoS 2 را یکی از بزرگترین بازی هایی دانست که شما را به ۲۰ ساعت ماجراجویی دعوت می کند. به علاوه وسعت محیط این قسمت که LoS 2 را به یک بازی open world تبدیل کرده، یکی از اقداماتی است که بسیاری از هواداران را باری دیگر مجذوب خود کرده اما متاسفانه در دمویی از گیم پلی این بازی که در E3 2013 به نمایش درآمد، اطلاعات چندانی از وسعت محیط آن در اختیار ما قرار نداد.

از این رو کاترین کای از وب سایت VG 247، مصاحبه ای با دیو کاکس، تهیه کننده Castlevania LoS 2 از استودیو Mercury Steam و آلوارز ، از مالکین این کمپانی، ترتیب داده شده:

dave cox

Dave Cox

enric alvarez

Enric Alvarez

کای: کمی در مورد مکانیک های مبارزه و محیط open world بازی توضیح دهید.

دیو کاکس: هواداران ما به دنبال مبارزات متفکرانه تر و استراتژیک تر و جادو ها و روشنایی ها بودند. آن ها از اکتشاف های بیشتر در محیطی بزرگ استقبال کردند و خواستار سکوبازی هایی سریع تر و خلاقانه تر هستند. این بازتاب هایی بود که از نسخه اول Lords of Shadow به دست آوردیم. ما با آن ها مقابله نمی کنیم و همواره بازی هایمان را بهبود می دهیم. ما سعی داریم مبارزات را بهتر از قبل کنیم. ما به سیستم مبارزات اهمیت ویژه ای خواهیم داد اما ماجراجویی در محیطی بزرگ، برای ما اولویتی بزرگتر است. از این رو ما تغییراتی در تکنولوژی هایمان به دست آوردیم و شروع به کار با نسخه ی جدیدی از موتور گرافیکی مان کردیم.

کای: علیرغم شروع کار با انجینی جدید و محیطی با وسعت بسیار بیشتر، به نظر سیستم مبارزات تغییر چندانی نکرده. کمی در این باره توضیح دهید.

دیو کاکس: شما این بار هم دارای Void Sword و Chaos Clawsهستید. ما این ها را در قسمت قبل هم داشتیم اما این بار عمق و نقش بیشتری به آن ها محول خواهیم کرد. این بار هم Void Sword به عنوان جادویی عمل خواهد کرد که به کمک نوار سلامتی شما می آید و Chaos Claws هم دفاع های دشمن را در هم می شکند. اما در قسمت دوم شما می توانید این دو جادو را به سلاح های تان متصل کنید و آن ها را ارتقا دهید. چیزی که در قسمت قبل وجود نداشت.

ما همچنین سعی می کنیم روند بازی را به گونه ای برنامه ریزی کنیم که بازیباز نسبت به استفاده از این ارتقا ها و ترکیب سلاح ها علاقه مند شوند. به علاوه بازهم ایستگاه های تجدید نوار سلامتی و جادو ها وجود خواهند داشت و این بار برای ارتقا سلاح های تان نیاز بیشتری به آن ها خواهید داشت. مطمئن باشید با این کار اسلحه هایتان بسیار کارآمد تر خواهند شد.

نوآوری ها در دو سیستم Void Sword و Chaos Claws از آن دسته تغییراتی است که استراتژی های بازی را پر رنگ تر می کند تا هواداران به یکی از خواسته هایشان برسند. در بخش ارتقا سلاح هم همچون قسمت قبل نیست که بتوانید به راحتی آن صلیب را آپگرید کنید. شما باید بین سه سلاح فقط یکی را برای ارتقا انتخاب کنید

کای: یعنی قصد دارید قدرت تصمیم گیری به بازیباز بدهید؟ با این حساب بایست بین اسلحه سرد و Void Sword و Chaos Claws یکی را برای ارتقا انتخاب کرد؟

آلوارز: در حال حاضر می توان گفت که کمبو های بازی سه برابر (!) نسخه ی قبل شده است. از طرفی دشمنان تان باهوش تر شده اند و سپر دفاعی هم دارند پس این بار خودتان باید بنابر تجربه هایی که به دست آورده اید، اسلحه ای مناسب را انتخاب و آن را ارتقا دهید تا در مقابل هر دشمن، تاکتیکی خاص داشته باشید.

castlevanial los 2

Castlevania Lords of Shadow 2

کای: در مورد این ایده ی جدید، “حضور در عصر مدرن” توضیح دهید.

آلوارز: یکی از بزرگترین نگرانی های ما حضور در دوران مدرن بود. یکی از بارز ترین نکات اولین Lords of Shadow طراحی های هنری فوق العاده و محیط هایی پر زرق و برق بود؛ چیزی که من تا به حال در شهر ها ندیدم. درست است که این بار دیگر خبری از آن جنگل های سرسبز و انبوه و آن دریاچه ی یخ زده نیست، اما اطمینان می دهیم که شهر ها هم ماجراجویی رضایت بخشی را به ارمغان بیاورند.

دیو کاکس: زمان هایی که بازی در عصر مدرن رخ می دهد، تنوع محیط جلوه خواهد کرد و محیط های مختلفی در شهر وجود خواهد داشت. وقتی وارد قلعه های قدیمی می شوید و در راهرو ها مبارزه می کنید، هر یک متفاوت به نظر می رسند. ما ضمن حفظ همین روش، وارد دوران مدرن شدیم تا تنوع بیشتر شود؛ البته هرگز اصالت ها را از دست نداده ایم.

فکرش را می کردید زوبک را با کت و شلوار و کراوات ببینید

فکرش را می کردید زوبک را با کت و شلوار و کراوات ببینید؟

آلوارز: تمرکز اصلی بازی سفر و ماجراجویی گابریل و محوریت نژاد تاریکی هاست و این به ما این امکان را داد تا محیط های تیره و بزرگ طراحی کنیم. در Lords of Shadow 2 همه چیز تیره و محیط ها تاریک جلوه خواهند کرد. گابریل در حال حاضر یک دراکولا است. توجه کنید که جهان تغییر کرده است و شما دیگر نمی توانید به همان جنگل های آفتابی بازگردید چون دیگر این مناطق وجود ندارند!

کای: در حالی که Lords of Shadow ۲ در بسیاری از موارد از مسیر اصلی و اصالت آن خارج شده، شما باز هم اطمینان می دهید که با یک بازی لذت بخش تر روبرو خواهیم شد؟

آلوارز: نگران نباشید. ما مراقب کاری که می کنیم هستیم و دقت بیشتری را صرف می کنیم. مانند آزاد ساختن زاویه دید دوربین و ایجاد قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه ای. این از بزرگترین چالش های ما بود چرا که ما را به بالا بردن کیفیت محیط مجبور می کرد. تعداد بافت ها نسبت به نسخه ی اول ده برابر شده است و این هم در محیط های شهری و هم در قلعه های قدیمی صدق می کند.

____________________________________________

بازی Castlevania Lords of Shadow 2 مقرر است تا توسط KONAMI، زمستان امسال برای پلتفرم های PC / X360 / PS3 منتشر شود.

همچنین می توانید اولین پیش نگاه گیمفا به Castlevanial Lords of Shadow 2 را از اینجا بخوانید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دراکولا در عصر مدرن | مصاحبه ای با سازندگان Castlevania LoS 2 | گیمفا
دراکولا در عصر مدرن | مصاحبه ای با سازندگان Castlevania LoS 2 | گیمفا
دراکولا در عصر مدرن | مصاحبه ای با سازندگان Castlevania LoS 2 | گیمفا
دراکولا در عصر مدرن | مصاحبه ای با سازندگان Castlevania LoS 2 | گیمفا
دراکولا در عصر مدرن | مصاحبه ای با سازندگان Castlevania LoS 2 | گیمفا
دراکولا در عصر مدرن | مصاحبه ای با سازندگان Castlevania LoS 2 | گیمفا
دراکولا در عصر مدرن | مصاحبه ای با سازندگان Castlevania LoS 2 | گیمفا
دراکولا در عصر مدرن | مصاحبه ای با سازندگان Castlevania LoS 2 | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

دراکولا در عصر مدرن | مصاحبه ای با سازندگان Castlevania LoS 2 | گیمفا