شایعه: بازی Death Stranding 2 آخرین انحصاری کوجیما برای پلی استیشن خواهد بود
شایعات جدید اشاره دارند که دنبالۀ Death Stranding، یکی از بهترین انحصاریهای پلی استیشن، آخرین عنوان انحصاری کوجیما (Kojima) برای این پلتفرم خواهد بود.
اوایل امروز، شایعاتی مبنی بر ساخت دنبالۀ انحصاری بازی Death Stranding برای پلتفرم گوگل استیدیا منتشر شدند که گفته میشد در مراحل اولیۀ توسعه کنسل شده است. در حالی که دلایل زیادی برای واقعیت نداشتن این شایعه وجود دارند، یکی از اینسایدرها مطمعن است که عنوان Death Stranding 2 همیشه قرار بوده زیر پرچم سونی (Sony) باشد و ماهیت قرارداد آن با کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) همچنین میتواند به این موضوع اشاره کند که دنبالۀ Death Stranding آخرین بازی انحصاری این استودیو برای پلی استیشن نیز خواهد بود (حداقل برای مدتی).
هنوز توسعۀ این بازی توسط کوجیما پروداکشنز تأیید نشده است، اما موارد فاش شده از طرف افرادی چون نورمن ریداس (Norman Reedus)، بازیگر سم پورتر بریجز (Sam Porter Bridges)، اشاره دارند که این بازی در مرحلۀ توسعۀ فعال قرار دارد. طبق گفتههای منبع داخلی مشهور، Dusk Golem، از آن جهت که آیپی Death Stranding تحت مالکیت کوجیما پروداکشنز نیست و سونی صاحب آن است، دنبالۀ این عنوان احتمالاً بازی دومی خواهد بود که چندی پیش در قرارداد این دو کمپانی برای «چند بازی» انحصاری درج شده است.
بخش جالب ادعای صورت گرفته این است که قرارداد این دو شرکت مختص «چند بازی» بوده که تا به الان تنها شاهد انتشار Death Stranding از این قرارداد بودیم و یک بازی دیگر نیز باید در برنامه قرار داشته باشد. جدای از اینکه بازی دوم Death Stranding 2 باشد یا خیر، این قرارداد ظاهراً بعد از انتشار بازی دوم به پایان خواهد رسید. در حال حاضر، به نظر میرسد که سونی و کوجیما پروداکشنز در حال مذاکره برای تمدید یا بازنگری قرارداد هستند و حتی ممکن است منتظر انقضای آن بمانند.
اگر قرارداد تمدید نشود، Death stranding 2 ممکن است آخرین ساختۀ کوجیما پروداکشنز باشد که انحصاری پلی استیشن خواهد بود، خصوصاً با توجه به اینکه این استودیو قرار است «بازیای برای ایکس باکس بسازد که هیچکس تا به حال نظیرش را ندیده است.»
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
- بنیانگذار ناتی داگ دلیل فروش استودیو به سونی را توضیح میدهد
- ۱۰ بازی ناامیدکننده سال ۲۰۲۴
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
نظرات
اسپم: شایعه های حول محور هیلو اینفینیت و ۳۴۳ نظیر تغییر انجین بازی و ساخت نسخه جدید بازی هیلو د اندلس و… رو کار نمیکنید؟ جز کوردن هم اخیرا صحبت هایی راجبش داشته
هیلو نفتی بعدی رو دارن میسازن؟؟
خوش به سعادتون😂
کانتر فضایی
هیلو نفتی : ۸۷
کیلزون شدوقال : ۷۲
میدونی این که هیلو توسط کامیونیتی که آخرین تجربش نسبت به یک شوتر انحصاری برمیگرده به فاجعه کیلزون شدو فال که حتی خوده سونی هم سایتش رو بست یکم زور میگه
اگه دووم فن اینو بگه میگیم اوکی
ولفنشتاین فن بگه میگی اوکی
ولی کامیونیتی که آخرین تجربش نسبت به شوتر فرست پارتی برمیگرده به کیلزون خدایی میرسیم به اون جمله که
برو بابا سونی فنا برو بزار باد بیاااااد
تو اصلا یک بار تو عمر درس درمون هیلو پلی دادی که میای نظر میدی
😑
باشه
بمیرم برات ۷۰ دلار برای یه بازی که مال دو نسل قبله باعث شده خل بشی😂
همون بهترین شوتر نسل هشتم و نهم بود!!۸۷😈
هیلو اینفینیت= زلدای سبک شوتر اول شخص
کانتر که خودش شاهکاره به کنار…
یک بار میگن لغو شده، یک بار میگن لغو نشده، یک بار…
لطفا به این شایعات که معلوم نیست از ذهن کدوم ادمی در اومده توجه نکنید
Dusk Golem ؟ LOL
همونی که میگفت Resident Evil 8: Village رو PS5 بد اجرا میشه
جدی نگیرید
داسک گالم منبع داخلی بدی نیست البته مثل اکثریت منابع داخلی اشتباه هم داشته شاید حتی یکم بیشتر از افرادی مثل جف گراب اشتباه داشته باشه. در آن دوره هم در حالی که همه اشتباه برداشت کردن، داسک گالم میگفت کپکام با نسخه ps5 مشکل داره، اما به احتمال خیلی زیاد تا انتهای پروسه ساخت مشکلات برطرف میشه، حتی اولین تریلرهای بازی روی ps5 مشکل فریم ریت درشون آشکار بود و بحثش بین کامیونیتی پیچیده بود اما نسخه نهایی اوکی بود. همه مخاطب ها بخش اول صحبتهاش که میگفت مشکل داره رو میدیدن، اما بقیه اش رو نمیخوندن که میگه در اون مرحله از توسعه و این که احتمالا در انتهای ساخت مشکل برطرف میشه.
داسک گالم قطعاً یه سری اینسایدر داخل برخی کمپانیها داره و تا به امروز جزئیات قابل توجه زیادی رو به درستی فاش کرده. مثل هر اینسایدر دیگهای نمیشه به تمامی حرفهایی که میزنه استناد کنی چون ممکنه حتی اطلاعاتش درست باشه اما ناشر و سازنده تغییر رویه بدن. این وسط لیکر میمونه و اطلاعاتی که درست بوده اما دیگه درست نیست.
بحث من سر این نیست سر اینه در حد افرادی مثل گراب و شرایر و هندرسون نیستش درسته تو بعضی چیزا لیک درست داشته ولی بیشتر به همون Resident Evil و اینا محدود میشدن اکثرا
به علاوه موضوع قرارداد داشتن دلیل بر اینکه دیگه همکاری نکنن نمیشه مثلا همین الان FromSoftware میگن ۳ تا پروژه قرارداد بسته بوده با سونی یا استودیو های دیگه هم همینطور ولی بازم میتونن با هم همکاری بکنن و درباره Kojima Productions هم همین مثال صدق میکنه و این صرفا به تموم شدن قرارداد و تمدیدش مربوطه
story trailer رگناروک رو قبل از عرضه در اختیار داشته پس نفوذ خوبی داخل سونی داره. و به غیر از re از بقیه بازی های کپکام هم لیک داشته. از کونامی و بلوبر هم چیزایی لیک کرده احتمالا صحیح بودن تصاویری که از پروژه به اشتراک گذاشته نمیتونن فیک باشن.
این چیزا هیچ ربطی به نفوذ داشتن تو سونی نداره وگرنه الان شپشال نیک هم نفوذ باید داشته باشه چون تریلر رو اون هم داشته ولی بیشتر لیک هاش اشتباه بوده
Dusk Golem به جزء اخبار Resident Evil و Capcom اونچنان منبع قابل اطمینان و دقیقی نیست درباره Konami هم حرف زده بود که تو TGS یه بازی مهم رونمایی میکنن ولی خبری نشد
چرا هر چی به ضررته میشه اشتباه و فیک؟
منکه میدونم اگه جز کوردن و جف گرابم بودن میگفتی فیکن و اشتباس و باید شرایر بگه….
چون شرایر منبع موثق تری و مثل اون دوتا ماله کش و فنبوی و Influencer نیست !
بله بله موقع ریمیک لستم به جای شرایر شعرایر و شعرگو اعظم صداش میکردید الان برات از همه عزیز تر شده جز کوردن و جف گراب هم چونکه طرف ایکس باکس بهشون میگی م.ال.ه کش و فن بوی :))
ما اگه مثل شما بودیم موقعی که گفته بود وال استریت اعتقاد دارد قرارداد شکست میخورد و بعدا هم تکذیب شد و چند روز توی توییتر نیومد به شرایر حرفایی مثل ض.د ایکس باکس و سونی فن بوی میزدیم!
جالبه شایعه استاکر ۲۰۲۵ میاد از نظر همه راست بود ولی این جور موقع ها شایعه شایعش!
کامنت از من بیار گفته باشم استاکر ۲۰۲۵ میاد
اون پلی استیشن که به ایده ها بها می داد مرده من خودم دل خوشی از شبیه ساز کوله بری ندارم در کنار دیزگان بدترین انحصاری پلی استیشن بود علاوه بر این کوجیما هم سال هاش مثل میکامی افت کرده و یه بازی ساز معپولیه فقط فرقش با اون بزرگوار اینکه با مسخره بازی می خواد خودش در رسانه ها حفظ کنه اما با همه اینا این آدم ها ظرفیت خاصی دارن ایده هاشون می تونه این صنعت متحول کنه پلی استیشن ۶ سال پیش فرام سافتور از دست داد الان داره چوبش می خوره هورایزن باحال میکنه تا بلکه کنسول و بازیش بفروشن این اشتباه نباید دوباره تکرار کنه
باحال=باندل
من نمیدونم پلیاستیشن باید چیکار کنه که شما قبول کنید که به ایدههای خاص بها داده!!!!
دثاسترندینگ ، فکر کنم همه قبول دارن که خاصترین تریپل ای نسل هشت بود با تمام امکانات سونی خلق شد
سه گانه دیوید کیج همش ریسک و خطر بود ولی انجام داد
اون زمان که هیچکسی میازاکی و ایدشو گردن نمیگرفت ، پشتیبانی کرد و دیمونسولز خلق شد و در ادامه بلادبورن
چراغ سبز داد برای دو تا ریمیک خاص پسند مثل دیمونسولز و شدو اف کلوسس و متاهای ۹۱_۹۲ گرفت
گاد اف وارو زد از پایه کوبید و ساخت ، این ریسکو هر کسی قبول نمیکنه
مثل این میمونه که شما بگی مایکرو هیلو رو سوم شخص کرد
چراغ سبز داد برای داستان جنجالبرانگیز لست پارت ۲
گوریلیا گیمزو از یه اول شخص ساز با حمایت تبدیل به یه اوپنورلد ساز کرد
من فقط تعدادی از شناخته شده ترین آثارشو گفتم دیگه وارد عناوین به نسبت کوچیکتر مثل کنا و سیفو و استری نمیشم
در مورد کوجیما هم که این نظر شماس چون تا جایی که من اطلاعاتم یاری میکنه طرف یه نابغس
کارنامهی کاریش همه چیزو توضیح میده
در آخر
قبول دارم سونی توو بعضی موارد شل گرفته و اشتباه محاسبه کرده مثل فرامسافتور و کوانتیکدریم و… اما هنوزم خیلیها دلیل اصلی خرید کنسول پیاس شون همین آثار خاص و با کیفیت هستش که نظیرشون توو بازار کم پیدا میشه
امید جان فکر کنم نظر کاربر ووندز مربوط به این روزهای سونی باشه.
توی پست خبر خریداری کوانتیک دریم، گفتم از کف سونی پرید و در پاسخ به یکی از دوستان، من هم همین نظری مشابه با کامنت شما رو ارسال کردم.
ولی باید قبول کرد که با آغاز نسل نهم، سونی یذره از اون خطرپذیری اش کم کردهو بیشتر از جنبه هنری، روی موفقیت مالی بازی نظر داره که البته با توجه به خریدهای طوفانی حریف، عقلانی هم هست.
مثلا دیزگان فروش ۹ میلیون نسخه ای رو تجربه کرد که برای آی پی جدید از استودیویی که برای مدت طولانی غیرفعال بوده فوق العاده اس ولی سونی به هیچ عنوان اجازه نسخه دوم رو نمیده.
این در حالیه که نسخه اول نک متای فاجعه ای رو داشت ولی اجازه ساخت نسخه دوم رو داد و متاش بهتر هم شد. دوباره از همون استودیو گرویتی راش رو داریم که سال ۲۰۱۷ دنباله اش ساخته شد و خب مثل نسخه اول از لحاظ فروش حرفی برای گرفتن نداشت هرچند اون بازی به هیچ عنوان عامه پسند نبود و سونی هم تلاش زیادی برای بازاریابی بازی انجام نداد.
تعطیلی/ادغام استودیو ژاپن هم گواهیه بر تمام چیزهایی که گفتم. تعداد قابل توجهی از مغز متفکرها خارج شدند و تیم آسوبی احتمالا از لحاظ ابعاد و خروجی کار، میشه استودیویی مثل پیکسلوپوس که حتی خیلی ها نمیدونن جزو فرست پارتی های پلی استیشنه.
امروز آمار فروش بازی ها در بازارهای مختلف رو چک میکردم و مطابق انتظار، ریمیک تلو به جز یک کشور توی ده تا نبود و برچسب ۷۰ دلاری کاملا کار دست سونی داد.
اگر یادت باشه بعد از اعلام نمرات بازی، کوجیما گفت در صورت ساخت دنباله دث بازی رو میکوبم و از نو میسازم.
طبق آخرین آمار فروش بازی حتی از دیترویت که یک ژانر فوق العاده خاص پسنده هم کمتر بوده و هیچ بعید نیست که سونی توی بندهای قرارداد ذکر کرده باشه که در صورت عدم برآورده شدن انتظاراتش، تغییراتی در جهت عامه پسندتر شدن بازی اعمال باشه. نمونه اش رو هم توی نسخه کارگردان دث دیدیم که موارد اضافه شده کاملا بر خلاف هدف و غایت بازی بود و شیرینی رسوندن بسته ها از مسیرهای بعضا غیر ممکن و صعب العبور رو به حداقل میرسوند.
ببخشید طولانی شد.🌹
خیلی تخصصی و دقیق توضیح دادی نشون میده نظرت اصلا فن بویی نیست 👍
دیس الکی ندین توضیحاتش درسته
سلام بر ایکس باکس
“یکی از بهترین انحصاری های پلی استیشن” ؟!!
باز خوبه در این شرایط بد گیمفا شوخ طبعی اش رو حفظ کرده…یکی از بهترین انحصاریهای پلی استیشن؟؟؟؟ نه تنها یکی از بدترین (به نظرم دقیقا بدترین) انحصاری پلی استیشن بود بلکه حتی میتونه کاندید بدترین بازی تاریخ باشه. همین آشغال رو یه کارگردان بی نام و نشون میساخت همون روز عرضه به زباله دان تاریخ میپیوست.
نسخه دوم اثر مبتذل و تلاش مذبوحانه کوجیما برای ورود به صنعت سینما👎👎👎
یک دیزستر و شکست تجاری جدید👎👎👎
دث استرندینگ نه یک بازی که ایدهای سرکاری و شکست خورده، لکهی ننگی است برای سرگرمی😹😹😹😹