معرفی کامل‌ترین ترکیب مادربردهای چیپست AMD X670E توسط ایسوس - گیمفا
معرفی کامل‌ترین ترکیب مادربردهای چیپست AMD X670E توسط ایسوس - گیمفا
معرفی کامل‌ترین ترکیب مادربردهای چیپست AMD X670E توسط ایسوس - گیمفا
معرفی کامل‌ترین ترکیب مادربردهای چیپست AMD X670E توسط ایسوس - گیمفا

معرفی کامل‌ترین ترکیب مادربردهای چیپست AMD X670E توسط ایسوس

ایسوس ایران
۲۲:۲۶ ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
معرفی کامل‌ترین ترکیب مادربردهای چیپست AMD X670E توسط ایسوس - گیمفا

ایسوس به عنوان برترین برند تولیدکننده مادربرد در جهان بعد از غوغای معرفی مادربرد پرچمدار ROG CROSSHAIR X670E EXTREME در حدود ۶۰ روز پیش، حالا با دست پر برادران کوچک‌تر این مادربرد را در مراسم Gamescom 2022 معرفی نمود.

از برند اول مادربرد در جهان چیزی جز این انتظار نمی‌رفت که مثل همیشه ترکیبی کامل برای برطرف کردن همه نیازهای کاربران معرفی کند. ایسوس در این  مراسم با معرفی ۱۳ مدل مادربرد با زیرگروه‌های معروف ROG CROSSHAIR , ROG STRIX, TUF GAMING, PROART, PRIME تنوع کاملی از محصولات را برای کاربران به ارمغان آورد. لازم به ذکر است که باقی چیپست‌های AMD AM5 یعنی B650 نیز به زودی معرفی خواهد شد. لازم به ذکر است که به قول ایسوس در این مادربردها همه چیز به توان ۵ ارتقا می‌یابد: مثل پشتیبانی از رم‌های DDR5 و درگاه‌های PCIe 5.0 که به صورت استاندارد در مادربردهای چیپست X670E وجود خواهند داشت.

معرفی کامل‌ترین ترکیب مادربردهای چیپست AMD X670E توسط ایسوس - گیمفا

ROG CROSSHAIR قدرتمندترین سری مادربردهای AMD ایسوس

چند ماهی بعد از معرفی غول جدید ایسوس این بار در لباس AMD ، ROG CROSSHAIR X670E EXTREME ، قریب به یقین کاربران دنیای سخت افزار ، منتظر معرفی باقی این سری محصولات بودند. ایسوس در نمایشگاه GAMESCOM امسال با سبد پر پا به این رویداد گذاشت تا انتظار طرفداران بی‌شمار خود را برآورده کند. از این رو در ابتدای کار سری مادربردهای ROG CROSSHAIR که سابق بر این قوی‌‌ترین مادربردهای سری محصولات AMD بودند معرفی شد.

معرفی کامل‌ترین ترکیب مادربردهای چیپست AMD X670E توسط ایسوس - گیمفا

ROG CROSSHAIR X670E HERO ، این نسل از مادربردهای AMD به این مهم دست یافتند که قهرمان ایسوس را در کنار خود ببیند. طی مدت چند ساله‌ای که از معرفی مادربردهای HERO می‌گذرد این قهرمان از محبوبیت خاصی بین طرفداران جمهوری گیمرها برخوردار بوده است. در اولین نگاه به این قهرمان ، زیبایی خیره کننده و نورپردازی جذاب این مادربرد خودنمایی می‌کند. نمایش RGB روی بک پنل به امضای ایسوس بدل شده و توانسته زیبایی بصری خارق العاده‌ای به ارمغان بیاورد. این مادربرد با منبع تغذیه ۱۸+۲ فاز و ۱۱۰ آمپری آماده برای ترکیب شدن با پردازنده‌های جدید قدرتمند AMD است. علاوه بر این‌ها هیت سینک‌های یکپارچه قابل توجهی سرتاسر این مادربرد را پوشانده که وظیفه انتقال حرارت و تعادل دمایی را به عهده دارد. این مادربرد با پشتیبانی از درگاه های PCIe 5.0 X16 و M.2 PCIe 5.0 تجربه جدیدی از نسل بعدی گیمینگ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. صدای این مادربرد با یک DAC چهارگانه ESS ES9218PQ که صدای درجه یک را به خروجی پنل جلویی متصل می‌کند و صدایی بکر در بازی‌ها برای کاربر به ارمغان می‌آورد. WiFi 6E با پهنای باند ۶ گیگاهرتزی برای اتصال به شبکه تعبیه شده تا بتواند در کنار دو پورت USB4 تجریه جدیدی از امکانات ارتباطی را برای شما فراهم کند.

معرفی کامل‌ترین ترکیب مادربردهای چیپست AMD X670E توسط ایسوس - گیمفا

ROG CROSSHAIR X670E GENE ژن خوب مادربردهای ایسوس در چیپست جدید X670E باز هم به سبد محصولات ایسوس بازگشته است. این مادربرد با فرم فاکتور micro-ATX نه خیلی کوچک است نه خیلی بزرگ. گیمرهایی که احتیاجی به درگاه دوم PCIe X16 ندارند می‌تواتتد این مادربرد را به عنوان گزینه عالی برای خود در نظر بگیرند. در نگاه اول بک پنل جذاب این مادربرد که از برادر قهرمانش به ارث برده و پیکسل های رنگی روی هیت سینک‌ها نشان از وفاداری این مادربرد به جمهوری گیمرها دارد. این مادربرد مثل برادران بزرگتر خود می‌تواند از رم‌های DDR5 پشتیبانی کند و درگاه های PCIe 5.0 X16 و PCIe 5.0 M.2 نیز دارد. علاوه بر این‌ها استاندارد WiFi 6E و USB 4 در ژن قابل استفاده است. مدار تغذیه این مادربرد ۱۶+۲ فاز با ۱۱۰ آمپر می‌تواند از پس هر پردازنده‌ای بر بیاید.

معرفی کامل‌ترین ترکیب مادربردهای چیپست AMD X670E توسط ایسوس - گیمفا

ROG STRIX مادربردهایی با DNA پرچمدار اما دست یافتنی

مادربردهای ROG CROSSHAIR بهترین عملکرد را به شما با چیپست X670E ارائه می‌دهند و مادربردهای ROG STRIX با حفظ ویژگی های پرچمدار اما دست یافتنی‌تر به نظر می‌رسند. ROG STRIX X670E-E GAMING ، با طراحی جذاب روی هیت سینک و بک پنل نگاه ها را به خود جلب می‌کند. به جز رم‌های DDR5 و PCIe 5.0 که در همه مادربردهای این سری حضور دارند، این مادربرد مجهز به فناوری Q Design نیز جهت راحتی بیشتر کاربران هنگام نصب و عیب یابی است. این مادربرد با ۱۸+۲ فاز با ۱۱۰ آمپر توان بالای این مادربرد را در مدیریت انرژی پردازنده‌های جدید AMD را نشان می‌دهد. و اما برای کسانی که فقط از یک PCIe X16 استفاده می‌کنند. ایسوس ۲ مادربرد ROG STRIX X670E-F GAMING  و ROG STRIX X670E-A GAMING را نیز برای کاربران معرفی نموده است. این دو مادربرد عناصر مشابه زیادی از جمله شباهت ظاهری علاوه بر PCIe 5.0 و DDR5  و WiFi6E با برادر بزرگتر خود  ROG STRIX X670E-E GAMING دارند.

معرفی کامل‌ترین ترکیب مادربردهای چیپست AMD X670E توسط ایسوس - گیمفا

مهم ترین تفاوت مختص مادربرد ROG STRIX X670E-A GAMING است که با رنگ سفید جذاب، کاربرانی که تم سفید را می‌پسندند، عاشق خود کنند.

معرفی کامل‌ترین ترکیب مادربردهای چیپست AMD X670E توسط ایسوس - گیمفا

ROG STRIX X670-I GAMING این مادربرد کوچک‌ترین فرم فاکتور این سری می‌باشد. فرم فاکتور Mini ITX بعد از پیشرفت کامپیوترهای کوچک و کنسول‌های گیمینگ مورد اهمیت بیشتری برای کاربران قرارگرفته است. این غول کوچک عملکرد عجیبی نسبت به اندازه‌اش ارائه می‌کند.  به جز رم‌های DDR5 و PCIe 5.0 که در همه مادبردهای این سری حضور دارند این مادربرد یک اسلات M.2 PCIe 4.0 اضافه دارد همچنین هیت سینک‌های عالی تمام برد را خنک کرده و فشار حرارت را توسط بک پلیت که به عنوان پد حرارتی عمل کرده و گرما را از مادربرد به بیرون انتقال می‌دهد. مادربردهای کوچک معمولا برای اتصال هدرهای پنل جلو، SATA و باقی هدرهای مهم را به دلیل بزرگ شدن اندازه کارت گرافیک‌ها مشکل دارند. اما داخل جعبه این مادربرد یک کارت ROG FPS II به شما کمک می‌کند تا با صرفه جویی در فضا امکان استفاده از هدرهای کاربردی را به آسانی هر چه تمام تر داشته باشید. همچنین یک ابزار جدید به اسم ROG STRIX HIVE این مادربرد را از رقبا متمایز می‌کند. مادربردهای امروزی ویژگی های زیادی برای گیمرها دارند. اما فرم فاکتور Mini-ITX فضای مناسبی را برای داشتن امکانات صوتی سطح بالا فراهم نمی کند، پس ایسوس به این فکر افتاد تا خلاقیتش را به چالش بکشد. . Hive سخت افزار صوتی رده بالایی را در خود جای داده است – به طور دقیق، یک کدک ALC4050 و یک DAC ESS Sabre 9260Q. یک جک هدست و یک جک Mic-in با خروجی S/PDIF اپتیکال ۳.۵ میلی‌متری، سبب می‌شود صدایی بی‌نظیر از این مادربرد بگیرید‌.

معرفی کامل‌ترین ترکیب مادربردهای چیپست AMD X670E توسط ایسوس - گیمفا

صدای ممتاز تنها ترفند در آستین ROG Strix Hive نیست. این شمشیر پورت USB 3.2 Gen 2 Type-C® را نیز برای اتصال حافظه خارجی و لوازم جانبی ارائه می‌دهد همچنین یک هشدار دهنده Q-LED وظیفه دارد اعلان خطاها را در صورت ایجاد، به کاربر اعلام کند. یک کلید PBO نیز به شما امکان می‌دهد تا با تنظیم دقیق این فناوری در محیط سیستم عامل خود بدون ورود به BIOS عملکرد ولتاژ پردازنده را کنترل کنید. حتی دکمه های فیزیکی Flexkey و BIOS Flashback را نیز تعبیه شده تا به‌روزرسانی و عیب‌یابی سیستم به آسانی هرچه تمام تر برای شما انجام شود.

معرفی کامل‌ترین ترکیب مادربردهای چیپست AMD X670E توسط ایسوس - گیمفا

TUF GAMING مادربردهایی با قطعات دارای استانداردهای نظامی و دوام بالا

اکثر گیمرها وقتی چیپستی معرفی می‌شود به دنبال مادربردی با ویژگی های پرچمداران و دوام بالا و قیمت مناسب می‌گردند. در این حالت فقط یک گزینه پیش رو است: برند TUF Gaming سخت افزار مورد نیاز شما را در مدل هایی ارائه می دهد که دوام و کارا بودن را به بهترین نحو به شما منتقل می کند.TUF Gaming X670E-Plus  اسلحه سری X670E می‌باشد که شما را مجهز می‌کند تا با این مادربرد و ویژگی‌های خاص و ظاهری زیبا و محکم، از رقبا پیشی بگیرید.

در نگاه اول زیبایی بدون حاشیه این مادربرد با خطوط ساده و تمیز و رنگ‌های خاکستری بی‌نظیر شروع می‌شود که نشان دهنده مفهوم زیبایی در سادگی است. لوگوها روی بک پلیت و پنل پشتی این مادربرد دیده می‌شود همچنین این مادربرد مثل همه مادربردهای TUF GAMING نشانه طراحی نظامی هم درخود دارد.

 TUF Gaming X670E-Plus WiFi بسیاری از ویژگی‌های نسل بعدی مشابه بردهای ROG Crosshair و ROG Strix را دارد. یک اسلات PCIe Gen 5.0 x16 به شما امکان می دهد بالاترین کارت گرافیک ها را نصب کنید. در مجموع چهار اسلات M.2، یکی برای PCIe 5.0، دو اسلات برای PCIe 4.0، و یکی برای PCIe 3.0، به شما امکان می دهد یک سیستم با ذخیره سازی سریع را راه اندازی کنید. و همچنین شامل مجموعه وسیعی از ویژگی‌های Q-Design، از جمله اعلان Q-LED  است که اطلاعاتی را در یک نگاه از وضعیت اسمبل به شما می‌دهد. این مادربرد در ۲ مدل با WIFI6E و بدون آن عرضه خواهد شد که در هر دو مدل درگاه LAN 2.5Gb وجود خواهد شد.

معرفی کامل‌ترین ترکیب مادربردهای چیپست AMD X670E توسط ایسوس - گیمفا

PROART تنها سری مادربردهای مناسب طراحان در دنیا

انبوه امکانات ارتباطی، گزینه‌های ذخیره‌سازی پرسرعت فراوان و طراحی حرفه‌ای، مادربردهای ProArt  را متمایز می‌کند.  ProArt X670E-Creator  همه این عناصر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

در نگاه اول با یک سبک پیچیده که ریشه در خطوط و زوایای متقارن دارد روبه‌رو می‌شویم. رنگ‌های خاص به این برد ProArt ظاهری همیشگی اش را می‌دهد، خطوط طلایی روی محافظ ورودی/خروجی و هیت سینک چیپست، تجملات و ظرافت را به کاربر هدیه می‌دهد.

خلاقیت و طراحی با سرعت به کمال می‌رسند ProArt X670E-Creator با پهنای باند عظیم، سرعت برق آسا و راندمان انرژی استثنایی ارائه شده توسط رم DDR5 ، به کار شما تا ۵۰ درصد نسبت به نسل قبل سرعت می بخشد. همچنین با بهینه کردن ارتباط سخت افزار و نرم افزار شما قادر خواهید بود به بهترین نحو ممکن از کیت های رم قابل اورکلاک، بیشترین پردازش را دریافت کنید.

با اتصال PCIe 5.0 ،  ProArt X670E-Creator به شما امکان دسترسی به سریعترین SSDها و گرافیک‌های نسل بعدی را می دهد. این مادربرد دو اسلات PCIe 5.0 x16 دارد. این برد نهایت سرعت را با چهار اسلات M.2  که دو مورد از آنها   PCIe 5.0 هستند، برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

همچنین مجموعه‌ای جامع از درگاه های پرسرعت را خواهید دید که آماده اتصال به سیستم‌های ایستگاه کاری شما هستند. استاندارد جدید PCIe 5.0  پهنای باندی را در اختیار ما قرار می دهد تا بتوانیم این برد را با یک جفت پورت USB4® در پنل I/O پشتی قرار دهیم. تنوع درگاه های جلوی سیستم برای یک سیستم طراحی از نان شب واجب تر است، بنابراین ProArt X670E-Creator یک کانکتور USB 3.2 Gen 2×۲ پنل جلویی را با پشتیبانی از Quick Charge 4+ ارائه می دهد.

امکانات شبکه استثنایی ویژگی های این مادربرد را کامل می کند. WiFi 6E به شما امکان می‌دهد تا برای اتصالات بی‌سیم واقعاً بدون مانع، از پهنای باند ۶ گیگاهرتزی و اترنت ۲.۵ گیگابیتی اتصال قابل اطمینانی را به داشته باشید، در حالی که یک پورت اترنت Marvell AQtion 10G گزینه‌های بیشتری مثل اتصال به فضای ذخیره‌سازی متصل به شبکه بسیار سریع را باز می‌کند.

معرفی کامل‌ترین ترکیب مادربردهای چیپست AMD X670E توسط ایسوس - گیمفا

PRIME مادربردهایی مقرون به صرفه و خوش قیمت در عین حال با کیفیت

به دنبال یک مادربرد ساده هستید که ویژگی‌ها، عملکرد قابل اعتماد و طراحی بی‌نظیر مورد نیاز شما را با قیمتی قابل دسترس به شما ارائه دهد؟ مجموعه ASUS Prime همان چیزی را دارد که شما به دنبال آن هستید.

ایسوس سه مادربرد پرایم را برای پلتفرم جدید AMD ارائه می دهد. در بالاترین رده،  Prime X670E-Pro قرار دارد که با پشتیبانی از DDR5، اسلات PCIe 5.0 x16، و اسلات PCIe 5.0 M.2، یک گزینه مقرون به صرفه برای هر کسی است که یک سیستم نسل بعدی می‌خواهدWiFi 6E، پورت اترنت ۲.۵ گیگابایتی Realtek و هدر Thunderbolt 4 همگی به ارزش چشمگیر آن افزوده اند. بک پنل پشتی از پیش نصب شده ، فرآیند نصب را ساده می‌کند، همچنین دارای کلید Q-Release اسلات PCIe است که جدا کردن کارت گرافیک را از مادربرد بسیار راحت می‌کند و چراغ اعلان  Q-LED آن نیز، حدس و گمان را از عیب‌یابی نصب از بین برده و اطمینان را به کاربر هدیه می‌دهد.

سرعت انتقال خیره کننده ارائه شده توسط SSD های PCIe 5.0 در بسیاری از بارهای کاری تفاوت ایجاد می کند، اما شاید این یکی از ویژگی های ضروری در لیست خرید مادربرد AM5 شما نباشد. ایسوس مادربردهای Prime X670-P WiFi و Prime X670-P را فقط برای شما طراحی کرده است. این مادربردها با پشتیبانی از DDR5 و با سه اسلات M.2 خود فضای کافی برای ذخیره سازی ارائه می دهند. یک هدر Thunderbolt 4 به شما امکان می دهد یک پورت انعطاف پذیر و پرسرعت در پنل جلویی داشته باشید. اگر از شبکه‌های بی‌سیم استفاده می‌کنید، از Prime X670-P WiFi که اتصال WiFi 6 را ارائه می‌دهد و اگر از شبکه های با سیم راضی هستید، Prime X670-P انتخاب مناسبی خواهد بود.

ایسوس به عنوان پرفروش‌ترین برند تولید کننده مادربرد در جهان، کامل‌ترین سبد محصولات را در زمان معرفی چیپست‌های جدید معرفی می‌کند. حال باید دید این آتش بازی AMD با شعله‌های سهمگین ایسوس در برابر رقیب دیرینه خود یعنی اینتل که تا چند روز آینده سری جدید خود را معرفی می‌کند، چه حرفی برای گفتن خواهد داشت؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی کامل‌ترین ترکیب مادربردهای چیپست AMD X670E توسط ایسوس - گیمفا
معرفی کامل‌ترین ترکیب مادربردهای چیپست AMD X670E توسط ایسوس - گیمفا
معرفی کامل‌ترین ترکیب مادربردهای چیپست AMD X670E توسط ایسوس - گیمفا
معرفی کامل‌ترین ترکیب مادربردهای چیپست AMD X670E توسط ایسوس - گیمفا
معرفی کامل‌ترین ترکیب مادربردهای چیپست AMD X670E توسط ایسوس - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی کامل‌ترین ترکیب مادربردهای چیپست AMD X670E توسط ایسوس - گیمفا