بررسی تغییرات بازی Cyberpunk 2077 بعد از آخرین آپدیت - گیمفا
بررسی تغییرات بازی Cyberpunk 2077 بعد از آخرین آپدیت - گیمفا
بررسی تغییرات بازی Cyberpunk 2077 بعد از آخرین آپدیت - گیمفا
بررسی تغییرات بازی Cyberpunk 2077 بعد از آخرین آپدیت - گیمفا

بررسی تغییرات بازی Cyberpunk 2077 بعد از آخرین آپدیت

مهدی رضایی
۱۳:۴۵ ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
بررسی تغییرات بازی Cyberpunk 2077 بعد از آخرین آپدیت - گیمفا

بازی Cyberpunk 2077 بعد از یک عرضه‌ی فاجعه‌بار، حالا با ارائه‌ی پچ حجیم ۱.۶ روزهای خوبی را سپری می‌کند. با نگاهی به تغییرات این بازی همراه ما باشید.

انتشار اسفناک بازی Cyberpunk 2077 را قطعا به یاد دارید. عنوانی که بعد از مدت‌ها انتظار و روزشماری عرضه شد و آن‌قدر مشکل داشت که دست‌مایه‌ی تمسخر و ساخت میم‌های بسیاری توسط گیمرها و حتی بازی‌سازان شد. وضعیت بازی روی کنسول‌های نسل هشتم بسیار بد بود و شاهد باگ‌های بسیار عجیب، کرش‌های متوالی و … بودیم. با این حال، بازی روی کنسول‌های نسل نهم هم تعریفی نداشت؛ در واقع، تنها مشکل بازی باگ و کرش نبود بلکه اساس و ساختار بازی مانند هوش مصنوعی دشمنان، اسپاون شدن پلیس‌ها، رباتی‌بودن NPCها، پویا نبودن نایت‌سیتی و دیگر مشکلات این‌چنینی هم بازی را به شدت ضعیف جلوه می‌دادند.

تقریبا همه Cyberpunk 2077 را یک بازی مرده می‌دانستند. با این وجود، CD Project Red با الویت قرار دادن عرضه‌ی آپدیت نسل نهمی برای این بازی، دوباره طرفداران را به بازی امیدوار کرد. این آپدیت حجمی نزدیک به ۴۰ گیگابایت داشت و با ارتقای گرافیک و رزولوشن و رفع باگ‌ها، تجربه‌ی بازی را تا حدی بهتر کرد. با این وجود، هنوز آن تحول اصلی و اساسی در بازی به وجود نیامده بود؛ تا این که پچ ۱.۶ برای بازی عرضه شد و تقریبا ۱۸۰ درجه آن را متحول کرد! در این مقاله می‌خواهیم به تغییرات انجام شده در این ورژن بازی بپردازیم.

cyberpunk 2077

Cyberpunk2077 Ver1.6 یا Edgerunners Patch متاسفانه یا خوشبختانه به مانند یک مکمل برای آپدیت نسل نهمی بازی عمل می‌کند؛ در واقع بهترین ورژن بازی را زمانی دارید که هر دوی این آپدیت‌ها و پچ‌ها را باهم نصب کرده باشید. این بدان معنی است که تجربه‌ی بازی روی کنسول‌های نسل نهم در این ورژن به مراتب بهتر از کنسول‌های نسل قبل است. با ترکیب این پچ و آپدیت نسل نهمی بازی، شما چیزی حدود ۱۰۰ گیگابایت آپدیت و پچ نصب کرده‌اید؛ آیا این حجم زیاد ارزشش را دارد؟ در ادامه به پاسخ خود می‌رسید.

تقریبا به جز داستان بازی، همه‌چیز Cyberpunk 2077 در این پچ تغییر کرده است! گیم‌پلی، گرافیک، موسیقی و صداگذاری و از همه مهم‌تر، حس و حال بازی دستخوش تغییرات زیادی شده‌اند. ابتدا از تغییرات مهم‌ترین قسمت هر بازی ARPG شروع می‌کنیم: گیم‌پلی.

بررسی تغییرات بازی Cyberpunk 2077 بعد از آخرین آپدیت - گیمفا

گیم‌پلی بازی آن‌قدر تغییرات مثبت زیادی داشته است که نمی‌دانم باید از کجا شروع کنم. اگر مبارزات و گان‌پلی نسخه اولیه و ۱.۶ را با هم مقایسه کنید، تفاوت زیاد آن را متوجه خواهید شد. سنگینی اسلحه، صدای متفاوت هر سلاح و واقعی‌تر شدن تیراندازی و کاورگیری شخصیت‌ها، از مهم‌ترین تغییرات این قسمت هستند. لگد و Cooldown هر سلاح با دیگری کاملا متفاوت است و اصلا نمی‌توان گفت بهترین سلاح بازی کدام است؛ چون هر کدام حس خاصی به شما می‌دهند که فقط سلیقه‌ی شما بهترین را در مبارزه تعیین می‌کند.

به جز موارد گفته شده در قسمت گان‌پلی، سلاح‌های نمادین زیادی هم به بازی اضافه شده‌اند. این سلاح‌ها حتی اگر Damage زیادی نداشته باشند، قابلیت‌های ویژه‌ای دارند که آن‌ها را بسیار ارزشمند می‌کنند. به عنوان مثال، کاتانا رنج حملات نزدیک شما را یک‌ متر بیشتر می‌کند یا Revolver گلوله‌های بیشتری نسبت به نوع معمولی آن در خود جای می‌دهد. تعداد این سلاح‌ها بسیار بیشتر شده و در سرتاسر نقشه می‌‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. همچنین حالا سلاح‌هایی در بازی وجود دارند که نیازمند Craft کردن آیتم‌های خاصی برای ارائه‌ی بهترین عملکرد هستند. وقتی سلاح موردنظر را با این آیتم‌ها ترکیب کنید یک عملکرد فوق‌العاده به ارمغان خواهند آورد.

بررسی تغییرات بازی Cyberpunk 2077 بعد از آخرین آپدیت - گیمفا

احتمال زیاد ریسپاون شدن پلیس‌ها در نسخه اولیه و تا قبل از عرضه‌ی پچ ۱.۶ شما را بسیار اذیت می‌کرد. در این نسخه اما با وجود عدم حل کامل این مشکل، این ایراد تا حد زیادی برطرف شده و کمتر شاهد این اتفاق اعصاب خردکن هستیم. در واقع پلیس‌ها به ندرت از ناکجاآباد ظاهر شده و بلای جانتان می‌شوند. مورد بعدی NPC ها هستند که بسیار هوشمندتر شده‌اند؛ قبلا وقتی روبه‌روی آن‌ها سلاح خود را بیرون آورده و تهدیدشان می‌کردید، اصلا نمی‌ترسیدند و شاید از ماشین خود هم پیاده نمی‌شدند؛ اما حالا ترسیده و به سرعت فرار خواهند کرد. به طور کلی NPC ها واکنش‌های طبیعی‌تری دارند و حس و حال بازی را بهتر کرده‌اند.

بهتر بود که هوش مصنوعی دشمنان نیز ارتقا پیدا کند و کمی در مبارزات هوشمندتر باشند. هرچند که دیگر شاهد اشتباهات و مرگ‌های عجیب و غریب آن‌ها در مبارزات نیستیم و باگ‌های گیم‌پلی در مبارزات کاملا رفع شده‌اند، اما آن‌ها در موارد عجیبی شما را نمی‌بینند و مخفی‌کاری را در بازی ساده کرده‌اند. به طور کلی هوش مصنوعی ضعیف دشمنان هنوز یک نقطه‌ی ضعف برای بازی است.

بررسی تغییرات بازی Cyberpunk 2077 بعد از آخرین آپدیت - گیمفا

یکی از قابلیت‌هایی که طرفدران از روز اول نبودش را حس می‌کردند، Transmog بود. خوشبختانه این قابلیت هم به واسطه‌ی این پچ به بازی اضافه شده و طرفداران بازی‌های RPG از آن لذت بسیاری خواهند برد. Transmog قابلیتی است که به واسطه‌ی آن می‌توانید شکل ظاهری یک قسمت از لباس، زره یا Armor خود را با استفاده از دیگر آیتم‌های تحت اختیار تغییر دهید. همچنین می‌توانید به طور دلخواه قسمتی از زرۀ خود را به صورت ظاهری پنهان کنید. این قابلیت تنوع زیادی به بازی بخشیده و یکی از بهترین تغییرات این پچ به حساب می‌آید.

اگر با رانندگی آزاردهنده‌ی بازی هم مشکل داشتید، بدانید که در پچ Edgerunners دیگر اثری از آن نیست و شاهد یک رانندگی نرم و لذت‌بخش هستیم. دستورات شما در حین رانندگی به سرعت اجرا می‌شوند و دیگر شاهد هیچ تاخیری نیستیم. این سیستم در بازی شباهت زیادی به ریسینگ‌های آرکید پیدا کرده و راندن موتور و ماشین بسیار بهتر و نرم‌تر شده است.

بررسی تغییرات بازی Cyberpunk 2077 بعد از آخرین آپدیت - گیمفا

یکی از مشکلات Cyberpunk 2077، کمبود لباس و حالات مو و در کل شخصی سازی محدود ظاهر شخصیت اصلی بود. این مشکل نیز با اضافه کردن لباس‌ها و حالات موی زیاد به بازی برطرف شده است و حالا دستتان برای ایجاد ظاهرهای متفاوت باز است. بعضی از این لباس‌ها نیز از انیمه‌ی Edgerunners به بازی اضافه شده‌اند.

از پویا نبودن شهر در ورژن‌های قبلی گفتیم. در Cyberpunk 2077 1.6 شهر پویایی را می‌بینید. مردم به کارهای خود مشغولند، شهر شلوغ‌تر و به طور کلی زنده‌تر است؛ حالا NPC ها هویت دارند و زندگی می‌کنند. شخصیت‌های فرعی داستان بازی هم به شکل واقعی‌تری با شما برخورد می‌کنند و کلا بازی از آن حالت مصنوعی درآمده و واقعی‌تر شده است.

به سراغ تغییرات و پیشرفت‌های گرافیک بازی می‌رویم. بافت‌ها یا تکسچرهای بازی به لطف به‌روزرسانی جدید کیفیت بسیار بهتری دارند. افکت‌هایی چون دود و آتش در کنسول‌های نسل نهمی بسیار چشم‌نوازتر هستند. اما مهم‌ترین تغییر در گرافیک بازی، به خصوص برای کنسول Xbox Series S، اضافه شدن Performance Mode با ارائه‌ی ۶۰ فریم در ثانیه است. این حالت با رزولوشن ۱۰۸۰p داینامیک و بین ۹۰۰p تا ۱۰۸۰p اجرا می‌شود. تجربه‌ی بازی با حالت ۶۰ فریم لذت بسیار بیشتری از حالت ۳۰ فریم دارد و انگار یک بازی دیگر را اجرا می‌کنید!

بررسی تغییرات بازی Cyberpunk 2077 بعد از آخرین آپدیت - گیمفا

انیمیشن‌های شخصیت‌ها پیشرفت خوبی داشته‌اند و شاهد حرکات منعطف‌تری از آن‌ها هستیم. واکنش کاراکترها به اتفاقات سریع‌تر است و گرافیک بصری و تکنیکی باورپذیرتری را شاهد هستیم. همچنین بازی روی کنسول‌های نسل هشتم هم به صورت ثابت با نرخ فریم ۳۰ و بدون مشکل اجرا می‌شود. یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلات بازی باگ‌های آن بود که به طور کامل برطرف شده و تقریبا دیگر شاهد هیچ باگی در بازی نیستیم!

اضافه شدن موسیقی‌های بیشتر به بازی و بهبود باگ‌هایی چون Sound Skipping و کم و زیاد شدن سطح صدای صحبت شخصیت‌ها به طور ناگهانی در بازی بهبود یافته و دیگر شاهد هیچ مشکلی در این بخش نیستیم. از سوی دیگر، حالا صدای هر سلاح با دیگری کاملا فرق می‌کند و شاهد یک بازی کاملا باورپذیر در این بخش هستیم. صداگذاری و موسیقی بازی در نسخه‌ی اصلی هم مشکلات کمی داشت و حالا دیگر همان ایرادات هم وجود ندارند.


با توجه به آن که نسخه‌ی اصلی بازی را نیز در سایت گیمفا نقد کرده و امتیاز ۷ را به آن داده بودم، باید بگویم که Cyberpunk 2077 در پچ ۱.۷ تغییرات بسیار مثبت و مفیدی داشته و یک بازی کاملا متفاوت با نسخه‌ی اولیه بوده و لایق نمره‌ای در سطح عالی است. مشکلات گذشته را فراموش کنید و به تجربه‌ی این بازی زیبا بنشینید و از گردش در نایت‌سیتی و ماجراهای آن لذت ببرید.

کلاغAdlermgسبحان کورلئونهThe great…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈GodTheMAmir rezayatBehzad zargaryAlirezaDanialRanjbarzadehMasterAmir RingoSami 227CameraManmh.phosseinDARKSIREN77ꪖꪜꫀꪀᧁꫀ尺 ᣗᐡᣕᣕᕝᣗCarddragonmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی تغییرات بازی Cyberpunk 2077 بعد از آخرین آپدیت - گیمفا
بررسی تغییرات بازی Cyberpunk 2077 بعد از آخرین آپدیت - گیمفا
بررسی تغییرات بازی Cyberpunk 2077 بعد از آخرین آپدیت - گیمفا
بررسی تغییرات بازی Cyberpunk 2077 بعد از آخرین آپدیت - گیمفا
بررسی تغییرات بازی Cyberpunk 2077 بعد از آخرین آپدیت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    فک کنم نمره ۸ داده بودین به نقد سایبر پانک ۲۰۷۷ در روز های انتشار نقد خیلی منصفانه ایی بود 👍 مثل بررسی امروز ، سایبر با این آپدیت اخری رو کنسولای نسل نهم واقعا تبدیل به یک بازی دیگه شده و اصلا قابل قیاس با زمان انتشار و ماه های اولیه نیست اگر کسی بازی نکرده الان بهترین فرصته به نظرم این بازی الان شاهکاره بدون هیچ اغراقی …

    سبحان کورلئونه…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈Amir rezayatقاتل فنبویKieblackAlirezaAmir Ringomh.phossein77more
    • گیمی که در زمان انتشار وضعیتش یچیزی ما بین نسخه الفا و بتا بود بعد از تقریبا ۲ سال وضعیتش استیبل شده تعریف و تمجید داره؟ لابد رینبو سیکس هم که تو این ۷.۸ سال تغیرات زیادی کرده باید بهش لقب بهترین بازی نسل ۸ رو بدیم؟
      نزدیک به ۸۰ ساعت من سایبرو بازی کردم و ۲ بار تموم کردم داستان اصلی رو یکبار زمان انتشار یکبار هم بعد از اپدیت حجیم اخیر به عنوان یک سی دی پراجکت فن میگم بازی اون چیزی نیست که شما میگید و کاملا دارید اغراق میکنید!!! بازی اصلا هویتی نداره از خودش خواستن یچیزی شبیهFallout و Deus Exبسازن زیرش زاییدن!!!
      من حاضرم برای بار چندم Deus Ex Mankind Divided و Human Revolution رو برم ولی برای بار سوم سایبر رو بازی نکنم!!! چرا؟ چون بازی اصلا روح نداره فقط مراحل داستانی تاحدودی قابل قبول هستش و وقتی اون بخش داستانی هم تموم بشه خودتونو تو شهر ارواح می بینید… حالا بخاطر انیمه اش باز وایرال شده ملت جو گیر شدن…

      سبحان کورلئونهThe greatsalman
      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        بازی همون‌ چیزی هست که گفتم و نظرم قطعیه دوست من منتها قرار نیست نگاه مشابهی به بازی ها داشته باشیم من اینجا اومدم دیدگاه خودم در مورد بازی ها رو بگم شما میتونی مخالف باشی من نخواستم کسی با من موافق یا مخالف باشه دنبال اینچیزا نیستم ، شما اگر ۸۰ ساعت بازی کردی من بالای ۲۰۰ ساعت بازی کردم هم در نسل هشتم هم در نسل ۹ هم روز انتشار هم با پچ های مختلف و نظرم همونی هست که در کامنت اول گفتم.

        سبحان کورلئونهAmir rezayatKieblackArthur
  • خب اوکیع پس
    واجب شد نسخه PS5 رو بخرم ببینم چ تغییراتی ب خودش دیده سایبرپانک
    رو نسل ۸ ک اوایل اصلا جالب نبود
    دیگه کنارش گذاشتم

    سبحان کورلئونه…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈Amir rezayatArthurhossein77ꪖꪜꫀꪀᧁꫀ尺 ᣗᐡᣕᣕᕝᣗMR.BADGUYVisible 6-tigh man
  • ALI_199729 گفت:

    بازی رو همون موقعی که اومد بازی کردم. مشکل اصلی من با این بازی خط داستانی فوق العاده کوتاهش بود که واقعا در حد یک بازی AAA نبود. البته کلیت داستان قشنگ بود ولی خیلی کوتاه. حالا که بازی به نظر کامل شده باید صبر کرد تا DLC بیاد بعد دوباره رفت سراغش چون نایت سیتی خیلی محتوای جذابی بعد از خط داستانی اصلی بازی در اختیار قرار نمیده که به خاطرش ۱۰۰ گیگ دان کنیم.

    AHCShambageChris redfieldVisible 6-tigh man
  • ainz گفت:

    دمشون گرم که حداقا با پولی که به جیب زدن بازی رو درستش کردن

    Amir rezayatAmir Ringohossein77همسایه ( فن بوی = پنچری )امینVisible 6-tigh man
    • Ilia گفت:

      بودجه اولیه بازی برای توسعه ۳۱۹ میلیون دلار بوده. این یعنی از لحاظ هنری و طراحی و محیط سازی شاهکار بوده و قربانی بهینه سازی بد و بخش فنی بد شده
      بودجه ساختش برابر با دومین چهارمین فیلم پرخرج جهان با تبلیغاتش.
      نیاز نیست بگی دمشون گرم. با هزینه زیادی ک برای ساختش کردن نمیتونستن ولش کنن برن راحت ی بازی دیگه بسازن

      Amir rezayatAmir Ringo
  • دایی گفت:

    حال بد مارو هیچ آپدیتی خوش نمیکنه ما به نسخه جدید انقلابی نیازمندیم.

    Pouria_gamer_gotyVahidvhAmir RingoChris redfield
  • The joker گفت:

    دیییییگهههه مجاب شدم امشب بزنمش بزارمش واسه دانلود … دیشب رفتم روش دیدم نوشت٨٠ گیگ! دو دل شدم بزنم یا نه کهآخرشم نزدم😐 اگه زده بودم الان که دارم میرم خونه دانلودش تمام شده بود میننشستم بازی میکرم 😭

    ArthurChris redfieldAlborz
  • Ilia گفت:

    بودجه فقط توسعه بازی سایبرپانک ۳۱۹ میلیون دلاره!!! یعنی بازی سومین بازی پرخرج جهانه پس قرار هم نیست بد باشه! دومین بازی پرهزینه رد دد ۲ هست و اولین هم همون بازی فضاییه که هنوز منتشر نشده و بخشی از بودجشم با کمک هوادارا بوده. جی تی ای وی هم چهارمین بازی پرهزینه برای بخش توسعست

    Amir rezayat
  • WITCHER گفت:

    آقا من دارم بازیش میکنم ، کجا باگ هاش برطرف شده؟ تو یه مرحله دشمنا تموم نمیشدن دوباره از چک پوینت شروع کردم فقط دو سه تا بودن، شهر پویا نیست، رانندگی افتضاحه و همش میخوری تو در و دیوار، موقع حرف زدن با npc ها نمیتونن موقعیت تو رو تشخیص بدن، تنها نکات مثبت گرافیک و آهنگه ، بازی در بهترین حالت یه چیزیه مثل Watch Dogs

    XerxesVahidvhhosseinArthur
  • Silverhand گفت:

    واقعا اتمسفر این بازی خیلی متفاوته و با وجود اون همه مشکل و باگی که روزهای اول داشت، همچنان سطح غوطه وری بی نظیری رو ارایه می کرد، انگار که از مانیتور می پری تو بازی، در این حد!

    Amir rezayat
  • Kuros گفت:

    خدایی سایبر از اولم بازی خوبی بود … من تقریبا جز اولین نفرات بودم روی ps4 معمولی زدم باگ خاصی که بازیم خراب کنه ندیدم افت فریم داشت … که لبر شاهکاری مثل الدن رینگ هم روی ps4 معمولی افت فریم داره (جایی اولین بار رانی تو برجش میبینید) … دیگه واقعا دوستان باید همت کنن و نسل جدید تهیه کنن یا pc ببندن…

    naryhd
  • Amin 2033 گفت:

    سلام لطفا ویدیو این مطلب رو بسازید

بررسی تغییرات بازی Cyberpunk 2077 بعد از آخرین آپدیت - گیمفا
بررسی تغییرات بازی Cyberpunk 2077 بعد از آخرین آپدیت - گیمفا