دیجیتال فاندری ویدیوی بررسی فناوری DLSS 3 را منتشر کرد
ویدیوی جدید دیجیتال فاندری (Digital Foundry) فناوری DLSS 3 شرکت انویدیا (NVIDIA) را در سه بازی Marvel’s Spider-Man ،Cyberpunk 2077 و Portal RTX بررسی میکند.
انویدیا هفتهی گذشته از DLSS 3 رونمیایی کرد. نسخهی جدید این فناوری که عملکرد اجرایی بازیها را بهبود میبخشد و وضوحشان را ارتقا میدهد، در انحصار کارتهای گرافیک GeForce RTX 40 خواهد بود. مهمترین تفاوت DLSS 3 با نسخههای پیشین آن، تولید فریم با استفاده از هوش مصنوعی است. به بیانی دیگر، DLSS 3 نه تنها بخشی از رندر فریمها در ضوح بالا را انجام میدهد، بلکه فریمهای جدیدی را نیز با استفاده از هوش مصنوعی تولید میکند تا عملکرد اجرایی بازی ارتقا یابد.
نخستین ویدیوهایی که انویدیا از این فناوری منتشر کرد، جالب توجه بودند، اما اکنون که رسانهی دیجیتال فاندری این فناوری را در بازیهای Marvel’s Spider-Man ،Cyberpunk 2077 و Portal RTX بررسی کرده است، شاهد نتایج چشمگیری هستیم.
ویدیوی دیجیتال فاندری در ادامه قابل مشاهده است:
صفحهی تنظیمات Marvel’s Spider-Man که در ابتدای این ویدیو به نمایش در میآید، مختص کارتهای گرافیکی است که از DLSS 3 پشتیبانی میکنند. کلیت این تنظیمات با DLSS 2 یکسان است، اما گزینهی تولید فریم (Frame Generation) به آن اضافه شده است. شایان ذکر است که با فعال کردن این گزینه، فناوری کاهش زمان پاسخگویی (Reflex Latency Reduction) نیز فعال میشود.
رسانهی دیجیتال فاندری اجازه ندارد نرخ فریم این بازیها را به اشتراک بگذارد، اما مقایسهای که میان سه عنوان یادشده انجام شد و عملکرد اجراییشان را در کارت گرافیک RTX 4090 بررسی کرد، نتایج جالب توجهی را بهدست داد. عملکرد اجرایی بازیهای Cyberpunk 2077 ،Spider-Man و Portal به ترتیب دو، سه و پنج برابر شد. به گفتهی این رسانه، نتایج یادشده احتمالاً به پردازنده مربوط میشوند. به تبع آن نیز نتایج عنوانی چون Portal در مقابل عنوان جهانآزادی چون Spider-Man بهتر خواهد بود. همچنین، به نظر میرسد که اگرچه فناوری تولید فریم بینقص نیست، اما از فناوری مشابه در Adobe After Effects بسیار بهتر است.
اضافه شدن فریمها در حالت عادی زمان پاسخگویی را افزایش میدهد. Nvidia Reflex اما، برای حل این مشکل ساخته شده است. زمان پاسخگویی بازی Portal در حالت عادی ۹۵ میلی ثانیه است که DLSS 2 و DLSS 3 آن را به ۵۳ و ۵۶ میلی ثانیه تبدیل میکنند. اعداد یادشده برای Cyberpunk نیز به ترتیب ۶۲، ۳۱ و ۵۴ میلی ثانیه هستند. بنابراین، DLSS 3 در این مورد به اندازهی DLSS 2 کارایی ندارد، اما همچنان نسبت به زمان پسخگویی عادی بهتر است.
این فناوری همراه با کارت GeForce RTX 4090 در تاریخ ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) در دسترس قرار میگیرد.
پر بحثترینها
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
نظرات
با این توضیحی که اولش دادن قضیه خیلی جالب شد:)
یعنی اینکه تو هر بازی ای مینیموم افزایش فریم دو برابره!
و این خیلی پشم ریزونه
آخرش pc یه حدود ۳-۴ سال که میگذره یه چیزی ارایه میده که هرگز کنسولها بهش نمیرسند
همیشه همینجوری بوده نسلهای قبلم همین بود
حالا شما تصور کنین یه دو سال دیگه سونی god of ragnorak رو واسه pc بده تو تنظیمات ultra و ۴k 120fps دیگه کی حاظر میشه رو ps5 و ps4 بازیش کنه آخه😬
ما هم اگه صبور باشیم فعلا همون بازیهای نسل قبل و غیره که هنوز نشده بریم و بریم در آینده میتونیم یه سیستم خفن ببندیم به شرطی که از الان برنامه ریزی کنیم پولهامونو جمع کنیم🙂
یه دورانی تو نسلای قبلی ، گیم میزدیم ، هیچی از گرافیک و fps و ۴k و اینا نمیدونستیم ؛ من خودم رو یه تلوزیون ۱۴ اینچ پارس ( خیلی قدیمی ) بازی میکردم . Ps1 داشتم .
ته عشق بود ، لذت خالص ، این چیزا منو سردرگم میکنه ، تفاوت fps ، رزولوشن و اینا . من هیچ وقت نفهمیدم چین ، بنظرم مهم ترین چیز فقط یه گیم پلی فوق العاده و داستان خوبه . گرافیک اولویت نیست ، مثل fps مثل رزولوشن و ….