آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Cool Hand Luke تا Mr. Robot - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Cool Hand Luke تا Mr. Robot - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Cool Hand Luke تا Mr. Robot - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Cool Hand Luke تا Mr. Robot - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Cool Hand Luke تا Mr. Robot

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از cool hand luke تا mr robot

این آخر هفته قرار است به معرفی سریال Mr. Robot، فیلم کلاسیک Cool Hand Luke و چندین فیلم و سریال جدید بپردازیم.

فیلم‌هایی که اتفاقات آن‌ها در زندان رخ می‌دهند همیشه جالب‌توجه هستند و با یک داستان‌سرایی جذاب می‌توانند توجه بیبننده‌های بسیار زیادی را به خود جلب کنند. فیلم لوک خوش‌دست (Cool Hand Luke) از جمله همین آثار به شمار می‌رود که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم. این فیلم در سال ۱۹۶۷ میلادی توانست جایزه بهترین فیلم‌نامه اقتباسی اسکار را از آن خود کند.

در ادامه مطلب نیز به سراغ معرفی سریال مستر ربات (Mr. Robot) می‌رویم که یکی از سریال‌های برجسته دهه ۲۰۱۰ میلادی محسوب می‌شود. این سریال با داستان‌سرایی جذاب و انتقادی خود توانست بیننده‌های زیادی را به سمت خود بکشاند. در ادامه نیز به معرفی چندین فیلم و سریال جدید می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

فیلم جدید چی ببینیم؟

انیمه خانه شناور (Drifting Home)

انیمه خانه شناور drifting home

عوامل سازنده: انیمه «خانه شناور» انیمه‌ای به نویسندگی و کارگردانی هیرویاسو ایشیدا (Hiroyasu Ishida) است و توسط استودیو کولوریدو (Studio Colorido) تولید و روی سرویس آنلاین نتفلیکس پخش شده است.

داستان و صداپیشه‌ها: انیمه «خانه شناور» داستان گروهی از دوستان صمیمی را دنبال می‌کند که بر روی مجتمعی مسکونی در دریایی اسراسرآمیز سرگردان و شناور هستند و حالا سعی دارند به خانه خودشان بازگردند. دایکی یاماشیتا (Daiki Yamashita)، اینوری میناسه (Inori Minase) و کانا هانازاوا (Kana Hanazawa) از جمله صداپیشه‌های این انیمه محسوب می‌شوند.

آیا انیمه «خانه شناور» ارزش دیدن دارد؟ انیمه «خانه شناور» کامل نیست و اشتباهات زیادی در آن به چشم می‌خورد اما باید گفت که در کل، تماشای آن یک تجربه لذت‌بخش را برای شما به ارمغان خواهد آورد. این انیمه توانسته در مدت زمان خود به چشم‌اندازش وفادار باشد و داستانی کامل و رضایت‌بخش را بازگو کند. نویسنده از همان ابتدا نقشه راه خوبی در ذهنش دارد و بیشترین تلاش خودش را کرده تا بتواند آن را منسجم و خوب ارائه کند.

فیلم شب بخیر مامان (Goodnight Mommy)

فیلم شب بخیر مامان goodnight mommy

عوامل سازنده: فیلم «شب بخیر مامان» اثری در ژانر روانشناختی و هیجانی محصول سرویس آنلاین آمازون به شمار می‌رود که مت سوبل (Matt Sobel) آن را کارگردانی کرده و کایل وارن (Kyle Warren) نیز فیلم‌نامه آن را قلم زده است. این اثر بازسازی فیلمی استرالیایی به همین نام محصول سال ۲۰۱۴ است.

داستان و بازیگران: فیلم «شب بخیر مامان» داستان برادران دوقلویی را روایت می‌کند که گمان می‌کنند فردی شیاد جای مادرشان را گرفته است. جراحی اخیر این فرد روی صورتش نیز گمانه‌زنی‌های آن‌ها را بیشتر به حقیقت نزدیک کرده است. نائومی واتس (Naomi Watts) در کنار کامرون و نیکلاس کروتی (Cameron and Nicholas Crovetti) بازیگران این فیلم هستند.

آیا فیلم «شب بخیر مامان» ارزش دیدن دارد؟ نائومی واتس توانسته در فیلم «شب بخیر مامان» مثل همیشه نقش‌آفرینی خوبی از خودش ارائه کند و بار دیگرش استعدادش در زمینه بازیگری را به رخ بکشد اما باید گفت که هیچ دلیل منطقی در پشت ساخت این بازسازی از فیلم «شب بخیر مامان» وجود نداشته و انتقادهایی نیز نسبت به فیلم‌نامه آن وارد است. تماشای این فیلم بسته به نظر خود شما دارد.

فیلم اعتراف کن، فلچ (Confess, Fletch)

فیلم اعتراف کن فلچ confess fletch

عوامل سازنده: فیلم «اعتراف کن، فلچ» اثری در ژانر کمدی و جنایی به شمار می‌رود که گرگ موتولا (Greg Mottola) آن را کارگردانی کرده و خودش نیز به همراه زِو بورو (Zev Borow) فیلم‌نامه آن را قلم زده است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته گرگوری مک‌دونالد (Gregory Mcdonald) ساخته شده که در سال ۱۹۷۶ میلادی به چاپ رسیده بود.

داستان و بازیگران: فیلم «اعتراف کن، فلچ» سومین فیلم در مجموعه فیلم‌های «فلچ» به شمار می‌رود که بر خلاف دو فیلم قبلی که با بازی چوی چیس (Chevy Chase) در نقش اصلی بودند، با بازی جان هم (Jon Hamm) است. این فیلم داستان فلچ را دنبال می‌کند که در حین جستجو برای پیدا کردن مجموعه هنری گمشده‌ای، مظنون چندین فقره قتل می‌شود. از دیگر بازیگران این فیلم نیز می‌توان به لورنزا ایزو (Lorenza Izzo)،‌ مارسیا گی هاردن (Marcia Gay Harden)، کایل مک‌لاکلان (Kyle MacLachlan) و … اشاره کرد.

آیا فیلم «اعتراف کن، فلچ» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «اعتراف کن، فلچ» آن شوخی‌های بلند و ناهنجار را کمتر دارد اما همچنان اثری بسیار سرگرم‌کننده و خنده‌دار به شمار می‌رود که می‌تواند آخر هفته خوبی را برای شما رقم بزند. این اثر همچنین از نقش‌آفرینی کمدی و جذاب جان هم در نقش اصلی بهره می‌برد که می‌تواند در فیلم‌های بعدی این مجموعه نیز ادامه‌دار باشد.

فیلم دعوت (The Invitation)

فیلم the invitation

عوامل سازنده: فیلم «دعوت» اثری در ژانر ترسناک، هیجانی و خون‌آشامی به شمار می‌رود که توسط جسیکا ام تامپسون (Jessica M. Thompson) کارگردانی شده و فیلم‌نامه آن را نیز بلیر باتلر (Blair Butler) قلم زده است.

داستان و بازیگران: فیلم «دعوت» داستان زن جوانی با بازی ناتالی امانوئل (Nathalie Emmanuel) را دنبال می‌کند که پس از مرگ مادرش، برای اولین بار با یکی از خویشاوند دورش ملاقات می‌کند و در آنجا نیز با رازهای تاریک آن‌ها آشنا می‌شود. توماس دوهرتی (Thomas Doherty) و هیو اسکینر (Hugh Skinner) از جمله دیگر بازیگران این فیلم هستند.

آیا فیلم «دعوت» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «دعوت» از وجود یک بازیگر برجسته و دوست‌داشتنی در نقش اصلی خودش بهره می‌برد و حس تازه و روشنی نیز در آن احساس می‌شود اما داستان عاشقانه یا ترسناک آن بیش از حد قابل پیش‌بینی است و آن حس هیجان و تنش را نتوانسته در بیننده ایجاد کند. از سوی دیگر، فیلم‌های خون‌آشامی بهتری نسبت به این اثر وجود دارند که می‌توانید تماشا کنید. دیدن این فیلم بستگی به نظر خود شما دارد.

فیلم شکستن (Breaking)

فیلم breaking

عوامل سازنده: فیلم «شکستن» اثری در ژانر هیجانی و درام به شمار می‌رود که توسط ابی داماریس کوربین (Abi Damaris Corbin) کارگردانی شده است. خود او نیز به همراه کوامی کوی آرما (Kwame Kwei-Armah) فیلم‌نامه این اثر را بر اساس مقاله‌ای از سال ۲۰۱۸ میلادی نوشته‌اند.

داستان و بازیگران: فیلم «شکستن» داستان کهنه‌سربازی از تفنگداران نیروی دریایی آمریکا به نام برایان براون ایزلی با بازی جان بویگا (John Boyega) را روایت می‌کند که با مشکلات مالی روبه‌رو می‌شود و از یک بانک سرقت می‌کند. نیکول بهاری (Nicole Beharie)،‌ کانی بریتون (Connie Britton) و مایکل کنت ویلیام (Michael Kenneth William) از جمله دیگر بازیگران این فیلم محسوب می‌شوند.

آیا فیلم «شکستن» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «شکستن» برای اینکه بتواند به طور موثری پیام‌های اجتماعی خودش را به بیننده‌ها منتقل کند، با مشکل روبه‌رو می‌شود اما عملکرد مهیج و جذاب جان بویگا سبب شده تا بیننده از تماشای این اثر لذت ببرد. کارگردان نیز توانسته به خوبی سکان کارگردانی فیلم را در دست داشته باشد.

سریال جدید چی ببینیم؟

سریال اندور (Andor)

سریال andor از دنیای جنگ ستارگان

عوامل سازنده: سریال «اندور» جدیدترین سریال از دنیای جنگ ستارگان (Star Wars) به شمار می‌رود که توسط تونی گیلروی (Tony Gilroy) برای پخش از سرویس آنلاین دیزنی پلاس ساخته شده است. این اثر پیش‌درآمدی برای فیلم روگ وان (Rogue One) محصول سال ۲۰۱۶ میلادی است.

داستان و بازیگران: سریال «اندور» داستان سارقی به نام کاسین اندور با بازی دیگو لونا (Diego Luna) را دنبال می‌کند که در نهایت به جاسوسی برای نیروهای شورشی و علیه امپراتوری تبدیل می‌شود. کایل سولر (Kyle Soller)، آدریا آرجونا (Adria Arjona)، استلن اسکاشگورد (Stellan Skarsgård) و فیونا شاو (Fiona Shaw) از جمله دیگر بازیگران این سریال به شمار می‌روند.

آیا سریال «اندور» ارزش دیدن دارد؟ سریال «اندور» توانسته به خوبی داستان کاسین اندور را به تصویر بکشد. با اینکه شروع سریال اندکی کُند است اما در ادامه توانسته داستانی مهیج و جذاب را به نمایش بگذارد که با نقش‌آفرینی خوبی از سوی دیگو لونا همراه شده است. البته باید توجه داشت که این سریال نسبت به دیگر سریال‌های جنگ ستارگان، روندی ساده‌تر و جاسوس‌محور دارد.

فیلم کلاسیک چی ببینیم؟

فیلم لوک خوش‌دست (Cool Hand Luke)

فیلم لوک خوش‌دست cool hand luke

عوامل سازنده: فیلم «لوک خوش‌دست» اثری در ژانر درام محصول سال ۱۹۶۷ میلادی به شمار می‌رود که کارگردانی آن را استوارت رزنبرگ (Stuart Rosenberg) در دست داشته است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته دان پیرس (Donn Pearce) است.

داستان و بازیگران: فیلم «لوک خوش‌دست» داستان شخصی به نام لوک با بازی پل نیومن (Paul Newman) در دهه ۵۰ میلادی را روایت می‌کند که در ندامتگاه و اردوگاه فلوریدا زندانی است و حاضر نیست خودش را تسلیم سیستم کند. جورج کندی (George Kennedy)، استروتر مارتین (Strother Martin) و جوی هارمون (Joy Harmon) از جمله دیگر بازیگران این فیلم محسوب می‌شوند.

چرا باید فیلم «لوک خوش‌دست» را دید؟ فیلم «لوک خوش‌دست» یکی از برجسته‌ترین فیلم‌های دهه شصت میلادی به شمار می‌رود که تاثیر فرهنگی بسیار زیادی داشت. با اینکه استوارت رزنبرگ نتوانسته آن طور که باید کارگردانی این اثر را انجام بدهد اما فیلم‌نامه درخشان این فیلم و همچنین نقش‌آفرینی بسیار برجسته و ماندگار پل نیومن، فیلم «لوک خوش‌دست» را به اثری جذاب تبدیل کرده که تماشای آن مطمئنا می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.

سریال چی ببینیم؟

سریال مستر ربات (Mr. Robot)

سریال مستر ربات mr robot

عوامل سازنده: سریال «مستر ربات» یا «آقای ربات» اثری در ژانر درام و هیجانی به شمار می‌رود که توسط سم اسماعیل (Sam Esmail) برای پخش از شبکه یو‌اس‌ای ساخته شده است.

داستان و بازیگران: در سریال «مستر ربات» رامی ملک (Rami Malek) نقش مهندس امنیت سایبری و هکری به نام الیوت اندرسون را بازی می‌کند که به اختلال اضطراب اجتماعی و افسردگی دچار است. آشوب‌طلبی به نام مستر ربات با بازی کریستین اسلیتر (Christian Slater) الیوت را در گروه خود به نام fsociety به خدمت می‌گیرد. هدف این گروه نیز نابود کردن تمام سوابق مالی رمزنگاری‌شده E Corp است. اولین فصل سریال «مستر ربات» در سال ۲۰۱۵ میلادی و چهارمین و آخرین فصل آن نیز در سال ۲۰۱۹ پخش شد.

چرا باید سریال «مستر ربات» را دید؟ داستان‌سرایی منحصر به فرد، درون‌مایه تاریک، نقش‌آفرینی درخشان از سوی بازیگران، پرداختن به مسائل مهم و ایجاد هیجان همگی در کنار هم سبب شدند تا سریال «مستر ربات» بسیار تماشایی باشد و بیننده از تماشای هر قسمت آن لذت ببرد. با اینکه داستان این اثر ممکن است برای برخی گیج‌کننده به نظر برسد اما مطمئنا بیننده‌هایی که با دقت آن را تماشا کنند، از جزییات موجود در داستان این سریال شگفت‌زده می‌شوند.


در این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم به معرفی فیلم کلاسیک «لوک خوش‌دست»، سریال «مستر ربات»، انیمه «خانه شناور»، فیلم «شب بخیر مامان»، فیلم «اعتراف کن، فلچ»، فیلم «دعوت»، فیلم «شکستن» و سریال «اندور» از دنیای جنگ ستارگان پرداختیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

harvey bentmeysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Cool Hand Luke تا Mr. Robot - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Cool Hand Luke تا Mr. Robot - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Cool Hand Luke تا Mr. Robot - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Cool Hand Luke تا Mr. Robot - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Cool Hand Luke تا Mr. Robot - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Cool Hand Luke تا Mr. Robot - گیمفا