طوفان جنگ در راه است | اولین نگاه به Battlefield 4 - گیمفا
طوفان جنگ در راه است | اولین نگاه به Battlefield 4 - گیمفا
طوفان جنگ در راه است | اولین نگاه به Battlefield 4 - گیمفا
طوفان جنگ در راه است | اولین نگاه به Battlefield 4 - گیمفا

طوفان جنگ در راه است | اولین نگاه به Battlefield 4

امیر محمد جیریایی
۱۴:۴۵ ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
طوفان جنگ در راه است | اولین نگاه به Battlefield 4 - گیمفا

حال این بار با یک سناریوی بهتر و هم چنین احساسی به همراه گیم پلی غنی تر شده و گرافیکی زیبا قسمتی جدیدی از Battlefield با نام Battlefield 4 بازگشته تا زنگ خطر را برای call of duty ghosts به صدا در بیاورد و همچنین جنگ واقعی را در نزدیک ترین فاصله به شما نمایش دهد. عنوانی که قرار است حتی یک قدم پا را فراتر از قسمت قبلی گذاشته و با رفع اشکالات گذشته صحنه های بی بدیعی خلق کند که صحبت کردن در مورد چنین بخش های زیبایی سخت و دشوار است.

نام: Battlefield 4

سازنده: DICE

ناشر: Electronic Arts

پلتفرم ها: X360-  xbox one-PS3-PS4-PC

سبک: First-person shooter

تاریخ انتشار جهانی : ۲۹ اکتبر ۲۰۱۳

تاریخ انتشار ایران : ۷ آبان ۱۳۹۲

File:Battlefield 4.jpg

باکس آرت بازی

مقدمه :

سری بازی های Battlefield را می توان یکی از قدیمی ترین عناوینی نامید که توانسته خیلی خوب سبک اکشن نظامی را جلو ببرد و موفقیت های بزرگی را کسب کند. البته باید اعتراف کرد که هیچ گاه نسخه های قبلی این عنوان توان رقابت با غول شوتر اکتیویژن یعنی call of duty را نداشته بودند و حتی در زمان انتشار bad company نیز فاصله ی زیادی با با فرنچاینز محبوب infinity ward داشت. اما با انتشار نسخه ی سوم حکایت چیز دیگری بود. این بار Battlefield 3 فقط برای رقابت با MW 3 ساخته شده بود و این را از صحبت ها و جنجال هایی که EA و  اکتیویژن بین هم دیگر به راه انداخته بودند به راحتی می توانستیم بفهمیم. این بار DICE در قسمت سوم نهایت توان خود را در خلق یک شوتر واقع گرایانه ی جنگی و همچنین آن چه که همیشه از این سری توقغ میرفت به کار گرفته بود. نتیجه ی این کار هم به بهترین شکل ممکن جواب داده شد و Battlefield 3 البته علی رغم مشکلاتی که در خود داشت ولی توانست در هر دو بخش انتقادی و به خصوص فروش مورد استقبال مخاطبان واقع شود. بنابر این به هیچ وجه جای تعجبی نیست که EA با پول خوبی که از Battlefield 3 به جیب زده به سرعت ساخت Battlefield 4 را در دستور کار خود قرار دهد.

 نبرد در میان دشمنان :

عده ی بسیاری بر این عقیده بودند که قسمت سوم علی رغم ایده جالبی که در داستان داشت ولی چندان روایت جالبی را نداشت و با داستان کلیشه ای و تا حدودی ساده  نمی توانستیم Battlefield 3 را در این بخش با روایت داستان MW3 مقایسه کنیم و از این جهت Battlefield 3 با انتقاد مواجه شد. حال DICE با عبرت گرفتن از درس های گذشته این بار می خواهد تا تنها بخش مولتی پلیر را هدف خود قرار ندهد و در زمینه ی داستانی نیز عنوانی شایسته را خلق کند و همانی باشد که طرفداران این سری از یک شوتر جنگی می خواهند. برای رقابت با دیگر عناوین لازم بود که آرایش خاصی به داستان داده شود که خوش بختانه با توجه به طرح کلی و همچنین وعده هایی که استدیوی DICE داده است داستان خوبی را خواهیم دید که شاخ و برگ های مناسبی به آن داده شده تا انعطاف پذیر تر از گذشته باشد. به هر حال زیاد سر شما را درد نمی آورم و حال قصد داریم در مورد داستان بازی برایتان توضیحاتی را ارایه دهیم.

البته در حال حاضر چندان اطلاعات زیاد وجزییات دقیقی از داستان Battlefield 4 را نمی دانیم و DICE تنها با نشان دادن طرح کلی داستان جزییاتی را برایمان فاش کرده است. به هر حال داستانی که قسمت چهارم قصد دارد روایت کند شش سال پس از وقایع قسمت سوم خواهد بود و البته DICE با عدم هیچ گونه ارتباطی در بین قسمت چهارم و سوم ، می خواهد که دریچه ای جدید از میدان جنگ را به روی شما بگشاید. سال ۲۰۲۰ است و جنگ بین کشور هایی که ادعایی در زمینه ی قدرت دارند به اوج خود رسیده و روز به روز هم در حال بدتر شدن است ، به عبارت ساده تر دنیا درگیر جنگی خانمان سوز شده است . جایی که آمریکا مطابق دیگر شوتر های جنگی همچنان به مبارزه با روسیه می پردازد ، با این حال DICE با اضافه کردن کشور چین هم به عنوان یکی از جناح های دشمن می خواهد که خون تازه ای را در رگ های این سری منتقل کند. این بار در نقش “Recker” عضو یک تیم عملیات ویژه ی ایالات متحده موسوم به “Tombstone” قرار خواهید گرفت که همراه با دیگر اعضای تیم وفادارش که سه نفر می باشند وظیفه دارند اعضای برجسته و پرنفوذ آمریکایی را که توسط سرباز های چینی به گروگان گرفته شده اند و در شهر شانگهای نگهداری می شوند را پیدا کرده و آن ها را از این شهر پرجمعیت فراری دهند.

اما همان طور که می توان انتظارش را داشت همه چیز آن طور که باید و شاید به خوبی پیش نمی رود و این چهار عضو گروه خودشان را در در چنگال دشمنان گرفتار می بینند. آن ها در حال حاضر یک هدف را در سر می پرورانند و آن هم تنها بازگشت به وطن و دیداری با خانواده است. در این راه سخت آن ها با وقایع غیر قابل پیش بینی روبرو می شوند به طوری که در این راه سخت روسیه نیز وارد درگیری ها می شود و این گروه برای فرار از این مهلکه خودشان را در پایتخت بزرگ ترین شهر کشور آذربایجان یعنی باکو گرفتار خواهند دید. هر چقدر که آن ها در بازی پیش روی می کنند جنگ و سختی های آن شدت بیشتری به خود می گیرد و رازهای مهمی برای آن ها فاش می شود به گونه ای که می توان آن را آغاز گر جنگ جهانی سوم نامید.

http://www.hardcoreshooter.com/wp-content/gallery/battlefield-4-e3/battlefield-4-angry-sea-single-player-screens_6-wm.jpg

Battlefield 4

با نگاهی به طرح کلی داستان می توان گفت که DICE واقعا این بار زحمت زیادی برای این بخش کشیده و می خواهد که ابعاد تازه ای از جنگ را برایمان آشکار کند و داستانی را روایت کند که کم تر حالت کلیشه ای به خود داشته باشد به گونه ای که بعد احساسی داستان نیز جنبه ی مهمی در Battlefield 4 دارد که بازگشت به خانه و ملاقات دوباره با خانواده جزو همین عواطف احساسی می باشد تا ما بدانیم که سربازانی  که می خواهیم به ماجراجویی با آن ها بپردازیم چوب خشک نیستند و آن ها هم دارای احساسات و عواطف خود می باشند.

Battlefield 4

جذاب + درگیر کننده = Battlefield 4

یکی از بخش هایی که در Battlefield 3 چندان مورد استقبال قرار نگرفت ، قسمت تک نفره ی بازی بود که عده ی بسیاری به خاطر طراحی نه چندان جالب مراحل و تا حدودی خسته کننده به نکوهش این بخش پرداختند. در حقیقت بخش مولتی پلیر قسمت سوم به قدری قدرتمندعمل کرده بود که بر روی بخش تک نفره پوششی می گذاشت. اما حال تیم سازنده ی Battlefield 4 نه تنها وعده ی رفع تمامی این معایب را داده است بلکه مدام در مصاحبه های خود به این نکته اشاره می کنند که بخش تک نفره ی Battlefield 4 بسیار پاسخگو تر و هیجان انگیز تر از گذشته خواهد بود. به تریلر های بازی نیز که نگاهی می اندازیم به نظر می رسد که DICE حقیقتا قصد دارد به وعده ی خود عمل کند و هیجان و گیم پلی سینمایی جزو دو ویژگی ضروری است که در نمایش های بازی به وضوح مشخص می باشد و می توانیم امیدوار باشیم که با یکی از بهترن شوتر های جنگی روبرو هستیم.

می توان گفت که گیم پلی Battlefield 4 هر آن چه برای تجربه ای ناب از یک شوتر اول شخص احتیاج هست را دارا می باشد. بازی مدام گیمر ها را به مناطق مختلف جهان مثل باکو ، شانگهای و مناطقی دیگر با ماموریت های متنوعی خواهد برد و هیجان این ماموریت ها به گونه ای طراحی شده که به هیچ وجه احساس خستگی نخواهیم کرد. مراحل تک تیراندازی که در میان گیمر ها بسیار پرطرفدار است و هر بازی شوتری سعی می کند یک یا دو مرحله را به این بخش اختصاص دهد در Battlefield 4 هم وجود خواهد داشت . با این تفاوت که حتی میزان کثیفی لنز دوربین اسلحه هم بر میزان شلیک تاثیر خواهد گذاشت. برای درک بهتر بازیباز از گیم پلی بر روی صفحه ی نمایش دو مستطیل سبز جمع و جور قرار دارد که در گوشه ی سمت چپ پایین می توانیم یک مینی نقشه و قطب نما را برای تشخیص مسیر ها ببینیم و بر روی قسمت بالایی صفحه ی نمایش هم نماد های مارک کردن به سه بخش تقسیم شده است که رنگ آبی برای متحدان ، سبز برای نشان دادن تیم شما و رنگ قرمز و نارنجی دشمنان را به بازیباز نشان خواهد داد تا بتواند با مارک کردن هر یک از این گروه ها اشتباه کم تری در هنگام تیراندازی داشته باشد و خودی را از غریبه تشخیص بدهد.

هیجان و صحنه های پر زد و خورد حرف اول را در Battlefield 4 می زند.

صحبت از مارک کردن شد ، باید گفت که بازیکن می تواند اهداف را بر روی نقشه علامت گذری کرده و به مانند عنوان future soldier ، تمامی دشمنانی که مارک کرده است را به وسیله ی همکاری با تیم خود به صورت همزمان از بین ببرد. ضمن این که شاهد Takedown متنوعی با چاقو در بازی می باشیم و آن طور که تیم سازنده می گوید بیش از ۲۰ عدد Takedown منحصر به فرد آن هم تنها با چاقو در بازی وجود دارد که به لطف انمیشن های به روز شده ای که برای این Takedown ها در نظر گرفته شده شما هیچ وقت از انجام دادن آن خسته نخواهید شد. ضمن این که توانایی سفارشی سازی شخصیت ها به همراه اسلحه ها نیز گوشه ی دیگری از ویژگی های این بازی است و به عنوان مثال می توانید بر روی اسلحه ی خود سلاح هایی مانند بمب قرار دهید و یا تعیین کنید که شلیک اسلحه ی شما به صورت خودکار باشد و یا نیمه اتوماتیک.

سری Battlefield همیشه به دلیل محیط های انهدام پذیر و واقع گرایانه ی خود شناخته می شود و این ویژگی را در آخرین ملاقاتی که قسمت قبلی این سری یعنی Battlefield 3 داشتیم البته به صورت کم تر از گذشته مشاهده کرده ایم. اما DICE با قسمت چهارم این سری می خواهد که بازگشتی شایسته به ریشه ها داشته باشد و همان تخریب پذیری را خلق کند که همیشه از این سری توقع می رود. شاید نابود شدن و با خاک یکسان شدن یک آسمان خراش جزو آن نکات بسیار هیجان انگیز و دیدنی باشد که به راحتی از آن نتوان گذشت و در Battlefield 4 زیاد شاهد چنین صحنه های هیجان انگیزی خواهید بود ولی Battlefield 4 قصد ندارد صرفا با تخریب پذیری هایی که به گیم پلی بازی زیبایی می بخشند برای چند ثانیه ای شما را میخکوب کند و بگویید وای ! عجب صحنه ای بود. بلکه تخریب پذیری حتی ویژگی های جدیدی را هم به گیم پلی اضافه خواهد کرد.

شلیک به یک هلکوپتر آن هم در حین رانندگی ! سینمایی تر از این صحنه چه می خواهید ؟!

برای مثال زمانی که یک آسمان خراش با خاک یکسان می شود ، باعث نابودی محیط اطراف خود نیز خواهد شد و چنین چیزی باعث می شود که محیط ها و مسیر های جدیدی در نقشه برایتان باز شود.البته احتیاجی نیست که برای ایجاد راه های جدید حتما یک آسمان خراش را نابود کنید و اگر زمانی در جلوی خود دیواری ببینید به معنی رسیدن به یک بن بست نیست ، بلکه می توانید با انداختن برخی موارد منفجره و نارنجک در جلوی برخی از دیوار ها برای خود مسیر های جدید و خارج از راه هایی که بازی برایتان تعیین کرده است را هم امتحان کنید. چرا که Battlefield 4 قصد دارد که کم تر از قسمت قبلی حالت خطی تر به خود بگیرد و به مانند bad company گیم پلی نسبتا آزاد را تجربه خواهیم کرد. البته مسلما با محیط های وسیع و همان طور که اشاره کردیم نسبتا آزادی که قسمت چهارم دارد با پای پیاده سخت است که بتوان مسیر های وسیع بازی را پیموند. اما DICE فکر اینجا را هم کرده است و در بخش تک نفره نیز آن ها برایمان وسایل نقلیه را به ارمغان می آورند تا راحت تر و به سرعت بتوانیم در بین محیط های بزرگ و میدان جنگ جا به جا شویم. راندن وسایل نقلیه بسیار ساده و آسان می باشد و اگر طرفدار سری need for speed باشید پس تقریبا بیش از نصفی از راه را در Battlefield 4 پیموده اید ، چرا که DICE وعده داده است که بخش های رانندگی در قسمت چهارم این شوتر جنگی شباهت هایی با need for speed خواهد داشت.

اما تنها این نیست و مبارزه های دریایی نیز بخش مهمی از گیم بازی را تشکیل می دهد. به لطف وسایل نقلیه ی جدیدی که بازی اضافه شده ، شما بر روی آب ها سوار بر یک جت اسکی خواهید شد و با تیم خود به قلب دشمنان خواهید زد. DICE به شما تنها وظیفه ی رانندگی کردن را نمی دهد و می توانید در حین رانندگی کردن نیز از سلاح خود به خوبی و برای پیروز شدن در برابر دشمنان استفاده کنید.

Battlefield 4

همان طور که بیش از این اشاره شد زمانی که یک آسمان خراش سقوط می کند باعث ایجاد راه های جدیدی خواهد شد اما علاوه بر این باید واقعیت ها را هم در نظر گرفت ، چرا که سقوط یک آسمان خراش باعث می شود گرد و غبار تا محدوده ی گسترده ای از محیط را در پوشش خود قرار دهد و با توجه به این که Battlefield 4 سودای یک جنگ واقعی را داده است چنین ویژگی را نیز تیم سازنده به نحو احسند در بازی پیاده کرده است. گرد و غباری که در محیط ایجاد می شود دید را برای بازیباز و نیروی زمینی سخت خواهد کرد به گونه ای که حتی چشم چشم را نمی بیند. چنین چیزی فرصت خوبی برای دشمنان است با به شکلی غافلگیرانه به شما حمله کنند اما نباید این نکته را از قلم انداخت ک شما هم با تجهیزات کامل پا به میدان جنگ گذاشته اید. به همین علت اگر زمانی شاهد چنین اتفاقاتی در بازی باشیم و یا اگر زمانی بازیباز در میان سیل عظیمی از دشمنان گیر کند می تواند با پوشش هوایی تماس برقرار کرده و با دادن مشخصات محیط به تیم هوایی باعث این بشود که تیم هوایی بمب ها را بر سر دشمنان نگون بخت بفرستند تا شاهد یک آتش بازی حسابی باشد.

باید پذیرفت که جنگ ، جنگ است و بزرگ و کوچک نمی شناسد. احساسات ، شک و تردید ، رحم و دلسوزی و هر آن چه جزو عواطف ما را تشکیل می دهد را باید در جنگ فراموش کنیم. باید بکشی تا زنده بمانی. Battlefield 4 هم قصد دارد که دیدی تازه از میدان جنگ را به ما نشان بدهد و واقعیت های تاریک جنگ را برایمان آشکار کند. به همین علت است که در دموی بازی دیدیم که پای یکی از همرزمان شما در زیر آوار گیر می کند و هیچ شانسی وجود ندارد که بتوانید پای وی را از زیر این آوار در آورید. در این هنگام باید به سرعت تصمیم بگیرید که یا او را ول کتید و یا پایش را قطع کنید. فرصتی برای فکر کردن نیسستت و قطع کردن پا آن هم تنها با یک چاقو و بدون بیهوشی که احتمالا جزو گزینه های غیر احتیاری بازی می باشد بهترین راه برای فرار از مهلکه است. به همین علت است که می گوییم Battlefield 4 شبیه ساز واقعی از جنگ را برایتان به ارمغان می آورد. استفاده از تکنیک های سینمایی امروزه در بازی های کامپیوتری باب شده اما باید گفت که BF4 حتی یک قدم پا را فراتر گذاشته و صحنه های بی بدیعی خلق کرده که صحبت در مورد آن سخت و دشوار است. استفاده از تکنیک ها روز و به حد کمال رسیده ی سینمایی از همان نمایش های ابتدایی و به مانندهمین مثال بریدن پا که برایتان گفتیم مشخص بوده است.

در Battlefield 4 محیط های بزرگ و با چشم انداز وسیعی در انتظارتان است.

بهبود یک نتیجه ی عالی :

به مولتی پلیر بازی سری می زنیم بخشی که همیشه هیجان بازیباز را به اوج خود می رسانده و بنا به اعلام تیم سازنده ، این فرنچاینز Battlefield عنوانی می باشد که مخاطبانش همیشه انتظارات خاصی از تجربه ی مولتی پلیر آن دارند و  Battlefield 4 هم دقیقا همان چیزی را ارایه خواهد داد که طرفداران و مخاطبانش در انتظار آن می باشند.

بسیاری از عناصری که مدت ها در مولتی پلیر Battlefield 3 با آن سرگرم بودید و هستید نیز به قسمت چهارم بازخواهند گشت. که از بین آن ها می توان به بازگشت کلاس های  Assault, Engineer, Support و Recon اشاره کرد. تاکنون این را می دانیم که سه جناح آمریکا ، چین و روسیه در مولتی پلیر قابل بازی می باشند و اگر یکی از افرادی هستید که در همه جا و حتی در بازی های نیز دیکتاتور بودن را ترجیح می دهید پس Battlefield 4 بهترین انتخاب برای شما است. چرا که DICE برایمان حالت فرمانده را که آخرین بار در Battlefield 2142 آن را مشاهده کرده بودیم به ارمغان خواهد آورد تا ارزش مولتی پلیر بازی را دو چندان کند. با انتخاب کردن قابلیت فرمانده ما توانایی دستور دادن به هم تیمی ها و نظارت بر کارهایشان را برعهده خواهیدم گرفت و می توانید وظایف خاصی را بر عهده ی هر کدام از اعضای تیم بگذارید. مثلا به یکی از هم تیمی های خود می توانید دستور بدهید که به محافظت از منابع بپردازد و در همین حین به یار دیگر خود نیز دستور به دست آوردن پرچم های تیم مقابل را بدهید.

این تصویر را فقط فرمانده ها می توانند برای مدیریت بهتر بر روی تیم در بخش مولتی پلیر ببینند.

به علاوه از افزایش تخریب پذیری در بخش مولتی پلیر آن هم به لطف موتور Frostbite 3.0 نمی توان به همین  راحتی گذشت که نمایی بسیار جالب را به بازی داده است. به عنوان مثال در نمایشگاه E3 و در نمایش بخش مولتی پلیر BF4 نمایی از درگیری بین دو جناح ارتش آزادی خواه مردم و سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده بر روی نقشه ی “محاصره در شانگهای” برایمان به نمایش در آمد. گیم پلی به نمایش در آمده از این بخش برایمان حالت فرمانده ، سلاح ها ، وسایل نقلیه ی جدید و قابلیت های بروز شده ی موتور Frostbite 3 را نشان می داد. در این قسمت بازیکن وظیفه داشت که یک ستون پشتیبانی را برای به دام انداختن تانک دشمن ویران کند و بعد از آن مشاهده کردیم که یک آسمان خراش درست در مرکز نقشه با خاک یکسان شد و گرد و غبار بسیاری را ایجاد کرد و تمامی این تصاویر مهیج با استفاده از موتور برجسته ی Frostbite 3 به وجود آمده بود تا یکی از بزرگ ترین تحولات را در بخش مولتی پلیر ببینیم.

Battlefield 4

البته مد پشتیبانی هم به مانند قسمت قبلی با پیشرفت هایی به بازی اضافه شده تا در مواقعی که اوضاع بر وفق مراد نیست و هم تیمی هایتان یکی پس از دیگری در حال رفتن به دیار ابدی هستند بتوانید از پشتیبانی هلکوپتر ، هواپیماهای بدون سرنشین و تجهیزات دیگر استفاده کنید. نکته جالب تر اینجاست که با استفاده از قابلیت های بروز شده ی Frostbite 3 بازیباز ها می توانند در هنگام نبرد در بخش مولتی پلیر با استفاده از یک دوربین آزاد و گشت زدن در نقشه به مشاهده ی دیگر بازیکنان در هر دو نمای اول شخص و سوم شخص بپردازند.

از ویژگی های جدیدی که در مولتی پلیر بسیار خودنمایی می کرد می توان به مد Fire Team اشاره کرد. در اصل در این قسمت فقط دو نفر از بازیکنان که در دو مکان به طور تصادفی قرار می گیرند باید به وسیله تماس با یک دیگر ، از دنیای واقعی با هم ارتباط برقرار کنند و ماموریت های خود را به پیش ببرند. البته پیدا کردن بازیکنان Fire Team کار چندان سختی در بازی نیست زیرا تمامی این گونه افراد دارای یک نوار برجسته سبز رنگ می باشند.میزان سلامتی و آرم این  گروه هم در یک نوار ابزار کوچک در سمت راست بالای صفحه به نمایش درخواهد آمد. بی صبرانه منتظر چنین بخش جدید و جالبی هستیم.

البته ذکر این نکته ضروریست که در نسل فعلی و بعدی تفاوت هایی در بخش مولتی پلیر دیده می شود. به این صورت که به مانند قبل و به علت محدودیت های سخت افزاری ، نسخه های نسل فعلی تا ۲۴ بازیکن را پشتیبانی خواهند کرد و این در حالیست که برای PC ها و نسل بعدی تا ۶۴ بازیکن نیز پشتیبانی خواهد شد. همچنین آن طور که DICE می گوید شما نخواهید توانست از پیشرفت هایی که در نسل فعلی مولتی پلیر Battlefield 4 داشته اید را در نسل بعدی هم استفاده کنید.

نور پردازی و انفجارها در یک کلام حرف ندارن.

جادوی Frostbite 3.0 :

گرافیک بخشی است که Battlefield 4 به زیبایی در آن می درخشد. با نگاهی به نمایش های Battlefield 4 می توان گفت که این بار DICE نهایت توان خود را در خلق تصاویری با کیفیت بالا به کار برده و و در اولین نگاه شاهد انقلابی در زمینه ی گرافیکی هستیم. این بار نسخه ی به روز شده ی موتور قدرتمند frostbite با نام frostbite 3  به Battlefield 4 هم سفری داشته تا زیبایی های خود را به روح این فرنچاینز منتقل کند. زیبایی گرافیک بازی به حدی است که نمی توان آن را در چند خط توصیف کرد ولی به علت محدودیت ها به موارد اصلی اشاره کرده ایم.

نورپردازی بازی که در قسمت قبل هم جزو نقاط قوت بازی بود حیرت انگیز تر شده است. انعکاس نور بر روی اشیا کاملا متفاوت از دیگری می باشد و حتی ذره ای ایراد هم اوج سخت گیری است. کیفیت بافت های محیط حتی ریزترین ها در سطح بسیار خوبی قرار دارد و ما در تریلر های بازی هیچ گونه دیر لود شدن بافت ها را مشاهده نکردیم. تکنولوژی های پیشرفته انمیشنی هم دلیلی بر توجه ویژه بازیباز ها به این عنوان است که با استفاده از تکنولوژی انیمیشن به کار رفته در بازی ورزشی EA نظیر فیفا با نام ، ANT سبب خلق انیمیشن های زیبا و روان در بازی شده است. سیسیتم حرکتی شخصیت ها جزو آن نکاتیست که هر چقدر درباره گفته شود کم بوده است و به گونه ای طراحی شده که بازیباز احساس می کند که در حال دیدن یک فیلم می باشد تا بازی.

این باریست یا واقعیت ؟!!

افت فریم حتی در صحنه های بسیار شلوغ و پر از انفجار کوچکترین فرصتی هم برای عرض اندام پیدا نکرده است. جزییات صورت شخصیت ها که اغلب در قسمت قبل با تکنیک هایی قصد داشت تا ضعایف را بپوشاند پیشرفت حیرت انگیزی کرده است و حتی چین و چروک صورت افراد را هم به زیبایی هر چه تمام تر مشاهده می شود.تخریب پذیری محیط یکی از شاخص ترین نکات بازی است که آغاز گر آن bad company بود و باید پذیرفت که نسخه ی چهارم چندین برابر پیشرفته تر و بهتر ظاهر شده و بدون اغراق عنوانی به یاد ماندنی به لحاظ معادلات فیزیکی خواهد شد. به لطف استفاده از موتور DICE میزان تخریب پذیری نمود بسیار بالاتری داشته و حتی می توان یک ساختمان را با خاک یکسان کرد. جالب اینجاست که گرد و غبار نابود شدن یک ساختمان در تمامی محیط پخش خواهد شد و تا مدت طولانی باقی خواهد ماند و در گیم پلی بازی نیز تاثیر خواهد گذاشت. همین نکته نیز در مورد انفجار ها صدق می کند که اگر با واقعیت بخواهیم آن را مقایسه کنیم عده ی بسیاری انفجار های Battlefield 4 را واقعیت می نامند تا خود انفجار های واقعی را! تنها اشکال بسیار ریزی که می توان به گرافیک بازی گرفت و البته مقداری سخت گیرانه به نظر می رسد تاثیر افتادن آبجکت و اشیاهای کوچک در آب است که گویی هیچ تاثیری بر روی آب نمی گذارد.

با توجه به نمایش های این بازی از زمان معرفی تاکنون می توان گفت که Battlefield 4 جزو عنوان های برتر گرافیکی نسل بعدی می باشد و به سرعت نیز فاصله ی خود را نسبت به رقبا کم می کند. البته با این که تاکنون هیچ گونه نمایشی از بازی بر روی کنسول های نسل فعلی ندیده ایم ولی به طور قطع و با توجه به زیبایی هایی که Battlefield 3 بر روی این نسل داشت نمی توان چندان نگران گرافیک بازی بر روی این نسل بود و DICE به نحوی شایسته و بهترین شکل ممکن کار خود را انجام داده است.

جزییات و انیمیشن های چهره در BF4 مثال نزدنی است و احساسات را به خوبی منتقل می کند.

در آخر :

همان طور که انتظار می رفت  با نمایش هایی که Battlefield 4 داشته می توان آن را یکی از موفق ترین بازی های شوتر امسال نامید که به لحاظ تکنیکی و گیم پلی یک سر و گردن بالاتر از Battlefield 3 قرار می گیرد و نشان از این دارد که تیم سازنده بازی در طول زمان گذشته از عرضه ی BF3 تمام سعی و تلاش خود را کرده تا بتواند عوانی بهتر از گذشته و کامل تر را برای مخاطبین سبک شوتر جنگی فراهم کند و باید دید امسال برنده ی جنگ بین Battlefield 4 و ghosts کدام یک خواهند بود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

طوفان جنگ در راه است | اولین نگاه به Battlefield 4 - گیمفا
طوفان جنگ در راه است | اولین نگاه به Battlefield 4 - گیمفا
طوفان جنگ در راه است | اولین نگاه به Battlefield 4 - گیمفا
طوفان جنگ در راه است | اولین نگاه به Battlefield 4 - گیمفا
طوفان جنگ در راه است | اولین نگاه به Battlefield 4 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

طوفان جنگ در راه است | اولین نگاه به Battlefield 4 - گیمفا
طوفان جنگ در راه است | اولین نگاه به Battlefield 4 - گیمفا