محتویات حذف شدۀ Cyberpunk 2077 که باید در بستۀ‌الحاقی حاضر باشند
محتویات حذف شدۀ Cyberpunk 2077 که باید در بستۀ‌الحاقی حاضر باشند
محتویات حذف شدۀ Cyberpunk 2077 که باید در بستۀ‌الحاقی حاضر باشند
محتویات حذف شدۀ Cyberpunk 2077 که باید در بستۀ‌الحاقی حاضر باشند

محتویات حذف شدۀ Cyberpunk 2077 که باید در بستۀ‌الحاقی حاضر باشند

نصیر فرزان
۱۴:۲۵ ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
محتویات حذف شدۀ Cyberpunk 2077 که باید در بستۀ‌الحاقی حاضر باشند

استودیوی CD Projekt مدتی پیش از بستۀ‌الحاقی Cyberpunk 2077 رونمایی کرد. در این مقاله به بررسی قابلیت‌هایی که انتظار داریم تا در این DLC ببینیم خواهیم پرداخت.

این حقیقت که بازی Cyberpunk 2077 پس از عرضه در سال ۲۰۲۰، از مشکلات متعددی رنج می‌بُرد، بر هیچ‌کس پوشیده نیست. در طول دو سال اخیر، تیم سازنده تلاش زیادی برای برطرف نمودن ایرادات Cyberpunk 2077 انجام داد؛ از ارائه به‌روزرسانی‌های متعدد گرفته تا Hotfixهای کوچک، این استودیو تلاش نموده تا علاوه بر بهبود گیم‌پلی و رفع باگ‌های متعدد آن، برخی از ویژگی‌های حذف شده از بازی را نیز به آن بازگرداند. سی‌دی پراجکت، اخیراً پچ ۱.۶ را منتشر کرد که به کمک آن، مشکل انتقال فایل‌های ذخیره بازی بین نسخه‌های کنسولی برطرف شده و علاوه بر آن، ابزاری جدید برای نصب مادهای مختلف را در اختیار بازیکنان PC قرار داده است.

پس از برطرف کردن مشکلات و باگ‌های Cyberpunk 2077 در طی دو سال گذشته، سی‌دی پراجکت تصمیم گرفته تا تنها بسته الحاقی بازی با نام Phantom Liberty را به بازار عرضه کند. تیزر منتشر شده از این محتوای اضافۀ داستانی، نمایان‌گر اضافه شدن سلاح‌ها، مکان‌ها، شخصیت‌ها و یک خط داستانی جدید به بازی است. به نظر می‌رسد که این بهترین زمان برای سی‌دی پراجکت بوده تا برخی از ویژگی‌هایی را که در هنگام عرضه Cyberpunk 2077 در آن وجود نداشتند، وارد بازی نماید.

محتویات حذف شدۀ Cyberpunk 2077 که باید در بستۀ‌الحاقی حاضر باشند

به لطف پچ ۱.۵، هوش مصنوعی NPCها بهبود یافت و باعث شد تا دشمنان در موقعیت‌های مختلف، تصمیمات عقلانی‌تری بگیرند؛ در عین حال، بعد از انتشار این به‌روزرسانی، دیده می‌شود که عابرین پیاده نسبت به اتفاقات مختلفی که اطراف‌شان روی می‌دهد، واکنشی باورپذیرتر دارند. با این وجود، این حقیقت بر هیچکس پوشیده نیست که بهبودهای یاد شده، نسبت به آن‌چه که سی‌دی پراجکت در ابتدا به بازیکنان وعده داده بود، کماکان کمی‌ها و کاستی‌های بسیاری دارد.

در تریلر جنجال‌برانگیزی که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، سی‌دی پراجکت اعلام کرد که هر NPC، دارای یک سیکل ۲۴ ساعته از زندگی مختص به خود است؛ بدین معنا که هر شخصیت غیر قابل بازی، در طی ۲۴ ساعت کارها و فعالیت‌های منحصربه‌فردی را انجام می‌دهد. اما در هنگام عرضه‌ی بازی دیده شد که نه تنها هیچ کدام از NPCها یک فعالیت مشخص را انجام نمی‌دادند، بلکه عملا فاقد هرگونه هوش مصنوعی پیشرفته‌ای بودند. با عرضه‌ی پچ ۱.۵، این مشکل تا حدودی برطرف شد؛ اما حتی این بهبود هم صرفا باعث شد تا شخصیت‌های غیرقابل بازی، فقط برای نجات جان خود در موقعیت‌های خطرناک تلاش کنند. حتی با وجود این پچ، NPCهای موجود در بازی Cyberpunk 2077، از آن‌چه که سی‌دی پراجکت وعده داده بود، کاملا عقب‌مانده به نظر می‌رسیدند.

در جریان اولین رویداد Night City، استودیوی سی‌دی پراجکت راجع به آن‌چه که بازیکنان باید از مراحل و ماموریت‌های Cyberpunk 2077 انتظار داشته باشند، اطلاعاتی را منتشر نمود. یکی از موارد نمایش داده شده، استفاده از اسپایدربات (Spiderbot) در جریان انجام ماموریت‌ها بود؛ ولی، در هنگام تجربه بازی شاهد این بودیم که این ابزار از اهمیت زیادی برخوردار نیست. این یکی از مواردیست که سی‌دی پراجکت می‌تواند با عرضه Phantom Liberty، به آن بپردازد.

محتویات حذف شدۀ Cyberpunk 2077 که باید در بستۀ‌الحاقی حاضر باشند

در یکی از مراحل ابتدایی بازی به نام The Pickup، بازیکنان با دستگاهی به نام Militech MT0D12 آشنا می‌شوند. در این مرحله، یکی از NPCها به بیان برخی ویژگی‌های Flathead، از جمله راه رفتن روی دیوار می‌پردازد؛ قابلیتی که در تیزر سال ۲۰۱۸ شاهد آن بودیم. با این‌ حال، در تیزر یاد شده به این موضوع اشاره می‌شود که Flathead، به یکی از ابزارهای مهم شما در طول بازی تبدیل شده و همچون یک همراه ارزشمند کاربرد دارد. با این وجود، پس از انتشار بازی دیده شد که اهمیت این قابلیت هرگز در حد و اندازه‌‌ی وعده‌های داده شده توسط سی‌دی پراجکت نبود‌. از آن‌جایی که داستان Phantom Liberty، به کار کردن وی (V) برای دولت آمریکا مربوط می‌شود، این بسته‌الحاقی، بهترین فرصت برای نمایش تکنولوژی‌های نظامی پیشرفته در جریان بازی است. در دنیای Cyberpunk، وظیفه‌ی تجهیز دولت بر عهده‌ی Militech بوده و با توجه به این‌که Flathead یکی از محصولات تولیدی این شرکت است، شاید بازیکنان سرانجام به این ابزار دسترسی داشته باشند. این قابلیت، انتخاب‌های مختلفی را در هنگام پیشبرد ماموریت‌ها در مقابل بازیکنان قرار داده و بر اهمیت اسپایدربات نیز خواهد افزود.

قابلیت هدایت مونوریل

مونوریل، احتمالا یکی از جنجالی‌ترین قابلیت‌های حذف شده از بازی Cyberpunk 2077 محسوب می‌شود. تمام بازی‌های جهان آزاد که داستان‌شان در آینده جریان دارد، دارای قطار هستند اما ساختۀ جدید استودیوی سی‌دی پراجکت، از این نظر نیز باعث ناامیدی بازیکنان شد. قسمت جالب ماجرا این است که تیمه توسعه دهنده در ابتدا قصد داشت تا این ویژگی را در بازی استفاده نماید؛ اما در نهایت مثل بسیاری از قابلیت‌های دیگر، مونوریل نیز در روز عرضه در بازی وجود خارجی نداشت. بسته‌الحاقی Phantom Liberty، این فرصت را دارد تا این کمبود را جبران نماید.

در طول این دو سال، ماینرها ایستگاه‌های قطار مختلفی را در بین داده‌های اطلاعاتی Cyberpunk 2077 پیدا کرده‌اند. برخی از این ایستگاه‌ها، دارای امکانات بیشتری هستند. قسمت جالب ماجرا این‌جاست که تعدادی از ایستگاه‌ها، به بازیکن اجازه‌ی جابه‌جایی سریع (Fast Travel) از یک نقطه‌ی نقشه به نقطه دیگر را می‌دهند. واقعی‌ترین تئوری در مورد ایستگاه‌های مونوریل حذف شده این است که سی‌دی پراجکت در ابتدا قصد داشته تا از آن‌ها به عنوان مکان‌هایی برای قابلیت جابه‌جایی سریع استفاده کند؛ اما در نهایت به دلیل فرصت کم برای توسعه و کار روی این ایده، تصمیم به حذف آن‌ گرفته و در سرتاسر نقشه نقاط دیگری را برای این منظور در بازی قرار داده است. باید یادآور شد که در حال حاضر، به لطف تعدادی از مادها، شما قادر خواهید بود تا به مونوریل دسترسی داشته باشید.

محتویات حذف شدۀ Cyberpunk 2077 که باید در بستۀ‌الحاقی حاضر باشند

قابلیت راه رفتن روی دیوار

وقتی گیمرها راجع به یک دنیای سایبرپانکی فکر می‌کنند، اولین تصویری که در ذهن آن‌ها نقش می‌بندد، افراد خرابکار و مسلحی است که به سلاح‌های سبک و سنگین مجهز بوده و ضمن انجام حرکات آکروباتیک، شهر را به آشوب می‌کشند. تصور پیاده شدن این ایده در یک بازی ویدیویی، از جذابیت بالایی برخوردار است اما متاسفانه Cyberpunk 2077 چندان به چنین موضوعی توجه نکرد. پیش از عرضه این بازی، یکی از قابلیت‌هایی که راجع به آن سخن گفته می‌شد، توانایی راه رفتن روی دیوار به سبک نینجاها بود. با توجه به این‌‌که به نظر می‌رسید دستان شخصیت قابل بازی نیز به منظور انجام کارهای مختلف قابل استفاده‌اند، توانایی راه رفتن روی دیوار، یک ایده‌ی جذاب به نظر می‌رسید. با این وجود، یکی از طراحان بازی به نام مکس پییرز (Max Pears)، در گفت‌و‌گو با Game Reactor بیان داشت که به دلیل برخی محدودیت‌ها، تیم سازنده مجبور شد تا قابلیت راه رفتن روی دیوار را از بازی حذف کند. این فرد، توضیحات بیشتری در این مورد ارائه نداد و صرفا اعلام کرد که استفاده از این مکانیک، برای سی‌دی پراجکت امکان‌پذیر نبوده است. در این مورد نیز مادسازها دست به کار شده و تصمیم گرفتند تا کار ناتمام سی‌دی پراجکت را به پایان برسانند. با وجود این‌که این افراد به کدهای لازم برای افزودن این قابلیت به بازی دسترسی نداشتند، اما توانستند تا مادی به نام Wall Hang ایجاد کنند که به لطف آن، بازیکنان می‌توانند مانند مرد عنکبوتی، روی دیوار راه بروند.

آیا امکان دارد که سی‌دی پراجکت در بسته الحاقی Phantom Liberty از این مکانیک استفاده کند؟ به عنوان یک مخاطب، فقط می‌توانیم امیدوار باشیم.

محتویات حذف شدۀ Cyberpunk 2077 که باید در بستۀ‌الحاقی حاضر باشند

قابلیت + New Game

بسیاری از عناوینی که در آن‌ها باید اقدام به جمع‌آوری آیتم‌های مختلف در محیط بازی کنید، به شما این اجازه را می‌دهند تا در تجربه دوم و پس از اتمام بازی، از این آیتم‌ها استفاده کرده و هر کاری که باب میل‌تان است را در محیط انجام دهید. متاسفانه Cyberpunk 2077 از این نظر هم بازیکنان را ناامید کرد و عملا چنین قابلیتی تا به این لحظه در بازی وجود ندارد.

شاید به ظاهر، ایده‌ی افزوده شدن حالت نیو گیم پلاس جذابیت خاصی نداشته باشد؛ چرا که این موضوع، فقط قابلیتی را به بازی علاوه می‌کند که بازیکنان از طریق آن، همان ماموریت‌های تکراری را این بار با سلاح‌های قوی‌تر انجام می‌دهند و به عبارتی آپگریدهای دور اول بازی را حفظ می‌کنند. اما مسئله مهم این است که یک نیو گیم پلاس، می‌تواند دارای میزان دشواری بیشتر بوده و چالش‌های پیش‌روی بازیکنان را افزایش دهد. از سوی دیگر، افزودن سلاح‌های جدید به این بخش، می‌تواند بازیکنان را بیشتر به تجربه مجدد بازی جذب کند. با این‌که ساخته قبلی استودیوی سی‌دی پراجکت یعنی Witcher 3: The Wild Hunt، در زمان انتشار دارای بخش گیم پلاس جدید نبود، این حالت پس از چند ماه به آن افزوده شد؛ اما Cyberpunk 2077، با گذشت ۲ سال از زمان عرضه، کماکان فاقد چنین حالتی است. بسته‌الحاقی Phantom Liberty، بهترین فرصت برای افزودن این ویژگی به بازی است؛ چرا که به لطف یک خط داستانی جدید، احتمال استفاده بازیکنان از این حالت و تجربه بازی از ابتدا را افزایش می‌دهد‌‌.


Cyberpunk 2077 Phantom Liberty در سال ۲۰۲۳ برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC عرضه خواهد شد.

Amir RingosnowgirlmeysambDARKSIRENامیر حسینAlborzM.MTMR.BADGUYAtomic Soldierꪖꪜꫀꪀᧁꫀ尺 ᣗᐡᣕᣕᕝᣗ🤘Mohsenj74vahid gamerblackcityEzio Auditore da FirenzeTUPACParham

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

محتویات حذف شدۀ Cyberpunk 2077 که باید در بستۀ‌الحاقی حاضر باشند
محتویات حذف شدۀ Cyberpunk 2077 که باید در بستۀ‌الحاقی حاضر باشند
محتویات حذف شدۀ Cyberpunk 2077 که باید در بستۀ‌الحاقی حاضر باشند
محتویات حذف شدۀ Cyberpunk 2077 که باید در بستۀ‌الحاقی حاضر باشند
محتویات حذف شدۀ Cyberpunk 2077 که باید در بستۀ‌الحاقی حاضر باشند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • majidam گفت:

    گرافیک بازیش در کل مشل داره من از لحاظ بهینه نبدنش بهش مورد نمیگیرم چون راحت روی ۶۰ فریم اجراش میکنم با فعال سازی رهگیری پرتو نور اما گرافیک بازیش اتمسفرش حرکات ان پی اف اسها نشون میده بازیش در حال توسعه بوده و همان موقع هم منتشر شده و به خاطر همین باگهای ازار دهنده ی متنوعی داره حتی الان با اینکه تونستن بهینه اش کنن اما در کل موتور بازیسازیش مشکل داره و هیچوقت این مشکلاتی که داره نمیشه رفع کرد با اینکه طرفدار سرسخت سی دی پروجکتم اما حقیقت را بلاید گفت و بهتره توانشونو صرف ساخت ویچر ۴ بزارن و تا سریعتر بازیرو کامل کنن

    داییPouria_gamer_goty
  • Roadie گفت:

    راه رفتن روی دیوار از مواردی بود که قبل عرضه با توضیح سازنده ها تصمیم به حذفش گرفته شد: به طور خلاصه اونا باید تصمیم میگرفتن شهر نایت سیتی رو کوبیک و مینیمال تر کنن و طراحی داخلی ساختمان ها رو هم ساده، بزرگ و خالی تر، یا اینکه این یک توانایی که طراحیش اجرایی شده بود رو حذف کنن. به نظرم تصمیم قشنگی بود. نایت سیتی با این طراحی از زیبا ترین شهر هایی شد که تاحالا دیدم، چه تو گیم چه بیرون این مدیا.
    جابه جایی با ترن و همچنین یو آی ورود به هک هم با وجود طراحی فقط به این خاطر حذف شدن که با وجود جذابیت بصری استفاده های اول، اما در طی بازی بعد چندین چند فست تراول یا هک بیشاز حد تکراری و عذاب آور می شدن. حتی فرایند اصلی هک با کد هم از مواردی بود که ممکن بود بطورکامل حذف شه و با تایم داون اجرای هک جایگزین شه مثل هیتمن و دئوس اکس کلاسیک، که به نظرم ای کاش میشد. استرس لو رفتن هنگام هک تا اخر موندگاره ولی پیدا کردن چهار تا ۵۵ و A7 بعد ۱۰۰مین بار خیلی خسته کنندست. یادمه حتی زمان اومدن تریلر گیم پلی هم گفته بودن مطمئن نیستن همه چیزایی که نشون میدن تو گیم راه پیدا کنه. شاید اشتباهشون بیان این ایده ها بود، با وجود بیان غیر قطعی بودنشون و علل منطقی حذفشون طرفدارا هنوز می خوانشون.

  • WITCHER گفت:

    من دارم بازی میکنم، هنوز باگ داره، منو که یاد Watch Dogs میندازه

محتویات حذف شدۀ Cyberpunk 2077 که باید در بستۀ‌الحاقی حاضر باشند