کلامی با مخاطبین صنعت گیم؛ لطفاً از افشای اطلاعات شادمان نشوید! - گیمفا
کلامی با مخاطبین صنعت گیم؛ لطفاً از افشای اطلاعات شادمان نشوید! - گیمفا
کلامی با مخاطبین صنعت گیم؛ لطفاً از افشای اطلاعات شادمان نشوید! - گیمفا
کلامی با مخاطبین صنعت گیم؛ لطفاً از افشای اطلاعات شادمان نشوید! - گیمفا

کلامی با مخاطبین صنعت گیم؛ لطفاً از افشای اطلاعات شادمان نشوید!

محمد حسین کریمی
۱۱:۱۷ ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
کلامی با مخاطبین صنعت گیم؛ لطفاً از افشای اطلاعات شادمان نشوید! - گیمفا

دیروز بزرگ‌ترین لیک و افشای اطلاعات در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی رخ داد. یک هکر، کلیپ‌ها و بخشی از سورس کد عناوین Red Dead Redemption 2 ،GTA 5 و GTA 6 را به اشتراک گذاشت. این تمام ماجرا نبود و نیست، وی حالا ادعا می‌کند که سورس کد GTA 5 را به بالاترین قیمت می‌فروشد و سورس کد کامل GTA 6 را نیز در اختیار دارد. اما نیش عقرب نه از ره کین است، اقتضای طبیعتش این است! از هکر انتظاری جز منفعت‌طلبی نمی‌رود؛ چیزی که جای تعجب می‌گذارد، واکنش برخی مخاطبین صنعت گیم به این اتفاق است که شادمان از این لیک، آن را وسیله‌ای برای ارضای حس کینه‌توزی خود نسبت به سکوت طولانی مدت راکستار یا پشتیبانی چندین ساله از GTA Online کرده‌اند. وضعیتی که مثلث راکستار، هکر و مخاطبین در آن قرار دارند، عمق بسیاری دارد که برخی مخاطبین چشمان خود را بر آن بسته و یک طرفه به قاضی می‌روند.

بخش عمده‌ای از کار ما خبرنگاران، به اشتراک‌گذاری چنین اطلاعاتی است، نه این که خبرنگاران خوشنود از به اشتراک‌گذاری لیک‌ها باشند، اما وظیفه‌ای که برعهده داریم، این است که هر اتفاقی در صنعت گیم رخ می‌دهد را به گوش مخاطبین خود برسانیم و صد البته از آن سود هم ببریم، منتهی وظیفه‌ای دیگر نیز در این میان وجود دارد و آن‌ هم فرهنگ‌سازی و بالا بردن اطلاعات مخاطب حول لیک‌ها است. این که گیمرها بدانند منظور از پری آلفا (Pre-Alpha) چیست و این که یک لیک روی چه کسانی تاثیر می‌گذارد، مهم خواهد بود.

قضیه صرفاً به کت‌شلواری‌‌ها مربوط نمی‌شود!

کلامی با مخاطبین صنعت گیم؛ لطفاً از افشای اطلاعات شادمان نشوید! - گیمفا

تمام دلایل شما مبنی بر ناراحتی و عصبانیت از راکستار به افرادی مثل استراوس زلنیک (Straus Zelnick)، رئیس تیک‌تو، و تیم مدیریت راکستار مربوط می‌شود؛ اما در این میان، سازندگان نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت؛ افرادی که در طول این سال‌ها تجربیاتی فوق‌العاده مانند Red Dead Redemption 1 & 2 و GTA V را برای شما خلق کرده‌اند و تصمیم‌گیرنده حول پورت GTA V به دو نسل دیگر و سیاست‌های نامناسب راکستار نبوده‌اند.

فرض کنید برای مدتی طولانی در حال کار روی یک پروژۀ بزرگ بوده‌اید و ذوق این را دارید که تا چند سال آینده یک خروجی بی‌نظیر را به نمایش بگذارید، اما حالا در میانۀ ساختِ آن خروجی فوق‌العاده، یک هکر زحمات شما که نمایانگر نمونۀ نهایی نیستند را به اشتراک می‌گذارد و این کار شما مورد تمسخر و انتقادهای شدیدی قرار می‌گیرد که لایقش نیست، چون مشخصاً هنوز تمام نشده است! زحمت چندین سالۀ شما حالا نه تنها مورد تمسخر قرار می‌گیرد، بلکه بخاطر لو رفتن سورس کد ممکن است که دوباره مجبور به تکرار یک پروسۀ طاقت‌فرسا شوید. این موضوع به مانند آن است که نیمی از یک مسیر طولانی را طی کرده باشید و ناگهان شخصی شما را به خط شروع بازگرداند. ناامیدی غیرقابل وصف خواهد بود! از سوی دیگر، فکر نمی‌کنم لازم باشد به سخت‌گیری بیشتر راکستار حول کار از خانه یا مواخذه توسعه‌دهندگان حول این لیک اشاره کنم.

درست است که هدف اول توسعه‌دنگان کسب درآمد است، اما خروجی فوق‌العادۀ شرکت‌هایی مانند راکستار نشان می‌دهد که پول و مزایا تنها موتور محرکۀ این افراد نیست، بلکه متخصص‌هایی با شور و شوق و اشتیاق پشت این پروژه‌ها هستند که حالا ممکن است با افسردگی دست و پنجه نرم کنند. آثاری مانند Red Dead Redemption یا The Last of Us تنها با یک مدیریت خوب و پول زیاد خلق نمی‌شوند، بلکه با بهره‌گیری از استعدادهایی که به کار خود علاقه دارند برای شما به ارمغان می‌آیند.

کلامی با مخاطبین صنعت گیم؛ لطفاً از افشای اطلاعات شادمان نشوید! - گیمفا

لیک‌ و افشای اطلاعات به خصوص اگر در سطحی گسترده رخ دهد، در کنار مدیران و افرادی که فکر می‌کنید لایق این اوضاع اسفناک هستند، به افرادی که در طول این سال‌ها تجربیات فوق‌العاده خلق کرده‌اند نیز آسیب وارد می‌کند. بازی‌ها به دستور مدیران و توسط ربات‌ها ساخته نمی‌شوند، بلکه به دست افرادی ذوق‌زده و عاشق توسعه می‌یابند.

لیک‌ خوب، بد زشت!

بد نیست به انواع لیک‌‌ها بپردازیم:

خوب

برخی از افشا‌سازی‌ها، در حقیقت چندان منفی نیستند و حتی مثبت هم می‌توانند باشند! به عنوان مثال، افشاء تصویری از یک پروژه به خصوص اگر طرح مفهومی باشد، می‌تواند تخیل مخاطبین را قلقلک دهد و هایپ آن‌ها را افزایش دهد. بازی Elden Ring با نام‌رمزی GreatRune و چند طرح هنری لیک شد و مخاطبین نه تنها از این لیک ناراضی بودند، بلکه در نهایت هایپ عظیمی حول پروژۀ جدید فرام سافتور شکل گرفت. لیک‌ها اگر محدود به نام پروژه یا تصویر هنری شوند، صرفاً برای سازندگان بد نخواهد بود. اگرچه بعدها برای Elden Ring یک لیک بد هم رخ داد.

بد

کلامی با مخاطبین صنعت گیم؛ لطفاً از افشای اطلاعات شادمان نشوید! - گیمفا

لیک زمانی بد است که فوتیج گیم‌پلی در مراحل ابتدایی یا میانی توسعه فاش شود. مخاطب عام چیزی از بازیسازی نمی‌داند و اطلاعی هم ندارد که اصلاً پری‌ آلفا (Pre Alpha) چیست! این اتفاق باعث بروز یک ذهنیت بد حول پروژه می‌شود و اگر راستش را بخواهید برای آثاری مانند GTA، مخاطبین عام بخش عمده‌‌ای از جامعۀ آماری خریداران را تشکیل می‌دهند. حالا اگر این متن را می‌خوانید و چیزی از پری آلفا نمی‌دانید، باید بگویم که مرحلۀ پری آلفا در پروسۀ ساخت بازی شامل Assetها یا مواد اولیۀ موقتی (Temporary Materials) از بازی‌های قبلی سازنده می‌شود و این‌ها همگی در ادامه جایگزین مواد تازه خواهند شد. اصولاً سازندگان برای صرفه‌جویی در زمان، انیمیشن‌ها را با Asset قدیمی تست می‌کنند و بعدها که انیمیشن‌ها نهایی شدند، سرانجام مواد جدید جایگزین و پولیش خواهند شد.

اما زمانی فاجعه رخ می‌دهد که سورس کد یا به عبارتی دستور‌العمل ساخت بازی فاش شود و متاسفانه به نظر می‌رسد این اتفاق برای GTA 6 نیز رخ داده است. خوشبختانه، تنها بخشی از سورس کد در دسترس هکر قرار دارد. سال‌ها پیش این اتفاق برای Half-Life 2 نیز رخ داد، اما وَلو (Valve) با موفقیت از آن مشکل به وجود آمده عبور کرد. لو رفتن سورس کد می‌تواند باعث تاخیر بلندمدت شود چرا که نه تنها شرکت‌های دیگر با بهره‌گیری از آن می‌توانند آثاری مشابه را تولید کنند و از دستاوردهای راکستار بهره ببرند، بلکه با در دست داشتن سورس کد، به راحتی می‌توان چیت‌ها و هک‌هایی برای GTA Online توسعه داد. اگر قضیۀ فاش شدن سورس کد GTA 6 شدید و گسترده باشد، تیم راکستار مجبور می‌شود این بخش از کدها را از ابتدا بنویسد و بسته به پیچیدگی ماجرا، می‌تواند بین ۱ تا ۳ سال باعث تاخیر پروژه شود.

زشت

افشاء اطلاعات در صنعت گیم یک مسئلۀ بسیار گسترده و پیچیده است که نقاط کور بسیار زیادی دارد. برخی از لیک‌ها در حقیقت توسط خود استودیوها و کمپانی‌ها صورت می‌گیرند و حتی به راکستار هم این اتهام را می‌زنند که انتشار اطلاعات غلط، GTA 6 را در صدر اخبار نگه داشته. کپکام نیز همواره با چنین اتهامی مواجه بوده و گفته می‌شود که از قصد جزئیاتی اشتباه حول Resident Evil 3 Remake را فاش کرده است. اما گاهی اوقات نیز شرکت‌ها اطلاعاتی را به اشتراک می‌گذارند تا واکنش گیمرها را بسنجند و ببینند که آیا رویه‌ای که پیش گرفته‌اند، باعث موفقیت آن‌ها خواهد شد یا خیر.


افشاء اطلاعات آن هم به این گستردگی چیزی جز «دزدی» بی‌رحمانه نیست؛ ربودن سورپرایز، ربودن پیامی که سازنده قصد انتقال آن را داشت و ربودن شادمانی‌ای که سازنده می‌توانست در زمان رونمایی آن را تجربه کند.

Only XboxAMIR WAZOWSKIThat guy from fortnite!!!Alirezaفقدان لقب خاص فعلا ساوهمپنتون نوش جان کنید://77DARKSIREN✎﹏ȏṃıԀAmirhosseinA SlashEmad-Martiandamhazermamadiiiali.stopAlishzPC GAMERایمان غلامی مهرآبادیSoulRezag1دروازه بان جهنم🌚🗿🤝more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کلامی با مخاطبین صنعت گیم؛ لطفاً از افشای اطلاعات شادمان نشوید! - گیمفا
کلامی با مخاطبین صنعت گیم؛ لطفاً از افشای اطلاعات شادمان نشوید! - گیمفا
کلامی با مخاطبین صنعت گیم؛ لطفاً از افشای اطلاعات شادمان نشوید! - گیمفا
کلامی با مخاطبین صنعت گیم؛ لطفاً از افشای اطلاعات شادمان نشوید! - گیمفا
کلامی با مخاطبین صنعت گیم؛ لطفاً از افشای اطلاعات شادمان نشوید! - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • واقعا بده که بیش از ۵ سال رو بچیزی کار کنی و همش لیک شه
    بعنوان یه پری آلفا خیلی خوبه ، پری آلفای گاد وا وار ۲۰۱۸ شبیه بازی ps2 بود ولی بعد دیدیم چقدر از لحاظ تکنیکی درخشید

    ZodiacAlirezaDARKSIRENAmirhosseinSkyrim : The Elder Scrolls Vali.stopاریاAlishz❤GOD OF WAR❤big bangermore
    • لیک شدن اطلاعات و فوتیج های GTA6 و واکنش های مربوط بهش، نشون میده که جامعه گیمر ها هیچ ایده ای از چگونگی و روند ساخت بازی ندارن و نمیدونن اصلا پری آلفا یعنی چی!

      و بدتر اینکه دست به قضاوت و تمسخر بازی میزنن. عجیبه واقعا!

      همسایه ( فن بوی = پنچری )DARKSIRENمتینshadowWITCHERوکیل الرعایا
  • KAGAN گفت:

    دیروز یکی از عجیب ترین روز هایه صنعت گیم بود
    واقعااااااااااااااااا ناراحت کنند بود
    جالب این سورس کد ها داخل یه فضایه ابری از راکستار نگه داری
    میشن که اصلا اون شرکتی که این فضایه ابری رو در دسترسشون
    گذاشته خودشو معرفی هم نکرد ببینید با چه هکری طرف بودیم
    حتا اگه ۷ سال تو راکستار کار کنمو حقوقمو ندن
    بازم دست به چنین لیکی نمیزنم
    مثل این میمونه قتل کنم جلو چندین میلیون نفر

    فقدان لقب خاص فعلا ساوهمپنتون نوش جان کنید://DARKSIRENaramix❤GOD OF WAR❤CameraManLeon S. KennedyمتینhosseinArthurجیمmore
  • big banger گفت:

    باید او هکر رو از انتهاش آویزونش کنن.
    اگه تاخیر بخوره کل خاندانش رو هک میکنم
    مردک بی وجدان

    فقدان لقب خاص فعلا ساوهمپنتون نوش جان کنید://DARKSIRENaramixDeleted accounthosseinali.stop❤GOD OF WAR❤vahid gamerممدCameraManmore
  • Cyberpunk77 گفت:

    دوستان یجوری تاکید میکنن اوایل ساخت که انگار مال ۱۰ سال پیش بوده ، بازی داشت با ۲۰۶۰ti اجرا میشد یعنی نهایتش ۲ سال پیش ، حالا برین خودتونو گول بزنید گرافیکش بهتر میشه

    فقدان لقب خاص فعلا ساوهمپنتون نوش جان کنید://DARKSIRENبهنام رادali.stopAlishzsorena❤GOD OF WAR❤CameraManمتینamiralinrmore
    • ۱- بازی از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ که در Concept Phase و طرح‌ریزی به سر میبرده، متوجه هستی که پروژۀ عظیمی به نام Red Dead Redemption 2 در دست ساخت بوده و وقت و نیرویی برای GTA 6 باقی نمی‌مونه قبل از ۲۰۱۸، حتی Bully 2 کنسل شده چون نیرو برای rdr 2 نداشتن. بعد ۲۰۱۸ هم بخشی از نیروها درگیر پشتیبانی از GTA ONLINE و RDR Online بودن، بنابراین پروسه اصلی و درگیری کامل با ساخت GTA 6 از همان ۲۰۱۹ شروع شده (و قبل از این سال درگیر پایه‌ریزی و کانسپت و … بودند) و اخیراً هم اعلام کردن که با کنار گذاشتن RDR Online و gta online (یا پشتیبانی کمتر ازشون) منابع همگی به gta 6 اختصاص پیدا کردن. بنابراین این فوتیج‌ها به هیچ وجه نمایانگر کیفیت نهایی نیست و در حال حاضر راکستار قشنگ در اوج ساخت قرار داره و وارد فاز پولیش نشده.

      ۲- فوتیج‌ها مربوط به اوایل ۲۰۱۹ هستند ما الان اواخر ۲۰۲۲ هستیم، میشه فاصله‌ای سه ساله نه دو ساله. هنوز ۲ ۳ سال تا انتشار فاصله داریم، که مجموعا ۵ سال فاصله وجود داره تا اثر نهایی. توی این ۵ سال بعضی استودیوها یک یا دو بازی کامل رو از اول تا آخر میسازن، بعد انتظار دارید کیفیت نهایی «بهتر» نشه؟

      DARKSIRENپدر بزرگ دانته و ویرجیلA SlashAlishzsorena❤GOD OF WAR❤ممدh00manCameraManLeon S. Kennedymore
      • Cyberpunk77 گفت:

        اون فیزیکی که ماشینو زد به جدول و اینکه قرار نیست شکل شهر عوض بشه یعنی تراکمی چه از نظر ساختمون سازی و چه جمعیتی هم قرار نیست اتفاق بیوفته
        منظورم از پیشرفت نکردن گرافیک یعنی مگه چقدره دستشون بازه که پیشرفت بدن نهایتش چهارتا افکت اب و هوا بهش اضافه میکنن یعنی کاری که همین الان ماد سازا انجام میدن ، هیچ جزئیاتی به بازی اضافه نمیشه

        من فک نمیکنم گرافیک بازی از مادای GTA v بیشتر بشه

        ZodiacDARKSIRENبهنام رادali.stop.Rocksorena❤GOD OF WAR❤vahid gamerLeon S. Kennedyمتینmore
    • Mãhdīær گفت:

      دوست عزیز
      انقدر سطح نباش و راجب به چیزی که اطلاعی راجب اون نداری فتوای بیخود صادر نکن.
      این ویدیو های لو رفته ای که شما دیروز دیدی در مراحل تست انیمیشن،هوش مصنوعی،NPC ها،طراحی مرحله و تست گان پلی بوده و اگر دقت بکنید بدن npc ها به شکل اشکال هندسه ای هست طوری که هنوز هیچ قسمتی از اون طراحی نشده و فقط در مرحله تست کلی هستند تا مشکلی پیش نیاد،همونطور که اقای کریمی جوابتو داد پروسه اصلی ساخت بازی از ۲۰۱۸ و مدتی پس از عرضه رد دد ردمپشن ۲ کلید خورده و تا قبل از اون در concept phase بوده.
      این بازی (لیک هایی که بیرون اومد) اصلا قابل بازی نبودند و کلا یک تست بودند.
      به زیر اب هم اگر دقت کنید هیچ چیزی وجود نداره حتی یک ماهی قرمز و هیچ چیزی طراحی نشده.
      الان که اینو خوندی دوباره همین کامنتت رو در یک پست دیگه برو کپی کن

      .Rock❤GOD OF WAR❤gamer19771356vahid gamerLeon S. KennedyhosseinمتینSpider-Manهمسایه ( فن بوی = پنچری )علیmore
      • حالا خودمونیما والتر . با وجود اینکه هنوز به در مرحله ی تست بود ، واسه من بسیار هیجان انگیز و لذت بخش بود همه چیش . اصلا مشخص هست که اگه کامل شه عالی میشه . از v بهتر . راستش با وی زیاد حال نکردم ولی iv رو انقلابی ترین جی تی ای میدونم . (از لحاظ موسیقی . طراحی شهر . اب و هوا . رانندگی . اتمسفر . فیزیک و … )
        یادم نمیره ps3 فت داشتم و بازی gta iv با نقشه (۸۰ هزار تومان فک کنم . پلمپ ) . احساس میکردم خوشبخت ترین سوسماره زمینم .

        RedeysGameKillerali.stopPC GAMER❤GOD OF WAR❤FINNvahid gamerhosseinمتینمرد انگور خورmore
      • Cyberpunk77 گفت:

        من تمام مشکلم با طراحی شهره که اینو هر چقدر تکسچرو asset اضاف کنن نهایتش حکم ماد گرافیکی برای gtav داره شما برو چندتا ماد گرافیکی نگا کن ، حالا همونارو با سایبرپانک مقایسه کن هردوتا یجورایی نسل ۹ حساب میشن ( اگه قرار باشه gta6 همینطوری رلیز بشه) بعد به نظرت کدوم قشنگ تره و با ارزش تره من منظورم اینه

        پدر بزرگ دانته و ویرجیلبهنام رادArminvahid gamerh00manLeon S. KennedyShambagehosseinمتینshadowmore
        • برای اینکه شما فکر می‌کنی فقط قراره تکسچر و asset اضافه کنن و متوجه نیستی بازی روی کیت ps4 هم اجرا شده بود…
          با اطمینان هشتاد درصدی می‌گم اگر همین الان راک‌استار بخواد یه تریلر گلچین شده از وضعیت فعلی بازی بده بیرون، قطعا من و شما با هم دیگه انگشت به دهن می‌مونیم

          shadow
        • hossein گفت:

          داداش چرا نمیخوای کوتاه بیای برو پری الفا گیم ها دیگه ببین شهر مثل قوطی کبریته یه چهار پنج تا مکعب فک کن تو پری آلفا vi شهر در حد v هس قطعا خروجی این خیلی خیلی متفاوت و طبق انتظار های که از راکستار هست زیادی انقلابی میشه

          shadow
        • Mãhdīær گفت:

          سایبر پانک به هیچ وجه نسل ۹ نیست.
          دلایلش هم به شدت فراوانه
          کیفیت پری الفای این بازی رو بهترین بازی های چهان از نظر گرافیکی هم نداشتن پری آلفای این بازی گرافیکش از بعضی بازی های امروزی هم بهتره چه بخواد برسه به نسخه اصلی!

          بهنام رادshadowSoosmar (بازنشسته)
        • .Rock گفت:

          تو عجب مقاومتی تو نفهمیدن و در کنار اون مقاومت در برابر فهمیدن داری.ناراحت نشی چند سالته ؟بازم معذرت که پرسیدم!!!!!!!!!!

          shadow
    • وقتی بازی هنوز کامپایل نشده بشدت سنگینه و به سخت افزار بشدت قوی نیاز داره این یک

      دوماً بازی رو به صورت ماژول ساخته میشه یعنی هرتیم بخشی ازش شامل مراحل،گیم پلی یا گرافیک رو میسازه بعد رو هم مونتاژ میشه

      بعضی‌ها هستن که پدرشون به‌خاطر کارنامه مدرسه کنسول خریده فکر می‌کنن شدن علامه دهر در هر چیزی نظر میدن

      اونی که این بازی رو میسازه یا حتی این گزارش رو تهیه می‌کنه از عمر شما تجربه بیشتری داره

      پدر بزرگ دانته و ویرجیلمتین.Rock❤GOD OF WAR❤Espressogamer19771356vahid gamerLeon S. Kennedyhosseinمرد انگور خورmore
      • Cyberpunk77 گفت:

        شما یه لیوان اب سرد بخور بعد نظر بده نگران سلامتیتم
        من وقتی گفتم ۲۰۶۰ti حرف از بهینه سازی نزدم که داری میگی بازی تو مرحله سنگینه ، من دارم میگم دوستان میگن اوایل توسعه یعنی سال ۲۰۱۵ به قول حرف خودشون منم دارم میگم بازی رو ۲۰۶۰ اجراشده پس مال اون زمان نبوده چون اون زمان سری ۲۰۰۰ کارت گرافیک نیومده بوده و این تستایی که میبینید مال همین چند سال پیشه نهایتش ۲ سال
        نمیدونم تونستی منظورمو بگیری یا نه چون فک میکنم سنت خیلی کمه که متوجه منظورم نشدی اونایم که شدن اومدن نظرشونو گفتن
        بله قطعا اونایی که بازیساز هستن از من بیشتر میفهمن ولی نمیدونم چرا با اون همه پول و ۲۰ سال تجربه بازی halo رو ساختن و از من فهمیده تر مثل اسپنسر که دیده وضعیت بازی از نسل ۷ عقبتره ولی باز منتشر کرده حتی حتی خود سایبرپانک رو نسل ۸

        KAGANپدر بزرگ دانته و ویرجیلshadowبهنام رادhossein
        • اولاً بهینه‌ بودن خیلی هم ربط داره وقتی حتی شیردر های بازی کامپایل و کش نشده اینکار ریل‌تایم انجام میشه و نتیجش میشه اینکه به قدرت زیاد نیاز داره تا درست کار کنه

          دوماً حرف‌های شما سنتون رو نشون میده هیلو گرافیک بسیار خوبی داشت و شما فقط سطحتون رو نشون میدید

          پدر بزرگ دانته و ویرجیل
      • .Rock گفت:

        به خدا بازم این سایبر پانک الان میگه این چرا گیمپلی و گرافیکش فلان بود چرا رو صفحه نوشته اینقدر زیاد بود تصویر کامل معلوم نبود

        پدر بزرگ دانته و ویرجیلDarkstalker Kaatheبهنام راد
    • ‌Aladar گفت:

      اصلا کارت ۲۰۶۰ti وجود نداره.

      بهنام راد
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    ممنون به خاطر این پست مفید ، دیروز حقیقتا اتفاق تلخی رخ داد و من انتظار همدردی گیمرها رو داشتم اما اتفاق تلخ تری هم رخ داد و اون خوشحالی یک عده بود از این اتفاق که دیروز رو تلخ تر هم کرد ، بیش از این نمیتونم حرفی بزنم امیدوارم این توضیحات شما باعث بشه حداقل اونایی که به خاطر اطلاعات کم از این موضوع نتیجه گیری و قضاوت کردن نگاهشون عوض بشه ولی اونایی که با کینه توزی شادمان شدن باید خودشون رو عوض کنن چون با این رویه به عقیده من بین گیمر ها جایی ندارن !

    ایمان غلامی مهرآبادیمتین.Rock❤GOD OF WAR❤نیتن دریک پیرهادی صفائیSpider-Manهمسایه ( فن بوی = پنچری )علیEzio Auditore da Firenzemore
  • Ramin گفت:

    چه انتظاری داری از کسانی که مستقیما برای اکانت هک شده و دزدیده شده ی یک گیمر مثل خودشون پول به هکر ها و مال خر ها می دن .
    تازه اون بدبخت که اکانتش هک شده با پول شخصی خودش بازی خریده

    پدر بزرگ دانته و ویرجیلمتین.Rock❤GOD OF WAR❤vahid gamermamad1166mh.pRebel2292ارباب🤘Mohsenj74more
    • اگه همین قضیه ی هکی نبود الان یکی مثل من مجبور بود با دنیای گیم خداحافظی کنه . نه الان . سال ها پیش که روی سیستم هاف لایف و fear و روی ps2 guitar hero و صد ها بازی دیگه میزدیم . آدم موقعی واسه جنس اوریجینال پول میده که ارزش پولش اوریجینال باشه .

      پدر بزرگ دانته و ویرجیلhosseinمتین.Rock❤GOD OF WAR❤gamer19771356vahid gamerh00manهادی صفائیmh.pmore
      • Vito Scaletta گفت:

        منظور ramin اکانت های هکی افراد واقعی بود که استفاده ازشون بی نهایت کار غیر اخلاقی هست نه کرک، کرک رو ما مجبوریم استفاده کنیم چون پول بازی اورجینال نداریم الان من mw 2 جدید رو میخوام پیش خرید کنم ولی انقدر گرونه نمیتونم

        پدر بزرگ دانته و ویرجیلSoosmar (بازنشسته)
    • اکانت‌هکی رو با بروت فورس هک می‌کنن که عملاً یه بچه ۷ ساله هم ‌میتونه

      اتفاقی مثل این خیلی متفاوته هکر‌اکانت رو بگیرن آخرش به یه جریمه چند هزار دلار محکوم میشه

      هکر یه شرکت مثل تیک‌تو رو بگیرن شاید ده سال به زندان محکوم بشه

  • ali گفت:

    بله موافقم مشکلات خیلی زیادی برای راکستار پیش میاد
    ولی به نظر من قانون کارما بود
    بسکه هر بلایی خواست سر ماد ساز ها اورد و از جی تی ای آنلاین شیردوشی کرد تا این بلا سرش اومد البته که به نظرم کار غلطی بود پخش کردنش ولی خب اتفاق افتاده دیگه نمیشه کاریش کرد

    پدر بزرگ دانته و ویرجیلEmad-Martianمتین❤GOD OF WAR❤Spider-Manداچ پلن دِر لیندمرد انگور خورVito ScalettaSkullکاکاسنگیmore
  • god of war گفت:

    بسیار خوب نوشتید مخصوصا (نیش عقب نه از ره کین است، اقتضای طبیعتش این است)
    و این که بازی هایی مثل لست و رد دد با زحمت یه تیم خلاق و نه با صرفا با پول درست می شن
    قطعا این لیک اولین و یا اخرین لیک نخواهد
    دیدن واکنش راکستار و تک تو جالبه

    Soosmar (بازنشسته)متین❤GOD OF WAR❤vahid gamerVito ScalettaSpider-Manهمسایه ( فن بوی = پنچری )علیVisible 6-tigh manshadow
  • همه ی لیک ها مایه ی خوشحالین مگر اینکه سورس کد بازی رو بره ، خب ما میدونیم که بازی بیسش همون نسخه ی قبله ، تو وایس سیتیه و یه همچین چیزایی ، مشکلش چیه؟
    از گاد و تلو کلی چیز میز لو رفت و همشون ایجاد هایپ کرد ، حتی بهتر از بازاریابی خود سونی:)
    ملت یک و نیم ساله تقریبا سورس کد گنشین رو دارن و هر کاری میخوان میکنن ، اتفاق خاصی هم نیفتاده ، فقط کرکترا و ایونت ها و اینا لیک میشن که بازم سود داره برا سازنده
    یا مثلاً لیکی که از mirage شد ، هایپ رو ذره ذره برد بالا و بعدش تریلرش اومد ووو
    لیک بد فقط می‌تونه لو رفتن سورس کد باشه و تحت شرایطی لو رفتن تریلر ، بقیه ی لیک ها از دم به سود سازندن
    لیک زشت هم قابل درک نیست برام

    A SlashEmad-Martianhosseinمتین❤GOD OF WAR❤Tlou part 2 game of the centuryامیرحسین نصرتیVito ScalettaSpider-Manهمسایه ( فن بوی = پنچری )more
    • ۱- لیک میراژ مشکلی ایجاد نکرد چون یه سری اطلاعات متنی بود و دقیقا در دسته لیک خوب قرار میگیره که هایپ میکنه. و نزدیک به عرضه هم یه دونه تصویر لیک شد. یه گیم‌پلی درب و داغون رو ندیدیم. لیکی که شامل گیمپلی پری آلفا بشه خوب نیست چون چهره خوبی از پروژه به نمایش نمیذاره. شاید پروژه در نهایت موفق بشه، اما به پتانسیلش نرسه. شاید به ناشر از نظر مالی صدمه نزنه ولی سازنده قصد داشته باشه به روش خودش از بازی رونمایی کنه، اون Hype Moment برای توسعه دهنده. همه لیک ها هایپ نمیکنن، بعضی از لیک‌ها چهره بدی از بازی نشون میدن و ناشر مجبوره برنامه هاشون عقب بندازه تا جبران کنه این قضیه رو و …

      ۲- این که یه سازنده بیاد اطلاعات غلط پخش کنه تا اسم بازی به صدر اخبار بیاد لیک زشتی نیست؟ این یعنی صادق نبودن با مخاطب. اگر این حرکت خوبیه که اوکی پس :دی

      ۳- لیک the last of us part 2 به هیچ وجه به نفع بازی نبود بلکه کلی تاثیر منفی روی بازی و مخاطب گذاشت. حتما متوجه هستی چه وضعیت روحی‌ای ناتی داگ در اون دوره باهاش دست و پنجه نرم میکرد. این که بدون کاتکست قبلی مخاطب بفهمه ساعت ابتدایی بازی چه اتفاقی رخ میده کاملاً روی دیدگاهش اثر میذاره.

      متین❤GOD OF WAR❤Tlou part 2 game of the centuryامیرحسین نصرتی🤘Mohsenj74Spider-Manهمسایه ( فن بوی = پنچری )علیgod of warEzio Auditore da Firenzemore
      • Mãhdīær گفت:

        کاملا موافقم
        لیک هایی مثل لیک لست ۲ رو میشه بد ترین لیک های ممکن برای یک بازی در نظر گرفت،اون هم لیک یک بازی داستان محور که بسیار بر روی داستان متمرکز هست و لو رفتن داستان اون هم قسمت های حیاتی تاثیر بسزا و بسیار زیادی در نظر مخاطب داره!
        همونطور که این لیک
        SPIOIL ALERT
        مرگ جوئل نظر کسایی که حتی بعد از بازی عاشق بازی هم شدن راجب بازی عوض شد،متاکریتیک بازی نابود شد و در ۲۴ ساعت اول حدود۱۲۰ هزار نفر به بازی نمره ۰ دادند،حالا این وسط هیتر های و فن بوی های موج سوار ایکس باکس(یک سری ها ) هم بماند.
        کلا خواستم راجب این لیک بگم و میشه گفت یه طورایی ربط هم داره بالاخره هر دو گیم لیک زیادی داشتند.

        shadowمتیننیتن دریک پیرTlou part 2 game of the centurySpider-ManHesamDracola
      • یک که هیچی
        ۲- سازنده ها یه همچین کاری نمیکنن ، لیکی که در میاد وجود داره و بعد حذف میشه ، اینطوری نیست که یه اطلاعات غلطی به مخاطب داده بشه ، داده هم بشه برای دیدن واکنشه و کانسپت طوره ( یعنی سازنده برنامشو داره و فقط مطمئن نیست )
        تنها استودیویی که اطلاعات غلط میده همون ناتی داگه:)
        .
        ۳- اتفاقاتی که برای تلو دو افتاد ، اصلا ربطی به لیک هایی که شد نداشت ، اتفاقا اگر بدون پیش فرض ملت میرفتن سمت بازی ، وضعیت صد برابر بدتر از چیزی که الان هست میشد
        داستان لست دو شمشیر دو لبه بود و میبینیم که همون مدلی هم عمل کرده ، لیک هایی هم که شد هم به مخاطب کمک کرد هم به بازی ( وضعیتی هم که برا ناتی داگ پیش اومد به هرحال میومد )
        تنها لیکی هم که اومد داستان نبود ، لیک گیم پلی هم یادمه داشتیم که حداقل کاری که کرد این بود که یاد آوری کرد چقدر خفنه این بازی و یه همچین بازی ای داره ساخته میشه 🙂
        بماند که یه سال قبل از عرضه و بعدش هر سایتی می‌رفتی حرف تلو بود ، اکثرا بخاطر همین لیک ها

        Mãhdīærshadow
    • Hesam گفت:

      لیک های تلو اصلا خوب نبودن
      اسپویل:
      .
      .
      .
      همون عکس قبر از جوئل همه امید هارو از بین برد😀

      متینTlou part 2 game of the centuryshadowSpider-Man
  • Mãhdīær گفت:

    چیش خوبه و بعضی ها از چیش خوشحال هستن نمیدونم!
    انگار همین دیروز بود که کل لست ۲ لیک شد و یه بشکه اب یخ رو انگار ریختن رو من.
    این همه صبر این همه زحمت و هایپ رو با لیک های غلط و جهت دار نابود کردند
    اتش لیک های لست ۲ هنوز چیزی هست که بعد از دوسال جگر من رو میسوزونه که این همه صبر من رو چند نفر که ارزشی نداره براشون دیگران چه اتفاقی براشون میوفته با این لیک ها نابود کردند.
    هیچوقت از لیک هیچ چیزی خوشحال نشید،پشت این کد هایی که هیچکدوم نمیفهمید چی نوشته شده پای ده سال از زندگی هزاران نفر هست و لیک کردنش یعنی تلف کردن این عمر.

    پدر بزرگ دانته و ویرجیلمتینSpider-Manهادی صفائیVito Scaletta🤘Mohsenj74shadow
  • Wounds گفت:

    نمیشه لست با این مورد مقایسه کرد اون لینک همچین برای ناتی داگ بد هم نشد اما در این مورد درسته که افشاری اطلاعات از سمت هکر ها خیلی کار زشتی است و هیچ جایی دفاعی نداره اما این سرعت پخش اطلاعات و تصاویر و ویدیو ها بازی توسط طرفدارها یه واکنش طبیعیه من بهشون حق می دم به رفتار راکستار نگاه کنین حتی در مورد اتفاق به این مهمی هم سکوت کرده و هیچ واکنشی نشون نمیده حداقل یک بیانیه بده کافر..وقتی یک شرکت داره مهم ترین و مورد انتظار ترین بازی این صنعت تولید می کنه باید قدم هاش حساب شده باشه تا یه جایی سکوت کردن خوبه اما از یه حدی به بعد باید به تقاضایی طرفدارها پاسخ داده بشه در غیر این صورت اتفاق های این چنینی در انتطار تیم توسعه است در این سال ها گیمرها کم بازیچه لینک ها و اینسایدرها نشدن تو همین سایت بالایی ۲۰تا خبر با تیتر شایعه در مورد gta کار شده راکستار می تونست در این تابستان با انتشار یک تیزر جلویی خیلی از اتفاقات را بگیره اما این کار نکرد….من بابت این لینک ها نه تنها ناراحت نیستم خیلی هم خوشحالم شاید همین اتفاق ها باعث بشن که راکستار زود تر یک تریلر از بازی منتشر کنه

    A Slashمتینvahid gamerTlou part 2 game of the centurySpider-ManVito Scalettaعلیgod of warEzio Auditore da FirenzeSkullmore
    • راکستار هر وقت دلش بخواد میتونه تریلر بده، و گیمرها هم طلبکار شرکت نیستند. از نظر حقوقی و انسانی هیچکس حق نداره ساخته یه شرکت رو به اشتراک بگذاره بدون اجازه. خالق محصول حق داره زمان رونمایی، نحوه عرضه، مناطق انتشار و … رو به دلخواه خودش تعیین کنه و از نظر منطقی هیچکس حق نداره به زور این تصمیم رو عوض کنه یا کار این افراد رو به اشتراک بذاره تا زمانی که خودشون اراده کنن.

      این خوشحالی شما هم هیچ منطقی درش وجود نداره؛ چرا باید بازی‌ای که قرار ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ عرضه بشه، می‌بایست تا الان تریلر دریافت کنه، در نهایت نتیجه فقط اینه که یه جمع وسیع از گیمرها در طول ۴ سال تا انتشار، مدام راکستار رو متهم به رونمایی زودهنگام میکنن. واقعاً دوست دارم بدونم تا الان داشتن یه تیزر یا تریلر چه مزیتی رو به شما یا شرکت راکستار میده، نتیجه‌اش فقط یه تیزر زودهنگام و بیش از ۱۰۰۰ روز صبر خواهد بود. الان ELDER SCROLLS VI هنوز در CONCEPT phase قرار داره و یه تیزر هم منتشر کرده چه اتفاق خارق العاده‌ای رخ داده؟ تیزری که منتشر کردن عملا با تایید در دست ساخت بودن gta vi تفاوتی نداره.

      و از طرف دیگه باز هم این خوشحالی قابل درک نیست، چون اگر پروژه اماده نباشه در هر صورت تریلری در کار نخواهد بود؛ به این دلیل که راکستار همیشه تریلرهای in game به اشتراک میذاره. اگر این لیک شامل سورس کد بشه که اگر قرار بود تا اواسط ۲۰۲۳ خبری از بازی بشه، دیگه فعلا خوابش هم نباید ببینیم. همچنین، راکستار در مورد انتشار تریلر کمپانی عجیب و وسواسی‌ای هست برای rdr 2 حدود ۱۰۰ پروتوتایپ تریلر طراحی کردند تا به نتیجه رسیدند یکی رو انتخاب کنند. به این راحتی و به خاطر یک لیک، بعید میدونم مورد انتظارترین پروژه تاریخ صنعت گیم رو با عجله به اشتراک بذارن، مگر این که از قبل امسال رو هدف قرار داده باشن و همه چیز آماده باشه.

      متینvahid gamerTlou part 2 game of the centuryArthurامیرحسین نصرتیVito ScalettaSpider-ManعلیEzio Auditore da FirenzeSkullmore
      • Wounds گفت:

        هیچ فایده خاصی در انتشار یک تیزر از یک بازی که قرار است ۴ الی ۶ سال دیگه منتشر بشه وجود نداره منم کاملا مخالف این حرکت هستم مثل کاری که ایکس باکس با نمایش فیبل انجام داد یا سونی با ولورین و…اما در مورد gtaاز وقتی وارد سال ۲۰۲۲ شدیم هزار و صد شایعه منتشر شدن که زمان عرضه بازی را ۲۰۲۴ اعلام می کردن راکستار هم هیچ واکنشی نشان نداد با افزایش خبرها این موضوع به مخاطب تلقین می پشه که بازی قرار است ۲۰۲۴ حتما عرضه بشه و از آنجایی هم که انتشار یک تریلر یا یک تیزر کوتاه دوسال قبل از عرضه یک بازی آمر رایجی است در نتیجه انتظارات مخاطب برای تماشایی یک نمایش افزایش پیدا می کند همین موضوعات باعث شد که راکستار توسعه نسخه ششم را تائید کنه در حالی که خیلی راحت با نوشت دو خط تویت می تونستن به طرفدارها اعلام کنن که انتظارات تون بی جا است به این زودی ها منتظر انتشار اخبار رسمی نباشین مثل کاری که دراکمن کرد الان کسی انتظار انتشار اطلاعات رسمی از مولتی است یا بازی جدید ناتی داگ را ندارد چون برای مخاطب شفاف سازی صورت گرفته….وقتی یک شرکت رابطه خوبی با محاطبینش نداره پس نمی تونه در مواقع این چنینی هم ازشون انتظار همراهی داشته باشه از نظر من اینجا فقط راکستار و هنر ها مقصر هستند نه مخاطبی که بعد از این همه شایعه حالا به دوتا ویدیو دسترسی پیدا کرده و آن را با سایر افراد مشتاق اطلاعات در میان گذاشته اگر بنا به اصلاح رفتار است راکستار در قدم اول باید از خودش شروع کنه

        Tlou part 2 game of the centurySpider-Manshadow
    • اتفاقات اینچنینی هیچ ارتباطی با سکوت تیم سازنده نداره
      لیکر، همیشه دنبال لیک بوده و چه پروژه‌ای چرب‌تر از مورد انتظارترین بازی تاریخ تا زمان انتشارش؟
      راکستار چه سکوت می‌کرد و چه نمی‌کرد، لیکر کار خودش رو انجام می‌داد… انقدر سطحی به موضوع نگاه نکنید که انگار لیکر محض رضای طرفدارای چشم انتظار یا برای برطرف کردن عقده‌ی بی‌خبریش این حرکتو زده
      خیر، صرفاً کارشو انجام داده
      ضمناً، از این لیک‌ها خوشحالین؟ بسیار خب، حالا از تاخیر احتمالیش هم باید خوش باشین

      shadow
    • .Rock گفت:

      چه اصرار به گفتن لینک داری تو هر خط یه لینک گفتی به خدا آقای کریمی یادش نرفته ن بذاره

  • درود بر شما کریمی عزیز
    حرف دل خیلیامون بود این پست

    🤘Mohsenj74vahid gamerArthurSpider-Manهمسایه ( فن بوی = پنچری )علیVisible 6-tigh manمحمد حسین کریمیKAGANshadowmore
  • hossein گفت:

    لیک شدن در کل چیز خوبی نیست بنظرم انتظار هرچقدر که باشه ولی خود کمپانی سازنده رونمایی کنه نه به کسی ضربه میخوره نه مشکلی پیش میاد هم به دل هوادار ها میچسپه

    vahid gamerهادی صفائیSpider-ManVito ScalettaعلیVisible 6-tigh manshadow
  • mhmteam گفت:

    همه ی ما میدونیم که بدون شک کیفیت نهایی بازی عالی هستش
    چون به راک استار شکی نداریم 👌

    هادی صفائیSTARFIELDمرد انگور خورSpider-Manهمسایه ( فن بوی = پنچری )علیSkullVisible 6-tigh manshadowvafadar
  • vafadar گفت:

    من به عنوان کسی که ۲۰ساله با بازی های راکستار خاطره دارم (( بسیار ناراحت شدم از این قضیه)) امیدوارم هرچه زودتر از این شکست روحی دربیان و پرقدرت به راهشون ادامه بدند، چون راکستار فوق العاده بوده و هست و خواهد بود.

    Ezio Auditore da Firenzevahid gamervafadarهادی صفائیArthurSpider-ManVito ScalettaعلیVisible 6-tigh manshadow
  • vahid gamer گفت:

    واقعا نباید از افشا سازی بازی ها خوشحال شد این فقط به بازی سازها ضربه روحی و روانی میزنه و زحماتشون رو هدر میده. هیچ میدونید یه خط کد نویسی بازی چه زحمتی داره. خدا به راکستار صبر بده

    هادی صفائیSpider-ManVito ScalettaعلیEzio Auditore da FirenzeVisible 6-tigh manshadowمحمد حسین کریمی
  • کار به این ندارم کخ محصول نهایی نیست و گرافیکرپایینه ولی نقشش خیلی کوچیکه خیلی خیلی کوچیکه و واقعا این بده چون قراره تو آپدیت بزگتر بشه کاش کامل بود حالا بیا واسه بخش های دیگه ای از مپ باید پول بدیم 😂

    ali.stopEzio Auditore da Firenzevahid gamerTlou part 2 game of the centuryhosseinمرد انگور خورshadowSpider-Manهمسایه ( فن بوی = پنچری )Vito Scaletta
    • نقشه‌ای که از gta 6 لیک شده فقط یه منطقۀ جزئی از نقشه کل هست :دی

      پدر بزرگ دانته و ویرجیل.RockSan Andreas_mavahid gamerhosseinهادی صفائیArthurSpider-Manهمسایه ( فن بوی = پنچری )علیmore
    • Mãhdīær گفت:

      کاربر های گیمفا یک سری هاشون انقدر سطح هستند که بنده دهنم وا مونده:/
      هیچکس اول دانشمند نیست و هیچ چیزی رو نمیدونه و به مرور زمان یاد میگیره
      اما یک سری از دوستان که در مرحله یاد گیری هستند و هیچ اطلاعاتی ندارند میان اظهار نظر میکنن و خودشون رو مثل افراد همه چیز دان جا میزنن و ادعاشون هم میشه!
      ندونستن عیب نیست هیچکسی نمیدونسته اما اگر نمیدونید ادعای دانستن نکنید و راجب چیزی که پشیزی اطلاعات و دانش راجبش ندارید بیانیه صادر نکنید

      پدر بزرگ دانته و ویرجیلshadow
  • AAACE گفت:

    *R واسه سورس کد GTA6 فعلا ۳ تا بیت کوین به طرف پیشنهاد داده ولی طرف گفته واسه بزگترین لیک تاریخ انقد کافی نیست
    GTAV رو که ۱۰۰k$ داد رفت.

  • ولی کارشناس و تحلیلگرای شلوارک پوش اینجا دیشب داشتن سر پست اخاذی کردن هکر خوشحالی میکردن چون صرفا راکستار نسخه نسل نهمی red dead رو به خاطر بی نقص بودن GTA VI و کار بیشتر رو اون کنسل کرده :))))
    دمتون گرم بابت مقاله خوبتون جناب کریمی واقعا همچین چیزی برای این جماعت نیاز بود

    .RockSan Andreas_maهادی صفائیArthurHesamshadowSpider-ManVito Scalettaعلی
  • Vito Scaletta گفت:

    این که بعضیا از این لیک خوشحالن و میگن راکستار زیادی سکوت کرده بوده احمقانه است چون راکستار تا ۲۰۱۸ تمام وقتش رو روی رد دد ۲ گذاشته و از ۲۰۱۹ تازه ساخت gta 6 جدی شده چون ایده بلند پراوازانه ای که قبلا داشتن رو کنسل کردن و طبیعیه اگه تا ۲۰۲۲ هنوز خبری ازش نباشه وقتی طبق تجربه من ساخت یه برنامه موبایل ساده کلی دردسر داره و کلی طول میکشه یه بازی AAA باید ۴، ۵ سال صد ها نفر روش کار کنن حالا با این لیک همه چی بهم میریزه تو راکستار ولی باید بدون توجه به کارشون ادامه بدن

    shadowامیرحسین نصرتیSpider-Man
  • Behzaad گفت:

    این اتفاق بد نباید می اُفتاد. قطعا اگر برنامه ایی برای رد دد ریمستر بود, حالا بسیار دور و دست نیافتنی شده

    Spider-Manهادی صفائیshadow
  • Raw گفت:

    خیلی مسئله ساده و قابل فهمی هستش طرف دزده و داره سال ها زحمت یه تیم چند هزار نفری میفروشه و علاوه بر سود شخصی آسیب زیادی هم تیم توسعه دهنده وارد کرده و این تیمی هم که ازش حرف میزنیم کسایی هستن که حتی با وجود اشتباهاتی که داشتن سال ها خاطرات فراموش نشدنی برامون خلق کردن چجوری ممکنه آدمی که سلامت عقلی داشته باشه و خوب و بد تشخیص بده از همچین کاری دفاع کنه

    پدر بزرگ دانته و ویرجیلVito ScalettaSpider-Manهادی صفائیshadow
  • spartan گفت:

    با قدرتی که از راک استار سراغ داریم حتما فکر این روز ها رو کردن و واسش برنامه دارن .از یه جهت دیگه هم من فکر و احساسم اینه که راک استار تبلیغ ها رو شروع کرده .یوتیوب فعلا فیلمهارو پاک نکرده هر کلیپی هم که گذاشته شده ویوشون زیادن .نوع تبلیغات خیلی فرق کرده با توجه به سایت که فعلا بیانیه نذاشتن من فکر میکنم تبلیغات شروع شدن

  • متاسفانه گیمرا یه موردی رو خوب متوجه نمی‌شن، اونم اینکه اسمشون گیمره چون “گیم” می‌زنن، و وقتی قراره به “گیمشو”ن آسیب وارد بشه- حالا به هر نحوی- نباید به خاطر مسائل خاله زنکانه خوشحال باشن
    اتفاقی که افتاده اگه مقیاسش عمیق باشه، نه تنها می‌تونه بزرگ‌ترین بازی در دست توسعه (راکستار همیشه بزرگ‌ترین بازی ممکن رو در دست توسعه داره) رو چند سال عقب بندازه و هوادارایی که ۹ سال منتظر بودن رو چند سال دیگه تو خماری بذاره، بلکه می‌تونه شرایط خود استودیو و استعدادهاشو به خطر بندازه
    حالا اگه اسمتون گیمره و از تاخیر خوردن بزرگ‌ترین گیم ممکن و ضربه دیدن تنها شرکتی که توان ساخت همچین گیمی‌ رو داره خوشحال می‌شین، شاید خونه رو اشتباهی اومدید @#!؟

    .RockEzio Auditore da Firenzevahid gamer🤘Mohsenj74Tlou part 2 game of the centuryshadowSpider-Manهادی صفائیhosseinمحمد حسین کریمی
  • GrandWarden گفت:

    تشکر از جناب کریمی عزیز بابت این مقاله.
    حقیقتا دیروز برای من روز خوبی نبود و این لیک شدن ها فقط من رو ناراحت کرد و چیز جذابی برای دیدن وجود نداشت؛ تنها چیزی که من متصور شدم اضطراب، ناراحتی و افسردگی بود که سازندگان قراره با اون دست و پنجه نرم کنند و حتی به ضرر گیمرها هم هست چرا که شانس تاخیر پروژه بالا میره.
    این لیک قطعا بزرگترین لیک تاریخ بازی هاست ولی به نظرم زشت ترینش مربوط به تلو ۲ بود چون تجربه خیلی ها از بازی رو ویران کرد. جای شکرش باقیه که مسائل کلیدی در مورد بازی لو نرفتند و حداقل قرار نیست سازنده از این موضوع ضربه بخوره.
    فقط یک چیزی که میخواستم اشاره کنم برخلاف نوشته شما، بنظرم مخاطب عام همونطور که با دیدن این فوتیج ها هیجانی میشه و ناسزا و حرف های بی مورد نثار سازندگان میکنه، به همون اندازه هم بعد از آغاز بازاریابی رسمی توسط ناشر، میتونه نظرش رو جلب کنه. در ضمن سابقه راکستار به قدری فوق العاده هست که جای هیچ شک و شبهه ای رو باقی نذاره.
    متاسفانه از سال ۲۰۱۹ به این ور تعداد لیک ها عجیب بالا رفته و با این که میدونم این لیک آخریش نیست، اما امیدوارم لیک ها از این به بعد جزو همون “لیک خوب” باشند.

  • mamad1166 گفت:

    والا فقط کسایی از این لیک ها خوشحال میشن که یا یادشون نمیاد یا اصلا ندیدن نمایش های سال ها پیش e3 رو که چطور مو تنمون سیخ میشد از هیجان معرفی بازی های جدید که برای اولین بار میدیدیم
    اصلا خود گیم و بازی کردن یک طرف معرفی بازی جدید تو نمایشگاه لذت خارق العاده داشت که دیگه این لذت وجود نداره

  • HT گفت:

    چرا احساس میکنم راکستار خودش این لیک ها رو انجام داده تا وقت بخره 😐😐😐😐(بازی رو بندازه برای سال ۲۰۲۸ اینها 😅😅

    shadowvahid gamer
  • Big boss گفت:

    هک کردن هم دزدی و یجوری میشه گفت دزدی الکترونیکی و کار اشتباه که زحمت چند سال سازنده ها به هدر میره ولی یجوری راکستار هم مقصر بود راکستاری که کلی طرفدار داره و طرفدارشو در حسرت نگه میداره که کی قراره یه تریلر از بازی نشون میدن وقتی هر نسل فقط یه بازی به طرفدارا میدن حتی زمان معرفی بازی نمیدن و به خاطر طمع و پول بیشتر سه نسل متفاوت فقط یه بازی رو پوشش داد و ردد به حال خودش رها کرد و اگه بازی سال ۲۰۲۰ یا امسال یه تریلر از زمان معرفی بازی میدادن هنوز به اینجا نمی رسید ولی هنوزم فرصت است که راکستار این فیلم های پخش شده از سوی خودش اعلام کنه و مردم گمراه کنه از افشای اطلاعاتس

  • دلم میخواد اون هکر رو بگیرم خفه کنم اگه باعث شه بازی تاخیر طولانی بخوره یا کلا پروژه کنسل شه باید اونو اعدام کنن😒ا این همه ذوق داشتیم بازی رو خود راکستار توی تریلر بهمون نشون بده که این آش**ل اومد لو داد ولی این قضیه برای سازنده ها بیشتر از همه بد شد فکر کن بعد کلی زحمت یه بازی رو داری تموم میکنی یه آش***ل بی مغز بیاد اینطوری با لو دادان سورس کد ها گند بزنه به همه چی

    shadow
  • Soul گفت:

    از کجا معلوم کار خود راکستار نباشه تا بازیش تاخیر بخوره مثل فرام سافتور می خواست تریلر بده یک روز قبل از نمایش گفتن تریلری از بازی فاش شده دیگه فرداش هیچی نشون نداد . بیشتر سیاست خودشونه

    shadow
  • mamadiii گفت:

    به جهندم که لیک شد چرا ما باید ناراحت باشیم.
    گور بابای راک استار با این فرانچایزش باز میخواد یک سال دیگه یه نسخه جی تی ای بده و تا ده سال از بخش انلاین پول به جیب بزنه
    اونا ارزشی برای احساسات ما قائل نیستن ما چرا باید باشیم
    نویسنده تا حدودی طرفدار راک استار میباشد
    رااک استار تا ده سال از این نسخه انلاین پول کلانی به جیب زد دیگه با خودش گفت چرا باید هر چند سال بازی جدید بسازم وقتی میتونم از بخش انلاین چندین برابر سود کنم
    معذرت میخوام ولی دنیای گیم خیلی وقته که از بحث سرگرمی دراومده بازی رایانه ای چندین ساله که بیزنس میلیونی میلیارد دلاری شدن
    تو بیزنس هم اسمش روشه بیزنس

    پدر بزرگ دانته و ویرجیلshadowGrandWardenvahid gamerEmad-Martian
  • WITCHER گفت:

    قطعا هیچکس از لیک خوشحال نمیشه اما تو این دنیا هیچ چیز منصفانه نیست پس اون هکر چرا باید دلش به حال بقیه بسوزه؟ این فرصت رو داشته که با تخصصش پول هنگفتی به جیب بزنه، مطمئن باشید که خیلی از ما هم جای اون بودیم همین کارو میکردیم، پول همه رو به راه میاره

  • BigGigGame گفت:

    عجبا….به این میگن بلاهت اجتناب ناپذیر……چرا واقعا بعضی ها معنی بعضی افعال رو متوجه نمیشن لغات لاتین رو(اسست و تکسچر پر…..) ولش…دوست عزیزی که نمونه کار این ساقی رو دیدی قبلا رددد۲ نمونه خوبیه این بازی رو نیم ساعت به دیده یک خریدار یک گیمر معقول ببین بعد با خودت دو دوتا چهارتا کن ببین از همچین شرکتی که این خروجی از ش ۴ -۵سال پیش در اومده قرارع در آینده‌ای امیدوارم نزدیک چه هیولایی بنام GTA6 در بیاد اونوقت بازم یک عده ای چسبیدن به این ویدیوهای لیک شده تو یوتیوب که آه عجب گرافیکی آه عجب npc آه عجب خیابونایی حالمون بهم خورد….نه عزیز من همین الانشم اگه راک استار بر خلاف سیاست های جیمزباندیش سر لج بیوفته یک ویدیو ۳۰ ثانیه ای از بازی که قراره بده دست گیمرها در آینده بده بیرون الان ما تا ۳۰ رو باید بشینیم و فر پشم های همدیگر رو باز کنیم و خلاص….

کلامی با مخاطبین صنعت گیم؛ لطفاً از افشای اطلاعات شادمان نشوید! - گیمفا