آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Heat تا ۱۸۸۳ - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Heat تا ۱۸۸۳ - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Heat تا ۱۸۸۳ - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Heat تا ۱۸۸۳ - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Heat تا ۱۸۸۳

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از heat تا 1883

این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم کلاسیک Heat، سریال وسترن ۱۸۸۳ و چندین فیلم و سریال جدید بپردازیم.

مایکل مان (Michael Mann) به عنوان یکی از کارگردان‌ها و نویسنده‌های برجسته سینما شناخته می‌شود. او در سال ۱۹۷۹ میلادی فیلم‌نامه فیلم مخمصه (Heat) را بر اساس داستان واقعی تعقیب و گریز بین افسر پلیس شیکاگو به نام چاک آدامسون و دزد و جنایتکاری به نام مک کاولی نوشته بود.

در ادامه قرار بود سریالی بر اساس این فیلم‌نامه ساخته شود اما این اتفاق رخ نداد و در سال ۱۹۸۹ میلادی فیلمی تلویزیونی به نام L.A. Takedown بر اساس آن ساخته شد. با این حال، مایکل مان در سال ۱۹۹۴ میلادی فیلم‌نامه را دوباره بازنویسی کرد و فیلم «مخمصه» را ساخت که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

در ادامه نیز به سراغ معرفی سریال وسترن ۱۸۸۳ می‌رویم که ساخته تیلور شریدان (Taylor Sheridan) است. شریدان در زمینه ساخت آثار وسترن و نئو وسترن شهرتی برای خودش بدست آورده و در حال حاضر نیز چندین پروژه مختلف در این ژانر را در دست توسعه دارد. در ادامه این مطلب نیز به معرفی جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های منتشر شده می‌رویم. همراه با ما باشید.

فیلم جدید چی ببینیم؟

فیلم لایو اکشن پینوکیو (Pinocchio)

pinocchio

عوامل سازنده: فیلم «پینوکیو» بازسازی لایو اکشنی از این انیمیشن کلاسیک کمپانی دیزنی به کارگردانی رابرت زمکیس (Robert Zemeckis) به شمار می‌رود. فیلم‌نامه این اثر را نیز خود زمکیس به همراه کریس وایتز (Chris Weitz) قلم زده است.

داستان و بازیگران: فیلم «پینوکیو» و همچنین انیمیشن کلاسیک آن بر اساس کتابی ایتالیایی به نام «ماجراجویی‌های پینوکیو» محصول سال ۱۸۸۳ میلادی ساخته شده‌اند و داستان پسرکی چوبی را دنبال می‌کنند که امیدوار است بتواند به پسری واقعی تبدیل شود.

تام هنکس (Tom Hanks) در این فیلم نقش پدر ژپتو را بازی می‌کند و سینتیا اریوو (Cynthia Erivo)، جوزپه باتیستون (Giuseppe Battiston)، لوک ایوانز (Luke Evans)، بنجامین ایوان اینسورث (Benjamin Evan Ainsworth)، جوزف گوردون لویت (Joseph Gordon-Levitt) و کیگان مایکل کی (Keegan-Michael Key) از جمله دیگر بازیگران و صداپیشه‌های این اثر هستند.

آیا فیلم «پینوکیو» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «پینوکیو» با وجود اینکه از جلوه‌های بصری خیره‌کننده و زیبا بهره می‌برد اما این جلوه‌ها آن روح و جذابیت انیمیشن کلاسیک را ندارند و همین نیز باعث شده تا فیلم راکد احساس شود. در کل، ساخت یک بازسازی لایو اکشن بر اساس این انیمیشن کلاسیک کاملا غیر ضروری بوده و نتوانسته آن موفقیت انیمیشن اصلی را تکرار کند.

فیلم هیولا (Beast)

فیلم هیولا beast

عوامل سازنده: فیلم «هیولا» اثری در ژانر بقاء و هیجانی به شمار می‌رود که کارگردانی آن را بالتاسار کورماکور (Baltasar Kormákur) برعهده داشته و فیلم‌نامه آن را نیز رایان انگل (Ryan Engle) قلم زده است.

داستان و بازیگران: فیلم «هیولا» داستان فردی به نام نیت دنیلز با بازی ادریس البا (Idris Elba) و دو دخترش را دنبال می‌کند که از یک منطقه حفاظت‌شده در آفریقای جنوبی دیدن می‌کنند اما در آنجا مورد حمله یک شیر سرکش و خشن قرار می‌گیرند و حالا باید برای نجات جانشان تلاش کنند. علاوه بر ادریس البا، ایانا هیلی (Iyana Halley)، لیا ساوا جفریس (Leah Sava Jeffries) و شارلتو کوپلی (Sharlto Copley) از دیگر بازیگران حاضر در این فیلم هستند.

 آیا فیلم «هیولا» ارزش دیدن دارد؟ کارگردانی بسیار خوب و همچنین فیلمبرداری جذاب فیلم «هیولا» سبب شده تا بیننده شاهد تعقیب و گریزهای پر از هیجان باشد. نقش‌آفرینی ادریس البا در نقش اصلی این فیلم نیز یکی دیگر از جذابیت‌هایی است که ممکن است شما را به تماشای این فیلم راغب کند.

فیلم سه هزار سال حسرت (Three Thousand Years of Longing)

فیلم سه هزار سال حسرت three thousand years of longing

عوامل سازنده: فیلم «سه هزار سال حسرت» اثری در ژانر فانتزی، عاشقانه و درام به شمار می‌رود که جورج میلبر (George Miller) آن را کارگردانی کرده و خود میلر به همراه آگوستا گور (Augusta Gore) فیلم‌نامه آن را بر اساس داستانی کوتاه اقتباس کرده‌اند.

داستان و بازیگران: فیلم «سه هزار سال حسرت» داستان یک جن با بازی ادریس البا را دنبال می‌کند که توسط پروفسوری با بازی تیلدا سوئینتون (Tilda Swinton) از زندان خودش آزاد می‌شود و حالا نیز زندگی خودش را برای این محقق بازگو می‌کند.

آیا فیلم «سه هزار سال حسرت» ارزش دیدن دارد؟ این فیلم در زمینه داستان‌سرایی خودش دچار مشکل می‌شود اما جلوه‌های بصری چشمگیر آن سبب شدند تا بیننده جاه‌طلبی و جذابیت این فیلم را تحسین کند. مطمئنا نقش‌آفرینی جذاب ادریس البا و تیلدا سوئینتون می‌تواند شما را سرگرم کند اما تماشای این اثر بستگی به نظر خود شما دارد.

فیلم امیلی جنایتکار (Emily the Criminal)

فیلم امیلی جنایتکار emily the criminal

عوامل سازنده: فیلم «امیلی جنایتکار» اثری در ژانر جنایی و درام به شمار می‌رود که نویسندگی و کارگردانی آن را جان پتون فورد (John Patton Ford) برعهده داشته است.

داستان و بازیگران: همانطور که از نام فیلم پیدا است، فیلم «امیلی جنایتکار» داستان فردی به نام امیلی با بازی آبری پلازا (Aubrey Plaza) را دنبال می‌کند که به شدت بدهکار است و به دلیل داشتن سوء سابقه نمی‌تواند کار خوبی پیدا کند و قرض‌های خودش را بپردازد. از جمله دیگر بازیگران حاضر در فیلم «امیلی جنایتکار» می‌توان به تئو راسی (Theo Rossi)، مگالین اچیکون‌ووک (Megalyn Echikunwoke) و جینا گرشون (Gina Gershon) اشاره کرد.

آیا فیلم «امیلی جنایتکار» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «امیلی جنایتکار» اثری پر از هیجان است که انبوهی از نقدهای اجتماعی را می‌توان در آن مشاهده کرد. این فیلم از نقش‌آفرینی درخشان و خارق‌العاده آبری پلازا در نقش اصلی به خوبی بهره گرفته و همین نیز باعث شده تا فیلم جالب‌توجه به نظر برسد. جدای از نقش‌آفرینی آبری پلازا، کارگردانی فیلم نیز به خوبی انجام شده است و موارد کلیشه‌ای در آن به چشم نمی‌خورند.

سریال جدید چی ببینیم؟

سریال ملکه حیله‌گر (The Serpent Queen)

سریال ملکه حیله‌گر the serpent queen

عوامل سازنده: سریال «ملکه حیله‌گر» اثری تاریخی و درام به شمار می‌رود که توسط جاستین هیث (Justin Haythe) برای پخش از شبکه استارز خلق شده و داستان آن بر اساس کتابی غیرداستانی محصول سال ۲۰۰۴ میلادی نوشته لئونی فریدا (Leonie Frieda) ساخته شده است.

داستان و بازیگران: سریال «ملکه حیله‌گر» داستان زندگی کاترین دو مدیچی با بازی سامانتا مورتون (Samantha Morton) را دنبال می‌کند که با شاه فرانسه ازدواج می‌کند و به ملکه این کشور تبدیل می‌شود. او با وجود اینکه از خیانت همسرش آگاه می‌شود اما همچنان جایگاهش به عنوان ملکه را حفظ می‌کند.

آیا سریال «ملکه حیله‌گر» ارزش دیدن دارد؟ سریال «ملکه حیله‌گر» داستان زندگی یکی از بدنام‌ترین ملکه‌های تاریخ را به شکلی طعنه‌آمیز و ماهرانه به نمایش در می‌آورد. این سریال به لطف نقش‌آفرینی برجسته سامانتا مورتون احتمالا بتواند توجه بیننده‌های علاقه‌مند به موضوعات تاریخی را به خود جلب کند.

انیمه سریالی سایبرپانک: اج‌رانرز (Cyberpunk: Edgerunners)

انیمه سریالی سایبرپانک اج‌رانرز cyberpunk edgerunners

عوامل سازنده: انیمه سریالی «سایبرپانک: اج‌رانرز» بر اساس بازی ویدیویی Cyberpunk 2077 از کمپانی CD Projekt تولید شده و ساخت آن را استودیو Trigger برای پخش از سرویس آنلاین نتفلیکس برعهده داشته است.

داستان و صداپیشه‌ها: انیمه سریالی «سایبرپانک: اج‌رانرز» داستان پسری سرگردان در خیابان‌های شهری پر شده از فساد، جنایت و ایمپلنت‌های سایبرنتیک را دنبال می‌کند که همه چیزش را از دست داده و حالا با تبدیل شدن به یک اج‌رانر سعی در زنده ماندن دارد. فصل اول این انیمه سریالی ۱۰ قسمت دارد.

آیا انیمه سریالی «سایبرپانک: اج‌رانرز» ارزش دیدن دارد؟ بازی «سایبرپانک ۲۰۷۷» توانست سروصدای زیادی ایجاد و توجه گیمرهای زیادی را به خود جلب کند. پس تماشای انیمه سریالی «سایبرپانک: اج‌رانرز» می‌تواند حس و حال بازی را برای این افراد تداعی کند و اوقات خوشی را برای آن‌ها رقم بزند. کسانی که با این بازی آشنایی ندارند نیز می‌توانند از تماشای این اثر لذت ببرند.

فیلم کلاسیک چی ببینیم؟

فیلم مخمصه (Heat)

فیلم مخمصه heat

عوامل سازنده: فیلم «مخمصه» اثری در ژانر اکشن محصول سال ۱۹۹۵ میلادی به شمار می‌رود که مایکل مان کارگردانی و نویسندگی آن را برعهده داشته است.

داستان و بازیگران: فیلم «مخمصه» داستان کاراگاهی از اداره پلیس لس آنجلس با بازی آل پاچینو (Al Pacino) را دنبال می‌کند که سعی دارد دزد و جنایتکاری بسیار ماهر با بازی رابرت دنیرو (Robert De Niro) و گروهش را به دام بیاندازد و دستگیر کند. از جمله دیگر بازیگران حاضر در این فیلم می‌توان به ول کیلمر (Val Kilmer)، جان ووت (Jon Voight)، تام سایزمور (Tom Sizemore)، دایان ونورا (Diane Venora) و امی برنیما (Amy Brennema) اشاره کرد.

چرا باید فیلم «مخمصه» را دید؟ این فیلم یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های ژانر اکشن و سرقت به شمار می‌رود که الهام‌بخش آثار زیادی بوده است. از سوی دیگر، با اینکه رابرت د نیرو و آل پاچینو قبل از این فیلم در چندین فیلم دیگر نیز در کنار هم نقش‌آفرینی کرده‌اند اما فیلم «مخمصه» توانسته از قدرت بازیگری برجسته این دو بازیگر به بهترین شکل ممکن بهره ببرد که تسلط مایکل مان بر این ژانر را ثابت می‌کند. سکانس‌های اکشن، تدوین صدا و کارگردانی این فیلم واقعا فوق‌العاده هستند و این فیلم می‌تواند آخر هفته خوبی را برای شما رقم بزند.

سریال چی ببینیم؟

سریال ۱۸۸۳

سریال 1883

عوامل سازنده: سریال ۱۸۸۳ اثری در ژانر درام و وسترن به شمار می‌رود که توسط تیلور شریدان برای پخش از سرویس آنلاین پارامونت پلاس ساخته شده است. این سریال پیش‌درآمدی برای سریال محبوب یلواستون (Yellowstone) به شمار می‌رود.

داستان و بازیگران: سریال «۱۸۸۳» داستان مهاجرت خانواده داتون و بدست آوردن زمین برای ساخت مزرعه یلواستون را به تصویر می‌کشد. تیم مک‌گرو (Tim McGraw)، فیث هیل (Faith Hill)، سم الیوت (Sam Elliott)، ایزابل می (Isabel May)، لامونیکا گرت (LaMonica Garrett) و اریک نلسن (Eric Nelsen) از جمله بازیگرانی هستند که در فصل اول سریال نقش‌آفرینی می‌کنند.

چرا باید سریال «۱۸۸۳» را دید؟ علاقه‌مندان به سریال «یلواستون» حتما باید این پیش‌درآمد را مشاهده کنند چراکه درک بهتری از گذشته خانواده داتون را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. از سوی دیگر، خود سریال نیز اثری برجسته در ژانر وسترن به شمار می‌رود که ارزش دیدن دارد. نقش‌آفرینی درخشان سم الیوت نیز یکی دیگر از دلایل برای تماشای این سریال است. فصل اول این سریال ۱۰ قسمت دارد و ادامه آن تحت عنوان ۱۸۸۳: The Bass Reeves Story ساخته می‌شود.


در این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم به سراغ معرفی فیلم کلاسیک «مخمصه»، سریال «۱۸۸۳»، فیلم لایو اکشن «پینوکیو»، فیلم «هیولا»، فیلم «سه هزار سال حسرت»، فیلم «امیلی جنایتکار»، سریال «ملکه حیله‌گر» و انیمه سریالی «سایبرپانک: اج‌رانرز» رفتیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

vahid gamerپین هدRyan Bonesmeysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Heat تا ۱۸۸۳ - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Heat تا ۱۸۸۳ - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Heat تا ۱۸۸۳ - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Heat تا ۱۸۸۳ - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Heat تا ۱۸۸۳ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Heat تا ۱۸۸۳ - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Heat تا ۱۸۸۳ - گیمفا