بنیانگذار راکستار در بازیهای بلاک چین سرمایهگذاری میکند
دن هاوسر (Dan Houser)، یکی از بنیانگذاران شرکت راکستار (Rockstar)، جدیدترین بازیساز برجستهای محسوب میشود که به ساخت عناوین بلاک چین روی آورده است.
خالق پیشین سری بازیهای GTA و Red Dead Redemption پس از سرمایهگذاری ۱۳.۲ میلیون دلاری، به هیئت مشاوره شرکت بازیهای بلاک چین با نام Revolving Games پیوست. این شرکت در حال توسعهی دو بازی متفاوت است.
شرکت Revolving Games از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۲۰، بیش از ۲۵ میلیون دلار برای توسعه بازیها و فناوری Web3 منابع مالی جمعآوری کرده است. Web3 ایدهای برای تکرار جدید شبکه جهانی وب به شمار میرود که مفاهیمی مانند تمرکززدایی، فناوریهای بلاک چین و اقتصاد مبتنی بر توکن را در خود جای داده است. این شرکت دارای دو استودیو و تیمی متشکل از ۱۰۰ کارمند است که روی بازیهای بلاک چین در سراسر آمریکای شمالی، اروپا و آسیا کار میکنند.
اولین بازی Revolving Games یک عنوان MMO استراتژی با مضمون Battlestar Galactica است که با همکاری شرکتهای Gala Games و NBCUniversal ساخته میشود. همچنین دومین عنوان این شرکت، Skyborne Legacy نام دارد که اثری در سبک نقشآفرینی ماجراجویی کواپ با الهام از برخی از عناوین نینتندو مانند Animal Crossing و The Legend of Zelda است.
سعد زعیم (Saad Zaeem)، مدیرعامل شرکت Revolving Games در این باره میگوید:
هدف و افق دید ما ساخت بازیهای باکیفیت AAA است که در میان بهترین عناوین عرضه شده در انجمنهای برتر بازی مانند Gamescom و E3 قرار میگیرد. همانطور که جهان از یک اکوسیستم متعلق به توسعهدهندگان به یک اکوسیستم متعلق به بازیکن حرکت میکند، شرکت Revolving Games در خط مقدم این تکامل خواهند بود و در عین حال همچنان به انتشار عناوینی که با بهترین بازیهای ویدیویی سنتی رقابت میکنند، ادامه میدهد.
دن هاوسر به همراه برادرش سم و همچنین تری داناوان (Terry Donovan) و جیمی کینگ (Jamie King) استودیوی راکستار را در سال ۱۹۹۸ تاسیس کرد. دن هاوسر در مارس سال ۲۰۲۰ از راکستار جدا شد. او یکی از افراد کلیدی و مهم در موفقیت بازیهای GTA، Red Dead Redemption و Max Payne 3 بود و در نویسندگی این عناوین مشارکت داشته است. وی در سال گذشته شرکت جدیدی به نام Absurd Ventures را تأسیس کرد. با این حال، هنوز مشخص نشده است که این شرکت روی چه عنوانی کار میکند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
اون اوایل که از Rockstar Games تازه جدا شده بود دلم براش میسوخت میگفتم چه حیف ولی الان که این خبر رو خوندم بیشتر خوشحال شدم که از Rockstar Games رفت
حالم از NFT بهم میخوره چه سونی روش سرمایه گذاری بکنه چه مایکروسافت یا هر شرکت و آدم دیگه باید باهاش به صورت جدی برخورد بشه
جناب NFT و بلاک چین ۲ تا مقوله جدا هستن
خواهش میکنم گند نزنید به بازی ها و بلاک چین و ارز دیجیتال را وارد بازی های ویدیویی نکنید
حیف….! واقعا حیف !
بدرد نخور😀
همون بهتر که جدا شد
اونم از لزلی بنزیس که اینهمه ازش تعریف میکردید.سازنده اوری ور. یا بهتر بگم فورتنایت ۲
گیمرها فکر میکنن آینده بازی ها همینطور به سخت افزارهای بالاتر و گیم های با کیفیت غیربلاکچینی تموم میشه ولی سخت در اشتباهید!!. روزی بیاد که همتون از بازی کردن پول در بیارید، بازی بلاکچینی تازه مثل دوران بازی های سگا و بازی های پلی استیشن ۱ شده، یه مثال بزنم مقیاسه نوکیای ساده و گوشی های رده بالای امروزی.الان بازی های بلاکچینی تو دوران اولیه خودشون به سر میبرن (LEVEL1) و برای اینکه بازی های بلاکچینی تکامل پیدا کنن، نیاز دارن به پیشرفت تکنیک های رمزنگاری و بلاکچین ها یا پلتفرم های بسیار سریع مثل Solana و غیره..از بلاکچین های قدیمی و معروف تو دنیا ، میشه به اتریوم اشاره کرد. حالا تا بخواد این بازی های متاورسی به پای گیم های کنسولی امروز برسه، حداقل به ۷ الی ۱۰ سال زمان نیاز داره که به خوبی توسعه پیدا کنه و از افراد متخصص و با تجربه ای هم بایستی استفاده بشه و به جذب سرمایه بالایی هم جهت توسعه و تکمیل اهداف نیاز داره. یه مثال براتون بزنم، زمانی که داشتید تو بازی های کنسولی عشقو حال میکردید، اولین بازی بلاکچین و معروف در دنیا، AXS اکسی اینفنیتی بود که روزانه با بازی کردن تا حتی ۱۰۰$ هم میتونستید از بازی کردن پول در بیارید، این موفقیت اونقدر چشمگیر بود که باعث شد خیلی از شرکت ها برای سود بیشتر و موفقیت بیشتر برن به سمت بازی های بلاکچینی. پس اینو بدونید که آینده اصلی گیمرها در واقع بازی های بلاکچینی هستند، نه بازی های کنسولی که فقط برای ما خاطره به جا میزارن. عمرمون تموم شد پیر شدیم ولی Sonic سگا پیر نشد!. موفق
گیم یه سرگرمی هست و بایدم سرگرمی بمونه نه جایی که کلاهبردار ها سود کنن و به بازار بی ارزش تبدیل بشه