بهترین فیلم‌های ترسناک بر اساس واقعیت - گیمفا
بهترین فیلم‌های ترسناک بر اساس واقعیت - گیمفا
بهترین فیلم‌های ترسناک بر اساس واقعیت - گیمفا
بهترین فیلم‌های ترسناک بر اساس واقعیت - گیمفا

بهترین فیلم‌های ترسناک بر اساس واقعیت

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
بهترین فیلم‌های ترسناک بر اساس واقعیت

در دنیای واقعی رویدادهای بسیار ترسناک و دلهره‌آوری رخ داده‌اند که برخی از آن‌ها تبدیل به ترسناک‌ترین فیلم‎‌های هالیوودی شدند.

فیلم‌های ترسناک همانند دیگر آثار سینمایی برای کسب درآمد ساخته می‌شوند، تنها با این تفاوت که آثار ژانر ترسناک با وجود بودجه اندک خود گاهی اوقات می‌توانند به آثاری بسیار پرسود و موفق تبدیل شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم پروژه جادوگر بلر (The Blair Witch Project) یا فعالیت فراطبیعی (Paranormal Activity) اشاره کرد.

گاهی اوقات اضافه شدن جمله «این فیلم بر اساس واقعیت ساخته شده» در ابتدا یا انتهای فیلم می‌تواند یک فیلم را بسیار ترسناک‌تر کند و در عین حال،‌ بیننده‌های بیشتری را برای تماشای آن رغبت بدهد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین فیلم‌های ترسناک بر اساس واقعیت بپردازیم.

فیلم وحشت در آمیتی‌ویل (The Amityville Horror)

فیلم وحشت در آمیتی‌ویل the amityville horror

فیلم «وحشت در آمیتی‌ویل» محصول سال ۱۹۷۹ میلادی بر محوریت مشهورترین خانه روح‌زده در آمریکا است که در خیابان ۱۱۲ اوشن، آمیتی‌ویل در لانگ آیلند قرار دارد. در این فیلم، جورج و کتی لوتز با بازی جیمز برولین (James Brolin) و مارگو کیدر (Margot Kidder) به همراه سه فرزند خودشان به این خانه نقل مکان می‌کنند و این در حالی است که آن‌ها می‌دانند این خانه محل کشتاری دسته جمعی بوده است.

آن‌ها در ۲۸ روز ابتدایی سکونت خودشان در خانه شاهد رویدادهای مختلفی همچون تغییر در رفتار پدر خانواده، صداهای بلند، وحشت دخترشان و بیدار شدن در سال ۳:۱۵ صبح هستند که همزمان با زمان قتل‌ها است و در نهایت نیز از این خانه فرار می‌کنند.

قتل‌های رخ داده درون این خانه واقعیت دارند و در آنجا، رونالد دی‌فئو ۲۳ ساله به تمام اعضای خانواده‌اش شامل پدر و مادرش و چهار خواهر و برادر جوان‌ترش در تاریخ ۱۳ نوامبر ۱۹۷۴ میلادی شلیک کرده و ظاهرا این کار را به اصرار صداهای شیطانی انجام داده است.

فیلم دوست من داهمر‌ (My Friend Dahmer)

فیلم دوست من داهمر‌my friend dahmer

اقدامات جفری داهمر که تاکنون مشخص شده‌اند شامل قتل و تکه تکه کردن ۱۷ مرد و پسر،‌ نکروفیلیا، آدم‌خواری و همچنین نگه داشتن بخش‌هایی از بدن مقتول‌ها است که همگی را در بین سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۱ میلادی مرتکب شده است. فیلم «دوست من داهمر» محصول سال ۲۰۱۷ میلادی بر اساس رمانی گرافیکی به همین نام نوشته جان بلک‌درف (John Blackderf) ساخته شده و این نویسنده، دوست کودکی این قاتل سریالی بوده است.

این فیلم داستان دوران دبیرستان داهمر را به تصویر می‌کشد و در آن، راس لینچ (Ross Lynch) نقش او را بازی می‌کند. این فیلم نشان می‌دهد که او ارتباط خوبی با دیگران نداشته، حیوانات کشته درون جاده را جمع‌آوری می‌کرده و بقیه را زیر نظر می‌گرفته است. در حقیقت،‌این فیلم اولین قدم‌های جفری داهمر به سمت تبدیل شدن به قاتلی سریالی را به تصویر می‌کشد.

فیلم ناظر (The Watcher)

فیلم ناظر the watcher

فیلم «ناظر» محصول سال ۲۰۱۶ میلادی بر اساس داستان واقعی از زوجی در وست‌فیلد نیوجرسی ساخته شده که خانه‌ای را خریداری می‌کنند اما هرگز به داخل آن نقل مکان نمی‌کنند. در حقیقت، صاحبان قبلی خانه به آن‌ها نگفتند که این خانواده زیر نظر یک تعقیب‌کننده است. این فرد نامه‌های متعددی را به ساکنین این خانه می‌فرستد که در آن‌ها به موضوعاتی اشاره می‌کند که ساکنین خانه را به وحشت می‌اندازد.

بر خلاف واقعیت، در این فیلم، این زوج در این خانه ساکن می‌شوند و در آنجا، اِما با بازی ارین کهیل (Erin Cahill) و نوآ با بازی ادی گاتگی (Edi Gathegi) نامه‌هایی از طرف فردی به نام «کلاغ» دریافت می‌کنند که باعث وحشت آن‌ها می‌شود. نکته جالب‌توجه آن است که هیچ گاه این فرد پیدا نشده است.

فیلم احضار (The Conjuring)

فیلم احضار the conjuring

هر سه فیلم «احضار» بر اساس داستان‌های محقیق مسائل فراطبیعی یعنی اد و لورین وارن بوده‌اند. فیلم اول «احضار» داستان مزرعه روح‌زده خانواده پرون را بازگو می‌کند؛ فیلم «احضار ۲» داستان پرونده انفیلد را به نمایش در می‌آورد؛ فیلم سوم به نام احضار ۳: شیطان مرا وادار کرد (The Conjuring 3: The Devil Made Me Do It) نیز داستان شکارچیان ارواح را دنبال می‌کند که به دنبال پیدا کردن شواهدی از تسخیر اهریمنی هستند تا بتوانند به عنوان مدرک در دادگاه قتل آرن جانسون ۱۹ ساله استفاده کنند.

اولین فیلم «احضار» عالی است و در آن، وارن‌ها با بازی پاتریک ویلسون (Patrick Wilson) و ورا فارمیگا (Vera Farmiga) به خانه پرون می‌روند و در آنجا متوجه می‌شوند که اینجا توسط بتشبا شرمن با بازی جوزف بیشارا‌ (Joseph Bishara) تسخیر شده است. این فرد، کسی است که در سال ۱۸۶۳ میلادی به جادوگری و قربانی کردن بچه‌اش برای شیطان متهم می‌شود و در نهایت خودش را به دار می‌زند.

فیلم دختر همسایه (The Girl Next Door)

فیلم دختر همسایه the girl next door

در بین تمام فیلم‌های قرار گرفته در این فهرست، فیلم «دختر همسایه» محصول سال ۲۰۰۷ میلادی بدون شک ناراحت‌کننده‌ترین و تهوع‌آورترین فیلم به شمار می‌رود. این فیلم داستان مگ لافلین با بازی بلیث آئوفارث (Blythe Auffarth) و خواهر کوچکترش به نام سوزان با بازی مدلین تیلور (Madeline Taylor) را دنبال می‌کند که پس از فوت پدر و مادرشان در یک تصادف ماشین، به خانه عمه‌شان به نام روث با بازی بلانش بیکر (Blanche Baker) و سه فرزندش نقل مکان می‌کنند.

با این حال، اتفاقات بسیار وحشتناک و غیر قابل توصیفی برای مگ رخ می‌دهد. نه تنها پسران عمه‌شان مسبب این اتفاقات هستند بلکه آن‎‌ها از بچه‌های همسایه نیز برای شرکت در این اعمال شنیع دعوت کردند. فیلم «دختر همسایه» تصویر بسیار دقیقی از شکنجه و قتل دختری ۱۶ ساله به نام سیلویا لینکنز را به نمایش می‌گذارد. در پایان این فیلم، یک پسر سعی می‌کند که به فرار این دختر کمک کند اما در واقعیت،‌ این اتفاق رخ نداده و هیچ کس به او کمک نکرده است.

فیلم آب‌های آزاد (Open Water)

فیلم آب‌های آزاد open water

زوجی در حال گذراندن تعطیلات خود هستند و تصمیم می‌گیرند که برای یک روز به غواصی بروند اما زمانی که به سطح آب می‌آیند، متوجه می‌شوند که قایق آن‌ها ناپدیده شده و مسئول تور تعداد افراد را اشتباهی شمارش کرده و اصلا متوجه غیبت آن‌ها نشده است. دنیل و سوزان با بازی دنیل تراویس (Daniel Travis) و بلانچارد رایان (Blanchard Ryan) چاره‌ای جز انتظار برای رسیدن کمک ندارند اما در این حین باید با کوسه‌ها و عروس‌های دریایی دست و پنجه نرم کنند.

فیلم «آب‌های آزاد» داستان تام و ایلین لونرگان را به نمایش در می‌آورد که در آب‌های آزاد استرالیا و به دلیل شمارش اشتباه تعداد نفرات قایق جا گذاشته شده‌اند. این فیلم رویدادهایی تخیلی را به تصویر می‌کشد که ممکن بوده برای آن‌ها درون این آب‌ها رخ بدهد.

فیلم سرزمین مرزی (Borderland)

فیلم سرزمین مرزی borderland

سه دوست که مشتاق مهمانی و جشن گرفتن هستند، سفری جاده‌ای به مدت یک هفته را درون مکزیک شروع می‌کنند. با این حال، گروهی از قاچاقچیان مواد مخدر مکزیکی به دنبال آن هستند تا از این گردشگران به عنوان قربانی خود استفاده کنند.

این فیلم تقریبا بر اساس داستان واقعی ناپدید شدن مارک جی کیلروی (Mark J. Kilroy) در ماتاموروس در سال ۱۹۸۹ میلادی است که قربانی یک قاتل سریالی و قاچاقچی مواد مخدر به نام Adolfo de Jesús Constanzo شده است. او رهبر یک فرقه بوده و انسان‌ها را به عنوان قربانی انسانی به قتل می‌رسانده است.

فیلم آنابل (Annabelle)

فیلم آنابل annabelle

فیلم «آنابل» محصول سال ۲۰۱۴ میلادی، دومین فیلم از فرنچایز «احضار» به شمار می‌رود. در این فیلم، دو پرستار جوان داستان اتفاقاتی را برای اد و لورین وارن بازگو می‌کنند که به هنگام حضور آنابل درون آپارتمانشان رخ داده است. از جمله این اتفاقات نیز می‌توان به حضور این عروسک در اتاق‌های مختلف، پیدا کردن نوشته‌های «کمکم کن» روی کاغذ و همچنین علائم پنجه‌های خونی روی قفسه سینه برخی از مهمانان خانه اشاره کرد.

این قسمت از فیلم «آنابل» بر اساس واقعیت ساخته شده است اما ادامه فیلم، روایتی خیالی از شیطنت‌های آنابل یک سال قبل از اینکه به آپارتمان این پرستارها بیاید را به نمایش در می‌آورد. جدای از قسمت ابتدایی فیلم، پایان فیلم نیز بر اساس واقعیت بوده که در آن، خانواده وارن، آنابل را در موزه خود جای می‌دهند. لازم به ذکر است که این عروسک در داخل فیلم نسبت به نسخه واقعی آن بسیار ترسناک‌تر و دلهره‌آورتر است.

فیلم آزمایش زندان استنفورد (The Stanford Prison Experiment)

فیلم آزمایش زندان استنفورد the stanford prison experiment

فیلم «آزمایش زندان استنفورد» محصول سال ۲۰۱۵ میلادی روایتی بسیار دقیق از رویدادی واقعی به شمار می‌رود. این فیلم در مورد آزمایشی روانشناختی است که توسط گروهی از محققان به رهبری فیلیپ زیمباردو با بازی بیلی کروداپ (Billy Crudup) در دانشگاه استنفورد انجام می‌شود.

در سال ۱۹۷۱ میلادی، دانشجویان داوطلب این آزمایش، نقش‌های زندانی یا نگهبان را انتخاب کردند و وارد یک زندان ساختگی شدند. این آزمایش قرار بود به مدت دو هفته کامل ادامه داشته باشد اما به دلیل افزایش سطح ظلم و ستم از سوی دانشجویان نگهبان و همچنین افسردگی بیش از حد دانشجویان زندانی پس از ۶ روز متوقف شد.

فیلم شهری که از غروب خورشید وحشت داشت (The Town That Dreaded Sundown)

فیلم شهری که از غروب خورشید وحشت داشت the town that dreaded sundown

در سال ۱۹۶۴ میلادی در تکسارکنا ایالت تگزاس، یک قاتل سریالی با سری پوشیده با روپوش، قربانی‌های خودش را پس از غروب خورشید به دام می‌انداخته است. همین نیز باعث شده تا به او لقب قاتل شبح داده شود. او حداقل پنج نفر و احتمالا افراد بیشتری را کشته و سپس ناپدید شده است.

فیلم «شهری که از غروب خورشید وحشت داشت» محصول سال ۱۹۷۶ میلادی، داستان این قاتل سریالی و قتل‎‌هایی که پس از غروب خورشید رخ می‌دادند را تقریبا بر اساس واقعیت به نمایش گذاشته است. البته برخی از موارد به کار رفته در داستان فیلم، انتخابی از سوی سازندگان برای جذاب‌تر کردن داستان بوده‌اند. نکته قابل تامل آن است که این قاتل سریالی هیچ گاه دستگیر نشده است.

فیلم قتل‌های اسنوتاون (The Snowtown Murders)

فیلم قتل‌های اسنوتاون the snowtown murders

جان بوتینگ با بازی دنیل هنشال (Daniel Henshall) فردی بسیار خشن است و پدر پسری ۱۶ ساله به نام جیمی با بازی لوکاس پیتوی (Lucas Pittaway) نیز به شمار می‌رود. جیمی تحت تاثیر رفتار خشونت‌آمیز پدرش قرار می‌گیرد و در ادامه مرتکب قتل و پنهان کردن جسدها در بشکه‌های انبار شده در انباری متروکه در شهر اسنوتاون می‌شود.

این فیلم داستان واقعی قتل‌های رخ داده در این شهر را به نمایش در می‌آورد، قتل‌هایی که بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۹ میلادی در این شهر استرالیایی رخ داده‌اند. با اینکه این فیلم در بیشتر موارد به حقیقت وفادار باقی مانده اما به نمایش در آوردن جیمی به عنوان یک فرد قربانی خلاف واقعیت و ذات حقیقی این قاتل سریالی بوده است.


در این مطلب به سراغ معرفی برخی از بهترین فیلم‌های ترسناک بر اساس واقعیت رفتیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

منبع: کولایدر

Ķįņosąمحمدرضا نوروزیپین هد.Armageddon77EspressoFree as the windvahid gamerPorfosorSpider-Mansefirot2011crystal skymeysambJin sakai

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین فیلم‌های ترسناک بر اساس واقعیت - گیمفا
بهترین فیلم‌های ترسناک بر اساس واقعیت - گیمفا
بهترین فیلم‌های ترسناک بر اساس واقعیت - گیمفا
بهترین فیلم‌های ترسناک بر اساس واقعیت - گیمفا
بهترین فیلم‌های ترسناک بر اساس واقعیت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین فیلم‌های ترسناک بر اساس واقعیت - گیمفا