تحلیل اطلاعات موجود از Assassin’s Creed Mirage و تاثیرات آن بر فرنچایز -
تحلیل اطلاعات موجود از Assassin’s Creed Mirage و تاثیرات آن بر فرنچایز -
تحلیل اطلاعات موجود از Assassin’s Creed Mirage و تاثیرات آن بر فرنچایز -
تحلیل اطلاعات موجود از Assassin’s Creed Mirage و تاثیرات آن بر فرنچایز -

تحلیل اطلاعات موجود از Assassin’s Creed Mirage و تاثیرات آن بر فرنچایز

آرمان زرمهر
۱۶:۳۹ ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
تحلیل اطلاعات موجود از Assassin’s Creed Mirage و تاثیرات آن بر فرنچایز -

کمپانی یوبی‌سافت بالاخره از بازی Assassin’s Creed Mirage رونمایی کرد. در این مقاله قصد داریم به تحلیل و بررسی اطلاعات حول محور این عنوان بپردازیم.

Assassin’s Creed یکی از مجموعه‌های دوست‌داشتنی در صنعت بازی‌های ویدیویی به شمار می‌آید که تاثیر به سزایی در پیشرفت این صنعت داشته است اما در چند سال اخیر تا حدودی با مشکلات هویتی دست و پنجه نرم می‌کرد. زمانی که Assassin’s Creed Origins عرضه شد، طرفداران پنداشتند که این اثر شروع جدیدی برای این سری خواهد بود اما متاسفانه اینطور نبود و با هر نسخه، Assassin’s Creed بیشتر از هویتی که طی سالیان سال برای خودش ساخته بود، دور می‌شد.

دو نسخه‌ی Odyssey و Valhalla با وجود آن که آثار نقش‌آفرینی جهان باز مطلوب و سرگرم کننده‌ای بودند اما در زمینه‌ی داستان و روایت با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کردند که البته این موضوع برای نسخه‌ی Odyssey بیشتر صدق می‌کند. شخصیت‌پردازی‌های ضعیف، داستان‌سرایی سطحی و ضعف در اتصال منطقی و اصولی آن‌ها به هسته‌ی داستانی و Lore این سری، دلایلی بودند که این آثار را بیشتر به بازی‌های نقش آفرینی‌ای تبدیل می‌کردند که صرفا نام Assassin’s Creed را یدک می‌کشیدند و از همین رو، این سری در دل من و بسیاری دیگر از طرفداران قدیمی مرد و شور و شوق‌مان برای آینده‌ی آن را از بین برد.

اما حالا که Assassin’s Creed Mirage معرفی شده، به نظر می‌رسد قرار است دوباره شاهد یک اثر با تمرکز بر داستان و ساختار کلاسیک این فرنچایز باشیم.

بازگشت به ریشه‌ها؛ شعار یا حقیقت؟

تحلیل اطلاعات موجود از Assassin’s Creed Mirage و تاثیرات آن بر فرنچایز -

جمله‌ی «بازگشت به ریشه‌ها»، امروزه زیاد از طرف کمپانی‌های مختلف در رابطه با آثار گوناگونشان به گوش می‌رسد. یوبیسافت نیز در طول سال‌ها زیاد از این جمله برای Assassin’s Creed استفاده کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نسخه‌ی Origins اشاره کرد که حتی نام آن نیز اشاره‌ی مستقیم به این موضوع داشت.

متاسفانه این جمله امروزه بیشتر به یک شعار شباهت دارد تا یک هدف و از آن جایی که کمپانی یوبیسافت و مدیریت آن روی آثارش در چندسال اخیر در وضعیت نابسامان و سوال برانگیزی به سر می‌برند، تا حدودی اعتماد طرفداران از این کمپانی سلب شده است. اما آیا Assassin’s Creed Mirage و شعار بازگشت به ریشه‌ها می‌تواند یک رستگاری برای این کمپانی و فرنچایز باشد یا صرفا یک وعدۀ پوشالیست؟ بیایید ابتدا به بررسی اطلاعات موجود بپردازیم.

همانطور که احتمالا می‌دانید، این نسخه در قرن نهم میلادی و حدودا ۲۰ سال قبل از داستان Assassin’s Creed Valhalla در بغداد روایت می‌شود. شما در نقش Basim Ibn Is’haq (باسم ابن اسحاق) قرار خواهید گرفت و داستان او از یک دزد خیابانی جوان تا تبدیل شدن به یک استاد پخته در فرقه‌ی Hidden Ones را دنبال خواهید کرد. Basim در تریلر سینماتیک این عنوان حدودا ۱۷ سال سن دارد و بسیاری از عقاید او با فرقه‌ی Hidden Ones مشترک هستند و از همین رو، کاراکتر Roshan او را به فرقه آورده و تعلیم می‌دهد.

تحلیل اطلاعات موجود از Assassin’s Creed Mirage و تاثیرات آن بر فرنچایز -
کاراکتر روشن (Roshan)

Roshan حدود ۵۰ سال سن خواهد داشت و طبق گفته‌ی سازندگان کاراکتری فوق‌العاده کاریزماتیک و تاثیر گذار در روند رشد Basim محسوب می‌شود.

همچنین، این کاراکتر پس زمینه‌ی ایرانی دارد که برای طرفداران ایرانی Assassin’s Creed بسیار هیجان انگیز خواهد بود. علاوه بر آن، ما قرار است شاهد حضور قلعه‌ی نمادین الموت نیز باشیم که در واقع مقر Hidden Ones محسوب می‌شود.

یکی از خصوصیات بسیار برجسته‌ی این بازی که باعث خوش‌حالی بسیاری از طرفداران قدیمی فرنچایز می‌شود، حذف المان‌های نقش آفرینی و ارائه‌ی یک تجربه‌ی متمرکز و داستان‌محور است. طبق صحبت‌های سازندگان، Mirage قرار است به روند داستان‌سرایی سابق سری بازگردد، یعنی شخصیت‌پردازی و داستان‌سرایی متمرکز و منسجم که یکی از دلایل اصلی محبوبیت این مجموعه بود.

حذف المان‌های نقش آفرینی و تمرکز بر یک تجربه‌ی اکشن ماجراجویی خطی و داستان‌سرایی عمیق به راستی بر شعار «بازگشت به ریشه‌ها» صحه می‌گذارد و می‌توانیم امید داشته باشیم که سرانجام پس از سال‌ها شاهد تحقق یافتن این مسئله خواهیم بود.

بازگشت به ساختار سابق گیم‌پلی

تحلیل اطلاعات موجود از Assassin’s Creed Mirage و تاثیرات آن بر فرنچایز -

تبدیل Assassin’s Creed به آثار نقش آفرینی موضوعی بود که جامعه‌ی طرفداران را به دو دسته تقسیم کرد. دسته‌ای که بسیار از این تصمیم و تغییرات راضی بودند و دسته‌ای که اعتقاد داشتند این تغییر تنها هویت سری را به خطر می‌اندازد.

این مسئله (نقش‌آفرینی شدن آثار) به داستان‌سرایی متمرکز و خلق و پرورش کاراکترهای به یادماندنی و دوست داشتنی مخصوصا در دو نسخه‌ی Valhalla و Odyssey ضربه وارد کرد، اما به غیر از آن یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی را نیز به کلی دست‌خوش تغییرات کرد و آن گیم‌پلی بود. این تغییرات باعث شدند شاهد سیستم مبارزات نسبتا چالش برانگیزتری باشیم و و وجود سطح‌بندی نیز این مسئله را پررنگ‌تر جلوه می‌داد اما در قبال آن، بسیاری از مکانیزم‌ها و خصوصیات نمادین فرنچایز در این بخش را قربانی کردند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تضعیف المان‌های مخفی کاری و همچنین حذف سکانس‌های سینماتیک مبارزات اشاره کرد. در کنار این المان‌ها، سیستم پارکور نیز به شدت محدود و ضعیف شد.

حال به نظر می‌رسد Assassin’s Creed Mirage قرار است بسیاری از این مکانیک‌های تضعیف شدۀ فرنچایز را دوباره بهبود ببخشد و آن‌ها را مدرنیزه کند! طبق اعلام سازندگان، این اثر قرار است تمرکز ویژه‌ای بر مخفی‌کاری، پارکور و همچنین به قتل رساندن دشمنانتان داشته باشد که حقیقتا بسیار هیجان انگیز به نظر می‌رسد. اما تا وقتی که گیم‌پلی‌ای از بازی منتشر نشود نمی‌توان نظر قطعی درباره‌ی آن داد.

Assassin’s Creed Unity از برترین سیستم پارکور این سری برخوردار بود و این احتمال وجود دارد که یوبی‌سافت ساختار اصلی پارکور این اثر را الگوی خود قرار داده و آن را طبق ساختار جهان Mirage، شخصی‌سازی و جهت‌دهی کند و حتی بهبود ببخشد که در نهایت به یک سیستم پارکور روان و مدرن بدل شود. همچنین سازندگان تاکید زیادی بر پیشرفت چشم‌گیر این بخش مخصوصا نسبت به نسخه‌های اخیر داشته‌اند.

به گفته‌ی آقای Jean-Luc Sala، کارگردان هنری این اثر، آن‌ها سرعت پارکور را افزایش داده‌اند تا پلیر شاهد انعطاف‌پذیری هر چه بیشتر در این بخش باشد و در هنگام گشت و گذار در محیط بازی احساس چابکی و قدرت بکند. سازندگان همچنین اظهار داشته‌اند که علاوه بر انیمیشن‌های آشنا و نمادین نسخه‌های پیشین، انیمیشن‌ها و حرکات تازه‌ای به این اثر اضافه شده است که تنوع پارکور را بیشتر از همیشه خواهد کرد.

تحلیل اطلاعات موجود از Assassin’s Creed Mirage و تاثیرات آن بر فرنچایز -

حال که قرار است به طور کلی ساختار نقش آفرینی نسخه‌های پیشین را کنار بگذاریم، علاوه‌بر سیستم پارکور، مبارزات بازی نیز دست‌خوش تغییرات گسترده‌ای خواهند شد. به گفته‌ی استودیوی یوبیسافت بوردو (Ubisoft Bordeaux)، بازی Assassin’s Creed Mirage از هر نسخه از فرنچایز بخشی را در خود جای داده است و پلیرها می‌توانند بازگشت به ریشه‌های سری را در جای جای گیم‌پلی لمس کنند؛ در حالی که شاهد تجربه‌ای تازه و مدرنیزه شده از مکانیزم‌های نسخه‌های ابتدایی آن هستند.

مخفی‌کاری و به قتل رساندن دشمنان نیز قرار است شباهت زیادی به نسخه‌های ابتدایی این مجموعه داشته باشد و در عین حال، بسیار انعطاف‌پذیر و گسترده‌تر شود. ماموریت به قتل رساندن باس‌های بازی در قالب مراحلی به نام Black Box ارائه می‌شود که محله‌های مختلف بغداد را در خود جای داده است و پلیر می‌تواند برای روش و نقشه‌ی خود حول به قتل رساندن هدفش برنامه‌ریزی کند و از خصوصیات مختلف بازی همچون جمعیت چشم‌گیر در محله‌ها بهره می‌برد.

Mirage همچنین برخی انیمیشن‌های کاملا تازه را برای هیدن بلید و سکانس‌های به قتل رساندن دشمنان معرفی می‌کند و در عین حال، گجت‌ها و تله‌های مختلفی از جمله بمب‌های دودزا و یا چاقوهای پرتابی را در اختیار پلیر قرار داده و امکان ارتقای برخی از ابزار مخفی کاری را نیز فراهم می‌آورد.

علاوه بر این موارد، شما همچون نسخه‌های اخیر از عقاب دست آموز خود که در این نسخه Enkidu نام دارد نیز بهره‌مند هستید که عملکردی مشابه به نسخه‌های پیشین خواهد داشت. مکانیزمی همچون Mark & Execute عنوان Splinter Cell Conviction نیز در اختیار پلیر قرار دارد که به او اجازه می‌دهد به طور هم‌زمان چندین نفر را به صورت مخفیانه به قتل برساند.

در طول تریلر سینماتیک این عنوان، شاهد استفاده‌ی Basim از پر پس از به قتل رساندن هدفش بودیم که ادای احترام مستقیمی به رسومی بود که در نسخه‌ی اول معرفی شده بود. پس از آن، Basim در سایه‌ها موجودی عجیب را می‌بیند و به سادگی قابل تشخیص است که ترس وجودش را فرا می‌گیرد. این موجود Djinn نام داشته و قرار است در طول بازی و بسیاری از خاطرات Basim شاهد حضور او باشیم و طبق اطلاعات موجود، Djinn تاثیر بسیار پررنگی در رشد این کاراکتر در طول روند بازی خواهد داشت و معنای خاصی پشت وجود و حضورش قرار گرفته است.

به طور کلی، طبق این اظهارات و اطلاعات، احتمالا شاهد ایجاد تغییرات گسترده در فرمول سابق فرنچایز خواهیم بود و باید منتظر ماند و دید که چطور سازندگان گیم‌پلی عناوین ابتدایی را بهبود بخشیده و «مدرنیزه» می‌کنند.

یک تجربه‌ی بزرگ در دنیایی کوچک

تحلیل اطلاعات موجود از Assassin’s Creed Mirage و تاثیرات آن بر فرنچایز -

همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم، Assassin’s Creed Mirage قرار است در بغداد قرن نهم روایت شود. حال بد نیست مروری بر پس‌زمینه و ساختار محیط بازی داشته باشیم و کمی دقیق‌تر به بغداد نگاه کنیم. یوبیسافت برای ساخت شهر بغداد تحقیقات بسیاری انجام داده و حتی برای اینکه بتواند به طور دقیق‌تر حال و هوا و ساختار این شهر را در Mirage پیاده‌سازی بکند، از شهرهای دیگر آن زمان همچون سامرا نیز الگوبرداری کرده است!

یکی از مواردی که شاید در اخبار مختلف به چشمتان خورده باشد، کاهش وسعت چشم‌گیر این بازی نسبت به نسخه‌های پیشین از جمله Valhalla است و این طور که به نظر می‌رسد با یک نقشه‌ی وسیع روبه‌رو نخواهیم بود. طبق صحبت‌های سازندگان، شاهد وسعتی مشابه Revelation و Unity خواهیم بود.

شهر بغداد به چندین محله و بخش مختلف از جمله Karkh تقسیم می‌شود که هر کدام از آن‌ها به کارهای خاصی از جمله داد و ستد، دانش و آموزش و … اختصاص داشته و از باس اختصاصی خود برخوردارند. شهر بغداد متشکل از یک شهر دایره‌ای شکل محافظت شده با دیوارهای بلند در وسط و محله‌ها و بخش‌های مختلف در اطراف آن است.

تحلیل اطلاعات موجود از Assassin’s Creed Mirage و تاثیرات آن بر فرنچایز -

این شهر قرار است به شدت پویا و متراکم باشد و اهالی آن به تک تک حرکات شما واکنش نشان خواهند داد. طبق وعده‌ها، شاهد یک شهر شلوغ و زنده خواهیم بود که همچون شایعات، قرار است از فناوری تراکم جمعیت نسخه‌ی Unity بهره ببرد. این موضوع قطعاً به فضاسازی هر چه بهتر کمک می‌کند.

قلعه‌ی الموت نیز همان‌طور که اشاره کردم برای اولین بار در تاریخ فرنچایز در این بازی حضور دارد و شما می‌توانید به طور آزادانه به آن سفر کنید! الموت در بیرون از بغداد واقع است و از آن جایی که پایگاه فرقه محسوب می‌شود، پلیر می‌تواند هرگاه که می‌خواهد به آن سفر کند و این مسئله برای طرفداران و مخصوصا ما ایرانی‌ها به شدت هیجان انگیز خواهد بود. الموت هنوز به طور کامل ساخته نشده و می‌توان گفت که حدودا یک قرن تا پایان ساخت آن و تشکیل فرقه‌ی Assassinها زمان باقی مانده است و در واقع Mirage شروعی بر پایان فرقه‌ی Hidden Ones را به تصویر می‌کشد.

ما در این نسخه بسیار به تغییر Hidden Ones به Assassin Brotherhood توسط حسن صباح نزدیک هستیم و این موضوع برای فرقه‌ی Order of Ancients نیز صدق می‌کند، چرا که آن‌ها نیز در لبه تبدیل شدن به Templarها هستند و طبق گفته‌ی سازندگان، این مسئله به خوبی در این بازی حس خواهد شد.

چرا Mirage می‌تواند نفسی دوباره برای فرنچایز باشد؟

تحلیل اطلاعات موجود از Assassin’s Creed Mirage و تاثیرات آن بر فرنچایز -

طبق اطلاعاتی که در حال حاضر از Assassin’s Creed Mirage در دست داریم، می‌توان گفت که حس و حال نوستالژیک فرنچایز به همراه انتشار این عنوان باز خواهد گشت اما آیا این رویکرد تازه‌ی یوبیسافت نسبت به Assassin’s Creed می‌تواند به نفع آینده‌ی آن باشد؟ در گذشته و با نسخه‌ی Origins نیز چنین تحولی را تجربه کرده بودیم، اما در ادامه‌ی آن مسیر، با موانع و مشکلات مختلفی در این سری روبه‌رو شدیم.

در ابتدا باید گفت که به نظر می‌رسد یوبیسافت قرار نیست به کلی ژانر نقش آفرینی را کنار بگذارد و عنوان Assassin’s Creed Codenamed Red قرار است باز هم از گیم‌پلی نقش‌آفرینی بهره‌مند باشد، در حالی که نسخه‌ی دیگری که معرفی شد، یعنی Hexe، احتمالا قرار نیست از ساختار ژانر RPG پیروی کند!

به نظر می‌رسد یوبی‌سافت می‌خواهد با یک بازی نسبتا کوچک یعنی Mirage جامعه‌ی مخاطبان را بسنجد. شخصا فکر می‌کنم در صورت موفقیت این اثر، یوبیسافت تصمیم دارد آثار خود را به صورت ترکیبی بسازد؛ یعنی یک نسخه‌ی خطی داستان محور و یک نسخه‌ی نقش آفرینی.

اما یک چیز کاملا مشخص است و آن هم سعی یوبیسافت در راستای بازگرداندن طرفداران قدیمی سری است. از تریلر سینماتیک بازی گرفته تا ساختار و اطلاعاتی که از آن منتشر شده، همه و همه طرفداران قدیمی فرنچایز را هیجان زده کرده‌اند. حقیقتا حتی من هم که سال‌ها بود اهمیت خاصی به نسخه‌های تازه‌ی AC نمی‌دادم و آن‌ها را صرفا برای اینکه نام این فرنچایز دوست‌داشتنی را یدک می‌کشیدند تجربه می‌کردم، در حال حاضر بسیار برای Mirage هیجان زده هستم و امیدوارم که بتواند دوباره هویت این سری را به آن بازگرداند.

سخن پایانی

عنوان Assassin’s Creed Mirage و اطلاعات منتشر شده از آن، تقریبا وعده‌ی همان تجربه‌ای را می‌دهند که سال‌هاست طرفداران قدیمی این مجموعه انتظارش را می‌کشیدند. به نظر می‌رسد که یوبیسافت تصمیم گرفته تا دستی بر سر و روی یکی از بزرگ‌ترین آی‌پی‌های خود بکشد و به فریاد طرفدارانش پاسخ دهد.

در حال حاضر نمی‌توان به قطعیت این بازی را قضاوت کرد اما طبق تریلر سینماتیک و اطلاعاتی که سازندگان در اختیارمان قرار دادند، به نظر می‌رسد که به راستی قرار است به مناسبت ۱۵ سالگی این فرنچایز، یک تجربه‌ی مدرن اما آشنا از اولین نسخه‌های آن را به ارمغان آید.

با توجۀ به سابقه سازنده یعنی یوبیسافت بوردو و مقیاس بازی، بهتر است انتظارات خود را کنترل کنید. قرار نیست یک تجربۀ انقلابی و منحصر به فرد تولید شود، بلکه هدف بهبود آن گیم‌پلی کلاسیک در موتورگرافیکی پیشرفته‌تر است.

نظر شما درباره‌ی نمایش و اطلاعات بازی Assassin’s Creed Mirage چیست؟ آیا از این تغییر رویکرد راضی هستید یا فرمول نقش آفرینی فرنچایز را ترجیح می‌دهید؟

Moein MM2هالک ایرانیBig Bosshamed2007mhab1581mahdi12345vafadarDARKSIRENCameraManKratos MillerDekuTUPACM.MTامیر حسینEzio Auditore da Firenzevahid gamerAQUARIUSSpider-ManVisible 6-tigh manGGmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تحلیل اطلاعات موجود از Assassin’s Creed Mirage و تاثیرات آن بر فرنچایز -
تحلیل اطلاعات موجود از Assassin’s Creed Mirage و تاثیرات آن بر فرنچایز -
تحلیل اطلاعات موجود از Assassin’s Creed Mirage و تاثیرات آن بر فرنچایز -
تحلیل اطلاعات موجود از Assassin’s Creed Mirage و تاثیرات آن بر فرنچایز -
تحلیل اطلاعات موجود از Assassin’s Creed Mirage و تاثیرات آن بر فرنچایز -

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Ladon گفت:

    انقدر ایراد گرفتیم تا یوبی سافت بلاخره یه حرکتی کرد اخه واقعا حیفه همچین شرکتی با همچین موتور گرافیکی و ساخت بازی های فوق العاده خراب شه با بازی های دیگه درک میکنم که قرار بوده مدرن شه ولی به بدترین شکل بوده الانم امید دارم به این بازی اگر نقشه بازی با توجه اطلاعات کوچیک تر بشه گیم پلی فوق العاده بهمون بده این فرنچایز میتونه مث قدیمش شه بتونن رو مراحل کار کنن مخصوصا چیزای تکراری تو بازی محتوا بدن فقط من حاضرم ۲۰ ساعت بازی کنم تنوع ببینم نه اینکه ۶۰ ساعت بازی کنم لذت نبرم کلا مشکلی که در سه گانه جدید ینی اوریجینز و اودیسی و والهالا هستش اینه شخصیت ما انگار از سنگه خشک میریم ماموریت انجام میدیم نه حس میکنم این شخصیت تو این اتفاق ها چه زجری یا چه اتفاقی براش میفته در صورتی که قبلا یوبی سافت با همون اساسینز ۱ چقدر کشمکش بین الطایر و عباس و رفتار ها شون حتی گویندگی و انیمیشن های نه چندان پیشرفته حس واقعی به ما القا میکرد چیزی که دیگه ندیدیم از یوبی سافت

    Moein MM2هالک ایرانیhamed2007HunTeR007IrNmorfinCameraManKratos MillerPaprikaSpider-ManAmirSurenmore
  • Espresso گفت:

    بنظرم این سگانه جدید که اومده اصلا اساسین نباید اسمش رو میزاشتن
    مشکل اون نبود که بازی rpg شده مشکل از اونجا شروع شد که یادشون رفت اساسین چیه
    اساسین که جنگجو نیست بپره وسط لشکر بعد مبارزه فوق العاده رخ بده…. اساسین ها قاتلان مخفی و ناشناس بودن برای همینه سه نسخه آخر بهتر بود یه ایپی جدید میشدن
    و بازم یوبی سافت تو ساخت rpg چندان خوب نیست فقط از فرمول موفق دیگران استفاده میکنه
    ولی اینکه نسخه ژاپنی rpg عه بنظرم باحال میزنه چون تا حالا بازی ای که تو ژاپن باشه و rpg باشه ندیدم اگه خوب پیاده بشه عالی میشه
    امیدوارم یوبی سافت واقعا ادم شده باشه چون این مراسم و سه تا بازی ای که معرفی کرد رو ایده همشونو دوست داشتم😄
    فقط موند اجرا…

    Moein MM2هالک ایرانیHitasephamed2007متأثر گشتهmhab1581CameraManKratos MillerTUPACNathan
  • Vito Scaletta گفت:

    از origins به بعد و مخصوصا والهالا خیانت بزرگی به این سری دوست داشتنی بود امیدوارم با تمرکز روی داستان خطی خوب همه اشتباهات رو جبران کنه

    Moein MM2هالک ایرانیhamed2007KoldWarvafadarCameraManKratos Miller
  • Knight گفت:

    خیلی بهش امیدوارم فقط این قضیه قمار واقعی و رده سنی بزرگسال نگرانم کرده خدا کنه اشتباه شده باشه

    Moein MM2hamed2007
  • vahid gamer گفت:

    بازی Assassin’s Creed Mirage عنوانی به سوی بازگشت به ریشه های اساسینز کرید

    Moein MM2هالک ایرانیhamed2007CameraManKratos Miller
  • armin m74 گفت:

    ” اما یک چیز کاملا مشخص است و آن هم سعی یوبیسافت در راستای بازگرداندن طرفداران قدیمی سری است ”

    ای کاش یوبیسافت یه فکری هم به حال طرفدارای شاهزاده ایرانی ( prince of persia ) میکرد ،

    ای کاش راهی بود تا میشد یوبیسافت رو مجبور یا راضی به ساخت دنباله سری شاهزاده پارسی میکردیم .

    فکر میکنم تقریباً همه دنبال کننده های ایرانی یوبیسافت با این حرف موافقن که ” با وجود احترام برای تمام اساسین های اخیر منتشر شده از یوبیسافت و احترام به تمام علاقه مندان به این آثار ، واقعاً نبود چند عنوان ماندگار از سری شاهزاده ایرانی واقعاً آزار دهنده و ناراحت کننده است ”
    ای کاش یوبیسافت به جای اینکه هر سال اساسین کرید بسازه ، یک سال در میون شاهزاده پارسی می ساخت.
    مثلاً وقتی assassin’s creed origins رو ساخت ، بعدش یه نسخه از شاهزاده ایرانی ارائه میکرد ؛ نه odyssey.

    تصور کنید بعد از والهالا ، بطور کاملاً غافلگیر کننده ، نسخه نهایی prince of persia redemption ( شاهزاده ایرانی : رستگاری ) _ که یه ویدیو از گیم پلی لغو شده اش _ منتظر شد ، معرفی میشد.
    با همین موتور نسخه miraj ببینید چی میشد .
    ای کاش یه طومار اعتراض یا درخواست در یک کمپین یا سایت وجود داشت که همگی می رفتیم امضا میکردیم بلکه شاید ساخت مجدد نسخه های جدید شاهزاده ایرانی رو دوباره شروع کنه

    به امید اینکه یک روز با معرفی نسخه جدید شاهزاده پارسی سورپرایز بشیم

    Moein MM2
    • armin m74 گفت:

      درباره‌ی لغو این پروژه، جاناتان کوپر – انیماتور بازی‌هایی مثل Assassin’s Creed III و The Last of Us Part 2- اضافه کرده است که ساخت یک شاهزاده‌ی پارسی جدید اولویت کمتری برای یوبی‌سافت دارد و یکی از دلایل احتمالی آن، وضعیتی حقوق بازی است. طبق گفته‌ی او، خالق اصلی شاهزاده‌ی پارسی یعنی «جردن مکنر» حقوق شاهزاده‌ی پارسی را به دست دارد و یوبی‌سافت باید به ازای هر فروش مبلغی به او پرداخت کند، در نتیجه سود حاصل بازی به نسبت کمتر از دیگر پروژه‌های یوبی‌سافت خواهد بود.

      Moein MM2
  • HunTeR007IrN گفت:

    این چیزی که شما نوشتین خیلی زیباست و رویایی کاری که از یوبیسافت عمرا بر بیاد
    نظر منو بخواین هم نمیتونن به اون هدف از گیم پلی برسن که گسترده تر و باشه و از بازیای قدیمیش الهام بگیره و بدتر از اون میان میرینن تو تاریخ ایران

    Moein MM2Hitasep
تحلیل اطلاعات موجود از Assassin’s Creed Mirage و تاثیرات آن بر فرنچایز -
تحلیل اطلاعات موجود از Assassin’s Creed Mirage و تاثیرات آن بر فرنچایز -