نقدها و نمرات فیلم Blonde - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Blonde - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Blonde - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Blonde - گیمفا

نقدها و نمرات فیلم Blonde

علی محمدپناه
۱۱:۰۳ ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
فیلم blonde

منتقدان نظرات خود درباره فیلم Blonde را اعلام کردند و به ستایش نقش‌آفرینی آنا د آرماس در نقش مریلین مونرو پرداختند.

فیلم بلوند (Blonde) بر اساس رمانی داستانی ساخته شده و کارگردانی آن را اندرو دومینیک (Andrew Dominik) در دست داشته است. این فیلم داستان زندگی بازیگر برجسته و ماندگار سینما مریلین مونرو (Marilyn Monroe) را به تصویر می‌کشد و اولین فیلم سرویس آنلاین نتفلیکس با رده سنی NC-17 محسوب می‌شود.

نقدهای فیلم «بلوند» منتشر شده و بر اساس آن نیز منتقدان نظرات نسبتا خوبی در مورد این اثر داشتند و نقش‌آفرینی آنا د آرماس (Ana de Armas) در نقش مریلین مونرو را بسیار ستایش کرده‌اند. با این وجود، آن‌ها نسبت به رویکرد تلخ داستانی انتقادهایی داشتند.

تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۱۹ نقد برای فیلم «بلوند» منتشر شده که امتیاز ۸۴ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز ۱۵ نقد به ثبت رسیده و امتیاز ۶۳ از صد دیده می‌شود. در ادامه نظر منتقدان برتر جهان در مورد این فیلم قرار دارد.

نظر منتقدان درباره فیلم Blonde

  • راتن تومیتوز | ۱۹ نقد – امتیاز ۸۴ درصد
  • متاکریتیک | ۱۵ نقد – امتیاز ۶۳ از صد
فیلم blonde

«۱۰۰/۱۰۰ Total Film | منتقد: جین کروتر»

تماشای فیلم «بلوند» ناخوشایند است اما در عین حال، بیننده را با خودش درگیر می‌کند و باعث ایجاد بحث‌ها و گفت‌وگوهای زیادی می‌شود.

«۸۰/۱۰۰ Variety | منتقد: اوون گیلبرمن»

فیلم «بلوند» با اشتیاقی کنجکاوانه و قدرتمند به این مسئله رازآلود می‌پردازد که مریلین مونرو واقع چه کسی بوده و چه شخصیتی داشته است؟ چرا زندگی او به این تراژدی اجتناب‌ناپذیر و تکان‌دهنده سوق پیدا کرده بود؟

«۷۵/۱۰۰ The Playlist | منتقد: جک کینگ»

فیلم «بلوند» اثری ناخوشایند و خالی از امید است. این فیلم همانند یک اثر اسلشر و جنگی، شوکه‌کننده و ترسناک به نظر می‌رسد اما در عین حال، به لطف کارگردانی اندرو دومینیک و همچنین جلوه‌های بصری زیبا توانسته لحظات دوست‌داشتنی و شگفت‌انگیزی را رقم بزند.

«۶۵/۱۰۰ TheWrap | منتقد: بن کرول»

تسلط و کنترل کارگردان روی فیلم «بلوند» مثال‌زدنی و دقیق است و بازیگر اصلی فیلم نیز توانسته نقش‌آفرینی خوبی از خودش به جای بگذارد.

«۶۰/۱۰۰ Empire | منتقد: کاترین برای»

مرز بسیار باریکی بین به تصویر کشیدن مریلین مونرو و دست کم گرفتن او وجود دارد. با اینکه فیلم «بلوند» همیشه در سمت خوب این مرز قرار ندارد اما با صحنه‌های جذاب و جلوه‎‌های تماشایی خودش توانسته نظر بیننده را جلب کند.

«۶۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: دیوید رونی»

از آنجا که بیننده‌ها داستان مریلین مونرو را می‌دانند، داستان این زن که مورد ستایش جهان قرار داشت ولی درون ناامیدی و غم خودش رها شد، نتوانسته به خوبی درون فیلم «بلوند» جای بگیرد. البته کارگردان توانسته به خوبی حس ناخوشایند و تلخ داستان را به بیننده منتقل کند و آنا د آرماس نیز به بهترین شکل ممکن توانسته درد و رنج کاراکتر اصلی را به نمایش بگذارد.

«۶۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: لزلی فلپرین»

فیلم «بلوند» پرتره‌ای از مریلین مونرو است که رنج و اندوه او را برجسته می‌کند. این فیلم او را به قدیسی فمینیستی تبدیل می‌کند که به خاطر گناهان ما مرده است.

فیلم «بلوند» در تاریخ ۲۸ سپتامبر سال ۲۰۲۲ میلادی (چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱) روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه می‌شود.

Moein MM2DARKSIREN77mariomeysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقدها و نمرات فیلم Blonde - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Blonde - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Blonde - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Blonde - گیمفا
نقدها و نمرات فیلم Blonde - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ممد گفت:

    منکه فقط به خاطر بازیگرش میخام ببینم😈

    Moein MM277PaprikaAmir(PC & PS4)HannaHAMIR WAZOWSKIDeleted account
  • sasan2shiraz گفت:

    والا دیگه به همه ثابت شده اکثر فیلمایی که نقش اولشون خانم باشه امتیاز بالایی و عاری از یه ذره داستان . شخصبت پردازی خوب هست همون فیلم و ذره ای به اون امتیاز لیاقت نداره . این اغراق و افراطشون که میخوان گذشتش.ن و که این همه نژادپرست بودن و به زن اهمیت نمیدادن الان در میخوان این گذشته رو به وسیله سینما یواش یواش از زهن همه تاریخ پاک کنن ، دیگه نه کارگردان هنری پای صحنه هست نه منتقد هنری ، همه شدن فعال اجتماعی و دارن سینما رو میرونن ، ولی متاسفانه خیلی این اغراق و شو آف و ها رو نمیبینن و کاملا خام میشن ، اونم خصوصا تولیدات نتفلیکس

    این کامنت و ازش اسکرین بگیرید ، موقعی هم که فیلم و دیدین مقایسه کنید ، از الان هم میگم این امتیازات ذره ای واقعی نیست و احتمال خیلی زیاد با یه فیلم معمولی و متوسط طرفیم

    Moein MM2Ali. Gamer. Styx
نقدها و نمرات فیلم Blonde - گیمفا