نگاهی جامع به بازی‌های آینده Marvel؛ طلوع عصر ابرقهرمانان
نگاهی جامع به بازی‌های آینده Marvel؛ طلوع عصر ابرقهرمانان
نگاهی جامع به بازی‌های آینده Marvel؛ طلوع عصر ابرقهرمانان
نگاهی جامع به بازی‌های آینده Marvel؛ طلوع عصر ابرقهرمانان

نگاهی جامع به بازی‌های آینده Marvel؛ طلوع عصر ابرقهرمانان

امیرحسین رنجبر
۱۷:۲۱ ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
نگاهی جامع به بازی‌های آینده Marvel؛ طلوع عصر ابرقهرمانان

در این مقاله قصد داریم نگاهی به آینده و برنامه‌ریزی‌های مارول (Marvel) در دنیای بازی‌های ویدیویی داشته باشیم.

شرکت مارول در طلایی‌ترین دوران تاریخ خود به سر می‌برد. شاید مهم‌ترین و بهترین تصمیمی که مدیریت این برند اتخاذ کرد، شروع یک دنیای سینمایی واحد از سال ۲۰۰۸ بود که منجر به خلق پرفروش‌ترین یونیورس تاریخ سینما شد. عقلانی‌ترین تصمیمی که می‌شد برای یک برند منتشر کننده کمیک گرفت، همین گسترش جهان و ورود به مدیوم‌های دیگری از سرگرمی بود. دنیای سینمایی مارول یا MCU در همین یک دهه‌ای که از عمرش می‌گذرد، به موفقیت وصف‌ناپذیری دست یافته است؛ به طوری که تمرکز اصلی مارول و دیزنی (Disney) امروزه روی سینما قرار دارد.

اما چه کسی می‌تواند نسبت به اهمیت صنعت گیم بی‌تفاوت باشد؟ به جرأت پول‌های رد و بدل شده در صنعت بازی اگر بیشتر از صنعت سینما نباشد، کمتر هم نیست. درآمدهایی که برخی بازی‌های AAA کسب می‌کنند، می‌تواند چندین برابر فیلم‌های بزرگ سینما باشد.

در مقاله بازی‌های آینده ‌دی‌سی (DC) توضیح دادم که سرمایه‌گذاری روی صنعت بازی برای عناوین ابرقهرمانی، امری ریسک‌پذیر بود که کم‌تر توسط ناشران بزرگ صنعت گیم صورت می‌گرفت. راک‌استدی (Rocksteady) با سری Batman Arkham توانست سنت‌شکنی بزرگی انجام دهد و به بازی‌سازان بفهماند که ساخت بازی خوب ابرقهرمانی سخت است، اما غیرممکن نیست. طولی نکشید که مارول هم دست به کار شد و تصمیم گرفت حضوری قدرتمند در صنعت گیم داشته باشد.

Marvel’s Spider-Man 2

نگاهی جامع به بازی‌های آینده Marvel؛ طلوع عصر ابرقهرمانان

اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) با کمک و بودجه سونی دست به اقدامی بزرگ و جاه‌طلبانه زد. ساخت یک بازی باکیفیت و خوب از مرد عنبکوتی چیزی بود که برای طرفداران این ابرقهرمان تبدیل به یک حسرت شده بود. در مقاله تاریخچه بازی‌های مرد عنکبوتی توضیح دادم که اکتیویژن (Activision) نتوانست به خوبی از لایسنس این قهرمان استفاده کند و محصولات بعضا متوسط و بدکیفیتی را تولید کرد. با این حال، سونی و پلتفرم پلی استیشن همواره به حفظ استانداردهای کیفی معروف بودند. ساخت یک بازی انحصاری از مرد عنکبوتی برای پلی استیشن، نوید یک بازی جاه‌طلبانه و خوب را می‌داد.

در همان سالی که سونی توانسته بود با God of War یکی از طلایی‌ترین روزهای خود در نسل هشتم را تجربه کند، بازی Marvel’s Spider-Man منتشر شد تا تبدیل به سیستم‌سلرترین بازی کنسول پلی استیشن ۴ شود. موفقیت‌های این بازی چه از نظر نمره منتقدین و چه از نظر فروش، فوق‌العاده بود. این موفقیت تا حدی چشمگیر بود که هر فرد تنها برای بازی کردن Marvel’s Spider-Man، تصمیم به خرید کنسول پلی استیشن می‌گرفت. بالاخره با محبوب‌ترین ابرقهرمان تاریخ مارول طرف هستیم و افراد زیادی با این شخصیت آشنایی دارند.

ساخت یک دنباله برای بازی Marvel’s Spider-Man دور از انتظار نبود اما قبل از عرضه دنباله اصلی، یک نسخه فرعی دیگر برای این سری برنامه‌ریزی شده بود. اینسامنیاک در بازی اول زمینه‌های معرفی مایلز مورالز (Miles Morales) را ایجاد کرده بود و طرفداران حدس می‌زدند که دیر یا زود، در نقش این شخصیت بازی خواهند کرد. انتظار آن‌ها طول نکشید.

همزمان با معرفی کنسول پلی استیشن ۵ و برنامه‌ریزی برای عرضه آن، بازی Marvel’s Spider-Man Miles Morales به عنوان بازی لانچ کنسول پلی استیشن ۵ معرفی شد. این عنوان با اینکه بسیار کوتاه‌تر از بازی اصلی بود، توانست موفقیت‌های نسخه قبلی خود را تکرار کرده و مجددا نقش یک بازی کلیدی را برای لانچ کنسول پلی استیشن ۵ ایفا کند.

اما شماره دوم این بازی کجا بود؟ در رویداد سال ۲۰۲۱ پلی استیشن، این شرکت ژاپنی از Marvel’s Spider-Man 2 رونمایی کرد که شاهد حضور مشترک پیتر پارکر و مایلز مورالز در تریلر بازی بودیم. جدا از این‌ها، حضور ونوم (Venom) نیز در این بازی تایید شد. در زمان نگارش این مقاله، Marvel’s Spider-Man 2 تاریخ انتشار دقیقی ندارد، اما اینسامنیاک تایید کرد که این بازی در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد. با به‌نظر می‌رسد که باید برای اواخر سال بعد منتظر انتشار بازی باشیم؛ هرچند تاخیر خوردن آن تا سال ۲۰۲۴ نیز دور از ذهن نیست.

تقریبا اکثر بازی‌های بزرگ سونی یک بار تاخیر را تجربه کرده‌اند. با توجه به اینکه اینسامنیاک همزمان Marvel’s Wolverine را توسعه می‌دهد، کار برای سر وقت ارسال کردن این دو بازی به دست مخاطبین اندکی دشوار است. اگرچه Marvel’s Spider-Man: Miles Morales یک بازی میان نسلی بود و به طور همزمان برای پلی استیشن ۴ نیز عرضه شد، اما اینسامنیاک تاکید کرد که Marvel’s Spider-Man 2 یک بازی تماما نسل نهمی است و تنها برای پلی استیشن ۵ منتشر می‌شود. تریلر معرفی بازی گیم‌پلی مستقیمی را نشان نمی‌دهد، اما به صورت in-engine ضبط شده است.

تاکنون تنها شروری که برای Marvel’s Spider-Man 2 تایید شد، ونوم است. جدا از او، چه دشمن دیگری را در بازی خواهیم دید؟ به نظر می‌رسد که در این تریلر، صدای شومی شنیده می‌شود که در حال صحبت کردن است. او به دنبال یک چالش جدید و یک حریف قدرتمند است که بسیار شبیه به شخصیت ضدقهرمان کریون شکارچی (Kraven the Hunter) صحبت می‌کند. برخی طرفداران برای حضور کینگ پین (King Pin) در بازی خوشبین هستند و گمان می‌کنند که این شخصیت نقش مهم‌تری را در داستان نسخه دوم ایفا خواهد کرد.

احتمالا باید شاهد حضور گرین گابلین (Green Goblin) نیز در بازی باشیم، چرا که در نسخه اول طراحی‌های اولیه‌ای از لباس او در ساختمان شخصی نورمن آزبورن (Norman Osborn) مشاهده می‌شد. آیا بازی Marvel’s Spider-Man 2 در رویداد تابستانه سونی حضور خواهد داشت؟ آیا اصلا سونی رویداد بزرگی را در سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد کرد؟ گذشت زمان پاسخ این سوالات را می‌دهد.

Marvel’s Wolverine

نگاهی جامع به بازی‌های آینده Marvel؛ طلوع عصر ابرقهرمانان

درحالی که همه‌ی طرفداران منتظر معرفی نسخه دوم Marvel’s Spider-Man توسط اینسامنیاک بودند، این شرکت فعال و پرکار از بازی دیگری در دنیای مارول به‌نام Marvel’s Wolverine رونمایی کرد. ساخت یک بازی از شخصیت لوگان (Logan) دیوانه‌کننده است. با توجه به خشن و کشنده بودن شخصیت ولورین، انتظار می‌رود که این بازی لحن بالغ‌تر و صد البته خشن‌تری نسبت به بازی‌های مرد عنکبوتی داشته باشد. با توجه به اینکه جیمز «لوگان» هاولت با پنجه‌های وحشتناکش در بازی نقش آفرینی می‌کند، چنین اقدامی تعجب‌ آور نیست.

با این حال همانند بازی‌های مرد عنکبوتی، اینسامنیاک قصد دارد به هویت و ریشه‌های چیزی که این شخصیت را محبوب کرده است، احترام بگذارد. این در حالی است که در کنار آن، به دنبال نمایش گذاشتن جنبه‌هایی جدید از کاراکتر لوگان است. در اواخر سال ۲۰۲۱ تایید شد که Marvel’s Wolverine در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، بنابراین جزئیات موجود بسیار محدود است. ما هنوز منتظر تایید یک تاریخ انتشار برای بازی هستیم و حتی نمی‌دانیم Marvel’s Wolverine در چه سالی به دستان ما می‌رسد. استودیو اینسامنیاک گیمز اعلام کرد که این عنوان در مرحله توسعه اولیه است، بنابراین احتمالا تا سال ۲۰۲۴ شاهد انتشار بازی نیستیم.

همانطور که گفته شد، اینسامنیاک در حال کار روی دو بازی است، همین موضوع می‌تواند در زمان انتشار آن‌ها تاثیر بگذارد. بازی Marvel’s Wolverine قرار است یک انحصاری نسل نهمی برای پلی استیشن ۵ باشد، یعنی نباید شاهد انتشار بازی برای کنسول‌های نسل هشتمی باشیم. با وجود تمام این تفاسیر، خیلی به حرف‌های سونی مبنی بر انحصاری بودن بازی‌ها دقت نکنید؛ ممکن است ناگهان برنامه‌ها تغییر کند. سونی در ابتدا قصد نداشت بازی‌های ابتدای نسل را برای پلی استیشن ۴ منتشر کند، اما ناگهان تصمیم خود را عوض کرد.

به صورت کلی، خرید چندین میلیون دلاری اینسامنیاک گیمز یکی از بهترین خرید‌های تاریخ سونی بود. این شرکت همانند یک آچار فرانسه عمل می‌کند و نه تنها کمیت بازی‌هایش را افزایش می‌دهد، بلکه در عین حال کیفیت را نیز حفظ می‌کند. با اینکه هرگز شاهد انتشار این بازی روی کنسول‌های ایکس باکس نخواهیم بود، اما عرضه بازی روی رایانه‌های شخصی دور از انتظار نیست. سونی مدت‌هاست که با تغییر دادن سیاست‌های قدیمی خود، روی بازار PC حساب ویژه‌ای باز کرده است. انتشار بازی‌های مرد عنکبوتی روی این پلتفرم نیز می‌تواند احتمال رخ دادن این اتفاق را بالا ببرد.

بازی Marvel’s Wolverine در رویداد پلی استیشن در سپتامبر ۲۰۲۱ معرفی شد. در این رویداد شاهد انتشار تریلری بودیم که به صورت کوتاه شخصیت لوگان را نشان می‌داد. تریلر بازی یک بار تخریب شده را نشان می‌دهد که در آن مردان مجروح روی زمین دراز کشیده‌اند. در سکانسی دیگر، شخصیتی با کلاه گاوچرانی مشاهده می‌کنیم که دستانش به خون آلوده است. در پس زمینه، یکی از مجروحان را می‌بینیم که بلند شده و چاقو را بیرون می‌کشد. شخصی که کلاه بر سر دارد دستانش را به هم می‌فشارد در کسری از ثانیه، پنجه‌های بلند و تیزی از دستانش خارج می‌شود. در همین نقطه، متوجه شدیم که سونی روی یک بازی از شخصیت ولورین کار می‌کند.

این تریلر شاید نگاهی به گیم‌پلی بازی ارائه ندهد، اما سطح خشونت بازی Marvel’s Wolverine را به ما نشان می‌دهد. ولورین به هیچ‌کس رحم نخواهد کرد! به نظر می‌رسد که تریلر معرفی بازی Wolverine حاوی چندین Easter Egg بود که می‌تواند به داستان و محیط بازی اشاره کند. به نظر می‌رسد که محیط تریلر، سرنخ بزرگی درباره زمان و مکان وقوع داستان به ما ارائه می‌کند.

لوگان در حال نوشیدن در بار پرنسس واقع در مادریپور است و اگر سریال The Falcon and the Winter Soldier را دیده باشید، با این مکان آشنایی دارید. یکی دیگر از نکات بازی، پوستر Radio Lowtown 104.8 است. Lowtown ناحیه‌ای در مادریپور است، بنابراین مادریپور به عنوان یک محیط بسیار محتمل در بازی به نظر می‌رسد. گویا عدد ۱۰۴.۸ هم به دنیای Earth-1048 از جهان‌های مرد عنکبوتی اشاره دارد. به نظر می‌رسد که بازی‌های مرد عنکبوتی و ولورین در یک جهان اتفاق می‌افتند و این به معنی ساخت غیر رسمی یونیورس گیمینگ مارول است.

Marvel’s Midnight Suns

نگاهی جامع به بازی‌های آینده Marvel؛ طلوع عصر ابرقهرمانان

شایعاتی مبنی بر اینکه شرکت فرکسیس گیمز (Firaxis Games)، استودیو سازنده سری بازی‌های استراتژی تاکتیکی و نوبتی Civilization و XCOM، در حال توسعه یک بازی از دنیای مارول شبیه به XCOM است، در اوایل ژوئن ۲۰۲۱ و قبل از E3 2021 شنیده شد. جیسون شرایر (Jason Schreier) از بلومبرگ تایید کرد که مدت‌ها از شروع توسعه این بازی می‌گذرد. بازی Midnight Suns به طور رسمی در جریان رویداد Gamescom 2021 معرفی شد. بازی همچنین برای انتشار در تاریخ مارس ۲۰۲۲ برنامه‌‌ریزی شده بود.

در ژانویه ۲۰۲۲، مایکل جی وایت (Michael Jai White) اعلام کرد که صداپیشگی شخصیت Blade در بازی را بر عهده خواهد داشت. در ژوئن ۲۰۲۲، در کنار معرفی مرد عنکبوتی به عنوان یک شخصیت قابل بازی، اعلام شد که یوری لونتال (Yuri Lowenthal) صداپیشگی پیتر پارکر در این بازی را بر عهده خواهد داشت. این فرد صداگذاری مرد عنکبوتی را در بازی‌های اینسامنیاک نیز انجام داده بود. صداپیشگی نیکو مینورو (Nico Minoru) بر عهده لیریکا اوکانو (Lyrica Okano) است که نقش خود در مجموعه تلویزیونی Runaways را تکرار خواهد کرد.

دکتر Faustus از جادوی تاریک و علم خود استفاده می‌کند تا لیلیث (Lilith)، مادر شیاطین را از خواب ابدی خود بیرون بیاورد. اینکار منجر به اتحاد بین او و هایدرا (Hydra) می‌شود. شش ماه بعد، حضور لیلیث جهان جادو را بی‌ثبات می‌کند. دکتر استرنج (Doctor Strange) و آیرون من (Iron Man) سعی می‌کنند جانی بلیز (Johnny Blaze) را با خود متحد کنند، اما او مخالفت می‌کند. در ادامه کاپیتان مارول به آن‌ها ملحق می‌شود. این بار بر دوش انتقام‌جویان است که جلوی لیلیث را بگیرند.

در جریان داستان، لیلیث تحت تاثیر جادوی واندا (Wanda) قرار می‌گیرد، درست در همین زمان استرنج موفق می‌شود او را دفع کند و یک سد در اطراف Sanctum قرار دهد. استرنج می‌فهمد که آن‌ها نمی‌توانند به تنهایی با لیلیث مقابله کنند و تصمیم می‌گیرد به دنبال کمک برود. در همین حین واندا تلاش می‌کند تا مانع را حفظ کند. استرنج قصد دارد که از Hunter، فرزند رها شده لیلیث و کسی که قبلا او را مهر و موم کرده بود، کمک بگیرد. لیلیث با کمک نیروی اهریمنی خود لشکری را به وجود می‌آورد و جهان آماده یک مبارزه تمام عیار می‌شود.

بازیکنان نقش The Hunter را برعهده خواهند داشت، یک ابرقهرمان قابل شخصی‌سازی که توسط فرکسیس گیمز با همکاری مارول برای Midnight Suns ساخته شده است. فهرست ابرقهرمانان قابل بازی دیگر شامل Iron Man، Captain America، Wolverine، Spider-Man، Scarlet Witch، Doctor Strange، Captain Marvel، Blade، Ghost Rider، Magik و Nico Minoru می‌شود. شخصیت The Hunter می تواند مرد یا زن باشد و از نظر ظاهری شخصی‌سازی شود. بازیکنان می‌توانند از بین بیش از ۴۰ توانایی مختلف، قدرت‌های اصلی The Hunter را انتخاب کنند. این بازی دارای ۱۳ قهرمان مختلف خواهد بود.

مبارزات بازی شبیه به سری XCOM است و مبتنی بر مبارزات نوبتی خواهد بود. در بین ماموریت‌های جنگی، بازیکنان پایگاه عملیاتی قابل ارتقای خود به نام «The Abbey» را مدیریت خواهند کرد که می‌توانند در آن از زاویه دید سوم شخص حرکت کنند. عناصر نقش‌آفرینی مانند تعامل با شخصیت‌های دیگر بر گیم‌پلی و توانایی‌های آن قهرمانان تاثیر می‌گذارند. در شروع یک ماموریت جدید، بازیکنان اجازه خواهند داشت از بین سه قهرمان، یکی را برای جنگیدن انتخاب کنند. به این قهرمانان دسته‌ای از کارت‌های قدرت داده می‌شود. این توانایی‌ها روی دشمنان، قهرمانان یا محیط تاثیر می‌گذارند تا بتوانید دشمنان را شکست دهید.

بازی نام برده در اوایل سال ۲۰۲۳ برای کنسول‌های نسل نهمی و PC منتشر خواهد شد، هرچند سازندگان برنامه‌هایی برای عرضه بازی برای کنسول‌های نسل هشتمی نیز دارند.

Untitled Amy Hennig Game

نگاهی جامع به بازی‌های آینده Marvel؛ طلوع عصر ابرقهرمانان

در اردیبهشت سال ۱۴۰۰، اولین زمزمه‌های بازی اکشن-ماجراجویی خانم امی هنیگ (‌Amy Hennig)، کارگردان سری Uncharted، شنیده می‌شد. تاد استیش‌ویک (Todd Stashwick)، یکی از نویسندگان سابق عنوان لغو شده‌ی Star Wars Ragtag در توییتر اعلام کرد که به استودیوی تازه تاسیس اسکای‌‌دنس نیو مدیا (Skydance New Media) که رهبری آن برعهده‌ی امی هنیگ است، پیوسته و روی یک بازی اکشن ماجراجویی جدید و داستان‌محور کار خواهد کرد. گویا این بازی به کمک موتور گرافیکی جدید Unreal Engine ساخته می‌شود.

تاد استش‌ویک و امی هنیگ پیش از این با یکدیگر به مدت دو سال در استودیوی ویسرال گیمز (Visceral Games) روی عنوان Project Ragtag که یک بازی از مجموعه‌ی Star Wars بود، کار می‌کردند. در نهایت الکترونیک آرتز (Electronic Arts) استودیوی ویسرال گیمز را تعطیل کرد و مشخصا ساخت Project Ragtag هم لغو شد.

بعد از گذشت پنج ماه، شایعه دیگری منتشر شد که خبر از ساخت یک بازی مارولی توسط امی هنیگ می‌داد. این شایعه در ادامه توسط خود استودیو تایید شد. این استودیو اعلام کرد که در حال توسعه‌ی یک بازی داستان محور و AAA در سبک اکشن-ماجراجویی است؛ اثری که بر اساس یکی از آی‌پی‌های دنیای مارول و با همکاری امی هنیگ ساخته خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست در خصوص کدام ابرقهرمان صحبت می‌کنیم، اما حدس و گمان‌هایی حول این موضوع وجود دارد.

در جریان پادکست Fatman Beyond، مارک برناردین (Marc Bernardin) همکاری‌اش با امی هنیگ و استودیوی اسکای‌دنس نیو مدیا را تایید کرد. مارک برناردین سابقه‌ی نویسندگی کمیک‌های دیسی و مارول را در کارنامه‌ی خود دارد. در حین پادکست، طرفداران در حال حدس و گمان در قسمت چت بودند و بیشتر نام Ant-Man و Fantastic Four در میان اسامی نام‌ برده دیده می‌شد. در ادامه این شخص تایید کرد که تعداد زیادی از کاربران توانستند این پروژه را درست حدس بزنند. در نتیجه احتمالا آی‌پی جدید امی هنیگ براساس یکی از این دو گزینه خواهد بود. در ادامه نیز حضور جانینا گاوانکار (Janina Gavankar) در لیست صداپیشگان بازی تایید شد.

شرکت دیزنی در ماه جاری، رویدادی را برای بازی‌های در دست ساخت مارول برگزار می‌کند. در ادامه حضور شرکت اسکای‌دنس برای نمایش پروژه جدید خود در این رویداد تایید شد. باید دید که این کارگردان بزرگ و با سابقه، چه دست‌پختی را برای ما آماده کرد است.


بدون شک پروژه‌های بیشتری توسط مارول در دست ساخت قرار دارد اما هنوز اطلاعاتی از آن‌ها به بیرون درز نکرده است. دیزنی همانند وارنر (Warner) قصد دارد بازار عناوین گیمینگ خود را گسترش دهد. امید است با ایجاد رقابتی مناسبت بین این دو شرکت، شاهد عرضه بازی‌های ابرقهرمانی جذاب و باکیفیتی باشیم. شما چه فکر می‌کنید؟ بیشتر از همه منتظر کدام بازی مارول هستید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

Moein MM2matrix4221489Jin sakaiDARKSIRENmeysambTlou part 2 game of the centuryLonesome guyvitto corleone.امینA,,shVisible 6-tigh manامیر حسین🤘Mohsenj74arshia.ya.moSquatlatexvahid gamerموایEzio Auditore da Firenzeمتینmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی جامع به بازی‌های آینده Marvel؛ طلوع عصر ابرقهرمانان
نگاهی جامع به بازی‌های آینده Marvel؛ طلوع عصر ابرقهرمانان
نگاهی جامع به بازی‌های آینده Marvel؛ طلوع عصر ابرقهرمانان
نگاهی جامع به بازی‌های آینده Marvel؛ طلوع عصر ابرقهرمانان
نگاهی جامع به بازی‌های آینده Marvel؛ طلوع عصر ابرقهرمانان

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • تاره این ها رسمی ها بودن
    شایعه شده بازی بلک پنتر و آیرون من هم در دست ساخته
    مشتاقم تو d23 ببینم بازی مارول امی هنیگ چیه

    Moein MM2امیرعلی قربان‌پورLonesome guyMR.BADGUYمتینSpider-Man
  • Marioman گفت:

    تو سبک بازی spiderman یه بازی بود به اسم بایونیک کوماندو که ۲۰۰۹ منتشر شد، یادش بخیر خیلی خوب بود و حیف که خیلی دست کم گرفته شد بازیش( به قول امروزیا اندررید!!!) پیچ و تاپ خوردن تو دنیای بازی لذتش بیشتر از هر بازی اسپایدرمن بود واسم.

    Moein MM2Spider-ManمتینShrek PC Lover
  • I'm Predator گفت:

    ببینید یک حرف حساب با همه
    آیپی اسپایدرمن به آیپی مولتی پلتفرم بود حالا هر کیفیت که داشت کاری ندارم سونی آیپی رو خرید و بازیش کامل انحصاری شد مشکلی ندارم حالا مایکروسافت هم بتسدا رو خرید با آیپی هاش و آیپی های مولتی پلتفرم رو انحصاری کرد
    حالا سوالی که پیش میاد چرا کار سونی خوب بوده و کمک به صنعت گیم و کار مایکروسافت بد و دشمن صنعت گیم؟

    Moein MM2MincraftSilversonPlaystation x BungieCYRUSErfan Teax PlaysTlou part 2 game of the centurysiavashhosseinمتینmore
    • وقتی چیزی نمیدونی لازم نیست حتما دربارش اظهار نظر کنی
      اسپایدرمن یه IP ویدئو گیمی نیست یه شخصیت کمیکی هست که هر شرکتی میتونه ازش لایسنس بگیره و بازی بسازه
      همونطور که نینتندو از جیمز باند GoldenEye 007 رو ساخت که انحصاری خودش بود سونی هم از اسپایدرمن بازی ساخت و انحصاری خودش کرده اینکار به هیچ وجه نه انحصارطلبیه نه موردی داره
      در ضمن یادمون نره همین الان مایکروسافت داره از ایندیانا جونز بازی میسازه و انحصاریه !

      Moein MM2MincraftSilversonvahid gamerPlaystation x Bungieᚱ.ᚻCYRUSبهزاد سالمیPouria_gamer_gotyTlou part 2 game of the centurymore
      • خب پس اگه هر کس می‌تونه بسازه چرا همین فردا یوبیسافت بازی اسپایدرمن خودش رو معرفی نمیکنه؟
        چون نمیتونه. برخلاف گفته شما هر شرکتی نمیتونه لایسنس بگیره ازش بازی اختصاصی بسازه آره حضورش تو بازی ها دیگه میشه ولی بازی اختصاصی فعلا فقط و فقط با سونیع تا وقتی حالا قرار داد معلوم نیست کی تموم بشه

        اون حرفی که شما میگی کامل ولی در مورد استارواز صدق می‌کنه که الان هر کس خواسته لایسنسش رو گرفته و ازش بازی میسازه

        Moein MM2MincraftSilversonREZAGAMERPlaystation x Bungieᚱ.ᚻShrek PC LoverTlou part 2 game of the centurymahdi12345hosseinmore
        • اگه به این بود الان باید تو Marvel’s Midnight Suns هم حضور نداشت !
          قضیه لایسنس درباره همه بازی ها صدق میکنه اینکه به یه شرکت هم اجازه ندن اون یکی رو بسازه کاملا طبیعیه چون باعث میشه رو فروش اون یکی تاثیر بزاره و مشکل پیش میاد برای همینم هست هر شرکت داره بازی خاص خودش رو از ابرقهرمان های مارول میسازه !

          Moein MM2MincraftSilverson
      • yennefer گفت:

        الان چه فرقی داشت؟
        باز کارش انحصارطلبی
        ایندیانا جونز هم هنوز انحصاری بودنش تایید نشده

        Moein MM2MincraftSilversonEzio Auditore da Firenze
      • I'm Predator گفت:

        تک تک کارتی مایکروسافت هم انحصار طلبی نیست
        بقول یکی از. دوستان
        ازیو سال ۲۰۲۰ مایکروسافت انحصاری نداره
        ازیو سال ۲۰۲۲ مایکروسافت انحصارطلب
        واقعا لذت بخش کل مجموعه مایکروسافت الان پشتیبان ایکس‌باکس و اونو بخشی از خودشون میبینن و لذت بخش تر اینه که داره ناشر میخره و گیم هاشو میاره گیم پس و انحصاری می‌کنه
        این تاوانی زمان هاییه که سونی و فن هاش چقدر مایکروسافت رو مسخره میکردن این دفعه نسل هشت نیست

        Moein MM2MincraftSilversonPlaystation x BungieEzio Auditore da Firenze
        • عزیزم تو فعلا برو به ترولات تو پست اکتیویژن برس بعد بیا برای من از ترول و هیت حرف بزن :))))
          از اون لذت بخش تر میدونی چیه ؟
          اینکه پشت سر هم امسال انحصاری عرضه بکنی و با وجود خرید ناشر بازم درآمدت تو گیم از رقیبت بیشتر باشه و درخواست برای کنسولت بیشتر از اون باشه

          Moein MM2MincraftSilversonᚱ.ᚻ
          • I'm Predator گفت:

            اکتیویژن تایید نهایی بشه سونی با قدرت در همه چی بخصوص درآمد میاد زیر مایکروسافت و با ادامه ناشر خریدن های مایکروسافت اختلاف باز هم بیشتر خواهد شد
            بقول یکی از دوستان
            ازیو ۲۰۲۰ مایکروسافت انحصاری نداره
            ازیو سال ۲۰۲۲ مایکروسافت انحصارطلب
            خخخخخ

            Moein MM2MincraftSilversonPlaystation x BungieEzio Auditore da Firenzeᚱ.ᚻ
          • ᚱ.ᚻ گفت:

            تا دیروز میگفتی با خرید اکتیویژن همه چی میره طرف مایکروسافت بعد الان میگی با وجود خرید بازم در امدش زیر سونیه🤣🤣
            کلا حرفات با هم فرق دارن دیروز یه چی دیگه میگی فرداش به چیز دیگه علی

            Moein MM2MincraftEzio Auditore da Firenze
            • و بازم مغلطه 😂
              خرید یه ناشر که یکی از بزرگ ترین IP های تاریخ رو در اختیار داره با بازی ساختن از اسپایدرمن هم اونم صرفا با قرارداد برابره 🤣🤣
              #منطق هیلو ریچ 🤡
              بماند که مایکروسافت خودش داره از ایندیانا جونز بازی انحصاری میسازه یعنی کامنتت عملا خودزنیه 🤣

              Moein MM2Mincraft
    • دوست عزیز برای بار nام خطاب به شما و هم سنگر هاتون
      اون آی پی مولتی پلتفرم ساخته اکتیویژن بود
      اونیم که الان انحصاریه نه اکتیویژن ساختتش نه ربطی به اون آثار داره و ریشه داره تو استودیوی اینسامینیاک ساخته شده برای کنسولای سونی مثل سری رچت اند کلنک که بازم ساخته اینسامینیاک بود به انحصاری کنسولای سونی
      اون آی پی مال اکتیویژن بود
      این مال اینسامینیاکه و ریشه دار تو همین استودیو
      مگه سونی اکتیویژن رو خریده که بگیم آی پی رو از مولتی به انحصاری تبدیل کرده؟

      Moein MM2Mincraftبهزاد سالمیTlou part 2 game of the centurySquatlatexEzio Auditore da Firenze
    • Squatlatex گفت:

      داداش همین الانم میتونن از مرد عنکبوتی بازی بسازن الان تو کلی از بازی ها وجود داره مایکرو نمیتونه بسازه و برای اینکه بتونه کار اینسامنیک رو انجام بده باید کل وارنر رو بخره.
      راستی بتسدا از لحاظ تعداد و قدمت توی بازی های ویدئویی یکیه؟.

      Moein MM2MincraftSilversonبهزاد سالمیEzio Auditore da Firenze
    • سونی لایسنس رو خریداری نکرد امتیاز اسپایدرمن در صنعت گیم هنوز دست مارول هستش اما در سینما دست سونی
      سونی و مارول در سینما حدود ۲ دهه هستش که با هم همکاری دارن و درواقع مارول برای شروع دنیای سینمایی خودش حق اسپایدرمن در سینما(در حقیقت تمام جهان اسپایدرمن با شخصیت هاش!) رو به سونی فروخت
      تا جایی که ما اطلاع داریم مارول خودش برای توسعه یک بازی ابرقهرمانی سراغ سونی رفته و خواستار همکاری شده و خود سونی سراغ اینسامنیاک میره در نهایت این خود استودیو اینسامنیاک بود که اسپایدرمن رو انتخاب میکنه طبیعتا از شروط سونی هم با مارول، انحصاری شدن بازی هستش
      همون زمان بعد از رونمایی در E3 2016 رئیس مارول گیمز گفت هرچیزی ممکنه در رابطه با پلتفرم های بازی، یعنی ممکنه در آینده اصلا برای پلتفرم های دیگه به جز پلی استیشن مثل ایکس باکس هم عرضه بشه ما نمونه چنین چیز هایی رو داشتیم مثل بازی استودیو سن دیگو سونی که چون حق امتیاز برای سونی نبود برای ایکس باکس هم عرضه شد اما مارول اینجا نمیتونه زیاد به سونی فشار وارد کنه چون برای MCU به اسپایدرمن نیاز داره و امتیاز دست سونی هستش و ما میدونیم حداقل ۳ فیلم جدید از اسپایدرمن ساخته خواهد شد

      Moein MM2MincraftSilversonREZAGAMERCYRUSبهزاد سالمیTlou part 2 game of the centurySquatlatexEzio Auditore da Firenzemahdi12345more
    • Hitasep گفت:

      یا وقتی ماکرو میخواد یه خرید کنه انقدر گیر میدن سونی از هر چیز یه انحصاری می‌کشه بیرون چیزی نمیگن

      Moein MM2MincraftSilversonSquatlatexCYRUSTlou part 2 game of the centuryEzio Auditore da Firenzemahdi12345
  • I'm Predator گفت:

    کاش مایکروسافت هم یکی از قهرمانان مارول یا دی سی رو می‌گرفت می‌ساخت و انحصاری میکرد مثل ثور، سوپرمن، دکتر استرانج و از این مدل شخصیت ها
    واقعا اکوسیستم ایکس‌باکس یه همچین بازی رو کم داره

    Moein MM2MincraftSilversonCYRUSTlou part 2 game of the centuryhosseinمتینVisible 6-tigh manarshia.ya.moSpider-Manmore
  • god of war گفت:

    قطعا مورد انتظار ترین اسپایدی ۲ هست
    بعد از اون موفقیت و اون فروش سپس عرضه روی پی سی
    انتظارات رو برای نسخه ی دوم خیلی بالا برده

    Moein MM2MincraftSilversonREZAGAMERCYRUSبهزاد سالمیEzio Auditore da FirenzeمتینVisible 6-tigh manSpider-Man
  • موای گفت:

    مارول تو ویدئو گیم اینده ی روشنی داره واقعا

    Moein MM2MincraftCYRUSبهزاد سالمی🇮🇷Hulk🇮🇷
  • بی شک مورد انتظار ترینش Marvel’s Spider-Man 2 عه
    با اون شایعه ها و لیک هایی که از داستان و گیمپلیش شده و ویلن هایی که توش هستن و پیشرفت هایی که قراره به نسبت نسخه قبل بکنه مشخصه با یکی از بهترین بازی ها ابرقهرمانی تاریخ رو به رو هستیم
    از Marvel’s Wolverine هم نباید غافل شد که نویسنده Spec Ops: The Line پشتشه

    Moein MM2Mincraftvahid gamerCYRUSبهزاد سالمیTlou part 2 game of the centuryArnald
  • vahid gamer گفت:

    بازی های مارول عالی هستند مخصوصا مرد عنکبوتی

    Moein MM2MincraftCYRUSبهزاد سالمیTlou part 2 game of the centuryhossein🇮🇷Hulk🇮🇷Ezio Auditore da FirenzeArnald
  • Spider-Man گفت:

    بعد از گاد اف وار رگناروک مورد انتظار ترین بازیم اسپایدر من ۲ هست . طبق گفته های اینسامنیاک ساخت بازی بلافاصله پس از نسخه اول شروع شد و مایلز مولارز رو گروهی که الان داره Wolverine رو میسازه ساخت . یعنی اسپایدر من ۲ تقریبا به مدت چهار سال در دست ساخت هست که همین منو خیلی هایپ میکنه . میدونید کلا سونی سیاستش اینطوریه که اول یه گیم رو نصف نیمه میسازه . بعد اگر فروشش بالا شد و منتقد ها هم راضی بودن ، تو نسخه بعدی سنگ تموم میزاره . خودتون میدونید که اسپایدر من تو مراحل فرعی مشکل داشت . دلیلشم همین بود که خواستن بدونن که بازی میگیره و اگه گرفت نسخه بعدیش همه اینارو جبران کنن در بهترین حالت بازیشون رو عرضه کنن . درثانی با اون همه فروش اسپایدر من صد در صد هرکی باشه تو نسخه دوم سنگه تموم میزاره تا فروشش خیلی بالا باشه به امید موفقیتش

    Moein MM2MincraftCYRUS🇮🇷Hulk🇮🇷.
  • مسئله ای وجود داره که نمیدونم چرا کسی بهش توجه نمیکنه شاید من اشتباه میکنم اما بعد از عرضه اسپایدرمن مایلز مورالز بار ها همینجا گفتم، در این بازی متوجه شدیم اسپایدرمن به سیمکاریا رفته تا در مورد جنگ داخلی اونجا تحقیقاتی انجام بده اینم صرفا یک اشاره هستش و نگران اسپویل شدن داستان بازی نشین اما جالبه بدونین سیمکاریا یک جورایی قلمرو سیلور سیبل محسوب میشه که در بازی اول هم حضور داشت و در DLC ها با اسپایدرمن همکاری مهم تری داشت و نقشش پررنگ تر شد و یک رابطه دوستانه برخلاف سرد در داستان اصلی بازی اول! بینشون ایجاد شد احتمالا سیلور سیبل در اسپایدرمن ۲ هم حضور داره واگرنه اشاره به حضور اسپایدرمن در سیمکاریا نمیتونه بی دلیل باشه ولی از همه عجیب تر این نکته هستش که سیمکاریا طبق کمیک های مارول منطقه مرزی از لاتوریا هستش لاتوریا کجاست؟ حکومت دکتر دووم!!

    Moein MM2MincraftREZAGAMERCYRUSJin sakaiبهزاد سالمیEzio Auditore da Firenze🇮🇷Hulk🇮🇷.
    • بعید نیست دکی دووم رو ببینیم با توجه به تسک مستر و خونه دکتر استرنج و پتک ثور و مت مورداک و برج اونجرز و مجسمه نا انسان ها و باشگاه استیو راجرز و البته (لوگان) بعید نیست چهارشگفت انگیز هم در این دنیا وجود داشته باشند به هرحال کلی اشاره به شخصیت های مارول شده

      MincraftREZAGAMERCYRUSتی‌تاپ طلایی
  • Squatlatex گفت:

    ساختن که خیلی ها می‌سازن اینکه با کیفیت باشه شرط.
    بشدت برای اسپایدی۲ و ولورین هایپم.

    Moein MM2MincraftSilversonCYRUSبهزاد سالمی
  • Herfeiy گفت:

    به شدت خیلی به ولورین امید دارم. چون بازیش خشن و بزرگ سالانه تر هست و امید وارم سبک مبارزاتش یه چیزی شبیه آنچارتد ۳و۴ باشه و دوربینش نزدیک تر مثل گاد چون دیگه بازی هایی به سبک عنکبوتی و بتمن دیگه سبک من نیست و دوران بچگی بیشتر باهاشون حال میکردم و حوصلشو داشتم. ولی با این حال واسه اسپایدر من ۲ هایپم. چون خیلی خفنه. امی هنینگ هم حیف شد از ناتی داگ رفت ای کاش بر میگشت و رو انچارتد ۵ کار میکرد.

    MincraftHerfeiyCYRUSموای
  • . گفت:

    اصلا با سبک Marvel’s Midnight Suns یعنی “استراتژی تاکتیکی و نوبتی” حال نمیکنم .
    بقیه عالی

    Moein MM2SilversonREZAGAMERCYRUS🇮🇷Hulk🇮🇷
  • ALIREZA0111 گفت:

    نمیشه محبوبیت اسپایدرمن رو کتمان کرد ولی قطعا مورد انتظار ترین برای من ولورین هست 🙂

    Moein MM2MincraftCYRUS
نگاهی جامع به بازی‌های آینده Marvel؛ طلوع عصر ابرقهرمانان