بازی State of Decay 3 با آنریل انجین ۵ ساخته میشود
به گفتهی رئیس استودیوهای ایکس باکس (Xbox Game Studios)، State of Decay 3 با آنریل انجین ۵ (Unreal Engine) و با همکاری کوالیشن (The Coalition) ساخته میشود.
از انتشار آخرین اخبار سومین نسخهی مجموعهی ترس و بقای جهانآزاد استودیوی آندد لبز (Undead Labs) مدت زیادی میگذرد. اکنون، طی پادکست Xbox’s Major Nelson، رئیس استودیوهای ایکس باکس یعنی مت بوتی (Matt Booty)، جزئیات جدیدی از بازی منتشر کرده است.
او در این پادکست میگوید:
کار ما ساختاری دارد که از بخشهایی به نام «قلّه» تشکیل شده است. وقتی به آنها میرسیم، افراد باتجربهی یک حوزه را به مدت یک یا دو روز دور هم جمع میکنیم. تا کنون، قلههای انیمیشن، رابط کاربری، آنریل انجین، فیزیک بازی و … را پشت سر گذاشتهایم. فکر کنم سال گذشته نزدیک به ۲۵ تا جلسهی اینچنینی برگزار کردیم. سازوکار اصلی ما برای به اشتراکگذاری فناوری میان اعضای تیم، همین است.
مت بوتی
در ادامه، صحبت از استودیوی آندد لبز میشود و مت بوتی در این باره میگوید:
شما به آندد لبز اشاره کردید؛ آنها با استودیوی کوالیشن، که سازندهی Gears of War است، در شهر ونکوور همکاری میکنند و از فناوریهای مربوط به آنریل انجین ۵ و مواردی دیگر که در Gears of Warهای پیشین از آنها استفاده شده بود بهره میبرند تا آنها را برای State of Decay 3 به کار گیرند. دو هفتهی پیش، روزی عالی را در استودیوی آندد لبز واقع در شهر سیاتل گذراندیم و از وضعیت کنونی State of Decay 3 آگاه شدیم که حقیقتاً چیزهای جالبی دارد. شمار کابران State of Decay 2 نیز همچنان رو به افزایش است. [این بازی] مثل چیزی میماند که در خفا رشد میکند و باخبر شدن از وضعیت کنونیاش جالب بود. فکر کنم در حال حاضر ۱۱ میلیون بازیکن داریم، که خیلی خوب است. همهی اینها و مجموع کاری که در آن استودیو انجام میشود، آزمایشی است برای تمامی چیزهایی که قرار است به State of Decay 3 بیاید.
مت بوتی
بیش از دو سال از معرفی این بازی میگذرد. در آن زمان، آندد لبز اعلام کرده بود که بازی در مرحلهی پیشتولید قرار دارد. البته، پنج ماه پیش، گزارشی منتشر شد مبنی بر آنکه مشکلاتی در توسعه و همچنین مسائل مربوط به تبعیض جنسیتی، باعث شده است این بازی هنوز در مرحلهی پیشتولید باقی بماند.
علاوه بر موارد ذکرشده، مت بوتی در این پادکست به پروژهی بعدی استودیوی اینکسایل اینترتینمنت (inXile Entertainment) نیز اشاره کرد و آن را هیجانانگیز خواند. او حتی گفت که فیل اسپنسر (Phil Spencer) طی بازدید اخیرش از این استودیو موفق به تجربهی آن شده است. بنا بر شایعات، بازی بعدی استودیوی مذکور، عنوانی نقشآفرینی با حال و هوایی استیم پانکی (Steampunk) خواهد بود. همچنین، گفته میشود سازندگان بازی Aracnum مسئولیت هدایت این پروژه را بر عهده دارند.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
معرفی این بازی بدترین کار بود
مطمعن باشید تا حداقل ۲۰۲۵ شاهد این بازی نخواهیم بود
در هر حال به امید موفقیتش
پ.ن: کارکتری که توی تریلر هست خیلی منو یاد رییس فایر فلای (مارلین؟؟؟) میندازه D:
۳تا شعبه خودشون دارن، کوالیشن و یک استودیو خارجی هم کمکشون میکنن؛ ۵تا استودیو همزمان روی این بازی کار میکنن!
البته با توجه به چیزهایی که راجع بهش لیک شده(ارتباط عمیق NPCها با هم، آب و هوای داینامیک، حیات وحش شبیه سازی شده، جهان پویا، اسپاون شدن داینامیک حیوانات، سیستم پارکور آماتور و…) خیلی تعجب اور نیست که تا اوایل ۲۰۲۵ طول بکشه.
بح بح چه چیزی بسازن با آنریل انجین ۵
امیدوارم این یکی رو خوب بسازن
از مایکرو انتظار میره توی مدیریت استودیو هاش بهتر عمل کنه ، اینکه بخاطر همچین مسئله ای روند توسعه بازی به مشکل بخوره زیاد جالب نیست
برای بازی هایپم امیدوارم تجربه خوبی بهمون بده از نسخه ۲ و یک خیلی خوشم اومد امیدوارم یه داستان خوب و گیم پلی خوب داشته باشه
بهترین انتخاب
دمشون گرم
هم انریل کار باهاش راحته هم یه استودیو غولی مثل کوالیشن پشتشونه
پس از لحاظ فنی و بصری مشکلی نداره
یکی از نقاط ضعف نسخه قبلیا دقیقا همین موارد بود
پ.ن
بعد از سالها به خبری در اومد از استیت او دکای ۳
اتقاقا خیلی ازش خبر و شایعه میاد ولی فقط منابع انگلیسی زبان پوشش میدن.
گرافیک بازی احتمالا بالاترین گرافیک نسل بشه چون استودیو The Coalition خوب بلده با آنریل انجین بازی بسازه
دموی ماتریکس رو همین استودیو ساخته , ولی خیلی به این بازی امیدی نیست , البته این بازی coop هست منتقدین همیشه تو سر این بازی ها زدن و بازیی که باید چهار نفره باید بازی کرد میرن یک نفره بازی میکنن و نقدش میکنن ,
الان Dayz متاش ۵۰ هست ولی حسابی طرفدار داره اینجاست منقدین تو این زمینه یه مشت بی سوادن
Hellblade 2 و forza Motorsport و gears 6 و fable
ما ها رو دور ننداز
میخوای متای بالا بگیری لازم نیست بازی بزنی فقط یه داستان خالی بزن متای بالا بهت میدن
این رفتار منتقدین رو توی بازی death stranding دیدم که خودشون بدجور زیر سوال بردن ,
ولی یه بازیی بیاد خلاقیت تو بخش Co op یا مولتی پلیر ایجاد کنه انقلاب بپا کنه صنعت گیم رو زیر رو کنه هزاران ایده جدید بیاره , میزنن تو سرش
باید خود ناشر ها منتقدین رو مجبور کنن اگر سابقه زیاد تو بازی آنلاین یا کو اپ ندارید حق ندارید این بازی ها رو بررسی کنید , چون بی سواد هستید توی این زمینه , کسایی باید بررسی کنن که زیاد آنلاین بازی کرده باشن ,
سر همین بازی ها Coop یعنی یه بازیی خوبی عرضه نشده متاش بالای ۷۵ باشه ؟ یا معیارتون برای بررسی این بازی ها خرابه , به جایی که بیان تشویق کنن برای این بازی ها کاری میکنن کسی انجام نده,
خودم حالم از فورنایت بهم میخوره ولی می بینیم دوستام بازی میکنن حال میکنم ۴ نفره بازی کنیم حتی بدترین بازی باشه, جزابیتش صد برابر بازی ها داستانی هستش
چقدر جالبه بازیو دو سال پیش ماکروسافت رو نمایی کرده اما هنوز تو مراحل ابتدایی ساخته
کاری به معرفی زودهنگامش ندارم
فقط لطفا یه جوری بهینه سازی کنید که مشکلات فنی نداشته باشه نسخه دوم افتضاح بود از نظر فنی مخصوصا باگ
ناموسا فقط ساتیا نادلا مونده بره داخل استودیو و بگه وضعیت خوبه 🤣
از اون خوبه یکمم به ما بدین اگر خوبه
والا بهتره که استودیو در سکوت خبری کار خودش رو ادامه بده تا هی بگیم خوبه و هیچی نشون ندیم تا چند سال !
دوست دارم کامنت بدم ولی می ترسم سونی انحصار زمانیم کنه
کسی با انریل انجین ۵ کار کرده؟
چیزی که توجه من جلب کرد ، ۱۱ میلیون بازیکن بود
آمار های مایکروسافتیه اهمیت نده .
اینا هرکس که یک بار وارد بازی شده باشه پلیر حساب میکنن اینجوری آمار میلیونی میسازن.
پلیرهای همزمان استیمش بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ نفره یعنی در حد هیلو اینفینیت پلیر داره .
خب طبق گفته شما ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ ما بگیریم ۳۰۰۰ میانگینش بشه اینا رو استیم رو ویندوز استور هم بگیریم ۱۰۰۰ نفر این ۴۰۰۰ تا رو اکس باکس هم فرض کنیم اندازه ۳۰۰۰ نفر استیم میشه حول و هوش ۷۰۰۰ نفر
هی برا یه بازی بقا محور اینجوری ۷۰۰۰ نفر پلیر بد نیست خوبه امارش انتظار داشتم بازی دد شده باشه
خوبی آنریل انجین ۵ اینه میشه تمام کارهایی تو انجین ۴ انجام دادن رو منتقل کنن بهش
جالبه بدونین شماره دوم این بازی از خدای جنگ رو استیم بیشتر پلیر داره اینم منبع رسمی استیم:
گاد اف وار:
https://steamdb.info/app/1593500/
استیت اف دیکی ۲:
https://steamdb.info/app/495420/
دیزگان رقیب بزرگ این بازی ولی کمتر از این بازی پلیر داره:
https://steamdb.info/app/1259420/
سوال: مگه میشه یک بازی متاش پایین تر باشه ولی بیشتر پلیر داشته باشه؟
جواب: بله من یک بازی براتون مثال میزنم تو سبک زامبی که متای ۵۶ رو ثبت کرده اما
اما پونزده برابر دیزگان و ده برابر استیت اف دیکی دو پلیر داره:
https://steamdb.info/app/221100/
اسم بازی dayz هست این آمار رو فقط برای اونایی میدم که فکر می کنن هرچی بازی سینمایی تر باشه متاشم بیشتره و پلیرهاشم ده برابر یک اسکایریم الان تو استیم به تنهایی از تمام بازیهای سینمایی سونی بیشتر پلیر داره حتی اسپایدرمن که جدید ترینشونه برین ببینین فقط:
اسکایریم:
https://steamdb.info/app/489830/
اسپایدرمن: https://steamdb.info/app/1817070/
حالا معلوم شد چرا مایکرو داره نسخه سوم این بازی رو میسازه چون نسخه دوم این بازی همین الانم بیشتر پلیر داره از خدای جنگ تازه اینا فقط آمار استیمه و شامل اشخاصی میشه که بازی رو ۶۰ دلار خریدن و شامل آمار پی سی گیم پس نمیشه
شاید خیلی هاتون دیس بزنید ولی تمام این آمار از منابع رسمی استیم هست و با دیس واقعیت عوض نمیشه
این همه توضیح، برای این که اثبات کنی یک بازی «آنلاین محور» از یک «بازی تک نفره داستانی» بیشتر پلیر داره؟ معلومه state of Decay بیشتر بازی میشه چون محتوای آنلاین داره و همیشه زندهاس اما god of war رو کسی که به اتمام میرسونه دیگه بازی نمیکنه. خیلی علاقه به مقایسه داشتید بازی های تکنفره داستانی رو با هم مقایسه کنید. بعضی وقتا کامیونیتی گیمرها آدم رو به شدت ناامید میکنه انگار طرف اصلا نمیدونه در مورد چی داره صحبت میکنه.
آقای کریمی عزیز چرا خودتو میزنی به کوچه علی کوچیکه؟
شما میدونیاین فرد اومده بگه آمار که اکس باکس میگه دروغ نیست و بازی زنده هست و به شدت پر طرفداره
حالا مقایسش اشتباه ولی جا اینا برو به دو تا کامنت بالاترگیر بده که طرف میگه آمار دروغه
البته که شما خودت فنی و کپ ولی خوب حدقل بیا و دو طرفو بگیر یکم
آدم شما رو به عنوان مرجع بعضیا میبینه بخدا نا امید میشه از این جامعه :))
پلیراش بیشتر باشه در عوض گاد و اسپایدرمن ده برابر پر درامد تر و محبوب تر و موفق تر بودن
استودیو کوالیشن مارو ناامید نمیکنه استودیوی خیلی خوش ساختیه
چون در اوج بی انحصاری ایکس باکس تو نسل ۸ با گیرز ۵ و ۴ پرچمو برد بالا….