آهنگساز بازی Starfield در مورد عظمت جهان آن صحبت میکند
به تازگی آهنگساز بازی Starfield یعنی Inon Zur در یک مصاحبهی طولانی در مورد این بازی صحبت کرده است. Zur معتقد است که بازی Starfield اثری استثنائی خواهد بود.
بازی Starfield یکی از غایبان بزرگ رویداد خود بتسدا (Bethesda) با نام QuakeCon و حتی رویداد بزرگ Gamescom بود. با این حال آهنگساز بازی در مصاحبهای جدید با کانال یوتیوب Nikhil Hogan Show در مورد این بازی صحبت کرده است. Inon Zur در جهان بازیهای ویدیویی سابقهی قابل توجهای دارد و آهنگساز عناوینی مثل Baldur’s Gate II: Throne of Bhaal ،Fallout: New Vegas ،Dragon’s Dogma و Dragon Age: Origins بوده است.
وقتی در جریان این مصاحبه از Zur در مورد بازی Starfield سوال شد، او در این باره گفت:
Starfield یک بازی عمیق و فلسفی است. من نمیگویم که پس از تجربهی Starfield انسان متفاوتی خواهید بود، اما قطعا یک دیدگاه جدید نسبت به زندگی خواهید داشت. شاید وجود خود را با دید عمیقتری درک کنید.
از نظر اندازه، Starfield بازی بسیار عظیمی است. این بازی حداقل دو برابر بزرگترین بازی بتسدا پیش از این است. با این حال هستهی مرکزی Starfield فرضیهی اصلی آن و پرسیدن سوالهای بزرگ و تلاش برای پاسخ دادن به آنها است. این بازی بیشتر از یک شوتر یا یک نقشآفرینی دیگر است. Starfield واقعا قدمی شجاعانه به سمت جهانی بر میدارد که فلسفیتر است.
Starfield در مورد جلوههای بصری یا گیمپلی نیست، اگر چه هر دوی اینها عالی هستند. بازی Starfield در مورد داستان و قابلیت نوشتن داستان شخصی خود در این جهان است. اگر مایل به پرسیدن سوالی باشید، جواب آن در جهان Starfield پیدا خواهد شد.
بازی Starfield اولین آیپی جدید بتسدا در بیست و پنج سال گذشته است. این بازی در تاریخ نامشخصی از نیمهی اول سال ۲۰۲۳ برای ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
Wow
یا حضرت استارفیلد
به بتسدا ایمان دارم امیدوارم موفق بشه
جزء معدود بازی های ایکس باکسه که ارزش تجربه کردن داره ولی کاش بازی رو گیم پس عرضه نمی شد تا ببینیم از لحاظ فروش چطور عمل می کنه آیا RPG های بتسدا دوباره با همون ضعف های همیشگی شون موفق عمل می کنند یا نه
دست و پا زدن شماها خیلی جذابه، سعی کردی یه طوری کامنت بذاری وسط بازی کنی یکی به نعل بزنی یکی به میخ:)))
داشتم مصاحبش رو میدیدم الان واقعا زیبا سخن گفت این مرد بزرگ 🙂
هایپ نیستم فقط تو فکرم که تو این فضای پر عظمت کجاش میتونه جای من باشه
The Wonder is , not that the field of stars is so vast , but that man has measured it
این بازی با ۱۰۰۰ جایزه پر افتخار ترین بازی تاریخ میشه
این بازی رو در روز عرضه و به صورت شرافتمندانه و قانونی و غیر دزدی و اشتراکی و هکی رو Game Pass ام بازی خواهم کرد. 💚
قاعدتا هر سازنده ای دوست داره از creation ش تعریف کنه ولی اشاره به فلسفی بودن استارفیلد خیلی هایپ م میکنه.
توی سایت رسمی هم اون منطقه ای که توش اون Alien Artifact رو میبینیم به عنوان “معبد” نام گذاری شده
مذهب و فلسفه بنظر میرسه ستون های مهمی توی داستان استارفیلد باشن. تا الان سه تا دین معرفی شده که میتونیم اونا رو باور داشته باشیم.
توی فکرم اون چیزی که قراره پیدا کنیم چیه؟ راز هستی؟ خدا؟ بعد چهارم؟ یا نژاد های فضایی دیگه که ممکنه بشریت رو به وجود آورده باشن؟
موقعی که بازی اومد فقط دوست دارم تک تک نکات و lore دنیای استارفیلد رو جذب کنم :)) گذشته ی بشریت چطور بوده؟ چطور به FTL و Grav Jumping دسترسی پیدا کردیم؟ و هزار تا سوال دیگه. بتسدا دنیاهای خیلی غنی با لور جذاب میسازه
یه سری لیک ها از بازی شده بود قبلاً که همه اش درست درآمد و یه سریش مثل شخصی سازی روبات هنوز نمایش داده نشده اما اونم تایید شده. تو اون لیک ها اشاره شده بود که تو استارفیلد موضوعاتی مطرح میشه که سازندگان دیگه از پرداختن بهشون خودداری میکنن. بهرحال نمیشه بازی در فضا باشه،تم جدی و فلسفی داشته باشه و یک سری سوالات بنیادین پیش نکشه،مس افکت سعی کرد اما نتونست پرداخت کاملی ارایه کنه..
دوست دارم ببینم تئوری خدا تو استارفیلد چیه و دیدگاه تاد بهش چطوه
what you’ve found it’s the key to unlocking EVERYTHING
از نظر اندازه، Starfield بازی بسیار عظیمی است. این بازی حداقل دو برابر بزرگترین بازی بتسدا پیش از این است. دو برابر دگرفال ؟ فوقالعاده اس ! خیییییلی بزرگه! و با شعار بازی هم جور در میاد. امیدوارم فضای بین سیارات حداقل اندازه نصف اسکایریم باشه.
یه جایی شنیده بودم توی دگرفال اگه بخوای از جنوب غربی نقشه بری به شمال شرقی حدود ۷۰ ساعت طول میکشه !
ینی استارفیلد حداقل دو برابر اونه ؟
البته تو استارفیلد فک کنم می تونیم با سرعت نور حرکت کنیم که خیلی سفر کردن تو محیط رو سریع میکنه
احساس میکنم حرف آقای inon Zur درست درک نشده. منظور ایشون اینه که دو برابر بزرگ ترین بازی بتسدا محتوای Handcrafted داره نه اینکه سایز دنیاش دو برابر دگرفاله.
۲ برابر اسکایریم و فالوت ۴ خودش یه دنیا میشه
آخه جور درنمیآید اگه اندازه دو برابر اسکایریم باشه!. شما حساب کن بازی صد تا سامانه و هزارتا سیاره داره. اگه دوبرابر اسکایریم باشه فضای میان سیارات خیلی باید کم و نزدیک بهم باشن و هر سیاره اندازه Windhelm اسکایریم باشه!. اما اگه از دگرفال بزرگ تر باشه اون موقع منطقی تره. چون سیارات میتونن بزرگ باشن، فضای بین سیارات میتونن بیشتر باشه و اگر در فضا کنترل کامل سفینه رو برای رفتن به هر طرف که میخواهیم بدست بگیریم محیط خوبی در اختیار مون قرار میگیره. یه شایعه بود که یه سری از سیارات بازی هرکدوم اندازه اسکایریم هستن.
عزیز متوجه هستی که بدون گراویتی جامپ برای رفتن از زمین به مریخ چقدر زمان لازمه؟ از زمین تا مریخ تقریبا ۹ ماه در فضا سفر کردن هست
100 درصد تویه بازی هم نمیشه بدون جامپ از سایره ای به سیاره دیگه برید
سفر های میان ستاره ای همینطور میشه اما فکر نمی کنم سفر بین سیاره ای رو اینطوری کنن،چون عملا استفاده از سفینه و شخصی سازی اون بلااستفاده میشه،چرا که محدودیت زیادی بوجود میاد. احتمالا سیارات زمانی در حد رفتن از یک شهر به یک شهر دیگه با اسب! بطلبد. مثل مس افکت اما خیلی وسیع تر. اگر تو تریلر دقت کنی جایی که اولین بار سفینه های دشمن بهت حمله میکنن فاصله دو سیاره باهم خیلی نیست که نشه رفت.
البته اون قمر سیاره بود
کلی موارد هست برای گشت زنی با سفینه و شایدم بشه رفت ما که نمیدونیم
مثال شاید لانچرکار گذاشته باشن که بری توش و با سرعت بالا پرتاب شی و هنوز کنترل سفینه دستت باشه (مثله استفاده از جاذبه سیاره ها که باهاش ربات فرستادیم مریخ )
اگر جهان عظیمی ک درموردش میگن محتوای کافی رو داشته باشه خوبه
وگرنه دوس ندارم سرنوشتش به مانند نومن اسکای دچار بشه
قطعا نباید انتظار داشته باشی همه سیاره ها پر از محتوا باشن و تو همه اونا تمدن و کلی npc و quest باشه .
اگه به نمایش دقت کرده باشی ( اون قسمتی که منظومه رو نشون داد ) می بینی که روی هر سیاره یکی دوتا محیط خاص وجود داره و خود بازی اونا رو مشخص کرده . من فکر می کنم روی هر سیاره دو سه تا از این محیط ها وجود داره که حکم دانجن های اسکایریم دارن و بقیه محیط سیاره ها واسه جمع آوری منابع ، شکار موجودات یا ساخت مقرر هستن .
این که همه سیاره ها پر از کانتنت باشه و تو هر وجبش بتونی چیزای جدید پیدا کنی غیر ممکنه و اصلا هم منطقی نیست.
اسکایریم که هنوزم بعد از ده سال محتوا داره
ببینیم و تعریف کنیم. تا موقع انتشار بازی هیچ نظر قطعی نمیشه داد
اره مث گاد… کی میدونه گاد ممکنه شاهکار نباشه!!
خدای rpg🔥
یذره رو این واژه “فلسفی” حساسم از بس که برای آثاری به کار برده شده که این طوری نیستند. امیدوارم که اینجا به درستی از این صفت نام برده شده باشه.
اما در مورد خود بازی همونطور که قبلا هم گفتم، انتظارات فوق العاده بالایی از این بازی هست و به نظر من اگر این بازی انحصاری مایکروسافت نبود، خبری از تاخیرش به سال ۲۰۲۳ نبود. خوشبختانه شانس موفقیتش بالاست و مطمئنم طرفداران راضی خواهند بود و انتظارشون به درستی پاسخ داده میشه.
به نظرم تایید تاریخ عرضه به همراه یک تریلر کوتاه میره برای مراسم بازی سال ۲۰۲۲.
یکی از کابرای برتر سایت شمایید واقعا
نظر لطف شماست متین عزیز🌹
حاجی این چیزی که تعریف میکنه خیلی دیوونه کنندس
واقعا نمیدونم راجبش چی بگم بنظرم قراره با یکی از شاهکار های نسل نه روبرو باشیم
ناموسن نزدیک ۵ ساله بودجه گذاشتید و کار کردید روی بازی
نمیخاید بازی بزرگ باشه ؟
چقد من برا این گیم هایپم .
هر از گاهی میرم نمایش اش رو دوباره نگاه میکنم به طرز عجیبی هر بار تنم مور مور میشه. به خصوص وقتی اون موسیقی زیبا پخش میشه ، دارا را را رااااااا .
کنجکاوم بدونم اون Artifact ها چی هستن و جواب استارفیلد برای حقیقت دنیا چیه . فقط بیاد تا یه بار دیگه تو دنیای بازی های بتسدا غرق بشم
یکی از دلایلی که برای آینده انگیزه دارم همین استارفیلده
همچین اوپن ورلدی تاریخ گیمینگ به خودش ندیده اگر این پروژه موفق باشه بدون شک میره تو دل تاریخ و از اون گیم های همیشه دوست داشتنی میشه
عزیزم زیادی هایپ نیستی؟gta6 با ۴.۵ هزار کارمند و حدود ۱۰ سال زمان ساخت پس چی میگه این وسط؟
منم خیلی به بازی امیدوارم
من نمیگم بهترین اپن ورلد تاریخ قراره بشه میگم تو این سبک همچین اپن ورلدی تاحالا نداشتیم و فوق العاده جذابه برام این گیم. میتونه یه انقلاب باشه برای سو گرفتن بقیه شرکت ها برای چنین اپن ورلد های فضایی و جذابی
بزرگ بزرگان
با این چیزی که ساختن و این عظمت ، اگر دراپ فریم نداشته باشه ، بازی عالی میشه