نگاهی جامع به بازی‌های آینده DC؛ از ابرقهرمانان تا شروران - گیمفا
نگاهی جامع به بازی‌های آینده DC؛ از ابرقهرمانان تا شروران - گیمفا
نگاهی جامع به بازی‌های آینده DC؛ از ابرقهرمانان تا شروران - گیمفا
نگاهی جامع به بازی‌های آینده DC؛ از ابرقهرمانان تا شروران - گیمفا

نگاهی جامع به بازی‌های آینده DC؛ از ابرقهرمانان تا شروران

امیرحسین رنجبر
۱۹:۳۴ ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
نگاهی جامع به بازی‌های آینده DC؛ از ابرقهرمانان تا شروران - گیمفا

در این مقاله قصد داریم مروری بر بازی‌های معرفی شده و حتی معرفی نشده دی‌سی (DC) داشته باشیم، آثاری که نه تنها ابرقهرمانان بلکه شروران را نیز دنبال می‌کنند.

تا اوایل نسل هفتم، عناوین ابرقهرمانی باکیفیتی از قهرمان‌های محبوب دو برند دی‌سی و مارول (Marvel) ساخته نمی‌شد. جدا از بحث نیاز واضح به خلاقیت برای توسعه یک بازی خوب، شرکت‌ها به دلیل ریسک بالایی که ساخت این عناوین به همراه داشت، هرگز توسعه یک بازی ابرقهرمانی را در اولویت خود قرار نمی‌دادند. تابو شکنی که توسط راکستدی (Rocksteady) با بازی‌های سری Batman Arkham انجام گرفت، زمینه ساخت و عرضه بازی‌های ابرقهرمانی بیشتری را فراهم کرد.

راکستدی نشان داد که صنعت گیم هم می‌تواند میزبان داستان‌سرایی قهرمانان محبوب باشد. حالا مارول و دی‌سی بیش از پیش روی صنعت بازی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و عناوین ابرقهرمانی زیادی در دست ساخت قرار دارند. با گیمفا و ادامه این مطلب همراه باشید.

Gotham Knights

نگاهی جامع به بازی‌های آینده DC؛ از ابرقهرمانان تا شروران - گیمفا

گاتهام برمی‌گردد! بعد از موفقیت‌های چشم‌گیری که وارنر برادرز (Warner Brothers) با بازی‌های سری Batman Arkham به دست آورد، ساخت نسخه‌ جدیدی بر اساس جهان این ابرقهرمان، دور از انتظار نبود. آخرین بازی ساخته شده از جهان بتمن، یعنی Arkham Knight، چیزی حدود هفت سال پیش و در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد. طرفداران سال‌هاست که از وارنر ساخت یک بازی جدید از جهان بتمن را درخواست می‌کردند و این کمپانی خیلی زود به درخواست هواداران پاسخ مثبت داد.

البته قبل از معرفی Gotham Knights، باید از پروژه کنسل شده‌ وارنر برادرز مونترال هم صحبت کنیم. این شرکت که ساخت بازی تحسین شده Batman Arkham Origins در کارنامه‌‌اش دیده می‌شود، قبل از شروع ساخت Gotham Knights در حال کار روی بازی دیگری از بتمن بود. طبق اطلاعاتی که توسط اینسایدرهای وارنر و دی‌سی منتشر شده است، این شرکت در حال ساخت داستانی از بتمن حول محور محفل جغدها بود که جوکر نیز در آن پروژه نقش مهمی را ایفا می‌کرد. گویا به دلایل مختلف، کانسپت‌های اولیه این بازی به سرانجام نرسیدند و پروژه با حفظ ویژگی‌های زیادی از کانسپت اولیه، ریبوت شد. این بازسازی اولیه پروژه، محصولی به‌نام Gotham Knights را خلق کرد.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت بازی Gotham Knights با سایر عناوین جریان یافته در این جهان، عدم حضور بتمن به عنوان قهرمان قابل کنترل است. بتمن در جهان Gotham Knights جانش را از دست داده و وظیفه حفاظت از شهر گاتهام بر دوش دستیاران او قرار گرفته است. بت‌فمیلی یا خانواده خفاشی، نقش اصلی را در بازی Gotham Knights ایفا می‌کند. بازی چهار شخصیت قابل کنترل دارد که شامل رابین (تیم دریک)، رد هود (جیسون تاد)، نایت‌وینگ ‌(دیک گریسون) و بت‌گرل ‌(باربارا گوردون) می‌شوند.

وقتی از چهار شخصیت قابل کنترل صحبت به میان می‌آید، باید انتظار تجربه‌ای کوآپ (Co-op)را از بازی داشته باشیم. سازندگان بازی تایید کردند که بازی به صورت چندنفره با دوستانتان نیز قابل تجربه است. در داستان بازی شاهد حضور ویلن‌های معروف بتمن از جمله پنگوئن، مستر فریز، هارلی کوئین و کلی‌فیس خواهیم بود. همچنین ایده‌های اولیه وارنز برادرز برای نوشتن داستانی از محفل جغدها، به بازی Gotham Knights منتقل شده است.

گیم‌پلی بازی وام‌های زیادی از فرمول طراحی مبارزات و مخفی‌کاری راک‌استدی گرفته است و تا حدودی همان شیوۀ مبارزه‌ را شاهد هستیم. با این حال، طرفداران از همان نمایش ابتدایی بازی از انیمیشن‌های این عنوان انتقاد کردند. به گفته سازندگان، شهر گاتهام در Gotham Knights وسیع‌ترین جهان سری Batman Arkham خواهد بود. علی‌رغم نظرات ضد و نقیضی که طرفداران نسبت به این بازی دارند، امکان ندارد طرفدار بتمن باشید و هیجانی برای تجربۀ آن در شما شکل نگرفته باشد.

فقط چند ماه تا عرضه این عنوان فاصله داریم و Gotham Knights در تاریخ ۲۹ مهر ۱۴۰۱ (۲۱ اکتبر ۲۰۲۲) برای کنسول‌های نسل نهمی و PC عرضه خواهد شد. این بازی قرار بود در ابتدا برای کنسول‌های نسل هشتمی نیز منتشر شود، اما سازندگان به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری از این تصمیم خود منصرف شدند.

Suicide Squad: Kill the Justice League

نگاهی جامع به بازی‌های آینده DC؛ از ابرقهرمانان تا شروران - گیمفا

صحبت از راک‌ستدی شد؛ باید بدانید که این شرکت هم بیکار نبوده است! بازی Suicide Squad: Kill the Justice League جدیدترین محصول شرکت راکستدی است که از قضا در جهان سه‌گانه Batman Arkham جریان خواهد داشت. خبری از بتمن نیست و خطری بزرگ جهان را تهدید می‌کند؛ در همین نقطه است که جهان مجددا دست به دامن خلافکاران مزدور، یعنی جوخه انتحار می‌شود. آماندا والر که اگر فیلم‌های دی‌سی را دنبال کرده باشید با او آشنایی دارید، تصمیم گرفته است که مجددا از تیمی متشکل از خلافکاران استفاده کند. او چهار نفر را از تیمارستان آرکام انتخاب می‌کند. این شخصیت‌ها هارلی کوئین، کاپیتان بومرنگ، ددشات و کینگ شارک هستند.

وقایع داستان در متروپولیس، شهری که تحت حفاظت سوپرمن قرار دارد، اتفاق می‌افتد. البته از کدام حفاظت صحبت می‌کنیم؟ فرد شروری به‌نام برینیک، ذهن قهرمان‌های لیگ عدالت را مسموم کرده است. قهرمان‌هایی که روزی به عنوان محافظ مردم شناخته می‌شدند، حالا خطرناک‌ترین موجودات کره زمین هستند. جوخه انتحار باید با این قهرمان‌های شرور مبارزه کند.

ایده کلی داستان عالی به‌نظر می‌رسد و جدا از این موضوع، قالبی متفاوت نسبت به بازی‌های قبلی راک‌استدی دارد. دیگر خبری از دنیای خشن و افسرده سری بتمن نیست و با جهان، داستان‌نویسی و طراحی طنزآلود و شاد طرف هستیم. گیم‌پلی این بازی هم به مانند Gotham Knights به صورت ‌Co-op قابل تجربه است، هرچند می‌توانید بخش داستانی را به صورت تک‌نفره نیز به اتمام برسانید.

گیم‌پلی بازی تفاوت‌های زیادی با سری بتمن دارد. شیوه مبارزات شخصیت‌ها با یکدیگر متفاوت است. ددشات در استفاده از سلاح و شلیک‌ از راه دور مهارت دارد، در حالی که هارلی کوئین و کینگ شارک به درد مبارزات نزدیک می‌خورند. این بازی نسل نهمی قرار بود که در سال ۲۰۲۲ عرضه شود، اما به دلیل مشکلات مختلف تا بهار ۲۰۲۳ تاخیر خورد.

Suicide Squad: Kill the Justice League با استفاده از موتور گرافیکی آنریل انجین ۴ (Unreal Engine 4) ساخته می‌شود و طرفداران امید زیادی به کیفیت بصری آن ندارند. بدون شک اهمیت بازی برای وارنر، فراتر از Gotham Knights است. ناسلامتی یکی از بهترین شرکت‌های سازنده بازی‌های ابرقهرمانی روی آن کار می‌کند. باید دید که بازگشت راکستدی بعد از هشت سال تا چه اندازه شکوه‌مند خواهد بود.

The Wolf Among Us 2

نگاهی جامع به بازی‌های آینده DC؛ از ابرقهرمانان تا شروران - گیمفا

شاید دومین نسخه The Wolf Among Us از نظر تکنیکی یک بازی از شرکت وارنر و تحت برند دی‌سی نباشد، اما نباید فراموش کرد که جهان این سری بر اساس کمیک‌های Fables بنا شده است که توسط دی‌سی منتشر می‌شوند. هنگامی که ساخت The Wolf Among Us در جولای ۲۰۱۴ به پایان رسید، تل‌تیل گیمز (Telltale Games) به فکر ساخت فصل دوم بود، اما درگیر پروژه‌های فرعی زیادی شده بودند. این شرکت از علاقه شدید طرفداران به ساخت فصل دوم آگاه و به دنبال زمانی مناسب برای توسعه آن بود.

ساخت دومین فصل این بازی در سال ۲۰۱۷ تایید شد و قرار بود در سال ۲۰۱۸ برای رایانه‌های شخصی، کنسول‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه منتشر شود. صداگذاران بیگبی و سفید برفی قرار بود مجددا برای ایفای این نقش‌ها برگردند. برنامه این بود که در فصل دوم، نگاه عمیق‌تری به روابط بین بیگبی و سفید برفی داشته باشیم. در سال ۲۰۱۸، تل‌تیل اعلام کرد که به دلیل مشکلات داخلی استودیو، آن‌ها مجبورند که انتشار نسخه دوم را تا سال ۲۰۱۹ به تعویق بیندازند.

در سپتامبر ۲۰۱۸ و همراه با تعطیلی ناگهانی استودیو تل‌تیل، تمام بازی‌های در دست ساخت این شرکت از جمله The Wolf Among Us 2 به طور کامل لغو شدند. پس از احیای تل‌تیل توسط ال‌سی‌جی اینترتینمنت (LCG Entertainment)، آی‌پی The Wolf Among Us یکی از عناوینی بود که مجددا توسط این شرکت خریداری شد، اما در آن زمان هیچ اطلاعیه‌ای در خصوص آینده سری اعلام نشد.

این شرکت بازی The Wolf Among Us 2 را مجددا در The Game Awards 2019 معرفی کرد. این دنباله به تعریف رویدادهای پس از بازی اول ادامه خواهد داد، اگرچه همچنان یک پیش‌درآمد برای مجموعه کمیک Fables به حساب می‌آید. این بازی با همکاری استودیوی AdHoc ساخته خواهد شد که از کارکنان سابق تل‌تیل تشکیل شده است و روی عناصر داستانی و سینمایی بازی تمرکز می‌کند. این در حالی است که تل‌تیل روی گیم‌پلی و سایر طراحی‌ها تمرکز خواهد کرد.

علاوه بر بازگشت کارکنان تل‌تیل، هرینگتون (Harrington) برای صداپیشگی بیگبی بازخواهد گشت و جرد امرسون-جانسون (Jared Emerson-Johnson) موسیقی بازی را خواهد ساخت. این بازی روی موتور گرافیکی آنریل انجین ساخته می‌شود و مجددا به صورت اپیزودیک منتشر خواهد شد، البته که همه اپیزودها به صورت همزمان توسعه می‌یابند. این بازی در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود.

Wonder Woman

نگاهی جامع به بازی‌های آینده DC؛ از ابرقهرمانان تا شروران - گیمفا

زن شگفت‌انگیز یا Wonder Woman یکی از قهرمان‌های محبوب دی‌سی محسوب می‌شود که با فاکتورگیری از فیلم‌ها، حضور فعالی در مدیا نداشته است. این ابرقهرمان که یکی از پایه‌های اصلی لیگ عدالت به شمار می‌رود، هرگز دارای یک بازی ویدیویی مستقل نبوده است. خوشبختانه این طلسم به ‌پایان خواهد رسید. در مراسم The Game Awards سال گذشته، شرکت برادران وارنر از ساخت بازی‌ای بر اساس شخصیت Wonder Woman خبر داد. انتخاب استودیوی سازنده‌ی این بازی، یکی از بهترین تصمیمات وارنر در چند سال اخیر بود.

طبق اطلاعات منتشر شده، این بازی توسط مونولیث (Monolith)، شرکت سازنده‌ی عناوین Middle-Earth: Shadow of Mordor و Middle-Earth: Shadow of War، ساخته خواهد شد. هر دو بازی Middle-Earth عناوین تحسین شده‌ای از جهان ارباب حلقه‌ها بودند که طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کردند. این بازی با یک تریلر CG کوتاه معرفی شد و اطلاعات زیادی از گیم‌پلی، داستان و طراحی هنری آن در دسترس ما قرار ندارد. اگرچه استودیو سازنده تایید کرد که با یک بازی تک‌نفره و جهان‌باز طرف خواهیم بود.

در ادامه خانم جنیفر الاوی (Jennifer Allaway) در توییتر اعلام کرد که به عنوان نویسنده ارشد در استودیوی مونولیث، روی بازی موردانتظار Wonder Woman کار می‌کند. این نویسنده قبل از این در شرکت هیدن پث اینترتینمنت ‌(Hidden Path Entertainment) فعالیت داشت. همچنین تایید شد که این بازی از سیستم نمسیس بازی‌های Middle-Earth مجدداً استفاده خواهد کرد. سیستم نمسیس به دشمن‌های بازی توانایی تکامل و انتقام‌جویی را می‌دهد، به طوری که اگر یک بار آن‌ها را شکست داده باشید، ممکن است شما را به خاطر سپرده و راه انتقام را در پیش بگیرند.

هرچه که هست، اطلاعات زیادی از بازی Wonder Woman در دست نیست و به‌نظر می‌رسد که تا انتشار آن فاصله زیادی داریم. باید دید که وارنر چه نقشه‌هایی برای این ابرقهرمان محبوب در سر دارد.

Injustice 3 (‌شایعه)

نگاهی جامع به بازی‌های آینده DC؛ از ابرقهرمانان تا شروران - گیمفا

استودیوی ندررلم (Nether Realm) که به ساخت بازی‌های مبارزه‌ای فوق‌العاده‌ای مانند سری محبوب Mortal Kombat شهرت دارد، توانست چندین اقتباس تحسین‌برانگیز از قهرمان‌های کمیک‌های دی‌سی خلق کند. با ساخت دو بازی Injustice و روایت داستانی شنیدنی، این شرکت نشان داد که می‌تواند دی‌سی را در عرصه ویدیو گیم نیز رو به جلو حرکت دهد.

بعد از عرضه Injustice 2، شایعات زیادی در خصوص ساخت احتمالی نسخه سوم شنیده می‌شد. تقریبا دو سال پیش، آقای تام تیلور (Tom Taylor)، نویسنده‌ی کمیک‌های مرتبط با بازی‌های Injustice 1 و Injustice 2، دو تصویر در توییتر منتشر کرد که اولی تصویری با حرف “I” و دومی تصویری با حرف “N” را نشان می‌داد. نکته‌ای که مورد توجه قرار گرفت، تشابه فونت آن حروف با لوگوی Injustice بود. این توئیت در زمانی منتشر شد که تمام قسمت‌های هر دو کمیک Injustice منتشر شده بود و چنین اقدامی از سوی این نویسنده، نمی‌توانست اتفاقی باشد.

ندررلم در لیست شغلی خود به دنبال مهندسین نرم‌افزار خبره برای ساخت بازی‌های نسل نهمی بوده است. از طرفی اگر به لیست لو رفته انویدیا (Nvidia) نگاهی بیندازیم، متوجه نام Injustice 3 در آن می‌شویم. باید به این نکته توجه داشته باشید که تا الان صحت اکثر اطلاعات فاش شده از لیست انویدیا، ثابت شده است.

اد بون (Ed Boon)، رئیس شرکت ندررلم، مصاحبه‌های زیادی در خصوص بازی بعدی خود انجام داده است. شواهد و مدارک به ما می‌گویند که بازی بعدی این شرکت احتمالا Mortal Kombat 12 خواهد بود، اما ورود Injustice 3 به مرحله پیش‌تولید هم امر بعیدی به‌نظر نمی‌رسد.


با تغییر مدیریتی شرکت وارنر، به‌نظر می‌رسد که تمرکز این شرکت آمریکایی روی بازی‌های ابرقهرمانی بیش از پیش خواهد بود. بعد از لغو محصولات سینمایی متعدد از دنیای دی‌سی، طرفداران در خصوص وضعیت آینده بازی‌های این برند نگران شدند. خوشبختانه مدیران نظر دیگری داشته و نه تنها قصدی برای لغو پروژه‌ها ندارند، بلکه می‌خواهند بیش از قبل روی صنعت بازی‌های ویدیویی سرمایه‌گذاری کنند.

با توجه به پتانسیل بالایی که جهان دی‌سی در اختیار دارد، باید دید چه اتفاقاتی برای وارنر و بازی‌های آن‌ها خواهد افتاد. نظر شما چیست؟ آیا برای عناوین آینده‌ی این برند هیجان‌زده هستید؟ چه انتظاراتی از بازی‌های آینده دی‌سی دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و منتظر قسمت بعدی این مقاله و بررسی بازی‌های آینده مارول باشید.

Moein MM2کاپیتان قیمتriversideCarddragonDARKSIRENامیر حسینvahid gamerPC GAMERJin sakaiREZAGAMERmeysambvitto corleoneOrinموایJavad.Starمحمدرضا نوروزی.Spider-ManArminLone wolfmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی جامع به بازی‌های آینده DC؛ از ابرقهرمانان تا شروران - گیمفا
نگاهی جامع به بازی‌های آینده DC؛ از ابرقهرمانان تا شروران - گیمفا
نگاهی جامع به بازی‌های آینده DC؛ از ابرقهرمانان تا شروران - گیمفا
نگاهی جامع به بازی‌های آینده DC؛ از ابرقهرمانان تا شروران - گیمفا
نگاهی جامع به بازی‌های آینده DC؛ از ابرقهرمانان تا شروران - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نگاهی جامع به بازی‌های آینده DC؛ از ابرقهرمانان تا شروران - گیمفا