معرفی بهترین سرور‌های ماینکرافت - گیمفا‌‌‌‌‌‌
معرفی بهترین سرور‌های ماینکرافت - گیمفا‌‌‌‌‌‌
معرفی بهترین سرور‌های ماینکرافت - گیمفا‌‌‌‌‌‌
معرفی بهترین سرور‌های ماینکرافت - گیمفا‌‌‌‌‌‌

معرفی بهترین سرور‌های ماینکرافت

محمدرضا نوروزی
۱۳:۱۷ ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
معرفی بهترین سرور‌های ماینکرافت - گیمفا‌‌‌‌‌‌

آیا از پلیرهای جدید ماینکرافت هستید و به دنبال یک سرور جدید برای عضو شدن می‌گردید؟ امروز قصد داریم به بهترین سرورهای حال حاضر این عنوان بپردازیم.

اگر از ماینکرافت‌بازهای پیگیر باشید و یا حتی به تازگی دست به تجربه‌ی این بازی زده‌ باشید، حتما با تعداد بسیار بالای سرور‌های این اثر مواجه شده‌اید و از طرفی تنوع بسیار زیاد گیم‌مودها در این سرورها، ممکن است کمی گیج‌کننده باشد.

خبر خوب آن است که در تاریخ هفتم ژوئن امسال، نسخه‌ی بدراک (Bedrock) و جاوای ماینکرافت با هم ادغام شدند و اگر یکی از این نسخه‌ها را برای کامپیوترهای شخصی دریافت کنید، مالک هر دو خواهید بود. خبر خوب دیگر آن است که این بازی روی گیم‌پس موجود بوده و دارندگان کنسول‌های مایکروسافت می‌توانند آن را دریافت کنند (نسخه‌ی جاوا تنها روی گیم‌پس PC موجود است).

به طور کلی، نسخه‌ی جاوا و بدراک ماینکرافت از نظر ساختار تجربه تفاوت چندان زیادی ندارند و تمایزها به سرورها محدود می‌شود. نسخه‌ی بدراک ماینکرفت دارای قابلیت کراس‌پلی بین دیگر پلتفرم‌ها (کامپیوتر-نینتندو سوییچ-ایکس‌باکس) بوده و پلیرها راحت‌تر می‌توانند با دوستان خود بازی کنند؛ ولی از طرفی سرورهای آن از تنوع کمتری برخوردارند.

در ادامه قرار است ۵ سرور را برای نسخه‌ی Java و ۳ سرور را برای نسخه‌ی Bedrock معرفی کنیم و معروف‌ترین حالت‌های بازی آن‌ها را نام ببریم.

نسخه جاوا

۱- ManaCube: play.manacube.com

معرفی بهترین سرور‌های ماینکرافت - گیمفا‌‌‌‌‌‌

Manacube یکی از بهترین سرور‌های موجود روی نسخۀ جاوا ‌به شمار‌ می‌رود و تنوع گیم‌مودهای آن قابل قبول است. Skyblock ،Parkour ،Prison ،PVP ،Creative و در نهایت Survival تعدادی از مودهای این سرور هستند و البته گزینه‌های بسیار بیشتری داخل سرور موجود است.

یکی از بهترین و شلوغ‌ترین گیم مودهای ManaCube، بخش بقاء یا همان Survival است که در آن باید منابع مورد نیاز خود را جمع‌آوری کرده، شغل پیدا کنید، با دیگر پلیرها داد و ستد داشته باشید و حتی فروشگاه خود را در بازی ایجاد کنید. بازی قابلیت Claim کردن و تصاحب بخشی از زمین را نیز به شما می‌دهد و می‌توانید بدون آن که نگران تخریب سازه‌های خود از سوی دیگر بازیکن‌ها باشید، در زمین‌های خصوصی خود به ساخت و ساز بپردازید.

امکان ایجاد کلن‌های مختلف نیز در این قسمت وجود دارد و از طرفی، تعداد بسیار زیادی منطقه‌ی بکر در بازی موجود است که می‌توانند تا مدت‌ها شما و دوستانتان را سرگرم کنند. اگر از طرفداران این حالت بازی هستید، حتما به Manacube سر بزنید تا از کیفیت بالای بخش Survival آن متعجب شوید.

۲- us.mineplex.com یا Mineplex: eu.mineplex.com

معرفی بهترین سرور‌های ماینکرافت - گیمفا‌‌‌‌‌‌

Mineplex یکی از قدیمی‌ترین سرورهای ماینکرافت است که حدود ۹ سال پیش کار خود را آغاز کرده و به همین دلیل، پلیرهای زیادی وارد این سرور شده‌اند و تا به امروز هم توسط افراد زیادی تجربه می‌شود. این سرور دارای بخش بقا نیست و محبوبیت خود را به وسیله‌ی مینی‌گیم‌های جذابش به دست آورده است.

Master Builders یکی از مهم‌ترین گیم‌مودهای موجود در جهان Mineplex است. در Master Builders به شما و دیگر رقیب‌ها، یک اسم تصادفی داده می‌شود (مانند بتمن یا تابستان) و وظیفه دارید تا در مدتی محدود، با استفاده از آیتم‌های موجود در بازی، آن شیء یا شخصیت را بسازید. بعد از آن که وقت تمام شد، پلیرها به سازه‌های دیگر رای می‌دهند و هرکس که رای سبز بیشتری دریافت کرد، برنده‌ی بازی به شمار می‌رود.

Mineplex برای نسخه‌ی بدراک نیز موجود است، اما مینی‌گیم‌های آن نسخه بسیار محدود هستند و تجربه‌ی نسخه‌ی جاوا پیشنهاد می‌‌شود.

۳- Hypixel: mc.hypixel.net

معرفی بهترین سرور‌های ماینکرافت - گیمفا‌‌‌‌‌‌

Hypixel نیز یکی دیگر از قدیمی‌ترین سرورهای ماینکرافت به شمار می‌رود و قدمتی مشابه Mineplex دارد. در این سرور، مودهایی مشابه Mineplex دیده می‌شوند؛ اما مینی‌گیم‌ها تنوع بیشتری دارند. خون‌آشام، TNT games ،Duel، Cops and Crimes و غیره، از معروف‌ترین گیم‌مودهای این سرور به شمار می‌روند و می‌توانید همراه با صدها پلیر دیگر، به تجربه‌ی این قسمت‌ها بپردازید و از آن‌ها لذت ببرید.

۴- Brawl: Brawl.com

معرفی بهترین سرور‌های ماینکرافت - گیمفا‌‌‌‌‌‌

Brawl یکی از بهترین سرورها برای سنجش مهارت‌های شما است. در این سرور مینی‌گیم‌ها بر مبنای بقاء و کار تیمی طراحی شده‌اند. یکی از جالب‌ترین نکات موجود در این سرور، وجود مود بتل‌رویال در بازی است که می‌توانید به همراه دوستانتان در آن شرکت کنید.

این سرور به شلوغی دیگر سرور‌هایی که در این لیست معرفی کردیم نیست؛ اما گیم‌مودهای آن بسیار ویژه هستند و اگر دوست دارید تا به همراه دوستانتان در مبارزات و تصمیم‌گیری‌های مختلف درون بازی پیشرفت کنید، می‌توانید سری به این سرور بزنید و با شرکت در مینی‌گیم‌های آن، خود را بسنجید و بر مهارت‌‌های خود بیفزایید.

۵- Grand Theft Minecart: gtm.network

معرفی بهترین سرور‌های ماینکرافت - گیمفا‌‌‌‌‌‌

GTM یک سرور شبیه به GTA Online است که در ماینکرافت طراحی شده. در این سرور، ماشین‌ها، تفنگ‌ها و آیتم‌های جدیدی به بازی اضافه شده‌اند که در حالت عادی در ماینکرافت وجود ندارند. نقشۀ بازی نیز بی‌شباهت به GTA نیست و با کمی گشت و گذار در آن می‌توانید بنا‌های آشنای بسیاری را بیابید و مطمئنا مشاهدۀ این ساختمان‌ها و مکان‌ها در دنیای مکعبی بازی، بسیار جذاب خواهد بود.

اگر دوست دارید که یک GTA ماینکرافتی را تجربه و در خیابان‌های آن رانندگی و تیراندازی کنید، می‌توانید سری به این سرور بزنید و از امکانات آن بهره ببرید.

۶- MIAPLAYS.NET

معرفی بهترین سرور‌های ماینکرافت - گیمفا‌‌‌‌‌‌

Miaplays.net یک سرور دیگر است که روی المان‌های بقاء تمرکز دارد و به تازگی توسط این یوتیوبر محبوب در دسترس قرار گرفته است. واحد پول اختصاصی و تعداد بسیار زیاد پلیر‌های ایرانی، پشتیبانی خوب و همچنین امکان رول‌پلی یا نقش آفرینی در سرور، از ویژگی‌های مثبت آن به شمار می‌روند و از طرفی، تعدادی مینی‌گیم در سرور موجود است که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید. متاسفانه گنجایش این سرور بسیار محدود بوده (به خصوص گیم‌مود Survival که ۱۵۰ پلیر گنجایش دارد) و برای تجربه‌ی بازی، باید مدتی در صف انتظار باشید تا به شما اجازه‌ی ورود داده شود و این مورد از نکات منفی سرور به شمار ‌می‌رود.

در کل، اگر به دنبال یک سرور ایرانی جهت تجربه‌ی ماینکرفت هستید، Miaplays.net گزینه‌ی مناسبی برای انتخاب است.

نسخه بدراک

۱- The Hive: play.hivemc.com

معرفی بهترین سرور‌های ماینکرافت - گیمفا‌‌‌‌‌‌

یکی از به‌روزترین سرورهای ماینکرفت بدراک، The hive است. این سرور از بسیاری از گیم‌مودهای جدید پشتیبانی‌ می‌کند و روزانه بیش از ۱۰هزار نفر به صورت همزمان مشغول تجربه‌ی بازی‌های این سرور هستند. هایو یکی از معروف‌ترین و برترین سرورهای ماینکرافت به شمار می‌رود و پیشنهاد می‌کنم که حداقل یک بار سری به بازی دث‌ران و یا Murder Mystery بزنید.

Murder Mystery شباهت بسیاری به بازی مافیا و Among Us دارد و در طی آن باید قاتلی که در بین شما وجود دارد را پیدا کنید. دث‌ران نیز شما را در مسیرهایی پر از تله رها می‌کند و شما وظیفه دارید تا از این راه‌های پرخطر عبور کرده و راه خروج را در بازی بیابید.

هایو تنها به این دو مورد خلاصه نمی‌شود و گزینه‌های بسیاری جهت تجربه کردن در این سرور وجود دارد و می‌توانید تا ساعت‌ها در آن سرگرم شوید.

۲- CubeCraft: play.cubecraft.net

معرفی بهترین سرور‌های ماینکرافت - گیمفا‌‌‌‌‌‌

CubeCraft با بیش از ۸ هزار پلیر آنلاین همزمان، انتخاب بسیار خوبی است. در CubeCraft بسیاری از مینی گیم‌های معروف، حتی مینی‌گیم اگ وارز، دیده می‌شود. در اگ وارز پلیرها به تیم‌های مختلفی تقسیم و به هر تیم یک تخم اژدهای اندر به همراه یک معدن آهن داده می‌شود. پلیرها باید از این تخم محافظت کنند و با آپگرید کردن معدن آهن و دسترسی پیدا کردن به دیگر معادن، آیتم‌های مختلفی بسازد تا با استفاده از آن‌ها، با دیگر بازیکنان مبارزه کند. آخرین تیمی که در زمین باقی بماند، برنده‌ی مسابقه خواهد بود.

از آنجایی که سرورهای کمی در نسخه‌های بدراک وجود دارند، تعداد پلیرهای بالای کیوب‌کرفت می‌تواند ویژگی مناسبی برای ورود به این سرور باشد. لازم به ذکر است که کیوب کرفت روزانه آپدیت‌های بسیاری دریافت می‌کند و ایونت‌های متعددی نیز در آن برگزار می‌شود.

برای مثال، بازی دارای فصل‌های مختلفی برای مینی‌گیم‌های گوناگون است و پلیرها نیز به صورت حرفه‌ای در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

۳- NetherGames: play.nethergames.org

معرفی بهترین سرور‌های ماینکرافت - گیمفا‌‌‌‌‌‌

NetherGames یکی از شلوغ‌ترین سرورهای ماینکرافت بدراک است. در این سرور انواع و اقسام مینی‌گیم‌ها و گیم‌مودهای مشهور چون اسکای بلاک و غیره موجود بوده و می‌توانید به وسیله‌ی قابلیت کراس پلتفرم، با دیگر دوستان خود به صورت آنلاین این حالت‌های بازی را تجربه کنید.

از معروف‌ترین حالت‌های بازی می‌توان به بخش Creative آن اشاره کرد که می‌توانید در زمین‌هایی که بازی در اختیار شما قرار می‌دهد، سازه‌های خلاقانه‌ی خود را بسازید و با دیگر بازیکنان به اشتراک بگذارید و از سازه‌های دیگران نیز بازدید کنید.

پیشنهاد می‌کنم که حتما سری به بخش Creative بزنید و سازه‌های دیگران را بررسی کنید، چرا که این سازه‌ها ایده‌های بسیار خوبی جهت پیاده‌سازی در بخش Survival به شما می‌دهند و می‌توانند منابع الهام بسیار خوبی باشند.

در آخر باید گفت که ماینکرفت یکی از بهترین گزینه‌ها برای برگزاری دورهمی‌های دوستانه است و می‌توانید با پیدا کردن دوستان جدید در بازی، میزان جذابیت آن را دوچندان کنید. راستی، شما در کدام یک از سرورهای ماینکرفت مشغول بازی هستید؟ در بخش کامنت‌های این مقاله، می‌توانید جهت تجربه‌ی ماینکرفت، به دنبال هم تیمی بگردید!

سرور مجازی

armanDARKSIRENامیر حسینSpider-ManParhamEspressoHitasep

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی بهترین سرور‌های ماینکرافت - گیمفا‌‌‌‌‌‌
معرفی بهترین سرور‌های ماینکرافت - گیمفا‌‌‌‌‌‌
معرفی بهترین سرور‌های ماینکرافت - گیمفا‌‌‌‌‌‌
معرفی بهترین سرور‌های ماینکرافت - گیمفا‌‌‌‌‌‌
معرفی بهترین سرور‌های ماینکرافت - گیمفا‌‌‌‌‌‌

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Espresso گفت:

    یادش بخیر چه دورانی بود
    با برادرم دو نفره میرفتیم خونه درختی میساختیم، به روستایی ها کمک میکردیم، میرفتیم جهنم و… آخرش هم خیانت کرده و خونه هامون رو اتیش میزدیم ((:
    ماینکرافت الان خیلی بهتر از اون دوران شده فکر کنم اگه یکم بازی ارامش بخش و جالب خواستین حتما بازی کنین😄

    Amir Ringoمنم یکی مثل خودتKieblackParhamامیر حسین🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴Hitasepباستیان
  • از بین اینا بهترینش هیپیکسل و مین پلکس هست .کوب کرفت هم بد نیست …من نسخه موبایلی ش رو به راحتی انلاین بازی می کردم …ولی روی pc هر کاری می کردم نمی شد .گفته بودن یه لانچر باید نصب کنی و اون واست ماینکرفت رو بیاره …منم عین اموزشش پیش می رفتم ..ولی فقط تو لانچر دانلود می شد اتفاقی هم نمی افتاد ..نزدیک ۱۰ بار دانلود کرد ولی باز هیچی …هیچکی هم جواب نمی داد ..کسی اینجا هست بدونه چجوری میشه رو لانچر درست نصبش کرد ؟؟

  • Hitasep گفت:

    تو یه پست آپدیت جدید ماینکرفت رو برسی کنید

    Kieblack
  • من از مانکرافت هیچ چیزی سر در نمیارم اصلا چی با چیه نسخه دمو شو تو PS5 دان کردم تونستم یه خونه گلی بسازم شبا توش قائم شم‌ که زانبی ها منو نقولن اصلا نمیدونم چه شکلی میشه شمشیر یا سپر ساخت بهش تو مانکرافت باید چیکار کنی وقتی بازی رو دان کردن از خودم می‌پرسیدم امدم اینجا چیکار 🤣🤣🤣

    یاسین
معرفی بهترین سرور‌های ماینکرافت - گیمفا‌‌‌‌‌‌