۱۵ بازی که باید با تاخیر عرضه می‌شدند - گیمفا
۱۵ بازی که باید با تاخیر عرضه می‌شدند - گیمفا
۱۵ بازی که باید با تاخیر عرضه می‌شدند - گیمفا
۱۵ بازی که باید با تاخیر عرضه می‌شدند - گیمفا

۱۵ بازی که باید با تاخیر عرضه می‌شدند

نصیر فرزان
۱۴:۵۴ ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
۱۵ بازی که باید با تاخیر عرضه می‌شدند - گیمفا

در این مقاله، به معرفی ۱۵ بازی‌ برتری خواهیم پرداخت که در صورت وقوع یک تاخیر چند ماهه، محصول نهایی شایسته‌تری می‌شدند.

عناوین زیادی وجود دارند که به سبب قضاوت نادرست و عجولانه تیم سازنده، پیش از این‌که مراحل ساخت آن‌ها به گونه‌ی تمام و کمال به پایان برسند، راهی بازار شده‌اند‌. از بازی‌هایی که در برخی موارد قسمت‌هایی از محتویات آن‌ها کنار گذاشته شده‌، تا آثاری که از اصلاح و پولیش نامناسب رنج برده‌‌اند، صنعت گیم نمونه‌های بسیاری از محصولات ناقص را در طول این سال‌ها به خود دیده است. وجه اشتراک کلیه این عناوین تکمیل نشده، این است که با اختصاص زمان بیشتر برای پروسه‌ی توسعه، بسیاری از مشکلات نهایی موجود در آن‌ها قابل برطرف شدن بودند. در این مقاله، به بازی‌هایی خواهیم پرداخت که به تعویق افتادن بازه‌ی زمانی انتشارشان، احتمالا می‌توانست به یک بازی بهتر منتهی شود.

Cyberpunk 2077

۱۵ بازی که باید با تاخیر عرضه می‌شدند - گیمفا

این مقاله را با عنوانی شروع می‌کنیم که وقتی صحبت از یک بازی تکمیل نشده و پر از مشکل در زمان انتشار می‌شود، به صورت ناخودآگاه نام آن در ذهن بازیکنان درج می‌شود. Cyberpunk 2077، با وجود تاخیر‌های چند باره، به یک تاخیر طولانی مدت دیگر نیاز داشت تا به یک محصول پولیش شده تبدیل شود. وضعیت این بازی در زمان عرضه، عملا غیر قابل قبول بود و علاوه بر پولیش ناکافی، هسته‌ی گیم‌پلی آن نیز از مشکلات متعددی رنج می‌برد. شاید استودیوی سی‌دی پراجکت (CD Projekt) با صرف زمان بیشتر برای برطرف نمودن مشکلات عدیده‌ی Cyberpunk 2077، می‌توانست جلوی خلق یکی از بزرگ‌ترین فجایع تاریخ صنعت گیمینگ را بگیرد.

The Legend of Zelda: The Wind Waker

۱۵ بازی که باید با تاخیر عرضه می‌شدند - گیمفا

فرنچایز Legend of Zelda، با مقوله‌ی به تعویق افتادن بیگانه نیست؛ با این‌حال، بین نسخه‌های اصلی این مجموعه محبوب، احتمالا The Wind Waker بیش از دیگر عناوین نیازمندِ به تعویق افتادن زمان انتشار بود. به آهستگی پیش رفتن روند توسعه این عنوان، سبب شد تا دو دانجن مهم از قسمت‌های پایانی بازی به طور کامل حذف شده و جای خود را به مرحله‌ای به نام Triforce بدهند که خود سیل انتقادات بسیاری را روانه‌ی استودیوی سازنده نمود. The Wind Waker، یک بازی بسیار خوب بود و در صورت تکمیل بودن، می‌توانست به یک اثر فوق‌العاده تبدیل شود.

Deus Ex: Mankind Divided

۱۵ بازی که باید با تاخیر عرضه می‌شدند - گیمفا

این بازی از مشکلات متعددی رنج می‌بُرد. از بازاریابی عجیب گرفته تا عملکرد پر از ایراد آن‌؛ با این‌حال، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات Deux Ex: Mankind Divided، پایان ناتمام و ناگهانی آن بود؛ آن‌هم زمانی که به نظر می‌رسید داستان در حال شکل گرفتن است. اگر این عنوان با تاخیر مواجه شده و محصول نهایی یک اثر کامل می‌بود، می‌توانستیم شاهد یک بازی بسیار خوب با داستانی جذاب باشیم.

Star Wars: The Force Unleashed 2

۱۵ بازی که باید با تاخیر عرضه می‌شدند - گیمفا

نسخه‌ی اورجینال The Force Unleashed، یک بازی محبوب محسوب می‌شود که علارغم وجود برخی مشکلات، موفق شد تا نظر مثبت بازیکنان را جلب نماید. با این‌حال، The Force Unleashed 2، هرگز از حد و حدود یک عنوان ناامید‌کننده فراتر نرفت. بسیاری از قسمت‌های بازی این‌‌طور به نظر می‌رسیدند که در روزهای آخر توسعه، توسط تیم سازنده سرهم‌بندی شده‌اند. اختصاص زمان بیشتر برای تکمیل مراحل ساخت این بازی به گونه‌ای شایسته، احتمالا می‌توانست باعث شود تا این عنوان موفقیت‌های نسخه‌ اول را تکرار نماید.

Homefront: The Revolution

قفل امنیتی denuvo از روی بازی homefront the revolution برداشته شد

پروسه‌ی توسعه‌ی این بازی، توسط THQ در طول سالیان دراز با مشکلات متعددی مواجه شد‌؛ مشکلاتی که عملا ساخت این بازی را برای استودیوی سازنده‌ی آن به یک عذاب بزرگ تبدیل کرد. این بازی به سبب سنگ‌اندازی‌هایی که در مسیر تولید آن صورت گرفت، در هنگام عرضه از باگ‌ها و ایرادات بسیاری رنج‌ می‌برد. شاید به تاخیر افتادن زمان انتشار Homefront: The Revolution، می‌توانست منجر به عرضه‌ی یک‌ بازی بهتر شود.

Halo infinite

۱۵ بازی که باید با تاخیر عرضه می‌شدند - گیمفا

از زمان انتشار Halo infinite، این بازی برای طرفداران‌ خود چیزی غیر از ناامیدی به بار نیاورده است؛ آن هم در حالی که در هنگام عرضه، هر دو بخش کمپین و چندنفره‌‌ی‌ این‌ عنوان، بازخوردهای بسیار خوبی دریافت نمودند. به نظر می‌رسد که عدم برنامه‌ریزی صحیح، بزرگ‌ترین مشکل Halo Infinite محسوب‌ می‌شود. پروسه توسعه این عنوان شوتر، عاری از مشکل‌ نبود اما تلاش زیاد استودیوی ۳۴۳ برای عرضه این بازی در زمان تعیین شده، سبب شد تا پس از انتشار آن، عملا هیچ پشتیبانی‌ای از بازی صورت‌ نگیرد. از سوی دیگر، Halo Infinite، بدون وجود بخش‌های مهمی نظیر کوآپ و Forge عرضه گردید که این‌ خود، انتقادات بسیاری را در پی داشت. در صورتی که این بازی یک سال دیرتر راهی بازار می‌شد، احتمالا بسیاری از این مشکلات قابل حل بودند.

Halo: The Master Chief Collection

۱۵ بازی که باید با تاخیر عرضه می‌شدند - گیمفا

استودیوی ۳۴۳ اینداستریز در هنگام توسعه‌ی Halo، چندان خوش‌شانس نبود؛ به خصوص زمانی که قصد داشت تا نسخه‌های جدیدی از این فرنچایز را تولید کند. در سال ۲۰۱۴، یکی از بدترین بازی‌های این مجموعه به نام Halo: Master Chief Collection راهی بازار شد. موضوع‌ واضح و مشخص این بود که این عنوان، در صورتی که ۱ یا ۲ سال دیرتر عرضه می‌شد، بسیاری از مشکلات موجود در نسخه نهایی آن قابل برطرف شدن بودند. قسمت جالب ماجرا اینجاست که استودیوی ۳۴۳ به همین مقدار زمان، برای برطرف کردن ایرادات متعدد بازی نیاز داشت. باید خاطر نشان کرد که در حال حاضر، Master Chief Collection از وضعیت بسیار بهتری برخوردار است.

Final Fantasy 15

۱۵ بازی که باید با تاخیر عرضه می‌شدند - گیمفا

احتمالا در چنین فهرستی، تعداد زیادی از شما انتظار حضور نام Final Fantasy 15 را داشتید؛ چرا که پروسه‌ی ساخت سرتاسر مشکل و پیچید‌ه این بازی، در بین اهالی صنعت‌ بازی‌های ویدیویی زبان‌زد است. FF 15 در زمان عرضه، از مشکلات بسیار زیادی رنج می‌بُرد و شاید به تعویق افتادن بازه‌ی زمانی انتشار آن، می‌توانست منجر به خلق اثری شایسته شود. فراموش نکنید که در یک دنیای ایده‌آل، Final Fantasy 15 عملا نباید ساخته می‌شد و به جای آن، بازی Final Fantasy Versus 13 سزاوار توجه بیشتر و تکمیل‌ مراحل‌ توسعه‌ بود.

Mass Effect: Andromeda

۱۵ بازی که باید با تاخیر عرضه می‌شدند - گیمفا

نکته جالب راجع به بازی‌های ساخته شده توسط استودیوی بایوور (Bioware)، این است که کلیه آن‌ها از مشکلات عدیده در هنگام توسعه رنج برده‌اند. با این حال، آخرین بازی‌های ساخته شده توسط این استودیو، این فرایند دشوار توسعه را بیش از پیش در خود داشته‌اند. Mass Effect: Andromeda، یکی از مثال‌هایی است که در این مورد می‌توان ذکر کرد. بسیاری از ایده‌های جاه‌طلبانه بایوور برای این بازی، به مرحله اجرا نرسیده و این عنوان در زمان عرضه، از ایرادات مختلف رنج می‌بُرد. جای هیچ بحثی وجود ندارد که با اختصاص زمان بیشتر، ممکن بود یک محصول شایسته روانه‌ی بازار شود.

Anthem

۱۵ بازی که باید با تاخیر عرضه می‌شدند - گیمفا

بلافاصله پس از عرضه بازی پر از ایرادی همچون Mass Effect: Andromeda، بایوور و EA فاجعه بزرگ‌تری به نام Anthem را خلق نمودند. پروسه‌ی ساخت این بازی شوتر برای مدت زیادی به طول انجامید و بایوور اهداف کلی خود راجع به این بازی را در اثنای تولید آن، چندین مرتبه تغییر داد. نتیجه‌ی نهایی، محصولی بود که عجولانه ساخته شدن، در تک‌تک اجزای آن به وضوح قابل مشاهده بود. این بازی، بیش از هرچیز، نیازمند فرایند ساخت هدفمند و در عین حال یک برنامه‌ریزی دقیق بود‌؛ با این حال تاخیر در زمان انتشار Anthem، قطعا می‌توانست به سود این بازی تمام شود.

Assassin’s Creed Unity

۱۵ بازی که باید با تاخیر عرضه می‌شدند - گیمفا

احتمالا تعداد زیادی از بازیکنان عقیده دارند که Unity یک بازی شایسته محسوب می‌شود؛ باید گفت که این موضوع، جای بحث ندارد و سال‌ها پس از عرضه، این بازی به مراتب نسبت به گذشته از وضعیت مناسب‌تری برخوردار است؛ انتشار به‌روزرسانی‌های متعدد، باعث شدند تا Assassin’s Creed Unity، در حال حاضر به یک بازی قابل قبول تبدیل شود‌. اما در زمان انتشار، این نقاط قوت زیر کوله‌باری از باگ و مشکلات پرفورمنس پنهان شده بودند.

Ghost Recon Breakpoint

۱۵ بازی که باید با تاخیر عرضه می‌شدند - گیمفا

حقیقت این است که بیش از زمان کافی برای تکمیل فرایند توسعه، Breakpoint به یک مدیریت صحیح نیاز داشت تا مانع اعمال بسیاری از مکانیک‌های بی‌ربط موجود در گیم‌پلی این بازی شود. هوش مصنوعی بسیار بد و وضعیت تکنیکی فاجعه‌بار بازی در زمان عرضه، تعدادی دیگر از مشکلات Ghost Recon Breakpoint محسوب می‌شوند‌. در صورتی که این عنوان چند سال دیرتر راهی بازار می‌گردید، این احتمال وجود داشت که بازی شایسته‌تری به دست مخاطبین برسد.

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

۱۵ بازی که باید با تاخیر عرضه می‌شدند - گیمفا

این بازی با وجود مشکلات بسیار زیاد خود، یکی از بهترین بازی‌های تاریخ در سبک مخفی‌کاری محسوب می‌شود. مسلما در صورتی که زمان کافی برای رفع ایرادات Phantom Pain در اختیار هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) و تیم سازنده قرار می‌گرفت، این عنوان می‌توانست به یک شاهکار تمام و کمال تبدیل شود. محدودیت زمانی، منجر به این شد تا بسیاری از ایده‌های استودیوی سازنده، از محصول نهایی حذف شده و یا به صورت ناقص در بازی قرار داده شوند. با اطمینان می‌توان گفت که در صورتی که زمان انتشار این بازی با تاخیر مواجه می‌شد، بخش زیادی از مشکلات موجود در محصول نهایی قابل برطرف شدن بودند.

Battlefield 2042

۱۵ بازی که باید با تاخیر عرضه می‌شدند - گیمفا

پیش از عرضه‌ی Battlefield 2042، از این بازی به عنوان بهترین نسخه‌ی فرنچایز Battlefield یاد می‌شد؛ اما محصول نهایی هرگز موفق نشد تا انتظارات طرفداران را برآورده کند. استودیوی دایس (DICE)، در حین توسعه بازی چندین تصمیم نادرست گرفت و این موضوع منجر به این شد تا پروسه‌ی ساخت فشرده‌ی Battlefield 2042، ایرادات موجود در اثر نهایی را پررنگ‌تر از قبل کند. اختصاص زمان بیشتر برای کار روی ایده‌های جذاب موجود در بازی و رفع مشکلات عدیده‌ی آن، می‌توانست منجر به خلق اثری به مراتب شایسته‌تر شود.

Pokemon Swords and Shield

۱۵ بازی که باید با تاخیر عرضه می‌شدند - گیمفا

عرضه‌ی نسخه‌های متعدد Pokemon در یک بازه زمانی مشخص، احتمالا به استودیوی سازنده، اجازه به تعویق انداختن انتشار بازی را نمی‌دهد؛ با این‌حال، در صورتی که به تاخیر انداختن زمان عرضه، یکی از گزینه‌های در دسترس برای سازندگان Pokemon می‌بود، سود زیادی از این جهت نصیب Swords and Shield می‌شد. حقیقت این است که بسیاری از ایده‌های جذاب این بازی، پرداخت مناسبی نداشتند و محصول نهایی، بیشتر به یک عنوان سرهم‌بندی‌شده شباهت داشت.

منبع: Gamingbolt

پیشنروA SlashDaniyalAlborzEAGAMERDARKSIRENmatinesfDark Fantasyهمسایه ( فن بوی = پنچری )MincraftMavrickKHEDER_Pro_GamerParsaدروازه بان جهنم🌚🗿🤝Kratos🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉Only XboxیوهانBlack SwordsmanRezaGtxmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۵ بازی که باید با تاخیر عرضه می‌شدند - گیمفا
۱۵ بازی که باید با تاخیر عرضه می‌شدند - گیمفا
۱۵ بازی که باید با تاخیر عرضه می‌شدند - گیمفا
۱۵ بازی که باید با تاخیر عرضه می‌شدند - گیمفا
۱۵ بازی که باید با تاخیر عرضه می‌شدند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۵ بازی که باید با تاخیر عرضه می‌شدند - گیمفا