فیل اسپنسر: خرید Activision Blizzard ناشی از جاه‌طلبی ما در بازار موبایل و PC است
فیل اسپنسر: خرید Activision Blizzard ناشی از جاه‌طلبی ما در بازار موبایل و PC است
فیل اسپنسر: خرید Activision Blizzard ناشی از جاه‌طلبی ما در بازار موبایل و PC است
فیل اسپنسر: خرید Activision Blizzard ناشی از جاه‌طلبی ما در بازار موبایل و PC است
فیل اسپنسر: خرید Activision Blizzard ناشی از جاه‌طلبی ما در بازار موبایل و PC است
فیل اسپنسر: خرید Activision Blizzard ناشی از جاه‌طلبی ما در بازار موبایل و PC است

فیل اسپنسر: خرید Activision Blizzard ناشی از جاه‌طلبی ما در بازار موبایل و PC است

محسن رضوی فر
۲۲:۱۸ ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
فیل اسپنسر: خرید Activision Blizzard ناشی از جاه‌طلبی ما در بازار موبایل و PC است

به گفته‌ی فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس، جاه‌طلبی‌های مایکروسافت در بازارهای موبایل و PC از دلایل خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) بوده است.

در قسمتی از مصاحبه‌ای مفصل با سایت بلومبرگ (Bloomberg)، فیل اسپنسر (Phil Spencer) در پاسخ به این سوال که چگونه معامله‌ی ۶۸.۷ میلیارد دلاری با اکتیویژن بلیزارد انجام شد، اظهار داشت که مایکروسافت برای افزایش توانایی خلاقانه خود در پلتفرم‌های غیر کنسولی و به ویژه در موبایل انگیزه‌های زیادی دارد.

فیل اسپنسر در این باره گفت:

می‌دانیم که بازار موبایل در حال حاضر بزرگ‌ترین پلتفرم بازی محسوب می‌شود و حدود یک و نیم میلیارد نفر با استفاده از تلفن‌های همراه به تجربه‌ی بازی‌های مختلف می‌پردازند. متأسفانه فکر می‌کنم در مایکروسافت از پتانسیل بازار موبایل محروم هستیم. در واقع ما قابلیت خلاقانه زیادی نداریم که در ساخت بازی‌های موبایلی موفق باشد.

یک نکته در مورد فضای بازی‌های ویدیویی این است که اگر شما برای مدتی طولانی در آن حضور داشته باشید، سازندگان بیشتری را می‌شناسید و بنابراین تیم‌هایی را خواهید شناخت که می‌توانند از نظر کاری که ما سعی در انجام آن داریم، مناسب باشند.

ما بحث در مورد اکتیویژن بلیزارد را در خصوص قابلیت‌هایی که این شرکت در بازار موبایل و PC دارد، شروع کردیم. این دو مورد علاقه‌ی ما را به خرید آن‌ها به شدت افزایش داد.

شرکت اکتیویژن بلیزارد مدتی قبل اعلام کرد تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی آن‌ها در سه ماهه‌ی منتهی به ژوئن ۲۰۲۲، در مجموع بالغ بر ۳۶۱ میلیون نفر بوده‌ است. طبق این آمار، ۲۴۰ میلیون کاربر به شرکت کینگ، سازنده بازی Candy Crash، حدود ۲۷ میلیون کاربر به بلیزارد، سازنده بازی World of Warcraft و ۹۴ میلیون کاربر به اکتیویژن، ناشر سری Call of Duty اختصاص داشته‌اند.

اسپنسر در بخش دیگری این مصاحبه، در خصوص این سوال که آیا کنسول‌های بازی در ۱۰ سال آینده وجود خواهند داشت، گفت:

من در ذهنم بازی روی کنسول را با بازی در تلویزیون برابر می‌دانم. اما قطعاً مردم روی صفحه‌های نمایش بیشتری بازی می‌کنند و من فکر می‌کنم برای ما به‌ عنوان دارنده یک پلتفرم، اگر آن را به‌ عنوان بخشی از استراتژی خود نپذیریم، در مقابل آنچه که مشتریان‌مان خواستار آن هستند، قرار می‌گیریم.

رئیس ایکس باکس در بخشی از مصاحبه‌ی مفصلی که با بلومبرگ انجام داد، اشاره کرد که به تایید معامله با اکتیویژن بلیزارد خوشبین است. وی همچنین در این مصاحبه اظهار داشت که تعداد بازی‌های انحصاری در آینده کاهش خواهند یافت و در عین حال، انتظار دارد کمبود قطعات ادامه داشته باشد.

Moein MM2sauronarmanShark GamerجیمDARKSIRENPorfosorhosseinعلیMine mine mineArmin77M2CianHerfeiyChris redfieldامیر حسینکاکاسنگیmeysambVisible 6-tigh manAlbertmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیل اسپنسر: خرید Activision Blizzard ناشی از جاه‌طلبی ما در بازار موبایل و PC است
فیل اسپنسر: خرید Activision Blizzard ناشی از جاه‌طلبی ما در بازار موبایل و PC است
فیل اسپنسر: خرید Activision Blizzard ناشی از جاه‌طلبی ما در بازار موبایل و PC است
فیل اسپنسر: خرید Activision Blizzard ناشی از جاه‌طلبی ما در بازار موبایل و PC است
فیل اسپنسر: خرید Activision Blizzard ناشی از جاه‌طلبی ما در بازار موبایل و PC است
فیل اسپنسر: خرید Activision Blizzard ناشی از جاه‌طلبی ما در بازار موبایل و PC است
فیل اسپنسر: خرید Activision Blizzard ناشی از جاه‌طلبی ما در بازار موبایل و PC است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

فیل اسپنسر: خرید Activision Blizzard ناشی از جاه‌طلبی ما در بازار موبایل و PC است