بازی Resident Evil 4 Remake زیر ذره‌بین؛ تحلیل و بررسی تمامی اطلاعات موجود - گیمفا
بازی Resident Evil 4 Remake زیر ذره‌بین؛ تحلیل و بررسی تمامی اطلاعات موجود - گیمفا
بازی Resident Evil 4 Remake زیر ذره‌بین؛ تحلیل و بررسی تمامی اطلاعات موجود - گیمفا
بازی Resident Evil 4 Remake زیر ذره‌بین؛ تحلیل و بررسی تمامی اطلاعات موجود - گیمفا

بازی Resident Evil 4 Remake زیر ذره‌بین؛ تحلیل و بررسی تمامی اطلاعات موجود

آرمان زرمهر
۱۶:۳۲ ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
بازی Resident Evil 4 Remake زیر ذره‌بین؛ تحلیل و بررسی تمامی اطلاعات موجود - گیمفا

در این مقاله قصد داریم به اطلاعات و لیک‌های بازی Resident Evil 4 Remake بپردازیم و تاثیر آن‌ها بر این بازسازی را بررسی کنیم.

از زمان معرفی Resident Evil 4 Remake، فرصت نشده بود در مقاله‌ای به طور کامل به این بازی، تفاوت‌هایش با نسخه‌ی اوریجینال و تاثیرش بر فرنچایز بپردازیم و حالا که چندین ماه از معرفی آن گذشته است، اطلاعات مختلفی از آن لیک شده که به ما اجازه می‌دهد تصویر کامل‌تری از این اثر ترسیم کنیم و ببینیم که آیا می‌تواند انتظارات بالایی که از آن وجود دارد را برآورده کند یا خیر؟

قبل از شروع، بهتر است اشاره کنم که این مقاله ممکن است حاوی برخی اسپویل‌ها برای نسخه‌ی ریمیک باشد و همچنین یادآور شوم که اکثر اطلاعاتی که امروز در این مقاله بررسی خواهیم کرد تنها در حد لیک و شایعه هستند و ممکن است اصلا رخ ندهند. همچنین این مقاله تحلیل بنده از این لیک‌ها محسوب می‌شود

خب بگذارید اول با یک مسئله و سوالی شروع کنیم که فکر می‌کنم جوابش برای بسیاری از ما طرفداران مهم است.

آیا ریمیک می‌تواند داستان Resident Evil 4 را بهبود ببخشد؟

بازی Resident Evil 4 Remake زیر ذره‌بین؛ تحلیل و بررسی تمامی اطلاعات موجود - گیمفا

Resident Evil 4 در زمان عرضه و با توجه به اقتضای زمان خودش یک بازی فوق‌العاده بود که گیم‌پلی آثار شوتر سوم شخص را برای همیشه متحول کرد و همچنین ژانر وحشت را وارد دنیای مدرن کرد. در این بین داستان نسخه‌ی چهارم چیزی بود که در آن دوره برای بسیاری جذاب بود و کاراکترهای آن از جمله Luis Sera برای همیشه در دل طرفداران جا باز کردند و شخصا نیز به شدت از داستان‌سرایی آن لذت بردم اما باید توجه داشته باشیم که این مسئله به ۱۷ سال پیش بازمی‌گردد و این خصوصیات مثبت نیز طبق مدیوم و ساختار آن زمان صنعت گیمینگ بوده است.

از طرفی به نظر من داستان Resident Evil 4 مشکلاتی داشت که می‌تواند در نسخه‌ی ریمیک بهبود یابد تا بتواند با استانداردهای امروزی صنعت گیمینگ هم راستا شود. از مهم‌ترین آن‌ها پرداختن و به اصطلاح Build Up غیر منطقی بسیاری از کاراکترها و یا حتی دشمنان بود. به عنوان مثال کاراکتر Jack Krauser به هیچ عنوان منطقی پایه‌گذاری نشده بود، مخصوصا وقتی که بازی سعی داشت برای اولین بار پلیر را با این کاراکتر آشنا کند و حتی با وجود نقش مهمی که در داستان داشت، آن چنان زمان کافی برای پرورش این کاراکتر وجود نداشت و حتی تا اواخر بازی در داستان حاضر نبود.

بازی Resident Evil 4 Remake زیر ذره‌بین؛ تحلیل و بررسی تمامی اطلاعات موجود - گیمفا

مثال دیگر نیز Dr. Slavador است. این کاراکتر رسما یکی از نمادین‌ترین دشمنان در تاریخ این فرنچایز محسوب می‌شود و حتی روی کاور برخی نسخه‌های Resident Evil 4 از جمله نسخه‌ی Game Cube نیز حضور داشت اما در طول بازی اطلاعات چندانی از این کاراکتر در اختیار ما قرار نمی‌گرفت.

از همین رو بنده اعتقاد دارم که نسخه‌ی ریمیک باید داستان Resident Evil 4 را گسترش داده و بهبود ببخشد و این موضوعی است که در گذشته شینجی میکامی نیز بر آن تاکید داشته است. اما این مسئله بسیاری از طرفداران را نگران کرده است چرا که احساس می‌کنند این تغییرات ممکن است به ضرر این بازی تمام شود و بنده نیز به طور کامل این نگرانی‌ها را درک می‌کنم اما طبق لیک‌هایی که اتفاق افتاده است، به نظر می‌رسد که این ریمیک در حال قدم برداشتن در راستای بهبود داستان است و بعضی از آن‌ها واقعا مرا هیجان‌زده می‌کنند. بیایید برخی از آن‌ها را زیر ذره‌بین بگذاریم.

Jack Krauser قرار است نقش بسیار برجسته‌تری در بازی ایفا کند

بازی Resident Evil 4 Remake زیر ذره‌بین؛ تحلیل و بررسی تمامی اطلاعات موجود - گیمفا

در بخش قبلی، درباره‌ی پرداخت ضعیف نسخه‌ی اوریجینال به کاراکتر Krauser اشاره کردم و این طور که مشخص است قرار است در نسخه‌ی بازسازی، بیشتر شاهد حضور Krauser روی صفحه باشیم. قبل از اینکه این اطلاعات لیک شود، شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر حذف کلی این کاراکتر از نسخه‌ی ریمیک دست به دست می‌شد که باعث نگرانی و ناراحتی بسیاری از طرفداران شده بود و من را نیز به شدت نگران کرده بود چرا که همه‌ی ما از سابقه‌ی کپ‌کام در حذف محتوا از بازسازی‌های RE با خبر هستیم اما خوش‌بختانه این طور که به نظر می‌رسد این شایعات حقیقت نداشتند.

طبق لیک اخیر، مشخص شده است که کاراکتر Jack Krauser تا حدودی بازسازی شده است و پوشش ظاهری او نیز به طور کلی تغییر کرده است. او در نسخه‌ی ریمیک یک سویتشرت کاملا مشکی به همراه پوشش تکتیکال همچون جلیقه‌ی ضدگلوله بر تن خواهد داشت و همچنین او دیگر قرار نیست شخصی باشد که Ashley را می‌رباید! علاوه‌بر این مسائل بخش مبارزه‌ی چاقوی Leon و Krauser همچنان در بازی حضور دارد اما ممکن است سناریوی آن کمی دست‌خوش تغییرات شده باشد چرا که امروزه QTE دیگر همچون گذشته پرطرفدار و پر کاربرد نیست.

بازی Resident Evil 4 Remake زیر ذره‌بین؛ تحلیل و بررسی تمامی اطلاعات موجود - گیمفا

به نظر من این لیک‌ها فوق‌العاده هستند! شخصا زمانی که نسخه‌ی چهارم را تجربه کردم آن چنان به Krauser اهمیتی نمی‌دادم چرا که این اثر هیچ دلیلی برای این موضوع به پلیر نمی‌داد و پرداختن سطحی به ارتباط او با Leon باعث می‌شد صرفا سوالات بیشتری در ذهن پلیر شکل بگیرد. او نیز یکی دیگر از دشمنانی بود که باید از سر راه بر می‌داشتیم و حقیقتا بازی نیز بیشتر از این موضوع به او نپرداخت.

وقتی که Resident Evil The Darkside Chronicles را تجربه کردم و ارتباط این کاراکتر با Leon و همچنین تکامل او را در آن نسخه مشاهده کردم تا حدودی توانستم بیشتر با او ارتباط برقرار و منطق او در نسخه‌ی چهارم را درک کنم. با این وجود اعتقاد دارد که Krauser در نسخه‌ی چهارم از پتانسیل بسیار بیشتری برخوردار بود و این اثر می‌تواند از او بهره‌ی بیشتری ببرد. حالا که احتمال حضور بیشتر او در نسخه‌ی ریمیک وجود دارد بسیار مشتاقم که ببینم سازندگان چه رویکردی در مقابل این کاراکتر و داستان او خواهند داشت.

Leon و Ashley تنها کاراکترهای قابل بازی نخواهند بود!

بازی Resident Evil 4 Remake زیر ذره‌بین؛ تحلیل و بررسی تمامی اطلاعات موجود - گیمفا

اگر به یاد داشته باشید در طول داستان اصلی نسخه‌ی چهارم، شما بیشتر در نقش Leon و گاهی اوقات نیز در نقش Ashley بازی می‌کردید و در کنار آن، در طول محتوای اضافه‌ی Separate Ways در نقش Ada Wong قرار می‌گرفتید. حال طبق اطلاعات لیک شده‌ی اخیر به نظر می‌رسد که Separate Ways با کمپین اصلی ترکیب شده است و شما در طول داستان در نقش Ada نیز بازی خواهید کرد اما چگونگی پیاده‌سازی این مسئله می‌تواند متفاوت باشد.

ممکن است شاهد حالت چند سناریوی نسخه‌ی دوم در این نسخه باشیم که شخصا احساس می‌کنم اگر این مسئله به حالت چند سناریویی پیاده‌سازی شود، بسیار بهتر از آن است که در طول داستان دائما بین کاراکترها و خط‌های داستانی‌شان جابه‌جا شویم. همچنین علاوه‌بر Ada، نقش Luis نیز بسیار برجسته‌تر شده است!

برخی شایعات اشاره به وجود یک سناریوی کامل در نقش این کاراکتر دارند که همچون Jack Krauser، داستان کلی Luis و نقش او در داستان را گسترش می‌دهد و حتی شاهد سکانس‌های فلش‌بک و ارتباط او با پدربزرگش نیز خواهیم بود که به نظر من عالی است چرا که در نسخه‌ی اصلی این کاراکتر نیز آن چنان زمان کافی برای درخشیدن پیدا نکرد و با وجود آن که به خوبی با صداگذاری و شخصیت جذابش خودش را در دل ما طرفداران جا کرد اما حقش بود بیشتر به او پرداخته شود.

بازی Resident Evil 4 Remake زیر ذره‌بین؛ تحلیل و بررسی تمامی اطلاعات موجود - گیمفا

طبق اطلاعاتی که از داستان این کاراکتر منتشر شده است، Luis قرار است کاراکتری حاضر در اکثر بخش‌های بازی باشد و به Leon و Ashley کمک کند اما ظاهرا برخلاف مرگش در نسخه‌ی اوریجینال، در نسخه‌ی ریمیک قرار است جهش پیدا کند و به یکی از باس‌فایت‌های بازی تبدیل شود! ظاهرا Luis تا آخرین لحظه همچون نسخه‌ی اوریجینال در تلاش برای کمک به Leon و Ashley است اما در نهایت انگل Las Plagas در بدنش رشد می‌کند و باعث جهش‌یافتن او می‌شود. اگر راستش را بخواهید، نمی‌دانم در این باره چه احساسی داشته باشم.

از یک طرف اعتقاد دارم که مرگ کاراکتر Luis در نسخه‌ی اصلی می‌توانست بسیار بهتر پیاده‌سازی شود و شاید این موضوع باعث شود شاهد تکامل او در طول داستان و یک پایان احساسی و با معنا برای او باشیم و از طرف دیگر هم کمی نگران چگونگی پیاده‌سازی و منطق پشت آن هستم و فعلا باید منتظر ماند و دید که چه طور سازندگان این مسئله را در داستان این عنوان منطقی جلوه می‌دهند.

تغییر ساختار و عملکرد برخی کاراکترها و دشمنان

بازی Resident Evil 4 Remake زیر ذره‌بین؛ تحلیل و بررسی تمامی اطلاعات موجود - گیمفا

ظاهرا برخی از کاراکترها و دشمنان قرار است عملکرد و حضوری متفاوت با نسخه‌ی اوریجنال در بازسازی این اثر داشته باشند. یکی از کاراکترهایی که قرار است دست‌خوش تغییرات شود و بیشتر در طول بازی حضور داشته باشد، Dr. Salvador است! در ابتدای مقاله کمی درباره‌ی این کاراکتر صحبت کردیم و حقیقتا تغییرات احتمالی او در این اثر، به شدت جذاب هستند و به نظرم می‌توانند او را به دشمنی دلهره‌آورتر از قبل تبدیل کنند. طبق اطلاعات منتشر شده، Dr. Salvador قرار است پس زمینه‌ی داستانی بیشتری دریافت کند و همچنین فازهای جهش مختلفی داشته باشد!

او قرار است در محیط بازی شما را دنبال کند و با هر بار مرگش، جهش پیدا می‌کند(تقریبا چیزی شبیه به Birkin در نسخه‌ی دوم) و قد او نیز بلندتر می‌شود. ظاهرا استیج نهایی جهش او، تا حدودی به Mega Dr. Salvador در بخش Mercenaries شبیه است. او همچنین در فرم پایانی‌اش باس‌فایتی را پیش روی پلیر قرار می‌دهد و ظاهرا قرار است از چندین اره برقی استفاده کند(در حال حاضر اگر می‌توانستید صورت من را ببینید، از شدت هیجان یک لبخند بزرگ روی آن مشاهده می‌کردید)!! نمی‌توانم تصور کنم که این ساختار چیز بدی از آب در بیاید.

Dr. Salvador یکی از بخش‌های دلهره‌آور نسخه‌ی چهارم برای من بود و شخصا خیلی ساختار و استایل او را دوست دارم. تمامی این تغییرات با توجه به چیزهایی که تا امروز از این بازی مشاهده کردیم بسیار منطقی و منطبق بر فضای وحشت محورتر ریمیک هستند و می‌توانند عمق بسیار بیشتری به شخصیت و ساختار مبارزات این دشمن جذاب فرنچایز ببخشند.

بازی Resident Evil 4 Remake زیر ذره‌بین؛ تحلیل و بررسی تمامی اطلاعات موجود - گیمفا

علاوه‌بر Dr. Salvador، دشمنان دیگری نیز از جمله Regenerator و Iron Maidenها نیز دست‌خوش تغییرات شده‌اند و قرار است ترسناک‌تر از نسخه‌ی اوریجینال باشند! در نسخه‌ی ریمیک قرار است شاهد چهار یا حتی پنج نمونه‌ی مختلف از آن‌ها با خصوصیات ظاهری و اندازه‌های مختلف باشیم و همچنین ظاهرا قرار است اولین Iron Maiden بازی، تکه‌های بدن یکی از دانشمندانی که در حال کار روی Las Plagas بودند را روی بدنش داشته باشد که نشان از کشته شدن این دانشمند توسط سیخ‌های داخل بدن این موجود است.

همچنین گفته شده است که U3 نیز به طور کلی تغییر کرده است و با ظاهری متفاوت در این نسخه حضور دارد و علاوه‌بر آن، به شکل متفاوتی از آن استفاده شده و عملکردی کاملا متفاوت دارد. طبق این اطلاعات، ظاهرا قرار است رویارویی پلیر با U3 چیزی شبیه به بخش خانه‌ی Beneviento در نسخه‌ی هشتم باشد به طوری که شما در یک محیط بسیار تاریک باید از دست U3 فرار کنید و هم‌زمان پازلی را انجام دهید تا بتوانید به محیط بعدی منتقل شوید و باس‌فایت U3 را انجام دهید.

وجود بیش از یک stalker در این نسخه!!

بازی Resident Evil 4 Remake زیر ذره‌بین؛ تحلیل و بررسی تمامی اطلاعات موجود - گیمفا

MR.X در بازسازی نسخه‌ی دوم یک Stalker بسیار مناسب بود و تجربه‌ی بازی را بسیار دلهره‌آورتر می‌کرد اما برخلاف آن اعتقاد دارم که Nemesis در بازسازی نسخه‌ی سوم بسیار ضعیف استفاده شده بود و به هیچ عنوان همچون نسخه‌ی اوریجینال مو بر تن پلیر سیخ نمی‌کرد. یکی از دلایل آن، حذف شدن بسیاری از بخش‌های بازی و نبود فضای کافی برای Nemesis بود و به خوبی پیاده‌سازی عجولانه‌ی آن در این عنوان احساس می‌شد.

حال قرار است در ریمیک نسخه‌ی چهارم شاهد حضور چندین Stalker باشیم که در محیط‌های مختلف پلیر را دنبال می‌کنند! این موضوع می‌تواند یک مسئله‌ی بسیار مثبت و تا حدودی نیز منفی باشد. به نظر من تنها یک خط باریک بین تکراری شدن عملکرد این Stalkerها و پیاده‌سازی و حضور به اندازه و بالانس آن‌ها وجود دارد. فکر می‌کنم کپ‌کام باید دقت زیادی در چگونگی ترسیم آن حس ترس و دلهره در پلیر داشته باشد و از استفاده‌ی مکرر از Stalkerها پرهیز کند چرا که باعث می‌شود یک‌نواخت و غیر ترسناک شده و صرفا به یک سردرد برای پلیر تبدیل شوند.

بازی Resident Evil 4 Remake زیر ذره‌بین؛ تحلیل و بررسی تمامی اطلاعات موجود - گیمفا

در بین این Stalkerها یک شخصیت بسیار جالب به چشم می‌خورد که در ادامه به تک تک آن‌ها خواهیم پرداخت:

Chief Mendez: همانطور که احتمالا می‌دانید Chief Mendez قرار است یکی از دشمنانی باشد که در بخشی از بازی شما را دنبال خواهد کرد و در طول اولین تریلر Resident Evil 4 Remake ظاهر او را مشاهده کردیم. طبق اطلاعات منتشر شده، این کاراکتر در بخش‌های مختلفی از بازی حضور دارد و همچنین خانه‌ی او نیز گسترده‌تر شده است و یکی از بخش‌های اصلی‌ای است که با او روبه‌رو خواهید شد. همچنین اشاره شده است که Mendez در این نسخه، Ganado‌ها را می‌گیرد و آن‌ها را به سمت شما هل می‌دهد!

Verdugo: علاوه‌بر Mendez، قرار است شاهد حضور Verdugoها نیز به عنوان دشمنان تعقیب کننده باشیم. ظاهرا در این نسخه Salazar تنها از یک Verdugo برخوردار است و او را به دنبال Leon می‌فرستد. این Verdugo قابل کشتن نیست چرا که در آخر باید برای باس‌فایت Salazar با او ترکیب شود.

Hookman!!؟: این مورد همان شخصیت جالبی است که درباره‌اش صحبت کردم. احتمالا همه‌ی شما با نسخه‌ی Hookman آشنا هستید و گیم‌پلی آن را مشاهده کرده‌اید. از همان ابتدای شروع زمزمه‌های حول و محور Resident Evil 4 Remake بسیاری به این موضوع اشاره داشتند که Hookman قرار است به نوعی در این نسخه حضور داشته باشد و اینطور که به نظر می‌رسد احتمال این حضور بسیار بالاست.

بازی Resident Evil 4 Remake زیر ذره‌بین؛ تحلیل و بررسی تمامی اطلاعات موجود - گیمفا

در این لیک ذکر شده است که در بخش سیاه چاله‌ی قلعه‌ی Salazar، دشمن تعقیب کننده‌ی جدیدی حضور دارد که از یک قلاب به عنوان سلاح اشاره می‌کند. این بخش قرار است به شدت تاریک باشد و از همین رو Leon به طور کامل بر استفاده از چراغ قوه‌اش تکیه دارد و زمانی که نور را به سمت این کاراکتر می‌گیرد، او شروع به گریه کردن می‌کند و برای مدتی توقف می‌کند و به پلیر اجازه می‌دهد که از دست او فرار کند.

این توصیف شباهت بسیار زیادی به کانسپت ابتدایی Hookman دارد و بسیار خوش‌حال کننده است که کپ‌کام به سراغ این کانسپت طرد شده رفته است. تنها سوالی که وجود دارد آن است که آیا این کاراکتر قرار است همان ساختار روح مانند خودش را حفظ کند یا با یک طراحی متفاوت روبه‌رو هستیم؟ اگر از من بپرسید فکر می‌کنم با یک طراحی کاملا جدید روبه‌رو باشیم چرا که ساختار روح مانند کاراکتر و به طور کلی المان‌های فراطبیعی آن چنان بر این بازسازی منطبق نیستند و فکر می‌کنم کپ‌کام پس زمینه‌ی متفاوتی برای این کاراکتر خلق کرده باشد.

برخی از دشمنان به طور کلی از نسخه‌ی ریمیک حذف شدند

بازی Resident Evil 4 Remake زیر ذره‌بین؛ تحلیل و بررسی تمامی اطلاعات موجود - گیمفا

در بین لیک‌های این بازی ما شاهد وجود برخی حذفیات در دشمنان و محیط‌ها هستیم که در ادامه آن‌ها را نام برده و تحلیل می‌کنیم:

  • Gatling Man: طبق لیک‌ها ظاهرا بخش Island تا حد زیادی کوچک شده است و همچنین آن دوستان مینی‌گان به دستمان نیز به کلی حذف شده‌اند. اگر راستش را بخواهید شخصا از این مسئله خوش‌حال هستم چرا که به نظر من بخش Island نسخه‌ی اوریجینال تا حدودی روند بازی را بر هم می‌زد و بیش از اندازه اکشن محور بود. رسما انگار آن بخش از بازی توسط مایکل بی کارگردانی شده بود. بنابراین احساس می‌کنم این مسئله می‌تواند به نفع این اثر و ثبات ترس آن باشد.
  • Bella Sisters: اگر به یاد ندارید این دو خواهر همان دو دشمن مونث اره برقی به دست بودند که در بخشی از بازی با آن‌ها روبه‌رو می‌شدید. اینطور که مشخص است این دو به همراه بخش مربوط به آن‌ها نیز به طور کلی حذف شده‌اند و حقیقتا دلیل پشت آن را متوجه نمی‌شوم. شاید کپ‌کام قصد داشته است که تنها یک دشمن اره برقی به دست یعنی Dr. Salvador را در بازی داشته باشد و او را خاص جلوه بدهد و تمام تمرکزشان را نیز روی او گذاشته‌اند. شاید هم هیچ دلیل خاصی پشت این موضوع نبوده است و صرفا سازندگان دلیلی برای بازگرداندن این دو کاراکتر نداشته‌اند. چه کسی می‌داند؟
  • Novistadores: این حشرات نیز با وجود اینکه دشمنانی جالب و چالش برانگیز بودند، به این بازی راه نیافتند و به طور کلی از نسخه‌ی ریمیک حذف شده‌اند. دلیل حذف این حشرات می‌تواند وجود Hookman در بخش زندان و سیاه‌چاله‌ی قلعه باشد و حضور این حشرات در این بخش باعث تداخل با ساختار آن شده است.
  • El Gigante: این مورد به طور کامل حذف نشده است اما تنها یک El Gigante در طول تجربه‌ی این عنوان وجود دارد که به بخش روستا برمی‌گردد و احتمالا همان اولین باس‌فایت El Gigante خواهد بود. به غیر از این مورد تمامی حضورهای دیگر این دشمن غول پیکر از جمله دو راهی بعد از بخش دفاع از کلبه در چپتر دوم و همچنین باس‌فایت چپتر چهارم آن به همراه محیط مربوط به آن‌ها به کلی از بازی حذف شده‌اند.

در نهایت باید ببینیم که در نسخه‌ی نهایی چه چیزهایی جایگزین این دشمنان و بخش‌های مربوط به آن‌ها شده‌اند و طبق آن این حذفیات را قضاوت کنیم.

کاراکتر Ashley به طور کلی دست‌خوش تغییرات شده است

بازی Resident Evil 4 Remake زیر ذره‌بین؛ تحلیل و بررسی تمامی اطلاعات موجود - گیمفا

Ashley در نسخه‌ی ریمیک صرفا برخلاف نسخه‌ی اوریجینال یک وزن اضافه‌ بر دوش پلیر نخواهد بود و نقش بسیار گسترده‌تری را ایفا خواهد کرد. لیک مربوط به این کاراکتر، بر شروع بازی با Ashley اشاره دارد. این طور که به نظر می‌رسد در نسخه‌ی ریمیک ابتدا بازی را در نقش Ashley شروع خواهیم کرد و پس از پایان این بخش در نقش Leon قرار می‌گیریم. این مسئله به نظر من بسیار به نفع داستان‌سرایی است چرا که باعث می‌شود کمپین یک بخش Prologue داشته باشد و یک پس زمینه‌ای هم از کاراکتر Ashley و چگونگی ربوده شدن او نیز در اختیار پلیر قرار می‌گیرد.

علاوه بر این موضوع بخش گیم‌پلی Ashley در قلعه نیز طولانی‌تر شده است و حالا او توانایی استفاده از چاقو را دارد و حتی برخی از لیک‌ها به بخشی از بازی اشاره دارند که Ashley اسلحه‌ی Leon را در اختیار دارد و حالت تیراندازی متفاوتی نسبت به Leon دارد چرا که نشانه‌گیری او دقیق نیست و به دلیل استرس دستش دائما می‌لرزد.

بازی Resident Evil 4 Remake زیر ذره‌بین؛ تحلیل و بررسی تمامی اطلاعات موجود - گیمفا

هوش مصنوعی این کاراکتر نیز بهبودهای بسیاری دریافت کرده است(خدایا شکرت!) و حالا او توانایی کمک کردن به Leon در طول مبارزات و همچنین پرتاب سنگ به دشمنان را دارد که مرا یاد Natalia در Resident Evil Revelations 2 می‌اندازد.

به طور کلی این تغییرات Ashley، یکی از بزرگ‌ترین نیازهای نسخه‌ی ریمیک نسبت به نسخه‌ی اصلی محسوب می‌شد و واقعا محتاج بهبود بود. احساس می‌کنم این تغییرات نه تنها شخصیت Ashley را بسیار دوست داشتنی‌تر و پررنگ‌تر می‌کند بلکه تجربه‌ی کلی بازی را نیز داینامیک‌تر کرده و تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

سخن پایانی

تمامی مواردی که در طول مقاله به بررسی آن‌ها پرداختیم، تنها در حد یک شایعه هستند اما این شایعات می‌توانند یک تصویر کلی از تحولات و بهبودهای این ریمیک برای ما ترسیم کنند. بسیاری از این موارد همچون حذفیات، شاید در ظاهر بسیار بد به نظر بیایند اما شاید در هنگام تجربه‌ی بازی دلیل منطقی‌ای برای عدم بازگشت این موارد پیدا کنیم. برعکس این موضوع هم صادق است، شاید برخی از این موارد روی کاغذ بسیار جذاب به نظر بیایند اما کپ‌کام در زمینه‌ی پیاده‌سازی آن‌ها ضعیف عمل کند.

تنها کاری که ما می‌توانیم در حال حاضر انجام دهیم این است که اول از همه قبول کنیم که این اثر یک ریمیک است و قرار نیست یک تجربه‌ی کاملا مشابه به نسخه‌ی اوریجینال باشد و آغوشمان را به سوی ایده‌های جدید باز کنیم و از هایپ این بازی لذت ببریم تا روز موعود فرا رسد.

دوست دارم نظرات شما کاربران را نیز درباره‌ی این مقاله و اطلاعاتی که از این بازی بررسی کردیم بدانم. بنابراین خوش‌حال می‌شوم در بخش نظرات با هم به صحبت و تبادل نظر بپردازیم.

Moein MM2NoXiouSM.MTDARKSIRENمحمدرضا نوروزیWitcher GeraltMahyarMsmvahid gamermeysambنیتن دریک پیر🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉علیکوروشArminAhmad_bkAQUARIUSAlbertSquatlatexLeon S. KennedyEspressomore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی Resident Evil 4 Remake زیر ذره‌بین؛ تحلیل و بررسی تمامی اطلاعات موجود - گیمفا
بازی Resident Evil 4 Remake زیر ذره‌بین؛ تحلیل و بررسی تمامی اطلاعات موجود - گیمفا
بازی Resident Evil 4 Remake زیر ذره‌بین؛ تحلیل و بررسی تمامی اطلاعات موجود - گیمفا
بازی Resident Evil 4 Remake زیر ذره‌بین؛ تحلیل و بررسی تمامی اطلاعات موجود - گیمفا
بازی Resident Evil 4 Remake زیر ذره‌بین؛ تحلیل و بررسی تمامی اطلاعات موجود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • god of war گفت:

    از این سبک مقاله ها خیلی خوشم می اد
    برای بازی های بیشتری بزارید لطفا👌

    Moein MM2DARKSIRENآرمان زرمهرLonesome guyAlbertهمسایه ( فن بوی = پنچری )علیکوروشAhmad_bk
  • Regina گفت:

    چرا یک مقاله در مورد میکامی نمینویسی؟

    Moein MM2Reginaهمسایه ( فن بوی = پنچری )علیکوروشXgamer 2323
  • MILAD8TECH گفت:

    مرسی بابت مقاله بهترین بازی زندگیم، ممنون که همه خبر ها و لیک هارو یه جا جم کردید، ما منتظر و امیدواریم شاهکار پلی بدیم

    Moein MM2Dĥeebvj⁷UklUnknownSami 227آرمان زرمهرعلیAhmad_bk
  • Albert گفت:

    بعد از Marvel’s Spider-Man 2 مورد انتظار ترین بازی ۲۰۲۳ برامه به شدت براش هایپم

    Moein MM2Witcher Geraltنیتن دریک پیرعلیAhmad_bkArnald
  • علی گفت:

    سلام آقا آرمان مثل همیشه عالی
    هیچ چیزی مثه مقاله از رزیدنت منو سر کیف نمیاره ❤️
    درباره هوک من هم باید بگم احتمالا تو این بازی باشه حتی این ژاکت لیان توی ریمیک هم دقیقا کپی برابر اصل ورژن هوک من هست
    درباره دشمنان حذف شده هم امیدوارم زیاد از بازی حذف نکنن علی الخصوص خواهران بلا و مخصوصا این که روند توسعه داره خوب پیش میره تا عید نوروز هم که لانچ این بازی هست قشنگ ۷ ماه مونده.
    درباره استاکر ها هم شدید موافقم باهاتون امیدوارم اگه کپکام قراره چند تا استاکر بیاره حداقل یه تفاوت‌های اساسی با هم داشته باشن تا حس نشه همه این ها یکی هستن به نظرم چون بازی نسل نهمی هست میتونن با استفاده از قدرت کنسول ها الگو های رفتاری‌ استاکر ها رو تغییر بدن تا یک نواخت نشه کاراشون در کل خیلی براش هایپم بابت مقاله هم دستتون درد نکنه مرسی که هستی😁❤️

    Moein MM2MR.BADGUYSami 227آرمان زرمهرمحمد حسین کریمی
  • MD گفت:

    بازی resident evil 4 پدر معنوی بازی های مدرن هست از جمله لست آف اس

    Moein MM2Mamad_rzSami 227Witcher Geralt
  • Espresso گفت:

    انگار قراره دیگه بخش اکشن نداشته باشیم
    یه بخش از محبوبیت رزیدنت اویل ۴ همون بالانس بین اکشن و ترس بود
    مثل اینکه قرار کلا با یه بازی متفاوت روبرو شیم

    Moein MM2Sami 227deathwingslevine
  • Jimmy گفت:

    اگه همون نسخه ی خودشو عین یه بچه ی خوب به این نسخه انتقال بدن کافیه
    این بازی تقریبا همه چیزش کامله فقط یسری چیزاش باید تغییر بکنه مثل رفتار های اشلی ، اشلی : لیان ، هلپ ! هلپ لیان ! هلپپپپپپپپپپپپپ !
    خیلی رو مخ بود
    وگرنه به نظرم نباید چیزی رو خیلی تغییر بدن
    اون حشره ها هم نباید حذف بشن ،خیلی رو بخشی از بازی تاثیر میذاشتن

    امیرحسین نصرتی
  • DuckFather گفت:

    واسه نسخه سوم امیدوارم یه ریمیک دیگه بدن مثلا چندسال دیگه نمیدونم خیلی ناراحتم این نسخه نتونست پتانسیل اصلیشو نشون بده

    Moein MM2
  • Solo گفت:

    به شدت منتظر بازی هستم ولی با دید یه بازیه کاملا جدید و سافت ریبوت re4 سراغش میرم

    مقایسه بازی با نسخه اصلی میتونه اسیب زیادی به تجربه بازی بزنه مخصوصا اینکه دیگه گیمر های قدیمی تر پوست کلفت تر شدن و کمتر چیزی تو بازی ها میتونه دلهره آور باشه براشون

    دیزاین چهره و استایل بدنی لیان کمی نگران کنندس برام با توجه به تریلری که منتشر شد
    تنها موردی که به تجربه ام از re 2 remake ضربه زد همین چهره لیان بود . زیادی بیبی فیس بود.

    در مورد این بازی هم با اینکه چهره لیان جا افتاده تر شده ولی با یه ته ریش میتونست جذابتر و آبدیده تر جلوه کنه

    تغییرات توی داستان بازی هم شدیدا لازمه .به شخصه خیلی چیزا همون زمان نسخه اصلی هم کاملا غیر منطقی بود از جمله اینکه چرا رییس جمهور امریکا به جای اینکه یه اسکواد کامل از نیروهای ویژه رو بفرسته برای نجات دختر عزیزش تصمیم گرفته محافظ شخصیشو تک و تنها بفرسته اونجا

    یا اینکه نحوه عملکرد انگل لاس پلاگاس و اینکه چطور افراد الوده شده کنترل میشن هم مفصل توی یادداشت های بازی باید شرح بدن بخصوص اینکه بایووپن به این پیشرفتگی چطور از یه روستای دور افتاده ته اسپانیا سر در آورده و چطور نحوه کار باهاشو یاد گرفتن

    دوس دارم یه پرداخت داستانی کوچیک هم از مرچنت ببینیم.از کجا اومده؟دنبال چیه؟؟ اصلا کیه؟؟ .دیدنش تو اون محیط پر استرس مثل پیدا کردن کولر وسط بیابون بود امیدوارم تغییری تو دیالوگاش ندن XD

    هلوووو استرنجررررررر

    آرمان زرمهرEspresso
    • درود بر شما دوست عزیز

      با بخش اول نظرت بسیار موافقم. یه چیزی که زیاد می‌بینم اینه که بعضی افراد انتظار شباهت ۱۰۰ درصدی این ریمیک یا حتی ریمیک‌های قبلی با نسخه‌های اصلی رو دارن که به نظر من اشتباهه و در نهایت تنها به تجربشون ضربه وارد می‌کنه. سازندگان بسیار واضح دارن از این ریمیک به عنوان یک اثر جدید یاد می‌کنن و از کلمه‌ی “reimagining” استفاده کردن بنابراین قرار شاهد بسیاری از خصوصیات تازه و جدید توی اون باشیم مثل مکانیزم‌ها یا تغییراتی که در نسخه‌ی اصلی به دلیل محدودیت سخت‌افزاری امکان پیاده‌سازی آن‌ها وجود نداشته، برخی تغییرات داستانی و… به همین دلیل اعتقاد دارم باید با نگاه بازتری به این بازی نگاه کرد و به جای انتظار یک تجربه‌ی کاملا مشابه، انتظار یک تجربه‌ی تازه و متفاوت بر پایه‌ی نسخه‌ی اوریجینال رو از اون داشت.

      در رابطه با لاس پلاگاس باید بگم توی نسخه‌ی اصلی به طور مفصل به لور و ماهیت این انگل، چگونگی عملکردش و همچنین نژادهای مختلفش پرداخته شده بود که البته توی بخش نظرات امکان توضیح اون وجود نداره. البته این مسئله که جزئیاتی به اون اضافه بشه بسیار خوبه اما در کل در نسخه‌ی اصلی نیز به طور کامل به آن پرداخته شده بود.

      Merchant هم قراره کاراکتر پر رنگ‌تری باشه و یک پس زمینه‌ی داستانی نیز دریافت خواهد کرد. متاسفانه به دلیل محدودیت حجم مقاله به یک سری دیگه از اطلاعات نپرداختم و این مورد هم یکی از اونا بود.

      • Xgamer 2323 گفت:

        نه عزیز کسی نگفته ۱۰۰ فتوکپی باشه مخصوصا در ژانر وحشت که اگر نقاط ترسناک نسخه اصلی اگر دقیقا تکراربشه بازی لوس میشه بلکه بحث سر استفاده مجدد از فرمول های موفق بازی اصلی و عدم تکرار فرمول های ضعیفه نسخه اصلی، بحث منطق داستانی هم جدای

  • sauron گفت:

    «تنها کاری که ما می‌توانیم در حال حاضر انجام دهیم این است که اول از همه قبول کنیم که این اثر یک ریمیک است و قرار نیست یک تجربه‌ی کاملا مشابه به نسخه‌ی اوریجینال باشد و آغوشمان را به سوی ایده‌های جدید باز کنیم.» ریمیک لست یک که حتی زاویه و قاب تصویر تو میان پرده ها رو هم تغییر ندادن.

    deathwingsWitcher Geralt
  • Xgamer 2323 گفت:

    این که نسخه ریمیک هر بازی نقاط ضعف نسخه اصلیو برطرف یا اصلاح کنه خیلی خوبه اما نه نکات مثبتشو ،به علاوه بهتره که به جای تغییر در بازی محبوب ما محتوای اضافه دریافت کنه مثال ریمک ۲ که بیشتر نکات مثبت نسخه اصلی حفظ کرده بود اما بجای ایجاد تغییرات زیاد محتوای اضافه دریافت کرده بود که بازیو پربارتر کرده بود، در همون تغییراتی کمی هم که داشت مثل اضافه کردن مستر ایکس، در جو پاسگاه نسخه اصلی به نظر من تغییر منفی ایجاد کرده بود، چرا که ما شاهد اون ارامش وهم برانگیزی که هر لحظه ممکن بود با حمله یک زامبی عنکبوتی از شیشه اتاق بازجویی یا پریدن ناگهانی نمسیس از پنجره پاگردپله ها در نسخه سوم، بهم بخره و موجب ترس عمیقی بشه خبری نبود و هر لحظه به شکل مسخره و اعصاب خوردکن مستر ایکس از یه جا به بعد دنبال کاراکتر اصلی می افتاد و اون جو خاص وغیر قابل پیش‌بینی نسخه اصلیو در اداره خراب می کرد، همین مستر ایکس بنظر من عامل اصلی خراب کردن نمسیس در نسخه ریمیک سوم شد که خیلی مسخره و اسکریپی مداوم در نقاط خاصی دنبال سرمون میکرد و مثل مستر هم به هیچ وجه متوقف نمیشد و فقط مایه ی اعصاب خردی میشد نه ترس. مثال منفی هم رمیک ۳ بود که بهترین پلان های راکن سیتی نسخه اصلی حذف و با مناطق و محیط های بیروحی در فضای راکن سیتی عوض کرده بود. درضمن بنظر من اگر منتقدا سر مستر ایک بیشتر سخت گرفته بودن، نمسیس نسخه سوم به احتمال زیاد این شکلی نبود(حظور مستر ایکس بعد از مواجه شدن ناگهانی در بخش پارکینگ به بعد تا آخر بازی، در ریمیک ۲ بنظرم خیلی خوب جواب داده بود و باث غنایه بیشتر بازی شده بود و من مخالف حظورش درپاسگاه بودم)

بازی Resident Evil 4 Remake زیر ذره‌بین؛ تحلیل و بررسی تمامی اطلاعات موجود - گیمفا