آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Léon تا Band of Brothers - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Léon تا Band of Brothers - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Léon تا Band of Brothers - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Léon تا Band of Brothers - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Léon تا Band of Brothers

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از léon تا band of brothers

این آخر هفته به معرفی چندین فیلم و سریال جدید، فیلم کلاسیک Léon و سریال Band of Brothers  می‌پردازیم.

جنگ جهانی دوم همیشه یکی از سوژه‌های فیلم و سریال به شمار می‌رفته و از گذشته تا به امروز نیز آثار مختلفی در همین رابطه ساخته شده‌اند. با این حال، آثار اندکی موفق شدند تا در کنار به نمایش در آوردن وحشت‌های جنگ، کاراکترهای جالب‌توجه و برجسته را به تصویر بکشند و یکی از این آثار نیز سریال جوخه برادران (Band of Brothers) است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

لوک بسون (Luc Besson) به عنوان کارگردان و نویسنده‌ای برجسته شناخته می‌شود و آثار برجسته و مختلفی را نیز ساخته است. یکی از آثار برجسته این فیلم‌ساز فرانسوی، فیلم لئون (Léon) است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم. در ادامه این مطلب نیز به بررسی چندین فیلم و سریال خواهیم پرداخت که به تازگی منتشر شده‌اند. همراه با ما باشید.

فیلم جدید چی ببینیم؟

فیلم تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick)

فیلم top gun maverick

عوامل سازنده: فیلم «تاپ گان: ماوریک» محصول سال ۲۰۲۲ میلادی و فیلمی در ژانر درام و اکشن به کارگردانی جوزف کوشینسکی (Joseph Kosinski) به شمار می‌رود. فیلم‌نامه فیلم را نیز ارن کروگر (Ehren Kruger) به همراه اریک وارن سینگر (Eric Warren Singer) و کریستوفر مک‌کوری (Christopher McQuarrie) قلم زده است. این فیلم دنباله‌ای برای فیلم «تاپ گان» محصول سال ۱۹۸۶ میلادی به شمار می‌رود.

داستان و بازیگران: فیلم «تاپ گان: ماوریک» داستان ماوریک با بازی تام کروز (Tom Cruise) را دنبال می‌کند که باید با گذشته‌اش روبه‌رو شود و گروهی از فارغ‌التحصیلان تاپ گان، از جمله پسر دوست صمیمی فوت شده‌اش به نام گوس را برای انجام ماموریتی بسیار خطرناک آموزش بدهد. ول کیلمر (Val Kilmer)، جنیفر کانلی (Jennifer Connelly)، مایلز تلر (Miles Teller) و جان هم (Jon Hamm) از جمله دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

آیا فیلم «تاپ گان: ماوریک» ارزش دیدن دارد؟ این فیلم اثری برجسته و بسیار سرگرم‌کننده به شمار می‌رود که با ارائه صحنه‌های هوایی جذاب و تماشایی توانسته هر بیننده‌ای را میخکوب کند و به هیجان در بیاورد. فیلم «تاپ گان: ماوریک» مطمئنا برای طرفداران فیلم اول بسیار جذاب خواهد بود و دیگر بیننده‌ها نیز از آن بسیار لذت خواهند برد چراکه این فیلم توانسته بهتر از فیلم اول باشد. این فیلم توانسته به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲ تا به امروز تبدیل شود و رکوردی برجسته را در کارنامه هنری تام کروز به جای بگذارد. مطمئنا از تماشای فیلم «تاپ گان ۲» بسیار لذت خواهید برد.

انیمیشن ابرحیوانات لیگ دی‌سی (DC League of Super-Pets)

فیلم dc league of super pets

عوامل سازنده: انیمیشن «ابرحیوانات لیگ دی‌سی» اثری در ژانر ابرقهرمانی و کمدی بر اساس کاراکترهایی از کمیک‌های دی‌سی به شمار می‌رود که کارگردانی آن را جرد استرن (Jared Stern) در دست داشته است. جان ویتینگتون (John Whittington) نیز فیلم‌نامه این اثر را قلم زده است.

داستان و بازیگران: انیمیشن «ابرحیوانات لیگ دی‌سی» داستان سگ سوپرمن به نام کریپتو را دنبال می‌کند که به همراه سگ دیگری به نام اِیس و چندین حیوان دیگر با قدرت ابرقهرمانی تلاش می‌کنند تا ابرقهرمانان لیگ عدالت را نجات بدهند که توسط لکس لوثر به دام افتاده‌اند. دوئین جانسون (Dwayne Johnson)، کوین هارت (Kevin Hart)، کیت مک‌کینون (Kate McKinnon) و کیانو ریوز (Keanu Reeves) از جمله صداپیشگان این انیمیشن هستند.

آیا انیمیشن «ابرحیوانات لیگ دی‌سی» ارزش دیدن دارد؟ انیمیشن «ابرحیوانات لیگ دی‌سی» هیچ گاه به اوج خود نمی‌رسد و اثری پیشگامانه و برجسته به شمار نمی‌رود که توانسته باشد موارد تازه‌ای به این ژانر اضافه کند. با این وجود، این اثر داستانی سرگرم‌کننده و رضایت‌بخش دارد که مطمئنا برای خانواده‌ها و بیننده‌های جوان جالب‌توجه خواهد بود. از سوی دیگر، بازیگران برجسته‌ای صداپیشگی آن را برعهده دارند که می‌تواند در نوع خود جالب باشد.

فیلم یتیم: اولین قتل (Orphan: First Kill)

فیلم یتیم اولین قتل orphan first kill

عوامل سازنده: فیلم «یتیم: اولین قتل» اثری در ژانر روان‌شناختی و ترسناک به شمار می‌رود که پیش‌درآمدی برای فیلمی به همین نام محصول سال ۲۰۰۹ میلادی است. کارگردانی این فیلم را ویلیام برنت بل (William Brent Bell) در دست دارد و دیوید کاگشال (David Coggeshall) نیز داستان آن را قلم زده است.

داستان و بازیگران: فیلم «یتیم: اولین قتل» داستان زن قاتلی به نام لینا کلامر را روایت می‌کند که به دلیل اختلال هورمونی نادر خود، با وجود اینکه ۳۱ سال سن دارد اما شبیه به یک بچه ۹ ساله به نظر می‌رسد. حالا او خودش را به عنوان دختر گمشده یک خانواده قرار داده است و به دنبال آن است تا مرتکب قتل‌های بیشتری شود.

ایزابل فرمن (Isabelle Fuhrman) همانند فیلم قبلی، نقش این زن را بازی می‌کند. در کنار او نیز جولیا استایلز (Julia Stiles) و هیرو کاناگاوا (Hiro Kanagawa) از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

آیا فیلم «یتیم: اولین قتل» ارزش دیدن دارد؟ این فیلم با تکیه بر داستان مضحک و در عین حال جالب‌توجه خود توانسته پیش‌درآمد خوبی برای فیلم اصلی باشد. طرفداران فیلم‌های ترسناک نیز توجه‌شان نسبت به این اثر جذب می‌شود، اثری که ممکن است حتی نسبت به فیلم اصلی نیز بهتر باشد. فیلم «یتیم: اولین قتل» نه تنها داستان این شخصیت و فیلم اول را بیشتر گسترش می‌دهد بلکه توانسته روی پاهای خود بایستد و مستقل باشد.

سریال جدید چی ببینیم؟

سریال خاندان اژدها (House of the Dragon)

سریال house of the dragon و game of thrones

عوامل سازنده: سریال «خاندان اژدها» اثری فانتزی و درام و پیش‌درآمدی برای سریال «بازی تاج و تخت» به شمار می‌رود که بر اساس کتاب آتش و خون (Fire & Blood) نوشته جورج آر آر مارتین (George R. R. Martin) ساخته شده است. رایان کوندال (Ryan Condal) این سریال را برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته و خود او به همراه میگل سپاچنیک (Miguel Sapochnik) نیز مدیر اجرایی سریال هستند.

داستان و بازیگران: اتفاقات سریال «خاندان اژدها» حدود ۲۰۰ سال قبل از اتفاقات سریال «بازی تاج و تخت» جریان دارند و داستان اعضای خاندان تارگرین را روایت می‌کند که برای بدست آوردن تاج و تخت آهنین با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و این رقابت آن‌ها نیز منجر به جنگی داخلی می‌شود که در تاریخ از آن به عنوان رقص اژدهایان یاد می‌شود.

پدی کنسیدین (Paddy Considine)، اما دارسی (Emma D’Arcy)، مت اسمیت (Matt Smith)، اولیویا کوک (Olivia Cooke) و تعدادی دیگر از جمله بازیگران این سریال محسوب می‌شوند.

آیا سریال «خاندان اژدها» ارزش دیدن دارد؟ مطمئنا همین که سریال «خاندان اژدها» با سریال «بازی تاج و تخت» ارتباط دارد، می‌تواند دلیل کافی برای برخی از افراد باشد تا به تماشای این سریال بنشینند. از سوی دیگر، داستان بسیار جذاب این سریال در کنار هزینه‌های بسیار زیادی که برای تولید آن شده، آن را به سریالی برجسته تبدیل می‌کند که هر طرفدار آثار فانتزی باید آن را ببیند. با اینکه سریال «خاندان اژدها» هنوز در ابتدای راه قرار دارد اما پتانسیل تبدیل شدن به سریالی بزرگ را می‌توان در آن مشاهده کرد.

سریال انیمیشنی اولی گمشده (Lost Ollie)

سریال انیمیشنی اولی گمشده lost ollie

عوامل سازنده: سریال انیمیشنی «اولی گمشده» مینی‌سریالی به صورت لایو اکشن و انیمیشنی است که توسط شانون تیندل (Shannon Tindle) برای پخش از سرویس آنلاین نتفلیکس ساخته شده است. این سریال بر اساس کتاب کودکانی به نام Ollie’s Odyssey محصول سال ۲۰۱۶ نوشته ویلیام جویس (William Joyce) است.

داستان و بازیگران: سریال انیمیشنی «اولی گمشده» داستان یک اسباب بازی گمشده را دنبال می‌کند که در حومه شهر به دنبال پسری می‌گردد که دوست صمیمی‌اش را از دست داده است. جاناتان گراف (Jonathan Groff)، مری جی بلیج (Mary J. Blige) و جینا رودریگز (Gina Rodriguez) از جمله صداپیشه‌های این سریال انیمیشنی محسوب می‌شوند.

آیا سریال انیمیشنی «اولی گمشده» ارزش دیدن دارد؟ سریال انیمیشنی «اولی گمشده» به صورت ترکیبی از لایو اکشن و انیمیشن ساخته شده است و اگر به این سبک علاقه دارید، می‌توانید از تماشای این اثر لذت ببرید. از سوی دیگر این سریال انیمشنی بیشتر مناسب بیننده‌های نوجوان است و تماشای آن بستگی به نظر خود شما دارد.

سریال پژواک‌ها (Echoes)

سریال پژواک‌ها echoes

عوامل سازنده: سریال «پژواک‌ها» مینی‌سریالی استرالیایی در ژانر درام به شمار می‌رود که در سرویس آنلاین نتفلیکس پخش شده است. ونسا جیزی (Vanessa Gazy) این سریال را خلق کرده است و از جمله تهیه‌کنندگان آن به شمار می‌رود.

داستان و بازیگران: مینی سریال «پژواک‌ها» داستان دو خواهر دوقلو به نام لنی و جینا را دنبال می‌کند که از کودکی، خود را به جای یکدیگر جا می‌زدند و توانستند زندگی خود را مدیریت کنند اما زمانی که یکی از آن‌ها گم می‌شود، همه چیز به هم می‌ریزد. میشل موناهن (Michelle Monaghan) نقش اصلی این سریال یعنی نقش لنی و جینا را بازی می‌کند و در کنار او نیز مت بومر (Matt Bomer) و دنیل سانجاتا (Matt Bomer) نقش‌آفرینی می‌کنند.

آیا مینی سریال «پژواک‌ها» ارزش دیدن دارد؟ حضور میشل موناهن در میان بازیگران این مینی سریال سبب شده تا امید نسبت به این اثر زیاد باشد اما باید گفت که سریال «پژواک‌ها» نتوانسته اثری موفق باشد و با شکست روبه‌رو شده و با ارائه هر پیچش احمقانه در داستان خود نیز از پتانسیل موفقیت خود می‌کاهد.

فیلم کلاسیک چی ببینیم؟

فیلم لئون (Léon)

فیلم لئون léon

عوامل سازنده: فیلم «لئون» تحت عنوان لئون: حرفه‌ای (Léon: The Professional) نیز شناخته می‌شود و در سال ۱۹۹۴ میلادی روی پرده سینماها اکران شده است. این فیلم اثری اکشن و مهیج به کارگردان و نویسندگی لوک بسون به شمار می‌رود.

داستان و بازیگران: فیلم «لئون» داستان آدمکش حرفه‌ای به نام لئون با بازی ژان رنو (Jean Reno) را دنبال می‌کند. پس از اینکه خانواده دختری دوازده ساله به نام ماتیلدا با بازی ناتالی پورتمن (Natalie Portman) توسط مامور فاسد اداره مبارزه با مواد مخدر به نام نورمن استنزفیلد با بازی گری اولدمن (Gary Oldman) کشته می‌شوند، لئون به این دختر پناه می‌دهد. حالا آن‌ها رابطه غیرمعمولی با یکدیگر دارند و ماتیلدا نیز در حال یادگیری حرفه آدمکشی است.

چرا باید فیلم «لئون» را دید؟ کارگردان و نویسنده لوک بسون به خوبی توانسته تا اثری اکشن و مهیج در شهر نیویورک خلق کند، اثری که بسیار شیک و تاثیرگذار به شمار می‌رود و اوقات بسیار خوشایندی را برای بیننده ایجاد می‌کند. ناتالی پورتمن نیز توانسته نقش‌آفرینی خیره‌کننده‌ای در این فیلم از خود به جای بگذارد، فیلمی که با نقش‌آفرینی برجسته ژان رنو و گری اولدمن همراه شده است. مطمئنا تماشای فیلم «لئون» می‌تواند آخر هفته خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد.

سریال چی ببینیم؟

سریال جوخه برادران (Band of Brothers)

سریال جوخه برادران band of brothers

عوامل سازنده: سریال «جوخه برادران» به عنوان یک مینی‌سریال جنگی در سال ۲۰۰۱ میلادی از شبکه اچ‌بی‌او پخش شده بود. این سریال بر اساس کتابی به همین نام نوشته استیون ای امبروز (Stephen E. Ambrose) بود و توسط استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) و تام هنکس (Tom Hanks) ساخته شده است. این دو قبلا در فیلم نجات سرباز رایان (Saving Private Ryan) محصول سال ۱۹۹۸ میلادی با یکدیگر همکاری کردند.

داستان و بازیگران: سریال «جوخه برادران» داستان گروهان ایزی، گردان دوم، هنگ ۵۰۶ ارتش چتربازان بخش ۱۰۱ هوابرد، از زمان شروع تمرینات در داخل خاک آمریکا تا حضور آن‌ها در میادین جنگ جهانی دوم و پایان این جنگ را دنبال می‌کند.

این سریال بر اساس رویدادهای واقعی و مصاحبه‌های ضبط شده ساخته شده است. از جمله بازیگرانی که در سریال «جوخه برادران» حضور دارند می‌توان به دیمین لوئیس (Damian Lewis)،‌ ران لیوینگستون (Ron Livingston)، مایکل کادلیتز (Michael Cudlitz) و تعدادی دیگر اشاره کرد.

چرا باید سریال «جوخه برادران» را دید؟ سریال «جوخه برادران» نگاهی عمیق و خونین نسبت به وحشت‌های جنگ دارد و فداکاری افراد مختلف را در این میان به نمایش در می‌آورد. این مینی‌سریال در طی ده قسمت خود توانسته به خوبی داستان این کاراکترها را به نمایش در بیاورد و قهرمان‌گرایی را در تعادل بسیار مناسبی با وحشت و خشونت نگه داشته است و توانسته موارد متمدنانه و وحشیانه در مورد جنگ را برای بیننده‌ها به تصویر بکشد. سریال «جوخه برادران» یکی از بهترین سریال‌ها در مورد جنگ جهانی دوم به شمار می‌رود و مطمئنا از ابتدای آن تا انتها به خوبی درگیر داستان خواهید شد و از آن لذت خواهید برد.


در این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم به سراغ معرفی فیلم کلاسیک «لئون»، سریال برجسته «جوخه برادران»، فیلم جدید «تاپ گان: ماوریک»، انیمیشن «ابرحیوانات لیگ دی‌سی»، فیلم ترسناک «یتیم: اولین قتل»، سریال «خاندان اژدها»، سریال انیمیشنی «اولی گمشده» و سریال «پژواک‌ها» رفتیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

Lonesome guymeysambPorfosorمحمدرضا نوروزیموای

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Léon تا Band of Brothers - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Léon تا Band of Brothers - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Léon تا Band of Brothers - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Léon تا Band of Brothers - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Léon تا Band of Brothers - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Léon تا Band of Brothers - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Léon تا Band of Brothers - گیمفا