بازی Dead Island 2 یک اثر جهان باز نیست
این طور که به نظر میرسد برخلاف بسیاری از آثار امروزی، Dead Island 2 قرار نیست یک بازی جهان باز باشد. در عوض شاهد چندین منطقهی کوچکتر هستیم که با پیشروی در داستان باز میشوند.
پس از سالها تاخیر خوردن، مشکلات متعدد در روند توسعه، تعویض سازنده و خیل عظیمی از مشکلات پشت صحنه، بازی Dead Island 2 بالاخره بار دیگر در جریان Gamescom Opening Night Live 2022 رونمایی شد. سازندهی بازی یعنی Dambuster Studios این بازی را با یک تریلر سینماتیک معرفی کرد و پس از آن شاهد رونمایی از گیمپلی بودیم.
به مرور زمان و به لطف تعدادی مصاحبه و پیشنمایش جزئیات بیشتری از بازی Dead Island 2 در حال انتشار هستند. یکی از جالبترین و مهمترین اطلاعاتی که از بازی منتشر شده این است که برخلاف نسخهی اول، بازی Dead Island 2 قرار نیست یک اثر جهان باز باشد.
در مصاحبهای با Eurogamer، کارگردان بازی یعنی David Stenton توضیح داد که در Dead Island 2 شاهد تقسیم شدن لس آنجلس به چندین منطقهی کوچکتر هستیم. در هر کدام از این مناطق فعالیتها و ماموریتهای مختلفی وجود دارد. با این حال پیشروی در آنها به صورت خطی بوده و با جلو بردن داستان به آنها دسترسی پیدا خواهید کرد. البته قادر خواهید بود تا به مناطقی که پیش از این در آنها بودهاید بازگردید.
جالب است بدانید که نوع زامبیهای هر منطقه هم متفاوت هستند. به گفتهی James Worral، کارگردان خلاق بازی، زامبیهای هر منطقه بازتابگر فرهنگ و آداب و رسوم همان منطقه هستند. Worral در این باره میگوید که برخلاف عناوینی مثل World War Z، آنها علاقهای به یورش دستهای زامبی ندارند و در عوض میخواهند تا زامبیها واقعی و منحصر به فرد به نظر برسند.
بازی Dead Island 2 در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ (۳ فوریه ۲۰۲۳) برای ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، سرویس استریم استدیا و پلتفرم PC (فقط از طریق فروشگاه اپیک) عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
هم خوشحالم هم ناراحت
خوشحالیم واس اینه این چنوقت کل صنعت گیم شده جهان باز یدونه خطی دیدیم
ناراحتیمم واس اینه که بنظر گشتن تو محیط بازی کشتن زامبی ها جالب می امد
بهتر . همه چی تحت کنترل باشه بهتره
اره وگرنه تا صبح بازی رو به کثافت میکشیم
یکم نارحت شدم چون من جهان باز زامبی خیلی دوست دارم اما بعد اون تریلرهاش خیلی برگام ریخت هنوزم خیلی هایپ دارم،امید وارم خوب باشه
خیلی هم بهتر این همه بازی جهان باز حالم ادم بد میشه جهانای بزرگ ولی خالی به جای جهان بزرگ باید جهان پویا ساخت پر نکته پر ماموریت منحصر به فرد پر داستان مثه راک استار کمیت و کفیت با هم باید باشه نه فار کرای ۶ یا اساسین های اخیر خیلی خوشحالم این کارو کردن و امیدوارم بازی های بیشتری اینکارو کنن بازی جهان باز کار هرکسی نیست بتزدا و راک استار خوب بلدن فقط هرچند جهان مورد علاقم ویچر هست ولی حتی سی دی پراجکت هم ثابت کرد اثر جهان باز ساختن خوب و پر ماموریت کار وحشتناکیه و تقریبا کار هرکسی نیست و دیدیم عدم مدیریت بهینه توی پروژه های این چنینی چقدر بد تموم میشه جاه طلبی در پروژه خوب ولی جاه طلبی زیاد نتیجش کن لوین یا والو میشه که جفت ۱۵ ساله بازی ندادن و یکی از استودیوهای معرکه جهان و یکی از مغزهای برتر بازی سازی جهان جفت هیچی نساختن و واقعا هم ناراحت کننده و هم امیدوار کنندست.