تاریخ انتشار ۹ نوامبر برای God of War Ragnarok اهمیت داستانی دارد

نصیر فرزان
۱۷:۳۰ ۱۴۰۱/۰۶/۰۵

به نظر می‌رسد که تاریخ انتشار بازی God of War Ragnarok، به اساطیر نورس و به طور مشخص اودین ارتباط دارد. در این مقاله به اهمیت انتخاب این تاریخ خواهیم پرداخت.

پس از مدت‌ها انتظار، در ماه گذشته سونی تاریخ انتشار عنوان مورد انتظار God of War Ragnarok را اعلام کرد و همچنین، اطلاعاتی راجع به نسخه‌های کالکتور و Jotnar ارائه شد. تا زمان انتشار بازی، چندین ماه فرصت باقی مانده است، لذا می‌توان انتظار داشت که به زودی، اخبار بیشتری پیرامون این اثر منتشر شود.

خیلی زود طرفداران بازی متوجه شدند که چرا استودیوی خوش‌نام سانتا مونیکا (Santa Monica)، روز چهارشنبه را به عنوان زمان عرضه‌‌ی این بازی انتخاب نموده است؛ آن هم در حالی که بازی‌ها معمولا در روز سه‌شنبه و جمعه در دسترس مخاطبین قرار می‌گیرند. در نگاه اول، انتخاب چهارشنبه به عنوان روز انتشار بازی، یک تصمیم عجیب از سوی تیم سازنده و ناشر به نظر می‌رسد. علت حقیقی انتخاب این روز، احتمالا به یکی از وِرد‌های اودین (Odin) به نام Woden باز می‌گردد. این وِرد خاص به روز چهارشنبه که در واقع به نام روز اودین یا Odin’s Day نیز یاد می‌شود، مرتبط است.

برگزیدن چهارشنبه به عنوان روز عرضه‌ی بازی، می‌تواند بدین معنا باشد که اودین نقش برجسته‌ای در God of War Ragnarok ایفا خواهد نمود؛ اما اهمیت انتخاب این روز، صرفا به این موضوع خلاصه نمی‌شود. می‌دانیم که در جهان Ragnarok، ٩ قلمروی مختلف وجود داشته و بازیکنان می‌توانند در همه‌ی این‌ مناطق، به ماجراجویی بپردازند. این موضوع گستردگی قابل توجه بازی را تایید می‌کند.

اگر همه‌ی عناوین منتشر شده از فرنچایز God of War را حساب کنیم، متوجه می‌شویم که Ragnarok در واقع بازی نهم از این مجموعه محسوب می‌شود. به گفته‌ی یکی از کاربران توییتر به نام پایو (Pyo)، عدد ۹، در واقع آخرین رقم در عددشناسی محسوب می‌شود‌. امیدواریم این موضوع به این معنا نباشد که Ragnarok، آخرین نسخه از فرنچایز God of War است. به هر صورت، فرضیه‌ای که پایو مطرح می‌کند این است که Ragnarok احتمالا برای آخرین بار به ماجراجویی‌های کریتوس (Kratos) خواهد پرداخت و داستان این شخصیت افسانه‌ای دنیای گیمینگ، ممکن است با این بازی به اتمام رسیده و پرونده‌اش برای همیشه بسته شود.
از سوی دیگر، با توجه به وقایعی که در God of War 2018 شاهد آن‌ها بودیم، احتمال این‌که اتریوس (Atreus)، جای کریتوس را به عنوان شخصیت اول بازی‌های آینده‌ی فرنچایز GOW بگیرد، وجود دارد.
شاید تصور کنید که همه‌ی این‌ موارد، در حد یک فرضیه باقی خواهند ماند؛ اما حقیقت این است که احتمال تصادفی بودن این موضوعات بالا نیست. به هر صورت، تا زمان انتشار بازی و سر در آوردن از سرنوشت کریتوس و اتریوس، نمی‌توان با اطمینان گفت که انتخاب روز چهارشنبه به عنوان تاریخ عرضه‌ی بازی، هیچ دلیل خاصی نداشته است.


عنوان God of War Ragnarok در تاریخ ۹ نوامبر امسال برای کنسول‌های پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد‌.

Moein MM2riversideSoulJin sakaiDARKSIRENمتینABDVDh00manM2CianM.MTSpider-ManTlou part 2 game of the centurymeysambامیر حسینخدای جنگ رگناروکSoosmar (بازنشسته)...Playstation 5Ellie terminator...Eternal...more

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید