نگاهی به آثار سینمایی لغو شده از استودیو DC - گیمفا
نگاهی به آثار سینمایی لغو شده از استودیو DC - گیمفا
نگاهی به آثار سینمایی لغو شده از استودیو DC - گیمفا
نگاهی به آثار سینمایی لغو شده از استودیو DC - گیمفا

نگاهی به آثار سینمایی لغو شده از استودیو DC

ایلیا عسگری
۱۰:۳۰ ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
نگاهی به آثار سینمایی لغو شده از استودیو DC - گیمفا

دنیای سینمایی شکل گرفته حول محور شخصیت‌های DC طی سالیان گذشته با فراز و نشیب‌های بسیاری مواجه بوده است.

دنیای سینمایی دی‌سی که به اختصار تحت عنوان DCEU شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۳ و با فیلم Man of Steel به کارگردانی زک اسنایدر (Zack Snyder) آغاز به کار کرد تا کمپانی برادران وارنر بتواند به موفقیت دنیای سینمایی مارول دست پیدا کند. با این حال علی‌رغم این که MCU تا چند سال آینده نه تنها ششمین فاز خود را به اتمام می‌رساند، بلکه انتقام‌جویان نیز میزبان دریافت ششمین فیلم گروهی و عظیم خود خواهند بود.

در سمت مقابل اما تنها یک فیلم گروهی از دنیای سینمایی دی‌سی تحت عنوان Justice League ساخته شده که همان هم میزبان حواشی بسیار زیادی بوده و ساخت دنباله آن برای همیشه به فراموشی سپرده شده است. با این حال باید بدانید که سابقه ضعیف وارنر و دی‌سی تنها به این دنباله ختم نشده و طی چند سال گذشته شاهد آثار زیادی از DCEU بودیم که پروسه ساخت آن‌ها متوقف شده است و گل سرسبد آن‌ها نیز فیلم Batgirl می‌باشد که عملاً روند ساخت آن تکمیل شده بود!

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به آثار سینمایی لغو شده از سوی استودیو دی‌سی داشته باشیم و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما برای بررسی یکی از پرحاشیه‌ترین دنیاهای سینمایی تاریخ همراه باشید.

فیلم Man of Steel 2

نگاهی به آثار سینمایی لغو شده از استودیو DC - گیمفا

زک اسنایدر در سال ۲۰۱۳ با فیلم Man of Steel آغازگر دنیای سینمایی دی‌سی بود. اثری که علی‌رغم انتقادات وارد شده بر نحوه به تصویر کشیدن سوپرمن، اما لحنی بسیار تیره و تاریک و دنیای خشنی را ایجاد کرد که می‌توانست مسبب خلق جهانی کاملاً متفاوت با دنیای سینمایی مارول باشد.

از سال ۲۰۱۳ تا به الان طرفداران دی‌سی خواهان ساخت دنباله‌ای برای سوپرمن با هنرنمایی هنری کویل (Henry Cavill) بوده‌اند. شاید جالب باشد تا بدانید که اثر Batman v Superman: Dawn Of Justice قرار بود که دنباله مستقیم فیلم سوپرمن باشد، با این حال به دلیل عجله وارنر برای گسترش دنیای سینمایی دی‌سی، شاهد تغییر عنوانو داستان فیلم بودیم.

طبق گزارشات منتشر شده، اسنایدر در نظر داشت تا دنباله‌ای برای Man of Steel خلق نماید که حول محور مبارزه پسر کریپتون با برینیاک بوده است. همچنین قرار بوده تا سیاره کریپتون که در منطقه فانتوم رها شده بود نیز مورد کاوش قرار بگیرد؛ ایده‌های بکری که هیچ‌گاه مورد استفاده قرار نگرفت.

فیلم New Gods

نگاهی به آثار سینمایی لغو شده از استودیو DC - گیمفا

در پایان فیلم Batman v Superman: Dawn Of Justice بود که شاهد اشاره‌ای به خدایان سرزمین آپوکالیپس بودیم. جایی که زادگاه ابرشرور مخوف دی‌سی یعنی دارکساید بوده و کمپانی برادران وارنر با استخدام ایوا دوورنی (Ava DuVernay) در نظر داشت تا به واسطه این فیلم شخصیت‌های بسیار مهمی در DCEU وارد نماید.

با این حال پس از اختلافات زک اسنایدر با وارنر و کناره‌گیری او که منجر به شکست تمام عیار Justice League در سینما شد، ساخت این پروژه برای همیشه متوقف شد. بعدها در فیلم Zack Snyder’s Justice League این شانس را پیدا کردیم تا نگاهی به شخصیت‌هایی داشته باشیم که زک اسنایدر در نظر داشت تا در فیلم New Gods آن‌ها را به تصویر بکشد.

اثری که حول محور مبارزه خدایان جدید و قدیم دنیای دی‌سی بوده و وظیفه داشت تا جایگاه دارکساید را به عنوان ابرشرور DCEU تثبیت نماید.

فیلم Batgirl

نگاهی به آثار سینمایی لغو شده از استودیو DC - گیمفا

برخلاف باقی آثار این مقاله که تنها تا مرحله ایده‌پردازی پیش رفته بودند، فیلم Batgirl در مرحله پس از تولید قرار داشت و فیلم‌برداری آن به طور کامل پایان یافته بود. اثری که روایت‌گر تقابل لزلی گریس (Leslie Grace) در قامت بت‌گرل و برندون فریز (Brendan Fraser) در قامت فایرفلای بود.

این اثر سینمایی که وظیفه داشت تا بازگشت مایکل کیتون (Michael Keaton) در قامت بتمن را به تصویر بکشد، برای اکران در سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده بود و سازندگانش با عشق و علاقه خاصی برای ساخت آن زحمت به خرج داده بودند. با این حال طبق گزارشات منتشر شده، فیلم Batgirl در خلاف جهت برنامه‌های DCEU بوده و از کیفیت لازم برای کشاندن مردم به سینما برخوردار نبوده است.

فیلم The Batman

نگاهی به آثار سینمایی لغو شده از استودیو DC - گیمفا

زمانی که فیلم Batman v Superman: Dawn Of Justice رونمایی شد تا به رویارویی نمادین بتمن و سوپرمن بپردازد، هواداران دی‌سی از انتخاب بن افلک (Ben Affleck) برای بتمن ناراضی بوده و امیدی به شوالیه تاریکی او نداشتند.

با این حال هنرنمایی خشن و منحصر به فرد بن افلک در فیلم نام برده شده خیلی سریع نظر سینماگران را تغییر داد و باعث شد تا وارنر و دی‌سی ساخت فیلم اختصاصی او را در دستور کار قرار دهند. فیلم The Batman قرار بود تا با کارگردانی، تهیه‌کنندگی و هنرنمایی خود بن افلک ساخته شده و روایت‌گر وجه تاریکی از زندگی بروس وین باشد.

در هر حال به دلیل آشفتگی برنامه‌های DCEU و تاخیرهای پی در پی این فیلم، بن افلک از مسئولیت‌های نام برده شده کناره‌گیری کرد و در نهایت ساخت فیلم اختصاصی بتمن در دنیای سینمایی دی‌سی به فراموشی سپرده شد. این مسئله باعث شد تا مت ریوز (Matt Reeves) دست به ساخت دنیای جداگانه‌ای برای شوالیه تاریکی با هنرنمایی رابرت پتینسون (Robert Pattinson) بزند که نخستین فیلم از این دنیای جدید در سال ۲۰۲۲ اکران شد و به موفقیت بزرگی دست یافت.

فیلم Deathstroke

نگاهی به آثار سینمایی لغو شده از استودیو DC - گیمفا

جو منگنیلو (Joe Manganiello) که برای ایفای نقش دث‌استروک در دنیای سینمایی دی‌سی در نظر گرفته شده بود، وظیفه داشت تا نخستین‌بار در فیلم Justice League حضور یافته و سپس اثر اختصاصی خود تحت عنوان Deathstroke را دریافت نماید.

با این حال پس از اختلافات اسنایدر و وارنر که منجر به نادیده گرفته شدن برنامه اولیه DCEU شد، ساخت فیلم اختصاصی دث‌استروک نیز برای همیشه فراموش گردید. البته که جو منگنیلو این فرصت را پیدا کرد تا در فیلم Zack Snyder’s Justice League حضور کوتاهی پیدا کرده و بینندگان را در حسرت تماشای اثر اختصاصی دث‌استروک رها نماید.

بعدها این بازیگر در طی یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کرد که گرت ایوانز (Gareth Evans)، کارگردان مجموعه تحسین شده The Raid، برای هدایت این پروژه در نظر گرفته شده بود. با این حال کمپانی برادران وارنر گمان داشت که اختصاص بودجه‌ای ۴۰ میلیون دلاری برای چنین اثری منطقی نخواهد بود و به همین دلیل ساخت این پروژه لغو شد.

فیلم Cyborg

نگاهی به آثار سینمایی لغو شده از استودیو DC - گیمفا

در فیلم Batman v Superman: Dawn Of Justice بود که شاهد اشاره‌ای به شخصیت سایبورگ با هنرنمایی ری فیشر (Ray Fisher) بودیم. کسی که بعدها در فیلم شکست خورده Justice League حضور یافت تا زمینه‌ساز فیلم Cyborg شود.

با این حال به دلیل اظهارات تند ری فیشر علیه کمپانی برادران وارنر که به یک اختلاف شدید منجر شد، نه تنها این کمپانی از همکاری با وی دست برداشت، بلکه ساخت فیلم اختصاصی سایبورگ نیز برای همیشه به فراموشی سپرده شد. طبق گزارشات ضد و نقیضی که منتشر شده است، دلیل اظهارات تند ری فیشر (Walter Hamada)، شخص والتر هامادا (Walter Hamada) و دخالت‌های نابجای او بوده است.

فیلم Harley Quinn vs. the Joker

نگاهی به آثار سینمایی لغو شده از استودیو DC - گیمفا

استودیو دی‌سی و کمپانی برادران وارنر که در نظر داشتند تا جوکر و هارلی را وارد DCEU نمایند، مجوز ساخت Harley Quinn vs. the Joker را صادر کردند؛ اثری که به عنوان دنباله Suicide Squad شناخته می‌شد و پس از فرار هارلی کوئین از زندان جریان داشت.

این فیلم که حول محور رابطه جوکر و هارلی کوئین قرار داشت؛ قرار بود تا رقم زننده وقایعی باشد که نتیجه آن را در Zack Snyder’s Justice League دیدیم و منجر به کشته شدن هارلی کوئین شده بود. در هر حال این اثر سینمایی هیچ‌گاه از مرحله ایده‌پردازی جلوتر نرفت و در سال ۲۰۱۹ اعلام شد که ساخت آن به طور کامل لغو شده است.

فیلم Joker

نگاهی به آثار سینمایی لغو شده از استودیو DC - گیمفا

پیش از آن که تاد فیلیپس (Todd Phillips) در سال ۲۰۱۹ دست به ساخت فیلم تحسین شده Joker با هنرنمایی واکین فینیکس (Joaquin Phoenix) بزند، سینماگران قرار بود تا میزبان اثری با نقش آفرینی جرد لتو (Jared Leto) زیر نظر دنیای سینمایی دی‌سی باشند.

دی‌سی در نظر داشت تا به واسطه فیلم اختصاصی جوکر، به گذشته او و تقابلش با بتمن بن افلک بپردازد. اثری که پس از بازخوردهای منفی به فیلم‌های Justice League و Suicide Squad ساختش متوقف شد و پایان کار جوکر جرد لتو در DCEU را رقم زد.

فیلم Green Lantern 2

نگاهی به آثار سینمایی لغو شده از استودیو DC - گیمفا

پیش از آن که زک اسنایدر برای ساخت DCEU با کمپانی برادران وارنر همکاری نماید، Green Lantern با هنرنمایی رایان رینولدز (Ryan Reynolds) وظیفه داشت که آغازگر دنیای سینمایی دی‌سی باشد.

حتی کمپانی برادران وارنر در نظر داشت تا در صورت استقبال از این فیلم، دنباله‌های آن را نیز در دستور کار قرار دهد. اتفاقی که با توجه به فروش ناامیدکننده و انتقادات گسترده Green Lantern نه تنها مانع ساخت دنیای سینمایی دی‌سی در سال ۲۰۱۱ شد، بلکه پایان همکاری رایان رینولدز با استودیو دی‌سی را نیز رقم زد.

دنباله‌های فیلم Justice League

نگاهی به آثار سینمایی لغو شده از استودیو DC - گیمفا

زمانی که زک اسنایدر هدایت DCEU را بر عهده گرفت، طی یک رونمایی از برنامه‌های آینده استودیو دی‌سی از یک سه‌گانه حول محور گروه لیگ عدالت خبر داد. سه‌گانه که با فیلم Justice League در سال ۲۰۱۶ آغاز شده و روایت‌گر نبرد حماسی محافظین زمین در برابر حمله دارکساید می‌باشد.

با این حال اختلافات اسنایدر با کمپانی برادران وارنر نه تنها باعث شد تا فیلم Justice League تغییرات گسترده‌ای به خود ببیند که منجر به شکست تمام عیارش در سینما شد، بلکه منجر به لغو ساخت دو دنباله دیگرش نیز گردید. دنباله‌هایی که در سال ۲۰۱۹ فیلم‌نامه آن به بیرون درز پیدا کرد و تنها باعث حسرت طرفداران دی‌سی شد.

علی‌رغم این که حمایت طرفداراک زک اسنایدر منجر به پخش Zack Snyder’s Justice League در سرویس HBO Max شد، اما کمپانی برادران وارنر طی یک اعلامیه به صورت رسمی اعلام نمود که کار آن‌ها با دنیای مد نظر گرفته شده توسط این کارگردان برای همیشه پایان یافته است.

فیلم The Trench

نگاهی به آثار سینمایی لغو شده از استودیو DC - گیمفا

زمانی که فیلم Aquaman به کارگردانی جیمز وان (James Wan) اکران شد، برخلاف پیش‌بینی‌ها به فروشی عظیم در سینما دست یافت و موفقیتی بی‌سابقه را برای DCEU رقم زد. همین مسئله باعث شد تا دی‌سی اعلام کند که فیلمی فرعی تحت عنوان Trench با تمرکز بر روی موجودات خوفناک فیلم آکوامن ساخته خواهد شد.

با این حال خیلی زود ساخت این فیلم لغو شد و باید تا پروژه Aquaman and the Lost Kingdom صبر نماییم و ببینیم که دی‌سی چه برنامه‌ای برای آینده مجموعه آکوامن خواهد داشت. نکته جالب توجه درباره این پروژه لغو شده، در این است که جیمز وان در یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کرد که این پروژه در حقیقت فیلم اختصاصی Black Manta بوده است که قرار بوده به عنوان یک سورپرایز برای هواداران دی‌سی ساخته شود.

فیلم The Wonder Twins

نگاهی به آثار سینمایی لغو شده از استودیو DC - گیمفا

یکی از ویژگی‌های عجیب سران دی‌سی و وارنر، معرفی پروژه‌هایی غیرضروری زیر نظر DCEU می‌باشد که هیچ کمکی به بهبود وضعیت دنیای سینمایی دی‌سی نخواهند کرد. یکی از این پروژه‌ها، The Wonder Twins نام داشت که در اوایل سال ۲۰۲۲ ساخت آن برای سرویس HBO Max علنی شد.

با این حال پس از سرکار آمدن دیوید زاسلاو (David Zaslav) که منجر به یک پاک‌سازی کامل در پروژه‌های کمپانی برادران وارنر شد، ساخت این فیلم نیز لغو گردید تا بودجه و تمرکز برای باقی آثار دی‌سی هزینه شود. اثری که با توجه به وضعیت فعلی DCEU می‌توانست شکست تمام عیار دیگری را نیز برای دی‌سی به ارمغان بیاورد.


با توجه به روند نگران کننده فعلی آثار سینمایی و تلویزیونی دی‌سی، به نظر شما در آینده نیز می‌توانیم شاهد لغو پروژه‌های بیشتری از این استودیو باشیم؟ با توجه به شایعات منتشر شده از منابع مختلف که ادعا دارند پروژه‌های بیشتری از DCEU لغو خواهند شد، چه آینده‌ای در انتظار آثار ابرقهرمانی دی‌سی در سینما و تلویزیون خواهد بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: مووی‌وب

DARKSIRENCorvosauronmeysambامیر حسینSpider-Manموای

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی به آثار سینمایی لغو شده از استودیو DC - گیمفا
نگاهی به آثار سینمایی لغو شده از استودیو DC - گیمفا
نگاهی به آثار سینمایی لغو شده از استودیو DC - گیمفا
نگاهی به آثار سینمایی لغو شده از استودیو DC - گیمفا
نگاهی به آثار سینمایی لغو شده از استودیو DC - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نگاهی به آثار سینمایی لغو شده از استودیو DC - گیمفا