نقشه GTA 6 باید کوچک‌تر از عناوین قبلی باشد - گیمفا
نقشه GTA 6 باید کوچک‌تر از عناوین قبلی باشد - گیمفا
نقشه GTA 6 باید کوچک‌تر از عناوین قبلی باشد - گیمفا
نقشه GTA 6 باید کوچک‌تر از عناوین قبلی باشد - گیمفا

نقشه GTA 6 باید کوچک‌تر از عناوین قبلی باشد

نصیر فرزان
۱۳:۴۲ ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
نقشه GTA 6 باید کوچک‌تر از عناوین قبلی باشد - گیمفا

در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه GTA 6 با استفاده از یک نقشه کوچک‌تر و در عین حال پر جزئیات‌تر، می‌تواند موفقیت خود را تضمین کند.

انتظار کشیدن برای نمایش Grand Theft Auto 6 روز به روز سخت‌تر می‌شود و بازیکنان راجع به احتمال بازگشت مجدد به یکی از شهرهای محبوب استفاده شده در این فرنچایز، به شدت هیجان‌زده هستند. از خیابان‌های تاریک و خشن لیبرتی سیتی گرفته تا چشم‌انداز زیبای وایس سیتی که از شهر میامی اقتباس شده بود، کار نسخه‌ی بعدی برای برآورده کردن انتظارات بازیکنان سخت‌تر از همیشه است. موفقیت بی‌حد و حصر بازی‌های Red Dead Redemption 2 و Grand Theft Auto 5، باعث شده تا کار راکستار (Rockstar) برای ساخت یک بازی جهان باز فوق‌العادۀ دیگر بسیار دشوار شود.

پس از آن که GTA 3 موفق شد تا ساختار عناوین جهان باز سه‌بعدی را برای همیشه تغییر دهد، هر نسخه از مجموعه‌ی GTA با عرضه‌ی خود، استانداردهای جدیدی را از نقطه نظر کیفیت در صنعت گیمینگ تعریف کرده‌اند. فرنچایز GTA در طول این سال‌ها، سود بسیاری را برای شرکت راکستار به ارمغان آورده است. یکی از علت‌های موفقیت بی‌نظیر و ادامه‌دار GTA 5، شهر لوس سانتوس (Los Santos) است؛ اما همزمان با بزرگ‌تر شدن نقشه‌ی عناوین جهان باز در بازی‌های AAA امروزی، به نظر می‌رسد که یک نقشه‌ی کوچک‌تر اما پر جزئیات‌، می‌تواند موفقیت نسخه‌ی بعدی GTA را تضمین کند‌.

نقشه GTA 6 باید کوچک‌تر از عناوین قبلی باشد - گیمفا

بازی GTA 4 نشان داد که نقشه‌های بزرگ، نیازمند مکانیزم جابه‌جایی بهتر و راحت‌تر هستند

یکی از انتقاداتی که معمولا نسبت به GTA 4 مطرح می‌شود، مکانیک‌هایی بوده که برای رانندگی تعریف شده‌اند. برای فرنچایزی که رانندگی و سرقت اتومبیل در آن بخش زیادی از گیم‌پلی بازی را تشکیل می‌دهند، رانندگی با سرعت بالا در GTA 4 آن طور که باید و شاید در زمان عرضه‌ی بازی در سال ۲۰۰۸ واقع‌گرایانه به نظر نمی‌رسید؛ چرا که وقتی سرعت خود را افزایش می‌دادید، اتومبیل‌ها به حالت معلق روی آسفالت به نظر می‌رسیدند‌. Grand Theft Auto: San Andreas نسبت به نسخه‌های قبلی در این زمینه به مراتب بهتر عمل کرد و GTA 5 مکانیزم رانندگی آرکید اما لذت‌بخشی را شامل می‌شد. یکی از علت‌هایی که سبب شد تا رانندگی در GTA 4 از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، اندازه‌ی نقشه‌ در این بازی بود.

وقتی از شهری به بزرگی لوس سانتوس در بازی خود استفاده می‌کنید، وجود یک سیستم حمل‌ونقل صحیح و اصولی بسیار مهم می‌شود. معمولا بهترین روش جا‌به‌جایی از یک نقطه به نقطه‌ی دیگر در فرنچایز GTA، استفاده از اتومبیل است. از سوی دیگر، حضور یک سیستم رانندگی صحیح، زمانی که می‌خواهید اقدام به جا‌به‌جایی در یک مسافت زیاد نمایید، بیش از همیشه ضروری به نظر می‌رسد. حقیقت غیر قابل انکار این است که وقتی نقشه‌ی شما وسعت بیش از حدی نداشته باشد، مشکلات موجود در حمل‌ و‌ نقل کمتر خود را نشان‌ می‌دهند‌. این یکی از موارد خاصی محسوب می‌شود که نشان‌دندۀ اهمیت استفاده از نقشه‌‌های کوچک‌تر است‌.

نقشه GTA 6 باید کوچک‌تر از عناوین قبلی باشد - گیمفا

نقشه‌های بزرگ، بازی را کسل‌کننده می‌کنند

تکمیل صد در صدی بازی‌هایی که به طور غیر عقلانی بزرگ و وسیع طراحی شده‌اند، بسیار دشوار است. عناوینی نظیر No Man’s Sky، Rage 2 و همچنین Ghost Recon: Breakpoint مثال‌های عینی این حقیقت هستند که غیرخطی بودن یک برگ برنده برایشان نیست؛ آن‌ هم در حالتی که بازی مذکور در اجرا، از مشکلات متعددی رنج‌ می‌برد. طراحی نقشه‌ای کوچک با جزئیات زیاد، به مراتب دشوارتر از ساخت یک‌ نقشه‌ی گسترده با فضای خالی است‌. بازی Yakuza که نقشه‌ی آن به مراتب در قیاس با لوس سانتوس کوچک‌تر است، به لطف Kamurochoهای فراوان استفاده شده در آن و توجه بالا به داستان و روایت، می‌تواند مثالی از یک اثر جهان آزاد موفق در ابعاد کوچک باشد.

وقتی به بازی‌ای برمی‌خورید که وسعت بیش از حدی دارد اما عملا هیچ فعالیت لذت‌بخش و معناداری نمی‌توانید در آن انجام دهید، طبیعتا همه چیز پس از مدتی برای شما کسل‌کننده می‌شود. GTA 5 به لطف فعالیت‌های مختلفی که در دنیای آن تعبیه شده است، از انجام تنیس و گلف گرفته تا شکار و رویارویی‌های شانسی، استانداردهای جدیدی را از نقطه نظر آزادی عمل در صنعت گیمینگ تعریف کرد و یکی از علل اساسی موفقیت‌های ادامه‌دار این بازی نیز همین موضوع محسوب می‌شود. فرنچایز GTA همواره عناوینی را به خود دیده که نسبت به دیگر بازی‌های جهان‌ باز موجود در بازار، وسیع‌تر هستند؛ اما ایجاد فضایی که بتوانید در آن به فعالیت‌های بیشتری بپردازید، مسلما از خلق نقشه‌ای که در آن برای ساعت‌ها به صورت بی‌مفهوم سرگردان شوید، با اهمیت‌تر است.

نقشه GTA 6 باید کوچک‌تر از عناوین قبلی باشد - گیمفا

بازی GTA 6 باید از ترند فعلی عناوین جهان‌باز پیروی نکند

بازی‌های جهان باز هم از نظر محبوبیت و هم از نظر وسعت، در حال رشد هستند؛ در چنین شرایطی، GTA 6 با عدم‌ پیروی از این روند، می‌تواند خود را از دیگر عناوین جدا کند. در گذشته، یکی از علل منحصر به فرد بودن مجموعه‌ی GTA، این حقیقت بود که نقشه‌ی آن از کلیه‌ی عناوین Open World دیگر وسیع‌تر به نظر می‌رسید‌. امروزه، بازی‌های نظیر Assassin’s Creed، Witcher 3 و Skyrim نیز از نقشه‌هایی بسیار وسیع برخوردارند؛ حال GTA 6 می‌تواند با خلق یک تجربه‌ی جمع و جورتر و در عین حال شخصی‌تر و دقت بی‌سابقه به جزئیات، خود را از سایر عناوین AAA امروزی متمایز کند.

نقشه‌های کوچک، مزایای بسیاری دارند‌. فراموش نکنید که کیفیت همواره مهمتر از کمیت است. بازی Bully نمایان‌گر این حقیقت بود که راکستار قادر است تا عناوین جهان آزاد کوچک اما باکیفیت خلق کند. این استودیو باید اثری ارائه دهد که عمده تمرکز آن روی جزئیات بالا و فعالیت‌های متعددی است که بازیکن قادر به انجام‌شان است؛ استفاده از نقشه‌ای وسیع که ساعت‌ها طول می‌کشد تا از یک گوشه‌ی آن به گوشه‌ی دیگر بروید، لزوما کیفیت بالای آن بازی را تضمین نمی‌کند.
وسعت بازی‌های جهان آزاد در سال ۲۰۲۲ بیشتر از هر زمان دیگری است. شاید در چنین شرایطی طرفداران انتظار داشته باشند تا GTA 6 نیز از استانداردهای فعلی پیروی کرده و نقشه‌ای به مراتب گسترده‌تر را تحویل آن‌ها دهد؛ امکان این‌که راک‌استار این خواسته‌ی طرفداران را عملی کند وجود دارد. با این‌حال، همان‌گونه که این استودیو با عناوین قبلی خود ساختار بازی‌های Open World را برای همیشه تغیبر داد، با بهره‌گیری از یک نقشه‌ی کوچک و پرجزئیات در GTA 6 می‌تواند یک بازی بی‌نظیر دیگر را خلق نماید.
اگر شایعات درست باشند و وقایع نسخه‌ی بعدی فرنچایز GTA در شهر Vice City رخ دهند، احتمال استفاده ار یک نقشه‌ی کوچک‌تر و در عین حال شخصی‌تر افزایش پیدا می‌کند. در دنیای واقعی، لوس آنجلس (لوس سانتوس) به مراتب از میامی (Vice City) بزرگ‌تر است. پس دیده می‌شود که فرصت برای شکستن ترند کنونی بازی‌های این سبک توسط راکستار مساعدتر از همیشه به نظر می‌رسد.

ali.stopEdvard KenweyGAMESKArashمحمدUNCLE ARTHURVito ScalettaDARKSIRENO2Chris redfieldGGDanteDaniyalOnly XboxAmirhossein152Daniyal BleszinskiاریاAnimalsJim HawkinsAli 0zademore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقشه GTA 6 باید کوچک‌تر از عناوین قبلی باشد - گیمفا
نقشه GTA 6 باید کوچک‌تر از عناوین قبلی باشد - گیمفا
نقشه GTA 6 باید کوچک‌تر از عناوین قبلی باشد - گیمفا
نقشه GTA 6 باید کوچک‌تر از عناوین قبلی باشد - گیمفا
نقشه GTA 6 باید کوچک‌تر از عناوین قبلی باشد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • JUST me گفت:

    //نقشه‌های بزرگ، بازی را کسل‌کننده می‌کنند//
    این جمله واقعا درسته احساس میکنید داره توهین میشه به شما
    مپ بازی رو باز میکنید میگید به ب عجب چیزی ولی وقتی تو بازی میگردی به پوچی میرسی
    ولی خب کوچیک بودن مپ هم درس نیس بنظرم شما فک کنید بازی به مانند gta 5 چندین ساله پلیر خودش رو نگهداشته ولی خب درنهایت مپ برای شما تکراری میشه..
    امیدوارم تصمیم درست رو بگیرن

    ali.stopMohamadMhtEdvard Kenweyخار و مارGGUNCLE ARTHURDddddهمسایه ( فن بوی = پنچری )A.k_RockDaniyalmore
  • Hitasep گفت:

    نقشه بزرگ اما بی روح و بی هدف میشه اساسین اوریجینز
    اولین بار مپ اساسین اوریجینز رو دیدم باورم نمیشد انقدر بزرگه یکم جلوتر رفتم فهمیدم کاملا تو خالیه
    من یه پیشنهاد دارم یه مقاله بنویسید و از انتظاراتتون از gta6 چیه
    ۱.من خیلی دوست دارم راه های در آوردن و خرج پول بهتر بشه
    تو جی تی ای و رد دد به جز از طریق مراحل راه خاصی برای گرفتن پول زیاد نبود مثلا آخر جی تی ای وی وقتی پول رو میگرفتی هیچ کار خاصی نداشتی انجام بدی فقط خرید ماشین و شروع چند تا بیزنس
    ۲. بشه بانک زد تو قالب دی ال سی ای چیزی هم نباشه تو خود بازی باشه

    Ali 0zadeEdvard Kenweyهمسایه ( فن بوی = پنچری )Vito ScalettaGGAmirhossein152Daniyal Bleszinskiاریا🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴mohammad reza gamermore
  • djma گفت:

    نقشه های قبلیش هم نسبت به اساسینز نقشه بزرگی نداشت ،حتی رد دد دو هم نقشه بزرگی نداشت ولی جزئیات خوبی داشت

    Edvard Kenweyعلیهمسایه ( فن بوی = پنچری )Vito ScalettaAmirhossein152Ali 0zade
  • از یک طرف کاملا درست میگید ولی باید اینو هم در نظر داشته باشیم که راکستار ، یوبیسافت نیست که جهان بازیاش بزرگ باشه ولی چیز سرگرم کننده ای تو مپ نداشته باشه ، ما اینو تو رد دد دیدیم که تو هر بخش مپ ، یک مرحله فرعی و… وجود داشت ، پس راکستار از پس این هم بر میاد

    Edvard Kenweyعلیهمسایه ( فن بوی = پنچری )Vito ScalettaAMIR WAZOWSKIaliushakaramazofOnly XboxAmirhossein152🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴Ali 0zademore
  • Majima گفت:

    من یک نقشه بزرگ و پرجزئیات رو ترجیح میدم چون بازی مدت زیادیه که درحال ساخته و حداقل باید از لحاظ ابعاد با rdr 2 برابری کنه

    MohamadMhtEdvard Kenweyعلیهمسایه ( فن بوی = پنچری )Vito ScalettaAMIR WAZOWSKIAmirhossein152MajimaKieblackAli 0zademore
  • دنیای اسسینز کرید های جدید مثال خیلی خوبی برای مپ های بزرگ اما پوچ هست
    برای مثال اسسینز کرید اودیسه
    مپ به شدت بزرگه
    اما همه ساختار ها تکراری و کپی از همدیگه هستن
    مثلا کلی پایگاه آتنی ها و اسپارتان ها توی مپ وجود داره که همگی شبیه هم هستن و توی هیچکدوم چیز جدیدی وجود نداره
    ساختار های شهری پوچ و توخالی و مثل همدیگه هستن
    مپ الکی بزرگ به هیچ دردی نمیخوره
    باید غیر محتوای بالا در سرتاسر مپ، ساختار ها هم متفاوت باشه تا اعصاب خورد کن نشه

    MohamadMhtEdvard KenweyعلیVito ScalettaDaniyal BleszinskiAli 0zademohammad reza gamerVisible 6-tigh mansnowgirlEspressomore
  • legendboy گفت:

    راکستار هیچ موقع تو فاز نقشه بزرگ با فلان ابعاد نبوده و همیشه محتوای جذاب و متنوع براش اولویت بوده
    راکستار استاد ساخت بازیای جهان بازه و همه سازنده ها تو این مورد ازش الگو میگیرن

    Artin_GamearEdvard KenweyعلیAmirhossein152
  • Spider-Man گفت:

    من خودم انتظار دارم که gta 6 نقشه ای به وسعت ردد ۲ و حتی بزرگ تر از اون رو داشته باشه و همینطور بسیار زیاد محتواس با کیفیت داشته باشه . درسته این انتظار بزرگیه ولی به هر حال این راک استار هست و کلا هر نسل یه بازی عرضه میکنه . دیگه باید gta 6 با اختلاف بهترین gta بازی که عرضه شده . نا سلامتی نزدیک به ۱۰ ساله در دست ساخته و ما هنوز یه عکس رسمی هم از بازی ندیدم . من خودم میگم باید gta 6 به قدری خوب باشه که هرکی ببینه بگه بهترین بازی ساخته شده در تاریخ شرکت راک استار ( درست مثل ردد ۲ ) . دیگه شرکت های بزرگی مثل فرام سافتور ، ناتی داگ ، سانتا مونیکا ، سی دی پراجکت و … هر نسل بیش از یه بازی عرضه میکنن که همه‌شون شاهکاران . دیگه شرکتی مثل راک استار در هر نسل کلا یه بازی عرضه میکنه طبیعتا باید یه بازی بسازه که فک همه بیاد پایین . من میگم باید gta 6 یه بازی باشه که حتی کوچک ترین مشکل هم توش نباشه . حتی یه مشکل کوچک باید ازش نمره کم بشه . جوا این سوال فقط یه دلیل داره ، اونم اینکه سازنده اش راک استار و در نسل نهم کلا یه بازی قراره عرضه کنه .

    من خودم انتظار دارم که گرافیک gta 6 در حد یه فیلم باشه و کاملا تغییراتش نسبت به ردد ۲ مشخص بشه ، گیم پلیش بهتر و کامل تر بشه طوری که بعضی ها فقط بخاطره شوتر این بازی هزینه کنن ، مراحل فرعیش از ویچر ۳ فراتر بره ، ماشین رانی در حد فورزا هورایزن ۵ باشه ، و ….

    Artin_GamearEdvard KenweyعلیVito ScalettaAMIR WAZOWSKIProfessor genkiAmirhossein152AbolfazlGhaderi64Ali 0zademore
  • MR_William گفت:

    Red Dead انقدر مپ خوشگلی داشت که من تو ۲۰۰ ساعت پلی تایم (فقط سینگل پلیر) حتی یکبار هم fast travel استفاده نکردم ولی جی تی ای خیلی زود تکراری میشه مهم نیست چقد قشنگ باشه بجز قطار و تاکسی هم بعید میدونم بشه fast travel بهتری بشه درست کرد ولی یه ایده که احتمالا بعید هم باشه اتفاق بیفته ، بنظرم اینه که ما چند شهر داشته باشیم که یک مقدار با فاصله باشه
    و هرکدوم خصوصیت خودشون رو داشته باشن اینطوری شهرا نیازی نیست بزرگ باشن و با چند شهر کوچیک ما یه نقشه بزرگی داریم ، چون شهرا نزدیک نیستن هم مثلا از فرودگاه رفت و آمد کنیم یا کارکترهایی که سوییچ میکنیم تو شهرا متفاوت باشن بنظرم از یکنواختی معمول جی تی ای کم می‌کنه چون کوچیک کردن نقشه هم برای همچین گیمی بنظرم مناسب نیست باز این نظر شخصی منه

    Edvard KenweyعلیSpider-ManVito ScalettaSoloAli 0zademohammad reza gamerMasuod EnayatiP.morgan 𔓙Professor genki
  • Cm Punk گفت:

    کاش راک استار یه چیزی ازش نشون میداد الان داره دهمین سالگرد GTA V میاد ولی هیچی از این بازی نشون ندادن

    AMIR WAZOWSKIEdvard KenweyعلیSpider-ManVito ScalettaAli 0zade
  • MIRAS گفت:

    یدونه مپ کوچیک پر محتوا می ارزه به صد تامپ بی محتوا یوبیسافتی
    ولی راکستار مپ بازیش هم بزرگ بازی جای نگرانی نیست تک تک قسمتای مپ پر محتوا های سرگرم کننده میکنه

    AMIR WAZOWSKIEdvard KenweyعلیSpider-ManVito ScalettaAmirhossein152aliushakaramazofAli 0zadeMasuod Enayati
  • کوچیک ولی پر جزعیات باید باشه… مثلا تو هر خونه بتونی بری

    Edvard KenweySpider-ManaliushakaramazofAli 0zadeOnly XboxAmirhossein152MIRASGhaderi64AlirezaMasuod Enayati
  • Solo گفت:

    “رانندگی با سرعت بالا در GTA 4 آن طور که باید و شاید در زمان عرضه‌ی بازی در سال ۲۰۰۸ واقع‌گرایانه به نظر نمی‌رسید؛ چرا که وقتی سرعت خود را افزایش می‌دادید، اتومبیل‌ها به حالت معلق روی آسفالت به نظر می‌رسیدند‌”

    با نهایت احترام باید بگم برداشت شما از سیستم رانندگی gta iv کاملا سلیقه ای بوده و نه تنها زمان خودش بسیار خوش ساخت و واقع گرایانه بود بلکه حتی الان هم بسیار جذابه فیزیک و رانندگی gta 4
    اتفاقا تو سرعت های بالا هندلینگ بازی خودشو نشون میداد و هر چقدر سرعت ماشین بالاتر میرفت کنترلش سخت تر و احتمال تصادف بیشتر میشد و اینم که میفرمایید سرعت بالا ماشین تو هوا معلق میشد و نکته منفی به حسابش آوردید باید بگم اگه کوچکترین درکی از آیرودینامیک داشتید قطعا میدونستید هر چه سرعت یک جسم بالاتر میره وزن و اصطکاکش با زمین کمتر میشه چون هوایی که میره زیر ماشین هر چه سرعتش بیشتر باشه بیشتر ماشینو به سمت بالا فشار میده و دلیل ارتفاع پایین هایپرکار ها و سوپر اسپرت ها و استفاده از انواع و اقسام اسپویلر ها و بادی کیت ها برای افزایش دون فورس هم به همین دلیله
    قبول دارم که شاید یه مقدار هندلینگ gta iv بیش از اندازه واقع گرایانه بوده و یه عده نپسندیدن ولی نباید توی gta v هم از اونور بوم میوفتادن و یه هندلینگ مضحک کار میکردن براش
    والا من هر کیو میشناسم که از iv راضی بوده اول از اتمسفرش راضی بوده بعدش رانندگی واقعگرایانه و لذت بخشش دیگه نمیدونم شما چطور با لودر از روی فیزیک و هندلینگ به اون خوبی که زمان خودش انقلابی بود رد شدین!!!

    AhmadRezaGrEdvard KenweyباستیانعلیSpider-Manهمسایه ( فن بوی = پنچری )AMIR WAZOWSKIAli 0zadeAlirezamohammad reza gamermore
    • نه اتفاقا کمتر کسی تو ای ران نسخه چهارم رو میشناسه
      تو بگو gta همه میگن سی جی تو بگو gta v همه میگن آره این جدیده صد بار پلی دادیم ولی کسی اصلا gta4 رو نمیشناسه یا تم و توک حتی بین همون خارجیام کمتر محبوبه. یه گشت تو یوتیوب بزنی متوجه میشی. به خاطر اینکه اصلا این بازی gta نبود یه چیز دیگه بود. یستم رانندگیشم واقعا بد و عذابآور بود من خودم بعد از نصب به یه ماه نکشید حذفش کردم

      AhmadRezaGrEdvard KenweyعلیAMIR WAZOWSKIMIRAS
      • Solo گفت:

        اتفاقا کسی که iv پلی داده باشه و خوشش اومده باشه تا سالیان سال اون اتمسفر دارک و چهره سیاه و جدی جرم و جنایت تو ذهنش میمونه. اینم سلیقه ایه گیمرایه کم سن و سال تر قطعا محیط رنگارنگ و فان gta v رو ترجیح میدن ولی تم دارک gta iv یه چیز دیگست واقعا.
        من که بیشتر تم iv رو دوس داشتم و یه ماد گرافیکی مشتی بریزی روش به هر چی gta رو زمینه ترجیحش میدم و کم نیستن ادمایی که با من هم عقیده باشن
        در مورد سیستم رانندگی هم عرض کردم کاملا سلیقه ای بوده برداشتتون و واسه اون محیط دارک و جدی که iv داشت همین نوع فیزیک و رانندگی بیرحم مناسب بود.واقعا درک نمیکنم مشکلتون با هندلینگ iv چیه
        واسه من که انگار داشتم gran turismo اپن ورلد پلی میدادم

        شادمن 3AhmadRezaGrعلیMR_William
  • عجب.. نسل ۹ کنسولها هستیم ینی چی اخه مپ رو کوچیک میکنن و جزئیاتو میارن بالا حداقل از این بازی انتظار میره تو این همه بازه زمانی که داشت و داره حداقل یه مپ اندازه ردد ۲ بده درسته مپهای بزرگی مثل بازی یاکوزا که عینا عمه جاش تکراریه و شبیه به هم بازی رو کسل کننده میکنه ولی الان انتظارات از جی تی ای جدید بالا رفته ولی من به راکستار امید دارم چه بخواد مپ کوچیک با جزییات بده یا مپ بزرگ با جزییات متوسط

    AhmadRezaGrCm Punkلورد آلفاAmirhossein152Ali 0zadeAlirezamohammad reza gamer
  • Amo Hamed گفت:

    متاسفانه مانور رسانه ها تو اعداد و ارقام هم سازنده هارو تحریک میکنند با نقشه بزرگتری رو به رو بشیم
    اما واقعیت اینه کیفیت مهم هست نه کمیت
    من که به راک استار ایمان دارم کارشو بلده کیفیت و کمیت رو با هم رعایت میکنه

    علیAmirhossein152
  • من خودم به شخصه هیچ انتظاری ندارم همین که بیاد کافیه 😂

    علیکریتوس بزرگ(😐میشناسیم)Only Xbox
  • The Firefly گفت:

    رد دد به خاطر اون سبک کشف کردن محیط های مختلفش و اینکه نمی دونستی هر محیط چه نو طبیعتی و حیوانات و معماریی داره ، بزرگ بودن مپ براش نقطه قوت بود ولی تو GTA چون محیط شهری هست بزرگ بودن به نظر من هم اونقدر مهم نیست ، بیشتر پر جزئیات بودنش هست که مهمه

    UNCLE ARTHUR
  • Jim Hawkins گفت:

    نظرم اینه نقشه بازی در اندازه ای باشه که امکان وارد شدن به تقریبا همه ساختمان ها و خونه ها و اماکن دولتی و فروشگاه ها داشته باشه و این اماکن و ساختمان ها با جزئیات زیاد ساخته بشن، در واقع بازی به جای داشتن یک نقشه بزرگ و بدون جزئیات، یک نقشه پرجزییات داشته باشه اینطوری گیمپلی بازی کلا تغییر میکنه

    AhmadRezaGrباستیان
    • AhmadRezaGr گفت:

      برای یک بازی Open world, بنظرم بتونی تو همه ساختمونا بری واقعا یکم غیر منطقیه. من بشخصه دوست دارم بتونی بری تو همه خونه و مغازه ها. ولی GTA مثل بازی های بتل رویال نیست. یکم سخته همچین کاری کردن ولی غیر ممکن نیست،👍

      لورد آلفا
      • بنظرم تو کلا نظر نده نظراتت مثل یه گیمر آماتوره … الان جی تی ای رو با بازیای بتل رویال مقایسه کردی؟ ینی واقعا کردی این کارو؟

        AhmadRezaGr
        • AhmadRezaGr گفت:

          من کجا GTA رو بازی های بتل رویال مقایسه کردم؟

          این مقایسه کاملا اشتباهه و کسی مثل تو که تازه دوران کودکی رو پشت سر گزاشته و فارسی رو ده گرفته نمیتونه درست بفهمه.
          ورود به هر خونه ای توی بازی Open World, منطقی نیست. مخصوصا اگه راجب GTA داری صحبت میکنی که معمولا مپ های بزرگ و قابل قبولی داشته. ولی اینکه تو اینو یه مقایسه میبینی هنوزم، من دیگه نمیدونم چطوری بهت یاد بدم…

نقشه GTA 6 باید کوچک‌تر از عناوین قبلی باشد - گیمفا