بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان فرانسوی - گیمفا
بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان فرانسوی - گیمفا
بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان فرانسوی - گیمفا
بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان فرانسوی - گیمفا

بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان فرانسوی

پست گیمفا
۲۳:۲۳ ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان فرانسوی - گیمفا

آیا به یادگیری زبان فرانسوی یا تقویت آن علاقمند هستید؟ تماشای فیلم‌ها و سریال‌های فرانسوی بهترین روش برای یادگیری این زبان است. آنها شما را به درک بهتری از کاربرد عبارات فرانسوی در زندگی روزمره رسانده و دایره واژگانتان را تثبیت می‌کنند. همچنین به تقویت مهارت‌های شنیداری، برای هماهنگی با سرعت‌ها و لهجه‌های مختلف فرانسوی هم کمک می‌کنند.

بعلاوه راهی لذت بخش و سازنده برای تکمیل کلاس‌های آموزش زبان هستند. از طرفی همیشه وقت ندارید تا به تماشای یک فیلم سینمایی دو ساعته بنشینید، پس سریال، راحت‌تر در برنامه فعالیت‌های روزانه شما قرار می‌گیرد. سریال‌ها عمق داستانی بیشتری دارند پس مطالب آموزنده بیشتری را از شخصیت‌های داستانی یاد می‌گیرید.

به همین دلیل، در اینجا فهرستی از بهترین سریال‌های فرانسوی زبان قدیمی ‌و جدید را تهیه کرده‌ایم. هنگام تماشای این سریال‌ها، ابتدا بدون زیرنویس و سپس با زیرنویس فرانسوی استفاده کنید و سعی کنید تا حد ممکن از لغت نامه برای دیدن ترجمه لغات استفاده نکنید و خودتان معنی لغات را با توجه به دیالوگ ها درک کنید. در نهایت اگر موفق نشدید، به لغت نامه مراجعه کنید.

۱.Les Aventures de Tintin

سطح دشواری: مبتدی تا متوسط

تعداد قسمت‌ها: 39

خلاصه داستان: ماجراهای سفر یک کارآگاه جوان بلژیکی و سگ وفادارش اسنوی به سراسر جهان است که ماجراجویی‌های زیادی را یکی پس از دیگری طی می‌کنند.

تماشای آن چه فایده‌ای دارد؟ یک اثر کلاسیک و جاودانه است. این سریال که در اصل از روی یک کتاب کمیک کودکان ساخته شده، برای مبتدیان ایده آل است. همچنین محتوای لذت بخشی برای همه سنین دارد.

۲.Un Village Français

سطح دشواری: متوسط

تعداد قسمت‌ها: 60

خلاصه داستان: این درام در شهر خیالی ویلنوو در زمان اشغال نازی‌ها اتفاق می‌افتد. داستان از دید مردم روایت شده و حالت طولانی وحشت زدگی، باعث شکوفایی بهترین و بدترین صفات انسانی در آنها می‌شود. مردم شهر گرد هم می‌آید تا از این زمان سخت، عبور کنند.

تماشای آن چه فایده‌ای دارد؟ برای دوستداران تاریخ مناسب است. تصویر عمیقی از زندگی فرانسوی‌ها در این دوره، با پس زمینه تاریخی دولت ویشی را نشان می‌دهد.

۳.Fais pas ci, Fais pas ça

سطح دشواری: متوسط

تعداد قسمت‌ها: 56

خلاصه داستان: این سریال کمدی، دو خانواده متضاد را در طول یک سال به تصویر می‌کشد. در حالی که تفاوت‌های مشهودی دارند، ولی هر دو خانواده به تدریج در طول مسیر، بیشتر و بیشتر جذب یکدیگر می‌شوند.

تماشای آن چه فایده‌ای دارد؟ این سریال در قالب کمدی کلاسیک، تصویری صادقانه از طنز فرانسوی و نقش مهم آن در فرانسوی بودن را به بینندگان ارائه می‌دهد.

۴.Un Gars, une Fille

سطح دشواری: پیشرفته

تعداد قسمت‌ها:۴۸۶

خلاصه داستان: این سریال، نگاهی دقیق به زندگی و روابط یک زوج فرانسوی دارد. دوست داشتن، خندیدن، گریه کردن، فریاد زدن و آشتی را به تصویر می‌کشد. در این اثر، وجود روزمرگی‌ها و پیامدهایش که می‌تواند محکم ترین پیوندها را ایجاد کرده یا از بین ببرد، به خوبی مشهود است.

تماشای آن چه فایده‌ای دارد؟ یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی فرانسه و مجموعه ثابتی از فرهنگ پاپ این کشور است. این نسخه فرانسوی که اقتباسی از نسخه کبکی است، طول هر اپیزود را به هفت دقیقه کاهش داده است که به خوبی در برنامه روزانه شما جا می‌گیرد.

۵.Engrenages

سطح دشواری: متوسط تا پیشرفته

تعداد قسمت‌ها:۵۲

خلاصه داستان: سریال درام پلیسی و حقوقی با محوریت رابطه کاری بین پلیس پاریسی و سیستم قضایی است. آنها با هم برای حفظ صلح و نظم در جامعه همکاری می‌کنند.

تماشای آن چه فایده‌ای دارد؟ با اصطلاحات کاری کارآگاهان، وکلا، قضات و جنایتکاران آشنا می‌شوید. به‌ویژه طرفداران نمایش‌های جنایی باید این اصطلاحات را یادداشت و تکرار کنند، تا دانش خودشان در این زمینه را ارتقا دهند.

بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان فرانسوی - گیمفا

۶.Braquo

سطح دشواری: متوسط تا پیشرفته

تعداد قسمت‌ها:۲۴

خلاصه داستان: چهار افسر پلیس در پی اتهامات واهی و خودکشی همکار سابقشان، با هم متحد می‌شوند تا نام او را زنده کنند و با این کار خودشان را در معرض خطر قرار می‌دهند.

تماشای آن چه فایده‌ای دارد؟ یک سریال مهیج و اکشن برای علاقمندان به افزایش هورمون آدرنالین است. بعلاوه تنها با بیست و چهار قسمت، یک پروژه موفق را نشان می‌دهد.

۷.Les Revenants

سطح دشواری: متوسط

تعداد قسمت‌ها:۸

خلاصه داستان: آرامش یک روستای آرام توسط پدیده‌های غیرقابل توضیح ماوراء طبیعی از بین می‌رود. قطع ناگهانی برق، کاهش سطح آب، علائم پوستی عجیب و مهمتر از همه، بازگشت عزیزان فوت شده رخ می‎دهد.

تماشای آن چه فایده‌ای دارد؟ برداشتی تازه از یک ژانر آشنای فراطبیعی و فانتزی است که اکنون در شیفتگی مردم نسبت به زامبی‌ها رنگ می‌بازد.

۸.Kaamelott

سطح دشواری: متوسط تا پیشرفته

تعداد قسمت‌ها:۴۵۸

خلاصه داستان: با محوریت تلاش شاه آرتور و شوالیه‌های میز گرد برای یافتن جام مقدس است. این سریال یک بازسازی طنزآمیز از افسانه‌های معروف است.

تماشای آن چه فایده‌ای دارد؟ کاملاً سرگرم کننده با فرمت مینی اپیزود(حدود سه دقیقه و نیم) و روشی بسیار لذت بخش برای تمرین درک زبان فرانسوی است.

۹.Bref

سطح دشواری: پیشرفته

تعداد قسمت‌ها:۸۲

خلاصه داستان: ماجرای زندگی یکنواخت یک مرد ۳۰ ساله بی نام و نشان است. او برای رسیدن به اهدافش مبارزه می‌کند و معتقد است که زندگی موفقی را تشکیل خواهد داد.

تماشای آن چه فایده‌ای دارد؟ این سریال فرانسوی دیدگاه روشن‌تری از فرهنگ مدرن فرانسه را در اختیارتان قرار می‌دهد. با این حال، دیالوگ‌ها بسیار سریع است و بیشتر شخصیت‌ها با سرعت نسبتا بالایی صحبت می‌کنند. به این ترتیب، چندان برای سطوح مبتدی تا متوسط مناسب نیست.

۱۰.Plus Belle la Vie

سطح دشواری: مبتدی تا متوسط

تعداد قسمت‌ها:۲۶۱۳

بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان فرانسوی - گیمفا

خلاصه داستان: سریال تلویزیونی پر احساس که در محله خیالی «le Mistral» در نزدیکی شهر بندری مارسی اتفاق می‌افتد. این فیلم با پیچش‌های داستانی در به تصویر کشیدن فرانسه معاصر فراتر از یک فیلم‌هالیوودی و ملودرام عمل کرده و چندان واقع گرایانه نیست.

تماشای آن چه فایده‌ای دارد؟ اگرچه شاید به عنوان یک نمایش روشنفکرانه در نظر گرفته نشود، ولی بسیار سرگرم کننده است.

۱۱.Les Mystérieuses Cités d’Or

سطح دشواری: مبتدی تا متوسط

تعداد قسمت‌ها:۳۹

خلاصه داستان: انیمه ماجراجویی تاریخی و فانتزی قرن شانزدهم است. یک جوان اسپانیایی و پدر دریانوردش برای جستجوی شهرهای گمشده و افسانه‌ای ساخته شده از طلا به سمت دنیای جدیدی حرکت می‌کنند.

تماشای آن چه فایده‌ای دارد؟ این انیمیشن یک محصول مشترک فرانسوی و ژاپنی با محتوای دلربا و خانوادگی است. تماشای آن در کنار بچه‌ها و قبل از خواب، ایده آل است.

۱۲.H

سطح دشواری: متوسط

تعداد قسمت‌ها:۷۱

خلاصه داستان: داستان حول محور کادر پزشکی یک بیمارستان پاریسی و موقعیت‌های مضحک پیش روی آنها می‌چرخد.

تماشای آن چه فایده‌ای دارد؟ فقط برای خندیدن مناسب است چون صحنه‌های طنز، بارها و بارها در این سریال به نمایش در می‌آید. برای زمانی که به دنبال محتوای جدی نیستید و فقط می‌خواهید در پایان یک روز طولانی، استراحت کنید؛ عالی است.

۱۳.Scène de ménage

سطح دشواری: متوسط

تعداد قسمت‌ها:۸۸۶

خلاصه داستان: برگرفته از نمایش اصلی اسپانیایی به نام «Escepas de Matrimonio» است. بیننده سه زوج از نسل‌های متفاوت و روابطشان هستید. هر یک از زوج‌ها بسته به موقعیت زندگی خودشان، با شادی‌ها و معضلات متنوعی روبرو هستند و دیدگاه متفاوتی دارند.

تماشای آن چه فایده‌ای دارد؟ نگاهی دقیق تر به خانواده‌های فرانسوی سطح «متوسط» دارد. به خوبی از منبع اصلی اقتباس شده است. بعلاوه گاهی اوقات طنز هم می‌تواند کاملاً دردناک شود.

۱۴.Mafiosa

سطح دشواری: متوسط تا پیشرفته

تعداد قسمت‌ها:۴۰

خلاصه داستان: ساندرا پائولی پس از قتل عموی بدنامش، باید جای او را در رأس خاندان مافیایی خودش بگیرد. این خانواده اهل جزیره کرسی فرانسه هستند. او با کمک برادرش، با کله وارد دنیایی پر از خشونت، مواد مخدر، پول و… می‌شود.

بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان فرانسوی - گیمفا

تماشای آن چه فایده‌ای دارد؟یک چرخش فمینیستی در ژانر جنایی-درام است. ظاهراً نمایشی از زندگی ساندرا کازانووا ژرمانی، خواهر ژان لوک ژرمانی است که در حال حاضر تحت تعقیب ترین مرد فرانسه است. قدرت گرفتن زنی را می‌ببینید که با وجود جنایتکار بودن بر ناملایمات غلبه می‌کند تا ثابت کند که شایسته این عنوان در محیط جنایتکارانه و سازمان یافته است.

۱۵.Il était une fois… la vie

سطح دشواری: مبتدی تا متوسط

تعداد قسمت‌ها:۲۶

خلاصه داستان: یکی دیگر از انیمیشن‌های فرانسوی-ژاپنی است. یک سفر تعاملی در بدن انسان و اجزای مختلف آن در قالبی آموزشی برای کودکان ارائه شده است.

تماشای آن چه فایده‌ای دارد؟ شایدبزرگسالان علاقه‌ای به این واژگان نشان ندهند، مگر اینکه علاقه خاصی به گسترش واژگان آناتومی‌فرانسوی داشته باشند. با این حال، این سریال یک ابزار عالی برای کمک به آموزش زبان فرانسه به کودکان است. بعلاوه شاید آنها در طول این مسیر یک یا دو چیز در مورد عروق خونی یاد بگیرند.

از کجا باید این سریال‌ها را پیدا کنم؟

سایت های دانلود فیلم و سریال

سایت های ایرانی و خارجی رایگان و غیر رایگان زیادی برای دانلود سریال به زبان های مختلف از جمله فرانسوی وجود دارد که با سرچ در گوگل می‌توانید به راحتی این سایت ها را پیدا کنید.

تورنت

تورنت، یکی از روش های دانلود فیلم و سریال در جهان است. با این روش (که البته به دلیل مسائل کپی رایت، مورد قبول بسیاری از کشورها نیست)، شما توسط یک نرم افزار ساده، به سیستم ده ها نفر در جهان که سریال مد نظر شما را دارند، وصل می‌شوید و به صورت تکه تکه، سریال را از سیستم آنها دانلود می‌کنید!

نتفلیکس

نتفلیکس محبوب ترین سایت پخش فیلم و سریال در جهان است. با این پلتفرم که البته اکانت آن در ایران هم قابل خرید است، به برخی از محبوب‌ترین سریال‌های فرانسوی دسترسی خواهید داشت.

یوتیوب

برخی از یوتیوبرها قسمت‌های کامل سریال‌ها را در یوتیوب آپلود می‌کنند. احتمالاً در اینجا شانس بیشتری برای یافتن سریال‌های قدیمی‌تر خواهید داشت، زیرا سریال‌های جدیدتر به‌خاطر نقض حق کپی رایت با دقت بیشتری تحت نظارت قرار دارند.

نظر شما در مورد سریال های نوشته شده چیست؟ آیا هیچکدام را دیده اید؟ اگر به زبان فرانسوی علاقه دارید، شما کدام فیلم یا سریال را برای تقویت این زبان پیشنهاد می‌دهید؟

امیر حسینmeysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان فرانسوی - گیمفا
بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان فرانسوی - گیمفا
بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان فرانسوی - گیمفا
بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان فرانسوی - گیمفا
بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان فرانسوی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان فرانسوی - گیمفا