۱۰ بازی برتر موبایل که نباید آن‌ها را از دست بدهید - گیمفا
۱۰ بازی برتر موبایل که نباید آن‌ها را از دست بدهید - گیمفا
۱۰ بازی برتر موبایل که نباید آن‌ها را از دست بدهید - گیمفا
۱۰ بازی برتر موبایل که نباید آن‌ها را از دست بدهید - گیمفا

۱۰ بازی برتر موبایل که نباید آن‌ها را از دست بدهید

نصیر فرزان
۱۸:۰۱ ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
۱۰ بازی برتر موبایل که نباید آن‌ها را از دست بدهید - گیمفا

روز به روز بر کیفیت‌ بازی‌های موبایل افزوده می‌شود. در این مقاله به معرفی برترین عناوین موبایل که می‌توانید هم‌اکنون به تجربه‌شان بپردازید خواهیم پرداخت.

بازی‌های موبایل برتر در سال‌های اخیر، در ژانرهای مختلفی قرار می‌گیرند. برای مثال، بازی‌ای پیرامون فریب اجتماعی (Social Deception) که راجع به اعضای مرموز یک سفینه‌ی فضایی است، می‌تواند تجربه‌ی جذابی را روی پلتفرم موبایل برای شما به ارمغان بیاورد. در سال‌های گذشته عناوین استراتژیک، ورزشی و تک‌نفره توانسته‌اند موفقیت‌های زیادی کسب کنند. یک دهه قبل تصور بر این بود که از آن‌جایی که گیمرها به فکر سادگی و در دسترس بودن بازی‌های مختلف هستند، پلتفرم موبایل می‌تواند جای کنسول‌های خانگی را بگیرد. اما در سال ۲۰۲۲ دیده می‌شود که نینتندو، ایکس باکس و پلی استیشن کماکان بخش زیادی از بازار بازی‌های ویدیویی را در دست دارند. این در حالیست که بازار بازی‌های موبایل نیز روز به روز در حال گسترده‌تر شدن است و میلیون‌ها بازیکن در حال انجام آثار مختلف از قبیل عناوین چندنفره‌ی مشهور، از طریق تلفن‌های هوشمند خود هستند. با این حال، در این لیست خبری از عناوین بزرگی از قبیل PUBG و Call of Duty نیست؛ در این مقاله به معرفی بازی‌هایی می‌پردازیم که تجربه‌ی آن‌ها ساده بوده و شما می‌توانید بدون کنترلر، به راحتی به انجام آن‌ها بپردازید.

در ادامه به معرفی ۱۰ بازی برتر موبایل روی سیستم عامل‌های اندروید و iOS خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که این فهرست بر اساس حروف الفبا ترتیب‌بندی شده است.

Among Us

۱۰ بازی برتر موبایل که نباید آن‌ها را از دست بدهید - گیمفا

درک بازی Among Us ساده است. این عنوان به فریب اجتماعی در فضا مربوط می‌شود! اما جملۀ مذکور به این معنا نیست که قرار است فریب دادن دوستان‌تان یک پروسۀ راحت باشد. با شروع هر راند، بازیکنان بی‌گناه باید یک وظیفه‌ی خاص را به انجام برساند. ‌این در حالیست که دغل‌بازان (Impostors) فقط باید خود را بی‌گناه جلوه بدهند و بقیۀ بازیکنان را به قتل برسانند. وقتی جسدی کشف می‌شود، همه‌ی اعضای سفینه با یکدیگر تصمیم‌ می‌گیرند که مجرم‌ چه کسی است‌. در این زمان باید با همه ‌ی وجود آرزو کنید که کسی که به عنوان متهم شناخته می‌شود، شما نباشید.

با وجود این‌که Among Us در سال ۲۰۱۸ عرضه شد، موفقیت این بازی به سال ۲۰۲۰ و زمانی که پاندمی باعث خانه‌نشین شدن مردم گردید، مربوط می‌شود. این بازی به حدی محبوب شد که دو تن از اعضای کنگره امریکا به نام‌های الکساندریا اوکازیا کورتز (Alexandria Ocasio Cortez) و ایلهان عمر (Ilhan Omar) اقدام به استریم کردن آن از طریق Twitch کردند. از سوی دیگر، بازی محبوب Fortnite نیز هم‌اکنون در حال استفاده‌ی ماد Imposters است. شما می‌توانید Among Us را به صورت رایگان روی گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید و iOS دانلود کنید.

Civilization VI

۱۰ بازی برتر موبایل که نباید آن‌ها را از دست بدهید - گیمفا

این بازی استراتژیک محبوب و قدیمی، معمولا به عنوان یکی از بازی‌های کلاسیک پلتفرم PC شناخته می‌شود. با این‌حال، به لطف پورت شایسته‌ ‌ی آن برای گوشی های اندروید و iOS، شما می‌توانید سرنوشت دنیا را از طریق تجربه‌ی Civilization VI روی موبایل تعیین کنید. استودیوی فایراکسس (Firaxis) در ابتدا اقدام به انتشار این بازی برای سیستم‌های iPad کرد؛ اما هم‌اکنون این عنوان‌ محبوب برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS نیز در دسترس قرار دارد. اگر هرگز به تجربه‌ی Civilization نپرداخته‌اید، تنها چیزی که باید بدانید، این است که شما یک کشور را انتخاب کرده و وظیفه‌ی رهبری آن را به عهده خواهید گرفت. ویژگی‌ها و خصوصیات هر کشور با کشور دیگر متفاوت است. شهرسازی و آمادگی برای جنگ، از جمله اموراتی محسوب می‌شود که شما به عنوان رهبر کشور باید در این بازی آن‌ها را انجام دهید. سبک بازی و منابعی که در دسترس شما قرار می‌گیرد، تعیین کننده‌ی پیشرفت شما در بازی خواهد بود. فراموش نکنید که Civilization VI، با توجه به سیستم کنترل بسیار خوب آن، یکی از بهترین عناوین استراتژیکی موجود برای پلتفرم‌ موبایل است.

Device 6

۱۰ بازی برتر موبایل که نباید آن‌ها را از دست بدهید - گیمفا

در این بازی متنی ماجراجویی (Text Adventure) که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، شما کنترل شخصی به نام آنا را برعهده خواهید گرفت؛ زنی که در جزیره‌‌ای مرموز قرار گرفته و گذشته‌اش را به خاطر نمی‌آورد. او در ابتدای بازی به هوش آمده و سعی دارد تا از هویت واقعی خود اطلاع حاصل کند. همه‌ی داستان بازی در قالب متنی پیش برده می‌شود اما Device 6 به خوبی موفق می‌شود تا متون نوشتاری را به صورت جذابی به بازیکنان ارائه کند. این بازی به لطف موسیقی Jazz استفاده شده در آن و کیفیت بصری بالای خود، می‌تواند برای علاقمندان به کتاب و رمان‌، یکی از بهترین تجربیات ممکن را رقم بزند. Device 6 یک بازی معمایی پرکشش بوده که با هوشمندی زیاد ساخته شده است؛ تجربه‌ی این عنوان جذاب را از دست ندهید.

Florence

۱۰ بازی برتر موبایل که نباید آن‌ها را از دست بدهید - گیمفا

این بازی، یک درام عاشقانه‌ی جذاب است که داستان خود را در قالب کلماتی معدود، به بازیکنان ارائه می‌نماید. این در حالی است که به جای استفاده از زبان گفتاری، شما از طریق مکانیک‌های لمسی و پازل‌های ساده می‌توانید به انجام این بازی بپردازید. این بازی با کنترل ساده و لذت‌بخش خود در کنار موسیقی غم‌انگیز آن که توسط کوین پنکین (Kevin Penkin) ساخته شده، یکی از احساسی‌ترین بازی‌های موجود روی پلتفرم موبایل محسوب می‌شود. شخصیت اول بازی فلورنس یئو (Florence Yeoh) نام دارد که درگیر رابطه‌ای عاشقانه با موسیقی‌دانی به نام کریش (Krish) می‌شود. شما از طریق حل نمودن پازل‌ها و تجربه‌ی مینی‌گیم‌های کوچک، به مکالمه با کریش خواهید پرداخت. تجربه‌ی این بازی ۴۵ دقیقه‌ای کوچک اما دلنشین را از دست ندهید.

Inside

۱۰ بازی برتر موبایل که نباید آن‌ها را از دست بدهید - گیمفا

آخرین ساخته‌ی استودیوی پلی‌دد (Playdead)، یکی از بهترین عناوین مستقل تاریخ محسوب می‌شود‌. بازی ترسناک و سینماتیکی که به صورت شگفت‌انگیز، با همان کیفیتی که روی PS4 اجرا می‌شد، برای پلتفرم موبایل نیز عرضه شده است. در بازی Inside، شما در نقش پسربچه‌ای که در دل جنگل، زیر آب، آزمایشگاه‌هایی مرموز و محیط‌های زیرزمینی به ماجراجویی می‌پردازد، قرار خواهید گرفت‌ و از طریق پریدن، دویدن و حل معماهای مختلف، رمز و رازهای روایی بازی را برملا خواهید نمود. از بیان اطلاعات بیشتر راجع به این شاهکار فراموش‌نشدنی خودداری می‌کنیم. Inside یک بازی مرموز است که خودتان باید احساسات تعلیق‌برانگیز موجود در آن را کشف کنید.

Into the Breach

۱۰ بازی برتر موبایل که نباید آن‌ها را از دست بدهید - گیمفا

به عنوانی رسیدیم که بلافاصله پس از عرضه، به یکی از بهترین عناوین استراتژیک PC و نینتندو تبدیل شد. شاید در ابتدای تجربۀ خود از این بازی فکر کنید که Into the Breach شامل محدودیت‌های فراوانی می‌شود، اما با پیشرفت در آن، متوجه می‌شوید که گیم‌پلی این عنوان از عمق‌ بسیار بالایی‌ برخوردار است. حرکات دشمنان در این بازی قابل پیش‌بینی است؛ در نتیجه، شما می‌دانید که انتظار چه اتفاقی را باید داشته باشید. از سوی دیگر، شما با دستکاری موقعیت قرارگیری دشمنان، می‌توانید مانع از هدف‌گیری صحیح آن‌ها شوید. Into the Breach یکی از عناوین موبایلی سرگرم کننده است که توسط سرویس نتفلیکس برای پلتفرم موبایل عرضه شد. به‌روزرسانی Advanced Edition، ویژگی‌های جدیدی به این بازی افزوده و تجربه‌ی کلی آن را به مراتب لذت‌بخش‌تر از قبل نموده است‌.

Slay the Spire

۱۰ بازی برتر موبایل که نباید آن‌ها را از دست بدهید - گیمفا

این عنوان کارتی و روگ‌لایک، یک بازی نوبتی (Turn-based) است که شما باید توسط تعدادی کارت که تنها سلاحتان محسوب می‌شوند، اقدام به پیشروی در یک برج کنید‌. با جلو رفتن در بازی، صاحب کارت‌های جدیدی خواهید شد و گزینه‌های بیشتری در ادامه برای استفاده خواهید داشت. از آن‌جایی که با یک اثر روگ‌لایک طرف هستید، با شروع هر مرحله جدید، کارت‌های قبلی خود را از دست خواهید داد. با این‌حال، امکاناتی از قبیل انتخاب کلاس‌های مختلف در صورتی که قفل‌شان باز شود، برای همیشه در دسترس شما خواهند بود. از آن‌جایی که Slay the Spire برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ عرضه شد، عناوین زیادی با پیروی از فرمول آن سعی در ارائه‌ی تجربه‌ای مشابه داشته‌اند. بازی‌هایی از قبیل Monster Train و The Legend of Bum-Bo برخی از این عناوین روگ‌لایک کارتی محسوب می‌شوند.

Super Hexagon

۱۰ بازی برتر موبایل که نباید آن‌ها را از دست بدهید - گیمفا

به عنوان بازی‌ای که در آن شما در نقش یکی از اشکال هندسی قرار دارید، Super Hexagon به مراتب از آن‌چه که در ابتدا به نظر می‌رسد جذاب‌تر است. این بازی که توسط تری کاوانا ( Terry Cavanaugh)، سازنده‌ی عناوینی از قبیل VVVVVV و Dicey Dungeons، ساخته شده، سرعت رفلکس‌ها و نیز میزان عزم شما را برای عبور از موانع مختلف مورد آزمایش قرار می‌دهد. وظیفه‌ی شما در این بازی ساده است؛ یک شکل هندسی را بچرخانید تا به گونه‌ی مناسب درون دیوار قرار بگیرد. گیم‌پلی این بازی بسیار سریع و جذاب بوده و به راحتی ارزش قیمت ۲.۹۹ دلاری خود را دارد. Super Hexagon برای سیستم عامل iOS در دسترس است.

To the Moon

۱۰ بازی برتر موبایل که نباید آن‌ها را از دست بدهید - گیمفا

این بازی داستان‌محور که آرت‌ استایل آن یادآور عناوینی از قبیل Chrono Trigger است، به ماجراجویی‌های دو دکتر می‌پردازد که به بیماران در حال مرگ خود، این فرصت را می‌دهند تا از طریق ایجاد تغییر در حافظه‌شان، زندگی خود را در بستر مرگ تغییر دهند. تمرکز اصلی To the Moon، روی روایت است و در بخش گیم‌پلی، نکات زیادی برای عرضه ندارد‌.
شما به عنوان یک دکتر باید به سبک بازی Psychonauts، وارد مغز بیماران شده و حافظه‌ی آن‌ها را دستکاری کنید. To the Moon یک بازی کوتاه است که در ظرف ۴ ساعت به اتمام می‌رسد؛ با این‌حال، بار احساسی بالای آن، این عنوان را به یکی از تجربیات فراموش‌نشدنی‌تان تبدیل خواهد کرد‌.

The Go Games (Hitman Go, Lara Croft Go, Deux Ex Go)

۱۰ بازی برتر موبایل که نباید آن‌ها را از دست بدهید - گیمفا

سری بازی‌های The Go، شخصیت‌های محبوب عناوین Square Enix از قبیل مامور ۴۷، لارا کرافت و آدام ینسن (Adam Jensen) را در ابعاد بازی‌های تخته‌ای و مینیاتوری کوچک کرده و مورد استفاده قرار می‌دهند. در این سری بازی‌های موبایلی، قهرمان‌های محبوب‌مان با توجه به داستان‌هایی که در نسخه‌های اورجینال داشته‌اند، باید از موانع عبور کرده و اقدام به حل معماهای مختلف نمایند. برای مثال، مامور ۴۷ مانند مجموعه بازی‌های Hitman، دارای سکه‌هایی است که می‌تواند از آن‌ها برای گمراه کردن دشمنانش استفاده کند.
سری بازی‌های The Go نشان داده‌اند که به خوبی می‌توانند تا همان حال و هوای بازی‌هایی در ابعاد و مقیاس بزرگ را به صورت مینیمالیستی به بازیکنان عرضه کرده و در عین حال، تجربه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده را خلق نمایند. هر کدام از مراحل این مجموعه بازی‌ها، آن‌قدر ساده و کوچک هستند که احتمالا در هنگام نشستن در اتوبوس نیز می‌توانید با موفقیت آن‌ها را به اتمام برسانید؛ با این‌حال، انتظار مراحل پیچیده و سخت را نیز داشته باشید. تجربه‌ی مجموعه بازی‌های The Go را فراموش نکنید‌.


نظر شما در مورد فهرست تهیه شده چیست؟ آیا بازی دیگری به آن اضافه می‌کنید؟

Amir RingoM.MTvahid gamerیوهانarmanHitasepChris redfieldParhamAMIR WAZOWSKIDeadSpaceĶįņosąخستهMohsen_2020DARKSIRENPlayStation Studios PS5Spider-Manمحمدرضا نوروزی????...تی‌تاپ طلاییmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰ بازی برتر موبایل که نباید آن‌ها را از دست بدهید - گیمفا
۱۰ بازی برتر موبایل که نباید آن‌ها را از دست بدهید - گیمفا
۱۰ بازی برتر موبایل که نباید آن‌ها را از دست بدهید - گیمفا
۱۰ بازی برتر موبایل که نباید آن‌ها را از دست بدهید - گیمفا
۱۰ بازی برتر موبایل که نباید آن‌ها را از دست بدهید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۰ بازی برتر موبایل که نباید آن‌ها را از دست بدهید - گیمفا