آخر هفته چه فیلم و سریالی ببنیم؟ از Blade Runner تا Lost - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببنیم؟ از Blade Runner تا Lost - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببنیم؟ از Blade Runner تا Lost - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببنیم؟ از Blade Runner تا Lost - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببنیم؟ از Blade Runner تا Lost

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
سریال لاست lost

این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم کلاسیک Blade Runner با بازی هریسون فورد و سریال جذاب و تماشایی Lost بپردازیم.

فیلم‌های علمی-تخیلی به لطف عناصر غیرمعمولی و شگفت‌انگیزی که درون خود دارند،‌ همیشه مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرند و همین عناصر هستند که سکانس‌های خارق‌العاده و زیبایی را شکل می‌دهند. از جمله این آثار نیز می‌توان به فیلم بلید رانر (Blade Runner) اشاره کرد که اثری خارق‌العاده و کلاسیک به شمار می‌رود و همچنین نیز از جمله آثار برجسته ژانر علمی-تخیلی محسوب می‌شود.

سریال «لاست» یا «گمشده» (Lost) از سال ۲۰۰۴ میلادی شروع به پخش شد و از همان زمان نیز توانست همه بیننده‌ها را به وجد بیاورد. داستان مرموز و جذاب این سریال در هر قسمت بیننده‌ها را به تامل وا می‌داشت و کاری می‌کرد که بیننده خواهان قسمت‌های بیشتری از این اثر باشد. مطمئنا بسیاری از افراد، این سریال را دیده‌اند و با این وجود، در این مطلب قرار است نیم نگاهی دوباره به آن داشته باشیم. همراه با ما باشید.

فیلم جدید چی ببینیم؟

فیلم تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick)

فیلم top gun maverick

عوامل سازنده: فیلم «تاپ گان: ماوریک» دنباله‌ای برای فیلم قبلی محصول سال ۱۹۸۶ میلادی محسوب می‌شود و در ابتدا قرار بود کارگردان فیلم قبلی یعنی تونی اسکات (Tony Scott) کارگردان آن باشد اما به دنبال فوت او، کارگردانی فیلم به جوزف کوزینسکی (Joseph Kosinski) واگذار شده بود. ارن کروگر (Ehren Kruger)، اریک وارن سینگر (Eric Warren Singer) و کریستوفر مک‌کوری (Christopher McQuarrie) نیز فیلم‌نامه این اثر را قلم زده‌اند.

داستان و بازیگران: تام کروز (Tom Cruise) و ول کیلمر (Val Kilmer) نقش خود از فیلم قبلی را در این فیلم تازه بازآفرینی کرده‌اند و در کنار آن‌ها نیز بازیگران برجسته‌ای همچون جنیفر کانلی (Jennifer Connelly)، جان هم (Jon Hamm)، مایلز تلر (Miles Teller) و اد هریس (Ed Harris) نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم «تاپ گان: ماوریک» داستان شخصیت اصلی خود به نام ماوریک را دنبال می‌کند که باید با گذشته خودش روبه‌رو شود و در همین حین نیز وظیفه آموزش گروهی از فارغ‌التحصیلان تاپ گان را برعهده دارد که در جمع آن‌ها نیز پسر دوست صمیمی فوت‌شده‌اش نیز دیده می‌شود.

آیا فیلم «تاپ گان: ماوریک» ارزش دیدن دارد؟ عملکرد فیلم «تاپ گان: ماوریک» در گیشه فوق‌العاده بوده و فروش ۱/۳ میلیون دلاری در سراسر جهان نوید اثری بسیار برجسته را می‌دهد. این فیلم موفق شد تا پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲ لقب بگیرد و رکوردی ماندگار را در کارنامه هنری تام کروز رقم بزند.

فیلم «تاپ گان ۲» نسبت به فیلم قبلی بهتر است و مطمئنا در طی مدت زمان خود، هر بیننده‎ای را با سکانس‌های اکشن و مهیج خودش سرگرم می‌کند. مطمئنا این اثر به خوبی توانسته خودش را به عنوان یک اثر تابستانی و بلاک‌باستری ثابت کند.

فیلم تصمیم جدایی (Decision to Leave)

فیلم تصمیم جدایی decision to leave

عوامل سازنده: فیلم «تصمیم جدایی» اثری در ژانر عاشقانه و رازآلود و محصولی از کره جنوبی است که توسط پارک چان ووک (Park Chan-wook) کارگردانی شده است. خود او نیز فیلم‌نامه این اثر را قلم زده است. این کارگردان و نویسنده به خاطر این فیلم خود جایزه بهترین کارگردان جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ را بدست آورده بود.

داستان و بازیگران: فیلم «تصمیم جدایی» داستان کاراگاهی را بازگو می‌کند که عاشق یک زن بیوه می‌شود، زن بیوه‌ای که مظنون اصلی پرونده قتل شوهرش است و این در حالی است که این کاراگاه مسئولیت رسیدگی به این پرونده را برعهده دارد. تانگ وی (Tang Wei) و پارک هائه ایل (Park Hae-il) نیز نقش‌های اصلی این فیلم را بازی می‌کنند.

آیا فیلم «تصمیم جدایی» ارزش دیدن دارد؟ با اینکه فیلم «تصمیم جدایی» نتوانسته خودش را در سطح شاهکارهای قبلی پارک چان ووک قرار بدهد اما همچنان اثری برجسته در ژانر عاشقانه و مهیج به شمار می‌رود که از هر جهت و معیاری یک دستاورد قابل‌توجه است.

کارگردان پارک چان ووک به خوبی توانسته داستان لایه لایه و مهیج این اثر را به تصویر بکشد و در هر لحظه نیز بیننده را شگفت‌زده کند. مطمئنا علاقه‌مندان به آثار این کارگردان و سینمای کره از تماشای این فیلم بسیار لذت خواهند برد.

فیلم شیفت روز (Day Shift)

فیلم day shift

عوامل سازنده: فیلم «شیفت روز» اثری به سبک خون‌آشامی به کارگردانی جی جی پری (J. J. Perry) است که اولین تجربه کارگردانی او در زمینه آثار سینمایی به شمار می‌رود. فیلم‌نامه فیلم را نیز شی هیتن (Shay Hatten) و تایلر تایس (Tyler Tice) قلم زده‌اند.

داستان و بازیگران: فیلم «شیفت روز» داستان یک شکارچی خون‌آشام با بازی جیمی فاکس (Jamie Foxx) را دنبال می‌کند که خودش را به عنوان تمیزکننده استخر مخفی کرده و سعی دارد تا از دخترش محافظت کند و این در حالی است که با گروه‌های مختلفی از خون‌آشام‌ها مبارزه می‌کند.

اسنوپ داگ (Snoop Dogg)، دیو فرانکو (Dave Franco)، اسکات ادکینز (Scott Adkins) و ناتاشا لیو بوردیزو (Natasha Liu Bordizzo) از جمله دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

آیا فیلم «شیفت روز» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «شیفت روز» جدیدترین اثر از سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که در آن، بازیگران برجسته‌ای حضور دارند. با این وجود، همین بازیگران برجسته و همچنین داستان جذاب این فیلم نیز نتوانسته آن را به اثری جالب‌توجه تبدیل کنند. اکشن و کمدی بی‌مزه و غیرمهیج این فیلم سبب شده تا بیننده به آن جذب نشود. با این حال، بسته به تصمیم خود شما، این فیلم می‌تواند به عنوان یک اثر برای دیدن در آخرهفته انتخاب شود.

فیلم کارتر (Carter)

فیلم کارتر carter

عوامل سازنده: فیلم «کارتر» اثری در ژانر اکشن و مهیج است که یونگ بیونگ گیل (Jung Byung-gil) کارگردانی آن را برعهده دارد. این فیلم محصول کره جنوبی است و در سرویس آنلاین نتفلیکس پخش شده است.

داستان و بازیگران: فیلم «کارتر» داستان ماموری مبتلا به فراموشی را بازگو می‌کند که در میانه یک همه‌گیری ویروس زامبی، در حال انجام ماموریتی مرموز است. جو وون (Joo Won) نقش اصلی فیلم را بازی می‌کند و در کنار او نیز بازیگرانی همچون لی سونگ جائه (Lee Sung-jae)، جئونگ سو ری (Jeong So-ri) و کیم بو مین (Kim Bo-min) حضور دارند.

آیا فیلم «کارتر» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «کارتر» به لطف استفاده از بدلکاری‌های بسیار مهیج و خارق‌العاده، اثری جذاب و تماشایی به نظر می‌رسد که سکانس‌های اکشن آن بیننده‌ها را به وجد می‌آورند. جان وون نیز توانسته به خوبی از پس این نقش خود بر بیاید و صحنه‌های اکشن را به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده است. البته تدوین بد فیلم سبب شده تا از جذابیت سکانس‌های اکشن فیلم کاسته شود.

فیلم کلاسیک چی ببینیم؟

فیلم بلید رانر (Blade Runner)

فیلم بلید رانر blade runner

عوامل سازنده: فیلم «بلید رانر» محصول سال ۱۹۸۲ میلادی و در ژانر علمی-تخیلی به شمار می‌رود که ریدلی اسکات (Ridley Scott) سکان کارگردانی آن را برعهده داشته است. فیلم‌نامه این اثر را نیز همپتون فنچر (Hampton Fancher) و دیوید پیپلز (David Peoples) بر اساس رمانی محصول سال ۱۹۶۸ میلادی و نوشته فیلیپ کی دیک (Philip K. Dick) قلم زده‌اند.

داستان و بازیگران: فیلم «بلید رانر» دنیایی پادآرمانی و آینده‌محور را نشان می‌دهد که در آن، انسان‌های مصنوعی که به نام رپلیکانت شناخته می‌شوند، توسط شرکت قدرتمند تایرل برای کار بر مستعمرات فضایی ساخته شده‌اند.

با این حال، گروهی از این رپلیکانت‌های پیشرفته به زمین فرار می‌کنند و حالا کاراگاه ریک دیکارد با بازی هریسون فورد (Rick Deckard) وظیفه پیدا کردن آن‌ها را برعهده دارد. روتخر هاور (Rutger Hauer)، شان یانگ (Sean Young) و ادوارد جیمز اولموس (Edward James Olmos) از جمله دیگر بازیگران حاضر در این فیلم هستند.

چرا باید فیلم «بلید رانر» را دید؟ با اینکه فیلم «بلید رانر» به هنگام اکران خود عملکرد ضعیفی داشت اما از آن زمان به اثری برجسته در بین مخاطبان تبدیل شده و از آن به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های علمی-تخیلی تاریخ یاد می‌شود. این فیلم به عنوان نمونه بارزی از ژانر نئو نوآر و همچنین پایه‌ریز ژانر سایبرپانک به شمار می‌رود و الهام‌بخش آثار بسیار زیادی پس از خود بوده است.

دنباله‌ای برای این فیلم تحت عنوان بلید رانر ۲۰۴۹ (Blade Runner 2049) در سال ۲۰۱۷ میلادی به کارگردانی دنی ویلنوو (Denis Villeneuve) اکران شده بود. فیلم «بلید رانر» از آن جمله آثاری است که از زمانه خود فراتر بوده و با گذشت زمان، بیننده‌های بیشتری به آن جذب شدند و آن را درک کردند. با وجود اینکه انتقادهایی نسبت به سرعت آرام فیلم وجود دارد اما جلوه‌های ویژه آن توانسته این نقص را بپوشاند. مطمئنا از تماشای این اثر پشیمان نخواهید شد.

سریال چی ببینیم؟

سریال لاست (Lost)

سریال لاست lost

عوامل سازنده: سریال «لاست» اثری درام به شمار می‌رود که در قالب شش فصل و ۱۲۱ قسمت از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ میلادی از شبکه ای‌بی‌سی پخش شده بود. جفری لیبر (Jeffrey Lieber)، جی جی آبرامز (J. J. Abrams) و دیمون لیندلوف (Damon Lindelof) خالقان این سریال هستند که برای ساخت آن از فیلم دورافتاده (Cast Away) محصول سال ۲۰۰۰ میلادی با بازی تام هنکس (Tom Hanks) الهام گرفته‌اند.

داستان و بازیگران: سریال «لاست» داستان بازمانده‌های یک هواپیمای مسافربری را روایت می‌کند که در پرواز از سیدنی به لس‌آنجلس در جزیره اسرارآمیزی در میانه اقیانوس آرام جنوبی سقوط کرده است. داستان سریال دارای عناصر علمی-تخیلی و فراطبیعی است و از صحنه‌های فلش‌بک و فلش‌فوروارد نیز برای بازگو کردن داستان به دفعات زیادی در آن استفاده می‌شود.

این سریال یکی از پرهزینه‌ترین سریال‌ها در آن زمان بوده و بازیگران زیادی در آن حضور دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به هورهه گارسیا (Jorge Garcia)، جاش هالووی (Josh Holloway)، اونجلین لیلی (Evangeline Lilly) و متیو فاکس (Matthew Fox) اشاره کرد.

چرا باید سریال «لاست» را دید؟ سریال «لاست» توسط بسیاری از افراد به عنوان یکی از بهترین سریال‌های تاریخ شناخته می‌شود و همین نیز دلیلی قانع‌کننده برای دیدن این سریال به شمار می‌رود. از سوی دیگر، داستان جذاب و تماشایی این اثر، یکی از قانع‌کننده‌ترین و متداوم‌ترین داستان‌ها در دنیای سریال به شمار می‌رود که در فصل‌های بعد پیچیده‌تر و جذاب‌تر نیز شده است. مطمئنا اگر کسی تا به حال سریال «لاست» را ندیده، باید به سرعت به سراغ آن برود و صدرصد نیز از تماشای داستان مرموز و مهیج آن لذت بسیار زیادی خواهد برد.


در این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم به سراغ معرفی فیلم کلاسیک «بلید رانر» با بازی هریسون فورد، سریال برجسته و جذاب «لاست»، فیلم «تاپ گان: ماوریک»، فیلم «کارتر» و فیلم «تصمیم جدایی» محصول کره جنوبی و همچنین فیلم «شیفت روز» پرداختیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

meysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببنیم؟ از Blade Runner تا Lost - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببنیم؟ از Blade Runner تا Lost - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببنیم؟ از Blade Runner تا Lost - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببنیم؟ از Blade Runner تا Lost - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببنیم؟ از Blade Runner تا Lost - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببنیم؟ از Blade Runner تا Lost - گیمفا