گپفا ۱۰# | استودیوهای بازی‌سازی برتر شما - گیمفا
گپفا ۱۰# | استودیوهای بازی‌سازی برتر شما - گیمفا
گپفا ۱۰# | استودیوهای بازی‌سازی برتر شما - گیمفا
گپفا ۱۰# | استودیوهای بازی‌سازی برتر شما - گیمفا

گپفا ۱۰# | استودیوهای بازی‌سازی برتر شما

محمد حسین کریمی
۱۷:۵۳ ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
گپفا ۱۰# | استودیوهای بازی‌سازی برتر شما - گیمفا

در گپفا فرصتی فراهم می‌شود تا در مورد موضوعات مختلف پیرامون بازی های ویدیویی صحبت کنیم و با رعایت احترام به سلایق یکدیگر نظرات خود را به اشتراک بگذاریم.

هر گیمر دلایل خاص خود را برای انتخاب استودیوهای بازی‌سازی مورد علاقۀ خود دارد؛ برخی اهمیت به جلوه‌های بصری را اولویت قرار می‌دهند، عده‌ای گیم‌پلی سرگرم‌کننده را مهم‌تر از همه چیز می‌دانند و مخاطبینی نیز هستند که روایت منسجم آن‌ها را به بازی جذب می‌کند. بر اساس علاقه و سلیقه، هر کدام از ما استودیوهای مورد علاقۀ خود را داریم و کارهای آن‌‎ها را دنبال می‌کنیم. در گپفای امروز قصد داریم به این موضوع بپردازیم، پس ابتدا از اعضای تحریریه و تیم خبرنگاری گیمفا شروع می‌کنیم.

محمد حسین کریمی؛ سردبیر

۱- From Software

دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد که شیفتۀ بازی‌های فرام سافتور شوید، اما برای من ارزشمند‌ترین ویژگی‌ این استودیو، اهمیت آن‌ها به توسعۀ بازی‌هایی است که به آن‌ها علاقه دارند. تا به این لحظه، آن‌ها نه تنها ایدۀ خلاقانه و چشم‌انداز هنری‌ای که برای بازی‌های خود خلق کرده‌اند را برای عملکرد تجاری بهتر کنار نگذاشته‌اند، بلکه به جای سر خم کردن در مقابل وسوسه‌های بازار، با الدن رینگ کاری کردند تا بازار در مقابل آن‌ها سر خم کند. با یک رابط کاربری حداقلی و راهنمای حداقلی، در کنار گیم‌پلی تقریباً پیچیده و چالش‌برانگیز، رسیدن به چنین سطح از موفقیتی شگفت‌انگیز است. فرام سافتور همیشه در میان استودیوهای افسانه‌ای صنعت گیم باقی خواهد ماند.

۲- Nintendo

نینتندو در طراحی مرحله و ایده‌پردازی پیشگام است و در زمینۀ گیم‌پلی و طراحی مرحله برای این صنعت سقف تعیین می‌کند. فکر نمی‌کنم توضیح بیشتری لازم باشد.

۳- Capcom

کپکام از محدود شرکت‌های ژاپنی است که توانسته با تیم داخلی خود بازی‌هایی خلق کند که هم به مذاق مخاطب غربی خوش آید و هم بتواند گیمرهای شرقی را راضی نگه دارد. توسعۀ یک فرنچایز طولانی مانند Resident Evil و در عین حال جذاب و Relevant نگه داشتن آن با سلیقۀ دو نوع مخاطب متفاوت (گیمر قدیمی و جدید) کار هر کسی نیست، اما کپکام از عهدۀ آن بر آمده است. بخش عمده‌ای از بازی‌های کپکام هم بهبود پیده کرده‌اند و هم به اصالت خود پایبند هستند.

۴- Team Ninja

استودیوی آندرریتد تیم نینجا احتمالاً از اساتید طراحی سیستم مبارزه تشکیل شده است. چه در دورۀ Ninja Gaiden و چه در عصر Nioh 1 و ۲، سیستم‌های مبارزۀ خلق شده توسط این استودیو، در جمع بهترین‌های صنعت گیم قرار می‌گیرند. از آنجایی که سیستم مبارزه در صدر المان‌هایی قرار دارد که به آن‌ها اهمیت می‌دهم، قطعاً تیم نینجا یکی از ۵ استودیوی مورد علاقۀ من و بازی Wo Long در حال حاضر مورد انتظارترین بازی بنده است.

۵- Sucker Punch

عیان است که هدف اصلی ساکر پانچ در تمامی پروژه‌ها «سرگرمی» بوده است، مطمئنم این استودیو برای رسیدن مکانیک‌های جذاب گیم‌پلی، حاضر خواهد بود تا روایت را تغییر دهد. از Sly Cooper تا Ghost of Tsushima تمامی المان‌های روایی، موسیقی و جلوه‌های بصری حاضر هستند تا گیم‌پلی سرگرم‌کننده باشد و این برای من بسیار اهمیت دارد که ساکر پانچ همه چیز را حول گیم‌پلی فرم می‌دهد.

گپفا ۱۰# | استودیوهای بازی‌سازی برتر شما - گیمفا

مصطفی زاهدی؛ سرپرست تحریریه

۱- Arkane Studios

قویا اعتقاد دارم که هر جا سخن از خلاقیت، نوآوری و طراحی هنرمندانه است، استودیوی آرکین حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از Dishonored گرفته تا Deathloop، آثار این استودیو همیشه دارای حس و حالی فوق‌العاده متفاوت و جذاب هستند.

۲- Naughty Dog

یکی از ثابت‌شده‌ترین حقایق دنیای گیم این است که ناتی داگ چیزی جز آثار فوق‌العاده و خارق‌العاده نمی‌سازد و احتیاجی به دیدن تریلر یا مشاهده نمرات منتقدان نداریم.

۳- From Software

به عنوان کسی که به بازی‌های هاردکور بسیار علاقه‌مند است، به وضوح فرام سافتور برایم ارزش و اهمیت زیادی دارد. از بلادبورن گرفته تا الدن رینگ، فرام سافتور و میازاکی با عرضه‌ی هر اثر جدید در این زیر-ژانر، استاندارد‌های جدیدی خلق می‌کنند و به منبع الهام آثار آینده تبدیل می‌شوند.

گپفا ۱۰# | استودیوهای بازی‌سازی برتر شما - گیمفا

امیرعلی قربان‌پور؛ خبرنگار

۱- Kojima Games

استودیویی که نامش با هیدئو کوجیما و Metal Gear Solid گره بخورد، عملکردی بی‌‎نظیر را از خود به نمایش می‌گذارد. در کونامی، Metal Gear Solid خلق شد، مجموعه‌ای که بیش از هر سری بازی دیگری، دنیای بازی‌ها را برای من معنادار کرده است. من این تیم و استودیوی کوجیما پروداکشنز را مظهر هنر بازی‌سازی می‌دانم، هنری که می‌تواند پیچیده‌ترین عواطف انسانی را به شیواترین شکل ممکن به مخاطب انتقال دهد. جدای از بحث فنی که مجالی برای صحبت درباره آن نیست، ساخته‌های این استودیو را پر از معنا، حقیقت و عشق می‌بینم.

۲- From Software

نام فرام سافتور، خلاقیت را برایم تداعی می‌کند. البته که این خلاقیت جنبه‌های فراوانی دارد، اما مهمترین وجوه آن برای من خلاقیت در روایت، دنیاسازی و طراحی هنری است. آثار این استودیو بیش از سایرین مرا از این جهان جدا می‌کند و به دنیاهایی جدید و عمیق می‌برد؛ دنیاهایی که می‌توانم ماه‌ها در آن‌ها زندگی کنم؛ قوه‌ی تخیل خود را به چالش بکشم و از روایت بدیع اتفاقاتی که درون آن رخ می‌دهد، لذت ببرم.

۳- Naughty Dog

به نظر من، ناتی داگ جذاب‌ترین بازی‌های اکشن ماجراجویی را خلق می‌کند. استودیویی که زبان تصویر را خوب می‌شناسد و به بهترین شکل ممکن از آن بهره می‌برد. اگر این تسلط بر زبان تصویر وجود نداشت، شاهد خلق برخی از تاثیرگذارترین سکانس‌های تاریخ این هنر نمی‌بودیم.

۴- Ubisoft Montreal

این استودیو شاید از دوران اوج خود فاصله گرفته باشد، اما همچنان خالق برترین بازی‌های جهان‌آزادی است که تجربه کرده‌ام. دنیاهای خلق شده توسط این استودیو، شاید عمیق‌ترین، زیباترین یا حتی پویاترین دنیاهای خلق شده در تاریخ این هنر نباشند، اما تجربه‌ی حضور در آن‌ها قطعاً یکی از برترین تجارب من از دنیای بازی‌های ویدیویی را تشکیل می‌دهد.

۵- Respawn Entertainment

اگرچه استودیوهایی نظیر اینفینیتی وارد در ساخت بازی‌های تیراندازی اول‌شخص پرآوازه‌تر هستند، اما تجربه‌ی بازی Titanfall 2 با اختلاف برترین تجربه‌ی من در این سبک از بازی‌ها بوده است‌.

محسن رضوی؛ خبرنگار

۱- Rockstar Games

شکی نیست که راکستار متخصص ساخت عناوین جهان آزاد است و هر بار که بازی جدیدی از سری GTA و Red Dead Redemption منتشر شده است، نوآوری‌ها و خلاقیت‌های خاصی در آن‌ها دیده می‌شود. همه طرفداران سری GTA منتظر معرفی نسخه‌ی ششم این فرنچایز محبوب هستند تا ببینند راکستار گیمز چه ایده‌هایی تازه‌ای را به سبک جهان آزاد ارائه می‌دهد.

۲- Arkane Studios

اولین تجربه‌ی من از ساخته‌های استودیوی خلاق آرکین به بازی Dark Messiah برمی‌گردد. گیم‌پلی، مبارزات و فیزیک بازی از نکات برجسته‌ی این عنوان بود. اما آرکین با ساخت سری Dishonored توانایی بالای خودش در طراحی مراحل را نمایش داد. من بی‌صبرانه منتظر معرفی نسخه سوم از سری Dishonored هستم.

۳- Remedy

شاید بتوان گفت که بارزترین ویژگی ساخته‌های استودیوی رمدی، فضاسازی خاص آن‌ها است. هر کدام از بازی‌های Max Payne ،Alan Wake،Quantum Break و همچنین Control فضاسازی و داستان‌های متفاوتی رو ارائه می‌دهند و این نشان‌دهنده خلاقیت بالای رمدی است.

۴- Capcom

کپکام سال‌هاست که با ساخت بازی‌های مختلف از فرنچایزهای Resident Evil ،Devil May Cry ،Monster Hunter و … توانایی خود در ساخت بازی‌های محبوب و با کیفیت را نشان می‌دهد. توجه به کیفیت بازی‌ها معمولاً در عناوین این شرکت دیده شده و در بازی‌های اخیر Resident Evil Village و Devil May Cry 5 نیز این موضوع مشهود است.

۵- Santa Monica

ریسک‌پذیری بالای این استودیو در تغییر سبک و گیم‌پلی فرنچایز God of War برای من بسیار قابل تحسین بود. هر چند سینمایی شدن بازی God of War 2018 به مذاق برخی از طرفداران این سری خوش نیامد، اما به نظر من این تغییر سبک برای فرنچایز God of War نیاز بود. حال باید ببینیم تا سانتا مونیکا در ادامه‌ی ماجراجویی کریتوس و آتریوس در بازی God of War Ragnarok، چه چیزهایی را برای طرفداران در نظر دارد.

گپفا ۱۰# | استودیوهای بازی‌سازی برتر شما - گیمفا

ابوالفضل مناف‌زاده؛ خبرنگار

۱- Nintendo

بازی‌های نینتندو لحظه به لحظه سرگرم‌کننده هستند و حتی ثانیه‌ای از این سرگرم‌کننده بودن فاصله نمی‌گیرند تا در نهایت یک ویدیو گیم واقعی تعریف شود. در این بازی‌ها نه خبری از گرافیک فک‌برانداز است، نه خبری از سکانس‌های سینمایی و نه قرار است که با طرفداری از آن‌ها برای خود دشمن بتراشیم. در حقیقت، کافی است که یک ساعت به یکی از بازی‌های نینتندو زمان بدهید و مشاهده کنید که چگونه معزه می‌کنند.

۲- Turn 10

به عنوان یک طرفدار بازی‌های ریسینگ و خصوصاً ریسینگ شبیه‌ساز که هزاران ساعت را صرف تجربه‌ی بازی‌هایی مثل Forza Motorsport و Gran Turismo کرده است، به هیچ عنوان نمی‌توانم استودیوی پلی‌گراند گیمز و مجموعه‌ی Forza Motorsport را تحسین نکنم.

۳- Gearbox

گیرباکس از جمله استودیوهایی قلمداد می‌شود که تنها به خاطر یک مجموعه یعنی Borderlands به آن علاقه‌مند هستم. این مجموعه سال‌هاست که در قلب من جای داره و همیشه به عنوان یکی از بهترین بازی‌هایی که تجربه کردم از آن یاد می‌کنم.

۴- Ubisoft (قدیم!)

استودیو یا به بیان بهتر استودیوهای یوبیسافت زمانی بازی‌هایی خلق می‌کردند که می‌توانستند کاندید بهترین بازی‌ سال باشند، ولی امروز تنها چیزی که از این استودیو می‌بینیم تکرار مکررات است. حتی بازی AC Valhalla با اینکه تغییرات عظیمی نسبت به نسخه قبلی داشت، اما باز هم از همان هسته‌ی سابق بهره می‌برد. به نظر من یوبیسافت باید قید چندین و چند مجموعه‌ی خودش را بزند و به سراغ خلق بازی‌های جدید برود. Immortals Fenyx Rising یک مثال عالی برای این استودیو قلمداد می‌شود که علی‌رغم شباهت‌های انکارنشدنی به Zelda، اما باز هم به عنوان یک آی‌پی جدید، تجربه‌ای فوق‌العاده لذت بخش را ارائه می‌کند.

۵- Bethesda

علاقه به سبک نقش‌آفرینی جهان آزاد با محتوای فراوان باعث شده تا از استودیوی بتسدا به عنوان یکی از سازندگان مورد علاقه خود نام ببرم. بازی‌هایی مثل Fallout و Elder Scrolls عناوینی هستند که به تنهایی می‌توانند یک استودیو را به اوج شهرت برسانند و من هم به عنوان عاشق این دو مجموعه، همواره این استودیو را تحسین می‌کنم. امیدوارم در ادامه، Starfield هم مسیر باشکوه قبلی را ادامه دهد و به سومین سری مورد علاقه من از بتسدا تبدیل شود.

گپفا ۱۰# | استودیوهای بازی‌سازی برتر شما - گیمفا

آریا مقدم؛ نویسندۀ تحریریه

۱- Capcom

می‌تونم بگم که کپکام بود که باعث شد شیفته‌ی بازی‌های ویدیویی بشم. Resident Evil 4 هنوز هم یکی از بهترین بازی‌های کل عمرمه و سری Devil May Cry جایگاه خاصی بین آثار موردعلاقه‌ام داره. وقتی سازنده‌ی یه بازی کپکامه، بدون هیچ تعللی اون بازی میره توی لیست خریدم و تا حالا هم از این کار پشیمون نشدم. برای من کپکام یه شرکت خاص با بازی‌های جادوییه.

۲- Naughty Dog

والتر وایت توی یکی از قسمت‌های بریکینگ بد میگه «یعنی واقعاً می‌خوای تو یه دنیای بدون کوکاکولا زندگی کنی؟». مشابه همین جمله رو می‌تونم برای ناتی داگ بگم. دنیای بازی‌های ویدیویی بدون شاهکارهایی مثل The Last of Us و Uncharted برام بی‌معنیه. می‌دونم که شخصاً دوست ندارم تو دنیایی زندگی کنم که ناتی داگ توش بازی نمی‌سازه.

۳- Blizzard

برای من بلیزارد تجلی معنای «خلاقیت» در دنیای بازی‌هاست. بلیزارد جوری بلده شما رو توی بازی‌هاش غرق کنه که اصلاً متوجه گذر زمان نشید. از استارکرفت بگیر تا وارکرفت و هارت‌استون، دنیاهای بازی‌های بلیزارد جوری آدمو می‌بلعن و قورت می‌دن که یادت میره اون بیرون یه دنیای واقعی هم وجود داره! اعتقاد دارم شما بعد از امتحان کردن یکی از بازی‌های بلیزارد، دیگه هیچ‌وقت همون آدم سابق نمی‌شید!

۴- Rockstar Games

به نظرم هر بار که راکستار بازی میده، استانداردهای دنیای بازی عوض میشن. بعد از بازی کردن (بخونید خوردن!) رد دد ردمشن ۲، تا یه مدت طولانی نمی‌تونستم سراغ هیچ بازی اوپن ورلد دیگه‌ای برم. مگه میشه آدم هنر راکستار رو توی طراحی ریزترین جزئیات ببینه و توی ناخودآگاهِ ذهنش بقیه‌ی بازی‌ها رو با بازی‌های این شرکت مقایسه نکنه؟

۵- Bethesda

در عجبم که یه شرکت چطور می‌تونه انقدر IPهای جذاب خلق کنه. تک‌تکِ بازی‌های این شرکت کاراکتر دارن و کیفیت اکثرشون انقدر بالاست که آدم سرگیجه میگیره! بتسدا نه تنها از بُعد خلاقیت و نوآوری، که از بُعد تجاری هم کم‌نقص و هوشمندانه عمل کرده. اگه دور چندتا از عناوینی که این شرکت منتشر کرده رو خط بکشیم، یه لیست سرتاسر شاهکار می‌مونه که همه‌ی عناوینش به نحوی دنیای بازی رو برای همیشه تغییر دادن. مگه میشه بتسدا رو دوست نداشت؟

حالا نوبت شما است. مشتاقانه منتظر پاسخ‌های شما به سوال مطرح شده هستیم.

Moein MM2Mincraftَlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)هالک ایرانیAli 0zade𝑆𝑖𝑙𝑘𝑆𝑜𝑛𝑔CYRUS❤ NieR LoveRred-eyed Banished KnightVisible 6-tigh manگیمری عادیAmir Hossein006riversideFrost827vahid gamerMohamad4AJavad.Star77Skyrim : The Elder Scrolls VAMIR WAZOWSKImore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گپفا ۱۰# | استودیوهای بازی‌سازی برتر شما - گیمفا
گپفا ۱۰# | استودیوهای بازی‌سازی برتر شما - گیمفا
گپفا ۱۰# | استودیوهای بازی‌سازی برتر شما - گیمفا
گپفا ۱۰# | استودیوهای بازی‌سازی برتر شما - گیمفا
گپفا ۱۰# | استودیوهای بازی‌سازی برتر شما - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • فرام سافتور
    کپکام
    اید سافتور
    راکستار

    Moein MM2Mincraftَlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)Hitasepnfs3foreverSkyrim : The Elder Scrolls VdeathwingsWitcher GeraltDracola.more
    • nfs3forever گفت:

      یه چیزی میگم وجدانا بهش فکر کن اگه بازم همینه نظرت حرفی ندارم بالاخره اینم یه عقیده است . تو اول برو زیاد نه فقط و فقط ۳ بازی با سبکهای مختلف از راکستار ( گفتم سبک های مختلف ) مثلا بولی ، جی تی ای ۴ و میدنایت کلوب ۳ از راکستار بازی کن .
      بعدش فقط و فقط ۳ بازی از ۳ فرنچایز مختلف از کپکام مثلا دویل می کرای ۵ ، رزیدنت ایول کد ورونیکا و اونیموشا ۳ بازی کن اینا رو مثال زدم کپکام اقیانوسه ، فرام سافتور برکه ام نیست چاقال اصلی و فرعی هم نیست در مقابل کپکام .
      بعدش اگه بازم از نظر تو فرامسافتور بالاتر بود از راکستار و کپکام دیسم رو پس میگیرم یه لایکم اضافه بهت میکنم اون وقت نظرت ارزش پیدا میکنه .

      Moein MM2Mincraft
    • nfs3forever گفت:

      بعد از بررسی انتخاب های نویسندگان و خبرنگاران وبسایت وزین و محترم گیمفا به نظر شخص بنده ( با احترام به سلیقه شون ) عجیب ترین انتخابها به جناب زاهدی تعلق داره . نه راکستار نه یوبیسافت نه بتسدا نه حتی اثری از کپکام قدیمی باشکوه و بزرگ هم دیده نمیشه !
      ناتی داگ انحصاریهای با ارزشی برای سونی در نسل ۷ و ۸ خلق کرده اما نه قدمت و شکوه کپکام رو داره نه تنوع سبک و وسعت جهان بازهای یوبیسافت با این وجود بازم شاید در رتبه ۴ یا ۵ بسته به علاقه طرفدارهای دوآتشه برند پلی استیشن قرار داد و حتی جزو ۸ انتخاب برتر بنده هم قرار داره و درکل تاحدی در فقدان کپکام یوبیسافت راکستار قابل درکه .
      و اما فرام سافتور …. چی بگم والا فعلا اصلا راکستار و یوبیسافت به کنار ، با کپکام حتی لیاقت مقایسه شدن نداره به قطع یقین اصلا تعارف هم ندارم هیچ بحثی هم توش نیست فرام سافتور با هیچ میزان و پیاله ای در حد و اندازه های کپکام نیست کاری ندارم مجددا میگم در این مورد اصلا بحثی هم نمیکنم که هرگونه قیاس در حق کپکام بزرگ ظلمه . حتی اون گیم اسپات فلان … جرئتشو نداره این دو رو باهم قیاس کنه .
      اما در قیاس با یوبیسافت وجدانا شرافتا میشه فرام سافتور با کلا ۶ بازی ( که ۴ تای آنها یعنی ۳ دارک سولز و دیمون سولز کاملا و مطلقا در یک سبک و سیاق هستند ) و کلا ۲ فرنچایز ( در حال حاظر ) رو بالاتر از Ubisoft کبیر قرار داد !؟ یوبیسافت حداقل ۷ آی‌ پی کاملا متفاوت در سبکهای متنوع داره فارکرای ، اسسینز کرید ، گوست ریکان ، دیویژن ، واچ داگز و … نه تنها فرنچایزها کاملا در سبک های مختلف هستند بلکه حتی در خود فرنچایزها مثلا اسسینز کرید نسخه های کاملا متنوع در داستان اتمسفر و گیم پلی یافت میشه که هر کدوم جذابیت و چالش مخصوص به خودشون رو دارند مثلا شما فقط ۳ نسخه اسسینز کرید ۲ ، بلگ‌ فلگ‌ و سیندیکیت رو در نظر بگیرین . به لحاظ وسعت و فضاسازی فار کرای ۴ به تنهایی از تک به تک بازی های فرامسافتور بزرگتر و غنی تره .
      فرامسافتور حتی اگر از دید یک مفسر و منتقد عشق نقش آفرینی بهش پرداخت بشه در مقابل بتسدا مثل جوک میمونه از نظر تنوع ، وسعت ، داستان و روایت ، اتمسفر و عمق نقش آفرینی به گرد پای بتسدا و مسلما به گردپای ویچر ۳ سلطان نقش آفرینی هم نمیرسه .

      tintinMoein MM2
  • Hello baby گفت:

    کسی که استودیوی راکستار تو لیستش نباشه ..

    تأسف اوره ..

    tintinMoein MM2Mincraftهالک ایرانیHitasepnfs3foreverCYRUSAmir Hossein006MohamadMhtFree as the windmore
  • ‌Aladar گفت:

    سلام بچه ها .
    از نظر من یوبیسافت و اسکوار انیکس .

    Moein MM2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)Free as the windFrost827PS6.2027Skyrim : The Elder Scrolls VEspressoOrinSpider-Man.more
    • جیم گفت:

      خیانت به آوالانچ سازنده جاست کاز؟؟؟ 🗿
      پر دیسش کنید

      Moein MM2nfs3foreverFrost827Skyrim : The Elder Scrolls VXgamer 2323Ellie terminatorAlbert‌Aladarهمسایه ( فن بوی = پنچری )Espressomore
    • nfs3forever گفت:

      خداییش، وجدانا بدون تعصب یوبیسافت که این همه خیلی ها میکوبنش چند تا بازی خوب بهمون داده ؟ با چند تا بازیش ماه ها سرگرم بودیم ؟ سری اسسینز کرید ، سری فار کرای ، سری پرینس آف پرشیا ، سری گوست ریکان ، سری واچ داگز ، سری اسپلینتر سل و …

      Moein MM2
    • nfs3forever گفت:

      یوبیسافت خیلی قبواش دارم وای بعد از کپکام :
      ۱ کپکام
      ۲ یوبیسافت
      ۳ راکستار
      ۴ الکترونیک‌ آرتس کانادا به خاطر عشق ابدیم نید فور اسپید ۳
      ۵ سی دی پروجکت رد = اسکوئر انیکس و آیداس
      ۶ تری آرک به خاطر کالاف ۲ بیگ رد وان ، کالاف ۷ بلک اوپس و مخصوصا مخصوصا کالاف دیوتی ۳ ( زمانی که فقط سونی ۲ داشتم و بینهایت از این بازی لذت بردم فکر کنم حداقل ۴۰ بار تمومش کرده باشم هنوزم عاشقشم )
      ۷ مونولیت به خاطر شاهکار گوتی اش : شادو آف موردور
      ۸ سازنده فورزا هورایزن هرچند که متاسفانه قسمت نشد هیچکدومشون تجربه کنم ( به خاطر نداشتن ایکس باکس وان ) الان متاسفانه اسمش خاطرم نیست
      ۹ ناتی داگ
      ۱۰ اپیک گیمز و کوالیشن که هر دو قابل احترام هستن
      ۱۱ رمدی
      ۱۲ ایدسافتور
      ۱۳ ندررلم
      ۱۴ بتسدا ( با بازی هاش اصلا حال نمیکنم ولی بی انصافی محضه جزو ۱۵ تا نباشه )
      ۱۵ گمونم گوریلا گیمز که تیم خلاقی داره و لیاقت ۱۵ تای اول بودن داره .
      راستی THQ هم خوب بود خدا رحمتش کنه .

      Moein MM2
      • nfs3forever گفت:

        میدونید من برای ناتی داگ و بتسدا خیلی احترام قائلم اگه رده های پایینتر هستند به خاطر اینه که کمتر تو خاطرات خوب گیمریم نقش داشتند ولی چیزی از مونولیت کم ندارن بدون تردید . ولی خب برای من شادو آف موردور تجربه بسیار لذت بخش ، متنوع و طولانی داشت یه اکشن ادونچر جذاب با مخفی کاری به اندازه در قالب فضا و اتمسفر فیلمهای ارباب حلقه ها و خوش بختانه غیر نقش آفرینی ( از نظر من که علاقه ای به نقش آفرینی ندارم به جز سلطان ویچر ۳ ) که البته به اندازه از المانهای نقش آفرینی استفاده کرده بود .

        Moein MM2
      • nfs3forever گفت:

        باید کوانتیک دریم هم جزء کمپانی‌های با ارزش و با احترام لیستم اضافه کنم چرا که تجربه شاهکاری مثل هوی رین و دیترویت بیکام هیومن نه تو هیچ بازی دیگه ای قابل حس و تجربه اس است و شاید متاسفانه از این به بعد هم نشه اون حس و حال رو دیگه تجربه کرد ( با توجه به متای نسبتا پایین دیترویت و فروش نه چندان زیادش یعنی ظلمی که منتقدها نسبت به بازی و بازی بازها نسبت به خودشون ! کردند )
        هر گیمری که تمام عظمت شکوه و جذابیت و در ضمن زحمت چند ساله سازنده های ایول ۶ نادیده گرفت و نخرید و تجربه نکرد بیشتر به خودش ضربه زد .
        من الان خطابم دقیقا به توی گیمری هست که به هر دلیل غیر موجه خودتو از شاهکار بی چون و چرای کپکام محروم کردی دیگه رنگ یه بازی خطی با ۳۰ ساعت گیم پلی متنوع شامل هدایت نفربر ، هلی کوپتر ، اسنو بورد ، موتور و … و تجربه ناب و استثنایی بودن در هواپیمای درحال سقوط و همزمان درحال جنگیدن با زامبی شامل لحظاتی معلق شدن در هوا ، لوکیشنهای پرتعداد با گرافیک فنی و هنری عالی ( که هر کدوم اتمسفر و فضاسازی کاملا متفاوتی دارند ) داستانی پیچیده و بسیار جذاب با روایتی حتی بهتر و البته ترس منحصر بفرد هر ۴ کمپین مخصوصا ۳ کمپین لئون ، جیک مولر و ایدا ( که قطعا در هر ۳ لحظاتی واقعا ترسناک وجود دارد ) هرگز رنگش را نخواهید دید . ظلم واقعی به خودتان کردید وگرنه با ایول ۶ که فقط و فقط و فقط اسم رزیدنت ایول را یدک میکشد به خوردتان داد و سودش را برد .

  • Mmfb گفت:

    برای من:
    ۱.راکستار
    ۲.بتسدا،پلی دد
    ۳.اید سافتور،ناتی داگ
    ۴.پلی گراند
    ۵.اینو نمیدونم

    Moein MM2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)HitasepFree as the windFrost827Skyrim : The Elder Scrolls VDracolaLeon S. Kennedyامیر حسینهمسایه ( فن بوی = پنچری )more
  • من بودم اینسامینیاک حتما توی لیستم می‌بود لامصب تقریبا هر دو سال یه بازی در یک میده

    Moein MM2AlbertEllie terminatorSquatlatexM.KhCYRUSSpider-ManSackboy.جیم
  • Mmfb گفت:

    چقدر عکس فالوت و الدر جالبه(زشته،عجیبه😐)

    Moein MM2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)Frost827Leon S. KennedyAmir :))Spider-Manجیم
    • Bloodborne گفت:

      FROMSOFTWARE
      عاشقشم
      چون بلادبورن بهترین بازی عمرم رو ساخته
      هنوز بعد این همه سال از هر بازی سیر شده باشم از این یکی لامصب سیر نمیشم
      چون دیمونز سولز رو ساخته
      چون دارک سولز رو ساخته
      چون سکیرو رو ساخته
      چون الدن رینگ رو ساخته
      دیگه چقدر یک شرکت بازی ناب باید بسازه که بهترین شرکت بازیسازی بشه؟
      میازاکی عشقی عشق❤❤❤
      ناتی داگ
      سانتا مونیکا
      راک استار

      Moein MM2nfs3foreverRoozbehFocusM.KhLeon S. Kennedyonly play stationSpider-ManOmid
      • nfs3forever گفت:

        بلاد بورن بهترین بازی عمرت !!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        ? Really چی بگم والا ! یعنی از جی تی ای ۵ ، شادو آف موردور ، ویچر ۳ ، کل بازیهای کپکام ، کونامی ، نینتندو ( به عنوان بازی ساز نه ناشر و سازنده کنسول ) ، اسکوئر انیکس و آیداس ، ایدسافتور ، یوبیسافت ، ساکرپانچ و … بلاد بورن بهتره 🤯

        Arnald
  • متین گفت:

    ۱.راکستار
    ۲.کپکام
    ۳.رمدی
    ۴.ناتی داگ
    ۵.اینسامینیاک گیمز
    ۶.سانتامونیکا

    Moein MM2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)nfs3foreverWitcher GeraltBloodborneonly play stationکاکاسنگیSpider-Manجیم
  • Octane💚 گفت:

    ۱-راکستار
    ۲-بتسدا و ناتی داگ
    ۳-فرام سافتور
    ۴-ea play(فقط بخاطر ایپکس😁)

    Moein MM2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)HitasepSquatlatexBloodborneSpider-Manجیم
  • جیم گفت:

    ۱. Playground Games
    ۲. سلطان id Software
    ۳. Santa Monica
    ۴. Bethesda
    ۵. Ubisoft
    ۶. Rockstar
    ۷. Arkane

    Moein MM2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)nfs3foreverCYRUSFree as the windFrost827hosseinDracola.Leon S. Kennedymore
    • nfs3forever گفت:

      با عرض معذرت من تو لیست خودم Playground Games و کوالیشن یادم رفت .

      Moein MM2Free as the wind
    • nfs3forever گفت:

      داداش انتخاب هات محترم و منطقیه فقط لیستت شدیدا کپکام کم داره که اون هم احتمالا به خاطر سن زیر ۲۰ سالت باشه اگه مثل من ۳۷ سال داشتی نمیتونستی آرکین رو بزاری ! پلی گراند بره رتبه اول ! ولی کپکام بزرگ اصلا تو لیستت نباشه ! تو نسل ششم سانتا مونیکا با سرمایه هنگفت سونی کلا ۲ تا گاد آف وار شبیه هم با دوربین غیر قابل کنترل بیرون داد ولی کپکام تو دنیای گیمینگ سروری میکرد اصلا بحثی هم توش نیست . من رک نظراتم رو میگم امیدوارم کسی شخصی برداشت نکنه و ناراحت نشه .
      در نهایت نظر و سلیقه همه محترمه . البته به شرط اینکه غیر از فرام سافتور بازیهای سبک های مختلف ( حداقل‌ ۴ سبک ) از چندین کمپانی متفاوت به طور کامل ( نه از هر کدوم ۱۰ دقیقه ) تجربه کرده باشه وگرنه فقط دارک سولزها و امثالهم ۵ سال مداوم هم بازی کرده باشی نظرت محترم نیست که هیچ اصلا حق اظهار نظر نداری .

      Moein MM2
  • Doctor Who گفت:

    hidden path entertainment/
    dice LA(استکهلم نه)/
    relic/
    firefly/
    cold symmetry(تازه کار درجه یک)/
    IceFrog/
    valve/

    Moein MM2nfs3foreverEspressoPaprikaجیمJin sakai
  • Porfosor گفت:

    ۱- بایور
    ۲- فرام سافتور
    ۳-کپکام
    ۴- یوبیسافت
    ۵- بتسدا

    Moein MM2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)Free as the windFrost827Witcher GeraltBloodborneLeon S. Kennedyonly play stationSpider-ManMMYKINGmore
  • Ryder گفت:

    ۱-ناتی داگ
    من چطور میشه فن ناتی داگ با اون داستان سرایی و کرکترای دوست داشتنی نبود،لست ۲ یه بعد دیگه استودیو رو بهم نشون که باعث شد علاقم به بهش دو چندان بشه،لول دیزاین و آرت دیرکشنی که بشخصه دیونش هستم
    ۲-بتسدا
    برام‌ عجیبه که استودیو تو این اندازه چطور میتونه محتوایی بده بیرون که سالها با تمام مشکلاتش برام تکراری نشه،اونم نه هر محتوایی
    ۳-آرکین
    ۴-بانجی سابق،۳۴۳ حاضر
    با کیفیت‌ترین FPS کمپین های هر دوره رو این دوتا برام ساختن و چه ژانری محبوب تر از فرست پرسن شوتر؟
    ۵-سانتا مونیکا
    ریسک پذیری این استودیو اونم با همچین آیپی بزرگی کم نظیر نیست،بی نظیره که اکثرشو از سمت شخص بارلوگ میدونم

    Moein MM2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)HitasepCYRUSRedeysDracolaEllie terminatorAlbertLeon S. KennedySpider-Manmore
    • Mmfb گفت:

      از ۳۴۳ بدم میاد،گند زد به هیلو

      CYRUSFree as the windEllie terminatorAlbertsorenaonly play stationامیر حسینSpider-ManBahramشبح گیمفاmore
      • Octane💚 گفت:

        گند نزد انتظارات رو برآورده نکرد متوسط رو به بالا بود

        CYRUSDracolaSquatlatexSpider-Manشبح گیمفا
        • Mmfb گفت:

          از اون هسلو های شاهکا باید برسیم به اینا؟واقعا این درسته؟

          CYRUSSquatlatexامیر حسینSpider-Manشبح گیمفا
          • Octane💚 گفت:

            منم گفتم انتظارات رو برآورده نکرده
            ولی اونقدر گند نزده ‌که ارزش تجربه نداشته باشه

            CYRUS
            • Mmfb گفت:

              الان هیچ کس نمیتونه شبیه هیلو های قدیم بسازه! از هیلوی بعدی واقعا انتظارم بالاست

              • nfs3forever گفت:

                ببخشیدا قبل هم بارها عرض کردم نه طرفدار سونی هستم و نه طرفدار مایکروسافت و کنسولهای بازیش . اما خداییش این هیلو چیه مگه عظمتش چی بود !؟ افتش چیه !؟
                انحصاریهای قدر و شاهکار ایکس باکس در نسلهای مختلف به نظر من فرنچایز عالی و پرهیجان گیرز آف وار و فورزا موتور اسپورت ریسینگ شبیه ساز فوق العاده کار شده ، دقیق ، دارای فیزیک معرکه و مخصوصا مخصوصا مخصوصا پادشاه ریسینگ آرکید مجموعه باشکوه و قابل احترام فورزا هورایزنه که هیچ ریسینگ آرکیدی از جمله نسخه های ۱۰ سال اخیر نید فور اسپید به گرد پاش نمیرسن .
                اما من در هیلو جز یک شوتر اول شخص تخیلی چیز بیشتری ندیدم شاید چشم بصیرت میخواد که من ندارم هرچند منکر هیجان زیادش نمیشم که اونم البته ویژگی ژانرشه .
                از نظر من شوتر اول شخص باید واقع گرا باشه که حس همزاد پنداری در مخاطب ایجاد کنه طوری که برای گیمر اتمسفر و فضای بازی واقعی و ملموس حس بشه و تا امروز همچنان کالاف ۳ ( تنها نسخه شماره دار اصلی که انحصاری کنسول سونی ۲ بود و به تنهایی از سه نسخه مدرن وارفر به لحاظ روایت داستان ، شخصیت پردازی ، تنوع بالای لوکیشن ، گیم پلی شاهکار و بسیار متنوعش و طراحی مرحله تکرار نشدنی اش ارزش بالاتری داره . حتی با درنظر گرفتن گرافیک نسل شیش اش باز هم لذت بخشیش و جذابیتش از مجموع ۳ نسخه مدرن وارفر بالاتره ) و کالاف ۷ ( بازهم با داستان خیلی خوبش و ازونم بهتر روایت معرکه و استثنائی اش
                ، شخصیت پردازی عالی ، گرافیک فنی بی اشکال و گرافیک هنری زیبا و چشم نوازش بدون تردید جزو والاترین شوترهای اول شخص تاریخ ) بهترین تجربه های من در شوترهای اول شخص بودن .

                Moein MM2
      • Ryder گفت:

        https://s6.uupload.ir/files/1480c6b991b2396dcc29ac74d03a7919_tibw.jpg
        .
        .
        .
        .
        .
        فارکرای با متای زرد ۷۴ هم اضافه کنید
        بنظرم وقتی یکی کاری کرده که رقیب خاصی نداره ارزشمنده
        خیلی سخته مهمترین شوتر غولایی مثل اکتیویژن،EA و یوبیسافت رو بتونی پشت سر بذاری

        Free as the windFrost827MmfbSquatlatexSpider-ManRebel2292Omid_Fsh
        • Mmfb گفت:

          داداش من کاری به کالاف و بتلفیلد ندارم،من از هیلو یک شاهکار میخوام درسته بازی هلیو اینفینیت خیلی خوب بود ولی انتظارات رو براورده نکرد.هر چند که حتی الان خود بامجی هم نمیتونه شبیه هیلو های قدیم بسازه.به امید موفقیت هیلوی بعدی

          Frost827
      • داش تو اصلا نمیدونی هیلو چی هست فقط بلدی بگی گند زد به هیلو

        Moein MM2CYRUSکاکاسنگیEllie terminatorgeladiatorAlbertامیر حسینSpider-Man
        • Mmfb گفت:

          داداش هیلو خیلی زیاد پلی دادم،نگران نباش میدونم چی هس

          Moein MM2CYRUSnfs3foreverکاکاسنگیEllie terminator
        • من هیلو رو میشناسم شبیه ساز گوریل کشی که در آینده نزدیک باید با میمون ها بجنگیم

          nfs3foreverHTShambage...Eternal...hosseinBahramDracola
          • Mmfb گفت:

            در حد هیلو نیستی متاسفانه

          • nfs3forever گفت:

            بسه دیگه فن بازی . اگه فیل اسپنسر نبود و تو و امثال تو با تخریب افکار باعث ورشکستگی و نابودی ایکس باکس شده بود کنسول سونی رو باید ۳ برابر میخریدیم ، بازی انحصاری هم کلا نمی ساخت و عرضه نمی کرد من و تو بدبخت شده بودیم گرفتی یا دوزاریت خیلی کج و معوج تر از ایناست ؟
            من طرفدار هیچ کدوم نیستم نه سونی نه مایکروسافت نه pc . نه آیفون نه سامسونگ نه شیائومی نه ….
            حالا تو صنعت ویدئو گیمینگ میگم اگه سگا و آتاری تا حالا دووم آورده بودن و کنسول میساختند میدونی چقدر پیسرفت کرده بود چقدر از هر جهت به نفع من و توی بازیباز بود ؟! نمیدونی دیگه امثال تو فاتحه سگا تو گیم ، اچ تی سی و … تو موبایل و … خوندن
            اگه گیم پس و بکوارد کیپبلیتی ایکس باکس وان نبود همه بازیبازهای دنیا امروز بدبخت شده بودند از همه هم بیشتر طرفدار های پلی استیشن .
            اگه سامسونگ پرچمدارهای با کیفیت نمی ساخت الان آیفون تو ایران ۱۰۰ میلیون تومن فروش میرفت . همینجوری هم اپل با وجود تولید انبوه تو هر آیفون حداقل ۴۰ درصد سود میکنه .
            اگه شیائومی نبود برای گوشی سامسونگ A32 ۶/۱۲۸ باید حداقل ۱۵ میلیون پول میدادی اونم نسخه هندیش .

            Moein MM2only play station
            • من صد در صد که چه عرض کنم هزار در صد باهات موافقم همین که ما پی اس فایو رو هزار دلار نمیخریم بخاطر ایکس باکسه ولی ولی ولی طرف دارع گاد آف وار رو که گوتی بیست هجده شده رو به سخره میگیره نباید حال این مرد رو با کراس فایر سی عنوان بدترین بازی سال گرفت ؟

              Moein MM2nfs3forever
              • nfs3forever گفت:

                اونی که تو نسل ۸ نتونست گاد آف وار رببوت ( ۴ ) رو تجربه کنه احتمالا خودش حالش گرفته میشه . خب منم که اون رو تجربه کردم ولی هیچ نسخه از ۴ قسمت فورزا هورایزن رو نتونستم تجربه بکنم حالم خیلی گرفته شد . دیگه انصاف نیست نمک رو زخم همدیگه بپاشیم ! بد میگم داداش !؟
                این چی بود سونی داد گران توریسمو اسپورت ! به لعنت خدا نمی ارزید ، از اون ورم تو نسل ۸ به ایگ باکس دارها خیلی ظلم شد داغ دلشون رو تازه نکنیم آنچارتد ۴ و گوست آف سوشیما و … نداشتن ولی … بازیهایی مثل کوانتوم بریک هم داشتن که خدایی خیلی بد هم نبود فقط به حقش نرسید و شدیدا آندر ریتد شد از اوردر ۱۸۸۶ که طولانی تر بود گرافیکشم عالی بود هم هنری و هم بدون افت فریم و باگ ( بهینه ) ضمنا کلی نوآوری و ابتکار تو گیم پلی اش داشت ولی کلا نامنصفانه همه چیزش نادیده گرفته شد .
                تازه رایز آف توم ریدر هم اگه طبق توافق اولیه اگه انحصاری ایکس باکس وان میموند یه انحصاری عالی حساب میشد بله درکل منم مثل همه و تو داداشم میدونیم سونی ۴ برد ولی با نمک رو زخم هم پاشیدن و ناراحت کردن همدیگه هممون در نهایت ضرر میکنیم این نظر منه .

                Moein MM2
    • nfs3forever گفت:

      باکیفیت ترین FPS هر دوره ! یکم اغراق نمیکنی داداشم ؟!
      من مطلقا تعصبی به سونی یا مایکرو ندارم ولی id سافتور که بنیانگذار و سلطان این سبکه همه هم میدونن ۱۹۹۲ با wolf3D سبک شوتر اول شخص ابداع شد .
      حالا ایدسافتور به کنار که هنوزم نسخه های جدیدتر wolfenstein و DOOM مثل نیو اوردر و ایترنال هرچند سال یه بار میان کولاک میکنن ، کمپانی تری آرک بعد از اولین مدال آف آنر به نوعی جزو بنیانگذاران خط داستانی و روایت در شوت های اول شخص به شمار میاد . ضمنا شخصیت پردازی FPS اولین بار با کالاف دیوتی ۲ بیگ رد وان و همچنین روایت چندگانه با کالاف دیوتی ۳ در شوتر اول شخص ابداع شد و همینطور خلق داستانی پیچیده و روان شناختی با کالاف ۷ یعنی بلک اوپس ۱ در بطن شوتر اول شخص خلق شد که هر ۳ توسط TreyArch ساخته شدند .
      البته نمیشه منکر تأثیرات مثبت بانجی تو توسعه شوتر اول شخص شد .
      ولی کلا اینفینیتی وارد که خیلی بیشتر از حقش تو توسعه شوتر اول شخص بهش بها داده شده به لحاظ داستان روایت و شخصیت پردازی تری آرک همیشه یه سر و گردن بالاتر از اینفینیتی وارد بوده هیچ شکی و شبهه ای توش نیست فقط به لحاظ گرافیک IW در مقاطعی دست بالا رو داشته .

      Moein MM2
  • Snoop dogg گفت:

    Rockstar
    Cd project
    Santa monica
    به شخصه ویچر ۳ و رد دد بهترین بازی های نسل ۸ برام بودن

    Moein MM2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)nfs3foreverFree as the windXERXESDracolaSquatlatexSnoop doggSpider-ManEMINEM FAN
  • هیزلایت
    راکستار
    سانتامونیکا
    رمدی

    Moein MM2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)Spider-Man
  • FINN گفت:

    کپکام، اسکوئرانیکس، sega، کونامی‌ای که سایلنت‌هیل میساخت و سانتامونیکا.

    Moein MM2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)nfs3foreverFree as the windWitcher GeraltAmir :))Spider-ManAQUARIUS🤘Mohsenj74
    • nfs3forever گفت:

      آخ دمت گرم کونامی ای که سایلنت هیل میساخت !
      سگا ساترن اگه دووم آورده بود الان پیشرفت بیشتری تو صنعت ویدئو گیمینگ داشتیم همیشه بازار با رقبای بیشتر برای کاربرها بردبرده که تو این مورد کاربر یعنی گیمر .

      Moein MM2
  • یوبی سافت قدیم
    کپکام
    راکستار
    سانتامونیکا
    ناتی داگ( اگه بتونه جلوی لو رفتن اطلاعات رو بگیره)

    Moein MM2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)nfs3foreverFree as the windWitcher GeraltSpider-Man🤘Mohsenj74.
  • TUPAC گفت:

    کپکام
    راکستار
    سیدی پراجکت

    Moein MM2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)nfs3foreverFree as the windWitcher GeraltAlbertXERXESSpider-ManEspresso
    • nfs3forever گفت:

      سلیقه ات حرف نداره . فقط من نمیدونم ریشه این کینه عمیق با یوبیسافت رو کی تو ایران انداخته خب هیچ کمپانی نداریم که هرچی بسازه همه چی تموم باشه ، کی فکر میکرد سی دی پروجکت رد همچین گند بزرگی بزنه با سایبرپانکش به کنسولهای نسل هشتم .
      یوبیسافت من آخرین نسخه اصلاحی اسسینز کرید یونیتی تو لپ تاپم دارم یه سره از اول تا آخر بازی بدون لگ و باگ رفتم و تمومش کردم ۸۰ گیگ حجمش بود . فار کرای ۴ ( نسخه نسل هشتمی ) و ۵ به لحاظ محیط و آنتاگونیست تفاوتهای زیادی داشتن ولی هر دو جذاب هستن مگه ۵ چقدر قدیمیه !؟ هی میگن یوبیسافت قدیم ! یا گوست ریکان وایلدلندز چقدر لذت بخش و جذاب بود چقدر تنوع ماموریت‌ و تنوع لوکیشن داشت بیشتر کشور بولیوی رو تو مپ خیلی بزرگ بازی قرار داده بودند به لحاظ تنوع لوکیشن نظیر این بازی تو عمرم ندیدم تا حدودی سخت بود ولی با حوصله و استراتژی و پیشرفت میتونستی از پس ماموریتهای کاملا متفاوت ، متنوع و جذابش بر بیای . قشنگ میتونه یک ماه سرگرمت کنه .

      Moein MM2TUPAC
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    ۱ – Capcom
    نام رزیدنت اویل کافی هست ، رزیدنت اویل محبوبترین فرنچایز من هست و کپکام سلطان فرنچایز ها و کرکتر هاست از دینو کریسیس و استریت فایتر تا دویل می کرای و ویرجیل و دانته و اون شمشیر افسونگر دانته، این غول باستانی ویدیو گیم تو قلب من و خیلی ها جا داره…

    ۲- from software
    من به تازگی فن این استودیو شدم و فقط ۲ بازی انجام دادم از این استودیو بلاد بورن و الدن رینگ که در حال انجامش هستم و الان دارم افسوس میخورم چرا زودتر بازی‌های این استودیو رو بازی نکردم، جزو عجایب دوران گیمریم خواهد ماند این موضوع، چیزی که من رو تحت تاثیر قرار داده اینه که هیچ استودیو و هیچ شخصی مثل میازاکی وجود نداره تو ویدیو گیم، فرام سافتور تجربه ایی بهت میده که در عصر حاضر ویدیو گیم مثل الماس نایابه

    ۳ – naughty dog
    تعریف کیفیت و پیشرفت در ویدیو گیم هست این استودیو برای من ، ناتی داگ بازی به بازی فقط پیشرفت میکنه و الان به شدت در انتظار هستم برای بازی بعدیشون و باز هم میخوان لول کار رو بالاتر ببرن !!! Wow و یکی دیگه از دلایلی که ناتی داگ رو خیلی دوس دارم خلق کرکتر الی و نیتن درک هست.

    ۴ – biowar ( نسل ۷ )
    خدا بگم چیکارت کنه ea ، بایووار نسل ۷ از نظر من بهترین استودیو بازیسازی بود ۲ فرنچایز کاملا متفاوت و برتر خلق کردن که تفاوت های اساسی با هم داشتن سری مس افکت و دراگون ایج که هر دو فرنچایز برای من بی نظیر بودن ، سه گانه مس افکت تقریبا میشه گفت محبوب ترین ۳ گانه بنده هست ، امیدوارم شاهد اوج گیری دوباره این استودیو باشیم

    ۵- core design ( خدا بیامرز 💔 )
    نسل ۵ و تومب ریدر های افسانه ایی این استودیو که بهترین تجربه های من رو رقم زدن ۵ عنوان در یک نسل و همه برام بی نظیر بودن، لارا کرافت عزیز برام فراموش نشدنی و این فرنچایز در کنار رزیدنت اویل برام جزو برتریناست، تومب ریدر ۳ و ۴ برترین اکشن ادونچر های تاریخ هستن برای من

    ۶- cdpr
    اگر قبل از سایبر پانک این پست منتشر می‌شد این استودیو در کنار کپکام برام بود خلق ویچر ۳ و تجربه اون رو هرگز نمیتونم فراموش کنم اما با لانچ افتضاح سایبر پانک به قدری ضد حال به من خورد که هنوز تلخی اون رو احساس میکنم هر چند که نسخه نسل نهم سایبرپانک ۲۰۷۷ تجربه بسیار خوبی برام بود ، ولی ….

    ۷ – اسکوئر انیکس
    یک فرنچایز یک عشق ، نام فاینال فانتزی کافی هست و عناوین دیگه مثل سری کرونو و پارازیت ایو ، اسکوئر انیکس سالهاست کنار من و گیمراست و خیلی دوسشون دارم
    .
    .
    .
    اینا محبوبترین استودیو های من هست در کنار برند پلی استیشن هر چند من همه بازیسازا رو دوس دارم بسیار زیاد چون اونا بهترین لحظات زندگی منو رقم زدن ، درود به همشون امیدوارم نسل نهم همشون بترکونن…

    Moein MM2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)nfs3foreverCYRUSAmir Hossein006Free as the windایمان غلامی مهرآبادیWitcher Geraltبهزاد سالمییوهانmore
  • Paprika گفت:

    برای منم به این شکل
    ۱-راک استار
    ۲-ناتی داگ
    ۳-یوبی سافت مونترال (قدیم البته )
    ۴-سانتامونیکا

    Moein MM2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)CYRUSFree as the windAlbertA,,shنیتن دریک پیرEllie terminatorSquatlatexBloodbornemore
  • scorpiones گفت:

    برای من به ترتیب:
    ۱ ـ راکستار
    ۲ ـ سانتامونیکا
    ۳ ـ کپ کام
    ۴ ـ ناتی داگ
    ۵ ـ ندلرم
    ۶ ـ یوبیسافت قدیم

    Moein MM2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)nfs3foreverCYRUSWitcher GeraltA,,shنیتن دریک پیرvitto corleoneBloodbornegod of warmore
  • ۱.بلیزارد
    ۲.کپکام
    ۳. اومگا فورس
    ۴. کوئی تکمو

    َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)Witcher GeraltDracolaSpider-ManOmid_FshEspresso...Eternal...
  • ممد گفت:

    ۱ Rockstar
    ۲ old ubisoft
    ۳ Bethesda
    ۴ Activision
    ۵ naughty dog

    Moein MM2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)nfs3foreverFree as the wind.Dracolaنیتن دریک پیرvitto corleonegod of warSpider-Manmore
  • soroush گفت:

    ۱.موسسه فرهنگی منادیان بصیرت

    ۲.رایان داده پردازان دلفین

    ۳.موسسه فرهنگی هنری افق ایده زاگرس

    ۴.استودیو بازی‌سازی ایرانی اسلامی مهاد (اسمش همینه چیزی بهش اضافه نکردم!)
    ۵.موسسه فرهنگی هنری هویج کوهی

    وطنم! ای شکوه پابرجا ، من هم لیست تاپ فایو ناشر های بزرگ تولید بازی ایرانی (پولشویی) رو نوشتم که خدایی نکرده از بقیه جا نمونم

    Moein MM2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)Hitasepharvey bentnfs3foreverAmir Hossein006Free as the windموایبهزاد سالمییوهانmore
  • Amirhossein گفت:

    راکستار
    کپکام
    بتسدا
    سانتامونیکا
    یوبیسافت

    Moein MM2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)nfs3foreverWitcher Geraltvitto corleoneSpider-ManPaprika
  • harvey bent گفت:

    کل zenimax (به ویژه arkane) و xbox game studios
    sucker punch
    remedy
    cd projekt red
    codemasters
    insomniac games

    َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring).AlbertSpider-Man
    • nfs3forever گفت:

      استودیوهای قابل احترام زیادی تو لیستت هست مثلا ساکر پانچ متاسفانه تو کامنتها خیلی کمه ولی با گوست آف سوشیما واقعا گل کاشت . رمدی دیر به دیر بازی ارائه میده ولی بسیار واسم قابل احترامه . کوانتوم بریک هم در حقش نامردی شد به جایگاهی که حقش بود نرسید کلی نوآوری تو گیم پلی و مکانیک اجسام و پارتیکلهای محیطی داشت . گرافیکش فنی و هنری اش در سال عرضه اش بهترین بود ( حتی به نظر من جزو بهترینها تا انتهای نسل هشتم ) .
      کدمسترز متاسفانه شناخت زیادی نسبت بهش ندارم .

      Moein MM2harvey bent
  • mario گفت:

    به نظر شخصی بنده
    ۱-نینتندو(به دلیل شرایط عجیب و غریب استودیو هاش،اسم های نامشخص و یک بار یک بخش مخصوص نرم افزار و… مجبور شدم این ناشر رو نام ببرم)
    ۲-راک استار
    ۳-بتسدا
    ۴-کپکام
    ۵-بلیزارد

    Moein MM2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)Witcher GeraltAmir :))scorpionesSpider-Mangod of warPC GAMERهمسایه ( فن بوی = پنچری )mariomore
  • EMINEM FAN گفت:

    Rocksteady فور اور🗿🗿🗿🗿❤️‍🔥
    تا این استودیو هست اینسامنیاک جمع کنه بره🗿(شوخی)

    Moein MM2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)O2Dracola.ArnaldSpider-Mangod of warmarioکاکاسنگیmore
  • موای گفت:

    کلا استودیو های بازیسازی ژاپنی عالین یوبیسافت تا یه حدی به نظرم الکی هیت میشه ولی قدیما بهتر بود فارکرای ۶ خیلی بهتر از ونگارد و این بتلفیلد جدیده بود راکستار عالیه ولی جی تی ای ریسمتر رید دوما ول کن جی تی ای وی نیست

    Moein MM2Z2656Spider-Manکاکاسنگیgod of war
  • god of war گفت:

    پ قدر خوبه ک حالا استادیو های مورد علاقه مسئولین گیمفا رو هم می دونیم
    مثلا من هیچ وقت فکر نمی کردم اقای کریمی از Sucker Punch به عنوان یه استادیو مورد علاقش یاد کنه
    ولی ب نظرم بهتر نبود همه نظر بدن
    تعدادی نویسنده ها نبودن
    ولی خوشحالم ک می بینم اکثر مسئولین سایت از استادیو های ک ب سلیقه من بخوره نام بردن مثل ناتی داگ و راکستار
    برای خودم {ترتیب نداره}
    راکستار
    ناتی داگ
    نینجا تئوری
    سانتا مونیکا
    { سی دی پراجک رد و اینفینت }

    Moein MM2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)CYRUSA,,shBloodborne🤘Mohsenj74scorpionesSpider-Man
  • A.k_Rock گفت:

    ۱)naughty dog
    ۲)Rockstar
    ۳)bethesda
    ۴)capcom
    ۵)arkane
    اینا اکثر بازیاشون شاهکاره ناتی که جز شاهکار نمی سازه . راکستار رو من با رد ددش خیلی حال میکنم ولی زیاد GTA پسند نیستم با این حال نمیشه فوق العاده بودن گیم هاش رو انکار کرد

    Moein MM2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)nfs3foreverCYRUSAzizWitcher GeraltDracolaA,,shEllie terminatorBloodbornemore
  • PC GAMER گفت:

    ۱- Nintendo
    هدف کلی یک گیم چیه ؟ بله سرگرم کننده بودنه و خوب Nintendo بهتر از هر استودیوی و کمپانی دیگه ای این کار رو انجام میده ، Nintendo بر خلاف دیگر استودیو ها به اصل و ذات ویدیو گیم یعنی گیم پلی متعهد و وفاداره .
    همچنین ساخت عناوین انقلابی چون Zelda OoT باعث میشه ، Nintendo جایگاه ویژه ای برای من داشته باشه .
    ۲- Valve
    لول دیزاین و گیم پلی هدفمند همیشه مهم ترین عامل من برای سنجش کیفیت یک بازی بوده و هست ، و خوب چه کسی بهتر از Valve میتونه یک لول دیزاین فوق العاده رو خلق کنه ؟. سری بازی Portal و Half Life جزو مقدس ترین تجربه های من هستند . به طور کلی بازیهای که Valve میسازه یک کلاس در لول دیزاین و خلق گیم پلی هدفمند برای دیگر سازنده هاست .
    ۳- From Software
    میازاکی و تیمش در یک کلام دیونه و عاشق تجربه های جدید اند ، ریسک پذیری این استودیو همیشه برام تحسین برانگیز بوده و هست . خیلی حرفه که از یک گیم مثل Bloodborne بری سراغ یک گیم مثل Sekiro و بعد از Sekiro بری سراغ یک بازی Open World سولز لایک ! میازاکی و تیمش برخلاف دیگر سازنده ها ریسک پذیراند و خوب این نکته باعث میشه From Software رو خیلی دوست داشته باشم .
    ۴- Creative Assembly
    استاد ساخت بازیهای استراتژیک و تعادل برقرار کردن بین دو سبک استراتژی همزمان و نوبتی ، Creative Assembly هیچ وقت منو نا امید نکرده و همیشه بازیهاش یکی از لذت بخش ترین تجربه ها برام بوده و هست . همچنین این استودیو با وجود نزدیک به ۲۰ سال فعالیت هیچ وقت افت نکرده و اکثر اوقات در اوج بوده . ( به جز در بازه ی زمانی عرضه Rome 2 ) به عنوان یک گیمر سری Total War و Creative Assembly جایگاه ویژه ای در قلب من داشته و داره .
    ۵- Rocksteady Studios
    بازیهای های کاتسین محور که اغلبا به عنوان بازیهای سینماتیک شناخته میشیند ، هیچ وقت در قلب من جایگاه خاصی نداشته و ندارند . بنده معتقدم اینگونه گیم ها از ذات اصلی ویدیو گیم که گیم پلی دور هستند و اکثر اوقات سعی میکنند فیلم باشند نه بازی ! اما سه گانه Arkham ساخته ی Rocksteady Studios هم خدا را حفظ میکنند هم خرما را ! Rocksteady بهتر از هر استودیوی دیگه ای بین المان های سینماتیک و گیم پلی بازیهاش تعادل برقرار میکنه ، و هیچ وقت گیم پلی رو فدای چندتا کاتسین نمی کنه . و از اون مهم تر از این نکته ، Rocksteady خیلی خوب هم بین المان های گیم پلی بازیهاش تعادل برقرار میکنه ، بازیهای این استودیو در زمان مناسب یک از بهترین سیستم های کامبت رو ارائه میده ، در برخی اوقات یکی از بهترین سیستم مخفی کاری و در زمان مناسب هم پلیر رو مجبور به حل کردن معما میکنه . واقعا برام قابل تحسینه Rocksteady چطور این همه المان و مکانیک های مختلف رو تو گیم هاش به این شکل بی نظیری کار گذاری میکنه . لطفا اگه بازی کاتسین محور میسازید حداقل مثل Rocksteady این کارو انجام بدید !

    Moein MM2nfs3foreverCYRUSA Slashامیرعلی قربان‌پورhunter23DracolaBloodborneAlbertArnaldmore
  • MMYKING گفت:

    ۱_بانجی
    ۲_بتسدا
    ۳_موجانگ
    ۴_یوبیسافت
    ارکین
    سلام من کاربر جدید هستم😋

    Moein MM2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)CYRUSnfs3foreverharvey bent.Albertgod of warAli slhMMYKING
  • “دنیای بازی‌های ویدیویی بدون شاهکارهایی مثل The Last of Us و Uncharted برام بی‌معنیه. می‌دونم که شخصاً دوست ندارم تو دنیایی زندگی کنم که ناتی داگ توش بازی نمی‌سازه.”
    دقیقا👌 الان اگه بخوام Top10 بهترین بازیلی عمرم رو بنویسم فک ۶-۷ تاش از ناتی داگ باشه😄 این استودیو با Crash Bandicoot باعث شد من گیمر بشم و تا الان هر چی ساخته لذت بردم، آخریشونم که شاهکار هنری The Last of Us Part II بود که تکامل یافته ترین ورژن استودیو رو در خودش جا داده بود، از همه نظر.
    .
    بعد از ناتی داگ که برام ارزش خیلی بالاتری از بقیه داره، به این استودیوها و یا ناشر ها هم علاقه دارم و خاطرات خوبی برام ساختن:
    SquareEnix بخاطر FF VII Remake و سری Life is strange
    Capcom بخاطر DMC و Resident Evil
    Insomniac Games بخاطر اسپایدرمن و رچت
    Santa Monica بخاطر سری فوق العاده God of War
    Suckerpunch فقط به عشق Ghost of Tsushima😁
    BioWare بخاطر سری Mass Effect (که الان دارم تجربه می کنم)
    Guerilla Games اگه قبل از فوربیدن وست ازم میپرسیدن اینو تو لیستم نمی اوردم… عجب شاهکاری بود…
    Telltale بخاطر داستان ها و خاطرات جذابی که برام ساخته
    و …

    Moein MM2nfs3foreverCYRUSWitcher Geraltایمان غلامی مهرآبادیKdKdRedeysㅤ🤘Mohsenj74Dracolamore
  • A,,sh گفت:

    برای منم به این شکله
    ۱.ناتی داگ
    ۲.فرام سافتور
    ۳.راک استار
    ۴.سانتا مونیکا
    ۵.راک استیدی
    عجیبه زیاد کسی راک استیدی رو نگفته

    Moein MM2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)CYRUSEspressoEllie terminatorBloodborneAlbertscorpiones🤘Mohsenj74نیتن دریک پیر
    • A,,sh گفت:

      استودیو ندرلم هم یادم رفت بگم بهترین فایتینگ هارو قطعا ساخته منم عاشق این سبکم و همین نسل قبلم خیلی از اینجاستیس ۲ و کمبت ۱۱ لذت بردم و هنوزم بازیشون میکنم

      Moein MM2.EspressoAlbertscorpiones
    • A,,sh گفت:

      چراییشونم بگم
      ۱. ناتی داگ بخاطر خلق لست ۱ و ۲ که بهترین گیمای عمرم بودن و همینطور شخص نیل دراکمن بخاطر خلق جوئل و الی جایگاه خیلی ویژه ای برام دارن و بطرز باور نکردنی منو مجذوب خودشون کردن از کرش و انچارتد هم غافل نشم که کرش یکی از بهترین بازیای دوران کودکیمه و سری انچارتدم یکی از بهترین فرنچایز هاییه که پلی دادم

      ۲.از نظرم بهترین گیم‌ پلی های صنعت گیم رو فرامسافتور میسازه در کنار چند استودیو دیگه مخصوصا سکیرو که از لحاظ گیم پلی بهترین تجربه عمرمه و بنظرم بهترین سیستم مبارزات تاریخو داره خیلی دوست دارم بازی بعدی فرام هم شبیه سکیرو باشه یعنی متمایز به اکشن ادونچر باشه تا ارپیجی اخرین گیمشونم یعنی الدن رینگ که یکی از بهترین تجربه هام شده از موسیقی های بینظیرشونم که نگم

      ۳.راک استار در کنار ناتی داگ با کیفیت ترین و دقیق ترین گیمارو از لحاظ فنی و جزئیات میسازه شخصیت پردازی گیماشم بخصوص توی سری ردد فوق العاده عمیق و قوین مخصوصا ارتور تو ردد ۲ همینطور gta وایس سیتی و سن اندرس دوتا از بهترین و سرگرم کننده ترین گیمایی هستن که اون زمان پلی میدادم

      ۴.فقط سری گاد مخصوصا دو نسخه اخرش کافیه که برام سانتا بیاد تو لیست بی صبرانه منتظر رگناروکم

      ۵.راک استیدی بهترین گیمای ابر قهرمانی تاریخو از مورد علاقه ترین ابر قهرمانم ساخته که از همه نظر فوق العاده بودن و منو عاشق شخصیت بتمن کردن بعد از اونم که سه گانه شاهکار بتمن نولان و دیدم که اصلا خیلی بهم حال داد خیلی دوست دارم از ذهنم پاک بشن تا دوباره تجربشون کنم

      ۶.بنظرم بهترین گیمای فایتینگ تاریخو ساخته مخصوصا اینجاستیس ۲ که شدیدا باهاش حال کردم از همه لحاظ عالی بود بخصوص کمبو های خیلی متنوعی که داشت و صدا گذاری شخصیتا مورتال کمبتم یکی از مورد علاقه ترین گیم هام هست و عاشق خشونتشم

      Moein MM2CYRUS🤘Mohsenj74Albertنیتن دریک پیر
      • Oracle گفت:

        راک استدی رو هم با دقیقا با همین استدلال قبول دارم، انصافا جان تازه ای به DC داد، یه گیمپلی نوین ارائه کرد با کیفیت تصویری فوق العاده بالا.

        من دوستان زیادی رو میشناسم که بعد از بتمن راک استدی سه گانه نولان رو دیدن.

        Moein MM2A,,sh
      • nfs3forever گفت:

        عمو جون بازیهای فرام سافتور ازجمله سکیرو اکشن ادونچر نیستن

      • nfs3forever گفت:

        میدونم آماده اید منفی بارونم کنید‌ ولی خداییش ، منصفانه اش به دور از هرگونه تعصب متنوع ترین گیم پلی ( دقت کنید متنوع ترین ماموریت ها مثل ویچر ۳ یا متنوع ترین فعالیتها مثل جی تی ای ۵ نیست ، متنوع ترین گیم پلی ) بین تمام بازیهای ساخته شده تاریخ که در یک بازی ( نه یک فرنچایز ) جمع شده باشه هیچ بازی ای با اختلاف نمیتونه باشه جز : رزیدنت ایول ۶ کبیر شاهکار شاید تکرار نشدنی کپکام .

        Moein MM2
  • گفت:

    Activision
    XBOX GAME STUDIOS
    BETHESDA
    BLIZZARD

    پ.ن:اگر چیز دیگه ای فیل اسپنسر در آینده خرید به این لیست اضافه کنید.

    Moein MM2َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)AlbertG.LNBloodborneO2DracolaA,,shharvey bent.more
  • Vahid333 گفت:

    بهترین ها : مایکرو و بتسدا و اکتیویژن ea و تیک تو
    بدترین ها : سونی و کپکام و اسکوئر و فرام سافتور

    Moein MM2CYRUSnfs3foreverJavad.StarWitcher GeraltBloodborneShambageO2RedeysDracolamore
  • سلام دوستان عزیزم خوبید .
    جای دایس خیلی خالی بود.❤️❤️🌹🌹

    Moein MM2Ryder
  • . گفت:

    rockstar
    برای من واقعا بهترین استودیوعه تاریخه من هیچوقت بازیای راگستار رو بازی نکرده بودم تا اینکه با رد دد ۲ آشنا شدم
    من تو رد رد زندگی کردم اصن یه دنیا بود برای خودش
    چقدر دلم براش تنگ شده
    ubisoft (قدیم)
    یوبی سافت الان برای من هم رده با اکتی و ea هست ولی یه زمانی یوبی سافت بازیایی خلق کرد که خاطرات منو ساخت
    از ریمن تو بچگیم بگیر تا اساسین کرید تو نوجوونی
    یوبی سافت یه زمانی مهد بازیسازی بود ولی الان یه جیب بر مثل اکتیویژن و ea هست

    Moein MM2EMINEM FANvitto corleonePaprika
    • . گفت:

      ببخشید این ادامه دار بود
      rocksteady
      من همیشه عاشق شخصیت بتمن بودم
      و خب همیشه با دیدن سه گانه بتمن نولان
      حسرت میخوردم که چرا یه بازی بتمن نداریم تا اینکه یه روز تو اینترنت چشم خورد به عنوان بتمن ارکهام اسایلم و بعد تز دیدن چند تا اسکرین شات رفتم بازیو‌ خریدم و واقعا لذت بردم
      اما با تجربه ارکهام نایت بود که این استودیو شد یکی از محبوب ترین استودیو هام
      من با تجربه ارکهام نایت یاده فیلم شاهکار بتمن دارک نایت افتادم و خب همین دلیل محکمی بود تا راک استدی در قلبم جا بگیره

      Moein MM2EMINEM FANشبح گیمفا
  • Espresso گفت:

    بتسدا
    فرام
    کلی استودیو ایندی حال ندارم بنویسم🌚
    راکستار

    Moein MM2AlbertDracolaA,,sh.Bloodborne...Eternal...🤘Mohsenj74
  • Omid_Fsh گفت:

    ۱.Rockstar Games
    خالق سری GTA و RED DEAD بودن خودش یه دلیله برای این که من عاشق راکستار و بازیاش باشم حالا اگه بازیای دیگشونو مثل BULLY , MAX PYNE3,L.A.NOIRE هم اضافه کنم برای من به راحتی بهترین استودیو صنعت گیم میشه.
    ۲.Naughty Dog
    از قدیم و زمانی که ناتی داگ Crash Bandicoot و Jak and Daxter عرضه کرد این استودیو برای من جذاب شد و وقتی سری Uncharted و TLOU رو عرضه کرد تبدیل به یکی از بهترین استودیو های صنعت گیم برای من شد.

    ۳.Respawn Entertainment
    به نظر من جزء آندرریتدترین استودیوهایی که میشه نام برد ریسپاون هست استودیویی که هم تو سبک خودش پر استعداده و بازی هایی عرضه کرده که جزء بهترین های سبک شوتر نسل بودن(Titan Fall,Apex Legends) هم بازی ای ساخته کاملا متفاوت با سبک اصلیشون به اسم Star Wars Jedi: Fallen Order که بازم موفق بوده
    ۴.Bungie
    برای من خالق Halo و Master Chief جایگاه ویژه ای داره 🙂
    ۵.Ubisoft
    قطعا یوبیسافت قدیم منظورم هست که چند تا از بهترین تجربه های زندگیم رو ساخته از سه گانه اتزیو تا فارکرای ۳ و پرنس آف پرشیا و همچنین بازیای کمتر شناخته شدش مثل: Child of Light و The Adventures of TinTin – The secret of the Unicorn و Valiant Hearts: The Great War
    ۶.Moon Studios
    بنظرم Ori اگه هنری ترین گیمی نباشه که ساخته شده قطعا تو تاپ ۳ هست یکی از زیباترین و بهترین تجربه هایی بود که تو صنعت گیم تجربه کردم چه از لحاظ ویژوال چه از لحاظ موسیقی متن و ….
    ۷.playground games
    یه زمانی کلا فکر میکردم هیچ وقت سبک ریسینگ برام جذاب نخواهد شد تا وقتی فورتزا هورایزن عرضه شد و منی که هیچ وقت به این سبک علاقه نداشتم یک ماه تمام شبانه روز فورتزا بازی کردم بنظرم این استودیو شایسته بودن تو لیستو داره

    Moein MM2nfs3forever.DracolaA,,shنیتن دریک پیرAlbert🤘Mohsenj74
  • A Slash گفت:

    فرام سافتور

    رمدی(max payne era)

    راکستار

    اید سافتور

    ایرشنال گیمز(مرحوم)

    بایوور

    بدون ترتیب.

    Moein MM2Amir :))EspressoPC GAMERBloodborne...Eternal...Commander jensen
  • G.LN گفت:

    برا من راک استار و ناتی داگ لولشون یکیه
    ۲- سانتا مونیکا
    ۳- پلی گراند
    ۴- اینسامنیاک
    ۵- گوریلا گیمز

    Moein MM2AlbertA,,shنیتن دریک پیرEllie terminatorBloodborne🤘Mohsenj74
  • Aziz گفت:

    خیلی زیاد بازی نکردم ولی یکمی بلدم
    راکستار (سیاستش افتضاحه ولی بازی هاش شاهکارن)
    نانتی داگ به عشق کرش حیف شد دیگه کرش نمیده
    سگای قدیم بخاطر سونیکش
    اکتیویژن
    پلی دد البته کوچیک و مستقله ولی لیمبو و اینساید توپه

    Moein MM2
  • بدون ترتیب
    Arkane
    Bioware
    Za/um ( هانرری منشن:))
    Id software
    Supergiant games
    Valve
    Nintendo ( مخصوصا تیم اودیسه )
    .
    اینا فقط اونایین که چند تا بازی دارن ، اگر قرار باشه کلا بگم تیم چری و مون استودیو رو خیلی دوست دارم ، یه سریا هم یادم رفت طبق معمول

    Moein MM2Amir :))EspressoPC GAMERAlbert...Eternal...Arnald
  • Ali slh گفت:

    ۱رایوت گیمز
    ۲ تیم ۱۷
    ۳ موجانگ استدیو
    ۴ بتسدا
    ۵ فایر فلای

    MMYKING
  • علی گفت:

    راکستار
    کپکام
    پلی گراند
    ساکر پانچ

    Moein MM2nfs3foreverMR.BADGUYWitcher Geraltharvey bent
  • Bahram گفت:

    ولو
    بانجی سابق
    اپیک گیمز سابق
    بلیزارد سابق

    nfs3forever...Eternal...Amir :))EspressoPC GAMERAlbertArnald
  • راکستار
    ناتی داگ
    رمدی
    کوجیما پروداکشنز

    Moein MM2A,,shBloodborne
  • AQUARIUS گفت:

    بازی های capcom خیلی با سلیقه ی من سازگارن.

    Moein MM2Witcher Geralt
  • بتسدا_فرامسافتر _کپکام_راکستار _یوبسافت

    Moein MM2nfs3foreverWitcher GeraltBloodborne
    • nfs3forever گفت:

      کاش مرحمت میکردی لطف میکردی فرامسافتور وسط این اسطوره ها نمیچپوندی .

      Moein MM2
    • nfs3forever گفت:

      فرامسافتور آخه با کدومشون میشه مقایسه کرد !؟ کلا ۶ تا بازی داره ۲ فرنچایز ( در حال حاظر ) ، کپکام در مقام قیاس اقیانوسه در برابر برکه بیشتر از ۱۲ فرنچایز با حداقل ۱۲ سبک مختلف که هر کدوم شاهکاری هستند ( و باعث توسعه صنعت گیمینگ شدند ) تا حالا خلق کرده که تازه تو هر فرنچایزش هر تک به تکش عالی و ضمنا متنوع با سبک و سیاق منحصر بفرد و یونیک بودند ( به عنوان مثال رزیدنت ایول ۳ نمسیس و رزیدنت ایول ۴ که هر دو به یک فرنچایز تعلق دارند ولی بیشتر از تمام بازی های فرامسافتور متفاوت هستند ) . اگر دویل می کرای خلق نمیشد احتمالا نه تنها سری دارک سولز بلکه حتی شاید گاد آف واری هم خلق نمیشد پایه های بسیاری از بازی های امروزی در نسلهای ۵ و ۶ توسط کپکام خلق شدند .
      و اما راکستار همین قدر بگم که غیر شاهکار خلق نمیکنه مهم نیست تو زمینه مافیا و بزرگترین شبیه ساز زندگی امروز باشه یا ما رو با رد دد ریدمپشن به ملموس ترین شکل ممکن در دنیای وسترن غرق کنه یا با میدنایت کلوب ریسیگ آرکیدی ارائه بده که ما رو به سرحد هیجان و لذت برسونه . هر چند سال یکبار یه بازی میده بیرون همونم یا گوتی میشه یا حداقل جزو ۲ بازی برتر سال از دید تمام منتقدها و اکثر بازیبازهای دنیا .
      یوبیسافت هم که در بزرگی آی پی هاش زبان قاصره . دنیای جهان باز رو برای ما با شکوه و عظمت شاهکارهای بی نظیرش از نو تعریف کرد گیم پلی و مکانیکهای بدیع و نوآورانه اش در سبک های مختلف ( شوتر اول شخص ، شوتر سوم شخص ، مخفی کاری ، استراتژی و … ) صنعت گیم رو به اندازه دهه ها ارتقا داد .

  • اینسامنیاک ، حلال خور ترین استودیو صنعت گیم.

    Moein MM2CYRUSنیتن دریک پیر
  • kojemi گفت:

    فرام
    ناتی داگ
    سانتا مونیکا

    Moein MM2San Andreas_maنیتن دریک پیرA,,shBloodborne
  • Nima Zabihi گفت:

    ۱. Square Enix
    فقط به یاد Chrono Trigger❤️

    ۲. Nihon Falcom
    ۳. Bandai Namco

    Moein MM2بهزاد سالمی
  • عشق فقط کپکام والسلام🗿🗿
    هنوزم اون جامپ اسکیر رزیدنت ۷ مارگریت که داشتی از پله میرفتی بالا یادم میاد میترسم

    Moein MM2CYRUSWitcher GeraltBahramPC GAMER
  • ۱.راک استار فقط بخاطر ردد ۲
    ۲.کپکام
    ۳.استرانگ هولد نمیدونم استودیوش چی بود ولی سوم
    ۴.سازنده ی مختار

    Moein MM2San Andreas_manfs3foreverBahramPC GAMER
گپفا ۱۰# | استودیوهای بازی‌سازی برتر شما - گیمفا