نقدها و نمرات بازی Thymesia منتشر شدند
نقدها و نمرات اولین عنوان استودیوی اوربردر (OverBorder Studio) یعنی Thymesia منتشر شد. این بازی، سبک سولزلایک، مخصوصا Bloodborne را منبع الهام خود قرار داده است.
Thymesia یک عنوان اکشن نقشآفرینی به همراه سیستم مبارزۀ سریع و یک سیستم هجومی جدید به نام طاعون است. در یک پادشاهی که مردم با مرگ دست و پنجه نرم میکنند، شما در نقش یک شخصیت مرموز به نام Corvus قرار میگیرید که دشمنان خود را شکار و قدرت بیماریها را در دست میگیرد تا حقیقت را در خاطرات خود پیدا کند.
گیمفا ساعاتی پیش همراه با پایان امبارگوی بازی، نقد و بررسی Thymesia را منتشر کرد که خلاصهای از آن را در ادامه مطالعه میکنید.
گیمفا ۶/۱۰
Thymesia هم خدا را میخواهد و هم خرما! در لحظه میخواهد مثل Sekiro هجومی و در عین حال مانند Dark Souls دفاعی عمل کند. پیشبینی شما درست است، در نهایت به تعداد گل به خودی میزند. بازی پیشزمینههای روایی خود را به روش برترینهای این ژانر روایت میکند، اما در طراحی هنری محیط یا دشمنان المانی جذاب و نو قرار نمیدهد تا مشتاق دانستن سرگذشت سرزمین و دشمنان موجود در آن باشیم. تم الهام گرفته از Bloodborne هیچ نقطۀ جذابی ندارد، جز کلیشهها! با این وجود، هستۀ سیستم مبارزات و پیکربندی گیمپلی در کنار جذابیت برخی مهارتهای Skill Tree میتواند به نوعی بازی را از سقوط آزاد نجات دهد. اگر هیچ اثر سولز دیگری نمانده که تجربه نکرده باشید، Thymesia میتواند چند ساعتی شما را سرگرم کند.
محمد حسین کریمی
در ادامه خلاصهای از نقد و بررسی سایر وبسایتهای گیمینگ را مطالعه میکنید:
GameSpot 8/10
بعد از ده ساعت، Thymesia هنوز به اندازۀ قابل توجهی کوتاه است. در بیشتر اوقات، حس کلی یک سرسخت تا یک ماشین کشتار قدرتمند را پیدا میکنید و ایدههای فوقالعادۀ بازی در بعضی از مبارزات شدید به اوج خود میرسند. در حالی که چند عنصر در تجربۀ کلی مناسب نیست، Thymesia این موضوع را درک میکند که چه چیزی برای منابع الهام خود بیشترین اهمیت را دارد و با اضافه کردن چندین حقه از خود، یک تجربۀ سولزلایک کوچک، زیرکانه و ارزشمند را ایجاد میکند.
God is a Geek 8/10
Thymesia یک سولزلایک بی پروا و خوشظاهر است و شاید جدا از عناوین فرامسافتور، در میان بهترینهای این سبک قرار بگیرد.
IGN Italia 7.5/10
یک سولزبورن که فاقد بهینهسازی بوده، اما به لطف یک سیستم مبارزۀ جالب، سرگرمکننده ظاهر میشود. حتی اگر چالش آن از سختترین عناوین در این زیرسبک بیشتر نباشد.
Easy Allies 7/10
Thymesia به عنوان اولین بازی استودیوی اوربردر کمبودهایی دارد، اما به لطف تمرکز روی هستۀ مکانیک سیستم مبارزۀ آن و به کمک تنوع سیستم طاعون سلاحها، تجربۀ خوبی را ممکن میسازد. شاید در میان بهترینهای این سبک قرار نگیرد، اما به اندازۀ کافی خوب است تا آن را به پایان رساند.
WellPlayed 6.5/10
Thymesia هستۀ چیزی که سبک اکشن را بسیار لذتبخش میکند را درک کرده، اما در اجرای هدفمند ایدهها و جهان خود ناموفق است.
VG247 6/10
میتوانید ترکیب یک بازی خوب را در قلب Thymesia ببینید، اما به نظر میرسد که تیم تنها قادر به ارائه یک نمونۀ اولیه بوده است؛ اجزای سازندۀ چیزی بزرگتر، قبل از اینکه تعداد آن به پایان برسد. شما به آسانی میتوانید ده ساعت را در بازی گذرانده و اگر تصمیم به امتحان بیلدهای مختلفی داشته باشید، احتمالا به وقت بیشتری نیاز خواهید داشت؛ اما ممکن است ارزش ۲۵ دلار را نداشته باشد.
Screen Rant 4/10
قسمتهای خاصی از بازی Thymesia شامل جرقۀ چیزی بزرگتر میشود؛ اشارهای به پتانسیل تحقق نیافته آن که با این انتشار از دست رفت.
بازی Thymesia در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ (۱۸ آگوست ۲۰۲۲) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس، نینتندو سوییچ و PC منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۴ به انتخاب آرمین مُکاری، نویسنده
- مروری بر عملکرد محتوایی ایکس باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
نظرات
اگه قرار بود هر کی یه سولزبورن ناب تحویل گیمر های سخت پسند بدها
دیگه بلادبورن و دارک سولز و سکیرو و الدن ربنگ
اینجا به چشم نمی امدند
جا پای بزرگان گذاشتن خیلی خیلی فراتر از این صحبتهاست
که بخواهید با یک گیم ده ساعته ان را تصاحب کنید
ولی باز جای تشویق دارد
امید داریم بهتر شوید
اگه قرار بود هر بازی ای رو با بزرگای اون ژانر مقایسه کنیم و یاداوری کنیم به اونا نرسیدن ۹۵ درصد بازیای دنیا رو باید مینداختیم دور. مگه هر بازی ای که میاد قصد رقابت با بزرگترین بازیا رو داره که یاداوری میکنی کیفیت اینا بهتره؟
افتضاح
ول میکنی ؟
از کی تا حالا ۷۰/۱۰۰ شده افتضاح بعدشم برا یه ایپی جدید از این استدیو.. من که با مبارزاتش خیلی حال کردم و تو نقد گیم فا ام ازش تعریف شده بود ، حیفه از دست بدیم این بازیو بهرحال
بد هم نشده ولی انتظار بیشتری ازش داشتم. چشممو گرفته بود
شوتر و سولز لایک ساختن کار هرکسی نیست
اما از اینکه رقابت بیشتر شه بدمون نمیاد پس امیدوارم این استودیو هم پیشرفت بالایی داشته باشه
منم گفتم امید داریم بهتر بشن
اخه تمام صحنه ها کپی پیسته از چنتا بازی
خواهش دارم ازتون کپی برداری رو با رقابت کردن اشتباه نگیرید
ما گیمر هستیم پس باید گیم بیاد که پلی بدیم
نه یه کپی پیست از بلاد و سکیرو و دارک سولز
حرف ما این است
خودت باش تا برنده بازی باشی
تقلید نکن که بازنده ای ما هواسمون هست
اوکی ؟
افتاد که خداروشکر اگه نیفتاد مشکل داری برادرم
شوتر کار هر کسی نیست؟از ریسپاون تا house mark که تازه کار تره همه دارن شوتر میسازن تعداد سولز سازهای خفن به تعداد انگشت دست نمیرسه ولی شوتر ساز تا دلت بخواد هست.
از قرار معلوم فقط برای کاور بازی از بلاد بورن الهام گرفتن بقیه اش…
بله درست حدس زدید. گیمفا از گیم اسپات هم تندتر نقد کرده!
پس پیشنهاد میدم نقد آی جی ان رو بخونید.
من کاری به نمراتش ندارم خودمم عاشق سبک سولزلایکم ولی ارزش این قیمت رو نداره شاید اگر زیر ۲۰ دلار بود خیلی مناسب تر بود چون واقعا بازی خیلی کوتاهه و فاقد نیوگیم پلاس هست.
سایت شما چرا تو متاکریتیک نقداش قرار نمیگیره ؟ بازی سنتر هست ولی گیمفای قدیمی فقط اپن کریتیک هست .