ترفندهای جالب ماینکرافت که نمی‌دانستید - گیمفا
ترفندهای جالب ماینکرافت که نمی‌دانستید - گیمفا
ترفندهای جالب ماینکرافت که نمی‌دانستید - گیمفا
ترفندهای جالب ماینکرافت که نمی‌دانستید - گیمفا

ترفندهای جالب ماینکرافت که نمی‌دانستید

پست گیمفا
۱۱:۵۰ ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
ترفندهای جالب ماینکرافت که نمی‌دانستید - گیمفا

یکی از خلاقانه‌ترین عناوین تاریخ بازی‌ها، ماینکرافت است که از سال ۲۰۱۱ تا الان توانسته مخاطبان زیادی را جذب خود کند و به اصطلاح جامعه خود را تشکیل دهد. ما در این مقاله قصد داریم تا ترفندهای جالبی که حاصل ابداعات ذهن خلاق کاربران ماین کرافت است، را با شما درمیان بگذاریم.

با دانلود ماینکرافت (نسخه جیبی) از بازار با اینترنت نیم‌بها و همینطور یادگیری ۵ ترفندی که اینجا یاد می‌گیرید، در بازی کولاک به پا کنید. همه چیز به زودی تحت فرمان شما در می‌آید؛ با یادگیری این ترفند‌ها چنان قدرتمند می‌شوید که از پس هرکاری بر می‌آیید؛ پس دیگر جای معطلی نیست، با ترفندهای ماینکرافت به پادشاه افسانه‌ای ماینکرافت تبدیل شوید.

۱) امکان قرار دادن مشعل روی میز

در ماینکرافت خلاقیت حرف اول را می‌زند. شکوه و عظمت خانه یا قصر شما در این بازی است که نشان می‌دهد چقدر توانایی دارید؛ قرار دادن شمع روی میز در Minecraft باعث می‌شود تا تالار قصرتان را زیباتر از همیشه کنید و فضایی را در آن بسازید که هر کسی با دیدن آن به نبوغ شما پی‌ببرد. تصور کنید بعد از یادگرفتن این تکنیک حتی می‌توانید راه‌روهای تاریک و پلکان با عظمت کاخ‌تان را چقدر زیبا کنید.

راز انجام دادن این کار استفاده از بلوک شفاف است. پشت میز یا بلوک‌های پلکان، یک بلوک شفاف بگذارید و سپس طوری بایستید که خودتان روبه‌روی میز باشید؛ سپس یک شمع را روی بلوک شفاف بگذارید و معجزه اتفاق می‌افتد. حالا شما یک شمع روی میز دارید.

از این ایده حتی می‌توانید برای ساخت یک میز زیبا وسط پذیرایی یا تالار خود نیز استفاده کنید. در این میز از چند پایه استفاده شده و زیر تمام بلوک‌های آن، از بلوک شفاف استفاده‌ شده و به شما اجازه می‌دهد که با یک طراحی فوق‌العاده‌، هرچیزی که مایلید را بسازید.

۲) با یک مانع کار زامبی‌ها را تمام کنید

ترفندهای جالب ماینکرافت که نمی‌دانستید - گیمفا

همه چیز در دنیای ماینکرافت امن و امان است؛ البته تا زمانی که هنوز شب فرا نرسیده است. با تاریک شدن هوا سروکله زامبی‌ها و موجودات اهریمنی پیدا می‌شود. آن‌ها می‌آیند تا زندگی‌تان را بهم بریزند و شما را به نابودی بکشانند. جنگیدن روبه‌رو همیشه فکر خوبی نیست، گاهی شما نیاز دارید که در آرامش به ساخت‌‌وساز درون خانه‌تان مشغول شوید و یا حتی حوصله مبارزه با این موجودات اهریمنی را ندارید؛ پس چاره چیست؟ چطور می‌شود بدون درگیری جلوی آن‌ها را گرفت؟

فکر خودتان را به کار بیندازید و راه ورودی خانه را به صورت مرموز و غیرقابل نفوذ بسازید. اگر در ورودی خانه شما هم سطح زمین باشد، زامبی‌ها قطعا به شما حمله‌ور می‌شوند و به سراغ‌تان می‌آیند؛ اما زامبی‌ها هرچقدر هم که خشن و ترسناک باشند، باز هم عقل درست‌وحسابی ندارند. فقط کافیست شکاف ورودی خانه یا همان درب ورود را، یک یا دو بلوک بالاتر از سطح زمین بسازید تا این موجود ترسناک اما بی‌عقل نتواند وارد شود.

 البته همه چیز به دکور شما بستگی دارد. گاهی ممکن است در طراحی خود یک در عجیب‌ومرموز بسازید که حتی انسان‌ها هم نتوانند آن را پیدا کنند، چه رسد به زامبی‌ها؛ گاهی هم ممکن است لازم باشد تا در کاخ یا خانه خود را هم سطح زمین بسازید. در این مواقع توصیه می‌کنیم از حصار استفاده کنید. به این‌ترتیب علاوه‌براین که زامبی نمی‌تواند وارد شود، خودش را هم به دردسر می‌اندازد؛ چون شما می‌توانید از پشت حصار یک درس حسابی به او بدهید

۳) برای خود بادیگارد استخدام کنید

وقتی در حال ساخت یک قلمرو در ماین کرافت هستید؛ یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن دقت کنید محافظت از آن است. هرچه قلمرو شما و چیز‌هایی که می‌سازید  بیشتر شود، محافظت از آن‌هم سخت‌تر می‌شود؛ موجودات شیطانی مانند زامبی‌ها همیشه ممکن است به شما حمله کنند و هرچه رشته‌اید را پنبه کنند. بنابراین بهترین راه استخدام یک یا چند محافظ است. محافظانی قدرتمند که از پس هر موجودی بربیایند.

بهترین محافظان در بازی ماینکرافت، گولم‌ها هستند. آن‌ها موجوداتی هستند که قدرت زیادی دارند و به راحتی از پا در نمی‌آیند. برای احضار کردن یک گولم آهنی باید چند بلوک آهنی را به شکل T روی هم قرار دهید و در آخر یک کدوتنبل را روی آن بگذارید. با این کار در کمال شگفتی و تعجب می‌بینید که آن موجود به حرکت در می‌آید و به شما خدمت می‌کند.

روش احضار گولم برفی هم مانند گولم آهنی است؛ فقط کافیست بجای بلوک آهنی از بلوک‌های برفی استفاده کنید؛ اما دقت کنید که گولم برفی فقط در مناطق برفی زنده می‌ماند و در مکان‌های دیگر ذوب می‌شود. علاوه بر محافظت از کاخ یا خانه خود، ساخت چند گولم همیشه در هر منطقه‌ای مفید است. مثلا اگر خواستید یک روستا را از شر زامبی‌ها نجات دهید، چند گولم در آنجا بسازید. 

۴) راهی دیگر برای نابودی Blaze

ترفندهای جالب ماینکرافت که نمی‌دانستید - گیمفا

در دنیای ندر (Nether) موجودی به نام بلیز (Blaze) وجود دارد که یکی از سرسخت‌ترین دشمنان شما است. او یک شخصیت قدرتمند و افسانه‌ای است که به راحتی از پا در نمی‌آید. اغلب بازیکنان در Minecraft برای نابودی او از روش‌ها مختلفی استفاده می‌کنند که بسیار خطرناک است؛ چون بلیز آتش‌هایی را به سمت شما پرتاب می‌کند که یک لحظه غفلت کافی‌ است تا شما را به نابودی بکشاند و در مواد مذاب بسوزاند.

اما همیشه یک راه حل خوب وجود دارد: گلوله‌های برفی. بلیز از آتش ساخته شده و مواد مذاب روی او اثر نمی‌گذارد؛ اما فراموش نکنید که برف دشمن همیشگی آتش است. با پرتاب کردن گلوله‌های برفی به سمت بلیز می‌توانید او را نابود کنید و اگر این کار را از دور انجام دهید، خیالتان راحت است که بلایی سر خودتان نمی‌آید. همیشه قدرتمندترین افراد در مبارزه‌ها، سلاح‌های قوی ندارند، بلکه ذهنی قوی دارند. از هوش خود استفاده کنید و بلیز را به جهنم بفرستید. 

۵) زغال چوبی را جایگزین زغال سنگ کنید

زغال سنگ یکی از موادی است که در این بازی به راحتی گیر نمی‌آید؛ مخصوصا وقتی شما برای ساخت چیز‌ی که در نظر دارید، به مقدار زیادی از آن نیاز داشته باشید. بازی ماین کرافت دنیای بی‌حدومرز خلاقیت و ساختن است؛ پس اگر نمی‌توانید یک منبع بی‌نهایت از زغال سنگ داشته باشید، آن‌را بسازید.

بهترین جایگزین زغال سنگ، استفاده از زغال چوب است. بی‌نهایت چوب در دنیای Minecraft  وجود دارد و فقط کافیست چوب‌ها را آتش بزنید و با ذوب کردن آن‌ها هر تعداد زغال که نیاز دارید را بسازید. یک ماجراجوی بزرگ در دنیای این بازی همیشه راهی پیدا می‌کند تا اقلام مورد نظرش را بدست بیاورد؛ پس از این تکنیک استفاده کنید و مثل حرفه‌ای‌ها ساخت‌وساز کنید.

ترفندهای جالب ماینکرافت که نمی‌دانستید - گیمفا

ماینکرافت؛ هیجان‌انگیزترین دنیای مجازی بازی‌ها

جهان گسترده‌ بازی Minecraft در سال ۲۰۱۱ توسط کمپانی Mojang به دنیای گیم معرفی شد و سهم بزرگی از آن را تسخیر کرد. این بازی در حال حاضر به یکی از پادشاهان جهان بازی‌ تبدیل شده است و طرفداران بی‌شماری دارد. ماین کرافت در همان ابتدا یعنی فقط یک سال پس از ورودش به دنیای گیم برنده جایزه بهترین بازی سال شد و غوغایی به‌پا کرد که هنوز هم نخوابیده است.

امیدواریم در این مقاله ترفندهای ماین کرافت موبایل که با اقتباس از مجله بازار نوشته شده، توانسته باشیم فوت‌های کوزه‌گری کوچکی در این بازی را به شما نشان دهیم. شما چه ترفندهای دیگری می‌شناسید که در این مقاله نیاورده‌ایم؟! آن‌ها را در کامنت‌ها بنویسید.

DARKSIRENنامرئیGGDream in Red (Playstation T)ZahragamerAmir RingoSkyrim : The Elder Scrolls Vmarioامیر حسینmeysambAminPS&PC.ParhamAlbert Wesker

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ترفندهای جالب ماینکرافت که نمی‌دانستید - گیمفا
ترفندهای جالب ماینکرافت که نمی‌دانستید - گیمفا
ترفندهای جالب ماینکرافت که نمی‌دانستید - گیمفا
ترفندهای جالب ماینکرافت که نمی‌دانستید - گیمفا
ترفندهای جالب ماینکرافت که نمی‌دانستید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ترفندهای جالب ماینکرافت که نمی‌دانستید - گیمفا