فاجعه‌ای به نام دنیای سینمایی دی‌سی - گیمفا
فاجعه‌ای به نام دنیای سینمایی دی‌سی - گیمفا
فاجعه‌ای به نام دنیای سینمایی دی‌سی - گیمفا
فاجعه‌ای به نام دنیای سینمایی دی‌سی - گیمفا

فاجعه‌ای به نام دنیای سینمایی دی‌سی

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
دنیای سینمایی دی‌سی

دنیای سینمایی دی‌سی یک فاجعه تمام عیار به نظر می‌رسد و کمپانی برادران وارنر باید پاسخگوی سوالات بسیار مهمی باشد.

آینده دنیای سینمایی دی‌سی پیچیده و نامشخص به نظر می‌رسد و همین باعث شده تا بیننده‌ها و طرفداران سوالات بسیار مهمی داشته باشند که کمپانی برادران وارنر باید به آن‌ها پاسخ بدهد. این دنیای سینمایی در سال ۲۰۱۳ میلادی با فیلم مرد پولادین (Man of Steel) شروع شد و زک اسنایدر (Zack Snyder) برنامه‌ای برای ساخت پنج فیلم در ذهنش داشت.

با این حال، کمپانی برادران وارنر خواستار سرعت بخشیدن به این برنامه‌ها شد تا بتواند با کمپانی دیزنی و دنیای سینمایی مارول رقابت کند که باعث آشفتگی این دنیای سینمایی شد. مهم نیست که دنیای سینمایی دی‌سی کدام مسیر را در پیش می‌گیرد چراکه همیشه مشکلاتی تازه برای خودش ایجاد می‌کند و درگیر مسائل مختلف می‌شود.

سال ۲۰۲۲ میلادی برای دنیای سینمایی دی‌سی بدون مشکل نبوده است، هر چند که آثار قابل قبولی نیز در سال جاری برای بیننده‌ها به نمایش در آمده بودند. در این سال، فیلم بتمن (The Batman) ساخته مت ریوز (Matt Reeves) روی پرده سینماها اکران شد و به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کرد. در این فیلم، رابرت پتینسون (Robert Pattinson) نقش بتمن را بازی می‌کرد،‌ بتمنی که جزو دنیای سینمایی اصلی دی‌سی محسوب نمی‌شود و دنیای متفاوتی دارد. جیمز گان (James Gunn) نیز با سریال پیس‌میکر (Peacemaker) با بازی جان سینا (John Cena) در نقش اصلی همه را شگفت‌زده کرد. در این اثر، حضور کوتاه برخی از اعضای گروه لیگ عدالت نیز بسیار جالب‌توجه بود.

دنیای سینمایی دی‌سی

این در حالی است که فیلم فلش (The Flash) به دلیل مشکلاتی که بازیگر اصلی آن یعنی ازرا میلر (Ezra Miller) ایجاد کرده،‌ آینده نامشخصی دارد و از سوی دیگر، فیلم آکوامن و آخرین پادشاهی (Aquaman and the Lost Kingdom) تحت تاثیر دادگاه جانی دپ (Johnny Depp) و امبر هرد (Amber Heard) قرار دارد.

در کامیک‌کان سن‌دیگو ۲۰۲۲، بسیاری از طرفداران منتظر خبرهای بسیار خوبی از دنیای سینمایی دی‌سی بودند و انتظار داشتند که در این رویداد، بازگشت هنری کویل (Henry Cavill) به نقش سوپرمن اعلام شود. با این حال، این اتفاق رخ نداد و مدتی پس از آن نیز فیلم بت‌گرل (Batgirl) کنسل شد. ساخت این فیلم با بودجه ۹۰ میلیون دلاری تقریبا تکمیل شده بود ولی کمپانی برادران وارنر تصمیم گرفت تا هرگز آن را پخش نکند.

ناامیدی بیننده‌ها و طرفداران از دنیای سینمایی دی‌سی کاملا منطقی و قابل درک است چراکه نزدیک به یک دهه است که آثار دی‌سی آن انسجام و آینده‌نگری لازم را ندارند. به تازگی کمپانی برادران وارنر با کمپانی دیسکاوری ادغام شدند و حالا مدیر جدید این کمپانی یعنی دیوید زاسلاو (David Zaslav) به دنبال آن است تا تحولی در این دنیای سینمایی ایجاد کند و آن را به سمت دلخواه خودش سوق بدهد.

با وجود تغییرات گسترده‌ای که در دنیای سینمایی دی‌سی رخ دادند اما برنامه اکران برخی از فیلم‌ها همچنان به قوت خود باقی مانده‌اند. به عنوان مثال، فیلم بلک آدام (Black Adam) در اواخر سال جاری میلادی اکران می‌شود ولی این امکان وجود دارد که اکران فیلم شزم! خشم خدایان (Shazam: Fury of the Gods) و فیلم آکوامن ۲ به تاخیر بیافتند. در ادامه همراه با ما باشید تا به بررسی بزرگترین سوالات در مورد دنیای سینمایی دی‌سی بپردازیم.

بتمن دی‌سی کیست؟

بتمن دی‌سی کیست

یکی از موضوعاتی که باید سریع‌تر به آن رسیدگی شود، مشخص کردن بتمن دنیای سینمایی دی‌سی است. زک اسنایدر در فیلم بتمن در مقابل سوپرمن: طلوع عدالت (Batman in Batman v Superman: Dawn of Justice) بن افلک (Ben Affleck) را به عنوان بتمن معرفی کرد. افلک در فیلم جوخه انتحار (Suicide Squad) و فیلم لیگ عدالت (Justice League) نیز این نقش را بازآفرینی کرده بود.

با این حال، در فیلم «بتمن» ساخته مت ریوز، رابرت پتینسون به عنوان بتمن معرفی شده بود. البته این فیلم بخشی از دنیای سینمایی دی‌سی محسوب نمی‌شود و در دنیایی جداگانه قرار دارد. مایکل کیتون (Michael Keaton) نیز که در دهه ۹۰ میلادی نقش بتمن را بازی کرده بود، قرار است این نقش را در فیلم «فلش» بازی کند و به احتمال زیاد نیز به بتمن اصلی دنیای سینمایی دی‌سی تبدیل شود. به همین دلیل بود که مایکل کیتون حضوری کوتاه در فیلم «بت‌گرل» داشته بود.

مایکل کیتون همچنین حضوری کوتاه در فیلم «آکوامن و پادشاهی گمشده» را بازی کرده اما به تازگی مشخص شده که بن افلک جایگزین او شده است. از همین رو، بهتر است که سریع‌تر بتمن دنیای سینمایی دی‌سی مشخص شود. همانطور که انتظار می‌رود، بتمن با بازی رابرت پتینسون در دنیایی کاملا جدا قرار دارد و حالا کمپانی براردران وارنر و استودیو دی‌سی باید از بین بن افلک و مایکل کیتون یکی را به عنوان بتمن آینده دنیای سینمایی خود انتخاب کنند. البته این احتمال نیز وجود دارد که بازیگر جدیدی برای این نقش انتخاب شود.

وضعیت سوپرمن در دنیای سینمایی دی‌سی

وضعیت سوپرمن در دنیای سینمایی دی‌سی

آینده سوپرمن در دنیای سینمایی دی‌سی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با اینکه سوپرمن با بازی هنری کویل تحت کارگردانی زک اسنایدر نتوانست چندان برجسته باشد اما از آن زمان،‌ طرفداران به شدت خواهان بازگشت او به این نقش هستند. البته اختلافات بین هنری کویل و برادران وارنر بر سر قرارداد سبب شده بود تا حضور کوتاه سوپرمن در فیلم «شزم» یا سریال «پیس‌میکر» بدون چهره باشد.

در حال حاضر، امیدی برای ساخت فیلم مرد پولادین ۲ (Man of Steel 2) وجود ندارد و در همین حین نیز مایکل بی جوردن (Michael B. Jordan) به دنبال ساخت سریالی از سوپرمن برای پخش از سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس است که در آن، یک بازیگر آفریقایی آمریکایی نقش سوپرمن را بازی خواهد کرد. با اینکه شایعاتی در مورد بازگشت هنری کویل به نقش سوپرمن وجود داشته اما همچنان وضعیت این کاراکتر نامشخص است تا دنیای سینمایی دی‌سی یکی از مهم‌ترین کاراکترهای خود را در اختیار نداشته باشد.

آینده گروه لیگ عدالت

zack snyder's Justice League

یکی دیگر از سوالاتی که کمپانی برادران وارنر باید به آن بپردازد، آینده گروه لیگ عدالت است. در سال ۲۰۱۷ میلادی و در فیلم «لیگ عدالت» برای اولین بار بتمن با بازی بن افلک، سوپرمن با بازی هنری کویل، واندر وومن با بازی گل گدوت (Gal Gadot)، آکوامن با بازی جیسون موموآ (Jason Momoa)، فلش با بازی ازرا میلر و سایبورگ با بازی ری فیشر (Ray Fisher) گردهم جمع شدند.

خروج زک اسنایدر از کارگردانی این فیلم و تغییرات انجام شده توسط جاس ویدون (Joss Whedon) در فیلم «لیگ عدالت» سبب شدند تا این فیلم نتواند توجه مخاطبان را بدست بیاورد. آینده کاراکترهای اصلی این اثر همچنان نامشخص است و به همین دلیل نیز هیچ حرکتی در زمینه ساخت فیلم دوم «لیگ عدالت» انجام نشده است.

آیا بازیگر دیگری برای نقش فلش انتخاب می‌شود؟

آیا بازیگر دیگری برای نقش فلش انتخاب می‌شود

دعوا، ضرب و شتم و دستگیری از جمله مشکلاتی هستند که ازرا میلر در ماه‌های اخیر برای خودش ایجاد کرده و از همین رو این سوال ایجاد شده که آیا دنیای سینمایی دی‌سی، بازیگر دیگری را برای نقش فلش انتخاب خواهد کرد یا خیر. از سوی دیگر، نقش‌آفرینی ازرا میلر در نقش فلش نیز چندان باب میل طرفداران نبوده و همین باعث شده تا افراد بیشتری خواهان خروج او از این نقش باشند.

در این میان، طرفداران افرادی همچون گرنت گاستین (Grant Gustin) از سریال «فلش» شبکه سی دابلیو، الیوت پیج (Elliot Page) و همچنین دیلن اوبرایان (Dylan O’Brien) را برای این نقش پیشنهاد دادند. با این وجود، به نظر می‌رسد که کمپانی برادران وارنر تا زمان اکران فیلم «فلش» در سال ۲۰۲۳ میلادی هیچ اقدامی در این رابطه انجام نخواهد داد.

آینده دیگر فیلم‌های دی‌سی

تاپ ۱۰ بررسی ویدیویی ۱۰ نکته از فیلم the batman

کنسل شدن ناگهانی فیلم «بت‌گرل» آینده دیگر پروژه‌های دنیای سینمایی دی‌سی را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. کمپانی برادران وارنر اخیرا تصمیم گرفته تا به جای پخش فیلم‌ها از سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس، فیلم‌های بلاک‌باستری و جذابی برای اکران روی پرده سینماها بسازد. با این حال، این موضوع در تناقض با برخی از پروژه‌های فعلی این کمپانی قرار دارد.

فیلم بلک کانری (Black Canary) برای پخش از سرویس اچ‌بی‌او مکس در دست توسعه بوده و از همین رو، انتظار می‌رود که این پروژه نیز به سرنوشت فیلم «بت‌گرل» دچار شود. فیلم بلو بیتل (Blue Beetle) نیز احتمالا همین گونه خواهد بود. البته در این میان، شایعاتی در مورد ساخت فیلم سوپرگرل (Supergirl) با بازی ساشا کیل (Sasha Calle) در نقش اصلی وجود دارد اما این پروژه هنوز چراغ سبز نگرفته است.

کمپانی برادران وارنر در میان این پروژه‌های مختلف خود به دنبال ساخت فیلم جوکر: جنون مشترک (Joker: Folie A Deux) است که دنباله‌ای برای فیلم اصلی به شمار می‌رود و در سال ۲۰۲۴ میلادی اکران خواهد شد. البته این فیلم جدا از دنیای سینمایی دی‌سی است. فیلم واندر وومن ۳ (Wonder Woman 3) و فیلم بتمن ۲ (The Batman 2) از جمله پروژه‌هایی است که در حاشیه امنیت قرار دارند و ساخت آن‌ها بسیار متحمل خواهد بود.

آینده دنیای سینمایی دی‌سی

آینده دنیای سینمایی دی‌سی

فیلم «بلک آدام»، فیلم «شزم! خشم خدایان»، فیلم «آکوامن و پادشاهی گمشده» و همچنین فیلم «فلش» از جمله فیلم‌های آینده دنیای سینمایی دی‌سی به شمار می‌روند. با این حال، این سوال برای بیننده‌ها ایجاد شده که پس از این فیلم‌ها، چه آثاری ساخته خواهند شد.

مدیر جدید کمپانی برادران وارنر یعنی دیوید زاسلاو به دنبال آن است تا دنیای سینمایی دی‌سی بتواند با دنیای سینمایی مارول رقابت کند و از همین رو سعی دارد یک برنامه و قوس داستانی ۱۰ ساله را برای این دنیای سینمایی شکل بدهد. در هر صورت، دنیای سینمایی دی‌سی باید آینده مشخص و مطمئنی داشته باشد تا بتواند توجه بیننده‌ها را به خود جلب کند. مشخصا شدن پروژه‌های آینده دی‌سی، کمک شایانی به سر و سامان یافتن آن می‌کند.

فیلم «فلش» دنیای سینمایی دی‌سی را ریبوت می‌کند؟

فیلم فلش دنیای سینمایی دی‌سی را ریبوت می‌کند

شایعاتی وجود دارند که از احتمال ریبوت شدن دنیای سینمایی دی‌سی با فیلم «فلش» خبر می‌دهند. با توجه به همه دلایل و مشکلاتی که در بالا ذکر شده بودند، ریست شدن دنیای سینمایی دی‌سی می‌تواند حرکت بسیار خوبی برای کمپانی برادران وارنر باشد.

داستان فیلم «فلش» بر محوریت مولتی‌ورس است و این امکان را فراهم می‌کند تا این دنیای سینمایی تغییر پیدا کند و کمپانی برادران وارنر بتواند بازیگران نقش‌ها را تغییر بدهد و این دنیای سینمایی را یک بار برای همیشه در مسیر درست حرکت بدهد. در کل، ریبوت شدن دنیای سینمایی دی‌سی با فیلم «فلش» بهترین حرکت ممکن به نظر می‌رسد و باید دید که کمپانی برادران وارنر این کار را انجام خواهد داد یا خیر.

آیا اسنایدروِرس ادامه پیدا می‌کند؟

آیا اسنایدروِرس ادامه پیدا می‌کند

به لطف پخش شدن فیلم «لیگ عدالت» نسخه زک اسنایدر در سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس در سال ۲۰۲۱ میلادی، طرفداران به شدت خواهان از سرگیری دوباره اسنایدرورس (SnyderVerse) هستند.

تغییر مدیریت کمپانی برادران وارنر نیز این امید را ایجاد کرده که دوباره چشم‌انداز زک اسنایدر برای دنیای سینمایی دی‌سی در دستور کار قرار بگیرد. با این حال، کمپانی برادران وارنر و زک اسنایدر راه خود را از یکدیگر جدا کرده‌اند و به نظر می‌رسد که اسنایدرورس به تاریخ پیوسته و احیای دوباره آن دور از انتظار خواهد بود.

کوین فایگی دنیای سینمایی دی‌سی کیست؟

کوین فایگی دنیای سینمایی دی‌سی کیست

کوین فایگی (Kevin Feige) سکان دنیای سینمایی مارول را در دست دارد و چشم‌انداز او سبب شده تا این دنیای سینمایی آینده درخشان و مشخصی داشته باشد. نبود چنین فردی در دنیای سینمایی دی‌سی کاملا به چشم می‌آید و زک اسنایدر، جف جانز (Geoff Johns) و والتر هامادا (Walter Hamada) هیچ کدام نتوانستند از عهده این کار بر بیایند.

حالا به نظر می‌رسد که کمپانی برادران وارنر به دنبال پیدا کردن فردی است تا بتواند سکان دنیای سینمایی دی‌سی را همانند کوین فایگی در دست بگیرد. در حال حاضر اینکه چنین فردی انتخاب خواهد شد یا خیر، مشخص نیست اما در کل، مدیریت والتر هامادا در استودیو دی‌سی رو به پایان است و باید دید که چه کسی سکان این استودیو را در دست خواهد گرفت و آیا خواهد توانست عملکردی همانند کوین فایگی داشته باشد یا خیر؟


دنیای سینمایی دی‌سی روز‌ به روز پیچیده‌تر می‌شود و همین باعث شده تا مشکلات متعددی در آن ایجاد شود. حالا کمپانی برادران وارنر و مدیریت جدید آن باید به این مشکلات رسیدگی کنند و یک بار برای همیشه این دنیای سینمایی را سر و سامان بدهند. نظر شما در این باره چیست؟

منبع: اسکرین رنت

DARKSIRENبهزاد سالمیMariomanmatrix4221489MRIPnaryhdTUPACEspressoAmir RingoCameraManیوهانجیمSquatlatexO2Albertmeysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فاجعه‌ای به نام دنیای سینمایی دی‌سی - گیمفا
فاجعه‌ای به نام دنیای سینمایی دی‌سی - گیمفا
فاجعه‌ای به نام دنیای سینمایی دی‌سی - گیمفا
فاجعه‌ای به نام دنیای سینمایی دی‌سی - گیمفا
فاجعه‌ای به نام دنیای سینمایی دی‌سی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • TUPAC گفت:

    خدا وکیلی هرچی فیلم بد داده ولی فیلم خوب هم داره مثلا:
    بتمن ۲۰۲۲،شزم،جوکر،سه گانه نولان، فصل های ابتدایی سریال های فلش و ارو

    DARKSIRENAlbertمحمدمتین.CameraManیوهانmarioAlireza
  • O2 گفت:

    این همه کاراکتر های خوب و متنوع و پر پتانسیل، اما از اون طرف هم این همه مدیران بیشعور داره به جاش، هیف…

    بهزاد سالمی
  • . گفت:

    فیلم جوکر از آثار با کیفیت وارنر برادر هست 🙂 .
    کاشکی درباره جوکر هم مینوشتید .

    MariomanArnaldXboss Series 5
  • Rezag1 گفت:

    سریال هارلی کویین و سندمن رو فراموش کردین واقعا دی سی در نوع خودش یه شاهکار و تونسته دنیایی ابر قهرمانی رو از نو بنوسه

    🇮🇷Hulk🇮🇷
  • Smash گفت:

    مشکل اینه که دی سی افتاد دست وارنر برادرز و در گیر یه مسائلی شد که ربطی به دنیای کامیک و داستانش نداشت و کمپانی چیزهایی رو میخواد به زور از طریق این فیلمها تو ذهن مخاطب فرو کنه که همیشه داستان و شخصیت ها رو خراب کرده.
    جریانات آفریقایی آمریکایی و زن و مرد و نژاد هم که داره به کاراکترهای دی سی میرسه…

    کلا دنیای سینمایی دی سی پر پر شدست…
    عملاً صاحاب نداره… نباید همزمان چنتا فیلم و بازیگر از یه کاراکتر داشته باشیم.

    بهزاد سالمی🇮🇷Hulk🇮🇷
  • MRIP گفت:

    بنظرم دی سی باید از همون اول دنبال یکی مث کوین فایگی میبود در واقع زک اسنایدر میتونست به خوبی رهبری کنه اما خب از همون اول وارنر فقط بخاطر موفقیت و شکست یه فیلم میخواست تغییر تو برنامه اسنایدر ایجاد کنه البته بنطرم بیشتر مشکلات بخاطر بد شانسی که در کل دی سی اورد بود اگ مشکلی که برای زک افتاد رخ نمیداد حداقلش الان یه برنامه ای بود که اصلاحش کنیم الان رسما بدون برنامه شده کاراشون و از بد شانسیای دیگر هم میشه به همین حواشی زیاااد بازیگراش اشاره کرد . یه مشکل دیگم ک‌ وجود داره و در بالا بهش اشاره نشد اینه ک شخصیت های دی سی قبل از دنیای سینماییش هم شناخته تر بود از شخصیت های مارول قبل از دنیای سینمایی و این سبب‌ میشه برخی به اصطلاح طرفدار سینما و کامیک هی سنگ جلوی پای هر بتمنی یا هر فلش و گرین اروعی ک میاد بندازن .

    saurongidoraah
  • MJKP گفت:

    شخصیت های دیسی با مارول تفاوت زیادی دارن و میتونن سبک جدیدی رو در آثار ابرقهرمانی به تصویر بکشن
    ولی حیف که مدیریت درستی تا الان نداشته
    اگه دیسی پیشرفت کنه مارول هم تمام تلاششو میکنه تا از دیسی عقب نیفته و دیگه از آثار تکراری ابرقهرمانی خبری نمیشه

  • سجاد گفت:

    من فقط امیدوارم دی سی موفق باشه و بتونه یه رغیب برای مارول شه چون اول اینکه وقتی یه رغیب جدی برای مارول پیدا شده هردو طرف سعی میکنن بهتر شن و ما هم فقط لذت میبریم😎 و دوم اینکه اتفاقا دی سی هم شخصیت های جالبی داره که واقعا دوست دارم ازشون یه اقتباس خفن ببینم

  • Rezag1 گفت:

    عذر می خوام ولی موفقیت تنها به دنیایی سینمایی محدود نمیشه به انیمیشن سازی و بازی سازی هم هست که دی سی الان دست بالاتر داره

  • gidoraah گفت:

    DCEU از همون اول که تصمیم گرفت دنیای خودش رو با فیلم man of steel شروع کنه شکستش معلوم بود. نمیدونم چند نفرتون man of steel رو هنوز یادتون هست ولی اونایی که یادشونه قطعا با هم نظر هستن که این فیلم از نظر داستان و محتوا و لحن با بقیه فیلم های DCEU فرق داره. چون اصلا قرار نبود یک جهان سینمایی باهاش شروع بشه. نولان و گویر خواستن فرانچایز سوپرمن رو مثل بتمن احیا کنن و باهاش یک سه گانه بسازن. سر همین فیلم man of stell ساخته شد. دنیای اونا فقط دنیای سوپرمن بود. اما برادران وارنر بخاطر پیشنهاد اسنایدر برای آوردن بتمن تو قسمت بعدی و ساخت یک جهان مشترک سینمایی این مجموعه رو که میتونست یک سه گانه خوب باشه رو نابود کردن. این دنیای سینمایی باید ریبوت شه. چون خشت اولش بد گذاشته شد.

    اما درباره سوالات مطرح شده.

    بتمن DCEU کیه؟ ببینید اولا اینجا من باید یک مقدمه بگم اینکه برنامه وارنر بعد اسنایدر برای DCEU چی بود. هامادا به عنوان سکاندار DCEU بعد اسنایدر برنامه های این جهان رو از ساخت یک جهان مشترک به ساخت یک مالتیورس مشترک برد. یعنی قرار شد فیلم های آینده همه تو جهان های مستقل خودشون روایت بشن اما همه شون تو یک مالتیورس باشن. قرار بود ما تو فیلم The Flash برای اولین بار ببینیم که به این اشاره بشه همه این دنیاها تو یک مالتیورس هستن. بعدش هم هامادا تو برنامه اش بود تا فیلمی با اقتباس از داستان crisis on infinite earths بسازه. یعنی یک تهدید مالتیورسی میومد و همه شخصیت های این فیلم ها در کنار هم جمع میشدن تا جلوی اون رو بگیرن. سر همین برنامه بود که به ساخت فیلم هایی مثل The Batman چراغ سبز داده شد. شاید این برنامه برای زمان خودش خوب بود و اگه درست اجرا میشد میتونستیم چیز های خوبی ببینیم. چون که مشکلات زیادی ایجاد شده بود که عملا ادامه اسنایدر کات رو ناممکن میکرد. از دائم الخمری افلک و رفتنش به مرکز توان بخشی بگیر تا دعوای فیشر با وارنر و حفره های عمیقی که فیلم های اسنایدر ایجاد کرد و فاجعه لیگ عدالت از نظر مالی و انتقادی برای وارنر. بنابراین ما تو این زمان حداقل سه تا بتمن داشتیم. بتمن کیتون، بتمن افلک و بتمن پتینسون. کیتون قرار بود بعد فیلم The Flash جایگزین افلک بشه. این از نقشی که تو فیلم batgirl داشت معلوم بود. چون فیلم batgirl تو همون جهان اسنایدر ورس روایت میشد. اما از وقتی وارنر و دیسکاوری ادغام شد همه چی تغییر کرد و دوباره جهان مشترک در برنامه قرار گرفت. موفقیت و استقبال هواداران از zack snyders justice league هم بی تاثیر نبود. بنابراین فعلا، با وجود اکران نشدن The Flash، میتونم بگم افلک هنوز بتمن اصلی هست. چون هم بتگرل کنسل شد هم کمئوی کیتون تو فیلم aquaman 2 حذف شد و قراره جاش افلک بیاد. هنوز هم وارنر به ساخت قسمت دوم The Batman چراغ سبز نداده. این یعنی خداحافظ مالتیورس مشترک.

    وضعیت سوپرمن در دنیای سینمایی دی‌سی: واقعا سوپرمن معلوم نیست وضعیتش چی خواهد شد. البته نگران پروژه سوپرمن سیاه پوست نباشین چون با برنامه زسلاو احتمالا از دور تولید خارج میشه. برای سوپرمن چند حالت هست. یا کویل بیاد که بهترین حالت برای هواداران هست. یا بازیگر جدید انتخاب میشه. یا سوپرگرل جاش رو میگیره. حالت سوم قبل از زسلاو محتمل ترین بود، اما الان که زسلاو اومده و شایعاتی مبنی بر کنسل شدن فیلم سوپرگرل اومده، فکر نکنم این حالت رو ببینیم. اما باز هم باید تا فیلم The Flash صبر کنیم.

    آینده گروه لیگ عدالت: برای فیلم لیگ عدالت تقریبا ۴۵۰ میلیون (۳۰۰ میلیون بودجه اصلی، ۱۵۰ میلیون هزینه بازاریابی و تبلیغات) خرج شد و وارنر انتظار فروش یک میلیاردی داشت. اما این فیلم حتی نتونست از batman v superman جلو بزنه! تازه بعدا حاشیه هایی هم با خودش همراه آورد. این شد که وارنر کلا قید قسمت دوم (که قرار بود سال ۲۰۱۹ اکران بشه) رو زد. تو برنامه هامادا هم احتمالا جایی برای لیگ عدالت نبود. اما الان از اونجایی که زسلاو میگه ما میخواییم از عملکرد مارول الهام بگیریم و اینا، فکر میکنم بزودی قسمت دوم لیگ عدالت رو شاهد باشیم. احتمالا این گروه مثل The Suicide Squad جیمز گان داستانش ریبوت میشه و هیچ ارتباطی با فیلم قبلش نخواهد داشت. از اونجایی که وارنر خواهان ادامه اسنایدر ورس نیست.

    آیا بازیگر دیگری برای نقش فلش انتخاب می‌شود؟: یقینا همینطور باید بشه. وگرنه حتما به فروش فیلم های آینده آسیب زده میشه. اتفاقی که همین الان برای فیلم The Flash افتاده. از طرف دیگه بخاطر حاشیه های میلر قطعا بازیگران و کارگردان های دیگه هیچوقت تو پروژه ای کار نمیکنن که میلر توش باشه. بنابراین حتما باید بازیگرش عوض شه. خبر رسیده که سریال فلش تو سال ۲۰۲۳ تموم میشه. شاید فلش این سریال بیاد به دنیای اصلی، یا شاید هم کنسلش کردن تا به فروش و محبوبیت فلش آینده ضربه نخوره.

    آینده دیگر فیلم‌های دی‌سی: برنامه های وارنر بعد ادغام وارنر مدیا و دیسکاوری تغییر کرده، یعنی احتمالا شاید دیگه قسمت های بعدی فیلم هایی مثل The Batman رو نبینیم یا خیلی از فیلم هایی که در آینده قولش داده شد کنسل بشن. طبق گفته زسلاو black adam و shazam 2 و The Flash یقینا اکران خواهند شد. aquman 2 هم بنظر نمیرسه کنسل شه.

    آینده دنیای سینمایی دی‌سی: تایید شده که قطعا فصل دوم peacemaker ساخته میشه. اما کلا اطلاع دقیق از وضعیت فیلم های بعد The Flash دردست نیست. احتمالا همه کنسل میشن و به جاش فیلم های جدیدی بر محوریت جهان مشترک خواهیم دید. مخصوصا از اونجایی که زسلاو گفته روی یک برنامه دهساله کار میکنیم. شاید فیلم blue beetle کنسل نشه. چون فیلمبرداریش به پایان رسیده و تو مرحله تولید و قرار هم هست تو سینماها اکران شه. برخلاف بتگرل که فقط مال HBO MAX بود. بنابراین این رو به سادگی بتگرل نمیشه کنسل کرد. سریال کنستانتین هم در دست تولید هست و داره استارت پروژه justice league dark زده میشه. اما باز هم نمیشه با یقین احتمال داد.

    فیلم «فلش» دنیای سینمایی دی‌سی را ریبوت می‌کند؟: جواب، بله. خود باربارا موشیتی، تهیه کننده این فیلم، این رو سال ۲۰۲۰ در DC FanDome تایید کرده که فیلم The Flash قراره جهان DCEU رو ریبوت کنه. از طرفی اگه این اتفاق نیفته خیلی از هوادارها عصبی میشن و این برای وارنر خیلی بد هست.

    آیا اسنایدروِرس ادامه پیدا می‌کند؟: به هیچ وجه. اولا بخاطر درگیری های لفظی و مجازی اسنایدر و دیگر مدیران DC Films و وارنر و کینه گرفتن دو طرف مقابل امکان نداره اسنایدر به عنوان سکاندار DCEU برگرده. دوما افراد کلیدی این دنیای سینمایی مثل جیم لی این رو تایید کردن که اسنایدرورس ادامه پیدا نمیکنه. چند وقت پیش هم وارنر چندی به یک مستندساز به نام لزلی ایورکس اعلام کردن تنها نسخه اصلی لیگ عدالت همون نسخه اکرانی ۲۰۱۷ هست و نه نسخه اسنایدر. بنابراین اسنایدرورس امکان نداره احیا بشه. اما خوبی اکران لیگ عدالت زک اسنایدر این بود که مدیران وارنر فهمیدن هوادارها یک جهان مشترک میخوان.

    کوین فایگی دنیای سینمایی دی‌سی کیست؟: این پاسخ مربوط به آینده هست. البته فکر کنم اونا فایگی خودشون رو پیدا کردن. در وحله اول ادغام دیسکاوری و وارنر زسلاو گفت ما دنبال یک استراتژیست بزرگ مثل کوین فایگی میگردیم. اما چند وقت پیش گفت که ما داریم روی برنامه ۱۰ ساله کار میکنیم. بنابراین حدس میزنم دی سی کوین فایگی خودش رو پیدا کرده. از کجا معلوم شاید خود کوین فایگی باشه D:

    ببخشید دوستان کامنتم طولانی شد. فعلا آینده DCEU، حداقل بعد The Flash، مشخص نیست. اما هنوز یکسال داریم تا اکران این فیلم و احتمالا خبر های زیادی تو این بین خواهند اومد. خوشحالم دی سی بلاخره بعد ۱۰ سال فهمید برای ساخت یک جهان سینمایی موفق باید برنامه ریخت! فقط امیدوارم DC خودش باشه و نخواد از فیلم های مارول تقلید کنه و واقعا یک چیز جدید و متفاوت و خاص ارائه بده.

  • موای گفت:

    دیسی تو فیلم بهتر شده نسبت به قدیم

فاجعه‌ای به نام دنیای سینمایی دی‌سی - گیمفا