نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man Remasterd؛ بازگشت به نیویورک - گیمفا
نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man Remasterd؛ بازگشت به نیویورک - گیمفا
نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man Remasterd؛ بازگشت به نیویورک - گیمفا
نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man Remasterd؛ بازگشت به نیویورک - گیمفا

نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man Remasterd؛ بازگشت به نیویورک

آرمان زرمهر
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - 12:30
نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man Remasterd؛ بازگشت به نیویورک - گیمفا

پس از گذشت حدود ۴ سال از عرضه‌ی Marvel’s Spider-Man، سرانجام این اثر برای پلتفرم PC نیز عرضه شد و امروز قرار است به بررسی آن بپردازیم. با گیمفا همراه باشید.

استودیوی Insomniac Games در سال ۲۰۱۸ با بازی Marvel’s Spider-Man ثابت کرد که توانایی بالایی در ساخت آثار ابرقهرمانی دارد. این اثر توانست یک داستان عمیق و واقع‌گرایانه را از کاراکتر پیتر پارکر روایت کند و همچنین در زمینه‌ی گیم‌پلی و خصوصیات بصری نیز عملکردی عالی داشته باشد. حالا با عرضه‌ی این عنوان برای پلتفرم PC، شاهد بهره‌وری هر چه بیشتر از پتانسیل بخش‌های مختلف آن هستیم که همراه با خصوصیات اختصاصی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی، تجربه‌ای جذاب‌تر از همیشه را به ارمغان می‌آورد، اما قبل از پرداختن به آن‌ها، بهتر است اول سری به شهر نیویورک بزنیم. با گیمفا و بررسی نسخۀ PC عنوان Marvel’s Spider-Man Remastered همراه باشید.

دوست و همسایۀ مهربان شما Spider-Man برگشته است!

نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man Remasterd؛ بازگشت به نیویورک - گیمفا

شاید بتوان به جرات گفت که Marvel’s Spider-Man بهترین نمایش از مردعنکبوتی و پیتر پارکر در دنیای بازی‌های ویدیویی و سینما در چند سال اخیر بوده است. شما در این عنوان در نقش پیتر پارکر با تجربه‌تری بازی می‌کنید که مدت زمان زیادی به عنوان مرد عنکبوتی در حال فعالیت بوده و سال‌های ابتدایی ابرقهرمان بودنش را پشت سر گذاشته است.

داستان بازی از جایی شروع می‌شود که مرد عنکبوتی پس از سال‌ها تلاش، سرانجام موفق به دست‌گیری Fisk، یکی از سلاطین خلاف‌کاران نیویورک، می‌شود و حسابی از این موضوع خوش‌حال است چرا که فکر می‌کند با حذف شدن Fisk از صحنه‌ی جرم و جنایت، نیویورک مکان امن‌تری خواهد شد، اما خیلی زود متوجه می‌شود که سخت در اشتباه است! Fisk یا همان Kingpin در لحظات پایانی آزادی خود به اسپایدی هشدار داد که با رفتن او به پشت میله‌های زندان، شهر وارد هرج و مرج بزرگی خواهد شد، چرا که تعادل در دنیای تبهکاران نیویورک به لطف او برقرار شده بود.

طولی نکشید که نیویورک دوباره درگیر موج جدیدی از جرم و جنایت شد و در این هرج و مرج و کش مکش قدرت بین گروهک‌های مختلف و خلاف‌کاران، گروهی به نام Demons غیبت Fisk را غنیمت شمرد و شروع به جولان دادن در شهر کرد؛ اما هدف آن‌ بسیار مرگ‌بارتر از چیزی بود که اسپایدرمن فکرش را می‌کرد. آن‌ها قصد شیوع ویروسی مرگ‌بار به نام Devil’s Breath را داشتند که کل نیویورک را در خطر قرار می‌داد و تنها امید مردمان این شهر، دوست همیشگی آن‌ها اسپایدرمن بود. به راستی که نیویورک شهری است که هیچ‌گاه نمی‌خوابد.

نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man Remasterd؛ بازگشت به نیویورک - گیمفا

داستان و داستان‌سرایی Marvel’s Spider-Man در یک کلام «فوق‌العاده» است، چیزی که کم پیش می‌آید در بازی‌های ابرقهرمانی مشاهده کنیم و در چند سال اخیر تنها سری Batman Arkham استودیوی Rocksteady موفق به روایت داستانی عمیق و جذاب بر اساس یک ابرقهرمان شده بود. برای مدتی طولانی، الگوبرداری بیش از حد از فیلم‌ها و کامیک‌بوک‌ها و کمبود ایدۀ روایی تازه، همچون انگلی گریبان‌گیر عناوین ابرقهرمانی، مخصوصا بازی‌های اقتباسی Spider-Man بود. طلسمی که Insomniac با قدرت هر چه تمام‌تر آن را خرد کرد و از بین برد.

Marvel’s Spider-Man یک داستان عمیق، جذاب، دراماتیک و گاهی اوقات ناراحت کننده را روایت می‌کند که در عین نوآوری، کاملا به ریشه‌های این شخصیت و ساختار کامیک بوکی آن پایبند است؛ به طوری که شما احساس می‌کنید در حال تجربه‌ی یک کامیک بوک در قالب یک اثر تعاملی سینماتیک هستید!

یکی از خصوصیات جذاب داستانی که Insomniac از اسپایدرمن روایت می‌کند، نه تنها پرداختن به گوشه‌ی ابرقهرمانی زندگی او، بلکه پرداختن به زندگی او به عنوان پیتر پارکر است، کاری که بسیاری از بازی‌های اقتباسی یا حتی فیلم‌های این کاراکتر به خوبی آن را انجام نداده‌اند. شما پسر جوانی را مشاهده می‌کنید که مسئولیت‌هایی فراتر از توانش را بر عهده می‌گیرد و بازی نیز ترسی از خرد کردن این کاراکتر زیر این مسئولیت‌ها ندارد. همچنین، ما شاهد سختی‌های او در زمینه‌ی ایجاد تعادل بین وظایفش به عنوان یک ابرقهرمان و زندگی عادی‌اش هستیم.

نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man Remasterd؛ بازگشت به نیویورک - گیمفا

داستان به کاراکترهایی همچون Mary Jane ،Miles Morales و عمه May نیز می‌پردازد و ارتباط پیتر با آن‌ها را به شکل گسترده‌ای به نمایش می‌گذارد که لحظات عمیق و گاها عاطفی را پدید می‌آورند و به پلیر اجازه می‌دهند که به راحتی با کاراکتر پیتر ارتباط برقرار کند. این خود یکی از نقاط قوت و برجسته‌ی داستان‌سرایی بازی محسوب می‌شود. علاوه بر آن، بازی در بخش‌هایی از داستان به پلیر اجازه‌ی بازی در نقش Mary Jane و Miles را نیز می‌دهد که نه تنها تنوع بسیار خوبی در روایت داستان ایجاد می‌کند، بلکه در گیم‌پلی نیز تاثیر گذار است. در ادامه‌ی نقد به این موضوع خواهیم پرداخت.

علاوه بر وجود تنوع در کاراکترهایی که در کنار مردعنکبوتی قرار می‌گیرند، ما شاهد حضور بسیاری از دشمنان قسم خورده‌ی او از جمله Mister Negative ،Electro و Rhino نیز هستیم و اینجاست که دوباره مهارت Insomniac Games در داستان‌سرایی‌ را نظاره می‌کنیم، چرا که بر خلاف آثار گذشته‌ی این ابرقهرمان، به خوبی از پتانسیل این شرورها و دشمنان قسم خورده‌ی اسپایدرمن استفاده شده است. این شرورها در طول داستان تنها به عنوان موانعی در جلوی راه اسپایدی قرار نمی‌گیرند، بلکه هر کدام از آن‌ها به عنوان آزمایشی در راستای سنجیدن نقطه‌ی شکست و انفصال او عمل می‌کنند، به طوری که به راستی در بخش‌هایی از بازی پلیر هم همچون اسپایدرمن تحت فشار قرار می‌گیرد.

همچنین لازم به ذکر است که Marvel’s Spider-Man Remastered تمامی محتویات اضافه و بسته‌های الحاقی داستانی این عنوان را نیز در خود جای داده است که به جریانات پس از داستان اصلی می‌پردازد و باز هم شما را با کاراکترهای جدید و قدیمی روبه‌رو می‌کند و داستانی جذاب را در قالب سه اپیزود به تصویر می‌کشد که تجربه‌ی آن نیز قطعا توصیه می‌شود.

قدرت‌های اسپایدرمن در دستان شما

نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man Remasterd؛ بازگشت به نیویورک - گیمفا

گیم‌پلی Marvel’s Spider-Man عمیق‌ترین و جذاب‌ترین تجربه‌ی دوست تارانداز عنکبوتی ما در دنیای گیمینگ محسوب می‌شود و مشخص است که سازندگان به بهترین شکل قدرت‌های این ابرقهرمان را درک کرده و آن‌ها را در قالب بازی خود شکل داده‌اند. همه‌ی ما هنگامی که بچه بودیم، رویای داشتن قدرت‌های مردعنکبوتی را در سر می‌پروراندیم و سعی بر تصور حس و حال بالا رفتن از ساختمان‌ها و یا تار اندازی در شهر را داشتیم. این بازی تمامی آن احساسات را به بهترین شکل به پلیر انتقال می‌دهد!

Marvel’s Spider-Man بدون هیچ محدودیتی قدرت‌ها و قابلیت‌های اسپایدرمن را به تصویر می‌کشد و در این کار عالی عمل می‌کند. تار اندازی در این عنوان یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. تیم سازنده با دقت زیادی انیمیشن‌های تاراندازی این کاراکتر را طراحی کرده و تنوع گسترده‌ای در آن‌ها به وجود آورده است، به طوری که به هیچ عنوان تکراری نمی‌شود. همچنین شما محدودیتی نیز در این کار ندارید چرا که بازی به شما اجازه می‌دهد هر طور که دوست دارید به گشت و گذار در منهتن بپردازید.

شما می‌توانید در هنگام تار اندازی روی دیوار‌ها بدوید، از بین مکان‌های باریک رد شوید و یا به لبه‌ای تار بتنید و خود را با قدرت به سمت جلو پرتاب کنید. این آزادی عمل‌ و انیمیشن‌های روان، باعث می‌شوند به راستی همچون اسپایدرمن احساس کنید که در هوا معلق هستید و آن پویایی تار اندازی را با تمام وجود احساس کنید.

نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man Remasterd؛ بازگشت به نیویورک - گیمفا

از بحث تار اندازی که بگذریم، به سیستم مبارزات می‌رسیم. همه‌ی ما می‌دانیم که آثار Batman Arkham یکی از برترین سیستم‌های مبارزاتی در بین عناوین ابرقهرمانی را شامل می‌شود و در این بازی نیز می‌توان احساس کرد که سازندگان الگوبرداری‌های مناسبی از آن‌ها کرده‌ و با نوآوری‌های خود آن‌ها را بر استایل مبارزه‌ی مردعنکبوتی منطبق کرده‌اند.

سیستم مبارزات در این اثر در عین لذت‌بخش بودن، چالش برانگیز است و از پلیر تلاش و تمرین را می‌طلبد. شما می‌توانید کمبوهای مختلفی را بسازید و آن‌ها را با قابلیت‌ها و گجت‌های خاص اسپایدرمن ترکیب کنید. همچنین بازی در بسیاری از بخش‌ها، شرایطی را برای پلیر فراهم می‌کند که به او اجازه می‌دهد از مبارزات دوری کند و به جای آن، روند مخفی کاری را پیش بگیرد که خود سناریوهای گسترده‌تری را در اختیار پلیر قرار می‌دهد. 

نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man Remasterd؛ بازگشت به نیویورک - گیمفا

این بازی همچنین از یک درخت مهارت نیز برخوردار است که تاثیر به سزایی بر سیستم مبارزات و به طور کلی گیم‌پلی دارد. شما با ارتقاء اسپایدرمن می‌توانید Skill Point به دست بیاورید و از آن‌ها در راستای آنلاک کردن این مهارت‌ها بهره ببرید. اما این تنوع و گستردگی در سیستم مبارزات در اینجا خاتمه نمی‌یابد! این عنوان مکانیزمی به نام Focus Bar را به پلیر معرفی می‌کند که می‌تواند تاثیری حیاتی در مبارزات بگذارد. Focus Bar در طول مبارزات و با ضربه زدن به دشمنان، به آرامی پر می‌شود. هنگامی که به طور کلی پر شد، می‌توانید از قدرت خاصی که لباس اسپایدی از آن برخوردار است، استفاده کنید.

این قدرت و قابلیت‌ ویژه، برای هر لباسی متفاوت است و از آن جایی که این بازی طیف بسیار گسترده‌ای از لباس‌ها را در خود جای داده است، شما می‌توانید به دل‌خواه و طبق استایل مبارزه‌ی خود، لباس مورد نظرتان را انتخاب کنید و از قابلیت اختصاصی آن بهره ببرید. علاوه بر این، Focus Bar به شما اجازه می‌دهد که خود را التیام ببخشید و سلامتی‌تان را بازیابی کنید، همچنین در هنگام پر شدن، به شما اجازه می‌دهد که به جای استفاده از قابلیت لباس اسپایدرمن، به انجام Finisher روی دشمنان بپردازید که خود از تنوع بسیار بالایی برخوردار است.

نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man Remasterd؛ بازگشت به نیویورک - گیمفا

در کنار این قابلیت‌ها، شما از طیف گسترده‌ای از ابزارآلات یا گجت‌ها نیز برخوردار هستید که در طول بازی می‌توانید آن‌ها را آنلاک کرده و ارتقا دهید. همچنین می‌توانید Modهای مختلف روی لباس‌های خود نصب کنید که هر کدام خصوصیات و Perkهای خاص خود را در اختیار پلیر قرار می‌دهند و باز هم به دلیل تنوع بالای این Modها، پلیر می‌تواند با توجه به نحوۀ بازی و چگونگی مبارزات خود، به نصب آن‌ها بپردازد.

شما برای آنلاک کردن برخی لباس‌ها، نصب Mod روی آن‌ها و همچنین ارتقای گجت‌های خود، نیازمند انجام مراحل و اعمال فرعی‌ای که در سرتاسر نقشه‌ی بازی پراکنده شده‌اند هستید. به عنوان مثال شما باید در شهر به گشت و گذار بپردازید و کیف‌های قدیمی پیتر را پیدا کنید، جلوی خلافکاران را بگیرید و یا به سرگرمی مورد علاقه‌ی مردعنکبوتی یعنی عکاسی بپردازید. هر یک از این اعمال توکن‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید برخی از لباس‌ها را آنلاک کنید و یا به نصب Modها روی لباستان اقدام کنید.

البته این اثر در زمینه‌ی خلق مراحل فرعی جذاب تا حدودی ضعیف عمل می‌کند. در ابتدا شاید مراحل فرعی بسیار متنوع به نظر برسند، اما با گذشت زمان و انجام برخی از آن‌ها متوجه خواهید شد که از عمق زیادی برخوردار نیستند، به سرعت یکنواخت می‌شوند و بازی نمی‌تواند پلیر را به انجام این مراحل ترغیب کند که یکی از مشکلات برجسته‌ی این عنوان محسوب می‌شود.

نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man Remasterd؛ بازگشت به نیویورک - گیمفا

حال بد نیست کمی از گیم‌پلی اسپایدرمن بگذریم و یک نگاه مختصر به بخش‌های مربوط به Mary Jane و Miles Morales بیندازیم. هر دو بخش مربوط به Miles و Mary از اهمیت داستانی خاص خود برخوردارند و صرفا به عنوان یک Filler از آن‌ها استفاده نشده است و این موضوع برای گیم‌پلی آن‌ها نیز صدق می‌کند. Insomniac به گیم‌پلی این بخش‌ها نیز توجه مناسبی داشته است. مراحل مربوط به این دو کاراکتر کاملا بر پایه‌ی مخفی کاری بنا شده است اما در جزئیات کمی با هم متفاوت هستند.

Mary Jane بیشتر از طریق گجت‌های اسپایدی یا وسایل اطرافش سعی بر پرت کردن حواس دشمنان دارد. همچنین، او در برخی موارد با اسپایدی همکاری می‌کند و در مواقعی نیز خودش به تنهایی و با استفاده از شوکرش دشمنان را به صورت مخفیانه از پای در می‌آورد. این در حالی است که Miles بیشتر از طریق هک کردن وسایل الکترونیکی راه خود را باز می‌کند و آن‌چنان بر اکشن تکیه ندارد.

نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man Remasterd؛ بازگشت به نیویورک - گیمفا

به طور کلی، بخش‌های مربوط به این دو کاراکتر در حالی که عمق بیشتری به داستان و اتفاقات اطراف پیتر می‌بخشند، به نوبه‌ی خود روند گیم‌پلی جالبی را با توجه به کاراکتری که در حال بازی در نقشش هستید، به ارمغان می‌آورند و به هیچ عنوان احساس نمی‌کنید که این مراحل به شما تحمیل می‌شوند، این تحمیل شدن در بازی The Amazing Spider-Man 2 و گیم‌پلی مربوط به پیتر به شدت احساس می‌شد.

یکی از مواردی که شخصا مرا نگران می‌کرد، چگونگی پورت و پیاده‌سازی کنترل‌های Marvel’s Spider-Man برای پلتفرم PC بود چرا که این اثر و گیم‌پلی آن بر اساس ساختار کنترلر Dualshock 4 طراحی شده بود و سازندگان باید پورت دقیقی از کنترل‌های آن انجام می‌دادند تا پلیرهای PC تجربه‌ای آسان و لذت‌بخش داشته باشند.

باید بگویم که سازندگان در این زمینه به بهترین شکل عمل کرده‌اند و تمامی دکمه‌های مورد نیاز شما برای سهولت تجربه‌ی بازی در بهترین نقاط کیبورد حضور دارند؛ به طوری که شخصا در طول تجربه، نیاز به تغییر یا شخصی‌سازی کنترل‌ها را احساس نکردم اما در صورت نیاز، سازندگان تنظیمات مورد نیاز برای شخصی‌سازی دکمه‌ها را برای شما قرار داده‌اند.

یک تجربه‌ی ابرقهرمانی با شکوه، جلوی چشمان شما

نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man Remasterd؛ بازگشت به نیویورک - گیمفا

و اما نوبتی هم باشد نوبت پرداختن به جزئیات بصری این عنوان است. پورت این بازی برای PC به سازندگان اجازه داده است که از تمامی پتانسیل آن استفاده کنند و اثری زیبا را به تصویر بکشند اما این زیبایی بدون دردسر نبوده و متاسفانه مشکلات بهینه‌سازی این بازی تا حدودی در این بخش نمود پیدا می‌کنند که در ادامه به طور کامل به آن‌ها خواهیم پرداخت. اما در ابتدا بگذارید از نکات مثبت این بخش صحبت کنیم.

طراحی شهر نیویورک عالی انجام شده است و در هنگام تجربه‌ به خوبی احساس می‌کنید که در یک دنیای پویا و زنده قرار دارید، به طوری که گاهی اوقات فقط دوست دارید در بالاترین نقطه‌ی ساختمان Empire State بنشینید و به شهر و محیط اطرافتان خیره شوید. منهتن زنده و پر جنب و جوش است و دائما به اتفاقات داستان واکنش نشان می‌دهد. در کنار آن، گرافیک بصری، جزئیات چشم نواز و نورپردازی بسیار خوب این اثر، شما را مجذوب خودش کرده و اتمسفری بسیار جذاب را پدید می‌آورد.

نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man Remasterd؛ بازگشت به نیویورک - گیمفا

لازم به ذکر است که این بازی از Photo Mode نیز برخوردار است که به شما اجازه می‌دهد تصاویر بسیار زیبایی را در شرایط مختلف خلق کرده و تنظیمات گسترده‌ای را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد تا آن‌ها را هر طور که دوست دارید شخصی سازی و ثبت کنید.

از طرف دیگر همانطور که کمی بالاتر اشاره کردم، به دلیل قدرت پردازش بالای PCهای امروزی و همچنین قابلیت‌هایی که کارت‌های گرافیک در اختیار سازندگان قرار می‌دهند، برخی از پتانسیل‌های جدید ممکن شده‌اند، اما این مسئله تقریبا همچون شمشیری دو لبه عمل می‌کند.

این بازی از قابلیت‌هایی همچون DLSS و Ray Tracing برخوردار است. Ray Tracing باعث می‌شود که محیط و دنیای این بازی زیباتر از همیشه به نظر برسد و DLSS نیز بسیار به عملکرد فنی و فریم دهی آن کمک می‌کند، اما متاسفانه پورت رایانه شخصی Marvel’s Spider-Man با وجود این تنظیمات، از برخی مشکلات بهینه‌سازی نیز رنج می‌برد، البته باید در نظر داشت که این مشکلات تا روز عرضه‌ی این اثر و زمانی که بنده در حال تجربه‌اش بودم حاضر بودند و ممکن است در آینده با یک به‌روزرسانی برطرف شوند.

نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man Remasterd؛ بازگشت به نیویورک - گیمفا

شخصا در طول تجربه‌ بازی عموما با نرخ فریم ۶۰ مواجه بودم اما گاهی اوقات با وجود رخ ندادن اتفاقاتی متعدد روی صفحه نمایش، همچنان شاهد افت فریم ناگهانی و بازگشت آن به ۶۰ فریم بودم. همچنین، گاهی اوقات شاهد لرزش و پرش‌های پیکسل‌ها هستیم. علاوه بر تمامی این مشکلات بهینه‌سازی، کرش‌های ناگهانی نیز از جمله مشکلات پورت PC این عنوان محسوب می‌شود.

به عنوان مثال، به دنبال استفاده از Photo Mode و در لحظه‌ی خارج شدن از آن، ناگهان بازی به طور کامل کرش کرد، در حالی که بخش Photo Mode توان چندانی از سیستم نمی‌طلبد و کرش کردن در این بخش بسیار عجیب است. به طور کلی، مشکلات این چنینی می‌توانند به تجربه‌ی کلی پلیر آسیب وارد کنند و پلیر را به کلی از حس و حال بازی خارج کنند. امیدوارم که با آپدیت‌های مختلف، این مشکلات برطرف شوند.

موسیقی و صداگذاری‌ای که حس و حال کامیک بوکی دارند

نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man Remasterd؛ بازگشت به نیویورک - گیمفا

موسیقی کار شده در این عنوان نیز به شدت بر اتمسفر آن منطبق است و حتی طبق اعمال شما تغییر می‌کند. همان سناریوی نشستن بالای برج Empire State را تصور کنید. در حال تماشای شهر هستید و یک موسیقی ملایم در پس زمینه در حال پخش است، حال کافی است اقدام به سقوط آزاد از بالای این ساختمان بکنید تا موسیقی به کلی تغییر کند، آرام شود و منتظر بماند تا شما اقدام بعدی خود یعنی تار تنیدن را انجام دهید.

به محض آن که تار پرتاب کنید موسیقی به صورت هم‌زمان شروع شده و با عمل شما هم راستا می‌شود. توضیحش کمی سخت است اما اگر بازی را تجربه کرده باشید و یا در آینده تجربه کنید متوجه منظورم خواهید شد.

نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man Remasterd؛ بازگشت به نیویورک - گیمفا

صداگذاری کاراکترها نیز بسیار عالی انجام شده است و به شدت به روایت داستان بازی و ارتباط برقرار کردن با آن‌ها کمک کرده و کاراکترهایی باور پذیرتر را به نمایش می‌گذارد. در کنار آن، صداگذاری محیط نیز عالی است و به خوبی با تلاطم ظاهری منهتن ترکیب شده و آن را به تصویر می‌کشد. همانطور که بالاتر توضیح دادم، شهر نیویورک در این بازی به شدت پویا جلوه می‌کند و علاوه بر عوامل بصری، صداگذاری محیط بازی نیز نقشی گسترده و اساسی در راستای فضاسازی باورپذیر و پدید آوردن یک دنیای پویا دارد.

البته بازی از برخی باگ‌ها نیز رنج می‌برد که یکی از عجیب‌ترین آن‌ها در بخش صداگذاری بود. در طول تجربه‌ی اپیزود پایانی محتوای اضافه‌ی The City That Never Sleeps، با گلیچی روبه‌رو شدم که بسیار برایم عجیب و تا حدودی نیز آزار دهنده بود. هنگام تجربه‌ی مرحله‌ی پایانی این DLC، ناگهان صدای موسیقی به طور کامل قطع شد و صدای کاراکترهای بازی نیز همگی به یک صدای نازک تغییر کرد گویی که همگی گاز هلیوم تنفس کرده بودند و پس از مدتی نویزی نیز به پس زمینه اضافه شد که حسابی آزار دهنده بود.

در ابتدا این مسئله بسیار شوکه‌ام کرد چرا که اتفاق بسیار نادر و عجیبی بود که تا به حال با چیزی مشابه آن روبه‌رو نشده بودم. ابتدا سعی کردم با ری‌استارت کردن بازی، این مشکل را برطرف کنم اما متاسفانه موفق نشدم و آن طور که به نظر می‌رسد، این مشکل گلیچی در این بخش DLC است چرا که این اتفاق در اواخر این DLC و در بخش خاصی از باس فایت رخ می‌داد و حقیقتا تا حدودی خنده‌دار و در عین حال آزاردهنده بود. به طور کلی، موسیقی و صداگذاری بازی به بهترین شکل نقش مکمل را برای بخش‌های دیگر این اثر ایفا می‌کند و تجربه‌ای سینماتیک را پدید می‌آورد.


Marvel’s Spider-Man Remastered

بازی Marvel’s Spider-Man Remastered یکی از برترین تجربه‌های ابرقهرمانی را به پلتفرم PC می‌آورد و پتانسیل کامل خود را با بهره‌گیری از قابلیت‌هایی همچون Ray Tracing به نمایش می‌گذارد؛ اما همچنان از مشکلاتی نسبتا جزئی ولی آزار دهنده رنج می‌برد که جلوی تبدیل شدن آن به یک اثر بی‌نقص را می‌گیرند. مشکلاتی همچون کرش‌های ناگهانی، گلیچ‌ها و باگ‌های صوتی آزار دهنده‌ در برخی بخش‌ها و همچنین ضعف در ایجاد تنوع و عمق در مراحل فرعی، از مهم‌ترین مشکلات این اثر به شمار می‌روند. با این حال، همچنان شاهد یک تجربه‌ی جذاب، عمیق و سینماتیک از مرد عنکبوتی هستیم که تجربه‌اش بر هر طرفدار ژانر ابرقهرمانی واجب است.


نکات مثبت:

  • گیم‌پلی روان و سیستم مبارزات عمیق و لذت‌بخش
  • داستانی اورجینال که به ریشه‌های کامیک بوکی اسپایدرمن وفادار است
  • درخت مهارت‌های ساده اما تاثیرگذار
  • داستان‌سرایی و شخصیت‌پردازی قوی
  • تنوع مناسب گجت‌ها، لباس‌ها و قابلیت‌های آن‌ها
  • انیمیشن‌های متنوع و روان تاراندازی
  • پورت مناسب کنترل‌ها در نسخه‌ PC
  • گرافیک و جزئیات بصری فوق‌العاده
  • موسیقی و فضاسازی بی‌نقص و صداگذاری مناسب

نکات منفی:

  • وجود برخی مشکلات در بهینه‌سازی نسخه‌ PC و کرش‌های ناگهانی و بی‌دلیل
  • وجود برخی باگ‌ها و گلیچ‌های آزاردهنده یا به اصطلاح Game Breaking
  • مراحل و فعالیت‌های فرعی یکنواخت و نه چندان عمیق

۹

این بازی بر اساس کد ارسالی ناشر و روی PC تجربه و بررسی شده است

پیشنروMohsen bakhtiariMoein MM2سبحان کورلئونهWolfDark FantasyMR.BADGUYانسانmario✎﹏ȏṃıԀarshia.ya.moمحمدرضا نوروزیO2deathwingsCameraManX_Wolverine_XmeysambAliAlborzAMIR WAZOWSKImore

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • AminPS&PC گفت:

    این بازی تو یه کلمه شاهکاره
    بهترین گیم ابر قهرمانی
    ولی واقعا انتظار. نداشتم یه همچین پورت خوب و بهینه ای برای نسخه pc بدن
    دوستان pc باز حتما این گیم رو تجربه کنید صد درصد پیشنهادش می‌کنم
    👌👌🔥🔥🔥🔥

    BioshockMoein MM2سبحان کورلئونهFernandoLu BuMr.AssassinBahramh00manعلیarshia.ya.momore
    • G_man گفت:

      باز جو گرفت اینا رو!!
      سری آرکهام با اختلاف خیلی زیادی بالاتر از اسپایدرمنه(از همه نظر)

      BioshockMoein MM2darkwarrior…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈سبحان کورلئونهMR.NULLHDMI_DEUARIA11Fernandoانسانmore
      • چند بار بهت بگم از دکل مولتی نرو بالا

        Moein MM2سبحان کورلئونهانسانBahrambehnamاریاarshia.ya.moh00manعلیdeathwingsmore
        • BATMAN گفت:

          داداش جوری میگی مولتی انگار انحصاری ارثیه پدرتانه بازی ارزشمنده الانم برای pc پورت شده دیگه این بچه بازی و فنبوی بازی هارو ول کنید بره

          سبحان کورلئونهFernandoSoulBATMANMr.AssassinAlirezaاریاh00manعلیarshia.ya.momore
          • نه خودشون چی دارن شبیه ساز گوریل کشی انحصاری ناب کلاااااا دو نسخه اومده ۳۳ میل فروش داشته رو با بتمن مقایسه می‌کنه بتمن بازی خیلی خوبیه ولی محبوبیتی که اسپایدرمن دارع هیچی ندارع اسپایدرمن توی گیم قهرمانی حرف اول و آخر رو میزنه حرف منم نیس شما فروش بازی هارو ببین

            انسانBahramShambageعلیarshia.ya.modeathwingsayzenCameraMan
            • arshia.ya.mo گفت:

              از عمق داستان بگیر تا جزئیات داستانی گرافیکی تا پویا بودن شهر تا شخصیت پردازی ها تا npc ها گرفته از مراحل فرعی متنوع گرفته و و و با اختلاف سه سال هنوز ارکام نایت بهتره. حالا ادم خودش یه مقایسه کنه میبینه حرف من بیان بدیهیات هستش

              Mr.AssassinBahrambehnamAlirezaArminh00man
              • مطمئنم چون تجریش نکردی داری این حرف رو میزنی اصلا تو کل دنیا محبوبیتی که اسپایدرمن دارع هیچ ابر قهرمانی ندارع بازی متاش شده هشت و هفت سی میل فروخته شما حساب کن نسخه دوم بالای نود و سه هست فک کنم برسه به فروش شصت میل

                انسانMr.AssassinBahramarshia.ya.moMIRAS
                • arshia.ya.mo گفت:

                  اگه محبوبیت رو در نظر میگیری که اره بچه ۱۳ ساله جوک های مردعنکبوتی رو به اتمسفر سنگین گاتام ترجیح میده. من ۹۰ درصد اثار مهم ابرقهرمانی رو تجربه کردم حتی این اسپایدرمن رو روی پی اسفور رفیقم تجربه کردم. از نظر تاثیر گذاری روی ژانر ابرقهرمانی ارکام دوبار تاثیر گذاشته یکی با تیمارستان ارکام یکی با ارکام سیتی حتی اسپایدرمن از اون ارکام الهام گرفته که اشکالی نداره دیگه یه چیز ثابت شدست که بهترین بازی ابرقهرمانی کل تاریخ ارکام سیتی هستش. اگه به محبوبیت هست که مردم فیلم مفهومی مثل لایت هوس رو ول میکنن میشینن اسپایدرمن نو وی هوم میبینن اره از نظر محبوبیت جامعه گول رسانه و تبلیغات میخوره حالا سنت رفت بالاتر خودت فرقو متوجه میشی فعلا ببین مردم بیشتر چی بازی میکنن همونو بخر. هعب جامعه عقلشون توی چشمشون رفته🤝🏻

                  ArminانسانMr.AssassinAlirezaonly play station
              • آره تو راست میگی با این همه غلط املایی که داری چه ربطی به سیزده سالگی داره کلا دو تا نسخه داده سی میل فروخته بنظرت این تصادفیه

                Moein MM2انسانMr.AssassinBahramarshia.ya.mo
                • arshia.ya.mo گفت:

                  غلط املایی؟ هعب. کلا یه اسپایدرمن زدی. گفتم که با بالاتر رفتن سنت میفهمی اوضاع جامعه چطوره. انتظار داری بازی مثبت ۱۷ سال بیشتر از بازی مثبت ۱۳ سال بفروشه اهوم درسته. یه ویدیو مقابسه ببینی بعد از سه سال هنوز تکسچر مایلز مورالز از نایت کمتره داستان بچه گانه دو تا نسخه هم که دیگه گویای همه چیزه.

                  Moein MM2Alireza
              • باشه تو با کپچر های بتمن حال کن منم با اسپایدر من با سی و پنج میلیون نسخه طرفدار خودتم می‌دونی اسپایدرمن هم بهتره هم فروشش بیشتر بوده آمار گویایه همه چیزه

                انسانMr.AssassinTruegamerarshia.ya.mo
                • arshia.ya.mo گفت:

                  داش بحث سلیقه که باشه بله محترمه سلیقه ولی اینکه به زور میگی ن حتما این که من میگم خوبه اشتباه خالصه. (خودت میدونی که اسپایدرمن بهتره)😂 هعی… ده بار هم بگم بچه ۱۳ ساله نمیتونه اتمسفر و لحن ارکام رو تحمل کنه باز حرف خودتو میزنی چون نمیتونی باور کنی که فقط به خاطر تبلیغات و بچه های محل اسپایدرمن رو بهتر میدونی حالا هرکی با علاقه خودش کیف‌ میکنه. یا علی 👋🏻

                  ArminMr.AssassinTruegamerAlireza
                • باشه آخرین ریپ من به توی بچه مدرسه ای داداش هنوز تقریبا یک و نصفی نسخه از بازی اومده سی میل فروخته تو حساب کن نسخه دوم که اینقد هایپ دور برش هست چقد بفروشع حتی اگر سیزده ساله ها هم عاشقش باشن پنج سال از نسخه اول گذشته و میشن هجده سال مهم اینه مغز بزرگ بشه نه عدد بچه مدرسه ای

                  Mr.Assassinarshia.ya.mo
              • اصلا می‌دونی چی حق با توعع تو برو بازی هشت سال پیش رو بکن با تکسچر هاش که تموم شده رفته فروشش هم کرده سازنده هاش رفتن منم برای بازی که نسخه دومش داره میاد که مطمئنا بالای نود میشه اونوقت که دنیای بتمن هیچ بهونه ای نخواهد داشت

                Mr.Assassinarshia.ya.mo
          • برای اونا هم نیس برای همس جوری ازش می‌ره بالا انگار مال خودشونه

            Mr.Assassin
      • AminPS&PC گفت:

        اون گیم که آره صد درصد سری آرکهام بی نظیر بود ولی برای من به شخصا اسپایدر من خیلی جذاب تر بود
        یه چیزی که برای من خیلی مهمه گیم پلی هستش که از نظر شخص خودم و اقعا اسپایدر من جذاب تر بود

        Moein MM2BahramاریاKoldWararshia.ya.moREZAGAMERSquatlatexKratos MillerDracolaBATMANmore
      • BATMAN گفت:

        حرفت رو قبول دارم ولی مظمعنم اینو بازی نکردی و همینطور آمدی یه نظری بدی و بری
        ببین اولا داری میگی سری ارکام با این.ه این تک بازی دوما از همه نظر بالاتر نیست (از لحاظ گرافیک فنی)و..
        بعد جو گرفت چیه یک بازی ارزشمند پورت شده برای یک پلتفرم دیگه تو چرا ناراحتی؟؟
        واقعا ویدیو گیم باید از وجود اینطور آدم های فنبوی بی سواد پاک شه

        Moein MM2kia (Bye All)علیCameraManSquatlatexKratos MillerArnaldTlou part 2 game of the century
    • گفت:

      در حد آرکام اوریجینز هم نیست چه برسه شاهکار های راکستدی

      امیزینگ اسپایدرمن که اکتیویژن ساخت خیلی از این بالاتر بود
      کلی انیمیشن های مختلف داشت یا حتی موقع پرش یک خط سرعت می اومد

      Moein MM2Mr.Assassinh00manKoldWarCameraManREZAGAMERSquatlatexKratos MillerAlbertTlou part 2 game of the century
    • A,,sh گفت:

      بهترین گیم ابر قهرمانی قطعا نیست
      ولی بهترین گیم از اسپایدی هست

      علیarshia.ya.modeathwingsayzenCameraManSquatlatexX_Wolverine_XDracolaKratos MillerBATMANmore
    • Dracola گفت:

      داداش کاری ندارم هدفت از کامنت چیه ولی من خودم پی سی دارم و فن دو اتیشه سری ارکامم این بازی به گرد پای ارکام نایتم نمیرسه لطفا جنگ کنسولیتونو داخل سلیقه این همه ادم وارد نکنید

      هر دو گیم رو هم پلی دادم رو پی سی در یک کلام ارکام نایت و ارکام سی تی چند لول بالاترن

      Moein MM2AliMr.AssassinMaximum PainKoldWarعلیarshia.ya.moKratos MillerTlou part 2 game of the century
    • Mmfb گفت:

      ارخام سیتی و نایت رو بازی نکردی که اینطوری میگی

      Moein MM2علیarshia.ya.modeathwingsayzenCameraManDracolaTlou part 2 game of the century
    • بله همینطوره
      فقط توی مبارزه زیر بتمن آرخام نایت قرار میگیره بنظر من

  • . گفت:

    خسته نباشید لذت بردیم
    نمره خوبی گرفته و واقعا حقشه
    مشکلات بهینه سازیم با چند تا اپدیت رفع میشه و انچنان قرار نیست تاثیر بدی بگذاره
    من خودم این بازیو بازی نکردم ولی با دیدن واکترو ها
    به شاهکار بودنش پی بردم مرد عنکبوتی از اون ابرقهرماناس که پتانسیلش داشت می‌سوخت پلی اینسومنیاک روحی دمید بهش و زندش
    کرد
    از بین آثار ابرقهرمانی سری بتمن راک استدی و سری اسپایدرمن اینسومنیاک فوق العاده بودن
    اما بنظرم سری بتمن خیلی بالاتره
    ممیکم چرا ببینید اسپایدر من و بتمن
    از لحاظ فضای شهر خیلی شبیه به همن هر دو پر از هرج و مرج هستن و خیلی فضای سنگین و دارکی دارن
    بنظر من اینسومنیاک نتونست اون فضای سنگین شهر درست و حسابی پیاده کنه ولی راک استدی گاتهامی که به تصویر کشید قشنگ تاریک بودنش رو با گوشت و خون احساس میکنید
    البته اسپایدرمن ۲ تریلری که ازش نشون داد فضای سنگینی داشت و خب احتمالا تو نسخه دوم ما شاهد فضا سازی تاریکتری هستیم

    Moein MM2arshia.ya.modeathwingsayzenCameraManKratos MillerAlborzDracolaSpider-Man.more
    • Herfeiy گفت:

      اتفاقا فضای شهر اسپایدر من نسبت به گاتهام تاریک تر و سنگین تر نیست. ماهیت اصلی اسپایدرمن یه شهر پویاتر و شخصیت فان داره و رده سنیش پایین تر از بتمن هست چون خشونت و دارک کمتری داره و اسپایدر من اصلا قتل انجام نمیده و اون خشونت ضد قهرمانان را رو هم انچنان دارک نشون نمیده.تو فیلم ها و کمیک هاش هم مشخصه. ولی بر خلافش شهر گاتهام از یک محیط پر از فساد و دارک و جنایتکاران بی رحم که خشونتش چندبرابر هست رو نشون میده. و بتمن در بین مردم و نسبت به اسپایدی شخصیت دارک تری هست

      Moein MM2Mr.AssassinHerfeiypacman remasteredarshia.ya.moayzen
  • Espresso گفت:

    اینم از نیکسس مثلا قرار بود خوب پورت کنه
    رو اولترا بزارید از لو بیشتر فریم میگیرد
    رفلکشن افتضاح…
    حالا بازی خودش هم مشکل زیاد داره
    مثل npc های خشک و خالی
    ماموریت های فرعی خسته کننده
    کامبت کلون که زود هم تکراری میشه
    نهایتش باید نمرش ۷ میشد از نظرم ولی خب نظر نویسنده هم قابل احترامه

    Moein MM2AliBahramعلیarshia.ya.moCameraManHerfeiyامیر حسینKratos MillerAlborzmore
  • Zahragamer گفت:

    ممنون از نقد فوق العادتون، از نظر من ریمستر عالی بودش و طرفدار های دواتیشه مرد عنکبوتی ازش لذت می برن(که یکیشم خودمم😂) اگه شد فردا انشالله تجربش می کنم فقط با توجه به اینکه گفتید بهینه سازی پی سیش مشکل داره ی ذره می ترسم.

    Moein MM2علی..Visible 6-tigh manTlou part 2 game of the century
  • XERXES گفت:

    نقد خوبی بود اما اگه به جای نقد کل بازی صرفا بازی رو از نظر “ریمستر شدنش” و پورت پیسی نقد میکردید خیلی هدفمندتر میشد. همین موضوع توی نمره نهایی یکم مشکل ایجاد میکنه، بازی که شما پورت پیسیش رو نقد میکنید مشکلات فنی خیلی باید تاثیرگذار باشه توی نمرتون. به مشکلات ستینگ گرافیک و دکمه ها و ssr هم ای کاش اشاره میکردید.

    Moein MM2انسانMr.AssassinBahramاریاعلیarshia.ya.moHerfeiyAzizAlborzmore
  • hunter23 گفت:

    مثل یوبیسافت. تقریبا ۳ ساعت اول بازی هرچی تو چنته داره رو نشون میده و میره که همینو ۲۰ ساعت کش بده!(بسته الحاقی ها حتی با استاندار خود بازی هم افتضاحه)
    اگر این ۹ گرفته پس گمونم بازی زیر ۸ تو تاریخ وجود نداشته باشه.

    Moein MM2WolfBahramKoldWarعلیarshia.ya.moHerfeiyAlborz.30nabhlmore
  • majidam گفت:

    کارت RTX3070 دارم وقتی بخش ری تریسینگ فعال میکنم از بازی میپره بیرون نمیدونم این مشکل فقط برای من هست یا برای همه

    Moein MM2اریاعلیarshia.ya.moHerfeiyAMIR WAZOWSKITlou part 2 game of the centuryEspresso
  • Albert گفت:

    تو دهنی به هیتر های اسپایدرمن 👍
    ممنون بابت نقد

    Moein MM2انسانBahramKoldWarعلیarshia.ya.mokia (Bye All)HerfeiyAlborz.more
  • این بازی در یک کلام “سرگرم کننده” و “جذاب” هست و حین اول تا اخر تجربه ای که دارید کوچیکترین کسری‌ای از این لحاظ نخواهد داشت. حرفمم کاملا سنده ، میتونید از پی سی فن هایی که همین الان در حال تجربش هستن سند دار بودن حرفم رو جویا بشید… ممنون بابت نقد

    Moein MM2انسانBahram.HerfeiyAlborzTlou part 2 game of the centuryAQUARIUSهمسایه ( فن بوی = پنچری )نیتن دریک پیرmore
  • نمرتون زیاد هست
    مشکل زیاد داره بازی
    از گیم پلی و داستان خوبه از منظر فنی مشکل داره بازی که کلا ۲۰ ساعته و مپش هم اونقدرا بزرگ نیست این مشکلات رو معمولا نباید داشته باشه
    واسه من تو ستینگ مدام کرش میکنه
    بعضی مرحله که تموم میشه بازی فریز میکنه
    بعضی سایه ها خراب و تیکه تیکه میشن
    اف پی اس دراپ از رو ۷۵ ۸۰ یه هو میره تو ۴۵ ۳۰ تویه فایت ها کلا نمیشه کنترلش کرد نه آپ اسکیل روش تاثیر داره نه dlss نه fsr حتی تنظیماتم میاری رو low بازم درست نمیشه

    Moein MM2KoldWarعلیO2HerfeiyTlou part 2 game of the centurymajidamArnaldEspressoXERXESmore
  • G_man گفت:

    سیست مبارزات عمیق؟😊
    سطحی ترین سیستم کمبت بین بازی های سونی مربوط به این یکیه که کلا موطوف میشه به اسپم دوتا دکمه
    تعداد کمبوهای بازی هم از انگشت های دست کمتره،گجت ها هیچ اسکیلی ندارن و نصف مهارت های لباس ها فقط بر افزایش قدرت ضربه و جون تاثیر دارن نه در انیمیشن ها!!
    مراحل فرعی که کلا داغون،حداقل یک نمره به تنهایی برای این باید کم بشه چون به جز مرحله ی (اسپویل)…تومب استون و تسک مستر،حتی یک ماموریت بدردبخور هم نداره…
    اوورریتدترین بازی سونی

    Moein MM2ShambageKoldWarO2HerfeiyVisible 6-tigh manTlou part 2 game of the centuryexampleنیتن دریک پیرSquatlatexmore
    • G_man گفت:

      به هیچ وجه،اونم به چند دلیل
      ۱_اسکیل تری آرکهام نایت به شدت عمیق تر از اسپایدرمنه
      درخت مهارت آرکهام نایت:https://www.youtube.com/watch?v=6agm5TXOyUg
      درخت مهارت اسپایدرمن:https://s6.uupload.ir/files/marvels-spider-man_20180906111143-768x432_89nh.jpg
      ۲- دشمن های آرکهام نایت تنوع بیش تری دارن و برای هر کدوم باید از یه سری دکمه خاص استفاده کرد،برای مثال بعضیا رو باید اول stun و بعد ضربه زد و برای زدن سپردارها هم فن مخصوص لازمه و همینطور هر دشمنی قابلیت خاص خودشو داره،علاوه بر اون سری آرکهام قابلیت ضدحمله داره که انیمیشن های ضدحمله ها تنوع بسیار بالایی دارن ولی اسپایدرمن فقط جاخالی و ضربست،ضربشم همیشه یک نوع انیمیشن!
      درثانی دشمن های سری آرکهام فوقش با سه ضربه میمیرن و برای همین اسپم کردن دکمه اذیت نمیکنه ولی دشمن های اسپایدرمن حداقل به بالای ۶ تا ضربه برای شکست خوردن نیاز دارن.
      دنقطه تعادل و نظر منصفانه توسط شما تعیین میشه؟مگه آثار هنری محاسبات ریاضی هستند که انتظار پیدا کردن نتیجه ی منطقی دارین؟
      اگه راجب ساید مکانیزم ها هم حرف دارین بنده در خدمتم،حتی یک زمینه هم نمیتونین پیدا کنین که این بازی رو بالاتر از آرکهام نایت قرار بده

      Vahidvharshia.ya.moO2HerfeiyMahyarMsmTlou part 2 game of the centuryنیتن دریک پیرmajidamSquatlatexAlbert
  • Truegamer گفت:

    حقیقتا تنها بازی که تو این چند وقته بهم لذت اون دوران قدیم رو داد همین بود
    ولی با اینحال چندتا مشکل ریز داره مثلا
    شما اختیار تار زدن رو کامل نداری ،وقتی میخوای بین ساختمونا تار بزنی وقتی به انتهای تاب خوردن میرسی تار قطع میشه بهتر بود که میشد اینطور نباشه و اختیار کامل تار زدن ها دستت باشه در اصل شما فقط چهار حرکت میتونی روی هوا انجام بدی و بازی زیاد دستت رو باز نمیذاره تو این مورد مثلا حتی میشد مثل سری بتمن با تارها زیپلاین درست کرد بالای سر دشمنا ولی از پتانسیل اسپایدر من کم استفاده شده
    توی مبارزات هم بازی آنچنان بالانس نیست و انجام کمبوها بیشتر اوقات به خوبی صورت نمیگیره و کمی خشک و بی روح هست اصلا قابل مقایسه با بتمن نیست شما توی بتمن ها میتونی قدرت خوردن مشت ها به دشمنا رو حس کنی اما اینجا جز در فینیشر ها حس نمیشه

    Moein MM2majidamعلیSquatlatexTlou part 2 game of the century
    • A,,sh گفت:

      توی ps4 که بازی میکردم با x میشد یه تار ریز زد که اسپایدرمن خودشو سریع بکشه سمت یه ساختمون دیگه و از اونجا دوباره تار زدن و ادامه بده که قطع نشه این روندش رو پیسیم باید همچین چیزی باشه احتمالا با دکمه اسپیسه

      Moein MM2KoldWarعلیSquatlatexAlbert
  • Armin گفت:

    سلام خدمت آرمان عزیز
    نقد خوبی بود هر چند که به برخی از نکات منفی مثل طراحی ضعیف باس فایت ها ، طراحی متوسط درخت مهارت بازی ، بهینه نبودن استفاده از گجت ها و همچنین طراحی خنده دار برخی از معماها اشاره نکردی .
    به طور کلی گیم خوبیه و میتونه سرگرم کننده باشه ولی نکات ضعفی داره که باید برطرف باشه برای نسخه دوم

    Moein MM2BahrammajidamXERXESAlbertmohammad reza gamerTlou part 2 game of the century
  • نقد خیلی خوبی بود. من به شخصه به بازی ۸.۵/۱۰ میدم. عنوان خیلی خوبیه و پیشنهاد میکنم تجربه کنین.

    مشکل اصلی که من با بازی داشتم (که توی ریمستر هم قاعدتا تغییری نکرده) ساید کوئست های بازی ن که به شدت تکراری و بیهوده ن. خدا لعنت کنه یوبیسافت رو که این سیستم Tower و جمع آوری Collectible های الکی رو به گیم ها اضافه کرد.

    بخش Crime های بازی هم بعد یه مدت تکراری میشه. هر ۳۰ ثانیه که میخوای کاری انجام بدی یه ریپورت جدید تکراری میاد. warehouse های بازی با wave های طولانی هم زیاد جالب نیستن.

    امیدوارم توی نسخه ی دوم اینطور نباشه. سری آرکهام Riddler ایتم ها رو داشت ولی ساید کوئست های دیگه ش Unique بودن.

    مبارزات هم واقعا ساده بودن بنظرم. مخصوصا وقتی ایتم ها رو داشته باشی. من روی دیفیکالتی amazing (که Hard حساب میشه) سر جمع یک بار بیشتر نمردم.

    خداروشکر گیمپلی movement و داستان خیلی خوب بود

    بازی هم بنظرم خیلی بهینه ست. الان که تمومش کردم فقط یکی دوبار باگ game breaking داشتم که با ریلود درست شد. یه سری جاهای شلوغ هم بازی فریز میشد.

    Moein MM2.SquatlatexAMIR WAZOWSKIMahyarMsmA,,shTlou part 2 game of the centuryهمسایه ( فن بوی = پنچری )محمد حسین کریمیAlbert
  • kia (Bye All) گفت:

    گرافیکش کجا چشم نوازه ؟ ساختمونها انگار تو ماینکرفت طراحی شدن .ان پی سی ها کاملا شلغم هستن.نصف نقد بر اساس تخیل نویسندس چون ما که پلی دادیم ندیدیم .البته سلیقه شخصیه نویسندس نمیشه ایراد گرفت اما اصلا نقد موشکافانه نیست.حتی نکات منفی مثل اسکیل تری رو مثبت میدونین 😐 بازی فقط اسم جهان آزاد رو یدک میکشه.

    Moein MM2KoldWarmajidamarshia.ya.moSquatlatexAlbertArnaldXERXESTlou part 2 game of the centuryEspresso
    • MahyarMsm گفت:

      اسکیل تریش که بد نبود.
      جمله اخرو نفهمیدم، ولی اتفاقا جهان ازادش بهترین کار بود چون جور دیگه نمیتونستن خوب در بیارن. ملت دوست دارن با اون سیستم تار زنی بازی که شاهکاره توی کل شهر بگردن و خوب درش اوردن حالا اگه کار های فرعی و تعامل با npc رو که واقعا افتضاح بود و کاری جز دست تکون دادن نمیکرد بهتر کنن خیلی خوب میشه.

      Moein MM2majidamعلیarshia.ya.mo.SquatlatexAlbertTlou part 2 game of the centuryA,,sh
      • kia (Bye All) گفت:

        جهان آزاد به خاطر آزادی عملی که تو بازی جهان باز میتونی داشته باشی معنی خودشو پیدا میکنه .این که بتونی همه جای نقشه بری سطحی ترین نوع جهان آزاده اسپایدرمنهای قبلیم میشد رفت اما هیچ کاری بغییر رفتن نمیشه کرد.بازم یه گیم معمولیه که بهش لقب شاهکار دادن .مبارزاتشم میتونی چشم بسته با زدن ۲ دکمه f و کلیک چپ تموم کنی.گرافیک محیط بازیم که واقعا برا یک گیم منتشر شده با رد دد بده خیلیم بده تازه این نسخه ریمستر هست موندم نسخه اورجینال چطور بوده.در کل بخوام بگم یه گیم معمولی دیگه که بزرگنماییش کردن و اصلا خاص و لایق کلمه شاهکار نبود

        Moein MM2BahrammajidamSquatlatexXERXESArminAlbert
        • MahyarMsm گفت:

          جهانش مشکل داره بهتره تا بگیم اصلا نیست. اگه نبود مطمئن باش کمتر تشویق میشد
          مبارزاتش اصلا اینطور نیست، اگه پیشروی داشته باشی خیلی چیزا تغییر میکنه، جاخالی دادن و جاخالی هایی که دشمن میاد سمتت تا بزنتت، گجت ها، توانایی هایی که تو اسکیل تری باز میکنی، یا فکر کن هنگام مبارزه از در و دیوار هم کمک میگیری، مثلا میچسبی به دیوار بعد میتونی بپری دشمن رو بزنی(نه اون پریدن معمولی نمیدونم دیدی یا نه خیلی تند برمیگرده اگه دشمن نزدیکت باشه)
          از لحاظ بصری خوبه اینو در نظر داشته باش اون موقع اینسامنیاک استودیو فرست پارتی نبود و اینسامنیاک هم راکستار نیست. البته که بازم نظرت قابل احترامه

          Moein MM2majidam.SquatlatexAlbert
          • kia (Bye All) گفت:

            اینکه بعدا چی باز میشه تاثیری نداره که حتما استفادشون کنی تو میتونی با همون ۲ تا دکمه تا آخر پیش بری .بحث سر این نیست چندتا قابلیت اضافه میشه بحث سر اینه قابلیتها اصلا ضروری نیستن.بعد تو همین سایت بعد از انتشار برو ببین چه گرافیک گرافیکی راه انداختن در حالی که گرافیکش از بتمن آرکام سیتی هم پایینتره.دارم به این نتیجه میرسم اونایی که با پلی استیشن پلی میدن یک نسل از لحاظ تجربه بصری از پی سی عقبترن که گرافیک این براشون فک برانداز بوده 😐

            Moein MM2XERXESAlbert
    • گفت:

      گرافیکش خیلی ضعیف هست در حد اوایل نسل هفت

      تنها گیمی که تا الان گرافیک نسل نهمی تحویل داده هیلو اینفینیت بوده

      Moein MM2Shambage
  • Vbi گفت:

    بازی با گیم پد مشکل داره دسته ps4 وصل میکنم کار نمیکنه.بازیهای دیگه همچین مشکلی ندارن

  • به‌نظر من این بازی یکی از بهترین عناوین ابرقهرمانی تاریخه اما شاهکار نیست. بعد از اینکه بعد ۱۵ ۱۶ ساعت مراحل اصلی رو تموم کردم. بازی کردن Marvel’s Spider-Man هیچ دلیل منطقی‌ای برام نداشت. سعی کردم مراحل فرعی رو برم ولی انقدر تکراری، بی‌معنی و کسل‌کننده بودند که بازی بلافاصله بعد از اتمام داستان، دراپ شد. جهان به اون بزرگی، عملا جز یک تخته سنگ برای تار انداختن هیچ فایده‌ای نداره.

    Moein MM2MasterVahidvhعلیمحمدرضا نوروزیarshia.ya.moCameraMan.SquatlatexDracolamore
  • ........ گفت:

    من ریمستر رو باری نکردم اما منو خیلی سرگرمم کرد. اصلاْ انتظار نداشتم که بازی این همه منو مجذوب خودش کنه. اصلاْ! سینماتیک ها بسیار زیبا بودند و مسائلی مثل تنوع تجهیزات و مخفی کاری خیلی خوب بود. به چشم یک عنوان صرفاْ سرگرم کننده بهش نزدیک شدم و در نهایت بعنوان یک عنوان شگفت انیز که سی ساعت برام خاطرات خوب ساخت از جدا شدم.

    Moein MM2CameraManSquatlatexDracolaTlou part 2 game of the century
  • ممد گفت:

    یکی از ویژگی های مثبتش کرک روز عرضه بود 😂

    arshia.ya.moDracola
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    خسته نباشید آقای زرمهر ، نقد خوبی بود و این بازی اونقدر ارزش داره که نمره ۹ هم بهش تعلق بگیره به عقیده من ارزش این عنوان اونجا نمود پیدا میکنه که در سال ۲۰۱۸ یک بازی فوق العاده از سری اسپایدر من در اختیار گیمر ها قرار گرفت چیزی که مدتها بود طرفداران اسپایدی منتظرش بودن و کلا باعث شد دوباره ژانر ابر قهرمانی خونی تازه بگیره ژانری که راک استدی در نسل ۷ اون رو به حد اعلاء رسوند ولی در نسل ۸ داشت خاموش میشد ، از این حیث موفقیت اسپایدرمن بسیار حائز اهمیت و کار تیم سازنده دست کمی از شاهکار نداشت چون ساخت بازی ابر قهرمانی با کیفیت واقعا سخت هست و اکنون اینسامنیاک در شماره دوم میتونه ضعف های قسمت اول رو برطرف کنه و یک شاهکار اسپایدی تحویل طرفدران این ژانر بده و ما ولورین هم داریم باز هم از طرف اینسامنیاک ، به امید موفقتیشون.

    Moein MM2بهزاد سالمیmajidamTlou part 2 game of the century
  • نقد یعنی انتقاد
    وقتی میخوای نقد کنی باید تا جایی که میشه از نقطه ضعف های بازی کنار نقاط قوتش گفته بشه ، نمیشه از سیستم مبارزات بازی گفت و از تکراری شدنش بعد از پنج ساعت نگفت ( بازی همون مرحله ی اول آرپی‌جی و تفنگ میده دست ملت ، دیگه انتظاری نیست:) ، تو چهار ساعت آخر دوباره جون میگیره بازی فقط )
    یا از اسکیل تری بازی گفته نشه زیاد و به اینکه بازی تا حدودی مراحل فرعیش مشکل داره کفایت شه ( پیدا کردن کیف ها تو اسپایدی از بدترین مراحل بازی های یوبیسافت بدتره ، ایده هه خوبه ولی نه وقتی مارک شده رو نقشه
    همینطور عکس گرفتن از ساختمونا )
    ووو
    شاید شیش ماه پیش به این نقد میگفتم خوب ، خیلی پر و پیمون و با توضیحات زیاد
    ولی الان نظرم رو اینه که نقد باید تا جایی که میشه نقاط ضعف بازی رو بگه ، چه بالقوه ها چه بالفعل ها XD

    Moein MM2BahramAmir :))arshia.ya.mokia (Bye All)SquatlatexXERXESArnaldAlbertAMIR WAZOWSKImore
  • sorena گفت:

    اسپایدرمن یکی از گیم پلی محور ترین بازی های سونی هستش،من خودم بازی رو تجربه نکردم منتها نسخه سالش رو گرفتم تو خونه بازیش میکردن منم نگاه کردم ،طراحی شهر خیلی خوب هست و مناسب مردعنکبوتی ست. گیم پلی بازی خیلی جالب و بالانس هست، یه سری مهارت های بازی نمایشیه اما لطمه ی به روند بازی نمیزنه. انیمیشن های بازی خیلی با کیفیت هستن. داستان بازی خوبه اما یه جاهایی خیلی خودش رو لو میده اما همچنان تو سطح خوبی باقی میمونه. Npc های بازی مترسکن اما شما بیشتر از این که رو زمین باشید رو هوایید و باهاشون آنچنان سرو کاری ندارین،زیاد مهم نیستن که روشن زوم بشیم. تقریباً تمام ماموریت های فرعیش بی اهمیت هست. یه سری اتفاقات مثل جنایات خیابانی درش رخ میده که اونم بعد یه مدت بی اهمیت میشه . در کل تو ماموریت های فرعی چیزی خاصی نداره،اما ماموریت های اصلیش خوبن و گیمر رو برای ادامه مشتاق میکنن.

    اگر بخوایم منصف بهش نگاه کنیم از بتمن آرکام سیتی خیلی ضعیف تر و از بتمن آرکام نایت و اورجینز بهتره. در واقع بعد آرکام سیتی بهترین بازی ابرقهرمانی هست که موجوده و اگر شما با خوده مردعنکبوتی مشکلی ندارید حتما ازش لذت میبرید حالا چه نمره ۸ باشه چه ۹.

    Moein MM2majidamG_man.SquatlatexDracolaAlbertTlou part 2 game of the centuryMahyarMsm
  • MahyarMsm گفت:

    خسته نباشید اقای زرمهر
    این نسخه اسپایدرمن بین انواع نسخه های دیگه بهترینشونه. با همه نکات منفی و مثبتی که گفتید موافقم ولی یه انتقادی داشتم.حالا نه به این نقد بلکه تا جایی که دیدم سر دیرکتورز کات ها هم اینکارو کردن!! اونم اینکه کل بازی دوباره نقد شده! بهتره هنگام نقد ببینید اون هدفی که این نسخه باید بهش میرسید بهش رسیده یا نه، مثلا دیرکتورز کات یه نسخه جداس که با یه هدف دیگه عرضه میشه ولی اینجا کل بازی نقد میشه که اشتباهه. یه لینک قرار بدید از نقد و بررسی نسخه اصلی، بعد اون عنوان رو با توجه به اینکه ریمستر یا دیرکتورز کاته نقد کنید.

    Moein MM2majidam.XERXESsorenaTlou part 2 game of the centuryEspressokia (Bye All)
    • درود بر شما مهیار عزیز

      نقد و بررسی بازی‌ها یک سری شرایطی داره و یکی از اونا اینه که اگر ما درخواست کد نقد از ناشرها بکنیم و اونا کد رو در اختیار ما قرار بدن از رسانه‌ی ما انتظار نقد کامل بازیشون رو دارن و فرقی نداره بازی ادیشن خاصی باشه یا یک اثر کاملا جدید چرا که اگر ما صرفا به خصوصیات این ادیشن و پورت از بازی بسنده کنیم نقد بسیار مختصری رو خواهیم داشت که از نقد و بررسی استاندارد کوتاه‌تره که هم تا حدودی ارزشش رو پایین میاره و هم وجه‌ی خوبی در مقابل ناشر نداره و می‌تونه به اعتبار رسانه‌ی ما ضربه بزنه و اگر رسانه‌ی دیگه‌ای هم این کار رو انجام می‌ده سعی داره وظیفشو در قبال ناشر و سازنده انجام بده. همچنین از اونجایی که پورت شدن این بازی برای یک پلتفرم کاملا جدید مخاطبان جدیدی رو هم به سمت خودش جذب می‌کنه نقد دوباره‌ی بازی به طور اختصاصی برای اون پلتفرم آن چنان دور از انتظار نیست.

      در آخر اگر ناشر کدی در اختیار ما قرار نمی‌داد، ما وظیفه‌ای در قبالش نداشتیم و شاید اصلا این بازی رو نقد نمی‌کردیم و صرفا در یک مقاله مختصر به خصوصیات و تفاوت‌های اون نسبت به نسخه‌های کنسولی می‌پرداختیم.

      Moein MM2G.LNMahyarMsm
  • Aziz گفت:

    بخش آخر این بررسی هاتون عالیه . خیلی خلاصه . بازی عالی هست ولی خب شاهکار نیست

  • G.LN گفت:

    من نمیدونم دوستان چرا اینو با بتمن مقایسه میکنن؟
    اصلا این دوتا چه ربطی داره؟
    چرا این بازی مبارزاتش سطحیه؟!
    مشکل متاسفانه از یه چیز دیگه س!
    https://twitter.com/insomniacgames/status/1559250678341574656?s=21
    با قندشکن وارد شید

    Moein MM2CameraManSquatlatexVbired-eyed Banished Knight
  • Vbi گفت:

    یه مشت بچه ریختن اینجا بابا بازیه ازش لذت ببرید جای جنگ.خود کمپانی ها هم نمیجنگن باهم که بازی من بهتره اما نی نی های اینجا هی میگن بتمن بهتره فلانی بهتره ….

    Moein MM2نیتن دریک پیرarshia.ya.moCameraManmajidamVbiSquatlatex
  • CameraMan گفت:

    بازی خوبیه در کل اما به قول یکی از بچه ها زمانی که کیفیت بازی بالاتره فریم بهتری میگیری تا لو که حالا نمیدونم نقطه مثبت هست یا نه از طرف دیگه من نمیدونم بازی تا چه حد بعد از تمام شدن مراحل اصلی میتونه سرگرم کننده باشه البته انتظار نمیره مثل اسکایریم بعد از ۷ ساعت طی کردن مراحل اصلی بعدش ۱۴۰ ساعت باز بازیش کنی..

    Moein MM2arshia.ya.mo
  • درود
    بنظر من نمره ی زیادی بهش دادید..
    همه چیش بجز گرافیک در سطح عالیه..
    توقعم تو گرافیکش روی pc بیشتر بود..
    روی ps4 تو زمان خودش گرافیک بالایی داشت..
    پیشرفت گرافیکیش فقط خوبه.. نه بیشتر!
    گرافیک خوبی داره ولی در سطح بازیهای شاهکار نیست..
    البته تو این دو ماه بهترین بازییه که باید باهاش بازی کنیم..

    majidamarshia.ya.mo
  • arshia.ya.mo گفت:

    این بازی صددرصد ارزش تجربه داره. اینسومنیاک گیمز تونست ابروی اسپایدرمن رو برگردونه بعد از اشتباهات زیاد اکتیویژن. به محض اینکه بتونم نصبش میکنم تا اون موقع اگه مشکلی داشته باشه با اپدیت دیگه نسخه کاملا بهینه رو تجربه میکنم.

    Moein MM2Armin
  • majidam گفت:

    بتمن ارخام نایت خوبه غافل نشید که بدترین پورت روی کنسولها و پی سی هنگام عرضه داشت چنان باگهایی داشت که رو دست سابر پانک زده بود بله خواستم یاد بیارم اونهایی که فراموش میکنن و میان اینجا فن بوی بازی در میارن دو تنوع در گیم پلی بازی اسپایدرمن بیشتره که هنگام کامل کردن درخت مهارت حتی در تار زدنها هم اونقدر تفاوت درش ایجاد میشه که از خیلی از بازیهایی که نمره بالاتر از ۹۰ گرفتن تنوعش بیشتره دشمنان متنوعی داره و چرخه ی روزو شب و تنوع در اب و هوا داره اما بتمن فقط در شب قابل بازی بود و همه چیز در شب پنهان میشه پشت تاریکیها حتی اگر اون شی فیل باشه جزئیات در شب قابل رویت نیستن اگر با ظرافت هم کار نکرده باشی گیمر قادر به دیدنش نخواهد بود ساختمانهای بسیار زیادتری داره نسبت به ارخام نایت شهر زنده تری داره و ماشینها در حال حرکت مردم زیاد درسته ان پی اسهاش گیبج میزنن اما خوب نسبت به ارخام نایت شهر زنده هست و صحنه های سینمایی بیشتری داره و هیجان بیشتری داره و کیفیت بصری بالاتری داره نسبت به ارخام نایت و در کل و بهتر از همه بچه ها عاشقش میشن و خیلی خوب با این بازی ارتباط برقرار میکنن طوری که انگار ماریو بازی میکنن این بازی باید مولتی باشه هر کنسولی به اینجور بازیا نیاز داره ارخام نایت بازی خوبیه نمیخواستم با هم دیگر قیاسش کنم اما فن بویها و هیترها اونقدر زیاد شدن ادم مجبور میشه دهنشو باز کنه . همه ی بازیها نقاط ضعف دارن اما نمیدونم چرا نوبت به بازیهای سونی برسه یه سریا فقط به ویژگیهای منفی چسپیدن خوب ادم موفق حسود زیاد داره دیگه سونی هم جزو اون دسته هاش هست. یه سریا فروش هوریزانو مسخره میکردن الان دهنشونو بسته

    Moein MM2AlbertBahramShambagearshia.ya.mo
    • Ladon گفت:

      تا جایی که یادمه فقط رو پی سی مشکل داشت بعدشم کی گفته میشه جزئیات و تو شب قایم کرد تو روز نه بعدشم فلسفه بتمن این بود که شب ها میاد بیرون چون خفاشه😐 مثلا خیر سرش بعدش npc های اسپایدر من واقعا خوب نیستن میتونی بیای پایین دست تکون میدن بهت یا خیلی بخوان حال بدن های فایو میزنن باهات تو شهر بگرد تو ارخام نایت هر دیقه مردم دارن راجع به چیز بحث میکنن نظرشونو راجع بتمن میگن راجع به شهر میگن حتی اطلاعات میتونی کسب کنی کلی معما ها چیز های متفاوت تو بازی هست که میتونی ازشون لذت ببری که بازی تکراری نشه برات خود گجت ها اپگریدشون سیستم مخفی کاری مکانیک های مختلف چن نوع سبک گیم پلی بهت میده خود اسپایدر من برای این که بخوای اپگرید کنی یه سری کار واقعا تکراری و باید انجام بدی که یه سری توکن خاص بگیری که باهاش یه چیز و اپگرید کنی اپگرید های بازی اصن عملا بی فایده است ولی تو ارخام تو مرحله های فرعی اگر اپگرید نکنی اصن نمیتونی راحت بازی کنی سخت میشه واقعا برات حتی واسه معما های ریدلر هم بازی بهت کمک میکنه اگر سختت شد دنبالش گشتن بگردی ادمایی که با ریدلر همدستن بهت کمک کنن بابت تروفی ها یه بازی دیگه باید باهات چیکار کنه یادمونم نره بازی ارخام نایت یا همون ارخام سیتی برای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۱ هست این باری مدرن تر از این حرفاست نباید همچین چیزایی و ببینیم ازش خود بتمن ارخام نایتم مشکلات داره تانک زدگی مشکلش بود پتانسیلشو از دست داده بود ولی بازیش واقعا فوق العاده بود نمیخوام بگم اسپایدر من فوق العاده نبود درصورتی ک من مین استوریشو حال کردم تا اخرشم رفتم ولی دلیل نمیشه مشکلاتشو نگیم

نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man Remasterd؛ بازگشت به نیویورک - گیمفا
نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man Remasterd؛ بازگشت به نیویورک - گیمفا