آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از West Side Story تا Slow Horses - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از West Side Story تا Slow Horses - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از West Side Story تا Slow Horses - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از West Side Story تا Slow Horses - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از West Side Story تا Slow Horses

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
سریال اسب‌های آرام slow horses

این آخر هفته به معرفی چندین فیلم و سریال جدید،‌ فیلم کلاسیک West Side Story و سریال Slow Horses می‌پردازیم.

سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس از زمان شروع فعالیت خود توانسته آثار بسیار برجسته و جذابی را به نمایش در بیاورد. رویکرد این سرویس در خلق فیلم و سریال‌های اوریجینال سبب شده تا بیننده‌های زیادی به این سرویس جذب شوند و به آینده آن بسیار امیدوار باشند. یکی از سریال‌های جدید این سرویس نیز سریال اسب‌های آرام (Slow Horses) است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

در ادامه این مطلب نیز به معرفی اثری موزیکال خواهیم پرداخت. آثار موزیکال به لطف آهنگ‌های جذاب و شنیدنی خود به سرعت می‌توانند با بیننده‌ها ارتباط برقرار کنند و داستان خود را به شیوه‌ای تماشایی به نمایش بگذارند. یکی از آثار برجسته در این ژانر نیز فیلم کلاسیک داستان وست ساید (West Side Story) است که از جمله بهترین فیلم‌های تاریخ نیز به شمار می‌رود. در این هفته نیز چندین فیلم و سریال جدید پخش شدند که به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. همراه با ما باشید.

فیلم جدید چی ببینیم؟

فیلم الویس (Elvis)

فیلم الویس elvis

عوامل سازنده: فیلم «الویس» اثری در ژانر موزیکال و بیوگرافی به شمار می‌رود که کارگردانی آن را باز لورمن (Baz Luhrmann) در دست داشته است. خود او به همراه سم برومبل (Sam Bromell)، کریگ پیرس (Craig Pearce) و جرمی دونر (Jeremy Doner) فیلم‎‌نامه فیلم را قلم زده‌اند.

داستان و بازیگران: فیلم «الویس» داستان بازیگر و خواننده برجسته و مشهور الویس پرسلی (Elvis Presley) را دنبال می‌کند. این داستان از نگاه مدیر برنامه وی به نام کلونل تام پارکر روایت می‌شود. در این فیلم، آستین باتلر (Austin Butler) نقش اصلی یعنی الویس پرسلی و تام هنکس (Tom Hanks) نقش کلونل تام پارکر را بازی می‌کنند. هلن تامپسون (Helen Thomson) و ریچارد راکسبورگ (Richard Roxburgh) نیز دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند.

آیا فیلم «الویس» ارزش دیدن دارد؟ فرمول همیشگی و استاندارد برای آثار بیوگرافی در فیلم «الویس» استفاده نشده و همین نیز فیلم «الویس» را به اثری متفاوت تبدیل کرده است. کارگردانی پر از انرژی و خیره‌کننده باز لورمن در کنار نقش‌آفرینی برجسته و درخشان آستین باتلر در نقش اصلی باعث خلق اثری جذاب و تماشایی شده است. مطمئنا تماشای این فیلم می‌تواند آخر هفته خوبی را برای شما رقم بزند.

فیلم سیزده جان (Thirteen Lives)

فیلم سیزده جان thirteen lives

عوامل سازنده: فیلم «سیزده جان» اثری در ژانر بیوگرافی و بقاء به شمار می‌رود که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است. کارگردانی این اثر را ران هاوارد (Ron Howard) در دست دارد و فیلم‌نامه آن را نیز ویلیام نیکلسون (William Nicholson) قلم زده است.

داستان و بازیگران: فیلم «سیزده جان» داستان عملیات نجات در غار تام لوآنگ در سال ۲۰۱۸ میلادی را روایت می‌کند که در آن، یک تیم فوتبال نوجوانان به همراه مربی خود درون غاری به مدت ۱۸ روز گرفتار شدند. ویگو مورتنسن (Viggo Mortensen)،‌ کالین فارل (Colin Farrell)، جوئل اجرتون (Joel Edgerton) و تام بیتمن (Tom Bateman) از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‎‌اند.

آیا فیلم «سیزده جان» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «سیزده جان» بر اساس داستانی واقعی ساخته شده و همین می‌تواند برای بیننده‌ها جالب‌توجه باشد. از سوی دیگر، این اثر توانسته این داستان واقعی و باورنکردنی را به شکلی جذاب به نمایش بگذارد اما در این میان، فیلم نواقصی نیز دارد. در کل، فیلم «سیزده جان» با کارگردانی جذاب ران هاوارد می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای تماشای فیلم در آخر هفته باشد.

فیلم رستاخیز (Resurrection)

فیلم رستاخیز resurrection

عوامل سازنده: فیلم «رستاخیز» محصول سال ۲۰۲۲ میلادی و در ژانر روانشناختی و هیجانی است. اندرو سمانس (Andrew Semans) نیز کارگردانی و نویسندگی این اثر را در دست داشته است.

داستان و بازیگران: فیلم «رستاخیز» داستان زنی به نام مارگارت با بازی ربکا هال (Rebecca Hall) را دنبال می‌کند که سعی دارد کنترل زندگی خود را در دست بگیرد، به خصوص پس از اینکه نامزد سابقش با بازی تیم راث (Tim Roth) به همسایگی او نقل مکان می‌کند. گریس کافمن (Grace Kaufman)، مایکل اسپر (Michael Esper) و آنجلا وانگ کاربون (Angela Wong Carbone) از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

آیا فیلم «رستاخیز» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «رستاخیز» داستانی ناهموار دارد و همین باعث شده تا فیلم ناقص به نظر برسد اما با این وجود، داستان فیلم به طور پیوسته بیننده را به خود جذب می‌کند. نقش‌آفرینی برجسته و درخشان ربکا هال در نقش اصلی نیز کمک بسیار زیادی به این اثر کرده است. تماشای فیلم «رستاخیز» می‌تواند آخر هفته دلهره‌آور و تامل‌برانگیزی را برای شما رقم بزند.

سریال جدید چی ببینیم؟

سریال انیمیشنی من گروت هستم (I Am Groot)

سریال انیمیشنی من گروت هستم i am groot

عوامل سازنده: سریال انیمیشنی «من گروت هستم» مجموعه‌ای از انیمیشن‎‌های کوتاه به شمار می‌رود که توسط کریستن لیپور (Kirsten Lepore) برای سرویس آنلاین دیزنی پلاس ساخته شده است. این سریال بر اساس کمیک‌های مارول است و ماجراهای شخصیت گروت را به تصویر می‌کشد.

داستان و بازیگران: سریال انیمیشنی «من گروت هستم» داستان بیبی گروت را دنبال می‌کند که به ماجراجویی‌های مختلفی می‌رود و مشکلات متعدد و جالب‌توجهی را برای خودش ایجاد می‌کند. همانند فیلم‌های قبلی نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy) وین دیزل (Vin Diesel) صداپیشگی شخصیت گروت را در دست دارد. بردلی کوپر (Bradley Cooper) نیز همانند گذشته صداپیشه شخصیت راکت راکون خواهد بود. این سریال انیمیشنی پنج قسمت دارد و ظاهرا قسمت‌های جدیدی از آن نیز در دست تولید هستند.

آیا سریال انیمیشنی «من گروت هستم» ارزش دیدن دارد؟ این سریال انیمیشنی به عنوان شاخه‌ای فرعی از دنیای سینمایی مارول، بسیار دوست‌داشتنی و قابل ستایش است که به لطف خلق و خوی تند و جالب گروت، طنز تاریکی نیز دارد. این سریال انیمیشنی مطمئنا توجه بیننده‌های جوان را به خود جلب خواهد کرد و بیننده‌های بزرگسال نیز از تماشای آن‌ها لذت خواهند برد.

سریال سندمن (The Sandman)

سریال sandman

عوامل سازنده: سریال «سندمن» یا «مرد شنی» اثری در ژانر فانتزی و درام به شمار می‎‌رود که بر اساس کتاب‌های کمیکی از دی‌سی به همین نام محصول سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۶ میلادی نوشته نیل گیمن (Neil Gaiman) ساخته شده است. دیوید اس گویر (David S. Goyer)، الن هاینبرگ (Allan Heinberg) به همراه خود نیل گیمن وظیفه توسعه این سریال را برای سرویس آنلاین نتفلیکس برعهده داشته‌اند.

داستان و بازیگران: همانند کتاب‌های کمیک، سریال «سندمن» داستان رویا از خانواده بی‌پایان‌ها را روایت می‌کند که به نام سندمن یا مرد شنی نیز شناخته می‌شود. تام استاریج (Tom Sturridge) نقش اصلی را بازی می‌کند و در کنار او نیز بوید هالبروک (Boyd Holbrook)،‌ ویوین آچیمپونگ (Vivienne Acheampong) و پتون اسوالت (Patton Oswalt) در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند.

آیا سریال «سندمن» ارزش دیدن دارد؟ اولین فصل از سریال «سندمن»  به طرز رضایت‌بخشی این کتاب‌های کمیک کلاسیک را اقتباس کرده است، کتاب‌هایی که به ظاهر غیر قابل اقتباس به نظر می‌رسیدند. با این حال، طرفداران این کتاب‌های کمیک ممکن است شاهد موارد شگفتی‌آوری در سریال باشند.

با اینکه طرفداران کمیک‌ها از نحوه به نمایش در آمدن این داستان‌ها احساس رضایت خواهند کرد اما کسانی که با منابع آشنا نیستند، ممکن است از دنبال کردن داستان لذت نبرند. در کل، سریال «سندمن» با بازی برجسته بازیگران خود همراه شده و جلوه‌های ویژه قابل قبولی دارد که می‌تواند آخر هفته خوبی را برای شما رقم بزند.

فیلم کلاسیک چی ببینیم؟

فیلم داستان وست ساید (West Side Story)

فیلم داستان وست ساید west side story

عوامل سازنده: فیلم «داستان وست ساید» اثری موزیکال و عاشقانه به شمار می‌رود که کارگردانی آن را رابرت وایز (Robert Wise) و جرومه رابینز (Jerome Robbins) برعهده داشته‌اند. فیلم‌نامه این فیلم محصول سال ۱۹۶۱ میلادی را نیز ارنست لمان (Ernest Lehman) قلم زده است که اقتباسی از نمایش‌نامه موزیکالی به همین نام از سال ۱۹۵۷ میلادی محسوب می‌شود.

داستان و بازیگران: فیلم «داستان وست ساید» دو گروه نوجوان در سال ۱۹۵۷ میلادی در شهر نیویورک را نشان می‌دهد که برای بدست آوردن کنترل بخش آپر وست ساید با یکدیگر رقابت می‌کنند. ناتالی وود (Natalie Wood)، ریچارد بیمر (Richard Beymer)، راس تامبلین (Russ Tamblyn) و ریتا مورنو (Rita Moreno) از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

چرا باید فیلم «داستان وست ساید» را دید؟ این فیلم به پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۹۶۱ تبدیل شد و از بین ۱۱ نامزدی اسکار توانست ۱۰ جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم سال را از آن خود کند. فیلم «داستان وست ساید» به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های موزیکال تاریخ شناخته می‌شود. کارگردانی برجسته رابرت وایز در کنار موسیقی متن شنیدنی از لئونارد برنستاین (Leonard Bernstein) سبب خلق اثری بسیار تماشایی و شگفت‌انگیز شده است که از جمله نمادین‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما محسوب می‌شود.

سریال چی ببینیم؟

سریال اسب‌های آرام (Slow Horses)

سریال اسب‌های آرام slow horses

عوامل سازنده: سریال «اسب‌های آرام» محصول سال ۲۰۲۲ میلادی به شمار می‌رود که اولین فصل آن در ماه آوریل روی سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس عرضه شده بود. این سریال بر اساس رمانی به همین نام از سال ۲۰۱۰ میلادی نوشته میک هرون (Mick Herron) ساخته شده است. فصل دوم سریال در اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی عرضه می‌شود و علاوه بر آن، اپل آن را برای فصل سوم و چهارم نیز تمدید کرده است.

داستان و بازیگران: سریال «اسب‌های آرام» داستان یک مامور ام‌آی۵ به نام ریور کارت‌رایت را دنبال می‌کند که پس از خراب کردن یک ماموریت تمرینی به مکانی به نام لجن‌زار تبعید می‌شود. این مکان، بخشی از سازمان برای افرادی است که خرابکاری انجام داده‌اند. آن‌ها به نام اسب‎‌های آرام شناخته می‌شوند و فقط کارهای اداری خسته‌کننده انجام می‌دهند اما به طور اتفاقی درگیر ماموریتی بسیار مهم می‌شوند. گری اولدمن (Gary Oldman)، جک لودن (Jack Lowden) و کریستین اسکات توماس (Kristin Scott Thomas) از جمله بازیگران این سریال به شمار می‌روند.

چرا سریال «اسب‌های آرام» را باید دید؟ این سریال با ارائه داستانی متفاوت از جاسوس‌ها توانسته اثری تازه از ژانر جاسوسی را برای بیننده‌ها به ارمغان بیاورد. رویکرد سریال نسبت به گروه جاسوس‌ها سبب شده تا بیننده از تماشای داستان بسیار لذت ببرد. در کنار این موارد نیز گری اولدمن توانسته بار دیگر نقش‌آفرینی بسیار جذاب و خیره‌کننده‌ای از خودش در این سریال به نمایش بگذارد که مطمئنا توجه هر بیننده‌ای را به خود جذب خواهد کرد. تمدید سریال تا فصل چهارم نیز سبب می‌شود تا بیننده به راحتی به تماشای آن بنشیند و هیچ نگرانی در مورد کنسل شدن احتمالی آن نداشته باشد.


در این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم به سراغ معرفی فیلم کلاسیک «داستان وست ساید»، سریال «اسب‌های آرام» از سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس، فیلم «الویس»، فیلم «سیزده جان»، فیلم «رستاخیز»، سریال انیمیشنی «من گروت هستم» و سریال «سندمن» پرداختیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

meysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از West Side Story تا Slow Horses - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از West Side Story تا Slow Horses - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از West Side Story تا Slow Horses - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از West Side Story تا Slow Horses - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از West Side Story تا Slow Horses - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از West Side Story تا Slow Horses - گیمفا