جزئیات بخش داستانی Black Ops 4 بعد از چهار سال فاش شد

19 مرداد 1401 - 23:02

جزئیات بخش داستانی لغوشدۀ بازی Call of Duty: Black Ops 4 که تنها عنوان فاقد حالت تک‌نفرۀ اختصاصی در این فرنچایز به حساب می‌رود، بعد از چهار سال فاش شده است.

بر اساس گزارش Eurogamer، کاربری از Reddit به نام Purpletoaster20 در پستی به توضیح جزئیات چیزی پرداخت که قرار بود به یک بخش داستانی سرویس‌محور مشارکتی مربوط به حالت‌های چندنفره و specialists بازی Black Ops 4 تبدیل شود. این گزارش بعد از چند ماه تحقیق و بحث با افرادی که از بخش داستانی لغوشده آگاهی داشتند، منتشر شد. این پست شامل بیش از 400 تصویر مفهومی، داستان‌نما، نقشه‌های اولیۀ مراحل و … است که باعث معتبر بودن این افشا می‌شود.

بر اساس گزارشات، این بخش داستانی در طول سال 2070 جریان دارد و بعد از حوادث Black Ops III اتفاق می‌افتد. یک همه‌گیری جهانی و چندین فاجعۀ اقلیمی باعث تبدیل نظم جهانی به دو گروه که شامل «ملت‌های متحد جهانی» (WUN) و «ارتش آزاد مردمی» (FPA) بوده، می‌شود و پلیر باید بین آن‌ها یکی را انتخاب کند.

هرچند در صورتی که این بخش در حالت تک‌نفره قابل بازی است، حول محور یک مکانیک دو به دو قرار دارد و آمار جهانی بر این اساس که کدام تیم زودتر به هدف خود برسد، تغییر می‌کند. در اصل چند تجربۀ متفاوت از بخش داستانی بر اساس عملکرد و گروه موردنظر ایجاد می‌شود.

برای مثال، مرحله‌ای به نام Data Control، نفوذ FPA به یک مرکز داده در زوریخ برای استخراج داده‌های بسیار مهم را دنبال می‌کند و طبیعتا پلیرها باید در راه خود چندین دشمن را از بین ببرند. زاویۀ معکوس به نفوذ WUN در بخش‌های پایین‌تر تاسیسات و قرار دادن مواد منفجره برای نابودی آن مربوط می‌شود. اگر پلیرهای WUN موفق به نابودی کل تاسیسات قبل از استخراج داده‌ها توسط FPA شوند، پیروزی از آن WUN خواهد بود.

تری‌آرک (Treyarch) توسعه‌دهندۀ بازی، چندین شخصیت و میان‌پردۀ اولیه در قبال گیم‌پلی ساخته بود و هر گروه شامل شخصیتی به نام ناظر می‌شد که در طول هر مرحله با پلیرها صحبت و به طور کلی بر روند ماموریت نظارت می‌کرد.

بر اساس این پست، با پیروی از سبک سرویس‌محور، چند بسته الحاقی نیز برای آن برنامه‌ریزی شده بود که هرکدام شامل چند مرحلۀ جدید می‌شد (حدود یک ساعت در صورت یک بار بازی) و به ادامۀ داستان دو گروه اصلی می‌پرداخت.

شاید ماهیت جاه‌طلبانۀ بخش داستانی به لغو آن منجر شد، زیرا گزارش‌هایی در آوریل 2018 مشخص کردند که Black Ops 4 برای اولین بار در تاریخ این فرنچایز، شامل بخش تک‌نفره نخواهد بود. بخش داستانی بازی لغو شد، چرا که استودیوی تری‌آرک نمیتوانست آن را در بازۀ تعیین شده، تکمیل کند و این موضوع احتمالا به عرضۀ سالانۀ Call of Duty لطمه می‌زد.

در عوض این بازی بخش چندنفره و زامبی‌ها را در اولیت قرار داد و همچنین مقدمه‌ای برای اولین بتل رویال این فرنچایز یعنی حالت Blackout را پدید آورد.

armanDARKSIRENAmir RingoInvisible bearded usermeysambامیر

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید