تاثیر فیلم Speed Racer بر روی خلق فرنچایز John Wick
چاد استاهلسکی در تازهترین مصاحبه خود فاش کرده که فیلم Speed Racer تاثیر بزرگی بر روی کارگردانی او و خلق مجموعه John Wick داشته است.
فیلم Speed Racer که در سال ۲۰۰۸ اکران شد، علیرغم فروش پایینی که رقم زد، اما طرفداران ژانر مانگا و انیمه را به خاطر سبک بصری خود شگفتزده کرده بود. اثری که با الهام از انیمهای ژاپنی خلق شد و باعث گردید تا چاد استاهلسکی (Chad Stahelski) برای ورود به کارگردانی ترغیب شود.
او که وظیفه کارگردانی Jonh Wick: Chapter 4 را بر عهده دارد، در مصاحبه با خبرگزاری کولایدر اعلام کرده که فیلم Speed Racer باعث شد تا حرفه کاری او دچار تحول شود. زیرا تا پیش از کارگردانی نخستین فیلم از مجموعه جان ویک، او بدلکار آثار بزرگ سینما همچون The Matrix و V for Vendetta بوده است.
در آن زمان به تازگی کار بر روی پروژههایی نظیر The Matrix و V for Vendetta را به اتمام رسانده بودم و خواهران واچوفسکی نزد من آمده و گفتند که قصد ساخت لایو اکشن Speed Racer را دارند. ما قصد داشتیم تا اثری شبیه به انیمه و مانگاهای قدیمی خلق کنیم که از ترکیب رنگهای مختلفی بهره ببرد. همچنین ما از سیستمهای مبتنی بر حرکت اجسام استفاده کردیم تا پس زمینه از لایههای مختلفی بهره برده و فیلم متفاوتی را رقم بزنیم.
همانطور که اشاره کردم، برای ساخت این فیلم از لایههای متفاوتی استفاده کردیم. به این صورت که لایه نخست حول محور چهره بازیگران قرار داست. لایه دوم به پس زمینه و حرکات بازیگران تعلق داشت. لایه سوم شامل حیواناتی بود که در فیلم حضور داشتند و لایه نهایی نیز مختص به جلوههای ویژه و صفحه آبی رنگ بود. در اصل ما ۴ رکن اصلی برای فیلمبرداری صحنههای Speed Racer داشتیم که مدیریت همه آنها بسیار طاقتفرسا و پیچیده بود.
او در پایان فاش کرد که حضورش در پشت صحنه این فیلم و روند ساخت آن باعث گردید تا با جنبههای فنی فیلمسازی آشنا شده و تصمیم بگیرد تا خود بر صندلی کارگردانی بنشیند. اتفاقی که منجر به خلق فرنچایز جدیدی در ژانر اکشن شد که تمامی سینماگران را مبهوت خود نمود.
فیلم John Wick: Chapter 4 که ادامه دهنده انتقامجویی جان ویک خواهد بود، برای اکران در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۲۳ (۴ فروردین ۱۴۰۲) در نظر گرفته شده است.
منبع: کولایدر
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- بازی هایی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت دوم)
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
نظرات