بررسی دلایل افت کیفیت دنیای سینمایی مارول
بررسی دلایل افت کیفیت دنیای سینمایی مارول
بررسی دلایل افت کیفیت دنیای سینمایی مارول
بررسی دلایل افت کیفیت دنیای سینمایی مارول

بررسی دلایل افت کیفیت دنیای سینمایی مارول

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
بررسی دلایل افت کیفیت دنیای سینمایی مارول

دنیای سینمایی مارول که طی ۳ فاز نخست خود با قدرت ظاهر شده بود، در فاز چهارم به شدت افت کرده و آثار غیرقابل قبولی را در سینما یا تلویزیون رقم زده است.

دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۰۸ با فیلم Iron Man کار خود را آغاز کرد تا جهانی را خلق نماید که هیچ‌گاه در تاریخ سینما سابقه نداشته است. جهانی مملو از فیلم‌ و سریال‌های مختلف که از داستان‌های کوچک و بزرگی برخودار بوده و جهانی واحد را شکل می‌دهند.

این جهان که طبق برنامه‌ریزی استودیو مارول به چندین و چند فاز مختلف تقسیم شده است، در هر فاز بر روی سلسله‌ای از اتفاقات تمرکز کرده تا در نهایت به یک حماسه ختم شود. سه فاز نخست دنیای سینمایی مارول که به اختصار تحت عنوان MCU شناخته می‌شود، به حماسه‌ سنگ‌های ابدیت ختم شد که توسط دو فیلم Avengers: Infinity War و Avengers: Endgame داستان این سنگ‌ها و برخی از شخصیت‌های اصلی یا فرعی MCU را برای همیشه خاتمه داد.

با وجود این که سینماگران گمان می‌کردند پرونده دنیای سینمایی مارول با وقایع آخرین فیلم انتقام‌جویان پایان یابد، اما این استودیو از فاز چهارم با تمرکز برروی جهان‌های موازی رونمایی کرد تا هم‌چنان دنیای خود را به واسطه مجموعه‌ای از فیلم‌ها و سریال‌های جدید ادامه دهد.

این مسئله سبب شد تا شاهد آثاری باشیم که علی‌رغم همراه داشتن المان‌های همیشگی ژانر ابرقهرمانی، اما با چنان افتی مواجه گردند که حتی صدای طرفداران دو آتیشه مارول را نیز درآورده است. اکثر آثار مارول در فاز چهارم از فرمولی تکراری و وقایعی نه چندان جذاب برخوردار هستند که آینده دنیای سینمایی مارول را با خطر نادیده گرفته شدن مواجه کرده است.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا به بررسی دلایلی بپردازیم که باعث گردیده تا MCU در گردابی از مشکلات ریز و درشت فرو رفته و در صورت ادامه این روند، در آینده نه چندان دور با بایکوت سینماگران مواجه خواهد شد.

لحن کمدی و شوخی‌های خسته کننده

بررسی دلایل افت کیفیت دنیای سینمایی مارول

یکی از انتقاداتی که از همان فاز نخست دنیای سینمایی مارول گریبان‌گیر این فرنچایز بوده است، لحن بیش از حد کودکانه و شوخی‌وارانه‌ای بوده که در کمال تاسف حتی در جدی‌ترین پروژه‌های آن‌ها باعث کلافگی تماشاگران شده است.

نمونه بارز این مسئله را می‌توان در تازه‌ترین اثر فاز چهارم MCU به نام Thor: Love and Thunder مشاهده کرد که علی‌رغم داستان جدی و شخصیت خبیث متفاوتی که برخوردار است، اما آن‌چنان شوخی‌هایش از حد و مرز گذشته که عملاً مخاطب را خسته کرده و نمرات منتقدین و میزان فروش این اثر نیز گویای وضعیت اسفناک حال حاضر MCU می‌باشد.

گویا سران مارول هیچ حد و حدودی برای میزان کمدی آثار خود قائل نبوده و انتظار دارند تماشاگران هر شوخی و خنده مبتذلی را با آغوش گرم استقبال نمایند. با وجود این که در طی چند فاز گذشته MCU شاهد آثاری همچون Guardians of the Galaxy هستیم که عنصر کمدی یک عضو جداناپذیر از آن می‌باشد، اما دلیل نمی‌شود که در باقی فیلم‌ها و سریال‌ها نیز این مسئله تکرار شود و به جایی برسد که حتی جدی‌ترین لحظات هم با شوخی‌های احمقانه ترکیب شده و مخاطب را خسته نموده است.

رعایت مدت زمان فیلم‌های سینمایی

بررسی دلایل افت کیفیت دنیای سینمایی مارول

مسئله مدت زمان فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی چه تقصیر زک اسنایدر (Zack Snyder) باشد و یا فرهنگی که مارول با Avengers: Endgame جا انداخته است، اما در هر حال مدت زمانی که برای یک فیلم در نظر گرفته می‌شود نباید بیش از حد طولانی باشد تا مخاطب را خسته نماید.

مارول با وجود این که سال‌ها در ساخت آثار مختلف تجربه کسب کرده است، اما هنوز در انتخاب مدت زمان معتدل برای فیلم‌های خود دچار اشتباهی می‌شود که در فاز چهارم برای آن‌ها گران تمام شده است. در حالی که برخی از آثار آن‌ها بیش از حد طولانی بوده و بدون منطق کش داده شده است، اما در سمت مقابل نیز پروژه‌هایی را مشاهده می‌نماییم که از مدت زمان کافی برخوردار نبوده و مجبورند تا در زمانی بسیار کم به انواع و اقسام وقایع و روایاتی بپردازند که مخاطب را گیج می‌کند.

شاید بهتر باشد که استودیو مارول از تبلیغات پر زرق و برق دست برداشته و کمی بر روی میزان زمان آثار خود نظارت داشته باشد. با توجه به این که در فاز ششم دو فیلم از انتقام‌جویان در کمتر از یک سال اکران خواهد شد، این مسئله می‌تواند ضربه جبران ناپذیری به این دو پروژه بزرگ و پراهمیت از دنیای سینمایی مارول وارد نماید.

نتیجه عکس حضور افتخاری شخصیت‌ها به واسطه جهان‌های موازی

بررسی دلایل افت کیفیت دنیای سینمایی مارول

زمانی که اعلام شد تمرکز فازهای جدید دنیای سینمایی مارول بر جهان‌های موازی خواهد بود، به دلیل پتانسیل گسترده این مسئله، طرفداران به شدت هیجان‌زده شده بودند.

با این حال در فاز چهارم ما شاهد رویه کاملاً برعکسی هستیم زیرا به هیچ عنوان شخصیت‌هایی که از طریق جهان‌های موازی وارد داستان می‌شوند، هیچ منطق و روایت درستی نداشته و تنها در آن لحظه حضور دارند تا مارول بتواند بلیط‌های بیشتری را فروش نماید. به عنوان مثال آخرین فیلم مرد عنکبوتی که تحت عنوان No Way Home شناخته می‌شود، شاید تا حدی توانسته باشد شخصیت‌های قدیمی و محبوبی که از طریق جهان‌های موازی وارد فیلم کرده است را منطقی و در جهت بهبود روایت داستانی جلوه نماید.

با این حال در فیلم Multiverse of Madness ما با یک فاجعه در این زمینه روبرو هستیم که علی‌رغم تبلیغات گسترده‌ای که حول محور گروه ایلومیناتی صورت گرفته بود؛ آن‌ها نه تنها هیچ نقش بزرگی در روایت داستان نداشتند، بلکه به احمقانه‌ترین شکل ممکن نیز از فیلم حذف شدند تا ثابت نمایند که ایده جهان‌های موازی تا به الان تنها یک حقه تبلیغاتی بوده و نسبت به ۳ فاز نخست MCU هیچ اتفاق منحصر به فردی رخ نداده است.

حذف زود هنگام شخصیت‌های خبیث

بررسی دلایل افت کیفیت دنیای سینمایی مارول

کشتن زودهنگام شخصیت‌های خبیثی که پتانسیل حضور در آثار بیشتری را دارند، سنت دیرینه و اشتباهی از سوی مارول است که با گسترش فازهای جدید، بیش از پیش ناامید‌کننده جلوه می‌کند.

این که آغاز فیلم شاهد معرفی یک شخصیت بسیار خطرناک و خبیثی باشیم که در انتها توسط قهرمان کشته می‌شود تا او را پیروزمندانه برای اثر بعدی آماده نماید، به فرمولی تکراری و خسته کننده تبدیل شده که باعث گردیده تا دیگر مشاهده شخصیت‌های خبیث هیچ هیجانی نداشته باشد.

نمونه بارز این مسئله را می‌توان باز در فیلم Thor: Love and Thunder مشاهده کرد که تبلیغاتش حول محور یکی از منحصر به فردترین شرورهای دنیای کمیک یعنی گور، قصاب خدایان بوده است. با این حال در فیلم نام برده شده نه تنها شاهد یک گور به شدت ناامید کننده هستیم، بلکه حضورش تنها به همان فیلم اختصاص داده شده و احتمالاً دیگر هیچگاه شاهد حضور گور در MCU نخواهیم بود. شخصیتی که در دنیای کمیک تهدیدی در حد و اندازه تانوس بوده و به احمقانه‌ترین شکل ممکن پتانسلیش در سینما هدر داده شده است.

زنده نگه داشتن کلیشه‌ای قهرمانان

بررسی دلایل افت کیفیت دنیای سینمایی مارول

یکی از بزرگترین ایراداتی که همیشه گریبان‌گیر دنیای سینمایی مارول بوده است، مسئله زنده نگه داشتن قهرمانانش بوده که باعث شده روند MCU به ورطه تکرار دچار شود؛ زیرا زمانی که هیچ خطر جدی قهرمانانش را تهدید نمی‌کند، پس همه اتفاقات به خوبی و خوشی تمام شده و عنصر غافل‌گیری عملاً هیچ معنایی پیدا نمی‌کند.

شاید بتوان گفت که در تمام طول این ۱۴ سال، تنها دو فیلم پایانی انتقام‌جویان بود که با هزار اما و اگر وادار شد تا تعدادی انگشت‌شمار از قهرمانانش را با مرگ مواجه کند. در اصل سران استودیو مارول آن‌چنان ترسو هستند که حتی در فاز چهارم نیز همه ما می‌دانیم که اسکارت ویچ یا جین فاستر در گوشه‌ای از جهان MCU زنده بوده و به زودی باز خواهند گشت.

یک صحنه تکان‌دهنده در صورتی که قابل پیش‌بینی باشد، به هیچ عنوان نمی‌تواند تاثیری روی مخاطب داشته باشد. این که شما ادعای داشتن جهانی را داشته باشید که ۱۴ سال از عمرش می‌گذرد، اما حتی تعداد شخصیت‌های کشته شده دو رقمی نباشد، تنها ادعایی پوچ و توخالی از داشتن فرنچایز متفاوت است. ترکیب فرمول داستان‌های تکراری با زنده نگه داشتن شخصیت‌ها و لحن کمدی آثار ساخته شده، قطعاً به زودی برای دنیای سینمایی مارول گران تمام خواهد شد.

پخش آثار بی‌اهمیت و نه چندان ضروری

بررسی دلایل افت کیفیت دنیای سینمایی مارول

همان گونه که وبسایت خبری IGN گزارش داده است، فاز چهارم به تنهایی چند برابر فازهای گذشته MCU زمان برده است. این مسئله به لطف سریال‌های جدیدی می‌باشد که از طریق سرویس دیزنی‌پلاس به پخش خود ادامه می‌دهند.

حال شاید جالب باشد تا بدانید که با وجود چنین مدت زمان گسترده‌ای که فاز چهارم برخوردار است، اما شخصیت‌های مهم زیادی هستند که هنوز از فیلم یا سریال خود برخوردار نیستند و در عوض شاهد ساخت آثار کم اهمیتی همچون سریال اختصاصی آگاتا یا گروت و کامالا خان هستیم.

داشتن یک جهان بزرگ سینمایی به معنای اولویت بندی شخصیت‌های آن می‌باشد. زمانی که شما از ده‌ها شخصیت پراهمیت برخوردار هستید که هنوز اثر اختصاصی خود را دریافت نکرده‌اند و طرفداران را ناامید کرده‌اید، ساختن آثاری که هیچکس علاقه‌ای برای تماشای آن‌ها ندارد، احمقانه‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

تعداد کم قسمت‌های سریال‌های مارول

بررسی دلایل افت کیفیت دنیای سینمایی مارول

یکی از شگفتی‌های MCU، پایبندی دیزنی و مارول به ساخت سریال با تعداد قسمت‌های بسیار کوتاه است که انتقاد شدید طرفداران را در پی داشته است. این مسئله زمانی که قصد معرفی قهرمان جدیدی را دارید نیز بدتر جلوه پیدا می‌کند که نمونه بارز آن را در قبال سریال Moon Knight خیلی واضح مشاهده کردیم.

این که طی شش یا هشت قسمت قصد روایت داستانی را داشته باشید که از انسجام کافی برخوردار باشد، تقریباً غیرممکن بوده و دلیلیش هم مشخص است: سران مارول و دیزنی قصد دارند تا با اختصاص کمترین بودجه، بیشترین بازدهی را داشته باشند که باعث شده تا ۹۰ درصد سریال‌های دیزنی‌پلاس از داستان‌های تکه تکه‌ای برخوردار باشند.

با وجود این که اعلام شده سریال جدید Daredevil از قسمت‌های بیشتری برخوردار خواهد بود، اما تکلیف باقی مجموعه‌های تلویزیونی مارول در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و باعث نگرانی طرفداران شده است.

به کار بردن جلوه‌های میدانی ناامیدکننده

بررسی دلایل افت کیفیت دنیای سینمایی مارول

جلوه‌های ویژه یکی از المان‌های همیشگی ژانر ابرقهرمانی بوده که البته طی سالیان گذشته مارول بیش از اندازه خود را متکی به آن کرده است. به تازگی نیز تکنولوژی جدیدی وارد این زمینه شده که باعث گردیده تا پروژه‌های فانتزی با ترکیب جدیدی از جلوه‌های عملی و بصری فیلم‌برداری شوند که نمونه آن را در سریال The Mandalorian مشاهده نموده‌ایم.

با این حال مارول در اثر تازه خود تحت عنوان Thor: Love and Thunder آن‌چنان به این تکنولوژی وابستگی نشان داده که عملاً در حال تماشای یک اثر انیمیشنی هستیم تا یک فیلم پرهزینه ابرقهرمانی. فیلم چهارم ثور نخستین باری است که از این تکنولوژی بهره برده و علی‌رغم این که احتمالاً در آینده بیش از پیش استفاده خواهد شد، اما سینماگران را نسبت به کیفیت آثار ارائه شده نگران کرده است.

این مسئله با توجه به تعدد پروژه‌های آینده مارول که حتی انتقاد کمپانی‌های ساخت جلوه‌های ویژه را نیز درآورده است، می‌تواند نگران کننده باشد. زیرا افزایش کمی پروژه‌ها به معنی کاهش کیفیت می‌باشد؛ موضوعی که خیلی واضح در آثار یک سال اخیر MCU می‌توانیم مشاهده نماییم و تریلرهای سریال She-Hulk نمونه بارز آن می‌باشد.

وابستگی بیش از حد به نمایش شخصیت‌های انیمیشنی

بررسی دلایل افت کیفیت دنیای سینمایی مارول

فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings یکی از متفاوت‌ترین آثار دنیای سینمایی مارول، روند بسیار خوبی را تا قسمت پایانی طی کرده بود، اما با وارد شدن موجودات فانتزی تمام زحمات فیلم به خاک سیاه نشست.

با وجود این که دنیای سینمایی دی‌سی به خاطر استفاده از رنگ‌های تیره و تاریک همیشه مورد انتقاد قرار گرفته است، اما نباید MCU را که بیش از آن که می‌بایست، به شخصیت‌های شروری که توسط جلوه‌های ویژه احاطه شده‌اند را نادیده گرفت. مخاطبین به اندازه و هیبت شخصیت شرور به نمایش درآمده اهمیتی نمی‌دهند، بلکه تنها مسئله مهم میزان جدیت و خطری است که آن‌ها می‌توانند خلق نمایند.

عدم پرداخت مناسب و کافی به شخصیت‌ها

بررسی دلایل افت کیفیت دنیای سینمایی مارول

یک شخصیت از زمانی که وارد داستان می‌شود تا زمانی که آن را ترک می‌کند باید وارد یک روند غیرقابل پیش‌بینی شود تا از جذابیت کافی برای مخاطب برخوردار باشد. با این حال زمانی که شما آن‌ها را وارد وقایع بی‌اهمیت کرده یا نادیده می‌گیرید، در اصل تمامی جاده‌های پشت سر او را نابود کرده‌اید.

این مسئله در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول بیش از پیش دیده شده است. در حالی که فیلم No Way Home به زیبایی قوس شخصیتی پیتر پارکر را تکمیل می‌کند، اما این موضوع نسبت به باقی شخصیت‌های MCU صدق نمی‌کند. به عنوان مثال پس از فیلم Multiverse of Madness، دکتر استرنج دچار چه تحولی شده است؟ پس از پایان Thor: Love and Thunder، شخصیت ثور چه جایگاه متفاوتی را نسبت به ۳ فیلم پیشین خود دریافت کرده است؟ یا می‌توانیم به فیلم Black Widow اشاره نماییم که عملاً تمام پتانسیلی که شخصیت تسک مستر در دنیای سینمایی مارول می‌توانست داشته باشد را نابود کرد!

در قبال شخصیت‌های جدید فاز چهارم نیز این موضوع را تا حدودی می‌توانیم مشاهده کنیم. زمانی که شما ادعای داشتن یک جهان واحد و گسترده را دارید، باید بتوانید به واسطه آن شخصیت‌های خود را پس از هر فیلم و سریال گسترش داده و به بلوغ برسانید. در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول این اتفاق تبدیل به یک معضل شده و باعث گردیده تا محبوبیت شخصیت‌های MCU نسبت به فازهای گذشته تا حد بسیار زیادی کمرنگ شود.


نظر خود را نسبت به روند فعلی فاز چهارم دنیای سینمای مارول با ما به اشتراک بگذارید. به عقیده شما چه دلایلی باعث شده تا فیلم‌ها و سریال‌های مارول این چنین افت کرده و جذابیت خود را از دست بدهند؟

منبع: CBR

shhKomodoye pirAshenمحمدرضا نوروزیata.expressDARKSIRENMRIParshia.ya.mo77Ahmad_bkیوهانAMIR WAZOWSKIParhamReversepointجیم.Xboss Series 5علیSpider-ManMR.BADGUYmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی دلایل افت کیفیت دنیای سینمایی مارول
بررسی دلایل افت کیفیت دنیای سینمایی مارول
بررسی دلایل افت کیفیت دنیای سینمایی مارول
بررسی دلایل افت کیفیت دنیای سینمایی مارول
بررسی دلایل افت کیفیت دنیای سینمایی مارول

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • F@€k گفت:

    اوج خاصی یادم نمیاد از سینمای مارول فقط چندتا فیلم متوسط ازش بیرون اومد که از این مسخره‌بازی های حال حاضر قوی تر بودن بعضیاشون

    K1ghost.007AMirggAshenDARKSIRENIliaAhmad_bkAMIR WAZOWSKIPS6.2027MR_Williammore
    • ghost.007 گفت:

      اوجش فقط همون فروششون بوده وگرنه اثارش اصلا کیفیتی نداشته که بخوایم بگیم اوج مارول!!!
      دیگه ته پر فروششون avengers نسخه ۳م و ۴م بود که کل داستان فیلم از این قراره یک یارویی میخواد بشکن بزنه کل دنیا نمیخوان این بشکن بزنه ولی بازم بشکن میزنه حالا اون قهرمانا تو نسخه ۴م میرن خودشون دوباره بشکن میزنن!!!! این تمام مغز نویسندس که مشاهده میکنی چه فیلم جذابی با چه داستان قشنگی درست کرده!!!؟؟؟؟
      صحنه های اکشن و جلوه های ویژه شاید خوب باشه اما داستان فیلم هم نباید اینقدر چرت و پرت باشه!!!!

      HitasepAMirggF@€kAshenMRIPIliaarshia.ya.mo
      • Ilia گفت:

        اوجی بالا تر از فروش هم مگه هست؟ نظر امثال شما اصلا مهم نیست.
        هنر چیزیه که مردمو به خودش جذب کنه و این وسطه پول مهم ترین چیزیه که هر کارگردانی آرزشو داره. اینا یاوه گوییه که خیلی کارگردانا میگن واسه پول نمیسازن..خخخ اره جون عمشون.
        مثل اون بی منطقایی که میگن تو زندگی پول خیلی مهم نیست

        AMirggF@€k
  • recidivist گفت:

    من که مشکلی با این قضیه ندارم…حضورشون بیش از حد داره سینما رو اشغال میکنه و خوبه که حداقل برای دوره‌ای از مد بیوفتن و حضورشون کم رنگ بشه.
    ولی راه درست این بود که دیزنی بجای بالابردن سرعت کار و تولید فیلم‌ها و سریالهای بیشتر(من رو یاد یوبیسافت میندازه🤣) یک استراحت طولانی به این فرنچایز بده و با فاز برنامه ریزی شده‌ی جدیدی برگرده ولی اینطور که واضح هست برای پول درآوردن فوری در مدت زمان کوتاه تصمیم گرفتن خلاف این جهت قدم بردارن. جوری که اگر مارول فن ها قبلا تمااام فیلم‌های هر فاز رو دیده بودن تا به اونجرز برسن الان مطمئنم نیمی از سریالها و حتی فیلم ها رو ندیدن و نخواهند دید.

    MRIPAMIR WAZOWSKIArmin
  • ممد گفت:

    اونایی که معتقدن مارول به اوج برمیگرده دیس
    اونایی که میگن مارول دیگ مهره سوخته هست و عملا مرد.ه لایک

    AMirggAshenDARKSIRENMRIParshia.ya.moAMIR WAZOWSKIAiden PearceNot fanboyممدF@€kmore
  • Fight Club گفت:

    خیلی ممنون بابته مقاله….
    به نظرم مقاله کوتاه و فوق العاده مفیدی بود که ارزش خوندن داشت…..
    نکات منفی به خوبی بهش اشاره شد و بهشون پرداخت شد….
    برای بنده که با سینمای دی سی از نوع Tim Burton با اون حال و هوای خوفناک و تاریکش بزرگ شدم همیشه سینمای مارول نچسب بود…
    ولی خب به غیر سریال های مارول میشه گفت اکثر فیلماش رو دیدم…
    حالا چجور دیدنی….
    اینکه با دوستان یا بریم سینما یا چند نفره تو خونه فیلماش رو ببینیم… چون تکی اصلا حوصله تحمل این فیلم ها رو ندارم
    یه سرس فیلم ها انصافا خوب ظاهر شدن تو فاز اول..
    ولی این فاز چهارم خیر
    اخریش هم Thor: Love and Thunder بود که چند نفره تو سینما دیدیمش… حتی تحملش تو سینما هم سخت بود
    فیلمی به شدت مضحک و مسخره که واقعا نشون میداد سینمای مارول چقدر افت کرده…
    شوخی های مسخره… ترویج …. به صورت عجیب و غریب…
    جوری که یه جاش گور قصاب خدایان میفرمایید که دو تا بابا داشته:))))))
    فیلم پر از این تیکه های مسخره و مضحکه!!!
    متاسفانه جناب Christopher Nolan تو این سبک ما رو به نوک قله رسونده و عادت کردن به نوک قله کار رو سخت میکنه!

    بهنام رادArmin
  • Vito Scaletta گفت:

    یک مشکل بزرگ دیگه هم وارد شدن ایده های فمنیستی و SJW به مارول هست که به هر فیلم و انیمیشن که این ایده ها رو زورکی تزریق میکنن گند میخوره توش از دیزنی که توی انیمیشن مخصوص کودکان (lightyear) میاد زوج هم.جنس.گرا نشون میده تا ذهن بچه ها رو با این تفکرات مسموم کنه توقع دیگه ای هم نمیره و این خراب کاری های دیزنی به پیکسار و مرول هم داره گند میزنه

    The WitcherAMirggAshenIliaarshia.ya.mo77Ahmad_bkAMIR WAZOWSKIبهنام راد
  • ETERNALMAN گفت:

    البته اکثر این عوامل رو مدیون نفوذ هر چه بیشتر سیاست های سونی پیکچرز در مارول هستیم ؛ یه کمپانی که بخصوص در سالهای اخیر به شدت افت کرده – از انیمیشن هاش بگیر تا فیلم هاش – دلیلش هم سادست ، رویکرد جذب مخاطب تینیجر رو در پیش گرفته (مثه سپردن نقش های جدی به بازیگرهای دمپایه) که فیلم ها رو در گیر کلیشه کرده و بعد عینا همین تأثیر رو بر سینمای مارول هم داشته

    Ahmad_bkAMIR WAZOWSKI.
  • . گفت:

    مارول دیگه بدرد نمیخوره کاپیتان آمریکا سیاه دیگه گویا همه چیز هست ……..
    فقط برام بازی هایش مهمه چون ولورین ، اسپایدرمن و احتمالاً در آینده نزدیک شاهد دکتر استرنج و کاپیتان آمریکا باشیم .

    arshia.ya.mo77MR.BADGUYAMIR WAZOWSKIبهنام راد
  • ... گفت:

    بله مقاله ی شما کاملا درست بود ،من از همون لحظه ای که مارول سریالی درباره ی لوکی ساخت ،من میدونستم که جذابیت مارول با وارد شدن به دنیایی که بشر هنوز نمیتونه اون رو به طور کامل درک کنه سریال بسازه،و همین باعث از بین رفتن جذابیت مارول شده ،درباره حذف کردن شخصیت های ریشه دار که ریشه های مارول بودن این جذابیت رو از بین بُرد ،برای مثال حذف کردن ویژن برای کسی اهمیت زیادی نداشت ،چه ویژن باشه چه نباشه ،ولی وقتی مارول با پایان بازی دو شخصیت ریشه دارش رو نابود میکنه جذابیت سینمایی مارول افت میکنه مثله مرد آهنی و کاپیتان آمریکا که دوتا از ریشه های انتقام جویان بودن و همین الان هم که شاهد مشاهده اش هستیم ،با حذف تونی استارک و کاپیتان آمریکا ،انتقام جویان از هم پاچیدن و جدا شدن ،چون مدیریت انتقام جویان رو کاپیتان آمریکا انجام میداد ولی از اون مهم تر تونی استارک بود که همه جوره از انتقام جویان حمایت میکرد ،از حمایت مالی گرفته تا تجهیزات مدرن انتقام جویان و حمایت از قهرمانان جدیدی مانند مرد عنکبوتی و حفاظ امنیتی دنیای مارول بود و مغز و تفکر بزرگ تونی استارک باعث این امنیت انتقام جویان میشد ،حتی در پایان بازی هم بدون تونی استارک ،انتقام جویان هرگز قادر به سفر در زمان نمیشدن ،که مارول با حذف این دو ،و بدون جایگزین تونی استارک ،انتقام جویان رو نابود کرد و تا وقتی که مارول هیچ جایگزینی برای مرد آهنی پیدا نکرده ،مارول جذابیتی برای مخاطب هاش نداره.

    Ahmad_bk
  • adams-khersi گفت:

    جالب اینجاست من اصن فیلم های مارول رو نمی‌دیدم بعده اینکه مارول اسپایدرمن رو بازی کردم به طرز عجیبی به فیلم های مارول هم علاقه مند شدم و رفتم اسپایدرمن های تام هالند رو دیدم درحالی که اصن ازش خوشم نمیاد و به ترتیب تقریبا همش رو دیدم، یکی از نکات منفیش اینه اصن بعضی از فیلم ها هیچ دلیلی برای ساختن اش نبوده به جز درآمد زایی که خب همین به بعضی از فیلم‌های خوبش هم ضربه زد

  • Not fanboy گفت:

    من که فعلا از دنیای سینما به دور،سبکم شوتر نظامی امروزی الانم اینگونه سبکام نیست‌ یا تو‌خالی به مانند ابر زرت قهرمانی برای همین خیلی وقت سمت هیچ فیلمی نرفتم فعلا تماشای گیم پلی عالیه

  • Ahmad_bk گفت:

    مارول بعد از اونجرز عملا نابود شد فاز چهار فاجعه بود ولی همین که مارول تایید کرد اونجرز بر میگرده نشون میده که خودشونم متوجه هستن چه غلطی کردن جای امیدواریه

  • MRIP گفت:

    نقد ها کاملا به جا بود مخصوصا پخش آثار بی‌اهمیت و نه چندان ضروری و جلوه های ویژه ی بد آثار اما جالبه مردم به جای اینکه به این نقد ها اهمیت بدهند رفتند سراغ اینکه چرا شخصیت …میاره و چرا کاپیتان امریکای بعدی شده سیاه پوست این نکات اصلا جای گیر دادن نداره چون هرچی بوده توی کامیک هم همین بوده مارول خداروشک مثل دی سی اهل این نیست ک شخصیت معروف و مهمی رو یک دفعه سیاه پوست کنه و یا بیاد گرایشش رو تغییر بده بنظرم هروقت شخصیتی مثل اسپایدرمن و دکتر استرنج سیاه پوست شدن یا هروقت هاکای و هالک زوج شدن 😂 میشه گیر داد به این قضیه

بررسی دلایل افت کیفیت دنیای سینمایی مارول