بازیگرانی با نقش‌های تکراری - گیمفا
بازیگرانی با نقش‌های تکراری - گیمفا
بازیگرانی با نقش‌های تکراری - گیمفا
بازیگرانی با نقش‌های تکراری - گیمفا

بازیگرانی با نقش‌های تکراری

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
بازیگرانی با نقش‌های تکراری

در دنیای سینما بازیگرانی هستند که در تمام فیلم‌های خود نقش‌های یکسان و تکراری را بازی می‌کنند.

بخشی از کار بازیگر آن است که ارتباطی بین نقشش و خودش پیدا کند و تنها معدودی از بازیگران هالیوودی هستند که می‌توانند خودش را کامل تغییر بدهند و نقش‌های متفاوتی را به تصویر بکشند. از سوی دیگر، برخی از بازیگران دارای شخصیتی دوست‌داشتنی هستند یا ذاتا برای طیف خاصی از نقش‌ها مناسب هستند. همین نیز سبب شده تا بازیگر کار بسیار راحتی داشته باشد و بیننده اشتباه چندانی در بازیگری او نبیند.

با این حال، برخی از بازیگران در هر فیلمی نقشی تکراری و یکسان را بازی می‌کنند و این اصلا جلوه بسیار خوبی ندارد. بهتر است که آن‌ها از این وضعیت راحت بیرون بیایند و استعداد بازیگری خود را در نقش‌های متفاوت به چالش بکشند. در ادامه همراه با ما باشید.

بروس ویلیس (Bruce Willis)

بروس ویلیس bruce willis

فیلم حس ششم (The Sixth Sense) به ما نشان داد که بروس ویلیس نقش‌های متفاوتی را نیز بازی کرده اما فیلم‌های بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارند که در آن‌ها،‌ این بازیگر نقشی تکراری و یکسان را ایفا کرده است.

از جمله این فیلم‌ها نیز می‌توان به مجموعه فیلم‌های جان سخت (Die Hard)، فیلم رد (Red)، فیلم آسیب‌ناپذیر (Unbreakable)، فیلم لوپر (Looper) و فیلم (Armageddon) اشاره کرد. او در تمام این فیلم‌ها، نقش شخصیت اصلی سرسختی را بازی می‌کند که هیچ کس توان ایستادگی در جلوی او را ندارد.

ساموئل ال جکسون (Samuel L. Jackson)

ساموئل ال جکسون samuel l jackson

ساموئل ال جکسون در بیشتر فیلم‌هایی که بازی کرده، نقش یک شخصیت بسیار سرسخت و قوی را بازی می‌کند اما رایج‌ترین ویژگی تمام کاراکترهای او، علاقه شدیدش به فحاشی است. شیوه خاص او برای بیان این کلمات به بخشی کلیدی و ماندگار از آثار و بازیگری او تبدیل شده است.

از جمله فیلم‌های او نیز می‌توان به فیلم داستان عامه پسند (Pulp Fiction)، فیلم محافظ آدمکش (The Hitman’s Bodyguard)، فیلم هشت نفرت‌انگیز (The Hateful Eight)، فیلم مارها در هواپیما (Snakes on a Plane)، فیلم جانگوی رهاشده (Django Unchained) و فیلم‌های انتقام‌جویان (The Avengers) اشاره کرد.

وین دیزل (Vin Diesel)

وین دیزل vin diesel

وین دیزل در مجموعه فیلم‌های سریع و خشن (Fast and the Furious) همیشه در مورد خانواده و اهمیت آن صحبت می‌کند اما با این وجود، در ظاهر هیچ گونه احساسی را نشان نمی‌دهند. اصلا مشخص نیست که آیا او نمی‌تواند احساساتش را در فیلم‌ها بروز بدهد یا اینکه تهیه‌کنندگان و سازندگان فیلم دوست دارند او را به عنوان یک مرد بسیار سرسخت نشان بدهند. از جمله فیلم‎‌های وین نیز می‌توان به مجموعه فیلم «سریع و خشن» و فیلم‌های سرگذشت ریدیک (The Chronicles of Riddick) اشاره کرد.

کاترین هایگل (Katherine Heigl)

کاترین هایگل katherine heigl

کاترین هایگل بیشتر برای نقش‌آفرینی در نقش ایزی در سریال آنتومی گری (Grey’s Anatomy) شناخته می‌شود اما پس از خارج شدن از این سریال، گرفتار نقش‌های تکراری و یکسان شد. او در چندین فیلم عاشقانه و کمدی نقش دختری را بازی کرده است که هیچ توجهی به مردهای اطراف خود ندارد.

با این حال، در نهایت خوبی را درون این مردها می‌بیند و تصمیم می‌گیرد تا فرصتی دوباره به آن‌ها بدهد. از جمله آثار او می‌توان به فیلم ۲۷ دست لباس (۲۷ Dresses)، فیلم حقیقت زشت (The Ugly Truth)، فیلم زندگی آن طور که می‌شناسیمش (Life As We Know It) و فیلم قاتلین (Killers) اشاره کرد.

زوئی دشانل (Zooey Deschanel)

زوئی دشانل zooey deschanel

زوئی دشانل چه در فیلم‌هایی همچون فیلم الف (Elf)، فیلم ۵۰۰ روز سامر (۵۰۰ Days of Summer) و فیلم مرد بله‌گو (Yes Man) و چه در سریال دختر جدید (New Girl) نقشی تکراری را به تصویر می‌کشد و در همه آثار ذکر شده، نقش دختری غیرمعمول اما جذاب را ایفا می‌کند. بیننده‌ها کارهای عجیب زوئی دشانل را در فیلم‌هایش دوست دارند و از آن لذت می‌برند.

دنی ترخو (Danny Trejo)

دنی ترخو danny trejo

دنی ترخو در اکثر فیلم‌هایی که بازی کرده است، نقش  یک مکزیکی بسیار سرسخت را ایفا می‌کند و این موضوع در مجموعه فیلم‌های ماچته (Machete) کاملا مشخص است. از جمله دیگر فیلم‌های او نیز می‌توان به فیلم کله‌خراب (Bad A*s) و فیلم از گرگ‌ومیش تا سحر (From Dusk Til Dawn) اشاره کرد.

جیسون استاتهام (Jason Statham)

جیسون استاتهام jason statham

در هالیوود بازیگر بسیار زیادی هستند که نقش افراد سرسخت و خفن را بازی می‌کنند و جیسون استاتهام نیز یکی از آن‌ها به شمار می‌رود اما او یک تفاوت با دیگر بازیگرها دارد و آن، لهجه بریتانیایی او است.

کاراکترهایی که جیسون استاتهام در فیلم‌ها بازی می‌کند، بسیار جان سخت هستند، به نحوی که تاکنون فیلمی که در آن کاراکتری با بازی او بمیرد، ساخته نشده است. به نظر می‌رسد که او همیشه قرار است جان سالم به در ببرد. از جمله فیلم‌های او نیز می‌توان به مجموعه فیلم‌های ترانسپورتر (The Transporter)، کرانک (Crank)، قاپ‌زنی (Snatch) و فیلم‌های مکانیک (The Mechanic) اشاره کرد.

میشل رودریگز (Michelle Rodriguez)

میشل رودریگز michelle rodriguez

میشل رودریگز در آثاری همچون فیلم دختر مبارزه (Girlfight) محصول ۲۰۱۱ میلادی، فیلم‌های «سریع و خشن»، فیلم رزیدنت ایول (Resident Evil) یا فیلم آواتار (Avatar) محصول سال ۲۰۰۹ میلادی همیشه نقش زنی سرسخت را بازی می‌کند که می‌تواند به خوبی مبارزه کند و کار با سلاح را نیز یاد دارد. میشل رودریگز اظهار داشته که در دوران کاری خودش همیشه باید سرسخت می‌بوده و به همین دلیل است که دوست دارد این چنین نقش‌هایی را بازی کند.

استیو کارل (Steve Carell)

استیو کارل steve carell

یک فرد بسیار خوب با صحبت‌های طعنه‌آمیز و یک دست کت و شلوار، تقریبا کاراکتر استیو کارل در اکثر فیلم‌های او را شکل می‌دهند. او در اکثر فیلم‌ها نقش فردی بسیار خوب و شیرین زبان را بازی می‌کند که همیشه سعی دارد توجه دختری را به خود جلب کند.

فیلم دیوانه‌وار، احمقانه، عشق (Crazy, Stupid Love) محصول سال ۲۰۱۱، فیلم اسمارت را بگیر (Get Smart) محصول ۲۰۰۸ و فیلم باکره چهل‌ساله (۴۰-Year-Old Virgin) محصول سال ۲۰۰۵ میلادی از جمله همین آثار هستند.

جنیفر انیستون (Jennifer Aniston)

جنیفر انیستون jennifer aniston

جنیفر انیستون همیشه نقش فردی را بازی می‌کند که عملا ثروتمند نیست، همیشه استرس دارد و سخت تلاش می‌کند تا زندگی خودش را در مسیر درست قرار بدهد. در نهایت نیز عاشق کسی می‌شود که از آن متنفر است یا در ابتدا توجهی به او نکرده است.

فیلم فقط باهاش کنار بیا (Just Go With It) محصول سال ۲۰۱۱، فیلم شکارچی جایزه‌بگیر (The Bounty Hunter) محصول ۲۰۱۰ و فیلم تعویض (The Switch) محصول ۲۰۱۰ از جمله فیلم‌هایی به شمار می‌روند که او نقش‌هایی شبیه به یکدیگر دارد.

چنینگ تیتوم (Channing Tatum)

چنینگ تیتوم channing tatum

چنینگ تیتوم در فیلم‌ها نقش کاراکتری را بازی می‌کند که توجه همه را به خود معطوف می‌نماید. او در بیشتر آثار خودش نقش کاراکتری محبوب، عضلانی و باحال را بازی می‌کند که توجه هر دختری را به خود جلب می‌کند.

فیلم‌های مایک جادویی (Magic Mike)، فیلم خیابان جامپ شماره ۲۱ (۲۱ Jump Street)، فیلم خیابان جامپ شماره ۲۲ (۲۲ Jump Street)، فیلم استپ آپ (Step Up) و فیلم جان عزیز (Dear John) محصول سال ۲۰۱۰ میلادی از جمله همین آثار هستند. البته لازم به ذکر است که او در سال‎‌های اخیر تلاش کرده که این روند تکراری فیلم‌های خود را تغییر بدهد اما هنوز برای مخاطبان این تغییر احساس نشده است.

تام کروز (Tom Cruise)

تام کروز tom cruise

تام کروز همیشه دوست دارد تا در فیلم‌هایی بازی کند که در آن‌ها، بتواند کارهای بسیار مهیج و سرشار از آدرنالین انجام بدهد و بدلکاری‌های خیره‌کننده‌ای را به اجرا بگذارد. از جمله این فیلم‌های او نیز می‌توان به مجموعه فیلم‌های ماموریت غیرممکن (Mission: Impossible)، مجموعه تاپ گان (Top Gun)، فیلم والکیری (Valkyrie) محصول ۲۰۰۸، فیلم لبه فردا (Edge of Tomorrow) محصول ۲۰۱۴، فیلم شوالیه و روز (Knight and Day) محصول ۲۰۱۰، فیلم چند مرد خوب (A Few Good Men) محصول ۱۹۹۲ و همچنین مجموعه فیلم‌های جک ریچر (Jack Reacher) اشاره کرد.

دوئین جانسون (Dwayne Johnson)

دوئین جانسون dwayne johnson

مهم نیست که دوئین جانسون در چه فیلمی نقش‌آفرینی کند، نقش‌های او همیشه شبیه به یکدیگر به نظر می‌رسند. در اکثر موارد، او نقش فردی جان‌سخت و قدرتمند را ایفا می‌کند که همیشه درگیر یک تعقیب و گریز درون شهر، جنگل، بازی یا حتی غار است.

از جمله این آثار تکراری او می‎‌توان مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن»، مجموعه فیلم‌های سفر (Journey)، مجموعه فیلم‌های جومانجی (Jumanji)، فیلم اطلاعات مرکزی (Central Intelligence) محصول ۲۰۱۶، فیلم رمپیج (Rampage) محصول ۲۰۱۸ و حتی انیمیشن موآنا (Moana) را نام برد.

آدام سندلر (Adam Sandler)

آدام سندلر adam sandler

در اکثر فیلم‌ها، آدام سندلر نقش مردی بسیار هیجان‌زده و خنده‌دار را بازی می‌کند که رفتاری شبیه به یک کودک دارد. او کنجکاو است و از اتفاقات رخ داده در جریان داستان فیلم چیز زیادی نمی‌داند اما نقشی کلیدی در داستان ایفا می‌کند.

مجموعه فیلم بزرگ‌شده‌ها (Grown Ups)،‌ فیلم بیلی مدیسن (Billy Madison) محصول ۱۹۹۵ میلادی، فیلم او پسر منه (That’s My Boy) محصول ۲۰۱۲ و فیلم محبت پدری (Big Daddy) محصول ۱۹۹۹ میلادی از جمله همین فیلم‌های آدام سندلر با نقش‌های تکراری محسوب می‌شوند.

رایان رینولدز (Ryan Reynolds)

رایان رینولدز ryan reynolds

رایان رینولدز یکی از معدود بازیگران هالیوود به شمار می‌رود که بیشترین نقش تکراری را دارد. مهم نیست که او در چه فیلمی بازی می‌‎کند، او همیشه نقش یک فرد دوست‌داشتنی، احمق و جذاب را به تصویر می‌کشد و این ویژگی‌ها نیز اساسا ویژگی‌های شخصیتی خود رایان رینولدز به شمار می‌روند.

فیلم فری گای (Free Guy)، فیلم پروژه آدام (The Adam Project)، فیلم‌های ددپول (Deadpool) و حتی فیلم گرین لنترن (Green Lantern) از جمله فیلم‌های رایان رینولدز به شمار می‌روند که در آن‌ها نقش‌های شبیه به هم دارد. با این وجود، رایان رینولدز توانسته با همین نقش‌های یکسان توجه بینندگان زیادی را به خود جلب کند.


در این مطلب به معرفی بازیگرانی همچون رایان رینولدز، دوئین جانسون و بروس ویلیس پرداختیم که در اکثر آثار خود نقش‌های یکسان و تکراری بازی می‌کنند. نظر شما در این رابطه چیست؟

منبع: hollywood.com – Brightside

Artin_GamearMamad_rzعلیAHCAlirezaمتینDARKSIRENRezag1Alborz77MRIPAshen undead the bearermeysamb.AlbertLonesome guyAMIR WAZOWSKISkyrim : The Elder Scrolls VSquatlatexSpider-Manmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازیگرانی با نقش‌های تکراری - گیمفا
بازیگرانی با نقش‌های تکراری - گیمفا
بازیگرانی با نقش‌های تکراری - گیمفا
بازیگرانی با نقش‌های تکراری - گیمفا
بازیگرانی با نقش‌های تکراری - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • soroush گفت:

      ما توی ایران نابازیگر (بازیگرانی که صرفا دیالوگ حفظ میکنن و نقش خاصی رو بازی نمیکنن) زیاد داریم اما عطاران جزو بازیگرایی که توی کمدی و غیر کمدی درخشید ، جزو معدود هنرمندایی که اسمش میتونه تا حدودی مخاطب رو به سینما یا تلوزیون بکشونه

      Mamad_rzMohamadMhtعلیCameraManمتأثر گشتهمتینDARKSIRENNimaداییAl.ml.khmore
    • Marioman گفت:

      رضا عطاران الحق بهترین بازیگر طنز ایرانه( نظر شخصی) سریالاشو ده ها بار دیدم و باز هم حاظرم ببینم!! واقعا سریالایی که این بشر ساخته جز بهترین سریالایی هستش که دیدم، صدا سیمای میلی ما هم که قربونش برم چون چیزی تو چنته ندارن مدام سریالای عطاران رو بازپخش می کنن و جالبه که همین سریالا مخاطباش از سریالای دوزازی جدید صداسیما بیشتره!

      علیCameraManدایی
  • چیزی که هست اینه که رایان رینولدز حتی با همین نقش تکراری هم جذابه ، به فرمول موفق هم که دست نمیزنن اصولاً
    البته با استیوکرل و جنیفرانیستون خیلی مخالفم ، مثلا تو we are the Millers نقش جنیفر انیستون خیلی فرق داشت با این چیزایی که اسم بردید

    MohamadMhtعلیGG.WP.EZ.WINهمسایه ( فن بوی = پنچری )MR.BADGUY
    • SiRSiNa گفت:

      مخالفم
      در هر حوزه ای تغییر لازمه، تغییر رمز پیشرفته.
      اگر ریسک کنی احتمال داره موفق نشی ، ولی اگه ریسک تغییرکردن رو نپذیری بالاخره یه روزی میرسه که دیگه هیچوقت قرار نیست موفق بشی
      موفقیت نمره و فروش و… نه هااا
      موفقیت از نظر خودت. زمانی که تو یه کار جدید که قبلش فکر میکردی هیچوقت نمیتونی انجام بدی رو به بهترین شکل ممکن تکمیل میکنی و احساس سرزندگی میکنی اون لحظه تو موفق شدی
      یه بازیگر نمیتونی یه نقش تکراری رو با لباس های مختلف انجام بده و احساس موفقیت کنه ، همونجوری که ما نمیتونیم بشینیم چندین بار یه جمع تک رقمی رو انجام بدیم و احساس موفقیت بکنیم
      بیرون اومدن از حاشیه امن راهی برای پیشرفته!

      MohamadMht
  • بازی در نقش های تکراری دیوانگیه . اینو من نمیگم . رفیق قدیمیم واس میگه :
    Did I ever tell you what the definition of insanity is? Insanity Is Doing the exact Same *** thing Over and over again expecting *** to change. That Is Crazy.ببخشید . یکم بی تربیته

    علیCameraManمتین1100.Alborzکوروش،شاهنشاه جهانpacman remasteredهمسایه ( فن بوی = پنچری )MR.BADGUY
  • تکراری تر از راک ندیدم واقعا
    همه نقشا رو یه شکل بازی میکنه…

    MohamadMhtعلیمتینDARKSIREN1100BahramsonyAlborzMR_Williamدایی77more
  • گفت:

    اصل کاری لیام نیسون داخل لیست نیست.
    تیتر رو دیدم اولین بازیگری که یادم افتاد اون بود.

    علیمتین1100Bahramsonypacman remasteredهمسایه ( فن بوی = پنچری )MR.BADGUY
  • sefirot2011 گفت:

    اینکه بیان میکنی نقش تکراری، جلوه خوبی نداره با نظرتون مخالفم
    هر کسی یه مسیری برای بازیگری داره مثلا چارلی چاپلین، شما انتظار داری بیاد نقش اکشن یا فرد غمگین رو بازی کنه!!
    از تام کروز انتظار داریم به همین روند قهرمان بازیهاش ادامه بده چون اینطوری دوست داریم ببینیمش
    ولی یه شخصی مثل جانی دپ انتظار هر نقشی رو داریم
    مثلا سینمای ایران همینطوری شده که روند مشخصی برای پیشرفتش نداره و هیچ قهرمان سینمایی نداره ما آخرینمون همین جمشید هاشم پور بود که اون زمان نزاشتن بیشتر از این پیشرفت کنه
    یا اینکه تا اسم رضا عطاران یا مهران مدیری به گوشمون میخوره ذهنمون به یک کمدی جذاب میخوره در غیر اینصورت به خودمون میگیم بابا چرا کمدی بازی نکرده که لذت بیشتری از بازیگریش ببریم

    علیمتینAl.ml.khpacman remasteredCommander jensenهمسایه ( فن بوی = پنچری )MR.BADGUY
  • Albert گفت:

    با تام کروز و ساموئل ال جکسون اصلا موافق نیستم

    Soosmar (بازنشسته).
  • Ali slh گفت:

    سیامک انصاری کسی که قشنگ میافته تو فاجعه (یا اطرافیان فاجعن ،یا اتفاقات فاجعه )

    متین
  • سالی صدتا فیلم تکراری راک بازی میکنه همش نقش یجوره تکرار مکرارات هرچند اوضاع سینما هالیوود چندان جالب نیست البته برای من فرقی نداره خیلی وقته فیلم جدید نگاه نمیکنم اگه هم وقتی باشه همون فیلم های قدیمی نگاه میکنم

بازیگرانی با نقش‌های تکراری - گیمفا
بازیگرانی با نقش‌های تکراری - گیمفا