قوی‌ترین باس دنیای Elden Ring از دید داستانی - گیمفا
قوی‌ترین باس دنیای Elden Ring از دید داستانی - گیمفا
قوی‌ترین باس دنیای Elden Ring از دید داستانی - گیمفا
قوی‌ترین باس دنیای Elden Ring از دید داستانی - گیمفا

قوی‌ترین باس دنیای Elden Ring از دید داستانی

نصیر فرزان
۱۶:۴۰ ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
قوی‌ترین باس دنیای Elden Ring از دید داستانی - گیمفا

Elden Ring دارای باس فایت‌ها و موجودات قدرتمند بسیار زیادی است. در این‌ مقاله، قصد داریم از دیدگاه روایی به قوی‌ترین موجود یا باس در دنیای این بازی بپردازیم.

با این‌که باس فایت‌ها، قسمت مهمی از تمامی بازی‌های سولزبورن (Soulsborne) را تشکیل می‌دهند، برخی از نبردها سخت‌تر از دیگری هستند. این در حالی است که در بازی Elden Ring، تعداد معدودی از شخصیت‌ها، اهمیت بیشتری در قیاس با دمی‌گادها (Demigods) دارند. طبق داستان‌ها و افسانه‌های موجود در بازی، بخش زیادی از مشکلات موجود در سرزمین میانه (Lands Between)، به دمی‌گادها مربوط می‌شود؛ بیشتر این شخصیت‌ها، از دشمنان موجود در بازی محسوب شده و این وظیفه‌ی شما است تا آن‌ها را از بین برده و از این طریق، صاحب Great Runes شوید. از بین بردن دمی‌گادها دشوار است و در واقع، همین مبارزات هستند که میزان مهارت و واکنش بازیکنان در Elden Ring را می‌سنجند.

با این حال، نکته‌ی اساسی آن است که از نظر قدرت و توانایی، دمی‌گادها در یک سطح قرار ندارند و با توجه به زمان مشخصی که در بازی به مقابله با این قدرت‌های برتر می‌پردازید، ممکن است میزان دشواری تقابل با آن‌ها برای بازیکنان مختلف متفاوت باشد؛ از سوی دیگر، قدرت برخی از دمی‌گادها به اساطیر و افسانه‌های موجود در دنیای Elden Ring باز می‌گردد. از طریق مراجعه به فهرست دمی‌گادها، می‌توانیم آن‌ها را براساس میزان قدرتشان دسته‌بندی نماییم. اما به خاطر داشته باشید که Lore موجود در دنیای Elden Ring، چندان سرراست نیست و این خود می‌تواند ترتیب فهرست را تا حدودی دچار مشکل کند.

شاید سوال اولی که برای شما مطرح شود، این باشد که قوی‌ترین دمی‌گاد دنیای Elden Ring از نقطه‌نظر گیم‌پلی کدام است؟ رایکارد (Rykard) که با لقب Lord of Blasphemy نیز شناخته می‌شود، دارای ۲ نوار سلامتی بزرگ بوده و تنها راه نفوذ به گارد دفاعی این افعی نیرومند، استفاده از سلاح Serpent-Hunter است. جثه‌ی غول‌آسای این دمی‌گاد باعث می‌شود که در نگاه اول فکر کنید که او قوی‌ترین نیمه‌خدای دنیای Elden Ring محسوب می‌شود اما حقیقت این است که رایکارد در هنگام مبارزه با بازیکنان، دست به تقلب می‌زند. شما هیچ‌گاه راجع به قدرت واقعی ریکارد آگاهی کافی حاصل نمی‌کنید؛ چرا که قسمت زیادی از دشواری این باس فایت، به افعی‌ موجود در او مرتبط است. اگرچه کنترل این افعی در اختیار رایکارد است، اما در هر صورت این افعی نیرومند، بخش زیادی از قدرت وی را نیز در تملک خود دارد. حتی قدرت جادوی مخصوص این باس که به نام Rykard’s Rancor شناخته می‌شود، از روح کسانی برخواسته که این افعی آن‌ها را در گذشته بلعیده است.

قوی‌ترین باس دنیای Elden Ring از دید داستانی - گیمفا

این مسئله در مورد گادریک (Godrick) نیز صدق می‌کند. تقریباً همه‌ی NPCهای موجود در بازی، راجع به ضعیف بودن گادریک سخن می‌گویند و اعضای بدنی که از جنگجوهای دیگر سرقت نموده، تا قدرتمندتر شود. شرایط خاص رایکارد و گادریک، نمایان‌گر این حقیقت هستند که اتکا به گیم‌پلی، نمی‌تواند به گونه‌ی مناسب راجع به انتخاب نیرومند‌ترین دمی‌گاد دنیای Elden Ring به ما کمک کند؛ به همین دلیل است که باید به Lore بازی مراجعه کنیم.

تاکنون که هیچ بسته‌ی الحاقی‌ای برای بازی Elden Eing ارائه نشده، می‌توان به جرات اعلام نمود که مالنیا (Melania) و رادان (Radahn) توانمند‌ترین دمی‌گادهای این بازی محسوب می‌شوند‌؛ این در حالیست که هیچ‌کدام از این دو باس، نوار سلامتی‌شان به بزرگی رایکارد نیست. مکانیک‌های مختلف موجود در بازی و همچنین داستان آن، این حقیقت را که ملانیا و رادان نیرومند‌ترین دمی‌گادهای Lands Between هستند را به گونه‌ی واضح به ما نشان می‌دهند‌.

راجع به رادان، در بازی به گونه‌ی مستقیم گفته می‌شود که او یکی از نیرومندترین نیمه‌خدایان محسوب می‌شود. Starscourge Heirloom، او را قدرتمندترین قهرمانان دنیای Elden Ring خطاب می‌کند. جادوگری به نام Sellen در وصف رادان می‌گوید که جادوی این دمی‌گاد که در آن از نیروی جاذبه‌ی زمین برای سرنگون ساختن دشمنانش استفاده می‌کند، به حدی نیرومند است که می‌تواند حرکت ستاره‌های موجود در آسمان را نیز متوقف کند. به خاطر داشته باشید که بعد از شکست رادان، ستاره‌ها دوباره شروع به حرکت می‌کنند و این موضوع به خودی خود، درستی سخن Sellen را نشان می‌دهد. این‌که شخصیتی می‌تواند روی ستاره‌ها نیز تاثیر بگذارد، نمایان‌گر قدرت قابل ملاحظه‌ی او است.

از سوی دیگر، بازیکنان بلافاصله پس از مبارزه با رادان، متوجه قدرت بسیار زیاد او می‌شوند. بسیاری از ضربات وی به حدی کاری هستند که می‌توانند در یک حرکت، بازیکنانی را که به اندازه‌ی کافی اقدام به ارتقای خط سلامتی شخصیت خود ننموده‌اند را از پا درآورند. بهترین راه برای شکست دادن رادان، استفاده از Summonهای متعدد است؛ چرا که از این طریق می‌توان توجه این ژنرال پرقدرت را برای لحظاتی از خود منحرف نمود. به هر ترتیب، حتی اگر رادان را نیرومندترین دمی‌گاد دنیای Elden Ring ندانیم، او کماکان یکی از قوی‌ترین‌ها محسوب می‌شود.

قوی‌ترین باس دنیای Elden Ring از دید داستانی - گیمفا

شاید سوالی که برای شما مطرح شود، این باشد که چگونه مالنیا ممکن است قدرتمندترین دمی‌گاد موجود در Elden Ring باشد؛ آن هم در حالی که بازی در متون و دیالوگ‌های بسیاری این لقب را به رادان می‌دهد. حقیقت‌ این است که توانایی‌های مالنیا، او را هم‌ردیف رادان قرار می‌دهند. به خاطر داشته باشید که نوار سلامتی او به مراتب بیشتر از رادان است. با این‌که قادر نیست توسط یک ضربه بازیکنان را از پا درآورد، اما در برابر بسیاری از جادوها مقاوم است. از سوی دیگر، طرز حمله‌ی خاص مالنیا که به نام Waterfowl Dance یاد می‌شود، می‌تواند مشکلات متعددی را برای بازیکنان خلق نماید. مالنیا قابلیت بازیابی نوار سلامتی خود را پس از هر ضربه دارد و این موضوع وی را به یکی از نیرومندترین باس‌های موجود در Elden Ring تبدیل می‌کند.

سیر داستانی و حکایت‌هایی که راجع به مالنیا در بازی نقل می‌شود نیز او را به یکی از مهلک‌ترین شخصیت‌های بازی تبدیل می‌کند. در ویدیوی سینمایی ابتدای بازی، ما مالنیا را در حال مبارزه با رادان مشاهده می‌کنیم؛ در این تصاویر، به نظر می‌رسد که رادان موفق به شکست ملانیا می‌شود و شاید این موضوع نمایان‌گر قدرت بیشتر رادان باشد؛ اما پیش از این‌که مالنیا ضربه‌ی نهایی را دریافت کند، او Scarlet Rot را از طریق سلاح خود به بدن رادان وارد می‌سازد. این سکانس همچنین به ما نشان می‌دهد که چگونه رادان سلامتی روان خود را از دست داد و سرزمین Caelid به تباهی کشیده شد. از سوی دیگر، وقتی صحبت از نمایش قدرت می‌شود، رادان و مالنیا به راحتی در صدر لیست قرار می‌گیرند و به نظر نمی‌رسد که هیچ‌کدام از شخصیت‌های دیگر دنیای Elden Ring بتوانند بدون کسب اجازه از این دو باس، عمل خاصی را انجام دهند.

قوی‌ترین باس دنیای Elden Ring از دید داستانی - گیمفا

در طول بازی دیده می‌شود که رنا (Renna)، به بازیکنان کمک کرده و آن‌ها را رهسپار ماجراجویی‌های مختلفی می‌نماید و البته در پایان نیز مشخص می‌شود که او در واقع دمی‌گادی به نام رانی (Ranni) است. با این‌که او برای رسیدن به اهدافش به طور قابل ملاحظه‌ای روی شخصیت اصلی بازی تکیه دارد، اما حقیقت این است که قدرت او به مراتب از آن‌چه که فکرش را می‌کنید بیشتر است. رانی کسی است که بعد از سرقت قطعه‌ای از Rune of Death، باعث وقوع حادثه‌ی شب خنجرهای سیاه (Night of Black Knives) و به قتل رسیدن گادوین (Godwyn) می‌شود. از سوی دیگر، بنا به گفته‌ی گیدیون آفنیر (Gideon Ofnir)، رانی کسی است که Great Rune خود را دور انداخت. نظریه‌ای در بازی وجود دارد که می‌گوید رانی در‌ ماه به رون خود دست پیدا نمود؛ این موضوع، نمایان‌گر قدرت بسیار زیاد این شخصیت است‌.

از سوی دیگر، رانی یکی از معدود شخصیت‌های موجود در بازی است که بازیکنان قادر به از بین بردنش نیستند. حملات شما روی رانی تاثیر نداشته و حتی آیتم Preceptor Seluvis’ Amber Draught نیز وی را نابود نمی‌کند.

موضوع مهم این است که راجع به ریشه‌های کاراکتر رانی اطلاعات زیادی در دسترس نیست. شاید با آگاهی از داستان حقیقی این شخصیت می‌توانستیم راجع به میزان قدرت او بهتر اظهار نظر نماییم. ممکن است آسیب‌ناپذیری رانی به شکلِ خاصِ روحِ او مربوط شده و توانایی او در از بین بردن بازیکنان، به دلیل استفاده‌اش از Rune of Death باشد.
به هر ترتیب، حقیقت این است که برای انتخاب نیرومندترین دمی‌گاد موجود در دنیای Elden Ring، باید از بین سه شخصیت رانی، ملانیا و ژنرال رادان یکی را انتخاب کنیم؛ بسته به معیارهای مورد استفاده، ممکن است هر بازیکن یکی از این سه شخصیت را قدرتمندتر بداند.

شما چه فکر می‌کنید؟ توانمندترین دمی‌گاد موجود در دنیای Elden Ring کدام است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

The last Elden ringSDG69red-eyed Banished KnightDARKSIRENگیمر غمگینیوهانHunTeR007IrNsaeed rahimiامیر حسینBehzad zargaryFernandoMavrick.Porfosorمصطفی زاهدیAnimalsUNCLE ARTHURarshia.ya.mo🤘Mohsenj74aliushakaramazofmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

قوی‌ترین باس دنیای Elden Ring از دید داستانی - گیمفا
قوی‌ترین باس دنیای Elden Ring از دید داستانی - گیمفا
قوی‌ترین باس دنیای Elden Ring از دید داستانی - گیمفا
قوی‌ترین باس دنیای Elden Ring از دید داستانی - گیمفا
قوی‌ترین باس دنیای Elden Ring از دید داستانی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • agha mahan گفت:

    درسته من رادانو بیشتر قبول دارم

    Nathan MillerDĥeebvj⁷Ukl
  • Nathan Miller گفت:

    Rykard’s Rancor رو بیشتر دوست دارم

    Souls/god🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴Nathan Miller.Dĥeebvj⁷Ukl
  • Ashen one گفت:

    Malenia, Blade of Miquella

    “without any hesitation”

    Souls/godSenator ArmstrongBlack SwordsmanBrainiac(خداحافظ)Dĥeebvj⁷Ukl
  • والله برا من رایکارد اسون بود به لله اسون بود از اون گذشته رادان هم حتی از رایکارد سختتر بود ولی خب اونم بعد دو سه بار زدم اخه قبلش با بیلد لول بالاتر از حدی که رادان نیاز داشت برا شکستش رفتم برای من سختترین باس لرددراگون بود اون اژدها خفنترین و سختترین اژدها عمرم بود گرچه در مراحل اصلی نبود و فرعی بود

    Souls/godDark.Elden-LordAliCameraManBrainiac(خداحافظ)Pain to the MaxDĥeebvj⁷Ukl
  • Solo گفت:

    این شاهکارو نگه داشتم تو تعطیلات عید بشینم قشنگ شیرشو بکشم
    با اینکه بعیده ولی شاید تجربش بتونه زمینه ساز شروع تجربه سری دارک سولز بشه
    خیلی دنیای این فرانچایزو دوست دارم ولی خب دارک سولز یک رو نتونستم تموم کنم، واقعا دیگه از یه جایی به بعد غیر قابل پیشروی بود برام

    UNCLE ARTHURAAS(بازگشته است)Brainiac(خداحافظ)Professor genkiDĥeebvj⁷Ukl
  • البته تاجایی که من میدونم گاد فری باید حسابی از رادان قوی تر باشه قدرتمند ترین فرد هم در کل زمین ماریکاست

    UNCLE ARTHURچپ دستDĥeebvj⁷Ukl
  • چپ دست گفت:

    کلا سری سولز وقتی مثلا میخاستی با باس بجنگی اون لحظه ک باس متوجه حضور تو میشه و رو در روی هم قرار میگیرید خیلی خواصه
    کلا انگار باس خودشو خیلی گنگ معرفی میکنه هم با بیکلام بودنش
    هم با مثلا فرم ایستادن مقابل تو
    من تو هیچ باری معرفی ب این گنگی ندیدم ک تو سری سولزا وجود داره

    UNCLE ARTHURBlack SwordsmanBrainiac(خداحافظ)Professor genkiDĥeebvj⁷UklPorfosor
  • Wounds گفت:

    به نظر من از دید داستانی miquella قدرتمند ترین دمیگاد محسوب می شود حتی در ایتم های مربوط به مالنیا به طور ضمنی به این موضوع اشاره میشه.تنها دمیگادیه که می تونه ابزاری برای دفع greater will یا سایر اراده های بیرونی بسازد از طرفی به هیچ کدام از این موجودات وابسته نیست و حتی سعی می کنه با استفاده از خورشید گرفتگی Godwyn به زندگی برگردونه درختی شبیه erdtree می سازه.

    Alex MercerUNCLE ARTHURSenator ArmstrongLadon
  • Cyberpunk77 گفت:

    والا اولی که گفتین برا من از همه اسون تر بود ، با کلاس جادوگر لول ۱۰۰ ، هوش ۷۳ با همون اسای مخصوصش با چهارتا ضربع مرد البته قبلشم اون روح هارو بیدار کرده بودم در حد ۵،۶ تا

    red-eyed Banished KnightBrainiac(خداحافظ)Dĥeebvj⁷Ukl
  • اقا خیلی چاق شدم انقدر نشستم elder ring بازی کردم یه راهی هست لاغر شم ولی بازی خوبی بود از frospoken خوب بود اما جلوی استارفیلد چرت دیگه به من میگید ممد کریتوس چاق کریتوس چاق شد

    UNCLE ARTHURDark.Elden-LordBlack SwordsmanKratos
  • Souls fan گفت:

    حالا کاری به قوی ترینش ندارم ولی انصافا رادان چد ترین شخصیت و باس بازیه از همون شروع مبارزه مبهوت عظمتش میشه ادم در حالی که ملنیا ( احتمالا بگید مالنیا هست ولی یادمه خودش تو دیالوگاش ملنیا معرفی میکنه خودشو ) به شدت پست و حقیر هست به نظرم و با روش ناجوانمردانه رادانو دیوونه میکنه با اینحال بازم رادان خیلی قویه و ادم مثل باسای سولز بشدت وحشت میکنه و میگه اینا الان تو ضعیف ترین حالت خودشونن تو اوج قدرت دیگه چی بودن ترسناک ترینشونم تو این مورد ارتوریاس هست و اینکه ارباب اژدها هم میتونست تو لیست باشه به طرز عجیبی تنها باس از الدن هست که شکستش ندادم

    Dĥeebvj⁷Ukl
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    برا من سخت ترین ها اول مالنیا بود که همینجا اعلام میکنم جزو برترین باس های عمرم هست و لور داستانی که داره و همچنین نوع زیبای حرکاتش و فاز دوم بی نظیرش از اون برای من یک باس جاودان ساخت قطعا اگر الدن رینگ برام تجربه ایی فراموش نشدنی شد یکی از دلایل مهمش مالنیا بود و از همون اول بازی چشم انتظار رویایی باهاش بودم بعد از مالنیا یکی از بدترین باس ها ملکیث هست که واقعا در فاز دوم به گیمر امان نمیده و مبارزه با اون فوق العاده برام سخت بود جالب اینه که قبل از پیکار با ملیکث با یک شوالیه بسیار قدرتمند هم باید مبارزه کنیم که دست کمی از باس اصلی نداره ! دقیقا در همین منطقه شاهد یکی از بهترین دراگون های طراحی شده در ویدیو گیم هستیم که یک باس فرعی هست ولی مبارزه باهاش بسیار نفس گیر و لذت بخشه و لور داستانی این دراگون اسطوره ایی هم بسیار جالب توجه و جذابه ، در مجموع تمام باس های اصلی و فرعی های مهم بسیار فوق العاده هستن و هر کدوم جذابت منحصر به فرد داستانی و جذابیت منحصر به فرد در مبارزه دارن …

    The last Elden ringred-eyed Banished Knightگیمر غمگینGhostDĥeebvj⁷Ukl
  • ALIREZA0111 گفت:

    جنرال رادان قویترین شخصیت الدن رینگ هستش
    متن هم اشاره کرد ما چیزه زیادی از قدرت های رانی نمیدونیم
    ولی جنرال رادان تنها کسی بود که کل شخصیت های بازی از اون حساب می بردن و در جنگ بین دمی گاد ها جنرال رادان بود که تقریبا مالنیا رو کشت و مالنیا صرفا با استفاده از قدرت rot جنرال رو مسموم و دیوانه کرد
    هرچند مسموم شدن جنرال بازم نتونست بکشتش در حالی که rot هرکسی رو که در بر بگیره نابود میکنه
    بدون شک قویترین باس بازی از نظر داستانی رادان هست
    مدرک دوم هم میتونه فستیوال بازی باشه که نشون میده برای شکست دادن رادان به چندین شخصیت قدرتمند و فداکاری های زیاد نیاز داریم و خب میزان جنازه ها و وسایل جنگی کناره رادان که همه رو شکست داده نشونه قدرت اونه
    ولی خب چه میشه کرد هیچکس مالنیا نمیشه XD
    از fire keeper دارک سولز ۳ به مالنیا کوچ کردیم XD
    کاش dlc بازی مارو به گذشته ببره تا با مالنیا و برادرش ملاقات کنیم با توجه به محبوبیتی که مالنیا به دست اورده خیلی میتونه خوب باشه و مالنیا مثل میزگردی که تو بازی چندین شخصیت داستانی دورش جمع بودن حضور داشته باشه خیلی میتونه جالب و باحال باشه بتونیم با مالنیا دیالوگ رد و بدل کنیم و البته تو دوره ای باشه که تازه جنگ دمی گادها شروع شده و ببینیم دقیقا چه اتفاقاتی افتاد

    The last Elden ringred-eyed Banished KnightLadonBlack SwordsmanKratosdodoProfessor genkiDĥeebvj⁷Ukl𝑆𝑖𝑙𝑘𝑆𝑜𝑛𝑔
    • dodo گفت:

      مارگیت برای تازه وارد ها میتونه خیلی سخت بشه تو فاز ۲ مخصوصا برا خودم به طوری که حتی دارک سولز ها رو هم خوب بلد بودم
      خلاصه تو تحقیق هایی که کردم تو یوتیوب نوشته بودن مارگیت جز قوی ترین باس های اول بازیه!!

      red-eyed Banished Knight
      • من عاشق سبک مبارزه مارگت شدم کلا از بیلد holy استفاده میکنه و داستان خیلی غم انگیز و جالبی داره

        The last Elden ringred-eyed Banished Knightdodo
        • dodo گفت:

          قوی ترین سلاح های وان شات که دیدم توی الدن رینگ سلاح (راستد آنچور ) ،(جاینت کراشر)،(گریت اسورد که البته توی همه سولز ها این گریت اسورد بودش) و ( گاد اسلیر گریت اسورد) سلاح هایی هستن که توانایی وان شات رو داره در صورت باف کردن میشه همه باس های بازی رو وان شات کرد درسته حرفم میتونه احمقانه باشه اما dr one shot که یوتیوبر هستش برید ویدیو هاشو ببینید

  • saeedgreat گفت:

    رادان تو خود بازی برام زیاد سخت نبود و سولو زدمش بعد چند دست ولی مالنیا خیلی سخت تر بودش. حالا بصورت کلی غیر دمی گاد ها ملکیث فکر میکنم از نظر لور از همه قدرت مند تر بودش. سخت ترین باس بازی هم برای من بود. کلا بخوام سختی رو دسته بندی کنم برای من
    ملکیث
    مالنیا
    مهگ لرد اف بلاد

    Dĥeebvj⁷Ukl
  • bendu گفت:

    من وقتی وارد الدن رینگ میشم
    صفحه سفید میشه
    بعد stop working میاد
    راه حلی ندارید؟

  • اسپویل

    از لحاظ گیم بنظرم راداگون سخت تره چون مالنیا رو با میمیک نسبتا راحت میشه زد ولی راداگون به نوبت به حساب پلیرو میمیک میرسه تازه بعد اون هم الدن بیست ظاهر میشه و یه باس فایت جدید
    ولی از لحاظ لور داستانی بنظرم رادان و گادفری قدرتمند ترند چون رادان موفق میشه مالنیا رو شکست بده البته درسته آخرش نتیجه صفر صفر میشه ولی بالاخره شکستش میده
    گادفری هم درسته دمی گاد نیست ولی ببینید چقدر ابهت داره که رادان تحت تاثیر اون قرار میگیره تصمیم میگیره راه اونو ادامه بده نه پدرش راداگون مریکا هم بدون کمک اون نمیتونست به lands between مسلط بشه

    The last Elden ring
  • K گفت:

    رادان از همه قویتر بود از نظر من فقط رو اسب میشد زدش…

  • Gamefan گفت:

    از نظر من ثویترین چه داستانی چه گیم پلی باس اخر بازیه که بخاطر اسپویل اسمشو نمیگم

  • Roadie گفت:

    بین باس ها خب خیلی کارکترا همون اول خط می خورن مثل گادوین و رانی. به نظرم یکم پیچیدست، اول می خواستم بگم دوران اوج رادان باید عالی بوده باشه، چون در حالی شکست نمی خوره که ستاره ها نگه داشته برا مردمش و خودشو سبک کرده برای اسبش لئونارد، اما از طرفی مالنیا رو داریم که مثل یک سامورایی واقعی برای برد به هر روشی دست می زنه، و خب انتخاب عالیه که کاتانا به دستش هست و برای اربابش یعنی برادرش می جنگه. و این تو بازی هم دیده می شه، در نهایت رادان با همه قدرتش، این وقار و مردونگیشه که انگار ضعیف می کنتش، مثل سایر نوشته های جرج عزیز که ارزش های انسانی ضعف محسوب می شن در دنیای کثیف. اما مالنیا نه تنها تو جنگش با رادان بلکه در باس فایتش احساس منصفانه نبودن به ما القا می کنه با اسپم مداوم کردن یک حرکت ثابت که خیلی دشواره دفاع کردنش، یک یادآوری که این تیم چقدر خوب داستان خودش تو حتی درجه سختی و نوع این سختی در باس های مختلف به ما می رسونه. در نهایت به نظرم مالنیا نه تنها دشوار ترین باس فایت بازیه، بلکه در دنیای خود بازی هم با حقه هایی که زیر آستینش داره چقر ترین شخصیت هست.

    می شه در مورد ملکث هم بحث کرد که گفته می شه نیمه خدایان هم ازش می ترسن. به نظرم علت اون ترس بیش از هر چیز بلک بلید یا سخن مرگ درونشه که باعث میشه مرگ خدایان ابدی باشه در دنیایی که مرگ ابدی ازش حذف شده. اما در یک مبارزه نمی شه با اطمینان گفت آیا قوی تر بوده از یکی مثل رادان، موگ یا مالنیا.

    یکی مثل گادفری و موهگ هم هست که دوباره اطلاعات چندانی در رابطه با مقایسه ی قدرتشون نداریم چون با سایرین درگیر نمی سن طی تاریخچه و داستان.

    Ladon
  • Mahdi Sam گفت:

    جا داره به مورگات اشاره کنیم که تنها کسیه که رادان رو شکست داده،

    البته اگه فقط قدرت فیزیکی رو درنظر نگیریم میکلا قوی‌ترین دمی‌گاده بعدش هم رانی،

    یه پیام هم دارم برای طرفداران رانی، اونم اینه که پایان رانی به شرایطی مثل بلادبورن ختم میشه

    LadonSenator Armstrong
  • Ali گفت:

    بقیه باس‌ها در مقابل لرد اژدها چندان سخت نیستن!! هم غیب میشه و هم مثل گودزیلا با اشعه میزنه. حالا پنجه زدنش به کنار. ۲ تا هم سر داره و سریع باید از پشت سر چندتا ضربه بهش بزنی و فرار کنی. من تنها تونستم با پاپت اساسینز بزنمش.
    ملانیا رو کافیه یه شمشیر بلند سنگین و پاپت dung eater رو داشته باشی تا حتی یکبار هم نتونه waterfowl dance رو توی کل مبارزه انجام بده. راحت‌ترین باس بازی میشه. رادان هم فقط کافیه به اندازه‌ای پیشرفت با npc ها داشته باشی و بعدش توی کل مبارزه فقط summon کنی.

    برای من سخت‌ترین باس‌های بازی لرد اژدها و الدن بیست بودن.

  • از دیدگاه روایی بنظر میرسه جنرال رادان و رانی قدرتمندترین باشن از قدرت های ماورایی که دارن میشه فهمید مالنیا هست ولی در حد اون دو نیست

    جنرال رادان یکی قدرتمند ترین و بهترین باس های اوایل بازیه الدن رینگ فکر نکنم سری ds چنین باسی داشته باشه اگه هست

    تشکر اقای نصیر فرزان مقاله متفاوت و جالبی بود

قوی‌ترین باس دنیای Elden Ring از دید داستانی - گیمفا